Pendolinossa pahoinvointia

kenties

Matkustan paljon junalla, mutta vielä ei ole sattunut pendolino-matkaa kohdalleni. Olen kuullut, että herkästi esim. autossa tai laivassa pahoinvoivat, tulevat pendolinossakin pahoinvoivaksi - pitääkö paikkansa, ts. onko jollain kokemusta?? Toivottavasti tulee vastauksia aiheeseen! (ennen kuin varaan 6 tunnin pendolino-matkan...)

12

4244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timppe

      Olen huomannut tämän ilmiön, etenkin selkä menosuuntaan matkustettaessa. Vaikken edes voi yleensä pahoin automatkalla.

    • pari kertaa

      pahaa oloa , päinvastoin kun Pendoline kallistuu kurvin puolelle mutkissa ei tule keskipakovoiman tunnetta ollenkaan. Tavallisessa junassa tulee helpommin. Samoin Pendoline on painestettu kuten lentokoneet, ei mene tunnelissa korvat lukkoon kuten normaali junassa. luxus kyytiä täytyy sanoa.
      Eikä Pendoline kulje sen lujempaa normaaliradalla, sitä 140 -160 km ne kulkee muutkin, tuossa Tampere-Hki sitten mennään sitä 200 km/t, vauhtia ei edes huomaa

    • Junailija2

      Pidän junista, mutta Pendolino ei ole minua varten. Matkapahoinvointiin taipuvaisena poistun parin tunnin junamatkan jälkeen aina varsin kalpeana Pendolinosta. Kenkku juttu.

      • Linthal

        Olen samaa mieltä. Pidän junamatkustamisesta, mutta mielestäni Pendo on susi: ilmeisesti kallistuksen säätöjärjestelmä "nypyttää" ihmeellisesti välillä. Alkuperäinen syy voi olla radassakin, mutta ei tunnu hyvältä. Vanhemmat IC- ja IC2-vaunut antavat tasaisemman menon. Ei ollut Pendo hyvä ostos - seuraavaan sukupolveen menee parikymmentä vuotta, pelkään.


      • Junassahyväkyyti
        Linthal kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Pidän junamatkustamisesta, mutta mielestäni Pendo on susi: ilmeisesti kallistuksen säätöjärjestelmä "nypyttää" ihmeellisesti välillä. Alkuperäinen syy voi olla radassakin, mutta ei tunnu hyvältä. Vanhemmat IC- ja IC2-vaunut antavat tasaisemman menon. Ei ollut Pendo hyvä ostos - seuraavaan sukupolveen menee parikymmentä vuotta, pelkään.

        Aivan samaa mieltä

        Tykkään kulkea ennemmän junalla kuin linjaautolla. Viimeksi kun lokakuussa 10.10.2014 kotiin Kuopiosta Pendolino - pikajunalla. Istuin 6 vaunussa. Kyllä se nylkyttää ihmeellisesti kulkiessaan. Miten ihmeessä se sellaista nyljäämistä pitää?
        Muuten mukava juna. Olen oksentanut sen kyydissä kerran vuonna 2010 matkalla Tampereelle. Olin menossa Kankaanpään Niinisalon puolimaratonille. Kun tämä ikävä oksennuskohtaus yllätti minut. Nykyisin pyrin paikkani hakemaan Pendolinoon niin että istuin on aina nenä meno suuntaan päin. Eikä nenä kulkusuunnasta pois päin. Intercyti - pikajunassa en ole oksentanut kertaakaan. Pendolinossa nykyisin tuppaan aina nukahtamaan mutta miksi?


    • iiiiiiiiiii

      Olen nyt parikymppisenä tullut pahoinvointiseksi bussissa ja huomasin saman ilmiön myös Pendolinossa. Muissa junissa luen sujuvasti kirjaa, mutta Pendolinossa totesin, että parasta laittaa kirja kiinni, ettei tarvitsisi alkaa yökkäillä. En suosittele matkapahoinvoinnista kärsiville.

    • Pendolinomatkaaja 84

      Täällä eräs nainen 44 vastaa vuonna 2014 kysymyseen pahoinvointia junassa?
      Itselleni kävi juuri noin. Ikävää että vielä keinuva korinen juna vielä kaiken lisäksi. Enkä ollut ehtinyt aamiasta syödä kotona joten söin matkaeväitä junassa. Kun olin syönyt aamiasen mentiin vähän matkaa ja sieppasin ikkunan alla olleesta pussipinosta yhden tunsin että oksennus tulee. En ehtinyt kunavata sen pussin kaikki mitä olin syönyt tuli ulos. Matkapahoinvointi yllätti Pendolinossa. Sanoinkin että ei voi olla totta. Olin lapsena voinut huonosti linjurin kyydissä. Lentokoneessa vuonna 2005 enkalla keralla matkalla Tokion Naritan kentältä Köpiksen asemalle ja Köpikestä Helsinkiin matkanneessa koneessa toisen kerran sen eka reissun paluulennolla. Sittemmin en ole voinut huonosti lentokoniessa enkä Pendolinoissa enkä linjureissa. Laivasta en tiedä en muistaakseni kertaakaan nelikontin kylläkin olen mennyt laivan lattialle menneinä vuosina kun pruukasin niissä hypätä alituiseen. Nyttemmin en ole käynyt yhdessäkään niistä. Seuraava lentokyyti odotelee 2017 Itävaltaan. Lentokentälle menen junalla paluumatka tapahtuu kaiketi joko junalla tai linjurilla.

      • traindude

        Valitsen aina ic junan jos mahdollista. Pendolinossa tulee helposti huono olo. Iiskassa tasasempi kyytikin.


    • pussinuppl

      yrjö pussin.

      • KerranPendossayrjöt

        Aivan

        Näin on kyllä harmillista mutta totta se on ei ole valetta. Se oli vielä Italialainen Alsgomin valmistama Pendolino - pikajuna missä tuo ikävä oksentaminen sattui.
        Nyttemmin Jaffalla olen saanut pidettyä sen kurissa. Pendolino - matkani on sujunut hyvin. Hartwallin Jaffaa kun menen Pendolino - pikajunalla jatkossakin vaikka käymään Jyväskylässä taikka Lahden Pajulahdessa. Taikka Jämsän Himoksella.
        Jaffa on matkapahoinvointiin Pendolinossa paras lääke kuin Pontafen. Sitä paitsi Jaffa on nestettä Ponstafen on vain lääke joka otetaan tuntia ennen matkaa Hartwallin Jaffa on heti nopeampi tapa stimuloida matkapahoinvointia. Ennekö edes joudut ottamaan pussia junan ikkunan alta suusi eteen.


      • Vuonna kivi
        KerranPendossayrjöt kirjoitti:

        Aivan

        Näin on kyllä harmillista mutta totta se on ei ole valetta. Se oli vielä Italialainen Alsgomin valmistama Pendolino - pikajuna missä tuo ikävä oksentaminen sattui.
        Nyttemmin Jaffalla olen saanut pidettyä sen kurissa. Pendolino - matkani on sujunut hyvin. Hartwallin Jaffaa kun menen Pendolino - pikajunalla jatkossakin vaikka käymään Jyväskylässä taikka Lahden Pajulahdessa. Taikka Jämsän Himoksella.
        Jaffa on matkapahoinvointiin Pendolinossa paras lääke kuin Pontafen. Sitä paitsi Jaffa on nestettä Ponstafen on vain lääke joka otetaan tuntia ennen matkaa Hartwallin Jaffa on heti nopeampi tapa stimuloida matkapahoinvointia. Ennekö edes joudut ottamaan pussia junan ikkunan alta suusi eteen.

        Muinoin kun pentuna auton takapenkillä mutkaisilla teillä tuli huono olo, niin syötiin hedelmäsokeria...
        Pendolinon kulku ei tunnu missään siihen nähden, mutta "yliherkkiä" on joka lähtöön.


    • ei pentuliinolle

      tulen pahoinvoivaksi pendolinossa hinta ja laatusuhteesta ja toiseksi tulen pahoinvoivaksi typeristä ihmisistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe