mopsi

§§§

Täällä on jo monta palstaa mopseista, mutta: meillä on nyt mopsin pentu ja erittäin vilkas onkin!
Jos omistat mopsin, niin millainen se oli pentuna? Pureskeliko se kaikkea? Meidän pentu syö maton hapsuja ja villasukkia - eikä jätä niitä rauhaan..Entä loppuuko pureskeleminen edes vähän vanhempana? Muuten mopsi on kyllä aivan ihana rotu. Olen kiitollinen vastauksista. :)

huom. sillä on jo monta purulelua

42

26885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopsukka

      Meilläkin eletään mopsinpentuperheen arkea - ja hyvin tuttuja ovat nuo kuvailemnasi asiat meillekin! Meidän tyttö on myös ERITTÄIN vilkas ja aktiivinen tapaus, olimme aluksi aivan helisemässä sen kanssa kun ei oikein tiedetty miten päin pitäisi olla, kun koira hyöri kokoajan jokapaikassa ;-) Ja puri naskaleillaan niin maan p...leesti! Olimme aivan mustelmilla naskaleiden jäljiltä, mutta älä huoli, kyllä se vähenee iän myötä. Meillä nyt tosiaan tyttö 7kk ja jo lähes lopettanut näykkimisen. Tosin edelleen pitää päivittäin kokeilla vähän...leikin yhteydessä innostuu vieläkin näykkimään ja kun on oikein innoissaan (esim. kotiintullessamme hyppii vasten niin innoissaan suu auki,että hampaat kolahtelee huuliin tai nenään tms.) Ja myös ne maton hapsut, sukat ja lähes kaikki irtain kiinnosti kovasti ja kiinnostaa kyllä vieläkin...Pentu alkoi minusta hieman rauhoittumaan tuossa 5-6kk iässä, siihen asti oli täyttä kaaosta ;-)

      Mopsi on kyllä kaikinpuolin maailman ihanin koira, todella ihmisrakas ja seurallinen. Meillä tyttö on myös varsinainen sylivauva, viihtyisi sylissä helliteltävänä vaikka kuinka paljon.

      Minkäikäinen teidän mopsi nyt on? Onko se uros vai narttu?

      • mopsukka

        piti vielä kirjoittaa, että itsepäisestä luonteestaan huolimatta mopsi oppii paljon kaikenlaisia temppuja - kannattaa siis kouluttaa. Meidän tyttö osaa ainakin vaikka mitä ja nauttii kun pääsee tekemään temppuja. Myös vieraita on kiva niilla hauskuuttaa ;-)


      • §§§
        mopsukka kirjoitti:

        piti vielä kirjoittaa, että itsepäisestä luonteestaan huolimatta mopsi oppii paljon kaikenlaisia temppuja - kannattaa siis kouluttaa. Meidän tyttö osaa ainakin vaikka mitä ja nauttii kun pääsee tekemään temppuja. Myös vieraita on kiva niilla hauskuuttaa ;-)

        Se on narttu ja n. 10 kk. Kiva kuulla sinun mopsistasi, ja suuri kiitos vastauksesta! :)


      • §§§
        §§§ kirjoitti:

        Se on narttu ja n. 10 kk. Kiva kuulla sinun mopsistasi, ja suuri kiitos vastauksesta! :)

        10 vk :D


      • Seitkytyks
        §§§ kirjoitti:

        10 vk :D

        Meillä myös kaikenlainen irtain kuuluu ruokavalioon.
        Mopsipoika on kohta 12 viikkoa.
        Koulutus kyllä menee perille kun muistaa että kertaus on opintojen äiti.
        Aikuisia ei maistella enää paljoakaan, lapsia vielä
        kun eivät saa tietenkään sellaista kuria aikaan kuin
        aikuinen. Mutta kun muistaa mennä aina itse
        lapsi-koira konfliktiin väliin niin oppi alkaa uppoamaan.


      • ei voi olla

        kauheeta jotenki lukea..meiän mopsi puri pentuna, mutta kyllä se ajan myötä vähenee...HALOO!!!!pentu tulee opettaa, että pureminen ja vastenhyppiminen on kiellettyä.niinpä se ei enää hypi ja pure vähän ajan päästä määrätietoisella "koulutuksella"

        ..ehkä näykkimisen ja vasten hyppimisen vähentyessä sinua ei se enää haittaa, mutta entä vieraat, jotka tulevat käymään..eivät taatusti ole innoissaan, vaikka sitä he eivät teille kerrokkaan.


      • moerwe

        Paljon mopsi suurinpiirteen maksaa? Onko vaikea hoitaa?


    • Mopsin äiskä

      Meillä on reilu 5 kk vanha mopsipoika. Pureskeluun sai kyllä tottua, mutta nyt on lähes kokonaan unohtanut moisen tavan. Myös irtain saa olla rauhassa, kun on paljon omia leluja. Mopsi oppii tosi hyvin erilaisia temppuja, joten kannttaa olla aktiviinen. Aktivointilelut esim. pallo mihin laitetaan nappuiloita sisälle, on tosi kova sana. Rotuna mopsi on USKOMATTOMAN ihana. Toinen tulossa meille parin vuoden päästä.

    • omistaja...

      Itselläni on myös mopsi. Joka pentuna yritti purra kovasti jalkoja, tossuja, sormia jne..
      Kun pentu yrittää purra esim. jalkaasi, sano ei ja näytä sille jotain lelua.
      Näin saat sen huomion pois "pahanteosta".
      Ole kärsivällinen sillä kyse on pennusta!!
      Mopsi on rakkautesi arvoinen!

    • pug-hater

      Hei hullut! Älkää vaan otttako mopsia. Se ei tee muuta kuin makaa ja syö ja haisee! Itsellläni on musta poikamopsi, enkä voi odottaa, että se vihdoin viimein kuolisi pois. Aion seuraavaksi hankkia kultaisen noutajan. Mopsia ennen mulla on ollut 2 cockeria, japaninspanieli ja kiinanpalatsikoira.Kaikki koirat olleet ihania pentuina. Myöhemmin sitten.. no ei tarvi varmaan vääntää rautalangasta. Pysykää kaukana niistä Pieru-Leoista!

      • mopsini mun

        Oletko ihan tosissasi?! Mopsi on ainoa veijari, jonka vielä huolisin. Pitääkö tuo sinun kommentti lukea toisin, elikä sinäkään et voisi elää ilman mopsia? Minä voin vaikka huolia sen pojan, että sinä pääset pälkähästä nopeammin.


      • §§§

        Mielenkiintoista kuulla erilaisia kommentteja, mutta olen kuitenkin täysin eri mieltä kanssasi. Meidän mopsi taas haluaa aina tehdä perheen kanssa kaikkea, siivoaminen kuuluu lempipuuhiin :) Mutta, jos todellakin olet sitä mieltä, niin kyllä mopsillesi ostajia riittäisi.


      • ..nytkö jo..

        sääli pikku mopsia.Kyllä se ansaitsee parempaa. Itse olen etsinyt mopsin pentua ei ole vielä löytynyt. Voin kyllä ottaa ilomielin sinun piereskelevän mopsisi. Meille hajua mahtuu...


      • kmo

        MOPSI EI OLE SOHVAPERUNA.
        SE ON IKUINEN YSTÄVÄ JA TOUHUAA MUKANA.
        ALKOI IHAN SUORAA SANOTTUNA VITUTTAA TOI JAHAMINEN. SE ON TASAN OMISTAJASTA KIINNI. MEILLÄ NYT 12V LONKKA VAIVAINEN ROUVA JOKA LENKKEILEE KUN SE OTETAAN LENKILLE JA NÄIN MIELI PYSYNY VIRKEÄNÄ. JOS NOIN ON TEILLÄ NIIN TÄÄLLÄ ON SILLE HAISEVALLE SOHVAPERUNALLE KOTI JOKA SEN LAITTAA TAAS KUNTOON. NYT MEILLÄ VIIDES MOPSI JA SEKIN TULI SATTUMALTA KOSKA OLI PAHOINPIDELLYSSÄ PERHEESSÄ JA SAI MEILTÄ MAAILMAN PARHAAN KODIN JA TAAS OPPINUT LUOTTAMAAN. MIETTIKÄÄ ENNEN KUIN ANNATTE KODIN NÄIN MAHTAVALLE KOIRALLE KUIN MOPIS ETTÄ SE VOI ELÄÄ MYÖS 15V HELPOSTI JA MUISTAA KAIKEN. MOPSI ON IHMINEN KOIRAN MUODOSSA JA MYÖS ISO PERSOONA JOKA EI UNOHDA IKINÄ.


      • valvoja

        taidanpa selvittää sun ip osoitteesi ja laittaa eläintarkastajat paikalle tarkastamaan millaisissa oloissa sun koirasi joutuu olemaan. voi olla että sen jälkeen noutajakin jää vain unelmaksi


      • danny
        kmo kirjoitti:

        MOPSI EI OLE SOHVAPERUNA.
        SE ON IKUINEN YSTÄVÄ JA TOUHUAA MUKANA.
        ALKOI IHAN SUORAA SANOTTUNA VITUTTAA TOI JAHAMINEN. SE ON TASAN OMISTAJASTA KIINNI. MEILLÄ NYT 12V LONKKA VAIVAINEN ROUVA JOKA LENKKEILEE KUN SE OTETAAN LENKILLE JA NÄIN MIELI PYSYNY VIRKEÄNÄ. JOS NOIN ON TEILLÄ NIIN TÄÄLLÄ ON SILLE HAISEVALLE SOHVAPERUNALLE KOTI JOKA SEN LAITTAA TAAS KUNTOON. NYT MEILLÄ VIIDES MOPSI JA SEKIN TULI SATTUMALTA KOSKA OLI PAHOINPIDELLYSSÄ PERHEESSÄ JA SAI MEILTÄ MAAILMAN PARHAAN KODIN JA TAAS OPPINUT LUOTTAMAAN. MIETTIKÄÄ ENNEN KUIN ANNATTE KODIN NÄIN MAHTAVALLE KOIRALLE KUIN MOPIS ETTÄ SE VOI ELÄÄ MYÖS 15V HELPOSTI JA MUISTAA KAIKEN. MOPSI ON IHMINEN KOIRAN MUODOSSA JA MYÖS ISO PERSOONA JOKA EI UNOHDA IKINÄ.

        mei mopsilla ihmeellinen yskimis-ongelma. saattaa yskiä pitkän aikaa ns. tupakkayskää.. onkohan kenenkään muulla mopella samanlaista..


      • huhhuh08

        kamalaa kieltä päästelet, aivan oikeasti... ehkä sun todella kannattaisi luopua siitä mopsipojastasi kun kerran noin syvästi inhoat sitä. mopsin laiskuus kyllä johtuu ihan siitäkin miten sen opettaa. surku käy koiraasi kun kirjoittelet että "maltat tuskin odottaa että kuolisi pois". anna pois sellaiselle joka rakastaa sitä ihan aidosti, toivomatta että sen henki menisi. järkyttävää.


      • sindarve

        Mitä ihmettä?? Milleen joku voi toivoo, että oma koira kuolis?! Miks sit otit mopsin, jos se muka "haisee"??!! Mä en ainakaa voi toivoo, et mun oma koira kuolis! Mun mielestä mopsi on maailman paras koirarotu!


      • Sulo-poika

        Törkeää puhetta ! Kyllä sinä pääset koirastasi eroon. minä tulen vaikka heti hakemään mopsisi pois !! Mopsi on mitä ihanin, valloittavin ja suloisin koira. Kokemuksesta tiedän sanoa, että kyllä se noutajakin osaa piereskellä ym.
        Kaikenlaisia mopsinomistajia sitä tästä maasta löytyykin....
        Häpeä!


      • Niin niin.Esität.

        Ei tollaselle ihmiselle edes luovutettaisi mopsia! (: Ja kuka uskoo että toi sun viesti on totta. Ja muutes, olet itse Pieru-Leo ja vielä kunnon haiseva karvakasa :)


      • Puget

        Ihmettelen suuresti kannanottoa mopsista,meillä kyllä täällä ausseissa on sillä rotunimi Pug Puhuttelunimi Julle aivan ihana kaveri ei ole vielä kertaakaan haissut iettä ei moittimista.Meisän jullelle tehtiin animaalirauhasleikkaus pulen vuoden ikäisenä jonka jälkihoito kesti pari kuukautta ja samaan aikaan piti pitää huolta sen ulostuksesta että se oli löysää.Siinäkös huolenpidiossa se oppi tavalle että peppu pitää pestä puhtaaksi että ei likaa makuupaikkoja (nukkuu muuten mun vieressäni) Siintä se oppi tavan että jos peppu jää vänkin likaiseksi niin se on heti pesupaikan vieressä huuhdotaas taas vähän.muuten jos on ulostus normaali niin ei pesu hommia.Medän Julle ei kyllä ole pureskellut yhtään huonekaluja kun sillä vaan on niitä omia leikkikaluja niin viihtyy niitten parissa ,on luonteeltaan ihanin koira mitä mellä on olluta ja erittäi seurallinen,joten ihmettelen negatiivisiä cmmentteja.Pugista tulee juuri sellaine mitä haluat kun opetat ja rakastat sitä oikein.Australian tarveisin


      • ääliömäistä!!!
        danny kirjoitti:

        mei mopsilla ihmeellinen yskimis-ongelma. saattaa yskiä pitkän aikaa ns. tupakkayskää.. onkohan kenenkään muulla mopella samanlaista..

        No EHKÄPÄ on yskimisongelma koska on sellanen sairas lättäkuono!!!! Mitä ideaa on pitää sairasta koiraa??? Eikö hävetä??? Oppikaa ihailemaan terveitä koiranrotuja!!!


    • mopsin omistaja

      Nuorena mopsi on vilkas ja touhukas, saavutettuaan noin 3,5 vuoden iän se yleensä rauhoittuu ja laiskistuu, mutta nuortuu hassuttelevaksi otukseksi kun ikä lähenee 6 vuotta.

    • mopsinomistaja

      no moi, mun mopsi on 7 kuukautta, joo, se puree varpaita, ja maton hapsuja, tai puri, nyt se ei enään niin pure... Se tykkää leikkiä sen leluilla eniten! :) Kyllä se lakkaa puremasta kaikkea ainakin vanhempana! :)

      • lsiää..

        olen tutkinut mopsirotua,kertokaa lisää,pureeko se esim sohvan nurkkia,listoja siis itse taloa tapettia yms?Ihana rotu se on.


      • Kirpukka
        lsiää.. kirjoitti:

        olen tutkinut mopsirotua,kertokaa lisää,pureeko se esim sohvan nurkkia,listoja siis itse taloa tapettia yms?Ihana rotu se on.

        Yksilöllistä on tuo pureminen, kuten muissakin roduissa. Mopsi ei kyllä ihan niin kamalaa jälkeä saa aikaiseksi kuin joku vahvapuruisempi rotu. Sitä paitsi jos pentu puree huonekaluja / seiniä ym. niin silloin kannattaa ostaa herkullisia rustoja, luita, possun häntiä, korvia ym. mikä maistuu paremmalle. Myös pitkät kävelylenkit helpottavat tilannetta. Kuluu se energia muuhun kuin paikkojen koluamiseen.


      • sindarve
        lsiää.. kirjoitti:

        olen tutkinut mopsirotua,kertokaa lisää,pureeko se esim sohvan nurkkia,listoja siis itse taloa tapettia yms?Ihana rotu se on.

        Ei mopsi mun mielestä pure mitään sohvi ym... Ainaki koirakirjoissa ja netissä lukee, että mopsi on siisti ja ihmisrakas rotu ja niin se onkin. Kannattaa käydä lukees tietoo mopsist suomen mopsikrthon sivuila (www.suomenmopsikerho.fi)


      • Moppe
        Kirpukka kirjoitti:

        Yksilöllistä on tuo pureminen, kuten muissakin roduissa. Mopsi ei kyllä ihan niin kamalaa jälkeä saa aikaiseksi kuin joku vahvapuruisempi rotu. Sitä paitsi jos pentu puree huonekaluja / seiniä ym. niin silloin kannattaa ostaa herkullisia rustoja, luita, possun häntiä, korvia ym. mikä maistuu paremmalle. Myös pitkät kävelylenkit helpottavat tilannetta. Kuluu se energia muuhun kuin paikkojen koluamiseen.

        Meillä oli alkuaikoina huusholli täynnä kaikkea kivaa purtavaa, aina kun neitokainen puri jotain mitä ei saanut purra niin tarjottiin sallittua purtavaa. Ajan kanssa se himo kokeilla hampailla sohvan kulmia tai muuta kankaasta valmistettua laantui ja nyt on pitkään ollut pureskelematta niitä. Joskus voi vielä tulla niitä pentupuuskia ja neiti yrittää ihan hakeakseen huomiota, mutta tietää jo vallan hyvin mitä saa tehdä ja mitä ei. Ei koskaan tehnyt meidän pentu mitään kiellettyä kun oli yksin, mutta kaikkea piti kokeilla kun isäntäväki oli paikalla eikä nähnyt neitiä silloin kun prinsessa olisi huomiota kaivannut. Kyllä me sitten opimme toistemme kujeet ja nyt on rauhallista, ellei iske hepulia ja niillehän me vain nauretaan. Neitokainen on 10 kk ja aivan ihana ajatusten- ja tunteidenlukija. En voisi toista rotua kuvitellakaan! =)


    • moppee

      Mulla on nyt 4kk narttu mopsi ja on kyllä ollut paljon kiltimpi mitä osasin odottaa. kamalasti on kyllä energiaa mutta kun on tarpeeksi leluja esim sillon kun ei oo ite kotona niin hienosti se niitten kanssa pärjää. ei oo tehnyt mitään tuhoa tähän asti. ostin biltemasta komposti aitaa jonka pystyy levittään pituus suunnassa ja sillä saa tosi hyvin rajattua huoneesta alueen johon se jää jos on pois kotoo(niin välttyy kalliimmilta tuhoilta). Asiansakkin jo teki pennusta lähtien sanomalehdelle ja nykysin jo ulos. aivan ihana koira ja niin seurallinen etten kyllä antais pois enää mistään hinnasta. ja kaiken huomion se vie myös koirapuistossa...moni koira on tullu mustasukkaseks omistajilleen kun ne on tullu mopsia silitteleen:)

    • terhix

      meillä on 7kk narttu mopsi. ja se on ollut kyllä yllättävän helppo jo silloinkin kun se meille tuli.eli ei ole pureskellut mitään mitä se ei saisi pureskella/tuhota..eli siis omat lelut ovat kyllä saaneet kyytiä mutta kaiken muun se on jättänyt kyllä rauhaan:D erittäin vilkas ja seurallinen tuo otus on ja se osaa hurmata kyllä aivan kaikki. mutta pakko todeta että en ole yhtään katunut että mopsin otin,aivan ihana koira/rotu kaikinpuolin. tykkää liikkua ja haluaa osallistua kaikkeen mitä muutkin tekee. luulen että se on hyvinkin koira kohtaista että mitä pureskelee/tuhoaa. joillekkin ei vaan ne omat lelut riitä.:D ja hyvin paljonhan sekin vaikuttaa että kuinka paljon koiran kanssa leikitään ja ollaan. sillä mopsit ovat hyvin ihmisrakkaita ja ne vaativatkin että saavat huomiota tarpeeksi. kokeile sitruuna mehua tai (vähän)tabascoa laittaa sinne mistä et halua että koira pureskelee,saattaa auttaa..:D joskus tehonnut sellainen konsti kissaan.

    • kahden mopsin omistaja

      meillä on juuri nyt sellainen "kuljettaja " . Se piilottelee kenkiä ja leikkii kolme vuotta vanhemman mopsi herran kanssa . pieni musta vipeltelee ja pissii milloin minnekkin ... mopsille hyvä rangaistus on huomioimattomuus(pitää tietysti kieltää ) : älä katso sitä , älä edes vilkuile ! kun se masentuu tarpeeksi ja makaa surullisesti maassa ota mopsi syliin ja paijaa hellästi . tällöin mopsi oppii että ei kannata olla tuhma.

    • puolivuotias

      Muutamana ensimmäisenä kuukautena koira järsi kaikkea mitä edestään löysi, myös ihmisiä, toruminen eikä läpsäyttäminenkään tuntunut auttavan.
      Vasta viime aikoina koirasta on tullut rauhallisempi. Johtunee siitä että ollaan alettu tekemään pidempiä lenkkejä ja ikääkin on tullut.
      Täysin sisäsiistejä ei olla mutta eiköhän sitä pikkuhiljaa opita. Jalkaa osaa nostaa harvoin pissatessa.
      Alku on aina hankalaa mutta lopussa kiitos seisoo. Mopsi on täydellinen ystävä ainakin minulle. Mukava ja terve rotu.
      Jos koiran luonteessa tai käyttäytymisessä on jotakin vikaa, vika löytyy usein vääränlaisesta kasvatuksesta.

      KOIRAA EI SAISI LYÖDÄ eikä muutenkaan pahoinpidellä mutta on kuitenkin osattava olla luja jotta koira oppisi pentuna.

      KUN RAKASTAT KOIRAASI, KOIRASI RAKASTAA SINUA!

      MUISTAKAA: ÄLKÄÄ KOSKAAN HANKKIKO PENTUA PENTUTEHTAALTA! Pentutehtaalla on usein vain yksi emo joka tulee raskaaksi uudestaan heti kun on saanut synnytettyä. Emolle ei anneta aikaa levätä ja pennut erotetaan lähes heti emosta. Koiria ei ruokita eikä hoideta kunnolla ja tilat saattavat olla ahtaat. Pentutehtaalta pennun voi saada jopa yli puolet halvemmalla mutta ne ovat usein myös sairaampia kuin kunnon kennelistä hankitut koirat. Näin lääkärikustannukset ovat usein suuremmat. Muutenkin olisi suositeltavaa jos koiralla olisi paperit. KOIRAKAUPASTA PITÄISI AINA TEHDÄ KIRJALLINEN SOPIMUS!!!

    • meillä musta mopsi..pondi.on jo 3v,iloinen ja seurallinen kaveri:)ei koskaan ole purrut tavaroita tms...on annettu paljon omia leluja ja luita mitä pureskella:)
      aivan ihana perheenjäsen:)

    • Ripapa

      Meillä mopsimme Papu yritti eteisen lipaston kulmaa jäytää mutta loppui heti kun pikkasen Tabascoa hierottiin purukohtaan, ja sama resepti toimi myös keittiön tuolin jalkoihin. Siihen loppui kaikki ylimääräinen pureskelu.
      Ja varpaat ja sormetkin saavat olla rauhassa kun alusta asti sanottiin aina tiukasti EI!.
      Hirmuisen sulosia mopsit kyllä ovat, viereeni sänkyyn olen sen antanut tulla ja tapahan sille siitä sitten tuli, ei kyllä haittaa kun mopsi ei hirmusti tilaa vie:)

    • Mopsukka

      Heippa!
      Minulla on noin 9 kk vanha mopsineitokainen ja se oli pentuna kova tissuttelemaan kaikkea kankaasta ja villasta. Varpaat, housunlahkeet ja hihansuut olivat kanssa mitä kivoimpia juttuja tälle neidille, tykkää vieläkin joskus jahdata niitä, mutta on vähentynyt paljon. Ei kuitenkaan kovinkaan paljoa tuhonnut, mitä nyt oman pedin sai tuhannen säpäleiksi. Ihanan oppivainen neitokainen on ollut, oppinut monet asiat ihan kerrasta ja meillä onkin paljon kivoja juttuja mitä tehdään yhdessä ja tytteli keksii aina omia juttuja. Hulavanteen läpi oppi hyppäämään heti ja keksi jatkaa leikkiä niin että ei riittänyt vain vanteen läpi hyppääminen vaan tämäpä keksi että hyppää vanteen läpi sohvalle ja istahtaa lennossa ja antaa tassua. Ensimmäisellä kerralla katseli minua ihan sellainen ilme kasvoilla että olikohan tämä mamman sinun mielestä hieno keksintö ja kun kehuin niin siitä tulikin sitten se "uusi" yhteinen temppu. Anna mopsukalle paljon huomiota ja haasteita ja aikaa niin kyllä se ei toivottu pureminenkin loppuu aikanaan. Voin sanoa että mitä vilkkaimmasta mopsista tulee kyllä ajan kanssa aivan ihanan yhteistyöhaluinen koiruli jonka kanssa on aina kiva ja hauskaa telmiä. Nimim. Voiko tämä riiviö olla ihan normaali? - On se! ;) Onnittelut kivan, rakastavan ja eloisan kaverin löytämisestä!

    • mopsikuumeilija

      Omistin seitsemän vuotta maailman mahtavimman koiran, joka oli nimenomaan mopsi. Alku oli todella hankalaa, sillä herrani oli todella itsepäinen tapaus. Kusi sisälle 8 kuukautiseksi asti, kunnes kastroitiin, puri kaikkea ja kaikkia, aivan sama, millä sipuliananassitruunapippuri mönjällä paikat valelit. Maistuivat ehkä jopa paremmilta, kun älyttiin laittaa tällaisia herkullisia mausteita. Vuoden iän jälkeen alkoi otus jo muistuttaa jonkin verran koiraa, vaikkei mopsi koira olekaan, vaan aivan oma eläinlajinsa ja ihmiset hänen orjiaan. Aloimme käymään mopsiherrani kanssa tokossa, jossa se menestyikin hyvin, sillä se oli nopea oppimaan. Kisaamaankin pääsimme. Mopsista on potentiaalia vaikka mihin, kun jaksaa oikein yrittää! Mopsiin pitää vain osata suhtautua huumorilla, mutta silti aina välillä näyttää sille kaapin paikka, jotta säilyttää oman arvoasemansa.
      Tuota pureskelua voisi huomattavasti vähentää ihan yksinkertaistenkin temppujen opettaminen, niin kuin edellä ollaankin jo varmaan mainittu, sekä lenkkien pidentäminen, vaikka pentukoiran kanssa tuntuukin, ettei se väsy millään.
      Älä huoli turhia, saat vielä mopsistasi mahtavan kaverin, jonka kanssa koet monia hauskoja, ja välillä vähän vähemmänkin hauskoja juttuja. Antoisia hetkiä pienokaisen kanssa!

    • Mopsi tietoa

      Seurakoirat blogista löytyy artikkeli, jossa tietoa Mopsin luonteesta, historiasta, terveydestä, hinnoista sekä lista Mopsin kasvattajista Suomessa: www.seurakoirat.fi/mopsi/

    • Mopsig

      Kuinka tyyppilistä on tapaukset, joissa silmät voivat pullahtaa ulos? Olen kuullut, että niin voi mopseille käydä ja itsekin olen todella kiinnostunut tästä rodusta, mutta tuo silmä juttu vähän pelottaa..?

      • Mopsin pentu

        Ei mopsin silmät pullahda ulos. :) Harhatietoa!
        Ainut, että silmiä kannattaa varjella toisten koirien kynsiltä ja risu metsässä en suosittelisi sen kanssa menemään :)

        Aivan ihana rotu, suosittelen :)


    • 1+2

      Öö meillä on mopsi ja se on 3 v ja kyllä mopseilta voi lähteä silmät ! Mut ei ne lähe jos ne ei lähe pentuna mut jos ne lähete pentuna niin ne voi lähtee myös aikuisena ! Mun kaverilla oli mopsi ja siltä oli lähteny silmät !

    • moppeli

      Hei meillä 1v 7 kk mopsi herra . Minä haluaisin tietää että pitääkö olla talvella koiralla ulkoillessa takki tai muuta vaatetta? Kun aikasemmin luin että talvipuku pakollinen ja onko pakkas rajaa vai onko se niin että jos ite tarkenee niin koirakin..?
      Ja tuosta puremisesta meillä puree sormia kun on hyvillään ei muista ettei saanu purra..no ei kuitenkaa ole tulle haavoja..:) ja sitten tykkää järsiä metallisia tuolin jalkoja..siihen olen tarjonnu puru luuta tai sitten koitta nu ruveta leikkiin..ei ain tepsi kun sillon ainakin puree tai imee niitä kun on väsyny..? !

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe