Lähihoitajan soveltuvuustesti

Nimetön

Olen 38v ja menossa lähihoitajan soveltuvuustestiin, voisiko joku testin läpikäynyt hieman valottaa, mitä tuleman pitää. Lähinnä kiinnostaa 3 tunnin ryhmätesti, mitä siinä kysellään/haetaan? Ennen en ole minkäänlaisia testejä läpikäynyt ja asia on siis täysin uusi minulle. Vastauksista kiittäen!

42

51736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myy

      Soveltuvuustestiin kuuluu muutaman tunnin kirjallinen osuus, jossa eteen pukataan monistetta monisteen jälkeen. Nämä kattavat mm. hieman matemaattisia tehtäviä, lauseenjatkamista, piirroksen jatkamista tms. Ei todellakaan vaikeita =)Psykologin haastattelussa psykologi kyselee ihan perusjuttuja, miksi olet hyvä tänne tms. Ryhmäkeskustelussa istutte ympyrässä ja teille annetaan aihe, josta tulee keskustella esimerkiksi 20 min. Hyvän vaikutuksen antaa jos uskaltaa aloittaa keskustelun.

      • onneksi

        testit ovat demarien keksimä rahastusmuoto.


      • Riitta

        on ihan samantapainen testi kuin hoitotyön...


      • Savonmies

        Otsikko kertoo


      • Tuomo Valokainen
        onneksi kirjoitti:

        testit ovat demarien keksimä rahastusmuoto.

        Jaa vai että demareiden keksintö.Oletko tinalo. Monta kertaa se kysytään.


      • Yksitoikkoista

        Joo, ei ne vaikeita ole, mutta helkkarin tylsiä. Mitään ryhmäkeskusteluja meillä ei ole ollut. Ärsyttää täytellä jotain typeriä papereita ja taas uudestaa toisella lailla. Sitten pitää piirrellä neliötä tuonne ja ympyrää tänne.


    • 38v

      ja vuosi jo koulua takana, työn ohella opiskelen. Ei niitä testejä kannata jännittää. Niissä piirroksissa, jatka tästä jne. niissä kannattaa miettiä jotakin ihmisläheisiä aiheita, empaattisuuteen liittyvää esim. Sitten on joitakin laskuja ja sarjakuvat piti laittaa järjestykseen enkä edes muista mitä kaikkea. Siinä ryhmäkeskustelussa katsotaan sinun osallistumista, aihe saatetaan antaa valmiiksi, jos avaat keskustelun saat roimasti pisteitä, osallistu aktiivisesti keskusteluun mutta muista että et puhu muiden päälle ja annat muillekin puheenvuoron, jos niin teet tulee miinuspisteitä. Sen takia ei kannata olla hiljaa jos ei aiheesta kauheasti tiedä, siinä ei katsota sitä miten hyvin olet asiasta perillä vaan sitä miten sinä tulet ihmisten kanssa toimeen ja tuollainen testi kertoo luonteestasi aika paljon. Oletko hyökkäävä vai nurkkaan vetäytyvä jne. Tällaiset meillä oli, en tiedä ovatko ne kauheasti muuttuneet.

    • osallistumista

      En ole itse ollut testissä, mutta istunut testaajana kyllä useinkin. Siitä näkökulmasta muutama asia.

      Kirjallisessa kokeessa on matemaattisia ja kielellisiä tehtäviä, jotka mittaavat kykyjäsi, osaatko noudattaa ohjeita, pystytkö keskittymään, osaatko perusasiat. Usein mukana on myös aineistokoe, jossa joudut tutustumaan johonkin artikkeliin ja sitten tuottamaan jotain omaa sen pohjalta, esim referaatin tai mielipiteen. Jos nämä menevät huonosti, pitää harkita, selviäisitkö opiskelusta. Ja silloin voidaan sitten kysellä lisää opiskelukokemuksistasi ja katsoa opiskeluhistoriaasi.

      Kuvien jatkamisessa ja persoonallisuusteisteissä ei kannata ylenmäärin stressata ihmisläheisyyden näyttämiseksi. Niissä ennemminkin katsotaan, tuotatko asiallisia ja asiaan kuuluvia ratkaisuja. Jos jatkat aloitetussa kuvassa kaarta esim sateenvarjoksi tai piirrät siitä vaikka kuplahallin, se osoittaa, että sinulla on tavanomainen maailma hallussasi niin kuin toisillakin ja otat reaaliteetit huomioon. Ei siitä kaaresta välttämättä tarvitse tehdä hyppynarua kahden pikkutytön välille vain osoittaaksesi olevasi ihmisläheinen tai lapsikeskeinen. Huonompia vaihtoehtoja on tuottaa jotain kovin kummallista tai jättää tekemättä, koska se voidaan tulkita jännittämiseksi tai huonoksi paineensietokyvyksi. Teet vain asiallisesti kaiken, niin ihan hyvä siitä tulee.

      Keskustelussa tarkkaillaan kykyäsi selvitä ryhmässä. Ole aktiivinen, kuuntele toisia, jatka toisten ajatuksia, ota vastuuta, vie asiaa eteenpäin. Ota katsekontaktia toisiin, ole positiivinen ja rakentava. On tietysti hyvä, jos tiedät jotain asiasta, josta ryhmässä keskustellaan ja osaat perustella näkökulmiasi, koska soveltuvuustesteissä kyllä painaa myös se, että tiedät jotain alasta. Täällä on pari vastaajaa kehoittanut aloittamaan keskustelun. Se ei ole ihan noin yksiviivainen ratkaisu. Olen ollut tilanteissa, joissa keskustelun aloittaja on yhtä hyvin voinut saada huonot pisteet, koska on osoittautunut keskustelu kuluessa myös tyypiksi, joka jyrää muita eikä ota muita huomioon. Mieti siis ennemminkin sitä, että edistät keskustelemalla ryhmän aihetta kuin vain omaa esille tuloasi.

      Positiivista mieltä ja onnea testipäivään!

      • ovat turhia

        siinä se


    • 1970

      Ikä 35
      .Edellinen tutkinto vuodelta 1991.

      Lapsia 2; jännittää miten opiskelu sujuisi näin perheellisenä; jos/ kun pääsisi opiskelemaan.

      • opiskelija

        Aikuisopiskelu on mukavan joustavaa, vastaat itse itsestäsi, että opit tarvittavat asiat. Tunteja on vähemmän ja itsenäistä opiskelua paljon. Tiedän monta aikuisopiskelijaa, joilla on pieniä lapsia ja hyvin on sujunut.


    • rke

      Ryhmässä haetaan kykyä yhteistyöhön, kykyä muokata omia mielipiteitään, myös kykyä julkituoda omia ajatuksiaan, mielikuvitusta, keskittymiskykyä jne. Pitkälti samoja teemoja kuin kirjallisessa osuudessakin, missä oma osansa on annettujen ohjeiden noudattamisella ja ripaus ÄO-testiä (jonkilaista matemaattista, kielellistä ja hahmotuskykyä mittaava, luovuus jne)

    • Kissunkoti

      Olen menossa 7.11.2006 lähihoitajan soveltuvuustestiin ja olisin todella kiitollinen jos saisin tietoa koko päivän kestävän testin sisällöstä. Yst. vastaa tai soita huomenna 12.00 jälkeen niin soitan vastapuhelun jne.

      T. Kissu p. 040-768 1036
      [email protected]

      • sauni

        Hei:
        Olen menossa lähihoitajan testi tämän viikko ja olisin todella kiitollinen jos mä saisin tietoja koko päivän testin sisällösta vasta minulle heti koska minulla todella kiire,kiitos paljon.

        T: Sauni


    • Koikkalainen69

      Kysymykset ja vastaukset jos saisi. Kiitti etukäteen.

      • opiskelija 2010

        Meillä oli aikuispuolella koko päivän kestävä valintakoepäivä. Ensin oli piirrustustehtävä, piti jatkaa kuvaa, jossa oli joku viiva, piste pallo tms.. otettiin myös aikaa. Aikaa ei ollut kauan, piti nopeasti keksiä. Kuvia oli 10 kpl. Sitten oli laskutehtäviä pari sivua. Aikaa oli vähän, mutta ei kannata hätääntyä, tarkoitus ei ole saada kaikkia tehtyä, testataan luultavasti myös paineen sietokykyä, tee rauhassa vain, en itsekään ehtinyt tehdä koko ekaa sivua... ja silti pääsin opiskelemaan. Sitten oli persoonallisuustesti. Monta sivua kysymyksiä itsestäsi. Sitten oli ryhmäkeskustelutilanne, jota psykologi tarkkaili. Taisi olla 6 hengen ryhmä. Piti suunnitella virkistyspäivä koululle. Ja lopuksi oli psykologin ja opettajan haastattelu. Aika rankka päivä oli, mutta ihan hyvin meni. Ei kannata jännittää, ei ole mitään ylivoimaisen vaikeaa. Ole oma itsesi vain!


      • opiskelija 2010
        opiskelija 2010 kirjoitti:

        Meillä oli aikuispuolella koko päivän kestävä valintakoepäivä. Ensin oli piirrustustehtävä, piti jatkaa kuvaa, jossa oli joku viiva, piste pallo tms.. otettiin myös aikaa. Aikaa ei ollut kauan, piti nopeasti keksiä. Kuvia oli 10 kpl. Sitten oli laskutehtäviä pari sivua. Aikaa oli vähän, mutta ei kannata hätääntyä, tarkoitus ei ole saada kaikkia tehtyä, testataan luultavasti myös paineen sietokykyä, tee rauhassa vain, en itsekään ehtinyt tehdä koko ekaa sivua... ja silti pääsin opiskelemaan. Sitten oli persoonallisuustesti. Monta sivua kysymyksiä itsestäsi. Sitten oli ryhmäkeskustelutilanne, jota psykologi tarkkaili. Taisi olla 6 hengen ryhmä. Piti suunnitella virkistyspäivä koululle. Ja lopuksi oli psykologin ja opettajan haastattelu. Aika rankka päivä oli, mutta ihan hyvin meni. Ei kannata jännittää, ei ole mitään ylivoimaisen vaikeaa. Ole oma itsesi vain!

        Niin ja lukujonojen jatkamistehtävä oli myös... Meillä oli aikuispuolelle 230 hakijaa ja 100 taisi olla soveltuvuuskokeissa, joista sitten 50 pääsi opiskelemaan.


      • tsekkari50
        opiskelija 2010 kirjoitti:

        Niin ja lukujonojen jatkamistehtävä oli myös... Meillä oli aikuispuolelle 230 hakijaa ja 100 taisi olla soveltuvuuskokeissa, joista sitten 50 pääsi opiskelemaan.

        Hei! Tiedätkö mitä eroa on lääkealan ja lähihoitajan soveltuvuusteissä?
        Minkälainen on lääkealan soveltuvuustestit?


    • mammaopiskelija 2011

      Minkä hintaisia nuo testit on?
      Ekaksi on tietysti yhteishaku...ja niistäkö valkataan ketkä pääsee soveltuvuustestiin vai pääseekö kaikki suoraan testiin?

      • opiskelemaan31-v

        Mina olen juuri hakenut lahihoitajaopiskelijaksi Pirkanmaan aikuisopistoon. Soveltuvuustesti on taman kuun lopussa, ja hinnaksi on mainittu 55€.

        Voiko kukaan valaista minkalainen on psykologin ja opettajan haastattelu..? Mita he kyselevat? Jannittaa vahan jo etukateen...


      • piksulissu73
        opiskelemaan31-v kirjoitti:

        Mina olen juuri hakenut lahihoitajaopiskelijaksi Pirkanmaan aikuisopistoon. Soveltuvuustesti on taman kuun lopussa, ja hinnaksi on mainittu 55€.

        Voiko kukaan valaista minkalainen on psykologin ja opettajan haastattelu..? Mita he kyselevat? Jannittaa vahan jo etukateen...

        Olen myös tulossa Pirkoon samoihin lähihoitajaopiskelijaksi pyrkivän testeihin, jännittää myös...tuli kutsu myös Taoon valintakokeeseen.

        Onko kellään tietoa pääseekö kaikki hakijat näihin valintakokeisiin? Hain nyt ekaa kertaa lähihoitajakoulutukseen ja yllätyin kun pääsin molempiin hakemiini paikkoihin soveltuvuuskokeisiin...vaan onko tosiaan niin, että kaikki hakijat pääsevätkin niihin...itsellänikin nyt tulee menemään se 110 euroo soveltuvuuskoemaksuihin...

        ja tietty kiinnostaa myös mitä nämä testit pitävät sisällään...


      • Läpäissyt
        piksulissu73 kirjoitti:

        Olen myös tulossa Pirkoon samoihin lähihoitajaopiskelijaksi pyrkivän testeihin, jännittää myös...tuli kutsu myös Taoon valintakokeeseen.

        Onko kellään tietoa pääseekö kaikki hakijat näihin valintakokeisiin? Hain nyt ekaa kertaa lähihoitajakoulutukseen ja yllätyin kun pääsin molempiin hakemiini paikkoihin soveltuvuuskokeisiin...vaan onko tosiaan niin, että kaikki hakijat pääsevätkin niihin...itsellänikin nyt tulee menemään se 110 euroo soveltuvuuskoemaksuihin...

        ja tietty kiinnostaa myös mitä nämä testit pitävät sisällään...

        Itse ihmettelin, miten helppoja testit on. Psykologin haastattelu kesti varmaan 5 - 10 minuuttia, kysymykset luokkaa "oletko käyttänyt huumeita, onko lääkityksiä, paljonko alkoholia käytät". Luulin tarkempaa testausta! Mielestäni voisivat pitää vähän tiukempaa seulaa :S

        Muut testit olivat jotain laskutehtäviä, lauseentäydennysjuttuja, ei mitään ylivoimaista. Tsemppiä :)


      • piksulissu73
        Läpäissyt kirjoitti:

        Itse ihmettelin, miten helppoja testit on. Psykologin haastattelu kesti varmaan 5 - 10 minuuttia, kysymykset luokkaa "oletko käyttänyt huumeita, onko lääkityksiä, paljonko alkoholia käytät". Luulin tarkempaa testausta! Mielestäni voisivat pitää vähän tiukempaa seulaa :S

        Muut testit olivat jotain laskutehtäviä, lauseentäydennysjuttuja, ei mitään ylivoimaista. Tsemppiä :)

        Tänään sain sähköpostitse tiedon, että sain Taossa pidetystä soveltuvuuskokeesta 8/10 pistettä. Mitä mieltä olette, onko tulos ok? Meitä haastateltavia hakijoita kuitenkin 150...eli saanko jo tässä vaiheessa unohtaa haaveet opiskelupaikasta?


      • k
        piksulissu73 kirjoitti:

        Tänään sain sähköpostitse tiedon, että sain Taossa pidetystä soveltuvuuskokeesta 8/10 pistettä. Mitä mieltä olette, onko tulos ok? Meitä haastateltavia hakijoita kuitenkin 150...eli saanko jo tässä vaiheessa unohtaa haaveet opiskelupaikasta?

        Itse pääsin opiskelemaan lähihoitajaksi ja soveltuvuus alalle oli minulla 9/10. Että kyllä tuo 8/10 on myös hyvä ja hyvät mahdollisuudet päästä opiskelemaan. Täällä meillä päin on joku vuosi päässyt 7/10 tuloksellakin, mutta se vähän vaihtelee vuosittain, hakijamäärästä ja -laadusta riippuen. Jännä muuten noin päin, että sait ensin tietää nuo pisteet ja myöhemmin vasta, että pääsetkö kouluun.


      • k
        k kirjoitti:

        Itse pääsin opiskelemaan lähihoitajaksi ja soveltuvuus alalle oli minulla 9/10. Että kyllä tuo 8/10 on myös hyvä ja hyvät mahdollisuudet päästä opiskelemaan. Täällä meillä päin on joku vuosi päässyt 7/10 tuloksellakin, mutta se vähän vaihtelee vuosittain, hakijamäärästä ja -laadusta riippuen. Jännä muuten noin päin, että sait ensin tietää nuo pisteet ja myöhemmin vasta, että pääsetkö kouluun.

        Meillä hakijoita oli 125 ja 20 valittiin.


      • piksulissu73
        k kirjoitti:

        Meillä hakijoita oli 125 ja 20 valittiin.

        Sain opiskelupaikan Pirkosta:) Olen todella iloinen, koska hakijoita oli todella paljon!


    • iso93

      Olen menossa testeihin tässä toukokuussa, millaisia laskutehtäviä suurin piirtein??

    • katjuska6

      Hei! Olen menossa lähihoitajan perustutkintoon valmistavan koulutuksen soveltuvuustestiin. Lähinnä jännittää tuo kunnon mittaustesti. En ole urheilullinen ihminen ja ylipainoakin on reilusti mutta muuten terve ja jaksan normaali töitä tehdä. Miten hyvä kunto siinä sitten pitää olla?

      • aaaaaaaaaaaaaa

        lähihoitajalle ei ole kuntotestejä mutta sen taisit jo huomatakkin


    • joskusvalmistuva

      NIin itsehän hain lähihoitajaksi Jyväskylään ja erikoistuen ensihoitoon. Pisteytys on 1-5 per osa-alue. sain kaikista 4 tai 4 (matemaattiset ja kognitiiviset ym testit) ja taisin olla ryhmäni paras. kaikki haastattelut sujuivat hyvin. Sain suoran hylätyn koska en tuonut haastattelussa tarpeeksi esille että muukin hoitotyö tosiaan kiinnostaa kuin ensihoito. kyseessä oli väärinymmärrys ja soittelin useat opot ja opettajat läpi ja selvitin tilannetta että olen siis hakenut muihinkin tutkintoihin ym ja kyselin onko mahdollista saada varasijaa ym koska olisin suoraan päässyt kouluun pisteitten puolesta ilman tätä parin minuutin keskustelussa tapahtunutta väärinkäsitystä. Ei auttanut itku markkinoilla, puolen vuoden päästä uudelleen, kai sitä siwan kassalle tässä välissä... :) ei noi edes hoitotyön ihmiset osaa ja viitsi paljoo tota käytännön järkee ja harkinta kykyä käyttää vaan menee vanhojen kaavojen mukaan.

      TOSTA OPPIA MITEN SIÄ KANNATTAA HAKEE. jos haluut palavasti tehä jotain tiettyä ja näytät sen myös niin ei mitää mahollisuuksiakaan. jos meet sillä asenteella että "ihan sama mihin mää pääsen ja mikää ei kiinnosta niin erityisemmin" niin varmasti pääset Suomen maassa lähihoitaja koulutukseen!

    • ei oo tosikaa

      Jotain mätää tässä tarinassa.... jos kerta on hakuvaiheessa ilmoitettu, että suuntautuminen on ensihoito ei se sinun ilmoituksesi ole ollut syy hylkyyn. Joku muu syy siihen on..

    • rautalankaa ei tarvi

      No varmaan aloittaja jo käynyt testissä ja valmistunutkin jos ala vain vielä kiinnostaa :) mutta muutama sana....
      Psykologin haastattelu on lyhyt muotoinen keskustelu jonka pohjana ovat tehdyt soveltuvuustestit. Esim. testi jossa pitää piirtää olikohan kahdeksan kohtaa merkkaa aika paljon. Ei tarvitse olla taiteilijan teoksia vaan tikku-ukot tms. mitä aihe käsittelee. Sen pohjalta paljolti psykologi hahmottaa ihmismieltä mitä siellä pännyssä liikkuu. Ryhmäkeskustelu ei kestä kolmea tuntia, toki jos odotusaika lasketaan mukaan niin sitt menee. TÄRKEINTÄ on ettei keskustelussa ole päällepäsmärinä eikä täysin passiivinen. PITÄÄ osata kuunnella, ottaa toiset huomioon ja kommentoida rakentavasti alkanutta keskustelua eli pohtia aihetta.

    • Yksi mieshakija

      Eipä ole testit muuttuneet liki 10 vuodessa. Itse kävin viime viikolla lähihoitajan soveltuvuuskokeessa (Stadin Aikuisopistossa), ja ihan samoja tehtäviä mitä vuonna 2005 näyttää olleen: laskutehtiviä, lauseet jatkamisia, sanavalintoja, sarjakuvaruutujen järjestämistä, piirtämistä... Aikaa per tehtävä oli käytettävissä 5-10 minuuttia; itse ehdin annetussa ajassa saada vain yhden tehtävän kokonaan valmiiksi. Siitä huolimatta psykologin mukaan suoriuduin psykologisesta testistä hyvin (tuloksia en tosin vielä ole saanut).

      Psykologin haastattelun kesto vaihteli hieman hakijoittain, omalla kohdalla aikaa meni ehkä noin 10 minuuttia.

      Ryhmäkeskustelua meillä ei ollut.

      Hakijoita kyseisenä päivänä oli n. 70, seuraavana päivänä oli tulossa lisää. Hakijoiden ikähaitari oli varsin laaja, karkeasti luokkaa 20-60 vuotta. Joukossa kuulemma yllättävän monta miestä (n. 10).

      Itselläni ensisijaisena suuntautumisena ensihoito, minkä toin ilmi sekä psykologin että opettajan haastattelussa. Vielä tässä kolmisen viikkoa joutuu odottelemaan tietoa siitä riittivät "paukut" opiskelupaikkaan.

      • Yläikäraja?

        Moi, onko sinne lähihoitajakouluun jotain järkeä hakea 60-vuotiaana? Jos opinnot kestävät 2,5-3 vuotta, hakija on 63-vuotias valmistuttuaan koulusta. Suomessa 65-vuotias pääseekin jo Kelan vanhuuseläkkeelle.

        Jos 60-vuotias, nyt opintonsa aloittava henkilö aikoisi olla työelämässä noin 70-vuotiaaksi, hän ehtisi tehdä vain noin 7 vuotta lähihoitajan töitä. Ja kuinka moni työnantaja ottaa töihin yli 60-vuotiaan hakijan?

        Nuorempia hakijoita on pilvin pimein. Mitä mieltä olette, pitäisikö näihin ammattiin valmistaviin opintoihin säätää hakijoille yläikäraja?


      • kokeeseenmenijäpian

        Moi mieshakija
        Voisitko ystävällisesti laittaa jonkun ihan konkreettisen esimerkin laskutehtävistä?
        Pelottaa se matikkaosio, pitäisi harjoitella koska olen tosi surkea niissä.
        En tajua niitä mistä yksi numero puuuttuu, eli miten sellainen pitäisi ratkaista.


    • sun1

      huomenna menossa stadin aikuisopistoon soveltuvuuskokeisiin ja jännittää!

    • yks vaan

      niin en tiedä mainitsiko kukaan kommenteissa mutta kokeessa testataan yhdessä osa alueessa fyysistä kuntoa että onko sulla voimia tehdä työtä ja ettei ole mikään polvi tai selkä niin huonossa kunnossa ettet jaksa tehdä hoitotyötä..

      niin sitten oli näitä kirjoita lauseita/ jatka lauseita, laskemistehtäviä ja ryhmäkeskustelu ainakin meillä ihan keksitystä aiheesta mutta siitä piti sitten ryhmässä kehitellä ideaa ja arvioijat seurasi..

      en tieä mitä tein mutta kouluun pääsin.. :)

    • Yksitoikkoista

      Minä olen taas ties monennenko kerran yrittämässä lähihoitajakurssille ja soveltuvuustestin pitää juuri tuo kyseinen Dexter. Siinä on 7 minuutin matikkatesti, jossa pitää valita oikea vastaus, sitten pitää piirtää jotain. Kuvissa on jo valmiksi piirretty jotain ja niitä pitää sitten jatkaa. Sitten pitää piirtää uusia kuvia, mutta ei samoja. Yhdessä tehtävässä pitää jatkaa jotain numero- tai kirjainsarjaa. Sitten pitää piirtää ympyrää neliön sisään ja vaikka mitä muuta kummaa. Toivottavasti saat selvää vastauksestani. Noita lauseidenkirjoittamisia ei ole ollut. Lopuksi oli joku tehtävä, missä piti arvioida itseään. Helkkarin yksitoikkoisia tehtäviä mun mielestä. Olisipa vaan joku äidinkieli- ja matikkatesti ja joku ryhmäkeskustelu. Tuollaiset tehtävät kuin edellä yritin kuvailla on ihan älyvapaita. Minä en ole onnistunut kertaakaan pääsemään. Kai se johtuu siitä. että matikantehtävissä jään aina liian pitkäksi aikaa miettimään jotain kohtaa. Tämä saa olla viimeinen kerta. Jos vielä joskus erehdyn hakemaan johonkin tällaiseen, toivon, ettei Dexter pidä soveltuvuustestejä.

      • Yksitoikkoista

        Pieni täsmennys tuohon edelliseen, että olen pyrkimässä sedun järjestämään lähihoitajakoulutukseen, ja löysin tuon ilmoituksen lähihoitajakoulutuksesta mol.fi:stä. Työkkäri on mukana tuossa soveltuvuustestin järjestämisessä.


      • juitt

        Et kovin innostuneelta vaikuta. Se on huono juttu ja tarkoittaa, ettei sinua huolita opiskelemaan tälläkään kertaa. Lopeta pääsi iskeminen seinään!


    • Sjukskötare

      Itse loppuvaiheen opiskelija ja täytyy kyllä ihmetella millä perusteilla otetaan kouluun sisään. Luokallani muutama, jotka ei päässyt edes perus matematiikkaa läpi 4krt uusi kokeen. Sama säätäminen jatkui sitten lääkelaskuissa, ei millään läpi. Vaarallisia hoitajia tulevat olemaan, jos ei selviä edes 5-6 luokan matematiikasta. Sitten osa näistä työvoimapoliittisista opiskelijoista, jotain elämänkoululaisia säälistä nyt otettu pilaamaan hoitajien maineen!voi luoja sitä myötähäpeän määrää, kun samassa harjoittelussa ollut aikoinaan.

    • KalleMurr

      Testissä ilmeisesti suljetaan pois autismia sairastavat ihmiset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1295
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1146
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1041
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      957
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      834
    Aihe