Syntymätön kaksonen?

T

Uteliaisuuttani kysyn, että onko kellään käynyt niin että syntymättä jäänyt identtinen kaksonen on koteloitunut kehoosi? Tädilläni oli kaksoissikiö jäänyt patiksi häntäluun tyveen, ja se leikattiin pois.

18

10458

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy

      Tunnen samanlaisen tapauksen Joensuun lähistöltä,liekö ollut sun täti sieltä kotoisin??

      • T

        Keski-Suomesta. Mutta näyttää siltä tuon toisenkin vastauksen perusteella että jostain kumman syystä se mötikkä tuppaa jäämään häntäluuhun...


    • j

      Äidilläni on identtinen kaksoissisko. Heitä olisi ollut kolme. Äidiltäni leikattiin myös häntäluun tyvestä kolmois sisko pois. Aika outoja juttuja

    • ..

      täällä päin kiertää huhu naisesta joka oli armeijan kutsunnoissa käynyt lääkärin tarkastuksessa ja se oli huomannut että naisen takapuoleen (liekkö sitten häntäluuhun) jäänyt se toinen.. (keski-suomessa)

    • niin

      Minunkin hyvällä ystävättärelläni on leikattu pois häntäluun liepeilta syntymättä jäänyt kaksoissisarus, möykky hiuksia, kynsiä sun muuta. On se totta.

    • LP

      Se on ihan yleistä, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Multa on parikymppisenä leikattu tämä kaksonen, se on pieni, tuskin tuntuva patti häntäluun tyvessä joka saattaa olla oireeton kymmeniä vuosia ja sitten jossain vaiheessa tulehtuu ja alkaa aristaa. Seuraa pieni polikliininen toimenpide jossa kyhmy poistetaan.

      Tunnen ainakin kolme samanlaista tapausta. Lääkäri ainakin sanoi ettei se ole millään tavalla harvinaista.

      • Viivi

        Hi!
        Myös minulta on leikattu kyseinen mötti, mutta se oli jossakin munasarjan tietämillä. Olen lukenut asiasta myöhemmin, koska se tuntui niin mystiseltä jutulta. "Syntymätön kaksonen" on yleinen juttu ja jostain syystä tälläinen hiuksia, kynsiä ym. sisältävä möykyrä joillekin ihmisille kehittyy. Kyseessä ei kuitenkaan ole ihan oikeasti kaksonen. Se on urbaanilegendaa.


      • Revell
        Viivi kirjoitti:

        Hi!
        Myös minulta on leikattu kyseinen mötti, mutta se oli jossakin munasarjan tietämillä. Olen lukenut asiasta myöhemmin, koska se tuntui niin mystiseltä jutulta. "Syntymätön kaksonen" on yleinen juttu ja jostain syystä tälläinen hiuksia, kynsiä ym. sisältävä möykyrä joillekin ihmisille kehittyy. Kyseessä ei kuitenkaan ole ihan oikeasti kaksonen. Se on urbaanilegendaa.

        Kyllä se ihan oikeasti on syntymätön kaksonen!!! Kannattaisi ehkä ottaa asioista selvää ennen kun alkaa puhumaan! Ihan alku vaiheessa raskautta on kaksi alkiota jotka tuntemattomasta syystä kasvavat sisäkkäin eli "sulautuvat" yhdeksi. Usein tämä voi olla oireeton monta kymmentä vuotta vuotta. Joillain on jopa kasvanut kynsiä, hiuksia ja hampaita alaselkään. On ollut tapauksia joissa sikiö on jäänyt kasvamaan sisälle ja ilmennyt vatsakipuna. Leikkauksessa on löytynyt ihmistä muistuttava möykky jossa jonkin laista raajaa, hiusta yms. Siskoltani on poistettu muutamavuosi sitten syntymätön kaksonen. minulla itselläni on sama ongelma ja odotan parhaillaan leikkaustani. enään vajaa viikko niin pääsee eroon!!!


      • yksifif
        Revell kirjoitti:

        Kyllä se ihan oikeasti on syntymätön kaksonen!!! Kannattaisi ehkä ottaa asioista selvää ennen kun alkaa puhumaan! Ihan alku vaiheessa raskautta on kaksi alkiota jotka tuntemattomasta syystä kasvavat sisäkkäin eli "sulautuvat" yhdeksi. Usein tämä voi olla oireeton monta kymmentä vuotta vuotta. Joillain on jopa kasvanut kynsiä, hiuksia ja hampaita alaselkään. On ollut tapauksia joissa sikiö on jäänyt kasvamaan sisälle ja ilmennyt vatsakipuna. Leikkauksessa on löytynyt ihmistä muistuttava möykky jossa jonkin laista raajaa, hiusta yms. Siskoltani on poistettu muutamavuosi sitten syntymätön kaksonen. minulla itselläni on sama ongelma ja odotan parhaillaan leikkaustani. enään vajaa viikko niin pääsee eroon!!!

        Mun yli 20v. tytär on menossa leikkauttamaan kaksosen pois häntäluun paikkeelta,olisi kiva kuulla kuinka ootte toipunut tuosta toimenpiteesta joille tämä on tehty ja kuinka kauan kesti haavan paraneminen kuinka haavaa hoidettiin?.Kyseiseltä henkilöltä on leikattu jo yksi koteloitunut kaksonen kohdusta jokunen vuosi sitten tämä on nyt sitten kolmonen.Kaikkia sitä on olemassa.


      • tenu
        yksifif kirjoitti:

        Mun yli 20v. tytär on menossa leikkauttamaan kaksosen pois häntäluun paikkeelta,olisi kiva kuulla kuinka ootte toipunut tuosta toimenpiteesta joille tämä on tehty ja kuinka kauan kesti haavan paraneminen kuinka haavaa hoidettiin?.Kyseiseltä henkilöltä on leikattu jo yksi koteloitunut kaksonen kohdusta jokunen vuosi sitten tämä on nyt sitten kolmonen.Kaikkia sitä on olemassa.

        Minulta leikattiin 11 vuotta sitten samanlainen kaksonen pois. Mulle jättettiin haava avoimeksi ja sitä piti suihkuttaa ja vaihtaa haavaliinat kaksi kertaa päivässä. Aluksi oli todella kipeä ja istumaan ei pystynyt. Sairauslomalla olin 6 viikkoa koska istun paljon työssäni. Sairaalassa olin kaksi päivä. Nyt näyttää siltä, että tyttärelläni on samanlainen, ei kivaa


    • tönö

      Minulta leikattiin 18 vutiaana kaksonen häntäluun päältä. Ja päälle 50 vuotiaana virtsarakosta. Omistin myös oikassa jalassa kuusi varvasta. Kyl se siinä.

    • onhan niitä

      Mielenkiintoinen tapaus. Minun ystävättären miehellä on ollut koteloitunut kaksonen kakkulihaksessa ja tällä rouvalla itsellään toisessa munasarjassa. Nuorena naisena oli tullut kovat vatsakivut ja joutunut leikkaukseen. Oli ollut sykkeronä hiustakin melkoinen nippu.
      Nyt rouva on jo yli 70 vuotta ja on kahden tytären äiti. Toinen munasarja oli vointu pelastaa.

    • iloona3

      Onko tämä kaksonen ennemmän naisten kuin miesten ongelma ja yleensä häntäluun alla? Tyttäreltäni on leikattu peräti kolme kertaa,kaksi epäonnistunutta leikkausta julkisella puolella ja nyt vuosi sitten yksityisellä puolella. Haava jätettiin viime kerralla auki ja kotisairaanhoito vaihtoi siteen ja puhdisti haavan päivittäin. Hoito kesti ainakin puoli vuotta.

    • _________________

      Eivätkö nuo ole sellaisia kasvaimia, joissa kantasolujen toiminta häiriytyy ja ne alkavat tuottaa erilailla proliferoituneita eli erikoistuneita soluja? Isälleni tuli patti kaulaan ja kun hän sen omin päin raapi rikki, niin sieltä tuli ulos epämuodostuneen oloista karvaa ja pieniä valkoisia palasia.

      Näitä kasvaimia on hyvän- ja pahanlaatuisia, (yleensä) hyvänlaatuinen on nimeltään teratooma ja pahanlaatuinen teratokarsinooma, jotka tulee kreikan kielen hirviö-sanasta. Ennen vanhaan liikkui kaikenlaista käsitystä tällaisten kasvaimien alkuperästä, niin kuin nimikin kertoo.

      On myös mahdollista, että saadessaan kasvaa pitkään tällainen kasvain voi täyttää esimerkiksi naisen kohdun, niin että ruumiinavauksessa sieltä löytyy hiuksia, hampaita, luunkappaleita ja ihan mitä vain ihmisen kudosta. Kantasolussa on valmiudet kaikenlaisen ihmiskudoksen muodostamiseen ja normaalisti se muodostaa vain sitä kudosta, joka sille kohtaa kuuluu. Mutta voi vain kuvitella, mitä menneen ajan ihmiset ovat tällaisista löydöksistä ajatelleet.

      Kasvainten syntysyytä ei tiedetä.

      "Syntymätön kaksonen" on todellakin juuri näiden kasvainten aikaansaamaa urbaanilegendaa.

    • hohhoijjjaaa
      • horinaa kaksosista

        näin on


    • kaksi samassa perhee

      Ystävättärelläni on kaksonen leikattu toisen munasarjan ympäriltä. Naisen miehellä oli ollut kaksonen kankussa. Taitaa melko yleistä olla.

    • Kolmasko?

      Aika vanha ketju tää alunperin... Mulla on leikattu tuo patti n 20 v sitten häntäluun tienoilta. Sitä sanottiin häntäluun kystaksi. Yksi sairaanhoitaja sanoi, että meitä piti kai tulla 3 ja se kolmas siellä. (Olen jo kaksonen). En usko koko tarinaan, mutta sieltä löytyi hiuksia, kynsiä ja hampaita ihan pieniä palasia. Mielenkiintoinen juttu, on se sitten mitä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe