Seilin saari

boogie

Onko kukaan vieraillut Seilin saarella Turun saaristossa? Paikka kiinnostaa. Siellä on 1600-luvulla ollut sairaala, jonne spitaaliset on karkoitettu kuljeksimasta ihmisten keskuudesta. Sanotaan, että saarella kummittelee.
Kenelläkään kokemuksia?
Toinen paikka,mistä kiinnostaisi kuulla lisää on ominaisten saari.

15

9565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisätietoa
    • Sylvia G
    • moona

      Olen vieraillut 4 kertaa ko saarella.
      Saari on mielestäni tosi puhutteleva
      karuudessaan ja hautausmaa joka kertoo
      ettei vainajat merkinneet mitään.
      Mitään pahaa en vaistonnut/tuntenut siellä
      vierailessani.

    • holkku
      • ASIAA!

        Asun siellä seilin saaren lähellä. Paraisilla. Aika kiva kaupunki ja kirjastosta löytyy kaikkea jutuuja seilin saaresta. Olen itse käynyt saarella ja kun sukelsin siellä, polvelleni tuli valkoisia matoja. Huitaisin ne pois


    • Maja Olsson

      Olen nukkunut purjeveneessä kuutena kesänä yhteensä n. 80 kertaa sekä istuskellut yöllä kuutamossa kirkon rappusilla nurmettuneen hautausmaan vierellä, etten sanoisi, päällä. Vaan ei siellä kukaan kummittele.
      Selin saaren historia on kauhea, ja itsemurhakallioksi nimittämäni kallio on varmasti nähnyt monta tarinaa. Siellä kirkon takaisilla kallioilla on yksi paikka, missä on sammaloituneena pari myllynkiveäkin.
      Kaunis ja minulle rakas paikka Seili on, mutta mitään kammottavaa siellä ei ole.

      Varsinais-Suomen nimikkosienenkin kultarouskun olen sieltä löytänyt (mutten kerro mistä;)) Seili oli vuosikaudet minun sienisaareni.
      Jos laiturin viereen on tehty markkinakioski, en halua moiseen torihulinaan osallistua. Ennen siinä oli pikkuinen luultavasti odotukseen tarkoitettu koppi, jossa vesisateella on kivoja tarinatuokioita vietetty toisten purjehtijoiden kanssa. Eräänä yönä laiturissa oli keuloistaan kiinni 8 purjevenettä. Tilaa tuli, kun tiivistettiin.

      • Sielujen saari

      • Pieni korjaus
        Sielujen saari kirjoitti:

        Seili, ruotsiksi Själö (Sielusaari)... Jenni Vartiaisen laulu "Seili" kertoo tuosta saaresta:
        http://www.youtube.com/watch?v=SL88tyvpvr4

        Ei tässä tapauksessa. Sana själ on vanhaa ruotsia ja tarkoittaa hyljettä. Nykyruotsissa j-kirjain on tippunut pois kyseisestä sanasta ja hylje on nykyisin säl [seel]. Saaren ruotsinkielinen nimi kertoo paikan olleen aikoinaan hylkeenpyytäjien suosiossa; hylkeitä on ollut paljon.
        Tosin Sielujen saari tai Sielusaari, ihan miten vain, sopisi mielestäni vähintään yhtä hyvin suomenkieliseksi nimeksi saarelle sen synkän historian vuoksi.


    • TINTTI VM-64

      SEILIN saari on kiinnostanut minua jo kauan ja nyt vihdoinkin käynti siellä onnistumassa tulevana elokuun aikana opastetun retken merkeissä..Historia kyseisellä saarella on todella mielenkiintoinen jo pelkästään sen takia,että itse olen Lähihoitaja ja Isäni oli entinen mielisairaanhoitaja. Lapsuuden ystäväni mummi on työskennnellyt k.o saarella mielisairaanhoitaja myös,mutta häntä nuorempi isäni kävi Seilissä opiskeluaikanaan..HARMI kun ei kummankaan kanssa tullut aikanaan heidän vielä elossa ollessaan kekskusteltua Seilin saaren kokemuksista ja tuntemuksista siellä. Elokuuta suurella mielenkiinnolla odottaen !

      • Seili on kaunis

        Olen yöpynyt saarella joskus vuonna 2004 (muistaakseni) ja saarella olevassa talossa yksinäni aikaa viettäen, kiertäen kirkot ja hautuumaat, yms.

        Ja voin kertoa että huolimatta traagisista ihmiskohtaloista jotka tuolla elivät ja kuolivat, siellä ei kummittele kukaan eikä mikään.


      • Leopold Sahlberg
        Seili on kaunis kirjoitti:

        Olen yöpynyt saarella joskus vuonna 2004 (muistaakseni) ja saarella olevassa talossa yksinäni aikaa viettäen, kiertäen kirkot ja hautuumaat, yms.

        Ja voin kertoa että huolimatta traagisista ihmiskohtaloista jotka tuolla elivät ja kuolivat, siellä ei kummittele kukaan eikä mikään.

        ...ellei nyt nettikummitus olisi joskus humalapäissään sinne eksynyt.


      • :(((((((((((((((((((
        Leopold Sahlberg kirjoitti:

        ...ellei nyt nettikummitus olisi joskus humalapäissään sinne eksynyt.

        ÖHHHÖÖHH...EHHHHEEEEHHEEEE...HIHIIHHHHHH....IHAN HELEVETIN HYVÄÄ JUTTUU TOI SUN NETTIKUMMITUS. MELKEIN SUUPIELET NOUSEE YLÖSPÄIN, KUN OIKEIN PINNNISTÄÄ


      • )))))))))))))))):
        :((((((((((((((((((( kirjoitti:

        ÖHHHÖÖHH...EHHHHEEEEHHEEEE...HIHIIHHHHHH....IHAN HELEVETIN HYVÄÄ JUTTUU TOI SUN NETTIKUMMITUS. MELKEIN SUUPIELET NOUSEE YLÖSPÄIN, KUN OIKEIN PINNNISTÄÄ

        EEHHEE HEEE

        Voldemort laughing like a retard for 10 hours [HD]


      • T.RETARD
        Leopold Sahlberg kirjoitti:

        ...ellei nyt nettikummitus olisi joskus humalapäissään sinne eksynyt.

        HEHHEHEHE....EHHHEHHHEEHHHH..-ÖHHHHHHHÖÖÖÖHHH....TAITAAA OLLA NETTTTTTTTII KUUMMMMMMITTUUUUUUS. TÄÄÄ OON NII HHYVÄÄ JUUTTTUU, ETT MÄÄ KÄÄYYN SEN SANOMMASSSA VARMUUDEN VUOKS MONTAKERTAAA JOKA PÄIVÄ


    • K. Misvitus

      Olen yöpynyt Seilin saaressa 90-luvulla useita kertoja, enkä ole havainnut siellä mitään "kummittelua".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1817
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1119
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe