naimisiin turkkilaisen kanssa?

ninni

hej kaikki.Olen löytänyt elämäni miehen pitkän etsinnän jälkeen,ainoa mikä näyttää huolestuttavan kaikkia(muita?)on että mieheni on turkkilainen.haluaisin neuvoja/tietoja käytännön asioista miten on häät(500-1000hlöä??)mennyt ja miten on toiminut suhde jos olette muuttaneet suomeen?Oma mieheni on istanbulista,hänen perheensä on ottanut minut niin avosylin vastaan etten vastaavaa ole koskaan kokenut täällä.Pliis kertokaahan kokemuksianne!

55

19632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa

      Moi!

      Mikäs siinä, jos se oikealta tuntuu, niin mikä ettei. Mun mies on Turkin kurdi, häät pidettiin Turkissa. Sukuhäissä tapana on, että sukulaiset tulee hääyön jälkeen tarkistamaan, oletko neitsyt. Ellet, se on riittävä syy erota ja pojalla ei siinä painostuksessa ole paljon sanavaltaa. Me ohitettiin ongelma majoittumalla hotelliin ja järjestämällä vain hyvin pienimuotoiset häät lähipiirille...

      Itse olen muslimi ja se on helpottanut kanssakäymistä aika lailla, suvun vanhoillisimmatkin kunnioittavat enemmän ja sitten matkoilla tietenkin edellytys on, että pukeudun pitkään hameeseen ja pitkähihaiseen paitaan, esiliina oltava aina mukana, mutta Suomessa menen ja tulen ja pukeudun miten tykkään...

      Oletteko keskustelleet käytännön asioista? Lapset, nimen antaminen, kotikieli, työskentely... Osa turkkilaisista on erittäin vanhoillisia näiden asioiden suhteen ja ne voi aiheuttaa ongelmia, jollei asioista keskustella etukäteen. Mulle oli alusta asti selvää, että lapset saa kurdinkieliset nimet, kurdi kotikielenä, lapsista kasvatetaan muslimeja ja pojat ympärileikataan. En ole koskaan tuntenut sympatioita suomalaisuutta kohtaan, joten asioista ei tarvinnut edes keskustella, mutta nuo on asioita, jotka on hyvä huomioida jo ennen liittoa, koska ne voi aiheuttaa isoja ristiriitoja. Samoin se, miten lapset kasvatetaan, mitä niille saa syöttää ym. Kaverillani on lastenkasvatusongelmia turkkilaisen miehensä kanssa, kun isä toivoo, ettei lapselle syötettäisi sikaa ollenkaan ja äiti ei kunnioita isän tahtoa ollenkaan... Myös kaikki hoitokäsitykset ja muut menevät pariskunnalla ristiin, kun turkkilainen mies on usein vielä kiinni vanhoillisessa sukupuoliroolissa eikä osallistu suomalaisen miehen tavoin kotitöihin, lastenhoitoon tai synnytykseen.

      Toisaalta miehen rooli perheen päänä, isänä, elättäjänä, taloudellisen vastuun kantajana on suomalaista miestä vahvempi ja se taas antaa naiselle mahdollisuuden nauttia naiseudestaan ilman että naisen tarvii olla hyvä jätkä, kuten suomalaisissa perhekuvioissa.

      Itse olen ollut liitossani onnellinen enkä voisi kuvitellakaan toista miestä rinnalleni. Keskustelu ja kompromissit on avain onneen, mutta jos molemmat on kovin itsepäisiä oman tien kulkijoita, suhteesta voi tulla aika mahdoton.

      • ninni

        Hei.Minun poikaystäväni on niin sanotusta modernista turkkilaisesta perheestä jossa ollaan muslimeja mutta se ei pahemmin näy arki asioissa.Hänen isänsä on ehkä enemmän vanhoillisempi ja siellä emme koskettele toisiamme mutta äiti ei välitä on vain onnellinen koska poikansakin on,siellä voimme halailla ja suukotella ja pitää toisistamme kiinni samalla tavalla kuin suomen oloissakin,samoin muiden sukulaisten luona ja he tietävät meidän nukkuvan samassa sängyssä,odottelevat vain suvun jatkoa...
        Olemme puhuneet paljon perheestä ja tulivista lapsistamme,suomalaiset etunimet ja turkkilainen toinen nimi että turkin sukulaiset pystyvät myös lausumaan nimet,poika tullaan ympärileikkaamaan koska en näe siinä mitään haittaa päinvastoin.Kotikieli tulee olemaan minun puoleltani suomi ja isältä turkki.Ruuan kanssa en usko tulevan mitään ongelmaa kun en itsekään pahemmin syö sikaa.
        Ainoa asia on että toivoisin meidän pystyvän asuvan suomessa mutten oikein tiedä miten se käytännössä toimii,luin täältä että turkkilaisten on vaikea päästä suomeen???
        Ja onko sama jos on naimisissa ja on yhteinen lapsi/lapsia??Itse uskon että suomi on yhteiskuntana turvallisempi kuin turkki ja elintaso on tunnetusti korkeampi,itse asun muutaman vuoden takaa ruotsissa mutta omaa maa on kuitenkin se oma maa aina.Mutta täällä olessani olen oppinut myös elämään eri kulttuureiden keskellä,mikä tuntuu välillä vähän pelottavan suomalaisia.Onko oma miehesi kokenut suomessa rasismia??
        Kiitos vastauksestasi


      • Penasetä
        ninni kirjoitti:

        Hei.Minun poikaystäväni on niin sanotusta modernista turkkilaisesta perheestä jossa ollaan muslimeja mutta se ei pahemmin näy arki asioissa.Hänen isänsä on ehkä enemmän vanhoillisempi ja siellä emme koskettele toisiamme mutta äiti ei välitä on vain onnellinen koska poikansakin on,siellä voimme halailla ja suukotella ja pitää toisistamme kiinni samalla tavalla kuin suomen oloissakin,samoin muiden sukulaisten luona ja he tietävät meidän nukkuvan samassa sängyssä,odottelevat vain suvun jatkoa...
        Olemme puhuneet paljon perheestä ja tulivista lapsistamme,suomalaiset etunimet ja turkkilainen toinen nimi että turkin sukulaiset pystyvät myös lausumaan nimet,poika tullaan ympärileikkaamaan koska en näe siinä mitään haittaa päinvastoin.Kotikieli tulee olemaan minun puoleltani suomi ja isältä turkki.Ruuan kanssa en usko tulevan mitään ongelmaa kun en itsekään pahemmin syö sikaa.
        Ainoa asia on että toivoisin meidän pystyvän asuvan suomessa mutten oikein tiedä miten se käytännössä toimii,luin täältä että turkkilaisten on vaikea päästä suomeen???
        Ja onko sama jos on naimisissa ja on yhteinen lapsi/lapsia??Itse uskon että suomi on yhteiskuntana turvallisempi kuin turkki ja elintaso on tunnetusti korkeampi,itse asun muutaman vuoden takaa ruotsissa mutta omaa maa on kuitenkin se oma maa aina.Mutta täällä olessani olen oppinut myös elämään eri kulttuureiden keskellä,mikä tuntuu välillä vähän pelottavan suomalaisia.Onko oma miehesi kokenut suomessa rasismia??
        Kiitos vastauksestasi

        http://www.laakariliitto.fi/uutiset/tiedote.html?opcode=show/news_id=1131/news_db=sll2002/type=2/year=2004

        tai:

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kannanottoja/ymparileikkaus.html

        tai:

        "Dosentti Markku Myllykangas Kuopion yliopistosta suomii kovin sanoin poikien ympärileikkauksen kannattajia. Myllykangas pitää ympärileikkausta mihinkään järkeviin terveydellisiin syihin perustumattomana brutaalina silpomisena. Näin Myllykangas sivaltaa:

        ”Lapselle ei saa (lain mukaan) antaa edes tukkapöllyä. Miksi hänen terve ja toimiva sukuelimensä saataisiin silpoa?”



        Myllykangas huomauttaa Savon Sanomissa julkaistussa kirjoituksessaan, että Koraani ei hiisku sanakaan tyttöjen eikä poikien ympärileikkauksesta, vaikka näin väitetään. Lisäksi Myllykangas on sitä mieltä, että esimerkiksi Suomen juutalaisten äänitorvena esiintyneen Gideon Bolotowskyn usein esittämät väitteet ympärileikkauksen terveyshyödyistä ovat lähinnä hihasta vedettyä hölynpölyä. Myllykankaan mielestä aina löytyy moraalittomia lääkäreitä ja tutkijoita, jotka suuresta rahasta tekevät sellaisia tutkimuksia, joita maksaja haluaa. Näillä moraalittomilla tutkimuksilla Myllykangas tarkoittanee niitä, joiden tuloksissa korostetaan ympärileikkaukseen liittyviä vähäisiä positiivisia terveyshyötylöydöksiä. Osaa tutkijoista Myllykangas pitää kiihkouskonnollisuuden sokaisemina, jotka eivät kykene tieteen edellyttämään objektiivisuuteen.



        Myös luterilaisen kirkon Kirkko ja juutalaisuus –työryhmän myönteinen kanta ympärileikkaukseen saa Myllykankaalta pöllytystä:

        ”Tätä (ympärileikkausta) pidetään yhtä selvänä kuin kristityn kastetta, joka tulee antaa ensisijaisesti vastasyntyneelle. Herran pieksut! Lasta vahingoittavat julmat ja häpeälliset perinnäistavat on lopultakin kitkettävä, aivopestyiltä isiltä pojille periytyvä rikosketju katkaistava.”



        Poikien ympärileikkausta vastustavien lääketieteen ammattilaisten puheenvuoroja on kuultu Kuopion suunnalta ennenkin. Värikkäistä kannanotoistaan tunnettu professori Esko Länsimies on useaan otteeseen puuttunut lehtien palstoilla tähän aiheeseen. Myös Länsimies pitää poikien ympärileikkausta lähinnä raakalaismaisena silpomisena, eikä löydä sille juuri minkäänlaisia lääketieteellisiä perusteita."


      • perusteet
        Penasetä kirjoitti:

        http://www.laakariliitto.fi/uutiset/tiedote.html?opcode=show/news_id=1131/news_db=sll2002/type=2/year=2004

        tai:

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kannanottoja/ymparileikkaus.html

        tai:

        "Dosentti Markku Myllykangas Kuopion yliopistosta suomii kovin sanoin poikien ympärileikkauksen kannattajia. Myllykangas pitää ympärileikkausta mihinkään järkeviin terveydellisiin syihin perustumattomana brutaalina silpomisena. Näin Myllykangas sivaltaa:

        ”Lapselle ei saa (lain mukaan) antaa edes tukkapöllyä. Miksi hänen terve ja toimiva sukuelimensä saataisiin silpoa?”



        Myllykangas huomauttaa Savon Sanomissa julkaistussa kirjoituksessaan, että Koraani ei hiisku sanakaan tyttöjen eikä poikien ympärileikkauksesta, vaikka näin väitetään. Lisäksi Myllykangas on sitä mieltä, että esimerkiksi Suomen juutalaisten äänitorvena esiintyneen Gideon Bolotowskyn usein esittämät väitteet ympärileikkauksen terveyshyödyistä ovat lähinnä hihasta vedettyä hölynpölyä. Myllykankaan mielestä aina löytyy moraalittomia lääkäreitä ja tutkijoita, jotka suuresta rahasta tekevät sellaisia tutkimuksia, joita maksaja haluaa. Näillä moraalittomilla tutkimuksilla Myllykangas tarkoittanee niitä, joiden tuloksissa korostetaan ympärileikkaukseen liittyviä vähäisiä positiivisia terveyshyötylöydöksiä. Osaa tutkijoista Myllykangas pitää kiihkouskonnollisuuden sokaisemina, jotka eivät kykene tieteen edellyttämään objektiivisuuteen.



        Myös luterilaisen kirkon Kirkko ja juutalaisuus –työryhmän myönteinen kanta ympärileikkaukseen saa Myllykankaalta pöllytystä:

        ”Tätä (ympärileikkausta) pidetään yhtä selvänä kuin kristityn kastetta, joka tulee antaa ensisijaisesti vastasyntyneelle. Herran pieksut! Lasta vahingoittavat julmat ja häpeälliset perinnäistavat on lopultakin kitkettävä, aivopestyiltä isiltä pojille periytyvä rikosketju katkaistava.”



        Poikien ympärileikkausta vastustavien lääketieteen ammattilaisten puheenvuoroja on kuultu Kuopion suunnalta ennenkin. Värikkäistä kannanotoistaan tunnettu professori Esko Länsimies on useaan otteeseen puuttunut lehtien palstoilla tähän aiheeseen. Myös Länsimies pitää poikien ympärileikkausta lähinnä raakalaismaisena silpomisena, eikä löydä sille juuri minkäänlaisia lääketieteellisiä perusteita."

        Puutteellisen hygienian maissa ja muutenkin esinahan alle kertyy vain kauheasti bakteereja ja kuumassa ilmastossa leikkaus estää tulehduksia. Toiseksi terskan pää ei ole niin herkkä kuin ympärileikkaamattomilla, minkä vuoksi muslimimiehet puoltavat leikkausta - seksuaalinen kestävyys kasvaa eikä mies laukea niin herkästi kuin ympärileikkaamaton.


      • edellinen
        ninni kirjoitti:

        Hei.Minun poikaystäväni on niin sanotusta modernista turkkilaisesta perheestä jossa ollaan muslimeja mutta se ei pahemmin näy arki asioissa.Hänen isänsä on ehkä enemmän vanhoillisempi ja siellä emme koskettele toisiamme mutta äiti ei välitä on vain onnellinen koska poikansakin on,siellä voimme halailla ja suukotella ja pitää toisistamme kiinni samalla tavalla kuin suomen oloissakin,samoin muiden sukulaisten luona ja he tietävät meidän nukkuvan samassa sängyssä,odottelevat vain suvun jatkoa...
        Olemme puhuneet paljon perheestä ja tulivista lapsistamme,suomalaiset etunimet ja turkkilainen toinen nimi että turkin sukulaiset pystyvät myös lausumaan nimet,poika tullaan ympärileikkaamaan koska en näe siinä mitään haittaa päinvastoin.Kotikieli tulee olemaan minun puoleltani suomi ja isältä turkki.Ruuan kanssa en usko tulevan mitään ongelmaa kun en itsekään pahemmin syö sikaa.
        Ainoa asia on että toivoisin meidän pystyvän asuvan suomessa mutten oikein tiedä miten se käytännössä toimii,luin täältä että turkkilaisten on vaikea päästä suomeen???
        Ja onko sama jos on naimisissa ja on yhteinen lapsi/lapsia??Itse uskon että suomi on yhteiskuntana turvallisempi kuin turkki ja elintaso on tunnetusti korkeampi,itse asun muutaman vuoden takaa ruotsissa mutta omaa maa on kuitenkin se oma maa aina.Mutta täällä olessani olen oppinut myös elämään eri kulttuureiden keskellä,mikä tuntuu välillä vähän pelottavan suomalaisia.Onko oma miehesi kokenut suomessa rasismia??
        Kiitos vastauksestasi

        Turkkilaisten on todellakin hieman vaikeampi päästä maahan kuin monen muun kansalaisen. Meillä lupaprosessi kesti lähes 2 vuotta, koska olin itse työttömänä ja pätkätöissä ja uvi nosti ongelmaksi sen, että mieheni oli ollut Suomessa vain täällä asuvan veljensä, ei minun kutsumana -mihin olisi kyllä ollut pätevät vastaukset, kun turistiviisumin saamiseksi tulee kutsujan taata valtiolle kattavansa ylläpito- ja matkakustannukset - miehen veli kun on vakavarainen yrittäjä ja itse maksoin työttömyyskorvauksista opintolainojani. Mutta uvi ei tietenkään vaivautunut kysymään asiaa minulta, ja päätteli, että kyseessä on lumeavioliitto.

        Mutta muuten ne katsoo, oletteko molemmat puolin ja toisin vierailleet miten toistenne luona, miten pitkään tunteneet, pitäneet yhteyttä, millainen hääseremonia, sukuhäät vai ei minkäänlaista juhlaa ja tietenkin myös se lapsi vaikuttaa asiaan. Jos yhteinen lapsi, laki määrää että lapsen etu menee kaiken muun edelle eli lasta ei saa erottaa vanhemmistaan. Kuitenkin telkkarissa tuotiin esille, että uvi oli passittanut takaisin jonkun turvapaikanhakijan, jonka suomalainen avovaimo oli raskaana - ulkomaalaisviraston mukaan kun vaimon raskaus ei osoittanut hakijalta minkäänlaista perhesidettä syntymättömään lapseen -eli mielestäni sama kuin olisi suoraan väitetty naisen käyneen vieraissa!

        Mieheni ei ole varsinaisesti kokenut rasismia Suomessa, muuta kuin näissä lupa-asioissa. Ikävä piirre on vain se, että poliisilaitoksella tms. virastoissa, kaupoissa, lääkärillä ym. asiakaspalvelutehtävissä työskentelevät puhuvat mieheni ohi minulle suomea, vaikka mieheni olisi asiakkaana ja puhuu täysin englantia! Englanninkielistä palvelua vain ei tunnu saavan!

        Yhteiskuntana Suomi on tosiaan turvallisempi. Lähipäivinä syntyvä poikamme otetaan ainoastaan Suomen passille sen takia, että Turkin armeija on niin vaativa ja monet nuoret pojat kuolevat Turkin armeijan sotilasoperaatioissa normaalina asepalvelusaikana -uutisia tästä on joka päivä kurdikanavilla. Muuten kyllä pidämme ovet auki Turkkiinkin ja suunnitteilla on muuttaa ja avata hotelli Turkissa muutaman vuoden päästä.


      • YmpärileikattuM
        perusteet kirjoitti:

        Puutteellisen hygienian maissa ja muutenkin esinahan alle kertyy vain kauheasti bakteereja ja kuumassa ilmastossa leikkaus estää tulehduksia. Toiseksi terskan pää ei ole niin herkkä kuin ympärileikkaamattomilla, minkä vuoksi muslimimiehet puoltavat leikkausta - seksuaalinen kestävyys kasvaa eikä mies laukea niin herkästi kuin ympärileikkaamaton.

        Noi on just niitä myyttejä, joilla tätä pirun paskatapaa perustellaan. Mulle ei ole ainakaan ollut ympärileikkauksesta mitään iloa. Ärsyttää lisäksi, että se on tehty ilman lupaani.


      • Anonyymi

        Miten ne tarkistaa,katsovat vittuun. Vai miten niin hääyön jälkeen pitäisi olla neitsyt. Eikös hääyö oo nussimista??


    • max

      Niin kauan menee hyvin kun asutte turkissa. Jos tulette Suomeen, mitä se mies täällä tekee. Turhautuuko miehesi, kun ei saa täältä töitä? Onko mies perheen pää, joka hankkii elannon?

      Turkkilaisen on vaikea saada suomalaisia miehiä kavereiksi. Kaikki kaverit tulevat naisen puolelta. Pääseekö mies sisälle suomalaiseen kulttuuriin?

      Toki löytyyhän täältä turkkilaisia pitsanpaistajia kaveriksi hänelle!!!

      • Teppo21

        olen minä. Itseäni ei haittaa yhtään jos joku näistä suomalaiselle kelpaamattomista naisista löytää mokkamelan, ja muuttaa sitten asumaan sinne ulkomaille. Mutta ei, aina pitäisi muttaa tänne Suomeen. Miksi?
        Olisikohan kyse jostain muusta kuin rakkaudesta.
        Itse tiedän tuttavapiiristä yhden naisen, jonka lapsella lienee tällä hetkellä sisarpuolia jos lähes kymmenkunta. Mutta joo onhan sen ulkomaalainen hemmo niin ihQu :-)


      • ninni
        Teppo21 kirjoitti:

        olen minä. Itseäni ei haittaa yhtään jos joku näistä suomalaiselle kelpaamattomista naisista löytää mokkamelan, ja muuttaa sitten asumaan sinne ulkomaille. Mutta ei, aina pitäisi muttaa tänne Suomeen. Miksi?
        Olisikohan kyse jostain muusta kuin rakkaudesta.
        Itse tiedän tuttavapiiristä yhden naisen, jonka lapsella lienee tällä hetkellä sisarpuolia jos lähes kymmenkunta. Mutta joo onhan sen ulkomaalainen hemmo niin ihQu :-)

        Joo,tässä jos muutamme suomeen onkin juuri se huolestuttamassa mua kun tuntuu että suomalaiset ovat aika rasistisia ilman että useimmat edes tuntevat ulkomaalaisia.Itselläni on hyvä työpaikka ja niin on myös miehellänikin.Suomeen haluan minä,ei mieheni, koska haluan myös lasteni olevan suomen kansalaisia ja osavaan suomalaiset tavat ja perinteet niitä on kuitenkin aina helpompi oppia kotimaassani kuin turkissa.Lähinnä ajattelin tuota käytännön puolta kun hän tulee käymään suomessa vain vieraillekseen ja tutustuakseen sukuuni ja ystäviini.
        Hän on valmis opiskelemaan suomea ja toivoo tietysti pääsevänsä töihin,hävettää vain kertoa että suomalaiset voivat olla rasistisia vaikka eivät tuntisikaan hlöä.Olen seurustellut suomalaisten miesten kanssa ja eivät ne kaikki suomalaiset miehet ole aina mitään valioluokkaa..


      • tuuutti.................
        ninni kirjoitti:

        Joo,tässä jos muutamme suomeen onkin juuri se huolestuttamassa mua kun tuntuu että suomalaiset ovat aika rasistisia ilman että useimmat edes tuntevat ulkomaalaisia.Itselläni on hyvä työpaikka ja niin on myös miehellänikin.Suomeen haluan minä,ei mieheni, koska haluan myös lasteni olevan suomen kansalaisia ja osavaan suomalaiset tavat ja perinteet niitä on kuitenkin aina helpompi oppia kotimaassani kuin turkissa.Lähinnä ajattelin tuota käytännön puolta kun hän tulee käymään suomessa vain vieraillekseen ja tutustuakseen sukuuni ja ystäviini.
        Hän on valmis opiskelemaan suomea ja toivoo tietysti pääsevänsä töihin,hävettää vain kertoa että suomalaiset voivat olla rasistisia vaikka eivät tuntisikaan hlöä.Olen seurustellut suomalaisten miesten kanssa ja eivät ne kaikki suomalaiset miehet ole aina mitään valioluokkaa..

        ...mitä kaikkea turkkilaiset voi olla ulkolaiselle?!?Tai omalle kansalleen?!?Niin,ei varmaankaan ole.Koska se ei halua tunnustaa millaista barbaarista ja sairasta paskakansaa turkkiählyt on!!!Ja suomiluntut ei tunnetusti halua edes kuulla kun ovat niin vitun rakastuneita näihin valioyksilöihinsä.Hohhoijjaa ja voihan perkele.Menkää sinne turkkiin sikiämään saatana.Täältä et sympatiaa saa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11


      • Hyyyyypiö
        ninni kirjoitti:

        Joo,tässä jos muutamme suomeen onkin juuri se huolestuttamassa mua kun tuntuu että suomalaiset ovat aika rasistisia ilman että useimmat edes tuntevat ulkomaalaisia.Itselläni on hyvä työpaikka ja niin on myös miehellänikin.Suomeen haluan minä,ei mieheni, koska haluan myös lasteni olevan suomen kansalaisia ja osavaan suomalaiset tavat ja perinteet niitä on kuitenkin aina helpompi oppia kotimaassani kuin turkissa.Lähinnä ajattelin tuota käytännön puolta kun hän tulee käymään suomessa vain vieraillekseen ja tutustuakseen sukuuni ja ystäviini.
        Hän on valmis opiskelemaan suomea ja toivoo tietysti pääsevänsä töihin,hävettää vain kertoa että suomalaiset voivat olla rasistisia vaikka eivät tuntisikaan hlöä.Olen seurustellut suomalaisten miesten kanssa ja eivät ne kaikki suomalaiset miehet ole aina mitään valioluokkaa..

        http://hrw.org/doc/?t=europe&c=turkey
        Riisu ne saatanan punaiset lasit päästä ja antaudu hetkeksi totuuden armoille!Turkki on karmea maa ja sen kansa julmaa ja piittaamatonta porukkaa!Ja nekö pitäisi päästää Suomeen saastuttamaan ja tuhoamaan demokratiamme?!?EI IKINÄ!!!En ikinä tule hyväksymään yhtään käkkäräpääturkkilaista Suomessa.


      • ninni
        Hyyyyypiö kirjoitti:

        http://hrw.org/doc/?t=europe&c=turkey
        Riisu ne saatanan punaiset lasit päästä ja antaudu hetkeksi totuuden armoille!Turkki on karmea maa ja sen kansa julmaa ja piittaamatonta porukkaa!Ja nekö pitäisi päästää Suomeen saastuttamaan ja tuhoamaan demokratiamme?!?EI IKINÄ!!!En ikinä tule hyväksymään yhtään käkkäräpääturkkilaista Suomessa.

        Joopa joo,tässäpä näin hyvän syyn miksi suomalaisilla on juntin maine.Odotin järkevää keskustelua mutta epävarmat pikkupojat ne vaan viitsii jankata kaikenlaista soopaa asioista joista ei näytä olevan kokemusta.
        Punkt o slut


      • isku...
        ninni kirjoitti:

        Joopa joo,tässäpä näin hyvän syyn miksi suomalaisilla on juntin maine.Odotin järkevää keskustelua mutta epävarmat pikkupojat ne vaan viitsii jankata kaikenlaista soopaa asioista joista ei näytä olevan kokemusta.
        Punkt o slut

        Ei ole mitään juntimpaa kuin joku vaaleanpunainen, lihava suomiblondi joka on menossa naimisiin turkkilaisen kanssa. Tsori vaan.


      • ~xena~
        ninni kirjoitti:

        Joo,tässä jos muutamme suomeen onkin juuri se huolestuttamassa mua kun tuntuu että suomalaiset ovat aika rasistisia ilman että useimmat edes tuntevat ulkomaalaisia.Itselläni on hyvä työpaikka ja niin on myös miehellänikin.Suomeen haluan minä,ei mieheni, koska haluan myös lasteni olevan suomen kansalaisia ja osavaan suomalaiset tavat ja perinteet niitä on kuitenkin aina helpompi oppia kotimaassani kuin turkissa.Lähinnä ajattelin tuota käytännön puolta kun hän tulee käymään suomessa vain vieraillekseen ja tutustuakseen sukuuni ja ystäviini.
        Hän on valmis opiskelemaan suomea ja toivoo tietysti pääsevänsä töihin,hävettää vain kertoa että suomalaiset voivat olla rasistisia vaikka eivät tuntisikaan hlöä.Olen seurustellut suomalaisten miesten kanssa ja eivät ne kaikki suomalaiset miehet ole aina mitään valioluokkaa..

        "Suomeen haluan minä,ei mieheni, koska haluan myös lasteni olevan suomen kansalaisia ja osavaan suomalaiset tavat ja perinteet niitä on kuitenkin aina helpompi oppia kotimaassani kuin Turkissa. Lähinnä ajattelin tuota käytännön puolta kun hän tulee käymään Suomessa vain vieraillekseen ja tutustuakseen sukuuni ja ystäviini."

        Turkki ja Suomi ovat onneksi maantieteellisesti suht lähekkäin ja matkustaminen on helppoa. Käy ihmeessä miehesi kanssa mahdollisimman monta kertaa täällä, ennen kuin päätätte, minne asetutte.
        Kaiken kertomasi perusteella (mikä on vähän, tietenkin), näyttäisi siltä, että pärjäätte hyvin siellä. Lapsesi saavat Suomen kansalaisuuden automaattisesti, jos se on sinulla. He oppivat suomen kielen, jos sinä sitä heille puhut, ja aktiivisesti ylläpidät (kirjat, videot, satukasetit jne). Samoin voitte yhdessä sopia, että tulette viettämään joitakin juhlapyhiä (esim. joulu) Suomeen, tai järjestätte suomalaisen juhlan siellä.

        Oma mieheni ei ole suomalainen, mutta ei turkkilainenkaan - tosin ulkonäön perusteella voisi sitä olla. Olemme asuneet Suomessa jo n.10 vuotta, mutta hänellä on ollut todella vaikeaa. Töiden (siis omaa koulutusta vastaavan) saaminen kesti viisi vuotta! Kuulemme jatkuvasti kommentteja siitä, että elämme toisten verorahoilla, vaikka olemme molemmat töissä ja maksamme veromme. Myös lapsemme "pistävät silmään" kuin kärpäset maitolautasella... Onneksi heitä ei isossa kaupungissa kiusata, mutta voisin uskoa, että esim. maaseudulla tilanne voisi olla hyvin erilainen.

        Puhukaa ihmeessä kaikki mieltäsi askarruttavat asiat selviksi ennen lasten hankintaa. Voi kuulostaa epäluuloiselta, mutta yhteiset päätökset kannattaa tehdä niin, että niitä on muutkin kuulemassa. Minun mieheni muuttui valtavasti lasten synnyttyä, joten kannattaa muistaa, ettei aina kaikki mene niin kuin on suunnitellut/toivonut.


      • ninni
        ~xena~ kirjoitti:

        "Suomeen haluan minä,ei mieheni, koska haluan myös lasteni olevan suomen kansalaisia ja osavaan suomalaiset tavat ja perinteet niitä on kuitenkin aina helpompi oppia kotimaassani kuin Turkissa. Lähinnä ajattelin tuota käytännön puolta kun hän tulee käymään Suomessa vain vieraillekseen ja tutustuakseen sukuuni ja ystäviini."

        Turkki ja Suomi ovat onneksi maantieteellisesti suht lähekkäin ja matkustaminen on helppoa. Käy ihmeessä miehesi kanssa mahdollisimman monta kertaa täällä, ennen kuin päätätte, minne asetutte.
        Kaiken kertomasi perusteella (mikä on vähän, tietenkin), näyttäisi siltä, että pärjäätte hyvin siellä. Lapsesi saavat Suomen kansalaisuuden automaattisesti, jos se on sinulla. He oppivat suomen kielen, jos sinä sitä heille puhut, ja aktiivisesti ylläpidät (kirjat, videot, satukasetit jne). Samoin voitte yhdessä sopia, että tulette viettämään joitakin juhlapyhiä (esim. joulu) Suomeen, tai järjestätte suomalaisen juhlan siellä.

        Oma mieheni ei ole suomalainen, mutta ei turkkilainenkaan - tosin ulkonäön perusteella voisi sitä olla. Olemme asuneet Suomessa jo n.10 vuotta, mutta hänellä on ollut todella vaikeaa. Töiden (siis omaa koulutusta vastaavan) saaminen kesti viisi vuotta! Kuulemme jatkuvasti kommentteja siitä, että elämme toisten verorahoilla, vaikka olemme molemmat töissä ja maksamme veromme. Myös lapsemme "pistävät silmään" kuin kärpäset maitolautasella... Onneksi heitä ei isossa kaupungissa kiusata, mutta voisin uskoa, että esim. maaseudulla tilanne voisi olla hyvin erilainen.

        Puhukaa ihmeessä kaikki mieltäsi askarruttavat asiat selviksi ennen lasten hankintaa. Voi kuulostaa epäluuloiselta, mutta yhteiset päätökset kannattaa tehdä niin, että niitä on muutkin kuulemassa. Minun mieheni muuttui valtavasti lasten synnyttyä, joten kannattaa muistaa, ettei aina kaikki mene niin kuin on suunnitellut/toivonut.

        kiitos sulle xena järkevistä vastauksista ja asioita harkitaan todella paljon,todellakin enemmän kuin koskaan aikaisemmin.Eiköhän asiat selkiä tässä parhain päin ja kiva kuulla kokemuksiasi


      • minä vaan...

        mikä teitä suomalaisia juntteja vaivaa.!!ei tarvitse vastata jokaiseen viestiin kun teiltä ei todellakaan ole kysytty!!luuletteko itse olevanne parempia...ette todellakaan ole.luulempa että moni nainen ottaa mielummin ulkomaalaisen miehen kuin suomalaisen juntin.ulkomaalaisissa miehissä on muutenkin miljoona parempaa asiaa..sillä ei ole väliä minkä värinen on..yrittäkää jo aikuistua..olette todella lapsellisia!!!!


      • minä vaan...
        ninni kirjoitti:

        kiitos sulle xena järkevistä vastauksista ja asioita harkitaan todella paljon,todellakin enemmän kuin koskaan aikaisemmin.Eiköhän asiat selkiä tässä parhain päin ja kiva kuulla kokemuksiasi

        voimia näiden junttien viesteihin..itse tunnen muutaman turkkilaisen..ja puolet kavereistani on ulkomaalaisia...heips...


      • Penasetä
        minä vaan... kirjoitti:

        mikä teitä suomalaisia juntteja vaivaa.!!ei tarvitse vastata jokaiseen viestiin kun teiltä ei todellakaan ole kysytty!!luuletteko itse olevanne parempia...ette todellakaan ole.luulempa että moni nainen ottaa mielummin ulkomaalaisen miehen kuin suomalaisen juntin.ulkomaalaisissa miehissä on muutenkin miljoona parempaa asiaa..sillä ei ole väliä minkä värinen on..yrittäkää jo aikuistua..olette todella lapsellisia!!!!

        Omakin viestisi kuulostaa hieman lapselliselta. Eiköhän kaikissa maissa ole niitä juntteja. Niin Suomessa kuin muissakin.


      • niin...
        minä vaan... kirjoitti:

        mikä teitä suomalaisia juntteja vaivaa.!!ei tarvitse vastata jokaiseen viestiin kun teiltä ei todellakaan ole kysytty!!luuletteko itse olevanne parempia...ette todellakaan ole.luulempa että moni nainen ottaa mielummin ulkomaalaisen miehen kuin suomalaisen juntin.ulkomaalaisissa miehissä on muutenkin miljoona parempaa asiaa..sillä ei ole väliä minkä värinen on..yrittäkää jo aikuistua..olette todella lapsellisia!!!!

        Sinällään hassua on kuitenkin se, että ne teidän väriläiskämiehenne haluavat aina tulla juuri Suomeen asumaan, suomalaisten miesten luoman hyvinvoinnin piiriin...


      • xena_71
        niin... kirjoitti:

        Sinällään hassua on kuitenkin se, että ne teidän väriläiskämiehenne haluavat aina tulla juuri Suomeen asumaan, suomalaisten miesten luoman hyvinvoinnin piiriin...

        Mutta Ninnihän (ketjun aloittaja) nimen omaan sanoo, että hänen miehensä EI halua tulla Suomeen asumaan.


      • hullu!!!
        tuuutti................. kirjoitti:

        ...mitä kaikkea turkkilaiset voi olla ulkolaiselle?!?Tai omalle kansalleen?!?Niin,ei varmaankaan ole.Koska se ei halua tunnustaa millaista barbaarista ja sairasta paskakansaa turkkiählyt on!!!Ja suomiluntut ei tunnetusti halua edes kuulla kun ovat niin vitun rakastuneita näihin valioyksilöihinsä.Hohhoijjaa ja voihan perkele.Menkää sinne turkkiin sikiämään saatana.Täältä et sympatiaa saa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

        Asuuko miehesi Turkissa?Kenties hän haluaa naimisiin,koska haluaa suomeen???!!!
        Älä nyt hullu naimisiin mene!Voithan sä seurustella katella rauhassa ja oppia tuntemaan miehesi hyvin!Kuinka kauan olette tunteneet?Turkkilaiset miehet kusettavat naisia ja ovat erittäin hyviä siihen!!


      • tarinani
        ninni kirjoitti:

        Joopa joo,tässäpä näin hyvän syyn miksi suomalaisilla on juntin maine.Odotin järkevää keskustelua mutta epävarmat pikkupojat ne vaan viitsii jankata kaikenlaista soopaa asioista joista ei näytä olevan kokemusta.
        Punkt o slut

        Veikkaan,että olet nuori ja kokematon.Etkä tunne miestäsi niin hyvin.Sanonpa vain,että ole varovainen ja pysy SUOMALAISENA NAISENA!
        Itse seurusteli 4 vuotta Turkkilaisen kanssa.Hän hakkasi minua silloin tällöin vyöllä,mutta oli tosi kultainenkin ja siksi jatkoin 4 vuotta.Pystyin elämään kuitenkin suht suomalaista elämää.Ei tarvinnut huntua pukea,enkä ollut hellan ja nyrkin välissä.Hakkaamisen jälkeen yritin aina jättää hänet,mutta hän ei luovuttanut,eikä päästänyt irti.4 vuoden jälkeen hän hävisi elämästäni,vaihtoi numeroa ja katosi totaalisesti.Hänen ystäviltään sain tietää,että oma vaimo pääsi vihdoin suomeen!
        Että tälläinen oli oma tarinani.


      • kyllä
        tarinani kirjoitti:

        Veikkaan,että olet nuori ja kokematon.Etkä tunne miestäsi niin hyvin.Sanonpa vain,että ole varovainen ja pysy SUOMALAISENA NAISENA!
        Itse seurusteli 4 vuotta Turkkilaisen kanssa.Hän hakkasi minua silloin tällöin vyöllä,mutta oli tosi kultainenkin ja siksi jatkoin 4 vuotta.Pystyin elämään kuitenkin suht suomalaista elämää.Ei tarvinnut huntua pukea,enkä ollut hellan ja nyrkin välissä.Hakkaamisen jälkeen yritin aina jättää hänet,mutta hän ei luovuttanut,eikä päästänyt irti.4 vuoden jälkeen hän hävisi elämästäni,vaihtoi numeroa ja katosi totaalisesti.Hänen ystäviltään sain tietää,että oma vaimo pääsi vihdoin suomeen!
        Että tälläinen oli oma tarinani.

        näitä tarinoita riittää.kaikenlaisia ja kaikenmaalaisia.oma oli elämäsi mutta se ei tarkoita että kaikille käy niin.itse olen ollut vuosia hyvässä liitossa turkkilaisen kanssa.


      • noin
        xena_71 kirjoitti:

        Mutta Ninnihän (ketjun aloittaja) nimen omaan sanoo, että hänen miehensä EI halua tulla Suomeen asumaan.

        No miksi hän sitten kysyy "miten on toiminut suhde jos olette muuttaneet suomeen?"

        Kai se kuuluu turkkilaisen "pelimiehen" vähän hangatakin vastaan, mutta ei tietenkään liian voimakkaasti. Sataprosenttisen varmaa kuitenkin on, että Suomeen on miehellä pyrkimys.


      • epäreilua.
        ninni kirjoitti:

        kiitos sulle xena järkevistä vastauksista ja asioita harkitaan todella paljon,todellakin enemmän kuin koskaan aikaisemmin.Eiköhän asiat selkiä tässä parhain päin ja kiva kuulla kokemuksiasi

        että vain positiiviset kokemukset yms. Katsotaan järkeviksi kommenteiksi. En nyt kannata mitään rasistista huutelua, mutta tuntuu, että ulkomaalaisilta siedetään paljon enemmän kaikkea. Usein vedoten kulttuuri eroihin.

        Mieheni hakkaa minua, mutta se johtuu siitä, että hänellä on vaikeaa.. Kyllä hän lopettaa varmasti sen. Eihän tämä ollut kuin kuudes kerta, kun hän lupaa niin tehdä.


      • minä vaan..
        minä vaan... kirjoitti:

        mikä teitä suomalaisia juntteja vaivaa.!!ei tarvitse vastata jokaiseen viestiin kun teiltä ei todellakaan ole kysytty!!luuletteko itse olevanne parempia...ette todellakaan ole.luulempa että moni nainen ottaa mielummin ulkomaalaisen miehen kuin suomalaisen juntin.ulkomaalaisissa miehissä on muutenkin miljoona parempaa asiaa..sillä ei ole väliä minkä värinen on..yrittäkää jo aikuistua..olette todella lapsellisia!!!!

        Hah hah.. :) Ei ole mitään väliä minkä värinen ihminen on.. Tuohon voisi lisätä varmaan maalainenkaan.. Ja silti kaikissa muissa maissa on parempia miehiä kuin suomessa.. On se sitten surullista, että tänne olet joutunut syntymään..


      • ninni
        noin kirjoitti:

        No miksi hän sitten kysyy "miten on toiminut suhde jos olette muuttaneet suomeen?"

        Kai se kuuluu turkkilaisen "pelimiehen" vähän hangatakin vastaan, mutta ei tietenkään liian voimakkaasti. Sataprosenttisen varmaa kuitenkin on, että Suomeen on miehellä pyrkimys.

        Joo,eihän se mun mies ole vinkumassa suomeen mutta itse haluisin joskus tulevaisuudessa perheeni kasvattaa suomessa ja perheeseeni kuuluu myös mieheni.Ihan kiva nähdä että tää keskustelun aloittaminen on poikinut ainakin muutaman ihan hyvän kommentin.En ole kumpaakaan en nuori enkä kokematon enkä blondi,joten vertailun varaa on,älkääkä nyt luulko että olen vanha ja kurppainen...ihan normaali kivan näköinen suomalainen nainen.
        ja niinkuin tänne kirjoitettiin niin eiköhän niitä vaimon hakkaajia löydy niin suomalaisistakin kuin ulkomaalaisistakin,idiootteja kun nyt syntyy joka puolella palloa.


      • ~xena~
        noin kirjoitti:

        No miksi hän sitten kysyy "miten on toiminut suhde jos olette muuttaneet suomeen?"

        Kai se kuuluu turkkilaisen "pelimiehen" vähän hangatakin vastaan, mutta ei tietenkään liian voimakkaasti. Sataprosenttisen varmaa kuitenkin on, että Suomeen on miehellä pyrkimys.

        "On lottovoitto syntyä Suomeen." Nimenomaan SYNTYÄ.

        Mutta ei ole lottovoitto asua ulkomaalaisena Suomessa, vaikka kaikkitietävät niin tuntuvat ajattelevan.
        Oma kotimaa on aina kotimaa, se kaikkein rakkain, oli se sitten Sudan, Somalia, Venäjä, tai vaikka Kolumbia - meille suomalaisille tämä vain tuntuu olevan mahdoton ajatus, "kun maailmassa on niin paljon kamalia paikkoja joihin en jalallanikaan astuis".


      • kyllähän kysyttiin!!!
        minä vaan... kirjoitti:

        mikä teitä suomalaisia juntteja vaivaa.!!ei tarvitse vastata jokaiseen viestiin kun teiltä ei todellakaan ole kysytty!!luuletteko itse olevanne parempia...ette todellakaan ole.luulempa että moni nainen ottaa mielummin ulkomaalaisen miehen kuin suomalaisen juntin.ulkomaalaisissa miehissä on muutenkin miljoona parempaa asiaa..sillä ei ole väliä minkä värinen on..yrittäkää jo aikuistua..olette todella lapsellisia!!!!

        älä saatana ala uhoon vittu tai saat nenänakkeja ja pari luuvitosta naamariin....TANA!


      • savo muija
        kyllähän kysyttiin!!! kirjoitti:

        älä saatana ala uhoon vittu tai saat nenänakkeja ja pari luuvitosta naamariin....TANA!

        kato hää ossoo puhhuu,elä hyvä laps uhhoo verepainees nousoo huippuu,ota nakki tai kaks ni mualima tuloo paremmaks


      • Aynur

        MITÄS NIISSÄ PITSANPAISTAJISSA SITTEN ON VIKANA?!
        Ihmettelempä vaan. Ihmisiä siinä missä sinäkin, ehkä vähän ahkerampia jopa.


      • Naimisissa Turkkilaisen kanssa
        ninni kirjoitti:

        Joopa joo,tässäpä näin hyvän syyn miksi suomalaisilla on juntin maine.Odotin järkevää keskustelua mutta epävarmat pikkupojat ne vaan viitsii jankata kaikenlaista soopaa asioista joista ei näytä olevan kokemusta.
        Punkt o slut

        Tultiin tänne helposti ja sitten piti saada työ ja oleskelulupa täältä. Siihen meni kaiken kaikkiaan 1 vuotta ja 8 kuukautta. Aluksi mies oli ihan ok ja pysyi kotona niin kuin laki edellytti. Sitten löytyikin yllättäen sukulaispoika, joka otti pimeesti töihin ja tästä ei tullut loppua edes työluvan saatuaan. Sellaisia kusipäitä me rakastuneet manjak sama tyhmät naiset haalimme. Rehellinen veronmaksaja


      • Naimisissa turkkilaisen kanssa
        ninni kirjoitti:

        kiitos sulle xena järkevistä vastauksista ja asioita harkitaan todella paljon,todellakin enemmän kuin koskaan aikaisemmin.Eiköhän asiat selkiä tässä parhain päin ja kiva kuulla kokemuksiasi

        Paljon kysymyksiä siitä, että kuin te tapasitte? Jos te mahdollisesti tapasitte siellä tai internetissä, niin sitä todennäköisesti katsotaan kieroon heidänkin kulttuurissa. Sinua siis pidetään helppona naisena (huorana) jos avioidut heti. Tosin he haluavat sinun avioituvan sen vuoksi, koska olet eurooppalainen ja talousmaailman ovet aukenevat yhdelle suvun miehistä, joka kulttuurinsa vuoksi huolehtii vanhemmistaan ja sisaruksistaan. Turkkilaiset hyvät tytöt eivät matkustele yksin. Turkkilaiset tietävät, että heidän kuukausipalkkansa siellä on 1/7 siitä mitä he suomessa aavat. Se antaa motivaatiota lepertelyyn. Rakastuminen ei tapahdu yhdessä yössä ja vaikka seurustelisittekin, niin odota... odota 3-4 vuotta.


      • epäreilua. kirjoitti:

        että vain positiiviset kokemukset yms. Katsotaan järkeviksi kommenteiksi. En nyt kannata mitään rasistista huutelua, mutta tuntuu, että ulkomaalaisilta siedetään paljon enemmän kaikkea. Usein vedoten kulttuuri eroihin.

        Mieheni hakkaa minua, mutta se johtuu siitä, että hänellä on vaikeaa.. Kyllä hän lopettaa varmasti sen. Eihän tämä ollut kuin kuudes kerta, kun hän lupaa niin tehdä.

        niin hän sanoo! voin sanoa sulle että se ei ikinä lopu. kokemusta on!


    • ~xena~

      Oletkos huomannut, että tuolle Suhteet ja tunteet osastossa on myös monikulttuurisuus osio? Tuntuu olevan vähän vilkkaampi kuin tämä.

      • ja miljoonaa

        kertaa enemmän "roskapostia".siellä tuntuu olevan paljon ihmetyyppejä liikenteessä


    • lapset Turkkiin

      etkä saa heitä enää tavata.
      Näitä juttuja tulee lisää, kun nuoret naiset haksahtavat ulkomaalaisiin.
      Sitten rääytään lehtien lööpeissä, kun lapset on miehellä.
      Jätä se mies ja heti, jos edes vähänkään ajattelet tulevaisuuttasi (ja syntymättömiä lapsiasi).

      • kyllä yksi pointti

        Onko Turkki allekirjoittanut Haagin(?) sopimuksen lasten palauttamisesta kaappaustapauksissa? Sen perusteella lapset nimittäin palautetaan maahan, jossa ovat suurimman osan elämästään eläneet - eli jos jäät Turkkiin ja lapset kasvavat ja elävät siellä, niin tällaisessa ikävässä tapauksessa heidät tod.näk. palautettaisiin sinne. Näinhän kävi siinä suurta kohua herättäneessä tapauksessa (en nyt muista nimiä), jossa kaksi suomalais-amerikkalaista lasta palautettiin isälleen USA:han.


      • Aliisa
        kyllä yksi pointti kirjoitti:

        Onko Turkki allekirjoittanut Haagin(?) sopimuksen lasten palauttamisesta kaappaustapauksissa? Sen perusteella lapset nimittäin palautetaan maahan, jossa ovat suurimman osan elämästään eläneet - eli jos jäät Turkkiin ja lapset kasvavat ja elävät siellä, niin tällaisessa ikävässä tapauksessa heidät tod.näk. palautettaisiin sinne. Näinhän kävi siinä suurta kohua herättäneessä tapauksessa (en nyt muista nimiä), jossa kaksi suomalais-amerikkalaista lasta palautettiin isälleen USA:han.

        Ei aina käy kuten pahimmissa tapauksissa. Olin itse Egyptiläisen kanssa naimisissa 10 v, ihan normaali avioliitto ja ero sitten, huoltajuus minulla, jopa sukunimet äidin, Nyt on pojat vuorotellen joululoman Egyptissä isänsä ja tämän uuden perheen kanssa.

        Olen pitänyt puoleni mutta kuunnellut isä-suhteen osalta lasten toiveita. Ei heillä nyt mikään erityisen läheinen suhde ole, eivät esim. puhu isänsä kieltä mutta isän sukulaisetkin ovat sentään normaaleja ja ystävällisiä ihmisiä.

        Olen ihan onnellinen nytkin, ja rasisti-miehille vaan viestiä että miksi ne venäläiset ja thai-typykät kiinnostaa niin kovin? Ettei vaan olis tytöillä halu tulla eurooppaan? Vai voisko äijät nyt kiltisti muuttaa sinne venäjälle sikiämään....


      • Jesse #14
        Aliisa kirjoitti:

        Ei aina käy kuten pahimmissa tapauksissa. Olin itse Egyptiläisen kanssa naimisissa 10 v, ihan normaali avioliitto ja ero sitten, huoltajuus minulla, jopa sukunimet äidin, Nyt on pojat vuorotellen joululoman Egyptissä isänsä ja tämän uuden perheen kanssa.

        Olen pitänyt puoleni mutta kuunnellut isä-suhteen osalta lasten toiveita. Ei heillä nyt mikään erityisen läheinen suhde ole, eivät esim. puhu isänsä kieltä mutta isän sukulaisetkin ovat sentään normaaleja ja ystävällisiä ihmisiä.

        Olen ihan onnellinen nytkin, ja rasisti-miehille vaan viestiä että miksi ne venäläiset ja thai-typykät kiinnostaa niin kovin? Ettei vaan olis tytöillä halu tulla eurooppaan? Vai voisko äijät nyt kiltisti muuttaa sinne venäjälle sikiämään....

        Rasistit menevät thaimaalaisten ja venäläisten naisten kanssa yhteen? Enpä ole ennen moista kuullut.


      • ??????????????
        Jesse #14 kirjoitti:

        Rasistit menevät thaimaalaisten ja venäläisten naisten kanssa yhteen? Enpä ole ennen moista kuullut.

        jonkun toisen "miehitetyn alueen" siskon kanssa ;) niitä löytyypi vaikka tuolta tsetseniasta päin...


      • Jesse #14
        ?????????????? kirjoitti:

        jonkun toisen "miehitetyn alueen" siskon kanssa ;) niitä löytyypi vaikka tuolta tsetseniasta päin...

        Täytyy tunnustaa etten oikein ymmärtänyt...


    • fusun

      mä olen lukenut sun kirjottama.turkkilaiset miehet osa heistä on niin ihania.mä ite olen turkkilaisen kanssa naimisiin itse olen vasta 19v ja hän 36v.mutta rakastetaa toisia tosi paljon.jos hänen perhe on hyväksyny sua ei mitään hätä sitte.ja ehkä jos hän tulee suomeen hänellä tulee vaikea olla täälä koska täälä on eri elämä.ite olen turkkilainen istanbulista.mutta parempi et ku tulee suomeen hänellä pitää olla valmis työpaikka missä hän voi unohtaa jotakin turkista,mutta jos rakasta sua ei hätää.

      • en kyllä

        noin yleistäen sanottuna luottais turkkilaismieheen. Oon suominainen ja mulla oli suhde Suomessa asuvaan turkkilaiseen (kurdi) mieheen. Tällä miehellä oli kuitenkin suomalainen nainen ja lapsi hänen kanssaan. Mukava ja ihana mies oli kyllä, mutta en vakavasti otettavaks seurustelusuhteeks olisi kyllä ikinä ottanu. Suhde kesti jotain 2 vuotta. En kyllä tajunnu sitä sen vaimoa, koska tää mies oli pettäny sitä aikaisemminkin, niin silti se ei ollut jättänyt sitä. Todella hyväuskoinenkin oli, koska "deittini" tarvitsi sanoa vaan menevänsä töihin.. Hän oli sitä mieltä että 99% miehistä pettää, kun keskusteltiin asiasta. Minä vaan sanoin siihen että ehkä teikäläiset :) Eikä tää varmaan mikään poikkeustapaus ollut, sillä minusta tuntui että kaikki hänen kaverinsa (yleensä ravintola-alalla olevat, pk-seudulla) kanssa harrastivat tällaista että niillä oli kotona vaimot/tyttöystävät & lapset ja sitten "rakastajattaret". Liikuin tietenkin miéhen ja hänen kavereidensa kanssa ja kavereiden "rakastajattarien" kanssa, yleensä aina iltaisin ja yöllä, eri pakkojen sulkemisajan jälkeen..
        Mitä siis yritän sanoa? Älkää olko niin hyväuskoisia. Jos miehellä menee töissä vähän myöhään niin sillon olis hyvä jo varotuskellot soida. Olin jopa tällä miehellä muutaman päivää kylässä kun vaimo ja lapsi oli muualla. Et kaikkee tällasta. Jos antaa anteeks niin harvoin se jää yhteen kertaan, ja se on loputon sydänsurujen suo.... :(


      • ....
        en kyllä kirjoitti:

        noin yleistäen sanottuna luottais turkkilaismieheen. Oon suominainen ja mulla oli suhde Suomessa asuvaan turkkilaiseen (kurdi) mieheen. Tällä miehellä oli kuitenkin suomalainen nainen ja lapsi hänen kanssaan. Mukava ja ihana mies oli kyllä, mutta en vakavasti otettavaks seurustelusuhteeks olisi kyllä ikinä ottanu. Suhde kesti jotain 2 vuotta. En kyllä tajunnu sitä sen vaimoa, koska tää mies oli pettäny sitä aikaisemminkin, niin silti se ei ollut jättänyt sitä. Todella hyväuskoinenkin oli, koska "deittini" tarvitsi sanoa vaan menevänsä töihin.. Hän oli sitä mieltä että 99% miehistä pettää, kun keskusteltiin asiasta. Minä vaan sanoin siihen että ehkä teikäläiset :) Eikä tää varmaan mikään poikkeustapaus ollut, sillä minusta tuntui että kaikki hänen kaverinsa (yleensä ravintola-alalla olevat, pk-seudulla) kanssa harrastivat tällaista että niillä oli kotona vaimot/tyttöystävät & lapset ja sitten "rakastajattaret". Liikuin tietenkin miéhen ja hänen kavereidensa kanssa ja kavereiden "rakastajattarien" kanssa, yleensä aina iltaisin ja yöllä, eri pakkojen sulkemisajan jälkeen..
        Mitä siis yritän sanoa? Älkää olko niin hyväuskoisia. Jos miehellä menee töissä vähän myöhään niin sillon olis hyvä jo varotuskellot soida. Olin jopa tällä miehellä muutaman päivää kylässä kun vaimo ja lapsi oli muualla. Et kaikkee tällasta. Jos antaa anteeks niin harvoin se jää yhteen kertaan, ja se on loputon sydänsurujen suo.... :(

        vaikka tiesit ns. poikaystäväsi olevan varattu? Vielä deittalit sen kanssa 2 vuotta? Mitä sinä odotit? Kai odotit että mies jättää naisensa ja lapsensa takiasi...
        Toivottavasti tämä ei toistu sinun elämässäsi; tapaat elämäsi miehen, joka pettää sinua jonkun toisen naisen kanssa.


    • Tina

      Tästä on aikaa paljon kun olet tämän kirjoittanut. kiinnostaa vain kovasti tietää miten teidän on käynyt. Oletteko menneet naimisiin ja oletteko edelleen onnellisesti naimisissa. Itse olen sydän juuria muöden Rakastunut Turkkilaiseen mieheen ja silti pieni epäilys on kaikkeen, kun hän niin voimakkaasti haluaa naimisiin.

      • ninnis73

        Moi Tina,olen koittanut monta kertaa vastata muttei jostain syystä ole tullut ilmeisesti perille.Yhdessä ollaan yhä ja naimisiin menosta ei enää hössötetä ihan yhtä paljon,tosin heti kun ilmoitan olevani valmis niin hän hyppää riemusta kattoon.Tulin juuri istanbulista jossa vietin 16pvää ja takas kuukauden päästä.Tässä kun ollaan jo keretty olemaan yhdessä jonkun aikaa niin olen oppinut turkkilaista kulttuuria mikä on ollut tottakai eduksi.Turkkilaisessa kulttuurissahan mennään naimisiin meidän mittapuun mukaan melko nopeaan.Ilmoittelehan teidän tilannetta niin jatketaan kuulumisia ja hyviä jatkoja,Ninni


      • Tina
        ninnis73 kirjoitti:

        Moi Tina,olen koittanut monta kertaa vastata muttei jostain syystä ole tullut ilmeisesti perille.Yhdessä ollaan yhä ja naimisiin menosta ei enää hössötetä ihan yhtä paljon,tosin heti kun ilmoitan olevani valmis niin hän hyppää riemusta kattoon.Tulin juuri istanbulista jossa vietin 16pvää ja takas kuukauden päästä.Tässä kun ollaan jo keretty olemaan yhdessä jonkun aikaa niin olen oppinut turkkilaista kulttuuria mikä on ollut tottakai eduksi.Turkkilaisessa kulttuurissahan mennään naimisiin meidän mittapuun mukaan melko nopeaan.Ilmoittelehan teidän tilannetta niin jatketaan kuulumisia ja hyviä jatkoja,Ninni

        Kiitos ninnis73 vastauksesta. Tässä meidän suhteessa eletään aikaa olaa ja ei olla, itsellä tunteet jotenkin niin sekaisin, johtuen ehkä siitä, että tällä minun Turkki kullalla on kaikkeen niin kova hoppu, kaikkea hyvää teidän suhteeseen ja siellähän se munkin kulta viettää talvea Istanbulissa. Terv.Tina


      • ninnis73
        Tina kirjoitti:

        Kiitos ninnis73 vastauksesta. Tässä meidän suhteessa eletään aikaa olaa ja ei olla, itsellä tunteet jotenkin niin sekaisin, johtuen ehkä siitä, että tällä minun Turkki kullalla on kaikkeen niin kova hoppu, kaikkea hyvää teidän suhteeseen ja siellähän se munkin kulta viettää talvea Istanbulissa. Terv.Tina

        Kyllä ne siitä rauhoittuu mutta on meilläkin ollut aika kova "sota" välillä kun olen yrittänyt selittää etten ole valmis heti naimisiin kun en toista kunnolla tunne,jos se sun mies on hyvä turkkilainen mies niin kyllä se ymmärtää pikkuhiljaa.Olin ja olen vieläkin välillä sekaisin mutta hiljaa hyvää tulee ja eiköhän tässä olla jo todettu että kuulutaan yhteen.Kirjoitte van lisää jos siltä tuntuu.Saanen kysäistä missä päin istanbulia hän asustelee,itse ollaan kartalin u mumcussa yleensä aina


      • Ella85
        ninnis73 kirjoitti:

        Moi Tina,olen koittanut monta kertaa vastata muttei jostain syystä ole tullut ilmeisesti perille.Yhdessä ollaan yhä ja naimisiin menosta ei enää hössötetä ihan yhtä paljon,tosin heti kun ilmoitan olevani valmis niin hän hyppää riemusta kattoon.Tulin juuri istanbulista jossa vietin 16pvää ja takas kuukauden päästä.Tässä kun ollaan jo keretty olemaan yhdessä jonkun aikaa niin olen oppinut turkkilaista kulttuuria mikä on ollut tottakai eduksi.Turkkilaisessa kulttuurissahan mennään naimisiin meidän mittapuun mukaan melko nopeaan.Ilmoittelehan teidän tilannetta niin jatketaan kuulumisia ja hyviä jatkoja,Ninni

        Ajattelin ottaa kantaa tähän keskusteluun; Eli tottakai ihmiset on erilaisia ja turkkilaisissa on enemmänkin niitä kusipäitä, varsinkin ne jotka tulee Suomeen mutta on myös mukavia ihmisiä.

        Itse olen myös ainakin vielä naimisissa turkkilaisen kanssa, mutta en tosin tiedä kuinka kauan enää, meillä alkaa olemaan niin suuret arvoerot että en tiedä jaksanko enää. Yleensä Suomessa asuvien turkkilaisten miesten vaimot on alemmasta keskiluokasta ja hyväksyvät heti lapsien teon ja sen että nainen hoitaa kodin ja mies sitten työn. Silloin avioliitto voi toimiakin, mutta nämä asiat kannattaisi aina ensin keskustella ja miettiä läpi. Tosin usein sekään ei auta vaan sen todellisuuden huomaa vasta sitten kun sitä on elänyt.
        Turkkilaisilla on yrittäjyys verissä ja se juontuu mm siitä että heidän on vaikea sosiaalistua suomalaiseen yhteiskuntaan ja hakeutuvat yleensä omiensa pariin ja tähän liittyy kaikki muutkin vaikeudet työhön liittyen mm. työn tekeminen on usein enemmänkin orjuuttamista, kaikki mehut viedään mistä maksetaankin.
        Silti lojaalisuus omaan maan väkeä kohtaan ei häviä mihinkään ja viha suomalaisia kohtaan kasvaa rasismin ja muun kiittämättömyyden myötä.
        Tätä on turha kieltää, kuinka monta akateemisesti koulutettua turkkilaista tunnette Suomesta? Tulevatko he tänne työskentelemään pitserioihin tms? Eivät.
        Tällöin myös tänne tulevat hlöt ovat lähtöisin vaatimattomimmista oloista ja hädin tuskin lopettaneet peruskoulua kun heti on pitänyt lähteä töihin. Ja vähän vanhempana työpaikkana on yleensä jokin turistikohde.
        Itse asiassa minulle turkkilainen hlö on sanonut että juuri näihin turistikohteeseen jostain syystä kerääntyy maan pohjasakka ja kaiken maailman idiootit ja huijarit. Tosin tämä on liioiteltua mutta sinne päin se ikävä kyllä on. Olen myös käynyt Turkissa turistialueiden ulkopuolella ja siellä ihmiset ovat aivan erilaisia, sen jälkeen oksettaa mennä takaisin turistikohteisiin.
        Ikävä kyllä kaikki suomalaiset näillä turistimatkoillaan kohtaa juuri tällaiset ihmiset ja paikat ja tottakai se käsitys koko Turkista on silloin tällainen.
        On kuitenkin olemassa myös aivan erilainen Turkki.

        On hyvä että on ihmisiä eri kulttuureista ja maista vaikka toki tämä tuo mukanaan omat ongelmansa. Tätä se globalisaatio on.
        Mielestäni ainoanan ehtona on se -koskien joka ikistä muusta maasta Suomeen muuttanutta- että MAASSA MAAN TAVALLA.

        Ja vihaan myös yli kaiken sitä kiittämättömyyttä ja epäkunnioitusta ihmisiä kohtaan, jos kerran Suomi on niin paska paikka ja ihmiset niin inhottavia ja typeriä niin ei täällä jumalauta tarvitse olla.
        Ikävä kyllä meidän suomalaisten yhteishenki kohoaa ainoastaan vihan ilmapiirissä, jos osaisimme muutenkin pitää yhtenäisyyttä yllä ja varjella kulttuuriamme niin myös tänne tulijat suhtautuisivat suomalaisiin ja Suomeen eri tavalla. Pitäkää tämä mielessänne.


      • Türkiye
        Ella85 kirjoitti:

        Ajattelin ottaa kantaa tähän keskusteluun; Eli tottakai ihmiset on erilaisia ja turkkilaisissa on enemmänkin niitä kusipäitä, varsinkin ne jotka tulee Suomeen mutta on myös mukavia ihmisiä.

        Itse olen myös ainakin vielä naimisissa turkkilaisen kanssa, mutta en tosin tiedä kuinka kauan enää, meillä alkaa olemaan niin suuret arvoerot että en tiedä jaksanko enää. Yleensä Suomessa asuvien turkkilaisten miesten vaimot on alemmasta keskiluokasta ja hyväksyvät heti lapsien teon ja sen että nainen hoitaa kodin ja mies sitten työn. Silloin avioliitto voi toimiakin, mutta nämä asiat kannattaisi aina ensin keskustella ja miettiä läpi. Tosin usein sekään ei auta vaan sen todellisuuden huomaa vasta sitten kun sitä on elänyt.
        Turkkilaisilla on yrittäjyys verissä ja se juontuu mm siitä että heidän on vaikea sosiaalistua suomalaiseen yhteiskuntaan ja hakeutuvat yleensä omiensa pariin ja tähän liittyy kaikki muutkin vaikeudet työhön liittyen mm. työn tekeminen on usein enemmänkin orjuuttamista, kaikki mehut viedään mistä maksetaankin.
        Silti lojaalisuus omaan maan väkeä kohtaan ei häviä mihinkään ja viha suomalaisia kohtaan kasvaa rasismin ja muun kiittämättömyyden myötä.
        Tätä on turha kieltää, kuinka monta akateemisesti koulutettua turkkilaista tunnette Suomesta? Tulevatko he tänne työskentelemään pitserioihin tms? Eivät.
        Tällöin myös tänne tulevat hlöt ovat lähtöisin vaatimattomimmista oloista ja hädin tuskin lopettaneet peruskoulua kun heti on pitänyt lähteä töihin. Ja vähän vanhempana työpaikkana on yleensä jokin turistikohde.
        Itse asiassa minulle turkkilainen hlö on sanonut että juuri näihin turistikohteeseen jostain syystä kerääntyy maan pohjasakka ja kaiken maailman idiootit ja huijarit. Tosin tämä on liioiteltua mutta sinne päin se ikävä kyllä on. Olen myös käynyt Turkissa turistialueiden ulkopuolella ja siellä ihmiset ovat aivan erilaisia, sen jälkeen oksettaa mennä takaisin turistikohteisiin.
        Ikävä kyllä kaikki suomalaiset näillä turistimatkoillaan kohtaa juuri tällaiset ihmiset ja paikat ja tottakai se käsitys koko Turkista on silloin tällainen.
        On kuitenkin olemassa myös aivan erilainen Turkki.

        On hyvä että on ihmisiä eri kulttuureista ja maista vaikka toki tämä tuo mukanaan omat ongelmansa. Tätä se globalisaatio on.
        Mielestäni ainoanan ehtona on se -koskien joka ikistä muusta maasta Suomeen muuttanutta- että MAASSA MAAN TAVALLA.

        Ja vihaan myös yli kaiken sitä kiittämättömyyttä ja epäkunnioitusta ihmisiä kohtaan, jos kerran Suomi on niin paska paikka ja ihmiset niin inhottavia ja typeriä niin ei täällä jumalauta tarvitse olla.
        Ikävä kyllä meidän suomalaisten yhteishenki kohoaa ainoastaan vihan ilmapiirissä, jos osaisimme muutenkin pitää yhtenäisyyttä yllä ja varjella kulttuuriamme niin myös tänne tulijat suhtautuisivat suomalaisiin ja Suomeen eri tavalla. Pitäkää tämä mielessänne.

        Tosiaan,itse en edes luokittele mm. Alanyaa Turkiksi, koska se ei tosiaan ole sitä. Alanyassa ei näe oikeata turkkia pätkääkään, näkee vaan kauemmista kaupungeista tulevia kausityöntekijöitä jotka on valmiita varastamaan ja tekemään mitä tahansa lähettääkseen rahaa perheelleen tai muuta vastaavaa.
        Alanyassakin varmasti löytyy aitoja turkkilaisia, niitä kunnon kansalaisia, mutta valtaosa tämän turismikohteen ihmisistä on valehtelijoita ja varkaita, tavalla tai toisella.
        Eikä välttämättä vika ole näissä ihmisissä, se vika on Alanyassa.


    • meryem1

      Hei! Olen onnellisesti namisissa turkkilaisen miehen kanssa. Avioliittomme on kestänyt jo 12 vuotta ja meillä on kaksi lasta. Kolmas tulossa. On ollut ylä- ja alamäkeä, mutta kaikesta on selvitty. Yhteinen päätös avioliiton vaalimiseen on se ratkaiseva asia. Oli mies mistä maasta tahansa. Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Alotuksesi teit vuonna 2005 .Miten sinun lopulta kävi? Olisi kiva tietää eletään nyt vuotta 2022.HELMIKUU 16 PÄIVÄ.

    • Anonyymi

      Turkin kurdit on täysin eri miehiä, kuin turkkilaiset

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe