TAIKASIENI

kokemuksia

Olen pari kertaa ostanut Prismasta tai Kodin Terrasta "taikasienen", joka poistaa tahrat ilman pesuaineita. Sieni kastellaan vedellä ja sillä sitten pyyhitään. Uskomaton teho! Liedet, ovet, pöydät, lasit, lavuaarit, tuolit, kaikki tahrat ja pinttymät poissa! Musteet ja tussit häipyy yhdellä pyyhkäisyllä keittiön pöydästä.
Ovien pyyhintä oli kivaa. Harmaan pinnan alta paljastui paljon vaaleampi ovi. Suosittelen sientä kaikille pienten lasten äideille. Aika kallis, mutta saapahan puhdasta.

66

36164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattilainen.

      Toimiihan se, mutta mielestäni suhteettoman arvokas. Arvokas siis suhteessa kestävyyteen, joka on surkea. Halvemmalla samaan lopputulokseen pääsee perinteisin menetelmin, tilkalla hyvää pesuainetta.

      • marke

        En tiedä mitä taikasientä olet kokeillut mutta kyllä siinä jotain taikaa on. Ei ole kovin helppo löytää sellaista pesuainetta, joka kaikkea taikasienen poistamaa likaa poistaisi. Tietysti löytää, mutta kalliiksi sekin tulee ostaa iso pullo jotain, jota ehkä joskus harvoin tarvitsee. Minä olen monta tahraa sienellä poistanut, kokeillut ensin pesuaineella: turhaan mutta kostealla sienellä on työ käynyt kuin leikki.


      • Paukku-Pate

        Taikasieni on best mun elämässäni. Älkää moittiko tätä ihanaa tuotetta, ja halpakin se on vain pari euroo. Maksan siitä ilosta mielelläni. Rakastan taikasientä.


      • asylum 1999
        Paukku-Pate kirjoitti:

        Taikasieni on best mun elämässäni. Älkää moittiko tätä ihanaa tuotetta, ja halpakin se on vain pari euroo. Maksan siitä ilosta mielelläni. Rakastan taikasientä.

        http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2670


    • aikuisten oikeasti

      tussin jäljetkin ? Paljonko moinen ihmesieni sitten oikein maksaa ja kauanko suunnilleen kestää esim. lapsiperheessä, jossa 3 villiä ja sotkevaa lasta ?

      • Makutsi

        Ostin kokeksi perjantaina 30.12. ja maksoi 3,70 ekua! Ohut valkoinen läppänä. Kokeilin vaan muutamaan paikkaan huvikseni (saunan ovi jne)) ja sieni on jo kulunut ja palasia irtoilee. En käyttänyt edes kovakouraisesti kunhan vähän sipaisin pintoja. Muoto ei rutistuksen jälkeen palautunut ennalleen. Elikkäs aika kallis kokeilu, mitään ihmettä ei todellakaan kannata odottaa! Olen myös koulutuksen saanut alan ihminen siivouksen saralla ;-)


      • essi
        Makutsi kirjoitti:

        Ostin kokeksi perjantaina 30.12. ja maksoi 3,70 ekua! Ohut valkoinen läppänä. Kokeilin vaan muutamaan paikkaan huvikseni (saunan ovi jne)) ja sieni on jo kulunut ja palasia irtoilee. En käyttänyt edes kovakouraisesti kunhan vähän sipaisin pintoja. Muoto ei rutistuksen jälkeen palautunut ennalleen. Elikkäs aika kallis kokeilu, mitään ihmettä ei todellakaan kannata odottaa! Olen myös koulutuksen saanut alan ihminen siivouksen saralla ;-)

        Olen myös koulutuksen saanut alan ihminen siivouksen saralla ;-)


        EIPÄ SILTÄ TUNNU


      • Makutsi
        essi kirjoitti:

        Olen myös koulutuksen saanut alan ihminen siivouksen saralla ;-)


        EIPÄ SILTÄ TUNNU

        Mistähän nyt tuulee, Essi? Arveletko, ettei siivoojia kouluteta?


      • essi
        Makutsi kirjoitti:

        Mistähän nyt tuulee, Essi? Arveletko, ettei siivoojia kouluteta?

        En epäile sitä vaan tiedän että koulutetaan. Siksipä juuri olen ihmetellyt miksi sinä (joka oman ilmoituksesi mukaan) olet alan ammattilainen, et osaa taikasientä käyttää. Rähmäkäpälä kenties? Vai mämmikoura?


      • Makutsi
        essi kirjoitti:

        En epäile sitä vaan tiedän että koulutetaan. Siksipä juuri olen ihmetellyt miksi sinä (joka oman ilmoituksesi mukaan) olet alan ammattilainen, et osaa taikasientä käyttää. Rähmäkäpälä kenties? Vai mämmikoura?

        Miten niin en osaa käyttää? Ainakaan meidän firmassa ei ole ollut tapana käyttää työssä ko. sientä. Kovin tulisi kalliiksi... Totesin vaan, että ei kestänyt siviilikäytössä kovin suurta rasitusta. Kumma juttu muuten kun pitää täällä käydä ilkkumassa ihmisiä ja tekemässä tikusta asiaa ihan tekemällä :-( Taidat olla melko ankea ihminen, koeta käyttäytyä.


      • siivousteknikko
        Makutsi kirjoitti:

        Miten niin en osaa käyttää? Ainakaan meidän firmassa ei ole ollut tapana käyttää työssä ko. sientä. Kovin tulisi kalliiksi... Totesin vaan, että ei kestänyt siviilikäytössä kovin suurta rasitusta. Kumma juttu muuten kun pitää täällä käydä ilkkumassa ihmisiä ja tekemässä tikusta asiaa ihan tekemällä :-( Taidat olla melko ankea ihminen, koeta käyttäytyä.

        Koulutuksen olen siivousalalle saanut ja esimiehenä työskentelen ja kotona on taikasieni käytössä. Monta tahraa olen sillä pois saanut, kun muut keinot eivät ole tepsineet.
        Tiedän myös sitä käytettävän eräässä suuressa valtakunnallisessa siivousfirmassa, vaikka kallis tuote onkin.


      • Anni
        Makutsi kirjoitti:

        Ostin kokeksi perjantaina 30.12. ja maksoi 3,70 ekua! Ohut valkoinen läppänä. Kokeilin vaan muutamaan paikkaan huvikseni (saunan ovi jne)) ja sieni on jo kulunut ja palasia irtoilee. En käyttänyt edes kovakouraisesti kunhan vähän sipaisin pintoja. Muoto ei rutistuksen jälkeen palautunut ennalleen. Elikkäs aika kallis kokeilu, mitään ihmettä ei todellakaan kannata odottaa! Olen myös koulutuksen saanut alan ihminen siivouksen saralla ;-)

        Originaalia taikasientä ei taida saada alle neljällä eurolla... Omani maksoi muistaakseni 10,90.


      • kepponen
        Anni kirjoitti:

        Originaalia taikasientä ei taida saada alle neljällä eurolla... Omani maksoi muistaakseni 10,90.

        ja mikähän merkkinen se aito on???


      • Kokeillut
        essi kirjoitti:

        En epäile sitä vaan tiedän että koulutetaan. Siksipä juuri olen ihmetellyt miksi sinä (joka oman ilmoituksesi mukaan) olet alan ammattilainen, et osaa taikasientä käyttää. Rähmäkäpälä kenties? Vai mämmikoura?

        Olen ostanut vuosien varrella useimpia taikasieniä.
        Minä leikkaan siitä vain pienen palan ja vähän kostutan ja sen palan voi huuhtoa sitten ja käyttää vielä johonkin likaan.
        Minun sieneni kestää näin kauemmin ja käytän sitä vain vaikeisiin likatahroihin.
        Lieden saa puhtaaksi kostutetulla palasokerin palalla,kaikki musta levyjen ympäriltä lähtee.
        Fairi on myös sellaisenaan hyvä tahranpoistaja.
        Prisma myy sappisaippuaa ,löytyy sieltä mistä pyykki pulveritkin,sillä lähtee vaatteista tahrat.
        Pesukoneeseen voi ostaa samasta paikasta värisieppari -liinoja ,voi laittaa koneeseen eriväriset vaatteet ,eikä väri tartu toisiin vaatteisiin.(Jos vaikka on erivärisiä T-paitoja vain muutama,niin ei tarvi pestä kaikkia erikseen.)
        Jos kattila palaa pohjaan,niin siinä kun keittää pienessä määrässä vettä ja vähän pyykkipulveria ,niin kattilasta tulee kuin uusi.Se tietysti pitää hyvin pestä sen jälkeen.


      • TS
        Kokeillut kirjoitti:

        Olen ostanut vuosien varrella useimpia taikasieniä.
        Minä leikkaan siitä vain pienen palan ja vähän kostutan ja sen palan voi huuhtoa sitten ja käyttää vielä johonkin likaan.
        Minun sieneni kestää näin kauemmin ja käytän sitä vain vaikeisiin likatahroihin.
        Lieden saa puhtaaksi kostutetulla palasokerin palalla,kaikki musta levyjen ympäriltä lähtee.
        Fairi on myös sellaisenaan hyvä tahranpoistaja.
        Prisma myy sappisaippuaa ,löytyy sieltä mistä pyykki pulveritkin,sillä lähtee vaatteista tahrat.
        Pesukoneeseen voi ostaa samasta paikasta värisieppari -liinoja ,voi laittaa koneeseen eriväriset vaatteet ,eikä väri tartu toisiin vaatteisiin.(Jos vaikka on erivärisiä T-paitoja vain muutama,niin ei tarvi pestä kaikkia erikseen.)
        Jos kattila palaa pohjaan,niin siinä kun keittää pienessä määrässä vettä ja vähän pyykkipulveria ,niin kattilasta tulee kuin uusi.Se tietysti pitää hyvin pestä sen jälkeen.

        Kiitos vinkistä. En ookaan ennen kuullut värisieppareista. Pitänee kokeilla.


      • pentti pakarinen.jäm
        kepponen kirjoitti:

        ja mikähän merkkinen se aito on???

        Aito on Akro-Taikasieni Deluxe. Se on se TESTIVOITTAJA joka oli kuningaskuluttajassa ylivoimainen teholtaan ja kestävyydeltään. Sitä ostan K-Marketista. Sitten on olemassa erilaisia halpaversioita jotka sitten hajoaa samantien


      • laitoshuoltaja
        Makutsi kirjoitti:

        Miten niin en osaa käyttää? Ainakaan meidän firmassa ei ole ollut tapana käyttää työssä ko. sientä. Kovin tulisi kalliiksi... Totesin vaan, että ei kestänyt siviilikäytössä kovin suurta rasitusta. Kumma juttu muuten kun pitää täällä käydä ilkkumassa ihmisiä ja tekemässä tikusta asiaa ihan tekemällä :-( Taidat olla melko ankea ihminen, koeta käyttäytyä.

        Minäkin olen siivousalan ammattilainen, laitoshuoltajaksi kouluttautunut ja työvuosiakin on takana.
        Minä olen työskennellyt kahdella eri kuntatyönantajalla ja taikasieni on käytössä kummallakin.
        Taikasienellä saa pois sellaisiakin tahroja, joihin ei mikään pseuaine pysty.
        Itse olen mm. työkohteessani poistanut taikasienellä pahat huopakynän jäljet pöydästä ja taikasieni tosiaan poisti ne kokonaan.


      • näin on!
        pentti pakarinen.jäm kirjoitti:

        Aito on Akro-Taikasieni Deluxe. Se on se TESTIVOITTAJA joka oli kuningaskuluttajassa ylivoimainen teholtaan ja kestävyydeltään. Sitä ostan K-Marketista. Sitten on olemassa erilaisia halpaversioita jotka sitten hajoaa samantien

        joo kyseinen sieni vapaa valinnassa 2 euroa!!!=)


    • myös

      sientä. En kylläkään pyyhkisi sillä saunan ovea, kuten joku oli pyyhkinyt. Ovihan on yleensä puuta ja kyllä järjenkin pitäisi sanoa että lähes "käsittelemätön" puupinta on hiukan karhea ja sieni kuluu hetkessä!!!

      • Makutsi

        Lasiahan se on tietenkin ja kokonaan vielä...


    • Nimetön

      Lidlistä saa edullisesti kosteita puhdistuspyyhkeitä jotka ovat myös käteviä ja oikeita "taikaliinoja".Valittavana on kolmea eri tuoksua ja toimivat hyvin joka paikassa ja jättää miellyttävän tuoksun koko kämppään.Myydään 80 kpl pakkauksessa ja yhdellä liinalla pyyhkii aika ison alueen joten ovat riitoisia.SUOSITTELEN!

      • kuulopuhetta. mutta...

        Olen itse siivousalan ammattilainen. Olen kuullut tuosta taikasienestä pelkästään ylistäviä kommentteja (ja yli 5 henkilöä on näin sanonut). Tiedän sitä myytävän ainakin Etolassa ja Pukkilassa (laattafirma). Hinta n. 5 euroa. Pesusieni "kuluu kuin pyyhekumi", mutta poistaa lian kuin lian. Aion kyllä itsekin hankkia pinttyneimpien tahrojen poistoon ts. täsmäkamaa.


      • Puh,puh,puhdasta
        kuulopuhetta. mutta... kirjoitti:

        Olen itse siivousalan ammattilainen. Olen kuullut tuosta taikasienestä pelkästään ylistäviä kommentteja (ja yli 5 henkilöä on näin sanonut). Tiedän sitä myytävän ainakin Etolassa ja Pukkilassa (laattafirma). Hinta n. 5 euroa. Pesusieni "kuluu kuin pyyhekumi", mutta poistaa lian kuin lian. Aion kyllä itsekin hankkia pinttyneimpien tahrojen poistoon ts. täsmäkamaa.

        Tarjoustalosta saa,eikä maksa paljon ! On ihan hyvä sieni !


    • Ninnuli

      Mielestäni puhdistusliinat ovat todella hyvä keksintö. Pidän pakettia keittiössä, jossa voi tiskipöydän tahraantuneen edustan pyyhkäistä puhtaaksi ihanan omenantuoksun kera ja sitten myös paketti kylppärissä, jossa hanan ja altaan voi pyyhkäistä nopeasti, eikä tarvitse kaivaa esiin yleispuhdistusaineita, sieniä eikä hanskoja. Näppärää.

      • Imppa Juvonen

        on kaupassa kova - väh. 2,50e. Mutta ei hätää,voin myydä puoleen hintaan. Esim. 2 kpl = 2,50e pk 0,70.


      • lololol olo
        Imppa Juvonen kirjoitti:

        on kaupassa kova - väh. 2,50e. Mutta ei hätää,voin myydä puoleen hintaan. Esim. 2 kpl = 2,50e pk 0,70.

        Taikasieniä saa metsästä!!! Älkää syökö liikaa.


      • Imppa V
        lololol olo kirjoitti:

        Taikasieniä saa metsästä!!! Älkää syökö liikaa.

        pöhkö ämmä. Etten sanoisi. Vai oliko pilkettä jossain tietyssä paikassa?


    • Millllla

      Sain suihkukaapin seinät puhtaaksi tällä sienellä, vielä helposti ja nopeasti! Kuten tiedämme, kalkki ei kovin helposti irtoa tavallisella rätillä..

      • Jkl

        Jyväskylässä saa tosi edullisia taikasieniä ( ei kai niitä aitoja, oikeanmerkkisiä, mutta ajavat asiansa) Taloustalosta vai oliko se Tarjoustalo (Keljon Lidlin vieressä) hintaan 1€!!!

        Niitä olen ostanut useammankin ja ollut tosi tyytyväinen. 3 lasta pitää huolen siitä, että pyyhittävää riittää. Sienen teho perustuu mun kokemuksen mukaan sienen koostumukseen, se kun on "tiheävaahtoista" ns. vaahtomuovia. Edesmennyt mummuni jo käytti em. sientä keittiönsä puhtaanapitämiseen jo 90-luvulla, joten ihan uusi keksintö se ei ole. Pikkulikkana tykkäsin mummulla käydessäni läträtä keittiön altaassa sillä sienellä.
        Kun se oli kuiva, se imi vettä sisäänsä lähes litran (mitattiin se itse) tiputtamatta sitä läpi pisaaraakaan!

        ja ei kun Jyväskylään :)


      • Rollo__
        Jkl kirjoitti:

        Jyväskylässä saa tosi edullisia taikasieniä ( ei kai niitä aitoja, oikeanmerkkisiä, mutta ajavat asiansa) Taloustalosta vai oliko se Tarjoustalo (Keljon Lidlin vieressä) hintaan 1€!!!

        Niitä olen ostanut useammankin ja ollut tosi tyytyväinen. 3 lasta pitää huolen siitä, että pyyhittävää riittää. Sienen teho perustuu mun kokemuksen mukaan sienen koostumukseen, se kun on "tiheävaahtoista" ns. vaahtomuovia. Edesmennyt mummuni jo käytti em. sientä keittiönsä puhtaanapitämiseen jo 90-luvulla, joten ihan uusi keksintö se ei ole. Pikkulikkana tykkäsin mummulla käydessäni läträtä keittiön altaassa sillä sienellä.
        Kun se oli kuiva, se imi vettä sisäänsä lähes litran (mitattiin se itse) tiputtamatta sitä läpi pisaaraakaan!

        ja ei kun Jyväskylään :)

        Ei taikasienestä kannata kovin montaa euroa maksaa kappaleelta (joo joo, onhan noitakin eri kokoisia...) Tästä -> http://www.siivous.fi/yellowservice/sivut/tuotteet/tuote.do?id=4394 alta euron / kpl (postikulut tosin erikseen).

        Ainakin ton taikasienen 'vaahtomuovi' on jotain melamiinihartsia, ja ei tosiaankaan kannata hinkata maalattuja pintoja aivan piloille!!


    • tolupää

      Elikkä taikasienellä (akron ja myös viledan) pyyhein seiniä, jotka on maalattuja niin pinta siitä kohtaa kului, ja näkyi auringossa vaaleampana kohtana! eli sienen teho näyttää pohjautuvan kulumiseen, niin kuin pyyhekumikin tekee. Myös keittiön työpintoja puhdistaessa jäi kulumajäljet. Mitens tähän suhtaudutte?? universal stone ei kuluta ja on loistava.

      • ecologisuuden

        laita on näiden taikasienien kanssa?

        Entäpä se kukkaron tyhjentyminen näin lama-aikana?


      • lahti69--

        Taikasieni toimii kun noudattaa ohjeita. "kokeile ensin varovasti pienelle huomaamattomalle alueelle". Lahden Kodinterrasta kipasin tuon Taikasieni deluxen. kestää monta kertaa niin pitkään kun muut vastaavat!


    • kenen tahansa kämppään

      Itselläni tuoleja siirtäessä saattaa tuolista siirtyä väriä (maalia?) seinään, eikä lähde tavallisella pesusienellä, mutta taikasienellä kyllä lähtee. Monenlaiseen se tepsii, paitsi liian karheisiin tapetteihin.

      Se joka valitti ekologisuudesta niin voisi miettiä paljonko menee pesuainetta kun hankaa useamman kerran ongelmakohtaa. Verratkoon sitä ihmesienen "hetkessä vedellä" tulokseen.

      Lisäksi tuo taikasienihän kuluu melkein kuin pyyhekumi, eli ei taida kovin paljoa jätettä syntyä..

    • SiniSuomalainen

      Taitaa olla taas myyntimiehet töissä, mainostetaan kaikenlaisia omia tuotteita kun ei mene kaupasta muuten ulos... Kyllä minä pärjään ihan suomalaisella Sini-mopilla, sillä siisti. Enkä ole sinillä töissä! Se on totuus

    • pesuaineeton
      • toimiva taikasieni

        Kyllähän tuollakin varmasti kuivaa ja puhdistaa pölyjä yms. Teho tuossa perustuu nesteen imuun.

        Jos parkettilattiaan vedät permanenttitussilla rantua, annat kuivua ja kokeilet tuolla hangata veden kanssa niin irtoaakohan..?

        Itse on tullut kokeiltua Akro Taikasieni Deluxea joka on neljä ketaa paksumpaa kuin muut sienet ja sillä kyllä lähtee kaikki liat pois pinnoilta.

        Mutta kuten paketissakin sanotaan ; kannattaa kokeilla ensin näkymättömään paikkaan eikä suoraan näkyvälle paikalle...


    • Sienestelijä

      Sieni on hyvä, mutta hinta on törkeä.

      • jj

        Paketillista taikasieniä katselin Hintakaaressa , about 0.95e hintaan, kyllähän noilla jo siistii vaikka mitä, jos ei ihan paskan keskellä asu!


    • handepattaya

      kuningaskuluttaja lokakuussa! Akro voitti ihmesienitestin. Sitä kokeilkaamme siis! Kestää jotenkin paremmin kun muut ja on pirun tehokas. Tässä linkki: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2670

    • leeneri

      Voiko tätä taikasientä tilata miltään netin sivustolta? Pyytäisin muksuja tuomaan tullessaan Hesasta jos tietäisin, mistä heidän tulee sitä etsiä.
      Onko siis tietoo??

    • sini ja maria

      joo akro deluxe taikasieni on se paras. Saman kokonen kun monet muut mutta kestävyydeltään moninkertainen. on kai jotenkin tiiviimpi rakenteeltaan. Yritin prismasta saada viimeksi mutta myyvät vain niitä halpaversioita jotka murenevat kun niillä puhdistaa. Muistaakseni Stokkalta löytyy tuota akroa???

    • veera nöppönen

      Mä mietin kauan että kokeilisinko itekin.. Ostin taikasientä paikalliselta hipiltä (hipit on aivan ihanaa sakkia!), maksoi kaverialennuksella n. 10€/gramma, ostin suunnilleen kaksi grammaa, mitä hippiystäväni suositteli. Koin elämäni kauneimmat kokemukset! Näin kukkaloistoa ja upeita paikkoja silmät kiinni. Silmät auki kaikki, jopa kivet, heräsivät ikäänkuin eloon, kiinnitin jotenkin enemmän huomiota ympäröivään maailmaan. Maailma ikäänkuin hohti. Tunsin rakkautta ja erilaisia hyvän olon tunteita, ja ne ylittivät jopa orgasmin tunteen. Rakastin maailmaa, ja rakastan edelleen. Aion käyttää taikasientä uudelleenkin! Erittäin kannattava ja ihana ostos! Ensi syksynä sitten kaikki tytöt sienimetsälle silokkeja (suippumadonlakkeja) pomimaan (ja miehille sanotaan että rouskuja mennään pomimaan)! ;) Ihanaa ja rakkaudentäytteistä kevättä kaikille!

    • Terrrrrhi

      Taikasienen tapainen, mutta huikean paljon laadukkaampi (ei kulu käytössä=ikuinen jos hyvin hoitaa)
      on n. 4-5 normaalin taikasienen kokoinen n..3dl nestettä imevä "X-block"(en ole aivan varma nimestä).Tuotetta ei ilmeisesti saa kuin messuilta tai suoraan maahantuojalta.Itse törmäsin siihen paikallisen marketin edustalla olleessa myyntipisteessä.Maksoi 10€ (2 kpl olisi saanut 15€:lla)

      Olen yrittänyt googlettaakin tuota tuotetta, mutta ilmeisesti nimi on väärä tai sitten siitä vaan ei kertakaikkiaan ole tietoa netissä.
      Tietääkö kukaan? Minulla on "jossain" kauppiaalta saamani maahantuojan numero..( mutta missä..grrr..)

    • talviuimari

      minä kokeilin tota Akro-Taikasieni Deluxea uima-altaan seiniin ja voin sanoa että on parasta mitä olen koskaan kokeillut,toimii kun junan vessa.
      allas on laattapintainen.
      aikaisemmin pesin sitä jollain ammoniakkia sisältävällä myrkyllä eikä tullut
      edes puhdasta ja oli kaikenlisäksi sikakallista.
      sieni maksoi vapaavalinnassa 3€ kpl.

    • minä

      Nuo ihmesienet ovat edullisia myös Claes Ohlsonilla. Parilla kolmella eurolla iso paketti, lisäksi ovat kooltaan isompia kuin aiemmin käyttämäni.

      Puhdistan niillä esim. tiskialtaat ja kattilat, uunivuoat, jne. Lisään siloin pisaran fairya.
      Myös kylppärin seinät ja lattiat saa niillä puhtaammaksi kuin pesuaineella & karhealla sienellä.

    • Houhousienet

      Muutama tosiasia taikasienestä ja ihmesienestä. 1.on olemassa sekä tosi hyviä että aivan sairaan paskoja versioita.tuo jonkun mainitsema deluxe akro on se paras taikasieni 2. Älä käytä tota lakatulle pinnalle 3.en suosittele noita tyyliin 1e kappale tuotteita kenellekkään, tulet vain huijatuksi ja saat pahan mielen 4.siivoukseen tarkoitetut taikasienet eivät ole syötäväksi, lue käyttöohjeet hyvin 5. Kannattaa ostaa alkuperäistä laatukamaa, kopiohin ei kannata koskea.6. Universal stone on kanssa ihan hyvä, toimii moniin kohteisiin joskin maksaa maltaita.

    • Taikaa taikaa..

      Ei tarvii tilata netistä tuota jonkun puhumaa " alkuperäistä" taikasientä. Saa nyt myös prismoista. Ostin tuosta olarista kasan taikaa

    • 8

      Nyt ei tarvii kauppareissulla aina ajaa k-raudan kautta kun tosiaan deluxe sienen saa prismasta jossa teemme kaikki perheemme ruokaostokset. Vielä kun tuon taikasienen saisi oikeen jättikokoisena niin olisi vieläkin helpompaa putsata isoja pintoja mutta kelpaahan tämäkin hyvin. Liikuskelen itäkeskuksessa ja sieltä prismasta bongasin delux sienen lisäksi "taikasieniliinan" siis oli ihan nimeltään toi. On kai samaa matskuu oleva rätti?? Venelehden uusin numero syyskuu/2012...siinä oli kans juttu tosta sienestä ja korostettiin juts sitä että se ei naarmuta pintoja. Suosittelen myös käyttämään sinin moppeja perussiivoukseen, ovat laatutavaroita ja saa paljon hyviä vaihtoliinoja. Siniä saakin sitten joka kaupasta.

    • Öhöhhhöh

      Ompa hyvä nimi! Mutta valmistajia on useita tosiaan ja suuret erot laadussa, kestävyydessä ja hinnassa. Taikaa on pakko olla olemassa

    • Sieniä kotiin

      Joo ei kannata ostaa sitä huonoa joka hajoaa. Menetät vaan rahasi! Prismasta ainakin saa sen oikean alkuperäsen joka kestää

    • Ai ootte ammattilais

      Minä olen siivojan ammattikoulutuksen, useita tunnettuja referenssejä saanut, ulkomailla luentoja pitävä ja professuurin aiheesta kirjoittanut, nobelin siivouspalkinnon sekä Puhtauden Kotkan ristin isänmaalta ansainnut. Ja paskat ei lähe mihinkään tolla taikasienellä.

    • Automeikkari

      Pascat lähtee vain ja ainoastaan tolla taikasienellä. Sulla ei lähde kun aivoissas ei näköjään ole ihan kaikki nesteet oikean värisiä. Siivoan joka päivä taikasienellä. Ja tässä automeikkarin hommassa myös töissä ihan ehdoton. Tokmannilta tai prismasta ostan kasan kerrallaan.

    • Kokeillut

      Ns. taikasieni..itse siivoojana kokeillut..ei toimi. Vie vain alkuperäisen materiaalin suojaavan pinnan pois. Unohda koko juttu.

    • Siivoja pk

      10 vuotta vältetty tässä siivousfirmassa turhanpäiväisiä myrkkyjä ja aineita. Taikasientä käytetään päivittäin. Siivotaan mm. Hotelleja. Ei ole ton sienen voittanutta ja sopii monelle pinnalle.

      • Katoppas tää

        Venelehti syyskuu/2012. Siinä muuten korostetaan juuri tuon taikasienen tehoa ja sitä että ei naarmuta eikä kuluta pintoja. Siivottiin veneen keittiötä yms pintoja.


    • pat1

      Olen ostanut Ebaystä 100kpl - 7 EUR ))))))), Voisi löydä vielä halveempi.

    • whiskyäs

      universal stone on parempi.

    • Siivoilijat

      Universalstone on hyvä mutta sottaisa..kallis jne. Taikasieni ei paljoa maksa, toki se taikasieni kuluu ja hajoaa kanssa käytössä..niitä e bayn halpis sieniä varmaa saa halvalla juu mutta laatu on kanssa sitä että sormet uppoo samantien läpi sienestä.

    • Ville mahonki

      Pesuaineiden aika ainakin meidän talossa on ohi. Ei enää kuormiteta ympäristöä. Vältetään pesuaineita ja pidetään huolta arvokkaasta luonnostamme.

    • piuku

      Huomasin tässä että ainakin minun kohdallani ammattitaitoni kaipaa päivitystä.
      ala menee eteenpäin ja hyvä niin.
      Lavuaarin pesussa ei enää käytetäkkään pesuainetta(kyseessä isompi siivous firma)
      Törmäsin tähän kun jouduin opettamaan uutta työntekijää jolla ei mitään
      käsitystä siivouksesta sekä lisäksi ulkomaalainen. Eli ei ollut itsestään selvää miten
      siivotaan.
      Ennen olin pessyt pesuaineella,tiskiharjalla ja siistinnyt (kuivannut)mikrokuituliinalla.
      Nyt käytetäänkin taikasientä ja mikroliinaa.
      Hanan ympäristö toki välillä tiskiharjalla,ainakin .
      Ehkä vaatii totuttelua.

      • 4+8

        Taitaapi useampi kirjoittelija olla feikki. Tai suurin osa.
        Ammattisiivouksessa taikasientä käytetään viimeisenä konstina ennen viimeisintä konstia. Ja vain tietyille pinnoille ja pienille alueille. Ja aivan oikeasti ammattisiivouksessa taikasientä ei käytetä juuri ollenkaan.
        Pienelle alueelle sientä voi kokeillaä, ei pleksilasille eikä muoviselle pinnalle. Suurilla pinnoilla taikasieni tulee kalliiksi käyttää.
        Lisäksi on tehokkaampia ja huomattavasti nopeampia konsteja. Siis vain pieniä tahroja varten tämä taika/ihmesieni.
        Jokaisella ammattisiivoojalla on omat konstinsa vaikeiden tahrojen poistoon. Aine tai aineet ja annostus, siinä avain. Ei ammattilainen paljasta niksejään.

        Jos hiemankin perehtyy siivoukseen ja siinä käytettäviin aineisiin, niin huomaa näillä palstoilla kehuttujen etikoiden, sitruunoiden, ruokasoodan yms. olevan vain korvikkeita oikeille siivousaineille. Ei sama pH tee aineesta siivoukseen soveltuvaa. Vaikka eihän tavallinen kotisiivooja ymmärrä pH:sta mitään.
        Eikä taika/ihmesieni ole ratkaisu mihinkään oikeaan ongelmaan. Ongelma on se, että ongelma on päässyt syntymään. NiksiPirkka ja sukkahousuvinkit taitavat olla monen kotisiivoojan tiedonlähteenä.
        Maailma mene eteenpäin. Samoin siivousaineet. Markkinamiehet kauppaavat aineitaan ihmeitätekevänä. Tyhmät uskovat. Pilaavat kotinsa muutamassa kuukaudessa.

        Laput pois silmiltä. Hieman perehtymistä siivoukseen. Työ helpottuu.

        Olen kotisiivooja ammatiltani. Monessa kohteessa asiakas antaa neuvoja siivoukseen. Laittavat sitruunoita ja soodapurkkeja pöydälle. Siivoa näillä, sanovat. Asia on tosi.
        Olen pikkuhiljaa kyllästynyt näihin kaikkitietäviin siivousalan "ammattilaisiin".

        Oikea aine oikeaan kohteeseen. Siivous helpottuu ja pinnat pysyvät kunnossa.


      • Nnnnnnnmmmmmm

        Eihän kukaan enää mitään myrkkyjä ja aineita käytä kun Taikasieni on joka paikassa käytössä. Loistava tuote ja kiva viedä lahjaksikin.


    • Sienestäjät

      Juuri näin. Siivousfirmat pyrkivät myös vähentämään turhia kuluja ja tietysti asiakkaatkin tykkäävät ku ei käytetä niin paljoa pesuainetta tai ollenkaan tietyissä paikoissa. Minä käytän työssäni paljon mikrokuituliinaa myös. Taikasieni on kätevä tuohon lavuaariin ja yhdellä deluxella siivoaa aika monta kertaa lavuaarin eikä pesuainetta tarvita. Liitetään myös täällä kuntosalilla tähän sinin levymoppiin usein tarroilla kiinnittyvä taikasieni vaihtopesin. Sillä saa lattiat puhtaaksi ilman pesuainetta eikä naarmuta vaan todella siistiä tulee.

    • Mmm nnn kkk

      Höyrypesuri, taikasieni ja mikrokuituliina. Niillä pääsee jo pitkälle normaalissa kodissa. Minä saan allergisen reaktion hyvin herkästi miedoistakin pesuaineista ja siksi en käytä niitä. Taikasienen suurin ongelma on lähinnä ollut aikasemmin se että niitä ei ollut isoissa marketeissa. Nyt viimevuosina tuntuu löytyvän jo jo kaupasta. Autonpesuun käytän pesuainetta ja tulee koneesta.

    • Anonyymi

      Nyt on tullut uutuus Taikasienipalat 20kpl jota saa prismasta ja S-marketista. Loistava tuote ja hintaa 3,95 vain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe