OTTAKAA KANTAA!!!

vikavuutten95

en oikein tie mihin tää pitäis laittaa. joten laitoin sen tänne. puhun nyt pehmo leluista. täytin huhtikuussa kymmenen ja syyskuussa lopetin räsyjen kaa nukkumisen. (riepujen niin kuin niitä muut nimittää) kesti aikansa ennen kun löysin uuden luottopeholelun. itse asiassa löysin sen vasta EILEN. se on harmaa kissa. se on nytkin vieressä. en tajua kun useat yläaste ikäiset eivät kehtaa käyttää unilelua. olen varma että monen eläkeikäisenkin pedistä löytyy joku nalle/muu unilelu. miksi siis hävetä? pehmolelulle voi kertoa kaiken. pehmolelut kuuntelevat kiltisti. esim. sydän surut voi kertoa pehmolelulle jos ei ole ketään muuta. jos säilyttää saman pehmolelun läpi elämän tai ainakin melkein, voi sairaalassa viimeisinä päivinään halata sitä ja muistella mitä kaikkea sen kanssa on kokenut. vaarini kuoli viime vuonna. hänellä oli sairaalassa mukanaan pienipupu. hän halasi sitä ja hymyili. kahden päivän jälkeen nukkui onnellisesti pois. niin minä haluan kuolla.

15

1658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ei se pehmolelusta luopuminen johdu siitä, että hävettäisi nukkua pehmolelun kanssa (kukas sen saisi tietää, jos ei kerro? :D), vaan itselläni se kävi vain jotenkin luonnollisesti mukavuussyistä. Kyllä minäkin nukuin unikaverini kanssa tunnollisesti vielä kuudennelakin luokalla, ja jos en tahdo saada unta tai muuten vain masentaa, niin otan sen vieläkin välillä vähäksi aikaa kainalooni :)

      Ja nythän olen siis yhdeksännellä luokalla.

      • vikavuutten95

        tei varmaan semmoisen yleis raportin isosiskoni nukkui viidennellä luokalla unilelulla mutta lopetti sen kysyin miksi hän sanoi: "no he haloo mieti jos sakke saa tietää mitäs mä sit teen ei tolla ees kehtaa nukkuu" sillon mä otin sen unilelun mun sängyn jalko päähän missä on semmoset unilelut joista pidän mut ei oo sopivii nukkumiseen


      • nalle

        mä ainakin nukun nallen kans enkä häpee sitä ollenkaa!!!!! =D


    • sellanen...

      hommaa oikee kissa paljo mukavampi ku mikään tilkkuriepu.

      • vikavuutten95

        hankin pehmolelu kissan oisin hankkinu oikeen jos äiti isi ja isosisko ei ois allergisii


    • vikavuutten95

      oon huomannu et noin 100 ihmistä on lukenu tän mun viestin mut vaan kaks ottanu kantaa tää viesti on täällä siks et te ottaisitte kantaa jotta mä saisin tietää mitä mieltä te ootte tästä asiasta

    • GirlyGirl

      Mä olen sua 10v vanhempi ja mun kainalossa yöllä viihtyy Tuomo-niminen nalle. Tuomolle en puhu kylläkään, mutta kun itkettää, niin sitä on mukava rutistaa. Itseasiassa pienenä tyttönä mulla ei unilelua ollutkaan, mutta Tuomo on ollut nyt jo varmaan seitsemisen vuotta. Uninallet ovat kivoja eikä niissä ole mitään hävettävää. Vaikka mun vieressä nukkuu myös avomies, ei se nalle ole siinä suuremmin haitannut.

    • olen

      21 vuotias ja nukun unilelun kanssa. Enää en tosin rahtaa sitä mukanani vieraalle, mutta kotona se on kainalossa. Vieressäni nukkuu myös mieheni ja välillä oma tyttäreni, mutta niin myös unileluni. Se tuoksuu "unelle" ja koska minulla on univaikeuksia sen avulla saan paremmin nukuttua. Eikä siinä ole mitään häpäsyä, tiedän kymmeniä muitakin!

      • Ei kunnon otsikkoa :P

        Vaan kun tulee poikaystävääni ikävä minulla ei ole mikään pehmolelu vaan pitkä tyyny jota tulee rutistettua kun kultaa tulee ikävä :P
        Ajattelee et se vois olla siinä tyynyn paikalla. :)
        Pari pehmolelua on viel mut ne on vaa jossai sängyn välis unohdettuna.


    • Toimistovastaava

      Joo mä oon nyt 18 vuotta ja mun uninallelt on jo käsi amputoituja toine silmä lähteny kiitää. Kyll sitä viäl rutistaa mut tuntuu vaa siltä ku ois piimää pussissa. Joo ja sill on about 13 arpee ommeltu kii. Uitettu takapihan sammakkolammessa ja nakattu suutuspäissä motarin varrelle.Tippunu koiranpaskaan yms..

    • ....

      On aika vaikea ottaa kantaa kun pehmoleluja ollut siinä iässä kun ei puhunut (tiedä häntä välitinkö silloin). En muista, että ikinä lapsuudessa olisin mitenkään välittänyt pehmoleluista. Jotkut tykkää jotkut ei.

    • Ankeli

      Itse nukuin pehmolelun kanssa lukion ykköselle asti. Sen jälkeen pehmolelun paikan vei poikaystävä. Mutta kuitenkin, nyt 19-vuotiaana, on niin ihanaa otta pehmolelu kainaloon ja nukkua sen kanssa. Tai tyyny tai mikä vain halattava. Vaikka vain paita. Ei se ole se pehmolelu, vaan se, että siellä kainalossa on joku. Itse saan paremman asennonkin nukkuessa kun kainalossa on jotain.

    • taappanainen

      Itselläni on harmaaa pehmokoira nimeltä Turre. Se nukkuu vieressäni vieläkin kaikki yöt (paitsi silloin jos olen poikaystävälläni tai muualla yötä), ja olen vakaasti päättänyt, että se polttohaudataan kanssani.

      Niin ja ikää löytyy 21 :)

    • Saiccu

      En voi käsittää, mitä lapsellista pehmoleluissa on. Tietty tuossa iässä se on lapsellisuuden merkki, kun koitetaan olla niin aikuisi, niin aikuisia. Itse leikin leluilla vielä 8-luokallakin ja olen normaali nuori nainen, joka omaa paljon enemmän mielikuvitusta, mitä saattaa uskoa. Leikkiminen on luovuuden lähde. Lapsi joka leikkii paljon murrosikään asti, omaa paljon värikkäämmän mielikuvituksen. Leikkiminenhän on opettelemista ja oppimista aikuisuuteen ja myöhempään elämään.

      Itse tosiaankin olen kohta parimkymppinen ja hyllyni pursuvata pehmoleluista ja uskokaa tai älkää, unikaverinani on vihreä halinalle (voi kyllä, juuris se vihreä nalle halinalle piirretystä, jolla on neliapila masussaan), koska pienenä se oli suosikki halinalleni.

      Enkä häpeä yhtään pehmolelufriikkiyttäni. Ensimmäisenä lähtiessäni shoppailemaan, on pakko kiertää lelukaupat ja katsastaa pehmoleluhyllyt.

      Ja en mistään hinnasta voi luopua niistä rakkaimmista pehmoistani.

    • Normaali

      Oi ku oli ihana löytää tää ja tajuta et en oo ihan outo! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe