Vuokralaisen häätö

vuokranantaja...

Toimin näin ja nyt minua vastaan on nostettu kotirauhanrikkomisesta syyte:

-Irtisanoin vuokralaisen vuokrasopimuksen, koska ei maksanut takuuvuokraa eikä vuokraa kahteen kuukauteen (maksoi vain puolet vuokrasta)
-Ilmoitin asian kirjallisena
-Vaadin häntä poistumaan asunnosta perjantaihin mennessä
-Kun menin parin kaverini kanssa asuntoon, niin mies oli edelleen siellä. Otin häneltä avaimet, laitoin hänen tavaransa jätesäkkiin ja vein poliisille.
-MIes nosti rikossyytteen asiasta, vedoten kotirauhan rikkomiseen.

Mitenkäs jutussa käy? Mielestäni koko vuokrasopimuksen pätevänä pitämistä voidaan pitää kyseenalaisena, koska mies ei maksanut vuokratakuutakaan. Lisäksi asiasta ilmoitettiin kirjallisena todisteellisesti hänelle ja pyydettiin muuttamaan viikon sisällä pois.

Tiedän, että minun olisi pitänyt hakea käräjäoikeudelta päätös häädöstä, mutta tämäkin olisi kestänyt kuukausia! Toimin siis omankädenoikeudella ja "häädin" ukon pois asunnosta. Äijä oli täysi looseri, joka käytti asuntoa vain dokaamiseen. Kämppä oli hänen jäljiltään aivan järkyttävässä kunnossa: tyhjiä viinapulloja paikat täynnä, oksennusta, ruokaa yms. lattiat täynnä. Karmeaa!

Mutta kyllä ottaa päähän, jos oikeus katsoo minut syylliseksi kotirauhan rikkomiseen!

27

24181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikkominen

      Vuokranantaja ei saa itse häätää vuokralaistaan,ei kajota hänen omaisuuteensa eikä itse ulosmitata omaisuutta.Tällainen oikeus on vain ulosoton haltijalla,joka tarvittaessa saa apua poliisiviranomaiselta.Nykyain mukaan häädetyn omaisuus on otettava talteen,täysin arvoton omaisuus hävitettävä,muu myytävä häädetyn hyväksi.Häädetyn vanhuus,sairaus,alkoholismi ym.seikat saattavat johtaa häädön siirtämiseen.Pahempi,jos vielä olette esim.käyneet kiinni asukkaaseen.Asukkaan elämäntavat eivät riitä oman käden oikeuteen.

      • Ikävä juttu

        Tämä on nyt jälkiviisautta eikä auta yhtään, mutta eikö koko takuuvuokran idea ole siinä, että se maksetaan ENNAKKOON, ja siitä voi vuokranantaja sitten kattaa kulunsa, jos asuntoa on vaurioitettu tai vuokrat jätetty maksamatta?

        Eli ennen kuin vuokralainen edes saa avaimia, takuuvuokran tulee olla vuokranantajan tilillä.

        Sinänsä olen pahoillani, että sinulle on käynyt noin huono säkä vuokralaisesi kanssa, ja pelkäämpä pahoin, että edellinen kirjoittaja on oikeassa ja olet ylittänyt valtuutesi.Nämä luuseridokaajat kun yleensä kyllä tietävät kaikki heitä puoltavat pykälät ja kun oikeusapukaan ei maksa heille, niin käräjille lähtö on oikeastaan vain ajan kysymys. Surkeaa sakkia, jota laki vielä suojelee.

        Toivottavasti saat jotain kautta korvauksesi tärvellystä asunnosta ja ansionmenetyksistä!


      • vuokralaistasi
        Ikävä juttu kirjoitti:

        Tämä on nyt jälkiviisautta eikä auta yhtään, mutta eikö koko takuuvuokran idea ole siinä, että se maksetaan ENNAKKOON, ja siitä voi vuokranantaja sitten kattaa kulunsa, jos asuntoa on vaurioitettu tai vuokrat jätetty maksamatta?

        Eli ennen kuin vuokralainen edes saa avaimia, takuuvuokran tulee olla vuokranantajan tilillä.

        Sinänsä olen pahoillani, että sinulle on käynyt noin huono säkä vuokralaisesi kanssa, ja pelkäämpä pahoin, että edellinen kirjoittaja on oikeassa ja olet ylittänyt valtuutesi.Nämä luuseridokaajat kun yleensä kyllä tietävät kaikki heitä puoltavat pykälät ja kun oikeusapukaan ei maksa heille, niin käräjille lähtö on oikeastaan vain ajan kysymys. Surkeaa sakkia, jota laki vielä suojelee.

        Toivottavasti saat jotain kautta korvauksesi tärvellystä asunnosta ja ansionmenetyksistä!

        puoltamatta mutta taisit todellakin ylittää juridisesti valtuutesi ja oikeutesi. Pirullistahan se on että nämä yhteiskunnan pohjasakat tietävät oikeutensa, toivottavasti kaikki kääntyy sinun hyväksesi.


      • Beagle Boy
        vuokralaistasi kirjoitti:

        puoltamatta mutta taisit todellakin ylittää juridisesti valtuutesi ja oikeutesi. Pirullistahan se on että nämä yhteiskunnan pohjasakat tietävät oikeutensa, toivottavasti kaikki kääntyy sinun hyväksesi.

        Vuokranantaja tietysti syyllistyi itse rikokseen, mutta pääsihän hankalasta vuokralaisesta. Mutta mitä ne tavarat siellä poliisilla tekevät, vai onko siellä kunnan kaatopaikka ?
        Koska jutusta on tehty rikosilmoitus, se menee aikanaan käräjille, mistä tulee sakot omankädenoikeudesta, ei kotirauhan rikkomisesta.
        Eli omankädenoikeus on rikos, missä tekijä oikeutensä puolustamiseksi tai toteuttamiseksi omin valloin ryhtyy toimeen, jota hän ei saa tehdä ilman viranomaisen myötävaikutusta.
        Rikos on kuitenkin lievä eli sakkoa tai enintään 6 kuukautta linnaa.


      • suomalainen
        Beagle Boy kirjoitti:

        Vuokranantaja tietysti syyllistyi itse rikokseen, mutta pääsihän hankalasta vuokralaisesta. Mutta mitä ne tavarat siellä poliisilla tekevät, vai onko siellä kunnan kaatopaikka ?
        Koska jutusta on tehty rikosilmoitus, se menee aikanaan käräjille, mistä tulee sakot omankädenoikeudesta, ei kotirauhan rikkomisesta.
        Eli omankädenoikeus on rikos, missä tekijä oikeutensä puolustamiseksi tai toteuttamiseksi omin valloin ryhtyy toimeen, jota hän ei saa tehdä ilman viranomaisen myötävaikutusta.
        Rikos on kuitenkin lievä eli sakkoa tai enintään 6 kuukautta linnaa.

        Vaikka kirjoituksen aloittaja todennäköisesti saakin syytteen kotirauhan häirinnästä, niin seurauksena on vain sakot, ehkä muutama kymmenen päiväsakkoa? Näin ollen veikkaan, että temppu kannatti, verrattuna siihen, että olisi alkanut hakea virallista häätöä tyypille, joka ei maksa vuokriaan prosessin aikana. Prosessi nimittäin vie minimissään joitain kuukausia.

        Kirjoituksen aloittaja toimi juridisesti väärin, mutta moraalisesti aivan oikein. Hienoa että joku uskaltaa vähän "kurmottaa" näitä yhteiskunnan jäteläjiä.


      • voi ottaa
        Ikävä juttu kirjoitti:

        Tämä on nyt jälkiviisautta eikä auta yhtään, mutta eikö koko takuuvuokran idea ole siinä, että se maksetaan ENNAKKOON, ja siitä voi vuokranantaja sitten kattaa kulunsa, jos asuntoa on vaurioitettu tai vuokrat jätetty maksamatta?

        Eli ennen kuin vuokralainen edes saa avaimia, takuuvuokran tulee olla vuokranantajan tilillä.

        Sinänsä olen pahoillani, että sinulle on käynyt noin huono säkä vuokralaisesi kanssa, ja pelkäämpä pahoin, että edellinen kirjoittaja on oikeassa ja olet ylittänyt valtuutesi.Nämä luuseridokaajat kun yleensä kyllä tietävät kaikki heitä puoltavat pykälät ja kun oikeusapukaan ei maksa heille, niin käräjille lähtö on oikeastaan vain ajan kysymys. Surkeaa sakkia, jota laki vielä suojelee.

        Toivottavasti saat jotain kautta korvauksesi tärvellystä asunnosta ja ansionmenetyksistä!

        vakuutuksen, eikä ole edes kallis...


      • ollutkaan?!
        Ikävä juttu kirjoitti:

        Tämä on nyt jälkiviisautta eikä auta yhtään, mutta eikö koko takuuvuokran idea ole siinä, että se maksetaan ENNAKKOON, ja siitä voi vuokranantaja sitten kattaa kulunsa, jos asuntoa on vaurioitettu tai vuokrat jätetty maksamatta?

        Eli ennen kuin vuokralainen edes saa avaimia, takuuvuokran tulee olla vuokranantajan tilillä.

        Sinänsä olen pahoillani, että sinulle on käynyt noin huono säkä vuokralaisesi kanssa, ja pelkäämpä pahoin, että edellinen kirjoittaja on oikeassa ja olet ylittänyt valtuutesi.Nämä luuseridokaajat kun yleensä kyllä tietävät kaikki heitä puoltavat pykälät ja kun oikeusapukaan ei maksa heille, niin käräjille lähtö on oikeastaan vain ajan kysymys. Surkeaa sakkia, jota laki vielä suojelee.

        Toivottavasti saat jotain kautta korvauksesi tärvellystä asunnosta ja ansionmenetyksistä!

        Mietin vain sellaista lain tulkintaa, että jos tyyppi ei ole maksanut vuokraennakkoa eikä kertaakaan kokonaista vuokraa, niin onko vuokrasopimusta ollut edes olemassa juridisesti!?

        Eikös tämä vuokraennakko ole se elementti joka virallistaa sopimuksen? Ja jos sitä ei ole maksettu, niin ei ole sopimustakaan?!

        Noh, käräjillähän se sitten ratkeaa...


      • Jxx
        voi ottaa kirjoitti:

        vakuutuksen, eikä ole edes kallis...

        Mitä vuokralaisen varalta otettu vakuutus kattaa? Kyse ei ole siitä, etteikö niitä rahoja joskus saisi takaisin perinnän kautta. Vakuutusyhtiöstä ei varmaankaan saa rahaa, ennen kuin asiasta on oikeuden päätös, mihin menee monta kuukautta. Jos vuokralainen ei maksa, tulee kiire saada rahaa jostakin, kun juoksee kahden asunnon kulut itsellä.


      • Lakikikkailija
        ollutkaan?! kirjoitti:

        Mietin vain sellaista lain tulkintaa, että jos tyyppi ei ole maksanut vuokraennakkoa eikä kertaakaan kokonaista vuokraa, niin onko vuokrasopimusta ollut edes olemassa juridisesti!?

        Eikös tämä vuokraennakko ole se elementti joka virallistaa sopimuksen? Ja jos sitä ei ole maksettu, niin ei ole sopimustakaan?!

        Noh, käräjillähän se sitten ratkeaa...

        Kannattaisikohan vuokrasopimuksen pykäliin lisätä tällainen:

        "Tämä vuokrasopimus astuu voimaan, kun molemmat osapuolet ovat sen allekirjoittaneet ja vuokravakuus sekä ensimmäisen kuukauden vuokra on kokonaisuudessaan maksettu tämän sopimuksen mukaisesti"


      • tyhmä hanhi
        voi ottaa kirjoitti:

        vakuutuksen, eikä ole edes kallis...

        Olisin tosi hyvilläni JOS kerrot mistä saisin omalle vuokralaiselleni vakuutuksen, on ruvennut hirvittämään hänen käytös!
        Oma vakuutusyhtiö sanoi ettei voi vakuuttaa???


      • ei niin saakaan ! IKINÄ. Mutta kukapa noita lakeja noudattaa.......? ei tuolla skit-
        sojen asuinalueella ainaskaan ole mitään rajaa HEITÄ niin suuria ja mahtavia
        ukkoja vahtaajia koskien, he saavat näemmä murtautua toisen asuntoon luvatta
        ja viedä toisen tavarat varastosta hajoittamalla lukon tai oven, jos eivät omista a-
        vainta....sopivaa, siis.... mitä he eivät omista mun koppini kohdalla, mutta ovat il-
        meisesti hajoittaneet oven ja korjanneet sen sitten, kun mun tavarat vietiin viime vuonna......pitänee sitten kohta hankkia heidän kustannuksellaan kunnon valvon
        -takamera sinne, ettei noin pääse ikinä enää tapahtumaan, tai sitten heidän las-kuunsa joku vahti, joka alkaa ulvomaan, kun ovi avataan luvatta.....ja sen saa hiljaiseksi VAIN kun sen oven laittaa takas kiinni ja lukkoon........eikä yritä samaa
        enää koskaan uudestaan....ja saadaan kai mekin vuokralaiset jotakin tukea, esi-
        m poliisilta yms........tarvittaessa, ja lasku tulee heille, ei meille vuokralaisille......
        mikä sitten on heidän mielestään täysin arvotonta, ja asukkaalle arvokkaampi, kuin mikään muu...........?
        Eivät tosiaankaan riitä ! kunhan maksaa vuokransa yms ajoissa.......muulla ei pi-
        täisi olla niin väliä ! kunhan kukin asukas noudattaa 100 % annettuja järjestys-
        sääntöjä.......jotka kaikilla pitäisi olla tiedossa.......


    • asiasta

      tulee jotain maksettavaa,ne voi minun käsittääkseni laittaa verovähennyksiin.
      Tein itse aikoinani samalla tavalla,mutta
      vuokralainen ei nostanut mitään syytettä.
      Vaihdatin oven lukot ja lasku meni verotuk-
      seen vähennyksinä.

      • lukoista?!

        Saako lukon vaihdosta muka verovähennyksen? Onko se asunnon remontoitia? Hmm...enpäs ole vastaavaa ennen kuullut, mutta melko reilu verovirkailija on ollut :).


      • vuokraaminen
        lukoista?! kirjoitti:

        Saako lukon vaihdosta muka verovähennyksen? Onko se asunnon remontoitia? Hmm...enpäs ole vastaavaa ennen kuullut, mutta melko reilu verovirkailija on ollut :).

        on tulon hankkimista ja jos asunnossa joutuu
        tekemään jotain toimenpiteitä vuokralaisen takia,
        vähennykset on tulonhankkimis vähennyksiä vuok-
        ra tulosta.(oli ainakin ennen,ellei laki ole nyt
        muuttunut.)


    • Jxx

      Sanoitko sopimuksen irti vai puritko sen? Jos purit sen ja annoit viikon aikaa häipyä niin homman pitäisi olla ok. Vuokralainen voi tosiaan venkoilla kuukausia ja joka tapauksessa pääsee helpoimmalla kun sen ajaa kämpästään ulos ja ottaa maksavan vuokralaisen tilalle. Tuossa tulee niin paljon takkiin, että peli täytyy panna poikki keinolla millä tahansa.

    • 1vitutus

      hyvin menee. itsellä vuokralainen maksamatta jo 7 kk vuokrat. asia käräjille helmikuussa, 2kk kunnes tiedoksianto oli annettu, 2kk lisää ja tuli oikeuden päätös, nyt hakemus menossa ulosottoon. Toivon mukaan saan asukkaan pihalle elokuun puolessavälissä.

      Nostan hattua että uskalsit tarttua itse asiaan. minulla asukas jätti maksamatta 1.kk vuokran 2005 heinäkussa ja tyhmänä uskoin että kunnostautuu. sovittiin että otataan se takuuvuokrasta. sitten maksamatta joulukuu sama vuosi ja sen jälkeen ei penniäkään. Vuokran maksua valvova puolestani valvova firma turhaan yritti puhua vuokralaiselle. Sitten homma eteenpäin heidän asianajajalle ja paperit käräjille. nyt ollaan tässä että per's nettoa tulossa 8kk vuokran verran. Säästöt ja hermot on kärsineet kun pitää 2 asuntoa maksaa.

      • luuseri myös !!

        kannattais ensin vuokranantajana ottaa selvää asoista riskeistä, ja yleensä luottaa ihmisiin sinisilmäisenä..tai katsoo laki pykäliä. mitä tulee tapahtumaan jos asiat ei mene niinkuin mene.. sellasta sakkia te rahan ahneet osakkeen omistajat olette!! kun asuntoja on kaksin kappalein, niin eikä muka yksi riittäisi, rahako puhuu puolestaan.. Itsellä myös häätö päällä, ihan helvetti siitä kun jouduin työttömäksi ja pari vuokraa maksamatta.lastani en anna mihinkään sijaiskoteihin,, vain sen takii kun ala ikäistä ei voi jättää kodittomaksi.taistelen loppuun asti tollasii rahan puolestaan puhujia vastaan.


    • Kantapään kautta

      Näinhän se on, että vaikka vuokralainen olisi kuinka ikävä tapaus, niin häntä ei voi itse häätää. Pitää hakea oikeuden päätös ja ulosottomies häätää. Siihen menee aikansa, mutta on vain odotettava.

      Itselläkin kokemusta juoposta vuokralaisesta, joka ei maksanut vuokraansa ym. ikävää.

      Vuokratakuu kyllä yleensä vaaditaan ennen kuin annetaan edes avaimet kämppään. Seuraavalla kerralla tarkempana!

    • Vuokranantaja 2

      Tiedän, että minun olisi pitänyt hakea käräjäoikeudelta päätös häädöstä, mutta ...

      Tiedät siis itsekin toimineesi vääri. Varaudu maksamaan korvaukset.

      Ja valitse vuokralainen ensi kerralla tarkemmin

    • Mää Vaa

      "Irtisanoin vuokralaisen vuokrasopimuksen"
      Olisit purkanut sen sopimuksen, silloin ei ole irtisanomisaikaa.

      "Mielestäni koko vuokrasopimuksen pätevänä pitämistä voidaan pitää kyseenalaisena, koska mies ei maksanut vuokratakuutakaan..."
      Mutta annoit silti avaimet!


      "Lisäksi asiasta ilmoitettiin kirjallisena todisteellisesti hänelle ja pyydettiin muuttamaan viikon sisällä pois"
      Tämän enempää et olisi saanut itse tehdä. Sen jälkeen vuoro siirtyy oikeuslaitokselle.
      Ja laki vaatii vähintään 3kk irtisanomisajan, eikä sitä voi millään sopimuksella lyhentää.

      "Äijä oli täysi looseri, joka käytti asuntoa vain dokaamiseen."
      Kotonaan saa tehdä tällaistakin.

    • isäntä itte

      Itsellä vastaava tilanne pari vuosikymmentä sitten. Vuokralainen ilmoitti heti muutettuaan ettei aio sitten tulevaisuudesssa maksaa vuokriaan vaan odottaa häätöä.

      Lakimiehen olettamaa opastusta ja tulevaa rangaistusta arvioidessaan saisin vain pienet sakot. Samalla hän kertoi, että mahdollisen omankädenoikeuden tulisi tapahtua vuokralaisen poissaollessa, sillä mikäli hän tulee silloin paikalle niin tilanne muuttuu kokonaan.

      Tein oletetun ohjeistuksen mukaisesti, kahden ystäväni (todistajat) kanssa kannoimme asukkaan tavarat ulos huoneistosta ja samalla vaihdoimme lukot.
      Sitten soitin itse poliisille ja kerroin tekemäni.
      Kun vuokralainen tuli parin tunnin kuluttua paikalle ei hänen avaimensa toiminut vaikka hän sitä yritti tavaroidensa ylitse kuljettuaan. Huutoa kiroilua ja niin edelleen.
      Hän poistui soittamaan poliisit paikalle. Kun he tulivat kerroin teostani uudelleen ja poliisit sanoivat kuulustelevansa minua myöhemmibn poliisilaitoksella.
      Paikalle soittaneelle poliisit sanoivat etteivät he voi asialle enää mitään, mutta mikäli vuokralainen yrittää sisään asuntoon katsotaan se murroksi.
      Lopputuloksena sain pienen sakon, olisiko ollut vajaan viikon vuokran suuruinen.


      Samalla he kertoivat entiselle vuokralaiselleni, että mikäli hän nyt murtautuu asuntoon i niin se lasketaan murroksi vaikka

    • F

      Kyllä se niin on että asunnonomistaja on usein kusessa jos vuokralainen ei maksa. On yleensä vastikkeita, lainoja, korkoja yms jotka täytyy maksaa joka kuukausi.

    • se on sulle luuseri ihan oikein !!! toivottavasti saat ainaskin 20-v:n toumion, eikä
      valitus yms mahdollisuutta, ja EHDOTON tuomio ! jos asukas ei ole voinut mak-
      saa vuokraa, takuuvuokraa yms, niin ei se oikeuta KETÄÄN tollaseen idioottimai
      -seen tekoon ! oot aivan oikeessa, et sun olis pitänyt hakea käräjiltä päätös hää-
      döstä, onhan sulla raukkis nyt aikaa odottaa ! jos toi ei oo ketään muuta asukas-
      ta häirinnyt, eikä hän muuten ole rikkonut YHTÄÄN järjestyssääntöä, jotka siellä-
      kin pitäisi olla, niin sä olet toiminut täysin väärin ! entäs, jos itse olisit samassa a-
      semassa joksus ? miltä SE tuntuisi ? sä se tässä olet TÄYSIN luuseri ! miten ih-
      meessä SÄ OLET VOINUT SAADA VÄÄRENNETYKSI paperit ja väittää olevasi jonkin lainen pätevä vuokranantaja ?! se on kuule lasten leikkiä väärentää min-
      kä tahansa alan paperit itse tai antaa lasten tehdä se.......paraskin puhuja, itte ta-
      kuulla dokaat vielä pahemmin "vapaa-aikanasi".......ja sottaat paljon enemmän....
      se näkyy sun naamastasi, joka on niiiin sottainen........VAUVA !!!!
      HÄPEÄ !!!!!

    • dfgdf4
    • haikuli8

      No ei siellä käräjillä mene kuin kuukausi,sitten ulosottomies antaa pari viikkoa aikaa muuttaa pois.Näin kun kaikki menee hyvin..
      Jos menee juopolle antamaan avaimet ennen vakuuksia niin oppia se on ikä kaikki,tuskinantaa toiste.

    • Oma tontti oma lupa vai miten se menikään.
      Teollisuusrakennus ja sen piha-alue.
      Kuka saa poistaa ympäristöön piha-alueelle jätetyt hylätyt ajoneuvot jos henkilö jonka hallinnassa ajoneuvot ovat vastustaa asiaa. Ajoneuvoja ei saa siirtää ilman hänen lupaansa.
      Kiinteistön piha-alueelle varastoitu rakennuksen toimistotiloissa olevan vuokralaisen toimesta useita hylättyjä koneita ja ajoneuvoja.

      Kunnalta virka-apu pyyntö?

      Voiko roskaamisesta ja ympäristön turmelemisesta tehdä rikosilmoituksen?

    • Anonyymi

      Kyllä Suomen oikeuslaitos puolustaa luusereita ja dokuja
      Itse olen sitä mieltä että olisi paras
      Pistää tällaiset jojoon
      Tulisi halvemmaksi meille kaikille

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe