AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / Bisoprolol ratiopharm

Bisoprolol ratiopharm

57 Vastausta 46 410 Lukukertaa
Hei!

Olisi vähän kysyttävää tuosta kyseisestä Bisoprolol ratiopharm -lääkkeestä ja yleensäkin beetasalpaajista.

Minulla kun on noita sydämen kammioperäisiä rytmihäiriöitä päivittäin, kiusallisen paljon, mutta todennäköisesti ovat vaarattomia, niin määrättiin niihin sitten tuollaista (puolikas tabletti). Eli, jos joku ihana ihminen jaksaisi vastata:

- Onko jollain muulla kokemusta tuosta lääkkeestä?
- Kuinka kauan kestää, ennen kuin se alkaa vaikuttaa?
- Miten se vaikuttaa? Huomaako sitä mitenkään erityisemmin?
- Kuinka kauan vaikutus kestää?
- Onko normaalia, että lääkärini käski ottaa lääkkeen heti aamulla, vaikkei olisikaan juuri rytmihäiriötuntemuksia? Voiko sen ottaa koska tahansa?
- Jos syke on normaalisti jotain 60-70 /min, kuinka paljon lääke mahdollisesti alentaa sitä ja voiko se alentaa sitä liikaa, niin että sydän jopa pysää?

Kuulostavat varmaan vähän tyhmiltä kysymyksiltä, mutta olen todella kiitollinen, jos joku (joka tietää asiasta) vaivautuu vastaamaan. Kiitos jo etukäteen =)

bisoprololista

Kyseessä on todella paljon käytetty selektiivinen beetasalpaaja, eli lääkeaineen vaikutukset kohdistuvat lähes yksinomaan sydämeen - toisin on laita ns. epäselektiivisten beetablokkereiden kanssa. Beetasalpaaja noin yksinkertaisetusti sanoen rauhoittaa sydäntä, vähentää sen "ärtyvyyttä". Lääkkeen vaikutus käsittääkseni alkaa noin tunnissa-parissa. Alkuvaiheen vasteena pulssi rauhoittuu, säännöllisessä käytössä myös laskee verenpainetta/ehkäisee verenpaineen nousua. Bisoprololi on sikälikin mielekäs lääke, että sen annostelu voidaan toteuttaa kerran päivässä tavallisellakin tabletilla, toisin kuin esimerkiksi metoprololin kanssa. Eli vaikutus kestää yleensä aamuannoksesta seuraavaan aamun; toki tässä voi yksilöllisiä erojakin tulla esille, niistä sitten lääkärin kanssa tarvittaessa keskustelet. Yksilöllistä on myös herkkyys beetasalpaajille, eli vasta lääkettä käyttämällä selviää, minkä verran vaikutusta sillä pulssiisi on. Osalla pulssi laskee tavattoman herkästi liian matalaksi, jolloin lääkeannosta voidaan joutua paljonkin laskemaan tai jopa lopettamaan koko lääke. Tämä on kuitenkin kokemukseni mukaan aika harvinaista. Sydämen pysähtymistä ei kuitenkaan tarvitse pelätä. Lääkäri myös arvioi, onko rytmihäiriötilanteessa tarpeen käyttää jatkuvaa lääkitystä, vai riittääkö beetasalpaaja tarpeen mukaan otettuna. Tähän vaikuttaa rytmihäiriön laatu (kohtauksittainen/jatkuva rytmihäiriö/rytmihäiriöiden estopyrkimys).

Toki beetasalpaajilla on muitakin käyttöaiheita, kuten jo mainittu verenpainetauti, sekä tietenkin sepelvaltimotauti. Sydäninfarktin jälkeen beetasalpaajan sanotaan myös parantavan ennustetta, eli ehkäisevän uusia infarkteja ja kuolemia. Eli tässäkään kohtaa lääke ei lisää sydänpysähdyksiä, vaan vähentää niitä.

Nämä selektiiviset beetasalpaajat, kuten nyt käyttämäsi lääke, on yleensä aika hyvin siedettyjä. Pulssi voi laskea joskus liian matalaksi. Harvoin esiintyy painajaisunia, missä tilanteessa lääkkeen vaihto yleensä auttaa.

Keskustelethan tarvittaessa sitten lääkärin tai apteekkihenkilökunnan kanssa, jos joku erityisesti askarruttaa omassa hoidossasi.

vielä

Unohtui mainita, että rasituksen sieto saattaa heiketä, koska lääke hillitsee pulssin nousemista myös rasitus- ja stressitilanteissa. Liikuntaan en sinänsä kuitenkaan näe vasta-aihetta, ja monet verraten aktiivisetkin ihmiset näitä lääkkeitä käyttävät.

Kiitos

Paljon kiitoksia vastauksestasi ja rohkaisusta =). Nyt uskoisin uskaltavani ottaa lääkkeen ilman epävarmuuden tunnetta.

Lääkityksestä vielä, että määrättiin otettavaksi silloin, kun on oikein runsaasti muljahteluja ja tämän "muljahtelu-kierteen" katkaisemiseksi, kun en muuta teekään kuin mieti sitä. Voisin kuulemma lääkärin mukaan käyttää viikon tai pari päivittäin, jotta pääsisi ajatuksesta... ja käyttää sitten joskus taas kun on tarvis.

Vielä kysymys

Voiko noita beetasalpaajia muuten käyttää samanaikaisesti Berocca Plussan kanssa? Siis ettei ole mitään haittaa, jos ottaa päivittäin lasillisen Beroccaa ja sitten käyttäisi vielä tuota Bisoprololia...

vielä..

No en kyllä osaa kuvitella estettä vitamiinivalmisteen ja bisoprololin yhteiskäytölle.

Oletkos muuten tutustunu lääkkeesi pakkausselosteeseen?

Bisoprolol verenpaineen alentajana

Hei,
olen puolisen vuotta käyttänyt verenpaineen alentajana Bisoprolol ratiopharmia. Annostus 1/2 tabl 5 mg:n tabletista aamuisin ja verenpaine on pysynyt hienosti kurissa. Paino vain on ikävä kyllä noussut tässä pienessä ajassa. Onko niin,että ko. lääkkeessä ei ole nesteenpoistoa mukana ja elimistöön kertyy nyt nestettä? Pitääkö pyytää lääkäriä vaihtamaan sellaiseen lääkkkeeseen,jossa mukana nesteenpoisto?

biso ja paino

Itse käytän verenpaineenalentajana Bisoprolol ratiopharmia 5 mg 1 tabl/pv. Puolessa vuodessa painoa on kertynyt 8 kg lisää! Ja kaikki on nestettä. Bisoprolol Comp voisi olla parannus asiaan. Se sisältää hydroklooritiatsidia, jonka tarkoitus on toimia nesteenpoistajana.

Bisoprolista

Olen köyttänyt Bisoprolia jo kauan. Nyt kävi niin että lääke pääsu loppumaan ja lääkäri on vasta ensi viikolla. Voikohan tämä vaikuttaa niin voimakkaasti että tunnen itseni ihan sairaaksi ? Syke on lähellä sataa, päätä särkee, ja kauhea väsymys on päällä. Onko kokemuksia ?

Bisoprolol lopetus

Aivan samat oireet täällä. Olen käyttänyt bisoprololia muutaman vuoden verenpaineeseen, mutta se tahtoo laskea sykkeen todella alas. Lisäksi liikunta on epämiellyttävää hengenahdistuksen vuoksi koska sykevaste on hidas. Olen yrittänyt vaihtaa lääkettä muihin verenpainelääkkeisiin, mutta bisoprololia vähennettäessä tulevat karmeat "vieroitusoireet". Pienikin liike aiheuttaa sykkeen kohtuuttoman nousun. Nukkuminen on vaikeaa, koska pumppu jyskyttää ja kyljen kääntäminen nostaa sykkeen juoksulukemiin. Yleisolotila on hyvin sairas. Toisaalta hengenahdistus on poissa.

Ilmeisesti bisoprololin lopetus aiheuttaa sen, että normaalikin hormoonien määrä aiheuttaa kohtuuttoman reaktion sydämen toiminnassa. Pumppu menee ihan sekaisin. Tila on varmasti hengenvaarallinen esim. sepelvaltimopotilaalle.

Näin maallikon näkökulmasta lääkkeen lopetus tulisi se tehdä vähitellen ja hyvässä fyysisessä kunnossa. Näin vieroitusoireet saadaan minimoitua ja lopetus saattaa ehkä onnistua. Toinen vaihtoehto on, että varaa kuukauden loman vieroitukseen ja varautuu viettämään suuren osan tuosta ajasta sohvalla maaten.

Lopetus pikkuhiljaa

Bisoprololin käyttö pitää lopettaa tooooodella pikkuhiljaa. Puolittaa ja sitten taas puolittaa (10-15 mg käytössä täällä). Lääkärin mukaan pitää käyttää ainakin pari viikkoa annoksen vähentämiseen, mutta apteekissa sanottiin, että ainakin kuukausi.

lopettaa haluan

Käyttänyt Bisoprolol lääkettö yli kuukauden ja sain huonon väsyneen olon, yritin lopettaa, mutta yks päivä sydän sykkikin kamalasti. En tunne itseäni kohta enään ollenkaan tää lääke tekee sen. Sain myös sydämmeen lääkettä linatil 5 mg taidankin jatkaa sillä, en muutenkaan haluais lihoa koska tätä läskiä on kylliks
tää jo vanha juttu mutta mulle kans bisoprolol actavis tehny vaan huonon sairaan olon..ahdistaa ja masentaa...mut lääkäri ei suostu muuttamaan...

Hei!

Käytin mainitsemaasi lääkettä kuukauden ajan takykardiaan ja muljahteluihin. Heti aamusta 1 tbl. Auttoi ihan mukavasti, mutta edelleen on pikku muljahteluja, joiden lääkäri sanoi olevan vaarattomia, kuten sinullakin.Nyt en siis käytä.
Kahvi kiellettiin. No väliin on pakko kyllä juoda eikä muljahteluja tule. MUTTA: Huomannut oon, jos ALAN MIETTIÄ sydäntä ja mahd. muljahteluja, niitä tulee. Hm..kuulostaisi psyykkiseltä vaivalta. Eli kun kertakaikkiaan unohdan tämän vaivan, sitä ei tunne! Ootkos miettinyt samaa??

hmm

Hm, miulle määrättiin tuota lääkettä migreenin estoon. Aiheutti vaan pahemmat säryt ja hallusinaatioita. =)

bisoprol

Olen käyttänyt kyseistä lääkettä jo jonkun aikaa ja olen ottanut sitä kun rytmihäiriöt tuntuvat olevan lähellä eli kun vähänkin tuntuu siltä, että tykyttää. Joskus on auttanut,ei aina, riippuu siitä huomaanko jo pienenkin rytmihäiriö tuntemuksen. Olen kuitenkin joutunut sairaalaan rytminsiirtoon jo kolme kertaa, mutta ne kaikki ovat olleet eteisvärinöitä, ilkeitä sellaisia, selvitty aina on.

Käyttövaroitukset

Moi

klipp klipp

Älä käytä Bisoprolol ratiopharm -valmistetta
• jos olet yliherkkä (allerginen) bisoprololihemifumaraatille tai Bisoprolol ratiopharm
-valmisteen jollekin muulle aineelle
• jos sinulla on sydämen vajaatoiminta
• jos sinulla on vakava eteis-kammiokatkos (sydämen johtoratajärjestelmän häiriö)
• jos sinulla on sydämen hyvin hidas tai epäsäännöllinen toiminta
• jos sinulla on hyvin alhainen verenpaine
• jos sinulla on vaikea astma tai muu vaikea keuhkosairaus
• jos sinulla ääreisverenkiertohäiriöitä ja Raynaudin oireita
• jos sinulla on lisääntynyttä kudoshappoisuutta (aineenvaihdullinen asidoosi)
• jos sinulla on lisämunuaisytimen kasvain, joka tuottaa verenpainetta kohottavia aineita
(feokromosytooma)
• samanaikaisesti floktafeenin ja sultopridin kanssa

klipp klipp

äidilläni, yli 80v, on sydämen vajaatoiminta, keuhkoputken ahtauma, varsin hidas pulssi, 50..60 krt/min ja alhainen verenpainen 50/100, onko tällöin Bisoprolol turvallinen lääke angina pectoriksen ehkäisyyn? Ja muutenkin...

t

Kartsa

On se jos se ei ole.

Joo kyllä se on jos se sitten ei olekkaan.
Täytyy muistaa että jos on pitkä matka, siis matkahan voi olla pitkä tai lyhyt.
Silloin on hyvä mennä naapurin 1973 vuosimallia olevalla dadsunilla vai oliko se simca.
Jos ei jaksa kävellä, ei sen äidin kannata ottaa sitä lääkettä jos ei kerran lääkäri määrää.
Kysy vain siltä hoitajalta että milloin se lääkäri tulee takaisin ruokatunnilta, silloin kun se on paikalla kannattaa mennä juttelemaan, siitä lääkkeestäkin myös.

2,5 mg annos

Olen nyt 2 päivää (eli 2kpl 5mg tabletin puolikasta) käyttänyt Bisoprololia (Orloc) eteislisälyönteihin ja lievään verenpaineeseen. Lääke tuntuu kun vetäis jotain huumetta, vaikka mitään semmotteja en ole kokeillukkaan. Päässä vippaa ja syke on tipahtanut 50 pintaan levossa. Verenpaine on sukeltanut 120/70 ja lisurit hävinny mut olo on ku ois kännissä - kävelee pitkin seiniä. Olo on siis todella rentoa ja kevyttä - lallallallalaaa.

Taitaa olla vika lääke minulle. Ajoin kuntopyörällä ja vasta 40 minuutin kohdalla sain sykkeen nostettua 120 yli. Ajelu tuntu muutenkin tahmasemmalta kuin normaali"beatilla". Mulle määrättiin kokeeks 5mg, mut itsesäädin oton tuohon puolikkaaseen tablettiin ja vaikutus näin kahden päivän jälkeen on ollu erikoisen voimakas. Verenpainemittari antaa rytmihäiriömerkkejä kokoajan - (ei tunnu lisälyöntejä sillä ne aistin todella tarkasti/herkästi) joka ilmeisesti johtuu sykkeen huomattavasta aaltoilusta. Respiratorinen - tosin mulla hengitettäessä sisään syke nousee ja uloshengityksen jälkeen syke laskee. Korvat menee myös välillä lukkoon. Olo on näin sohvalla ollessa mitä mainioin (keinuttaa) mutta ei tällä mennnä eteen maanantaina kun arki palaa.

Voiko pienellä annoksella ace-estäjää hoitaa eteislisälyöntiä ja lievää verenpainetta, sen vaikuttamatta sykevasteeseen --> urheilu ????????
Ovat tyypillisiä beetojen alun ongelmia, joista tosin jotkin ovat pysyviä. ACE-estäjät tai AT1-reseptorien salpaajat voisivat olla sopivimmat liikuntaharrastusten vuoksi niiden vähäisempien sivuvaikutusten takia. Extrasystolian vuoksi olet saanut beetaa. Toisaalta jos verenpaineesi, vaikkakin lievä, normalisoituu niin todennäköisesti myös lisälyönnitkin vähenevät/katoavat. Keskustele lääkärisi kanssa muista lääkevaihtoehdoista!
Samoin minulla Orloc on 2,5 mg/pv lievästi kohonneeseen verenpaineeseen. Olo on parantunut huomattavasti. Migreeni poistui, tensiopäänsärky väheni merkittävästi. Pyörrytys loppui. Syke on säilynyt normaalina levossa. Ennen lääkitystä keinutti korkean paineen takia.
niin on ihmeellisiä nuo plasebo-vaikutukset... :) bisoprololi on selektiivinen eli valikoiva b1-adrenergi reseptorien salpaaja eli estää adrenaliinin ja noradrenaliinin vaikutukset kyseisten reseptorien kautta. näitä reseptoreja on lähinnä sydämessä ja munuaisissa sekä vähäisissä määrin aivoissa. bisoprololi on tosin hydrofiilinen eli vesiliukoinen aine eli läpäisee aivo-veri esteen huonosti, joten mitään "huume tuntemuksia" se ei valitettavasti aiheuttane. kevyt ja trallalaa-olo johtunee laskeneesta verenpaineesta ja olo tasoittunee käytön jatkuessa.
Bisoprol on paras lääke omaan lievään verenpaineeseeni. Oli verenpainelääkkeiden lääkekokeilussa viisi vuotta sitten. Kokeiltiin 10 eri verenpainelääkettä, bisoprol (Emconcor) oli minulle ylivoimaisesti paras/tehokkain.
Olen käyttänyt 5 mg/pvä siitä lähtien. En ole huomannut mitään oireita alussa enkä myöhemminkään. Välillä on jäänyt ottamatta lääke esim. matkan/loman takia, enkä ole huomannut mitään oireita.
Tosin välillä tulee mieleen, tarvitseeko syödä lääkettä, kun ei vaikutusta.
Minä käytän myös samaa lääkettä verenpaineeseen Linatil Comp rinnalla. Minulla on vain neljännes tabletti siis Bisobrolol. Ja otan sen illalla nukkumaan ruvetessa kun pulssi oli yöllä lähes 100. Nyt pulssi pysyy 60-65 kun siirsin lääkkeen iltaan. Verenpainekkin on aika alhaalla, 100/60 ja joskus alempikin mutta ei mitään oireita.
Eikö ihmiset uskalla keskustella lääkärin kanssa? Lääkäri on määrännyt ko. lääkkeen mutta silti tullaa Suoli24:seen kysymään OHJEITA lääkkeen käyttöön HAHAHAHAHAHAHA
Eikö tämä ole keskustelupalsta! Kiva vaihtaa kuulumisia kohtalotovereiden kanssa. Niiltä lääkäriltä puuttuu henkilökohtaiset kokemukset, ainakin useimmiten.
Itse olen käyttänyt bisoprolia kuukauden verran.
hei ni nostaakohan tuo lääke oikeesti painoo? oon aatellu et mul on tullu joku muuki sairaus ku paino nousee koko ajan vaik oon syömisen suhteen painonhallintalinjalla ja yritän liikkua jonkin verran. liikkumisen jälkeen tosin palelu on hirvee ja aamul on silmäluomet turvonneet :(
Hmm.. mulla tosi alhainen leposyke (30-40) ja huomattavan alhainen verenpaine ollut aina, silti lääkäri määräsi aloittamaan lääkekokeilun (2,5 näin alkuun). Hieman arveluttaa. Paljonko tuo laskee pulssia?
Hei painontarkkailija, mulla on paino pudonnut kahdessa kuukaudessa noilla bisoprolol pillereillä 6kg. Tosin makeaa ja rasvansyöntiä olen vähentänyt. Myös sitruuna poistaa nesteitä kropasta. Kannattaa kuurina kokeilla siis sitruunaa esim. pari viikkoo puolikas sitruuna päivässä.

Mulle toi pilleri tuntuu sopivan oikein hyvin. Krampit ja muljahtelut on pysyneet poissa ja olo on höyhenen kevyt, tosin verenpaine on 100 / 60 - aika alhainen. Iänikuinen mikreenikin on hävinnyt kokonaan. Kerrassaan upea olo monen vuoden jälkeen. Joku sano että nuo verenpainepillerit ovat kovaa myrkkyä. Onko kellään tietoa. Vastaavaa luontaistuotetta tai luontaishoitoa ei taida hevillä löytyä????

Ainakaan minua pilleri ei ole estänyt liikkumasta ja urheilemasta. Mitä kokemuksia muilla on?
Olen käyttänyt kyseistä lääkettä 2,5 mg kuukauden ajan. Otan yhden aamuisin. Sain sitä rytmihäiriöiden vähentämiseen. Parina ensimmäisenä päivänä aiheutti väsymystä ja huonoa oloa, sitten sivuoireet loppuivat. Vähän on muljahteluja vieläkin silloin tällöin, mutta siinä määrin ovat vähentyneet, ettei kuolemanpelkoajatuksia enää tule. Paino on pysynyt ennallaan ja liikuntaa olen harrastanut samoin kuin ennenkin.

Olo on parempi kuin ennen ja jännittäminenkin on vähentynyt. Lepopulssi on laskenut 75:stä 61:een.

Onko kukaan muu huomannut jännittämisen vähentymistä?
ONko kyseisestä lääkkeestä haittaa ku juo alkoholia?
On tietenkin.
Alkoholi ja Bisoprololol kumpikin lamauttavat keskushermostoa.
Bisoprolol on beetasalpaaja ja alkoholi samoin salpaa kekushermostoa.
Alkoholin ja beetasalpaajien yhteiskäyttö on hengenvaarallista.
Aivan todellisesti.
Minulla on rytmihäiriöön Bisoprolol 2,5mg ja Tambocor Retard 100mg.Kumpaakin 1tabletti/päivä.Aluksi tuntui,että lääkkeet tehosivat,mutta nyt rytmihäiriöt ovat palanneet ja lisäksi en voi pyöräillä ylämäkiä ollenkaan,koska tulee hengenahdistusta.Onkohan jomman kumman lääkkeen sivuvaikutuksia nuo oireet?Sydän tutkittu:ultraääni,rasitusEKG ja kolestroliarvot alhaiset plus Holter ei mitään vikaa. Ikäni on 61v. Kiitos vastauksesta.
Hyvä sydäri 61.
Älä ihmeessä arvoittele täällä netissä lääkityksesi oikeellisuutta.
Mene lääkärisi puheille.
Olen ollut allakerrottuna samoilla lääkkeillä vajaan vuoden eikä ne aiheuta oireitasi. Aihe hengitysvaikeuksiisi on toisaalla.
Minulla aloittettiin viime syyskuussa Tambocor 100 mg lääkitys yhdessä 2,5 mg Bisopropolilla.
Sen jälkeen minulla nopeasti aloitettiin 100 mg Tambocor Retar yhdessä 2,5 mg Bisopropolilla.
Nyt olen saanut keskussairaalalasta määrättynä 200 mg Tambocoria ja siinä sivussa yhä 2,5 mg Bisoprololia.
Itse toivoisin että minulle jossain vaiheessa tehtäisiin se erittäin turvallinen katetriablaatio jos lääkkeiden vaikutus loppuu tai saan niistä sivuvaikutuksia.
Hengitysvaikeuksia nämä lääkkeet eivät aiheuta.
Terveisin, Masi
Orloc 5 mg annoksen pudotin puolikkaaseen pilleriin, enkä huomannut vaikutusta. Lääke annettiin vajaa vuosi sitten, kun alkoi esiintyä sydämen lisälyöntejä (nyt jääneet pois).
Olen syönyt lisäksi verenpainelääkkeitä jo vuosia, Orloc pudottaa lisää painetta ja pulssia 55-> 45. Tekisi mieli lopettaa tuo lääke, kun innokkaana hölkkääjänä tuo pulssia rajaava vaikutus on kiusallista, alhainen pulssi kun vie juoksuhalut.
Rytmihäiriöitä minulla on ollut n. 20v mutta kahvin juonnin lopettaminen vähensi niiden määrän lähes kokonaan. Noin 1,5 v sitten sain sydänkohtauksen (sepelvaltimossa n.90% tukos 15mm matkalla). Minulle tehtiin pallolaajennus ja lääkitykseksi vuoden ajaksi Clopidogrel 75 mg, Bisoprolol 5mg ja Primaspan 100 mg. Alkoholia join kohtuudella ja tupakointi oli hyvin vähäistä ja sekin lähes poskitupruttelua. Vuoden aikana pudotin painoani n.100 kg -> 80 kg syömällä normaalisti mutta vähemmän. Ko. aikana ei ilmennyt mitään ongelmia. Vuoden käytön jälkeen lopetin Clopidogrelin, mutta muut lääkkeet otin.
Kaikki oli ok n. 2kk kunnes eräänä iltana, kun olin juonut (kohtuudella) ja polttanut tupakkaakin, henkeen kuten aikoinaan, istuessani silmissä alkoi hämärtää ja meinasi mennä taju. Mittasin verenpaineen ja se oli 70 / 30. Noin 15 min ajan yläpaine pysyi alle 80, jonka jälkeen se alkoi hitaasti nousta. Syötyäni hieman suolaista oli kaikki taas ok noin 1h kuluttua. Kaikki oli sen jälkeen noin 3,5 kk ok - elin normaalisti ( =kohtuullinen alkoholin käyttö, vähäinen tupakointi) - kunnes pari päivää sitten sama toistui (alkoholi (vain 1/2 pulloa punaviiniä) ja tupakka henkeen) -> verenpaine 70 / 38, kylmä hiki ja pahoinvointi kun söin voileivän. Tällä kertaa palautuminen oli hitaampaa ( n.2,,3h).
Onko kenelläkään vastaavanlaisesta kokemusta ? Voisiko kyseessä olla kardiogeeninen sokki ??? En haluaisi kokeilla mitä totta kolmas kerta tuo tullessaan. En ole vielä käynyt konsultoimassa lääkärin kanssa mutta jotenkin minusta tuntuu, että Bisoprolol ( yhdessä alkoholin ja tupakkahään kanssa) on syynä moiseen. Toisaalta (hyvää tarkoittavat) neuvot tupakan ja alkoholin käytön lopettamisesta olen kuullut jo monet kerrat.
Edellä sanottiin ettei saa ottaa alkoholia samaan aikaan lainkaan.
Bisoprolia olen käyttänyt nyt vuoden. Sydän pomppailee tyytyväisesti kuin pumpulissa. Kaikki rytmihäiriöt, tykytykset ja pahat krampit ovat pysyneet poissa.
Haluan kyseisen lääkkeen aloittelijoille mainita, että saattaa kestää kuukausikin ennen kuin sydän rupeaa kunnolla rauhottumaan. Ei siis kannata jättää aloitusta puolitiehen. Olen koko elämäni aijemmin elänyt luomuna ja nyt olen koettanut jättää tämän pillerin pois, kun mitään oireita ei tuntunut olevan. Kuitenkin yllätyin miten aine vaikuttaa yleiseen jännittämiseen. Olen koko ikäni ollut aikalailla erakkosielu, vasta bisoprolin aikana olen oppinut nauttimaan ihmisten ilmoilla olosta. Nyt en ole varma haluanko sittenkään lääkkeestä eroon.

Ei kai beetasalpaajat mitään kovaa myrkkyä ole. Onko kellään tietoa?
ja olen syöny jo toista kuukautta...piti puolittaa 5mg..aamulla siis 2,5 ja illalla 2,5..silti aamulla tärisyttää..jos otan kokonaisen niin tulee kauhee painon tunne rintaan..ja vaikka illalla otan sen toisen puolen niin voi olla yöllä tykytyksii..ja unetkin hävinneet...ei mikään hyvä lääke...
Onko jollain tietoa samanaikaisesta erektiolääkkeen käytöstä?
Vaarallistako?
Mahd.yhteiskäytöstä on tietysti keskusteltava lääkärin kanssa, tosin jos ja kun (ainakin pitäisi) on kertonut lääkärille kaikista käyttämistään lääkkeistä niin ei lääkäri määrää lääkettä jolla on kontraindikaatio jonkun toisen käyt.lääkkeen kanssa.
Miks tuossa yllä jotkut sano ettei sais käyttää alkoholia? Itse oon käyttänyt vuoden verenpaineeseen 5mg/aamuisin bisoprolol ja ihan samalla tavalla oon alkoholilla juhlinu kuin ennenkin. Parempihan se krapuloissa on kun nyt semmonen aiemmin esiintynyt sydämentykytyskin jää vähemmälle. Alkoa kuluu 20-30 annosta viikko, mitä pitäisi kyllä vähentää jatkossa muista syistä.

Jos alkoholi olisi kielletty tän lääkkeen kanssa, eiköhän lääkärit ja tuoteselosta näin sanoisi.
miten ciopidogrel actavis ja alkoholi yhtä aikaa käytettynä vaikuttaa
miten ciopidogrel actavis ja alkoholi yhtä aikaa käytettynä vaikuttaa
Hei! Minulla on myös kokeluna tämä mainitsemasi lääke, oikein sisätautilääkäri määräsi sen, joitain sivuoireita,kuten, nilkan turvotusta, nukun huonommin ja olen edelleenkin äetynyt! Minä en ottaisi Beroccaa, sen sijaan joisin tuoremehuja, hedelmiä, juureksia jne. Tämä on sellainen lääke, että aina kannattaa ottaa lääkäriin yhteys jos ilmenee ongelmia! Ei pidä lopettaa ottamista ilman lääkärin kanssa sopimista! Ja vielä: Pieneen jännitykseen ei pidä ottaa beetasalpaajaa , me kaikki jännitämme, sen sijaan itsetuntoa kannattaa kohentaa ! Positiivista asennetta!!
Käyttääkö tätä lääkettä kukaan paniikkihäiriön hoitoon? Eli kun se iskee päälle niin kyllä syke on melkoinen.. Ja mulla leposyke muutenkin aika korkea..
Käyttää, ja hyvin toimii! En voi kuin suositella. Esiintymisissä ja sosiaalisissa kanssakäymisissä on nyt ihan eri vire kuin ennen. Toisin kuin edellä jotkut ovat vakuutellleet, niin lääkettä voi käyttää vuosikausia, vaikka koko loppuelämän, ilman merkittäviä haittavaikutuksia (jos siis on muuten suht koht terve). Tämä minua hoitaneen, kokeneen lääkärin suusta. Myöskään alkoholin normaalikäyttö yhdessä betasalpaajan kanssa ei ole ongelmallista.

Jos jollain on tosi pahoja paniikkikohtauksia, niin voi olla, että betat eivät ole riiittäviä, vaan tarvitaan esim. SSRI-lääkkeitä, mutta ainakin minulla betat ovat toimineet loistavasti. Kaduttaa ainoastaan, etten tukeutunut betasalpaajiin jo vuosia aikaisemmin, vaan kärvistelin asian kanssa yksin ja häpeillen. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan! Jos ei toimi, niin ei siinä kaiketi paljoa häviäkään, mutta voi voittaa paljon.

Paniikkikohtausten varsinaista syytä lääke ei poista, eikä se vaikuta keskushermostoon, mutta oireisiin se auttaa. Tämä katkaisi ainakin itselläni sen oireiden pelkäämisen noidankehän, josta syystä en esim. osallistunut erilaisiin kokouksiin ja sos.tilaisuuksiin ennen ollenkaan. Nyt nekin sujuu ja niistä voi jopa nauttia :-)
Etsin kannaottoa ahdistus - ja paniikkihäiriöihin. Löytyihän semmoinen. Mielenkiintoista. Kiitos!
Hyviä kokemuksia tästä lääkkeestä. Olen syönyt bisoprololia (orloc) reilun vuoden 5mg päivässä kohonneeseen verenpaineeseen. Yläpaine laski keskimäärin 145 --> 135 alapaine 90 -- > 85 ja syke 65 --> 55. Lisäksi sydämen lisälyönnit ja tiheälyöntisyys hävisivät. Olen käyttänyt myös alkoholia, välillä ihan kunnollakin, ilman mitään ongelmia. Sivuoireena ollut joskus käsien puutumista.
Olisipa hauska tietää kuka näihin juttuihin vastailee ja antaa ohjeita kuin lääkäri ikään.
Hei haloo!! Lääkekyselyt alan ammattilaisille eikä juttelupalstoille.
Kokemuksia voi tietenkin jakaa.
Varmaankin tuo psyyke on tärkeä tekijä eli tunnepuolen hallinta on tärkeä osatekijä. Ihmisen tulisi pyrkiä tekemään sellaisia asioita vapaa-aikana, ettei heti ensimmäiseksi tulisi mieleen sydänmen muljahtelu. Vaikeata se on?
Käytän Emconcouria 2,5 mg vrk, voinko nyt lopettaa lääkkeen käytön, kun ei sydämen rytmihäiriöitä ole enää ollut? Voinko jättää nitron pois, jos ei tule enää rintakupuja? Kiittos jo etukäteen teille suomi24 lääkärit.
Kyllä voit jättää nitron pois, mutta Emconcourin annostusta pitää nostaa 5 mg vrk, jttei sinulle tule rytmihäiriöitä. Lisäksi määrään sinulle Mirtazapinin ja Xanorin unettomuuteen. Puhelin resepti on nyt apteekissasi.

Kirjoittaja on poistanut tämän viestin

Olen käyttänyt vuodesta 1980 Renitec 20mg verenpainelääkettä, verenpaineeni pysyi lukemissa 140/90. Kun sain vuonna 2006 Prisoprolol 2,5 mg lääkettä
verenpaine laski 120/70. Samalla syke laski 65 iskusta 45 iskuun. Olo tuntuu
hyvältä vaikka syöpä juilii elimistössä. Erektiolääke sopii vallan mainiosti ja tekee
miehestä viriilin.
Sen verran beeta salpaaja vaikuttaa,että lenkille lähtiessä pitää konetta lämmittää
kauan ja syke ei nouse kunnolla, joka taas vaikuttaa lihaksiston verenkiertoon.
Tämä on kuitenkin pieni haitta ja tällä ikää(72v.) ei enään ole niin kiire.
Kaikkiin lääkkeisiin pitää totutella ja vasta kuukauden käytön jälkeen voi sanoa sopiiko vai ei. Näyttää monien kirjoituksista, että muutaman päivän jälkeen jo ollaan valmiita sanomaan ettei lääke heille sovi. Antakaa elimistön tottua uusiin
lääkkeisiin. Eikö lääkärit teitä opasta lainkaa lääkkeiden käytössä.
Mulla on Bisoprolol annettu rytmihäiriöön ja alentamaan verenpainetta hyvä lääke otan aamulla ja illalla,lääke on otettava lääkärin ohjeen mukaan säännöllisesti.Huomaa kyllä jos unohtaa ottaa.vaikka ei sillähetkellä oliskaan rytmihäiriötä niin lääke pitää silti otaa.
onko parempi ottaa bisoprolol aamulla vai illalla. annostus on 2.5
Minä otan aamulla. Turvottaa kyllä minua, nestettä elimistöön lisää. Ärsyttävää. Muuten toimii.
Minä käytä Bisobrolol Ratiopharmia 5mg 2xpvssä rytmihäiriö-ja verenpainelääkkeenä,nyt jo kuudes vuosi menossa,muutoin hyvä lääke,mutta turvotuttaa vatsaa,kun ei ole nesteenpoistoa eikä minulle sitä suositella,paino noussut kovasti tämän käytön myötä,jarruttaa sykkeen nousua,mutta sitkeästi kävelen puoli tuntia päivässä,joskus vastustaa enempi,joskus vähempi,näillä mennään!
 /   /  / Bisoprolol ratiopharm

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta