Kielikoru, Sattuuko?

Maijuythyt

Tiedäntiedän, on varmaan ennekin vastattu tähän kysymykseen mtta tässä nyt ois sellanen selkeä kysymys. :D Sattuuko, kielikorun laittaminen? entä sen oton jälkeen?

79

34330

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hansku83

      ei se minulla ainakaan sattunut, mutta onhan kieli toki jonkin aikaa hellänä ja syöminen on lievän vaikeaa. Totta kait se tuntuu kun kielessä on haava jne mutta on varmasti kamalampiankin kiputiloja. Tosin tuo kivun tunteminen on yksilöllistä, mihin sitä verrata

      • Nimetön

        KAIKILLA IHMISILLÄ ON OMALLAISENSA KIPUKYNNYKSET. JOTKUT TUNTEE KIVUN ISONA JOTKUT PIENENÄ!!!!!


      • -henna-
        Nimetön kirjoitti:

        KAIKILLA IHMISILLÄ ON OMALLAISENSA KIPUKYNNYKSET. JOTKUT TUNTEE KIVUN ISONA JOTKUT PIENENÄ!!!!!

        ja jos ei ole valmis kestämään parin sekunnin kipua, kannattaa harkita uudestaan ottaako lävistystä. täällä on varmaan 6000 palstaa samasta aiheesta. mene ja kokeile niin saat selville sattuuko.
        hengissä siitä on kaikki kuitenkin selvinneet !


      • -henna-
        Nimetön kirjoitti:

        KAIKILLA IHMISILLÄ ON OMALLAISENSA KIPUKYNNYKSET. JOTKUT TUNTEE KIVUN ISONA JOTKUT PIENENÄ!!!!!

        ja jos ei ole valmis kestämään parin sekunnin kipua, kannattaa harkita uudestaan ottaako lävistystä. täällä on varmaan 6000 palstaa samasta aiheesta. mene ja kokeile niin saat selville sattuuko.
        hengissä siitä on kaikki kuitenkin selvinneet!


      • naa-

        PALJONKO kielikorun tekeminen maksaa ja minkä ikäisenä voi ottaa vastatkaa pliiiiis!!!!!!!!!!


      • kielikorunammmm
        naa- kirjoitti:

        PALJONKO kielikorun tekeminen maksaa ja minkä ikäisenä voi ottaa vastatkaa pliiiiis!!!!!!!!!!

        Itse otin kielikorun Tattoo heka liikkeessä hyvinkäällä. 16 vuotias saa korun ilman vanhempia liikkeestä. jos on alle 16 vuotias vanhempien pitää tullla mukaan liikkeeseen tai sitten liikkeestä voidaan soittaa että onhan lupa lävistykseen. lupalappu ei kelpaa. säännöt vaihtelevat lävistys paikasta riippuen mutta tälläiset säännöt on tattoo hekassa. maksaa 30€ mutta jos haluaa suuhuuhteen ja korunvaihdon maksaa 50€, suushuuhde on kyllä välttämätön mutta sitä ei ole pakko ostaa liikkeestä. itse otin vain lävistyksen mutta ostin apteekista suushuuhteen (n. 5€) sitä sitten päivin ja illoin. ruuan jälkeen täytyy huuhdella suu vedellä, eli hoito ei ole vaikeaa. toivottavasti sait tarvitsevaasi apua (:


      • your123

        ei se sattunukkaan pieni nipistys.. otin hetki sitten toisen kielikorun ja kolmas pitäs viel hankkii :D


      • pimpi
        naa- kirjoitti:

        PALJONKO kielikorun tekeminen maksaa ja minkä ikäisenä voi ottaa vastatkaa pliiiiis!!!!!!!!!!

        se maksoi tosi paljon


      • S
        your123 kirjoitti:

        ei se sattunukkaan pieni nipistys.. otin hetki sitten toisen kielikorun ja kolmas pitäs viel hankkii :D

        Miten kielikoruja voi olla niin monta samaa aikaa?? :o Miten se ees laitetaa ? Entä tietääkö joku miten nenää laitetaa lävistys?


      • KANNATAN
        S kirjoitti:

        Miten kielikoruja voi olla niin monta samaa aikaa?? :o Miten se ees laitetaa ? Entä tietääkö joku miten nenää laitetaa lävistys?

        Jos mietityttää hirveästi, että miten se korulaitetaan, niin, suosittelen katsomaan Youtube.com'ista videoita. Itse löysin sieltä varmuuden, että korun hankin! :))


    • juuph

      mua se ei sattunu ollenkaa...ku tyyppi ketä sen korun tekee ni se puristaa niillä pihdeilla ni ei se neula satu ollenkaa..:)))

      Ei kannata pelkää....

      • rheeta

        mut mä pelkään. :


      • hihihihiii
        rheeta kirjoitti:

        mut mä pelkään. :

        haluisin ihan sikana kielikorun, mut pelottaa kauheena et se sattuu.. oon kattonu youtubest viedoi jossa joillekki laitetaan niit korui, eikä näytä mitenkää kovin ihanalle.. :'s se ois vaa niiiiiin siisti!


      • -M-
        hihihihiii kirjoitti:

        haluisin ihan sikana kielikorun, mut pelottaa kauheena et se sattuu.. oon kattonu youtubest viedoi jossa joillekki laitetaan niit korui, eikä näytä mitenkää kovin ihanalle.. :'s se ois vaa niiiiiin siisti!

        ÄLÄ OTA LÄVISTYSTÄ JOS PELKÄÄT KIPUA NIIN PALJON!


      • ihateu..
        -M- kirjoitti:

        ÄLÄ OTA LÄVISTYSTÄ JOS PELKÄÄT KIPUA NIIN PALJON!

        NO NII KIVA RAIVOO MUILLE


      • Ei nössöille
        rheeta kirjoitti:

        mut mä pelkään. :

        Se on sitten voi voi ja kättä housuun


    • -henna-

      Toisille lävistyksen laittaminen sattuu aivan älyttämän paljon, toisille ei ollenkaan ja joillekin taas tuosta väliltä.
      Eli en todellakaan voi sanoa sattuuko SINULLE laitto.
      Kielilävistyksen laiton jälkeen kieli on paria poikkeusta lukuun ottamatta ollut kipeä.
      Eli kannattaa varata jotain nestemäistä ruokaa, jääpaloja, kylmää vettä ja kärsivällisyyttä. :)

      • J00..

        Mä haluaisin tietää et niinku miten se tehdään..? joo tiedän ehkä vähän tyhmä kysymys. mut mua jännittää toi ottaminen ja haluan tietää et mitä siellä tapahtuu :)


      • eisu
        J00.. kirjoitti:

        Mä haluaisin tietää et niinku miten se tehdään..? joo tiedän ehkä vähän tyhmä kysymys. mut mua jännittää toi ottaminen ja haluan tietää et mitä siellä tapahtuu :)

        Kun olet valmis laitat kielen ulos, lävistäjä kuivaa sun kielen ja laittaa siihen kynällä merkin mihin paikkaan se tulee. Sen jälkeen et saa laittaa enään kieltä suuhun tai se joutuu kuivaamaan sen uudestaan. Sitten se ottaa pihit, puristaa niillä kieltä ja katsoo että neula menee oikeasta paikasta sisään ja oikeasta ulos. Sitten se ottaa neulan ja tuikkaa sen läpi ja sit laittaa siihen korun. Siinä se, laitoin itse tänään. Ei ollu paha,eikä se oo nytkään kovin kipee kun olen noudattanut ohjeita. :) Verta siitä vähän tulee, mutta ihan normaalia. EIKÄ KÄYNY KIPEÄÄ ainakaan mulla, mutta jokaisella on eri kipukynnys.


      • palikka
        eisu kirjoitti:

        Kun olet valmis laitat kielen ulos, lävistäjä kuivaa sun kielen ja laittaa siihen kynällä merkin mihin paikkaan se tulee. Sen jälkeen et saa laittaa enään kieltä suuhun tai se joutuu kuivaamaan sen uudestaan. Sitten se ottaa pihit, puristaa niillä kieltä ja katsoo että neula menee oikeasta paikasta sisään ja oikeasta ulos. Sitten se ottaa neulan ja tuikkaa sen läpi ja sit laittaa siihen korun. Siinä se, laitoin itse tänään. Ei ollu paha,eikä se oo nytkään kovin kipee kun olen noudattanut ohjeita. :) Verta siitä vähän tulee, mutta ihan normaalia. EIKÄ KÄYNY KIPEÄÄ ainakaan mulla, mutta jokaisella on eri kipukynnys.

        pistä youtubeen hakusanaksi tongue piercing.


      • aassiisi
        J00.. kirjoitti:

        Mä haluaisin tietää et niinku miten se tehdään..? joo tiedän ehkä vähän tyhmä kysymys. mut mua jännittää toi ottaminen ja haluan tietää et mitä siellä tapahtuu :)

        SE ottaa pihdeil kiinni kielestä ja kun on saanu hyvän ootteen se lukitsee ne ja sit se ottaa piikin ja tökkäsee sen läpi kielen alta ja sit se pyörittää pallon paikoilleen:))


      • rheeta
        eisu kirjoitti:

        Kun olet valmis laitat kielen ulos, lävistäjä kuivaa sun kielen ja laittaa siihen kynällä merkin mihin paikkaan se tulee. Sen jälkeen et saa laittaa enään kieltä suuhun tai se joutuu kuivaamaan sen uudestaan. Sitten se ottaa pihit, puristaa niillä kieltä ja katsoo että neula menee oikeasta paikasta sisään ja oikeasta ulos. Sitten se ottaa neulan ja tuikkaa sen läpi ja sit laittaa siihen korun. Siinä se, laitoin itse tänään. Ei ollu paha,eikä se oo nytkään kovin kipee kun olen noudattanut ohjeita. :) Verta siitä vähän tulee, mutta ihan normaalia. EIKÄ KÄYNY KIPEÄÄ ainakaan mulla, mutta jokaisella on eri kipukynnys.

        hei. :) mä haluaisin ottaa kielikorun, mut en oo vielä puhunu äitin ja isin kaa siitä. paljon semmoset maksaa, riittääkö säästöt? :D entä kauan kestää kielen turvotuksen laskeminen? kärsiikö siis mennä seuraavana päivänä kouluun. :D ja sit vielä, että mua pelottaa se aika hemmetisti. :< apuja, kannustuksia. :)


      • Eräs--
        aassiisi kirjoitti:

        SE ottaa pihdeil kiinni kielestä ja kun on saanu hyvän ootteen se lukitsee ne ja sit se ottaa piikin ja tökkäsee sen läpi kielen alta ja sit se pyörittää pallon paikoilleen:))

        eiks sen voi ottaa ylhäältäki päin?


      • kielikorunammm
        J00.. kirjoitti:

        Mä haluaisin tietää et niinku miten se tehdään..? joo tiedän ehkä vähän tyhmä kysymys. mut mua jännittää toi ottaminen ja haluan tietää et mitä siellä tapahtuu :)

        No kielestä otetaan pihdeillä kiinni jossa on reikä ( http://lavistyskorut.net/ ) täällä löytyy kuva pihdeistä. sitten kun pidät kielta ulkona lävistäjä pitää pihdeillä kiinni jossa on reikä ja tökkää neulan läpi kielestä alhaaltapäin. kirpaisee mutta nopeasti ohi. korun laittaminen ei satu. toivottavsti oli apua (:


      • kielikoru nammm
        rheeta kirjoitti:

        hei. :) mä haluaisin ottaa kielikorun, mut en oo vielä puhunu äitin ja isin kaa siitä. paljon semmoset maksaa, riittääkö säästöt? :D entä kauan kestää kielen turvotuksen laskeminen? kärsiikö siis mennä seuraavana päivänä kouluun. :D ja sit vielä, että mua pelottaa se aika hemmetisti. :< apuja, kannustuksia. :)

        tattoo hekas maksoi 30€ mutta jos halus korun vaihdonja suushuuhteen (suuhuuhde pakollinen, muttei oo pakko ostaa liikkeestä. saa myös apteekistakin) niin maksaa yht. 50€. ainakin 45€ jo riittäää. hinnat vaihtelee liikkeittäin mutta tatoo heka on hyvä liike siellä ainakin itse otin sen. Kieli on turvonneena n. 3 päivää. älä suotta pelkää kirpasee se mutta ei kauuaa. muakin jännitti , mutta jännitykseen ei ole syytä. kukaan ei ainakaan ole kuollut kieltälävistättettäessä. (:

        http://www.youtube.com/watch?v=CUYspBRefA4&feature=related -->>
        video kielikorun laitosta, kannattaa katsoa. (::


      • sonkkkeli
        Eräs-- kirjoitti:

        eiks sen voi ottaa ylhäältäki päin?

        se laitetaan alhaalta koska sieltä näkee ne hermot tai jotai


    • tstiina

      kyllä kielikoru vähän sattuu mutta ei paljon olin 12w kun laitoin sen!!! ei kannata laittaa niin nuorena

      • _haley_

        Mun mielestä kielilävistys sattuu aika paljon mutta toisaalta pelkään neuloja tosi paljon eli lävistyksen ottaminenkin pelotti.( ja paljon) Mulla paraneminen kesti joku 4 viikkoo ja vieläkin toi lävistys on joskus kipee vaikka otin sen jo monta kuukautta sitten..


    • ^^oona

      otin ite vasta kielikorun,sen laitto oli paljon kivuttomampi kuin huulikorun. Eka ilta oli kauhein,kieli turposi ja oli sairaan kipee. Mutta pari päivää siitä niin pystyin jo jopa syömään jotain :) turvotus kesti n.viikon. nyt kaikki ok ja vaihoin jo pienemmän korunkin suuhun vaikka hoitokorua pitäisi pitää 1kk korun laitosta. kandee laittaa jos haluu, ei oo paha juttu x)

      • jemma...

        otin tänään kielikorun, ja kysyin vielä että eiks se ookkii kivuttomin paikka ku läistys tehää.. nii se sano et on, ku se uppoo ihan hyvin siint.. ja kielihän on lihasta aika paljon.. yritän tässä nyt syödä pizzaa, ei oikein onnistu.. maitoi tuotteita on vältettävä aluksi.. ja jotain nestettä mielellään aluksi pitäisi syödä.. pitsahan ei nestettä kyllä ole :D


      • Danni!
        jemma... kirjoitti:

        otin tänään kielikorun, ja kysyin vielä että eiks se ookkii kivuttomin paikka ku läistys tehää.. nii se sano et on, ku se uppoo ihan hyvin siint.. ja kielihän on lihasta aika paljon.. yritän tässä nyt syödä pizzaa, ei oikein onnistu.. maitoi tuotteita on vältettävä aluksi.. ja jotain nestettä mielellään aluksi pitäisi syödä.. pitsahan ei nestettä kyllä ole :D

        Ensimmäisenä aamuna kieli ei ollut yhtään kipeä/turvonnut/arka, kuin ihme oli parantanut sen yhessä yössä! Toisena ja kolmantena aamuna pientä turvotusta ja illalla tuli hieman valkoista töhnää kielestä.
        Muuten parantunut erittäin hyvin ja söin kunnon ruokaa ja samana iltana.
        Tottakai eri ihmisellä parantuu eri tavoin, mulla tää olikin niin helppoa!
        Laittaminen ei sattunut, enemmän ne pihdit nipisti.
        Yks sekunti ja se olikin jo valmis!
        Suosittelen! (Ja Harnessilla tietenkin) :D


      • Jas|su
        Danni! kirjoitti:

        Ensimmäisenä aamuna kieli ei ollut yhtään kipeä/turvonnut/arka, kuin ihme oli parantanut sen yhessä yössä! Toisena ja kolmantena aamuna pientä turvotusta ja illalla tuli hieman valkoista töhnää kielestä.
        Muuten parantunut erittäin hyvin ja söin kunnon ruokaa ja samana iltana.
        Tottakai eri ihmisellä parantuu eri tavoin, mulla tää olikin niin helppoa!
        Laittaminen ei sattunut, enemmän ne pihdit nipisti.
        Yks sekunti ja se olikin jo valmis!
        Suosittelen! (Ja Harnessilla tietenkin) :D

        Onko Harness oikeesti hyvä paikka ja onks se yazka "kiltti"? :) Monet on kehunu sitä.. oon ite 13 (lokakuus 14) ja haluisin iha sikana kielikoruu mut vanhemmat ei anna ottaa.. ); viittiskö joku silti VIELÄ KERRAN kertoo yksitys kohtien kanssa et miten se lävistys tehää? katoin youtubesta niitä videoita ja ne näytti tosi kivuliailta.. :S Mut suurin osa sanoo et ei kadu silti ollenka et otti! oon 97% valmis ottamaa sen korun!


      • hemulihei

        ite olen haaveillut kielikorusta jo pidemmän aikaa ottaisin kyllä het tilaisuuden tullen, mutta kielletäänkö kielikorut oikeasti muutamanvuoden sisään vai onko pelkkä kuulopuhe?
        kuinka yleisiä ns.epäonnistumiset ovat ollu esim. on pistetty väärästä kohtaa ja osunut heron tms?


      • Metsikkö
        Jas|su kirjoitti:

        Onko Harness oikeesti hyvä paikka ja onks se yazka "kiltti"? :) Monet on kehunu sitä.. oon ite 13 (lokakuus 14) ja haluisin iha sikana kielikoruu mut vanhemmat ei anna ottaa.. ); viittiskö joku silti VIELÄ KERRAN kertoo yksitys kohtien kanssa et miten se lävistys tehää? katoin youtubesta niitä videoita ja ne näytti tosi kivuliailta.. :S Mut suurin osa sanoo et ei kadu silti ollenka et otti! oon 97% valmis ottamaa sen korun!

        Otin napakorun tuossa kuukausi sitten Harnessissa ja Yazka oli kyllä sen kanssa todella nopea eli se pieni kipu oli hetkessä ohi. Kielikorusta en osaa sanoa, mutta voisi kuvitella, että sekin menisi näppärästi.


    • -jnnna

      ei se sillon satu kun se koru laitetaan, korun oton jälkeen se on kipee.. itellä ollu nyt joku 2 viikkoa kielikoru ja vielä vähän turvonnu :)

      • Näin se menee

        Ei sattunut kun laitettiin mutta pari ensimmäistä päivää vedin buranaa 3 kertaa päivässä... koru ollut nyt kolme viikkoa eikä enään satu yhtään...


      • fjlkbhjiosrönbrn
        Näin se menee kirjoitti:

        Ei sattunut kun laitettiin mutta pari ensimmäistä päivää vedin buranaa 3 kertaa päivässä... koru ollut nyt kolme viikkoa eikä enään satu yhtään...

        jos sen ottaa perjantaina niin voika maanamntaina jo mennä kouluun..vai onko se viel hirveesti turvonnu?? :D:D C(:


      • ja myös että...
        fjlkbhjiosrönbrn kirjoitti:

        jos sen ottaa perjantaina niin voika maanamntaina jo mennä kouluun..vai onko se viel hirveesti turvonnu?? :D:D C(:

        mua vaan jänniittää se että vetäsen kielen sisään ku se neulaa pistää..


      • åååååååååå
        ja myös että... kirjoitti:

        mua vaan jänniittää se että vetäsen kielen sisään ku se neulaa pistää..

        kyllä menin heti seur. päivänä kouluun mutta en pystynyt syömään muuta kuin piltti-ruokia.. meinasin vetästä kielen sisälle juuri kun neula pistettiin läpi, mutta onneksi lävistäjä sai pelastettua tilanteen...


      • juusto
        åååååååååå kirjoitti:

        kyllä menin heti seur. päivänä kouluun mutta en pystynyt syömään muuta kuin piltti-ruokia.. meinasin vetästä kielen sisälle juuri kun neula pistettiin läpi, mutta onneksi lävistäjä sai pelastettua tilanteen...

        mun lävistäjä ainaski piti mun kielestä jollai pihtien tapasilla et sitä tuskin ois sisään saanu vedettyyy


      • fdsf

        KIELIKORU EI SATU!


    • Jenmppu

      moi Maijuythyt. Ite laitoin tänään kielikorun eikä otto sattunut ollenkaan ihmettelin vain menikö koru jo läpi. Joillakin sattuu, joillakin ei. Noin 5h oton jälkeen kieli on vähän paisunut ja hiukan kipee. Mut tätä on sen verran haluttu että kyllä se pikku kipu joutuu kestämään.. saa nähä miten on toipunut viikon päästä. Kannattaa miettiä jos ite oot laittamassa korua et onko kielikoru just sitä mitä haluu.

      • elina_th

        mä otin kielikorun siinä 3,5 tuntii sitte ja nytte jo on vähä arka ja kipee. Mutta se kuuluu asiaan :) kyllä se pikkasen tuntu, mutta ei sen enempää.. :D tykkään kyllä iha tosi paljo tästä :D


      • wawawawoom
        elina_th kirjoitti:

        mä otin kielikorun siinä 3,5 tuntii sitte ja nytte jo on vähä arka ja kipee. Mutta se kuuluu asiaan :) kyllä se pikkasen tuntu, mutta ei sen enempää.. :D tykkään kyllä iha tosi paljo tästä :D

        pitääkö kielen olla rento kun sitä lävistystä tehdään?


      • Jenmppu
        wawawawoom kirjoitti:

        pitääkö kielen olla rento kun sitä lävistystä tehdään?

        Itselläni ainakin piti


      • heeedi
        Jenmppu kirjoitti:

        Itselläni ainakin piti

        Eilen tuli otettua se kauan haluttu kielikoru=) huhuhuuh että oli pelottava tilanne, mutta voin sanoa että lävistäminen EI satu sitten ollenkaan. Enemmän kannattaa muistaa hengittää! =D Itse nimittäin pyörryin penkille, en kivusta vaan mahdottomasta jännityksestä.


      • jenkkivastaa
        heeedi kirjoitti:

        Eilen tuli otettua se kauan haluttu kielikoru=) huhuhuuh että oli pelottava tilanne, mutta voin sanoa että lävistäminen EI satu sitten ollenkaan. Enemmän kannattaa muistaa hengittää! =D Itse nimittäin pyörryin penkille, en kivusta vaan mahdottomasta jännityksestä.

        oma kokemus kielilävistyken otosta ja paranemisesta yms. on todella hyvät.
        kävin ottamassa sen tämän vuojen tammikuussa 17 pv Oulun heaven & Hellissä 14vuotis synttäri lahjaksi äidiltä, vaikka itse sen maksoinkin, mutta se sen ottamisen lupa oli se itse lahja, ja paras lahja minkä sain! Sillä olin 9v ku sisko otti kielilävistyksen, sen jälkeen olen sen halunnut ottaa.
        Ei muute käyny paljoo paskaakaa, minmini nipistys tuntu, ja ahh että sitä tunnetta ku lävistäjä on saanut korun paikoilleen ja sai laittaa kielen takaisin suuhun, nii se oli niin ihanja tunne kun tunsin sen kun siitä haaveillut 5v.
        Parani hyvin, mutten muista missä ajassa :DD Mutta kyllä se todellakin turpos, muistan kun oli sellanen iso mötikkä suussa, nii oli hiukan epämiellyttävä olo, mut jääpaloilla sain turvotuksen muutamassa päivässä pois.
        Kouluun menin parin päivän päästä kieli vieläkin turvoksisssa (mutta ei pahasti), äikän tunnilla sitte kun luin nii sössötyksen ja muun lätinän kyllä muutkin huomasivat ja ope sitte sano että oonko käyny hammaslääkärissä :D Mumisin siihen sitte vaan jonkulaisen vastauksen, mutta sitten kun tuli joku ryhmätehtävä juttu, nii sitte näytin sen yhelle henkilölle, mutta sehän sitte kerto muille miks sössötän, nii lopulta se oli sellasta silolä tunnilla että kaikki huuteli että kattoo sinne päi ja "näytä kieli" :D

        Tuli iha kiva stoori :D


      • Minkku87
        jenkkivastaa kirjoitti:

        oma kokemus kielilävistyken otosta ja paranemisesta yms. on todella hyvät.
        kävin ottamassa sen tämän vuojen tammikuussa 17 pv Oulun heaven & Hellissä 14vuotis synttäri lahjaksi äidiltä, vaikka itse sen maksoinkin, mutta se sen ottamisen lupa oli se itse lahja, ja paras lahja minkä sain! Sillä olin 9v ku sisko otti kielilävistyksen, sen jälkeen olen sen halunnut ottaa.
        Ei muute käyny paljoo paskaakaa, minmini nipistys tuntu, ja ahh että sitä tunnetta ku lävistäjä on saanut korun paikoilleen ja sai laittaa kielen takaisin suuhun, nii se oli niin ihanja tunne kun tunsin sen kun siitä haaveillut 5v.
        Parani hyvin, mutten muista missä ajassa :DD Mutta kyllä se todellakin turpos, muistan kun oli sellanen iso mötikkä suussa, nii oli hiukan epämiellyttävä olo, mut jääpaloilla sain turvotuksen muutamassa päivässä pois.
        Kouluun menin parin päivän päästä kieli vieläkin turvoksisssa (mutta ei pahasti), äikän tunnilla sitte kun luin nii sössötyksen ja muun lätinän kyllä muutkin huomasivat ja ope sitte sano että oonko käyny hammaslääkärissä :D Mumisin siihen sitte vaan jonkulaisen vastauksen, mutta sitten kun tuli joku ryhmätehtävä juttu, nii sitte näytin sen yhelle henkilölle, mutta sehän sitte kerto muille miks sössötän, nii lopulta se oli sellasta silolä tunnilla että kaikki huuteli että kattoo sinne päi ja "näytä kieli" :D

        Tuli iha kiva stoori :D

        Joo tää sössötys johtuu ihan siitä mihikä kohtaa lävistäjä laittaa korun. Mitä enemmän sen on kielen kärkiosassa sitä enemmän sössötät ja mitä enemmän se on takana sitä vähemmän tulee sössötettyä.


      • -...
        heeedi kirjoitti:

        Eilen tuli otettua se kauan haluttu kielikoru=) huhuhuuh että oli pelottava tilanne, mutta voin sanoa että lävistäminen EI satu sitten ollenkaan. Enemmän kannattaa muistaa hengittää! =D Itse nimittäin pyörryin penkille, en kivusta vaan mahdottomasta jännityksestä.

        ite oon just menos ottaa ja jännittäää nii et en tiijä ´mitä tekis mieles pyörii vaaa te sattuuko se vaiko eikö.... pitäkää peukkui :))


    • flöflög

      Ittelläni kielikorun laitto sattu tosi paljon, tuli vedet silmiin suurinpiirtein. :---O oton jälkeen ei ollu yhtään kipeä muuta kuin syödessä, vaikkakin kieli turpos kovasti...

    • dkfhko9s

      Voiko oikeasti halvaantua jos ottaa kielikorun? Oon kuullut tällaista juttua, ja se pelottaa. Onko suostuttelukeinoja vanhemmille, jotta he ajattelisivat suopeammin lävistyksiä, erityisesti kielilävistystä, jonka haluaisin... : )

      • Kielikoru

        Meen huomen ottaa kielikoruu, ja kyllä jännittää, vaikka mulla on ollu huulikoru ja on napakoru, ni silti tuntuu et kieleen sattuis enemmän vaikka eihän se niin oo. Vaikka turha se nyt on enää alkaa hermoilee.


      • kaspäivää
        Kielikoru kirjoitti:

        Meen huomen ottaa kielikoruu, ja kyllä jännittää, vaikka mulla on ollu huulikoru ja on napakoru, ni silti tuntuu et kieleen sattuis enemmän vaikka eihän se niin oo. Vaikka turha se nyt on enää alkaa hermoilee.

        joo ihtekki käyn lauantaina laittamassa :)) onko nykyään kielilävistys K-18 ? koska soitin ja varasin aikaa niin sanoivat että 18.v ..onko kaikissa ?


      • WI
        kaspäivää kirjoitti:

        joo ihtekki käyn lauantaina laittamassa :)) onko nykyään kielilävistys K-18 ? koska soitin ja varasin aikaa niin sanoivat että 18.v ..onko kaikissa ?

        kuka prkl sitä näkee suusta kuka kieli pitkällä on kokoaikaa??vai jätkien takii pitää ottaa et voi suihin paremmin ottaa xDD EN AINAKAAN OTTASI MIKÄ BAKTEERI PESÄ ...RUOKAA KOKO AJAN MENEE SINNE..ÄLYTÖNTÄ...MUA OLE IKINÄ VIEHÄTTÄNY KIELIKORUT !...KYLLÄ SE ON PASKA PUHETTA ETTÄ EI MUKA KOSKE ENEMMÄN KIELIKORU???HUULIKORU EI KOSKENU MUT AJATELKAA NY ET KIELI ON KAKS KERTAA PAKSUMPI KUN HUULI...JA SIIT NEULA LÄPI???MUN KAVEREILLA ON KIELESSÄ ENKÄ TAJUU KYL MITÄ JÄRKEE SIIN ON NÄYTELLÄ KIELTÄ ET MULLA KIELIKORU HUHHUHH!!


      • Chen
        kaspäivää kirjoitti:

        joo ihtekki käyn lauantaina laittamassa :)) onko nykyään kielilävistys K-18 ? koska soitin ja varasin aikaa niin sanoivat että 18.v ..onko kaikissa ?

        Kyllä sä voit ottaa kielikorun alle 18v:nä. Itse ainakin sain ja siihen vaadittiin 16 vuoden ikäraja. riippu paikasta. alle 16 vuotiaat tarvitsevat vamhemmilta luvan mutta 16 ja siitä ylöspäin se on täysin oma päätos :) . Tsemppiä!


    • kdospöl

      Ite otin kielikorun elokuussa eikä sattunu oikeesti sillon yhtään ! Siis ihan aikuisten oikeesti : ) Mut suunnillee tunti sen kielikorun oton jälkee kieli oli vähän hellänä, mut ei se mitenkää sillee jomottanu tai muuta sellasta, ei todellakaan ollu mitenkää tosi kipee. En sinä päivänä kyl uskaltanu syödä mitään normaalia ruokaa, ku pelotti ajatus siitä, et mä purasen vahingos siihen koruun ja nielasen sen. : D Mut seuraavana päivänä mä pystyin syömään normaalisti. Pari päivää sielt kielen alta tuli sellast valkost juttuu, mut ei se maistunu miltää, se oli siel kielen alapuolen reiäs kiinni. Se oli vähänniinku jotaa limaa. Iskä kävi sit ostamas apteekist sellasta suun desifiointi ainetta, niin seki loppu sit melkee heti. Mä en ees sönköttäny ollenkaa tai muuta sellasta. Seuraavana aamuna kieli oli jotenki jännän tuntunen, mut se meni ohi. Kieltä oli vaikee suunnillee viikon ajan laittaa ulos, ku en ollu tottunu koruu, mut kyl se sujuu nykyää ihan normisti. Mitää ongelmia ei oo ollu ton valkosen töhnän lisäks, mut se on kai ihan normaalia? :D

      • kielikoru

        Kävin ottamassa kielikorun päivä sitten, ja ottaminen ainoastaan vähän nipisti ja sitten koru oli siinä. Illalla kieli tosin turposi ikävästi ja kiinteän ruoan syöminen ei onnistu ja puhuminen on lässytystä. Toivotaan että turvotus lähtee pian..


    • mangokiiviperuna

      nii että voihan sen kielikorun ottaa ihan omaks iloks. että sitä järkee ja kyllä sen näkee. jja tuli mullaki sitä valkosta luulin tosin et se on kudosnestettä vai mikä se olika..

    • MansikkaPiirakka

      yllättävän vähän :) toki jokaisella on oma kipukynnys, mutta ei kielikoru oo niitä kivuliaimpia lävistyksiä :) Mulla oli vähän se ongelma kun kävin että mun on kauheen vaikee pitää kieltä paikallaan ku joku pitää siitä kiinni, ku tuntuu että pitäs nielasta ja että kuola valuu ja kurkku kuivaa yms.
      Lopulta saatiin se tehtyy sitte ja lävistysprosessi oli nopeesti ohi :)
      Samanapäivänä sen oton jälkeen aattelin että missä kaikki kipu ja turvotus on, että jos tää oli tässä nii onpas kumma. Seuraavana päivänä kyllä huomasin missä se turvotus oli :D
      Kieli ei oikeestaan ollu kipeä, mutta niin turvoksissa että, syöminen, puhuminen ja sylkeminen tuotti ongelmia, varsinki ku oli se koru siinä mihin ei ollenkaan ollu tottunu. Söin kaks päivää pelkästään pilttejä ja jukurttia ja jääpaloja (laihduin siinä sivussa ihan mukavasti:)) Mutta sitten alko kaikki sujuu melko normaalisti

    • minnnttu

      Mä otin kielikorun pari päivää sitte ja se ottaminen oli aika kivulias tuntu niinku se ois ees taas kitkuttanu sitä piikkii mutta onneks se meni kuitenki nopeesti ohi! jälki kivut on vasta kauheat mulla on turvonnu kieli ja syöminen on tosi hankalaa! jos saisin päättää uudestaan otanko kielikorun niin JÄTTÄISIN VÄLIIN !


      MUTTA KAIKILLA ON OMA KIPUKYNNYS!

    • ._.

      No ei se oikeastaan satu yhtään. Oikein tehtynä sen on niitä kivuttomattomimpia lävistyksiä.

      • ihku;p

        kielikoru on tosiaan niitä kivuttomampia lävistyksiä kuten edellä jo mainittiin.
        paranee nopeasti, ottaen huomioon turvotuksen, puhuminen hankaloituu syömisestä puhumattakaan.


    • tonque

      Otin ite kielikorun tossa kaks päivää sitte ja laitto ei nipistnyt kuin ihan pikkuisen ja sitten se oli ohi, se ei sattunut! :) jännitin itse aivan sairaasti sitä ja yllätyin miten pieni laittokipu oli :) jälki kipu taas on vähän kivuliaampi mutta kyllä tätä sietää kun popsii mehujäätä ja jääpaloja :) jos harkitset kielikorua, kannattaa ottaa, itse en kadu ;)

    • klöklköklköklk

      Sössötyskoru pakko ottaa,pahimmassa tapauksessa menee terveys loppuelämäksi.

    • Lävärifriikki

      PURASE KIELESTÄS.. TAI TÖKKÄÄ NEULALLA..

      Sanotaan että kielikoru sattuu VÄHEMMÄN kuin napakoru.. paskat.

      Itselläni napakorun teko ei tuntunut missään, mutta melkein itku pääsee, kun kieltä vähäkin vahingossa purasee..

      S ja R-viat sekä T:n D:ksi muuttaminen saattaa tulla kielikorun laiton jälkeen. riippuen myös siitä tuleeko läväri mahdollisimman eteen..

      • kielilävistämätön

        Kieleen puraiseminen kuulemma lävistäjien ja lukuisten lävistettyjen mielestä sattuu PALJON enemmän kuin kielen lävistäminen. Ja ei oikealla lävistystekniikalla edes välttämättä tunnu missään.
        Youtubessakin paljon videoita, missä lävistettävä ei edes silmiään räpäytä kun neula menee lävitse.


    • -miumau-

      haha tiiän juu suurinosa viesteistä on tullut 2008, mutta silti kirjoittelen (:
      eli otin oman kielilävistykseni aprillipäivää edeltävänä päivänä eli 2pv sitten.
      ei ollut ekana iltana ollenkaan turvonnut mutta seuraavana aamuna oli kyllä !!
      selvisin 1. päivästä mehukeitolla, piltti kuningatar soseella sekä lihaperunasose-laatikolla (: ollemmalla turvotus hieman laski onneksi. Söin ibuprofeiinia 3 sinä päivänä, aamulla, päivällä ja illalla (:
      itse ottaminen ei sattunut, nippaisi vain ja verta tuli hieman.
      Maitotuote kiellosta en kauheasti välittänyt, söin silti jäätelöä ja se pienensi turvotusta. muuten en ole maitotuotteita syönyt.
      pesen hampaita 3krt per pv. ja purskuttelen suuta HEXTRIL suuvedellä ( 6.10€ apteekista)
      kaikille jotka harkitsevat ottavansa kielikorun niin suosittelen (: HUOMHUOM muistakaa silti että 1. päivä on kaikista kamalin, sitten helpottaa (;;
      ps. suosittelen lämpimästi HARNESS BODYPIERCING STUDIOta

    • :)

      Haluisin kielikorun ihan hirveesti. Nyt on ollu napakoru joku puol vuotta ja kun sitä laitettiin nii meni siitä alemmasta nahkasta helposti läpi, mutta sitten se toinen olikin vähän paksumpi nahka ja ei meinannut mennä läpi. Ja nyt pelottaa ihan kauheasti ottaa se kieli koru kun saan sen tänä vuonna. Milloin kielikoru kannattaa ottaa??

    • mmauuu

      tiedän 2005 kirjoitettu...
      EI SATU OLLENKAAN

    • -miumau-

      ei ole mitään rajaa sille, milloin sen kannattaa ottaa. itse en ainakaan sitä miettinyt. kävin ottamassa ja hyvässä kunnossa on !

    • Kielimelli

      Itse otin kielikorun kaksi kuukautta sitten ja lävistys on parantunut loistavasti. Laitto ei sattunut lainkaan eikä verta tullut. Turvotus alkoi ensimmäisen yön jälkeen, mutta kieli ei ole ollut missään vaiheessa kovin kipeä. Johtuu varmaan siitä, että imeskelin jääpaloja ja otin ekana iltana varmuuden vuoksi aspiriinin. Purskuttelin suuta myös kaksi kertaa päivässä puhdistavalla aineella, jotai saa apteekista. Söin maitotuotteita normaalisti (varsinkin jäätelöä) ja kävin uimassa ja saunassa jo viikko korun laiton jälkeen. Kiinteään ruokaan siirryin n. puolitoista viikkoa laiton jälkeen.

      Kahden viikon kuluttua laitoista vaihdoin pienempään tikkuun. Nyt minulla on pääliosassa kaunis vihreäkivinen koru :)
      Hammaslääkärin kommentteja odotan mielenkiinnolla.

    • -koru-

      vihlooko kieli korun laitto tai nipistääkö se ??? ja tuleeko verta kun piikki on työnnetty ??







      kiitos jos vastaat !!

    • MMMMMMERI

      saanko kysyy.... sattuisko mul iha hirveesti se kielikoru jos otin joku puol vuotta sitte rustoon korun ja se ei sattunu melki yhtään pliis vastailkaa?

    • kdmewkdmwi

      Otin toissapäivänä kielikorun jo toista kertaa ja voin sanoa, että mulla ei ainakaan sattunu laitto, jälkeenpäin vasta turpos ja sattuu :/
      MUT SE ON NIIN HENKILÖSTÄ KIINNI SE KIPU!!!
      mua sattu esim. enemmän kun otin Madonnan :D

    • öäää.

      Itse haluaisin kovasti ottaa kielikorun. Osaako joku suositella Jyväskylässä jotain hyvää lävistyspaikkaa? ja paljonkohan suurinpiirtein maksaisi? itseäni ei hirveästi pelota se laittaminen vaan se turvotus ja kipu jälkeenpäin! omistan jo huulikorun, napakorun ja rustokorun. rustokoru turposi ja oli kipeä mutta muitten lävistysten kanssa ei ole ollu mitään ongelmia.

    • Haluisin kielarin!

      saako esim 9v ottaa kielikorun?

      • herää

        Mitäv??nyt oikeeti mieti vähän!!cmoon sä oot 9?!mihin tää maailma on oikee menos


      • herää

        Mitäv??nyt oikeeti mieti vähän!!cmoon sä oot 9?!mihin tää maailma on oikee menos


    • Kdkdkdldl

      Enemmän se syöminen tekee kipeetä sen laiton jälkee ku ite korun ottaminen. Mut mä vetelin jo seuraavana päivänä korun otosta kiinteetä ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe