Pjongjang

kutsuu.

Olen suomenkielen opetaja ja tulkki Korean demokraattisesta kansatasavalasta Pjongjangista. Tahtosin tietaa,mita ajattelete meidan maastamne? Yritan vatata niin useasti kun se on mahdollista meidan maastamne.

33

6180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laowai

      löytyy aiheesta!Kirjoittaja Kim Hyan Hee:"Sielun Kyyneleet" koskettava tarina nuoresta,p.korealaisesta naisesta!Kirjassa kerrotaan suoraan ja kursailematta polittisesta pelistä!YK:n ihmisoikeus artiklan pitäisi olla ihmisoikeuksista selvää kaikille v.1948.Jokaisen valtion tulisi tältä pohjalta näitä lakeja kunnioittaa ilman reunaehtoja.

    • juha

      Hei!
      En tunnne Pohjois-Koreaa juuri ollenkaaan, mutta
      tahtoisin sinne matkustaa ensi vuoden aikana.
      Apua matkan suunnitteluun tarvitsisin.
      terv.juha toikkanen

      • jomi73

        Käyty sielläkin on. Liittyi Siperia-Aasia kierrokseen. Me otimme matkat Travellerin kautta.
        http://www.traveller.fi/korea_matka.php

        Toinen vaihtoehto on mennä Pekingin kautta ja käyttää sieltä paikallista matkatoimistoa.


      • wisser
        jomi73 kirjoitti:

        Käyty sielläkin on. Liittyi Siperia-Aasia kierrokseen. Me otimme matkat Travellerin kautta.
        http://www.traveller.fi/korea_matka.php

        Toinen vaihtoehto on mennä Pekingin kautta ja käyttää sieltä paikallista matkatoimistoa.

        EN tiennytkään Travellerin näitä järjestävän. Varmasti arkkinoita löytyy kun Pekingiin on hyvät yhteydet Finskillä, mutta Travellerin hinta on aika kova, tuntuvat niillä olevan katteet kunnossa muissakin tuotteisas, esim. Trans-Siberian -matkat todella ylihinnoiteltuja paikan päältä ostetut lippuhinnat huomioiden, mutta mikäpä siinä jos markkinoita on, eikä kilpailua juurikaan.

        Pekingiläisen toimiston kautta voisi olla hyvä idea. Seuraavan Kiinan matkan yhteyteen! ONko mutten paikallisoppaan käyttö vältämättömyys ja pääseekö maahan indienä vai aina osana ryhmää?


      • jomi73
        wisser kirjoitti:

        EN tiennytkään Travellerin näitä järjestävän. Varmasti arkkinoita löytyy kun Pekingiin on hyvät yhteydet Finskillä, mutta Travellerin hinta on aika kova, tuntuvat niillä olevan katteet kunnossa muissakin tuotteisas, esim. Trans-Siberian -matkat todella ylihinnoiteltuja paikan päältä ostetut lippuhinnat huomioiden, mutta mikäpä siinä jos markkinoita on, eikä kilpailua juurikaan.

        Pekingiläisen toimiston kautta voisi olla hyvä idea. Seuraavan Kiinan matkan yhteyteen! ONko mutten paikallisoppaan käyttö vältämättömyys ja pääseekö maahan indienä vai aina osana ryhmää?

        Ei se Travelleri kovin paljon kalliimpi ollut tuossa Pohjois-Korean osuudessa (sillä se maksaa joka tapauksessa hunajaa, kapitalisteiltä rahat pois) saimme kyllä käydessämme käyntikortin ja sähköpostiosoitteen josta saisimme tulevilla Korean vierailuillamme 30% alennuksen.

        Sen sijaan Venäjän junalipuissa Traveller on kyllä kallis, itse ostettiin liput Moskovasta ja sisältivät liput Moskova-Yekaterinburg-Irkust-Vladivostockin jokainen pysähdys extraa, josta jatkettiin lentäen Pohjois-Koreaan.

        Pohjois-Koreaan ei pääse ilman oppaita voit toki matkustaa yksin, mutta oppaat ovat aina matkassasi.
        Ja huomio Pohjois-Korean viisumin saaminen ei itsestään selvyys. Siihen vaikuttavat monet asiat mm. pituutesi, vuodenaika, ammatti.


      • Markku1000

        Pohjois Koreaan pääsee matkustamaan varsin helposti. Voi lähteä yksin, kaksin tai ryhmässä jne.

        Yksityisille henkilöille matkoja ja viisumin järjestää Traveller Oy www.traveller.fi

        Voi valita eripituisista matkoista 2 yötä - 2 viikkoa. Matkat tehdään Pekingin tai Vladivostokin kautta.


    • juha

      Hei!
      Milloin Pohjois-Koreaaan kannattaa matkustaa?
      Mikä on hintataso siellä?
      terv. juha toikkanen

    • utelias

      Kerropa itse mitä ajattelet maastasi, täällä se on mahdollista!

      • DPRK:n.

        Ikävä kyllä täytyy tunnustaa, mutta Korean dem. kansantasavalta häviää nykyisin USA:lle urkkimisessa 6-0. Kohtahan nk. "demokratian kehdossa" kaikkia ulkomaalaisia seurataan yleistyvien biopassien myötä. Kyseessä siis "vapaa" USA.


    • kutsuu.

      Valitetavasti en ole paassyt kirjoittamaan palstalle. Nyt yhteydet ovat yliopistostani paremat ja voin vastata kysymyksiin maastame.

      • Joku vaan...

        Taitaa olla provosoiva viesti, eikä kotoisin KDKT:sta. Käsittääkseni Koreasta ei pääse netillä tänne eli sis heillä on oma maan sisäinen nettiverkosto.


      • DPRK
        Joku vaan... kirjoitti:

        Taitaa olla provosoiva viesti, eikä kotoisin KDKT:sta. Käsittääkseni Koreasta ei pääse netillä tänne eli sis heillä on oma maan sisäinen nettiverkosto.

        Yliopistosta on internet-yhetsy. Koneita on kaytanassa kaksi kappaleta. Olen opsikellut suomea kaksi vuotta. Anteeksi virhe.


      • olkoon
        DPRK kirjoitti:

        Yliopistosta on internet-yhetsy. Koneita on kaytanassa kaksi kappaleta. Olen opsikellut suomea kaksi vuotta. Anteeksi virhe.

        Tuntematon suomenopiskelija, olet todella hyvin oppinut vaikeaa kieltämme nopeasti, jos olet opiskellut vain kaksi vuotta. Mielestäni se on jälleen vakuuttava osoitus Kim Il Sungin voittoisasta politiikasta. Missä muualla kukaan olisi näin nopeasti voinut oppia suomea, siis ulkomailla!


      • llaaall
        DPRK kirjoitti:

        Yliopistosta on internet-yhetsy. Koneita on kaytanassa kaksi kappaleta. Olen opsikellut suomea kaksi vuotta. Anteeksi virhe.

        No suomea teille vinosilmille ei ole ainakaan opettanut suuri johtaja ping pong kun kirjoitat päin persettä vai siristääkö silmät liikaa


    • kansantasavalta!

      Hieno maa! Eläköön Korea!

    • Arska

      1. Salaperäinen
      2. Pääkaupunki tosi siisti (mutta varattu eliitille). Ulkomaalaisille muutama hieno hotelli, joissa myydään Asahi-olutta.
      3. Pääsee vain Pekingin kautta.
      4. Hienoja puutarhoja pääkaupungissa.
      5. Hienoja maljakkoja tehdään.
      6. Ei herkuttelijan paikka; kansallisruoka kylmät nuudelit.
      7. Ei oikein ollenkaan yksityisautoja.
      8. Kauppojen tavaravalikoimat niukat.
      9. Tv-ohjelmat yksitoikkoisia.
      10. Monet loikanneet Etelä-Koreaan ja Kiinaan. Poliittisista syistä ja nälän vuoksi.

      Ainakin pääkaupunki vaikuttaa kiehtovalta. Onkohan siellä valuuttakauppoja ja jos on niin mitä niissä myydään?

      Millaisia takseja on?

      Kertokaa lisää!

    • Aka Teemikko

      Ihan ekaks vaihtakaa se teidän johtaja. Keskustellaan sitten muusta.

      Jos ette tiedä, miksi johtaja pitäisi vaihtaa, tsekatkaa vähän menoa vaikkapa Etelä-Korean puolella ja vertailkaa...

    • demokratia voittaa

      Hei,

      monien suomalaisten mielestä Pohjois-Korea on maailman demokraattisin maa, jossa kansalaisten tasa-arvosta ja ihmisarvoisesta elämästä on huolehdittu erinomaisen hienosti. Pohjois-Koreassa asuu kansa, joka osaa arvostaa yhteiskuntajärjestelmäänsä ja sen saavutuksia. Uskon, että ihmiset Pohjois-Koreassa ovat onnellisia ja heillä on turvallista elää siellä. Olemme jatkuvasti huomanneet maailman tiedotusvälineistä, kuinka kapitalistiset suurvallat provosoivat jännittynyttä tilannetta Korean niemimaalla. On ymmärrettävää, että läntinen maailma on kateellinen ja kokee Pohjois-Korean heidän kilpailijakseen. Uskon, että Pohjois-Korea ei alistu painostuksen, eikä uhkailun alla, vaan kykenee jatkamaan onnellista elämäänsä. Olen aivan varma, että mikäli USA hyökkää Pohjois-Koreaan, se tulee kokemaan murskaavan tappion, sillä pohjoiskorealaiset taistelevat tarvittaessa viimeiseen mieheen saakka. Toivon kuitenkin, ettei sotaa tule.

    • Kirsikan kukat

      Kirsikankukat ovat kauniita ainakin Japanissa. Varmaankin niitä kasvaa myös Korean niemimaalla. Pohjois-Koreassa luonnosta on huolehdittu ja siellä niemimaan luonto on parhaimmillaan. Mutta milloin kannattaa lähteä ihailemaan tuota kukkien loistoa ?

      • Uskomatonta!!!

        "Pohjois-Koreassa ovat onnellisia ja heillä on turvallista elää siellä."
        Ei hyvää päivää! Mitä SKEIDAA! Mitkä sekopäät tänne kirjottaa Erkki Tuomioja vai?
        Onneks Pohjois-Korean ydinase uhittelun tarkoitus on pitää OMA kansa kurissa ja länsimaiden pelossa.
        Toinen syy on että länsi antaa nopeasti ruoka-apua nälänhädästä kärsivälle kansalle!


      • yrcitsorimi
        Uskomatonta!!! kirjoitti:

        "Pohjois-Koreassa ovat onnellisia ja heillä on turvallista elää siellä."
        Ei hyvää päivää! Mitä SKEIDAA! Mitkä sekopäät tänne kirjottaa Erkki Tuomioja vai?
        Onneks Pohjois-Korean ydinase uhittelun tarkoitus on pitää OMA kansa kurissa ja länsimaiden pelossa.
        Toinen syy on että länsi antaa nopeasti ruoka-apua nälänhädästä kärsivälle kansalle!

        Olet vaarssa-minun mielestani mutta tamahan on suomalasen mieleipide. Kosak olen suomalainen!


      • ihanne valtio
        yrcitsorimi kirjoitti:

        Olet vaarssa-minun mielestani mutta tamahan on suomalasen mieleipide. Kosak olen suomalainen!

        Pohjois-Korea on ihan tasa-arvoinen valtio jota Amerikkalainen roskakulttuuri yrittää provosoida! Pohjois-koreassa on iloisia lapsia ja ahkeria työläisiä. En ymmärrä kuinka joku voi mollata Kim Jong-un
        rakastettu johtaja, suuri johtaja saavutuksia!

        Minkä muun valtion johtajat ovat pystyneet luomaan näin hienon maan kun Pohjois.Korean rakastetut johtajat!


      • minä
        Uskomatonta!!! kirjoitti:

        "Pohjois-Koreassa ovat onnellisia ja heillä on turvallista elää siellä."
        Ei hyvää päivää! Mitä SKEIDAA! Mitkä sekopäät tänne kirjottaa Erkki Tuomioja vai?
        Onneks Pohjois-Korean ydinase uhittelun tarkoitus on pitää OMA kansa kurissa ja länsimaiden pelossa.
        Toinen syy on että länsi antaa nopeasti ruoka-apua nälänhädästä kärsivälle kansalle!

        just näin.en usko et se läskipää pentu mitää sotaa saa syttymään.tuskin osaa ees ite sytyttää valoja paskahuussiin.propakanda tosin on hurjaa.jossain kuvas huristeli panssarivaunul,kuinkas se aivopesty nulikka ois saatu tankkiin sisään?eihän sen pää mahu ees torniluukust sisään.mut hyvä et ees itelle riittää safkaa.kommunismi murtuu sielläkin.


    • kjeh kjeh

      aloituspostaaja on varmaan teloitettu

    • Jaruzelsk

      Maailman paskin valtio. Tarviiko muuta sanoa.

    • ef ewf

      Hullu maa jossa hullut johtajat. Ihmisoikeuksia ei ole. Kaikki huonosti, kansa näkee nälkää. Sitä mieltä olen Pohjois-Koreasta.

    • voi_teitä_raukkoja

      Se Kimi sais työntää raketin perseeseensä ja lentää lähimpään kuuhun. Ja ne hymyilevät vihkomiehet mukaan.

    • Nykyään

      Taitaa olla turvallisin maa matkailla,siellä hoidetaan nämä romuskat jotka vaivaa länsieurooppaa alle aikayksikön.Ei taida nämä isikset ja al gaidat paljon juhlia siellä.

    • eiymmärrä

      Järkyttävä maa. Huonoimmat ihmisoikeudet. Valta perustuu toisten ihmisten ilmiantamiseen. Ilman mitään oikeudenmukaisia oikeudenkäyntejä työleireille=kuolemanleireille, missä ei ole mitään inhimillisyyttä. Koko perheesi joutuu kärsimään kidutuksesta ja saa kuolemantuomion, jos loikkaat maasta yksin pois. Tällaista mieltä olen. Tiedot perustuvat lukemaani kirjallisuuteen.

    • Propagandaa

      No mitä siitä osaa sanoa kun kaikki tieto on vastapuolen propagandaa ! Maa joka ei alistu USA:n ylivaltaan eristetään ja demonisoidaan. Pohjoiskorean kamppailu ydinaseen saamiseksi on halu estää USA:n invaasio.

    • Mäntysoopaa

      Aloitus on täysi provo, suomenkielen opettaja Pohjois- Koreasta, ei helvetissä mitä soopaa. Mutta monelle näyttää menevän todesta!

    • Kiinnostavaa

    • Mites Korona virus sielä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3325
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      161
      1345
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1055
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      114
      733
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe