nuvaring+haittavaikutukset

Anya

heip!
Haluaisin tietää kuinka nopeasti Nuvaring voi aiheuttaa haittavaikutuksia? Aloitin tuossa eilen aamupäivällä noin 36-37 tuntia sitten. Ihan mukavalta se tuntuu kun ei tunnu ollenkaan ja pysyy paikoillaan mutta jo 2 tuntia sen laittamisen jälkeen iski kamala väsymys ja itkuisuus...olin ihan sekaisin. itkin myös illalla huonoa oloani ja myös tänä aamuna, en jaksanut kuin maata x-asennossa sängyllä ja ulos en jaksa lähteä. johtuuko siis tuosta nuvaringistä? harmittaa oikein kun minulle ei ole sopineet mitkään e-pillerit migreenin takia. voiko nuo oireet hävitä jonkin ajan kuluttua?

11

5020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt.

      no mä käytin nuvaringiä 8kk, ja 4 ekojen kuuukausien aikana oli sivuvaikutuksia, isoin sivuvaikutus oli rintojen kamala aristus, pienikin pomppu teki kipeää :/
      en tiedä,voiko sivuvaikutukset tulla noinkin pian, oletko varma ettei jokin muu asia paina elämässäsi tai stressaa??
      Kannattaa nyt ainakin se 3kk katsella,mihin suuntaan olo muuttuu :) tsemppiä, itselläni ei ollut tuon 4kk käytön jälkeen mitään sivuvaikutuksia! (lopetin koska ei enää ollut tarvetta ehkäisylle)

    • Hellu

      Eikös siinä mene viikko ennenkuin hormonipitoisuus on noussut riittävälle tasolle, elikkäs kyllä toi itkuisuus on jotain muuta. Renkaan käytöllä saavutetaan tasainen hormonitaso mitä pillereillä ei, eli ei tule niitä vuorokausipiikkejä. Tämän pitäisi eliminoida ainakin osa haittavaikutuksista.

      Ja jos on muutenkin vähän ailahteleva mieli niin ei kannata väkisin hormonaalista ehkäisyä käyttää. Kumitkin on ihan kätsyjä.

    • Oona

      Itse jaksoin rengasta 2,5 kuukautta. Aloin olla niin huonona, että en jaksanut enää odottaa kahta viikkoa josko rengas olisi mulle toivonut.

      Pilasin ystävyyssuhteet, parisuhteen, työpaikalla alkoi olla ongelmia eikä millään ollut mitään väliä kun masennuin niin kovasti.

      Lisäksi paikat kuivui ja seksihalut katosi. En voinut käyttää edes piilolinssejä.

      Joillekin toimii, toisille ei.

      • anya

        ..voisin kyllä tällä menolla sanoa etten kolmea kuukautta jaksa katsoa jos tällainen väsymys on. Kaikenlisäksi on vielä tärkeä vaihe elämässä niin en haluaisi mitään mikä pahentaa oloani. Kai minun täytyy soittaa gynelleni tänään :/


      • jaa

        Minulla tuntuu olevan niagara alapäässä..häiritsevää olla näin kostea koko ajan. Aloitin nuvaringin käytön viikko sitten. Nyt on alkanut myös kutisemaan aika paljon..Meneekö tämä kosteus/kutina ohi??!!


    • oookkkppp

      Itse aloitin Nuvaringin käytön toissapäivänä - eilen kauhea kirvely virtsatessa--> meni ohi. Nyt tänään kutinaa emättimen sisäpinnoilla? Taitaa johtua renkaasta. Toivottavasti menee ohi.

    • Nuvaring vekeen.

      Itsellä ollut Nuvaring kyätössä aika pitkään jo, melkein vuoden. Sivuvaikutuksia on runsaasti, olen tässä miettinyt, että lopettaisiko koko hormonaalisen ehkäisyn...
      Minulla ilmenneet sivuvaikutukset:
      - kuivuminen (voi jumalauta, alapää on kuin Saharan autiomaa!!)
      - turvotus (yöllä kädet turpoaa niin paljon, että kädet puutuvat ja "menevät tukkoon", sormet eivät taivu)
      - ruokahalujen lisääntyminen. Olen lihonut 5kg aloituksen jälkeen. Namnam.
      - Mielialan vaihtelut (itkuisuus silloin tällöin)
      - Jatkuvat hiiva- ja virtsatietulehdukset. Etenkin tuo VTI.
      - Lipidon lasku.

      Eli melkein kaikki nuo perinteiset...

    • ei sovi minulle

      Sairas pääsärky 24/7 ja törkeä väsymys - eivät 9 tunnin yöunet mahda riittää millään. Pakko mennä 10ltä illalla nukkumaan mahdottoman väsymyksen takia. Arki-elämä aivan sekasin tuon takia. Lisäks myös vihaisuus sivuoireena://// olen 2 viikkoa käyttänyt ja tänään päätin nakkaa roskikseen koko renkaan..

    • Celia24

      Mä sain käsittämättömia raivokohtauksia tuosta ja kaikki oli kauhean vaikeaa pitkään myös lopettamisen jälkeen. En suosittele kenellekään! Lihoin myös sellaisen viitisen kiloa, plus mies valitti kun se tuntui minussa ja olin myös kuiva kuin aavikko. Ei yhtään hyvä. Eikä sitä putoilun pelkäämistä vessassa jaksa kukaan. Löysin sittemmin e-pillereistä paremman keinon ehkäisyyn. Onneksi. :)

      • ööööööööööö

        mulla rengas vuosia käytössä. ainoo probleema on tehokkuus ja kuivuus. :)


    • Anonyymi

      Itkuisuus väsymys ihan vaihkareista ilman mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe