Koira-allergia

sikla

Tietääkö kukaan kuinka paljon labradorinnoutaja allergisoi ja onko kenelläkään koira-allergisella labradorinnoutajaa. Mitä hoito keinoja on koira-allergian hoitoon?

41

46051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sudenkorento75

      Jokaisen koiran allergisointi riippuu henkilöstä itsestään, jollekkin joku tietty rotu sopii toiselle taas ei, näin ollen ei voi kukaan taata että joku tietty rotu ei toisi allergisia oireita. Niin koira-allergiaan kuin muihinkin allergioihin ainona tehoavana hoitokeinona on välttää allergeenejä. Eli ei koiraa koira-allergikolle.

    • heavysussu

      Tuota noin..olen itsekkin pohdiskellu tuota samaa asiaa, että onko koira-allergiaan hoitoa ja olen myös ottanut selvää..jos koirille on allerginen, niin vaan on. Siihen ei ole hoito keinoa ja kaikki koirarodut allergisoi. Ei labbis sen vähempää allergisoi. Minulla on kokemusta sillä isäni on koira allerginen ja sukulaisilla on labbis ja se allergisoi ihan samalla lailla kuin esim. joku suomenlapinkoirakin.. Itsekin haluaisin koiran, mutta kun perheessä on allerginen, niin se ei ole mahdollista.

      • .....

        Osasta koirista ei lähde karvaa, jolloin allergisoivat vähemmän ja saattavat sopia joillekin allergisille. Labbis ei näihin rotuihin kuulu.


      • Vimppuli

        Me harkitaan koiraa.. Saimme tutultamme tietää,että sopivia koira rotuja koira-allergigkoille on:Bichon Frise,Villakioira,Vehnäterrieri ja Kerryterrieri. Minun ukkini on nimittäin astmaattikko.


      • Auttaisiko?

        Olenpa kuullut, että voi sille omalle koiralle tulla oireettomaksi, kunhan on totutellut kunnolla. Tällöin vain usein oireet pahenevat muiden koirien läheisyydessä :O muistaakseni oli ihan asiallinen lähdekin


    • Santtu

      Mulla itselläni oli pienenä tosi paha koira-allergia. Jos kävin samassa huushollissa, jossa koira oli hetkeä aiemmin vieraillut niin sain oireita. Naama oli kuin nokkosilla hakattu, silmät vuosivat ja kutisivat. Astma ei koskaan varsinaisesti puhjennut, mutta pahimmillaan oireita oli myös hengitysteissä.

      No, mitään muuta en koskaan ole niin toivonut kuin omaa koiraa. Nyt ikää 24-vuotta ja oireita ei ole enää muutamaan vuoteen juuri ollut. Tein tietoisen riskin ja toteutin elämäni suurimman haaveen ja otin syyskuun alussa Kultaisen Noutajan. Vielä ei ainakaan ole oireita tullut, onneksi. Periaatteenani on, että jos niitä tulee niin sitten syödään allergialääkkeitä. Mutta koirasta en luovu ennenkuin on oikeasti henkikulta kyseessä.

      Toiset sanoo, että oman koiran pölylle ja hilseelle tottuu ajan myötä. Ns.siedätyshoitoa..En tiedä onko faktaa vai toiveajattelua, mutta mulla onneksi oireita ei enää ole.

      • sikla

        ihanaa kuulla tollaista, niin voi ees ainakin mielikuvituksessa toteuttaa haaveitaan.


      • Dodecatheon

        Poikaystävälläni (samoin kuin äidilläni) on astma ja paha allergia, mutta koskaan ei ole ollut ongelmia meidän koirien kanssa. Rodultaan Lhasa Apsoja, jotka ovat tunnettuja siitä, että sopivat monille allergikoille.

        Ei ole kirkossa kuulutettu etteikö voisi olla koiranomistaja allergiasta huolimatta, mutta se on ehdottomasti yksilöllistä. Toisille käy, toisille ei.


    • carri

      todetaan pikkulapsena se voi iän myötä jäädä pois.toisin on aikuisiän allergiat,jotka piinaavat lopun ikää ja ainoa hoito on allergeenin välttäminen.itsellä näyttää koiralle allergiaa testeissä,mutta koko iän olen ollut koirien kanssa,joten olen tullut niille immuuniksi.näin lääkärini sanoi joten tuo siedätyshoito vie pitkän aikaa.

    • juddha

      en siksi.. koiran ottaminen ei ole sama asia edelleenkään kuin siedätyshoito(eli siinä pikkuhiljaa altistetaan enemmän ja enemmän allergeeneille), koska kun otat koiran allergeenien määrä vaihtelee joten tulos ei ole sama.

      kun koira-allerginen ottaa koiran (koira allergisoi hitaasti, nopeiten jyrsijät) ei pakosti huomaa suurempia oireita -> vaikutuksena voi kuitenkin olla (luultavasti onkin) se että herkistys myös esim. siitepölylle

      eli jos vaikka sinulla on ollut ennestäänkin siitepöly allergia se pahenee kun otat koira-allergisena koiran!!!

      joten kannattaa miettiä tarkasti että haluaako vaikeuttaa elämäänsä myöhemmin, jos ottaa allergisena koiran.
      ja kun ottaa lääkkeitä jatkuvasti niin elimistö tottuu niihin ja lääke ei enää tehoa (teho palaa kyllä jos pitää jonkin aikaa lääkkeestä taukoa)

      ja siitä labbiksesta! itseasiassa vähän aika sitten oli tehty jokin koe missä todettiin että labbiksissa on vähiten (muihin koiriin verrattuna) allergeeneja, ja vielä jommassa kummassa eli mustassa tai keltaisessa oli vielä vähemmän allergeenejä kuin toisessa (en nyt muista kummassa)

      tämä siis vain tarkoittaa sitä että sillä on allergeenejä jonkin verran vähemmän kuin muilla roduilla, mutta juuri nämä villakoirat yms. päästävät huonommin nämä hilseet. yms turkin "läpi"

      mutta siis aina pitää muistaa että kaikki koirat aiheuttavat allergiaa toiset vain vähemmän kuin toiset (mitä enemmän turkkia sitä enemmän yleensä allergeeneja on)

      ja muistakaa vielä kerran että koiraa ei kannata ottaa erityisesti jos ajattelee että kyllä minä siihen vielä siedätyn tämä ei ole totta ->luin nimittäin vähän aika sitten asta- ja allergia liiton sivuilta kyseiseen asiaan liittyvän artikkelin!!!

      • carri

        tosin jos ei ole ikinä ollut allergiaa ja on koira niin tuskin allergiaa tuleekaan.tätä tarkoittaa lähinnä tuo juttu että on hyvä olla koira kotona allergian kannalta.elimistö tottuu allergeeneihin miten ei jo valmiiksi allergisella käy kuin hyvällä tuurilla sairaalassa tehdyillä siedätyshoidoilla jotka taitaa viedä sen pari vuotta aikaakin.ja eikös ollu että voi tehdä vain vähän allergiselle koska tulos voisi olla hengenvaarallinen pahasti allergiselle tehtynä?


      • sudenkorento75
        carri kirjoitti:

        tosin jos ei ole ikinä ollut allergiaa ja on koira niin tuskin allergiaa tuleekaan.tätä tarkoittaa lähinnä tuo juttu että on hyvä olla koira kotona allergian kannalta.elimistö tottuu allergeeneihin miten ei jo valmiiksi allergisella käy kuin hyvällä tuurilla sairaalassa tehdyillä siedätyshoidoilla jotka taitaa viedä sen pari vuotta aikaakin.ja eikös ollu että voi tehdä vain vähän allergiselle koska tulos voisi olla hengenvaarallinen pahasti allergiselle tehtynä?

        kummipoikani perheessä on ollut koirat ennekuin tämä kummipoikani syntyi. Lapsi on allerginen koirille vaikkakin tottui "koirapölyyn" ihan syntymästä asti. No ainahan löytyy näitä poikkeustapauksia.


      • juddha
        carri kirjoitti:

        tosin jos ei ole ikinä ollut allergiaa ja on koira niin tuskin allergiaa tuleekaan.tätä tarkoittaa lähinnä tuo juttu että on hyvä olla koira kotona allergian kannalta.elimistö tottuu allergeeneihin miten ei jo valmiiksi allergisella käy kuin hyvällä tuurilla sairaalassa tehdyillä siedätyshoidoilla jotka taitaa viedä sen pari vuotta aikaakin.ja eikös ollu että voi tehdä vain vähän allergiselle koska tulos voisi olla hengenvaarallinen pahasti allergiselle tehtynä?

        tarkoitin nyt vaan sitä että jos olet allergien koirille ja otat koiran niin et todennäköisesti kyllä siedäty koiralle.

        ja jos käy siedätys hoidossa sen n.3 vuotta niin sen jälkeen (yleensä)voit ottaa koiran jos hoito on tehonnut!!!

        ja en tiedä tarkempia ohjeita tai määräyksiä ketkä sen voivat käydä läpi, vain ne perus tiedot asiasta...


      • paivimn

        Luin viestisi, ja ajattelin kysyä, miten tiedät sen, että siedätyshoito ei auta koiran hankkimiseen. Jouduin itse toteamaan että allergiani on niin voimakas, että jopa vehnäterrieri aiheutti syljen kautta allergiaa voimakkaasti, vaikka vehniksen ei pitäisi aiheuttaa allergiaa. Koko perheemme oli surullinen, kun näin kävi. Onneksi totesimme asian niin, että kävin vehnisperheessä kokeilemassa, miten minun käy. Näin vältyttiin vielä hirveämmältä katastrofilta, jos olisimme ottaneet pennun, ja joutuneet palauttamaan sen. On kai vaan tyydyttävä siihen tosiasiaan, että meille ei koiraa tule.
        Siitä siedätyshoidosta vielä. Mistä sait artikkelin luettavaksesi, jossa oli tietoa asiasta enemmänkin? Haluaisin tutustua asiaan lähemmin. Tietäisin, miksi minulla on asiat näin.
        Olet lähettänyt viestisi aika kauan sitten, joten toivon, että saisit viestini kuitenkin.


      • Perrolove
        paivimn kirjoitti:

        Luin viestisi, ja ajattelin kysyä, miten tiedät sen, että siedätyshoito ei auta koiran hankkimiseen. Jouduin itse toteamaan että allergiani on niin voimakas, että jopa vehnäterrieri aiheutti syljen kautta allergiaa voimakkaasti, vaikka vehniksen ei pitäisi aiheuttaa allergiaa. Koko perheemme oli surullinen, kun näin kävi. Onneksi totesimme asian niin, että kävin vehnisperheessä kokeilemassa, miten minun käy. Näin vältyttiin vielä hirveämmältä katastrofilta, jos olisimme ottaneet pennun, ja joutuneet palauttamaan sen. On kai vaan tyydyttävä siihen tosiasiaan, että meille ei koiraa tule.
        Siitä siedätyshoidosta vielä. Mistä sait artikkelin luettavaksesi, jossa oli tietoa asiasta enemmänkin? Haluaisin tutustua asiaan lähemmin. Tietäisin, miksi minulla on asiat näin.
        Olet lähettänyt viestisi aika kauan sitten, joten toivon, että saisit viestini kuitenkin.

        Siis, mun käsittääkseni näin. Ne koirat, joilta ei lähde karvaa, eivät levitä hilsettä niin paljon ympäriinsä, kuin ne koirat joiden hilse leviää myös karvan mukana. Usein nämä tietyt rodut pestään usein, joten hilse menee viemäristä alas. Kannattaa harkita huolellisesti ennen kuin ottaa koiran "siedätykseen". Koiraa, perheeseensä kiintyvää otusta ei voi ottaa koeajalle. Usein käy niin, että alussa saa oireita, mutta ne häviää ajan myötä. Jos allergia on todettu lapsena, se luultavasti lieventyy vanhempana.
        Pari asiaa vaikuttaa myös :
        Imuroi usein
        Älä ota koiraa sänkyyn, jos allergiasi on paha
        Pidä koiran turkki lyhyenä


      • Vaikuttaako
        Perrolove kirjoitti:

        Siis, mun käsittääkseni näin. Ne koirat, joilta ei lähde karvaa, eivät levitä hilsettä niin paljon ympäriinsä, kuin ne koirat joiden hilse leviää myös karvan mukana. Usein nämä tietyt rodut pestään usein, joten hilse menee viemäristä alas. Kannattaa harkita huolellisesti ennen kuin ottaa koiran "siedätykseen". Koiraa, perheeseensä kiintyvää otusta ei voi ottaa koeajalle. Usein käy niin, että alussa saa oireita, mutta ne häviää ajan myötä. Jos allergia on todettu lapsena, se luultavasti lieventyy vanhempana.
        Pari asiaa vaikuttaa myös :
        Imuroi usein
        Älä ota koiraa sänkyyn, jos allergiasi on paha
        Pidä koiran turkki lyhyenä

        Kuulin naapurilta että heidän karvallinen (:D) koiransa ei aiheuttanut mitään oireita, mutta se pestiin miedolla vauvanshampoolla. Heti kun kerran kokeiltiin koirashampoota, osa perheenjäsenistä alkoi saada oireita. Ne loppuivat taas, kun shampoo vaihdettiin aikaisempaan.
        Voisikohan tässä olla osasyy allergioihin?


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Meillä on labbis, joka on tullut allergisesta perheestä. Siellä omistajan allergia oli pahentunut astmaksi!

      Joten labbista en ainakaan suosittelisi allergiselle!!

      • nöörs

        Siedätyshoito on oikeaa hoitoa, ei kotona tehtävää omalla hyvinvoinnilla leikkimistä. Googlettakaa hyvät ihmiset vaikkapa hakusanoilla siedätyshoito ja käypähoito suositus. Sen jälkeen googletatte paikkakuntanne nimellä esim "hevonpeppu ja siedätyshoito". Näin saatte paikkakuntanne siedätyshoitoa tarjoavat lääkäriasemat tietoonne. Jos minä osasin niin tehdä niin osaatte tekin.


      • labbis

        Sairaanhoitajatutulleni tuli allergiaoireita viiden vuoden koiran kanssa asumisen jälkeen. Hänelle annettiin siedätyshoitoa, käytännössä siis lääkäri antoi hänelle tietyin väliajoin injektion, joka sisälsi näitä koiran antigeenejä. Ainakin siedätyshoidon alkuvaiheessa tuttuni ei saanut asua koiran kanssa saman katon alla. En muista tapahtuiko eri katon alla asuminen siitä syystä, että oireet olivat tulleet niin pahoiksi vai onko käytäntö tällainen aina siedätyshoidon aikana.. Siedätyshoidossakin on tietenkin omat vaaransa, joista kannattaa toki ottaa selvää ennen sen vakavampaa harkitsemista..


    • HANNA

      labradorinnoutaja ei kuulu niihin koiriin jotka ei allergisoisi, päin vastoin! koira allergiaan ei ole mitään hoitokeinoa. siskoni perheeseenkin toivottiin kovasti koiraa, ja perhe kävi juttelemassa lääkärin kanssa. lääkäri sanoi että se on totta ettei kaikki koirat aiheuta kaikille allergiaa. perhe oli siinä toivossa, että heille voísi otta coton de tuléarin, bichon frsén, tai jonkun sellaisen "allergisoimattoman" mutta testeissä käytyään lääkäri ilmoitti että perheeseen ei koiraa voisi ottaa sillä siskoni oli NIIN pahasti allerginen, että oli rotu mikä tahansa, hänelle puhkeaisi kolmen vuoden sisällä astma! tieto oli perheellle suuri pettymys mutta mitäänm ei ollu tehtävissä, koska siedätyshoitoa ei tehdä koira allergiaan.

    • Suru-tyyppi

      Mun perhe joutuu luopumaan meijän koirasta. Koira on 4 vuotias narttu. Silti surettaa, kun oon kiintyny liikaa, ja edellinen koira kuoli traagisesti, joten menin siinä jo ihan murskaks. En tie, miten nyt selviin.
      Äiti ei suostu mennä siedätys hoitoon, enkä tiedä miks. Se vaan sanoo, et se maksaa liikaa.
      Paljon se maksaa?

      • eräs vain

        Ihmiselle koiraa varten tehty pistossiedätyshoito maksaa 3300 euroa kolmessa vuodessa. Hoito kestää 3 vuotta. Luin just käypähoito suosituksista.


    • Siedätyshoidosta

      Allergiaa voi kyllä hoitaa siedätyshoidolla.. on myös tapauksia joihin se ei tehoa ja hoito lopetetaan. Itselläni on erittäin paha astma mutta se on hoitotasapainossa ja olen siedätyshoidossa, joten astma ei ole mikään este siedätyshoidolle, päinvastoi. Omalla paikkakunnallani ei tehdä koira siedätystä terveyskeskuksissa, ainakaan ihan noin vaan, mutta yksityisillä kyllä tehdään. Tarkkaa hintaa en osaa sanoa mutta 3 vuotta maksaa karkeasti 3500-5000 euroa, riippuu siiitä mille kaikelle siedätetään.

    • astma atikko

      Meidän eläinlääkäri kertoi olleensa opiskeluaikanaan kauhean allerginen. Aina kun talliin/navettaan mentiin, henki vinkui ja silmät kutisi ja iho paukamilla. Mutta meni vaan ja lievitti oireet lääkkeillä. Nyt takana pitkä ja menestyksekäs työura eläinlääkärinä, ei oireet vaivaa eikä astma. Itsessäni olen huomannut samaa. Siedätyn omiin eläimiini tottumalla. Ei maksa mitään! Eläimistä en ole luopunut, vaikka atooppinen astmaatikko olenkin. Nykyisin jo vuosia oireeton, täysin terve olo.

    • siedätys ei kallista

      Siedätyshoidostahan saa myös kelakorvauksen, joten ei sen nettomaksu yksityiselläkään nouse noihin summiin kuin edellä mainitaan. Hinta kolmelta siedätysvuodelta (yhdelle allergeenille) jäänee kelakorvausten jälkeen n 1500 euroon.
      Summa jakaantuu noille kolmelle vuodelle, sitä ei siis tarvitse maksaa heti kättelyssä.
      Itse käyn eläinsiedätyksessä , takana runsas vuosi ja olen huomannut helpotusta. Toiveena on ottaa kotiin oma lemmikki hoitojen jälkeen. Thumb up! :)

    • siedätyksestä

      Riippuu varmaan lääkäriasemasta nuo maksut, eikä se kela niin hirveesti korvaa yksityisellä käynneistä, summiin nähden. Eikä ainakaan minun hoitajani mukaan tarvitse odottaa kolmea vuotta, riittää että saa maksimiannostusta/ylläpitoannostusta, eli noin puolen vuoden kuluttua siedätyksen alettua jos hyvin etenee, ja saa pikasiedätystä..:) mutta niin itse en ainakaan hintaa katso, sen verran rakas haave tuo koira minulle on..

    • Flatti

      Me otamme sileäkarvaisen noutajan kesällä, vaikka olemme allergisia. Tiistaina 17 päivä kerrynterrieri poikamme lopettettiin agressiivisuuden takia. Että sitä rotua en suosittelis ainakaan ensimmäiseksi koiraksi

    • LurppakorvaLabradori

      Hei. Olen sairastanut keskivaikeaa astmaa 7-vuotiaasta asti eli pian 26 vuotta. Samoin minulla on ollut pienestä asti koira-allergiaa. Huomaan saavani tietyistä koiraroduista voimakkaampia allergiakohtauksia, kuten kiinanpystykorvista, norjanharmaasta hirvikoirasta, suomenpystykorvasta jne. Roduilla on yleensä paksu ja pöllyävä turkki. Allergiakohtauksina minulla on ollut loppumatonta aivastelua, nenänvuotoa, silmät punottavat ja ihoa alkaa kuivaa. Kuitenkin labradorinnoutajan kanssa olen tullut toimeen. Suosittelen koiran ottamista suunnitteleville allergisille ihmisille koiraan tutustumista konkreettisesti. Iltalenkillä vastaan tulevaa koiraa voi rapsutella koiran ja omistajan sen salliessa, koiratuttavaa voi pyytää koiran kanssa kahville ja mielellään yökylään allergisten reaktioiden testaamiseksi sekä eri kasvattajien luona heidän luvan antaessa kannattaa vierailla, jotta kukin pääsee näkemään, miten reagoi eri rotuihin. Me rapsuttelimme tuttavan kiinanpystykorvaa, joka aiheutti hurjia allergiakohtauksia. Puolestaan labradorista en saanut allergiakohtauksia miltei ollenkaan. Niimpä lattiallamme makaa nykyään yli yhden vuoden ikäinen labradori, josta emme luopuisi mistään hinnasta.

      Tutustukaan eri rotuihin konkreettisesti rapsutellen ja kasvattajien luona vieraillen. Koirakyläilyjä suosittelen lämpimästi. Jos hurjia allergiaoireita tulee, ei kannata ottaa. Meillä koiran ottaminen on kuitenkin onnistunut.

    • lablav

      Minut todettiin allergiatesteillä koiralle ja kissalle allergiseksi, ja kissojen kanssa samassa tilassa on maksimi 2 tuntia, sitten alkaa hengenahdistus, minulla on myös astma.
      Mutta koiria minulla on ollut neljä; sekarotuinen, cavalier ja kaksi labbista.
      Eikä mitään ongelmia. Ja ystävillä muita rotuja, ainoa minkä olen huomannut että tuli rotikan kuolasta käteeni pieni ihottuma joka meni hetkessä ohi.
      Eli meitä taitaa olla montaa erilaista ihmistyyppiäkin sen allergian suhteen, ja kai sen saa vain kokeilemalla tietää kuinka käy!
      Ennen omia koiriani lainasin aina kaverini koiraa ja siitä huomasin että otanpa oman

    • Astmatikko

      Täältä tuleelisää positiivista labbiksista allegikolla. Eli olen itse paha astmatikko ja eläinallegikko ja meillä on 3 koiraa, aluksi kun eka koira tuli oli minulla, silmien vuotoa, niiskutusta ja pientä hengen ahdistutsta, 2vko jälkeen ei enään mitään.

      Huomasin myös että sieto kykyni muihinkin kuin omaankoiraani oli kasvanut. Nyt meill on 3 koiraa, allergia on niin kuin ei olisi ikinä ollutkaan(: Elikkä ota koira jos sinusta tuntuu että voit sellaisen ottaa, allergia voi jopa hävit tämän siedätyksen myötä! (:

    • Eläinrakas poika'96

      Hei, olen 15 vuotias poika jonka kuusipäiseen perheeseen tuki juuri seitsemäs jäsen. Saimme beaglepennun, ikää nyt 8viikkoa.

      Minulle todettiin muutama vuosi takaperin kissa-allergia, vakava sellainen, ja ohimenne mainittiin että voin olla myös koiralle hieman allerginen. Nyt koiran tultua perheeseen olen aivastellut enemmän, minun silmiäni punoittaa ja kutittaa, ja nenäni vuotaa. Epäilen olevani koirille allerginen, ehkä vain lievästikin. Silti en ole valmis elämään nuoruusvuosiani jatkuvasti nuhaisena ja silmiäni raapien.

      Pentu on ollut meillä nyt 3 päivää, ja nyt vasta huomasin oireet. Emme missään nimessä kykene luopumaan vauvastamme, enkä voi viedä kaikkea sen tuomaa iloa perheeltäni pois.

      Minun täytyy löytää oireisiini jokin hoitokeino, mutta olen aivan hukassa ja paniikissa. En tiedä mitä tekisin, sillä jos puhun vanhemmilleni asiasta he pettyvät, enkä halua luopua tuosta ihanasta ilopilleristä.

      • NiinpäNiin...

        Allergiaan ei ole mitään parannuskeinoa. Jos olet allerginen niin sitten olet.
        Koira pois tai pidätte koiran ja kärsit oireista, thats it. Oireet voivat pahentua mitä enempi altistut koiran hilseelle, karvalle..mille nyt allerginen oletkaan koirassa.
        Ikävää mutta totta.


      • annamaijax

        Kuinkas teillä kävi?


    • Allerginen koiranomi

      Meillä kaksi labukkaa ja olen allerginen koirille, koiria ollut taloudessa peräkkäin jo 16 vuotta. Välillä kun oireet yltyy otan allergialääkkeet, samoja mitä heinänuhaan käytetään ja hyvin on pärjätty. Reseptillä lääkkeet maksaa n. 4 euroa/100 kpl eli ei tule edes kalliiksi ja mitään sivuoireita ei ole. Tiedän myös erittäin allergisen eläinlääkärin joka hoitaa työtänsä varsin menestyksekkäästi allergialääkkeiden voimin. Miksi tyhjää kärsiä kun oireisiin on helppo hoito.

    • labbislove

      Äitini perheessä oli hänen syntymästään asti koiria, beagleja. Nuorena aikuisena äidin koira-allergiaoireet kuitenkin alkoivat omilleen muuton yhteydessä, ehkäpä altistumisen loppumisen takia? Koiraihmisenä äiti oli kovasti pahoillaan, ettei enää koskaan voisi ottaa koiraa. Koko lapsuutemme me jälkeläiset koiraa kärtöimme, ja 16 vuoden väännön jälkeen saimme tahtomme läpi. Uusien tutkimusten valossa kun allergia ei välttämättä pahene altistuksesta huolimatta. Niin meille tuli labbispentu, eikä näin neljän vuoden jälkeen ole äidille enää oireita tullut koiran vanhetessakaan. Kuitenkin edelleen jotkin rodut, esimerkiksi snautserit, aiheuttavat mammalle pahoja oireita. Eli ehkä kokeilemalla selviää, mikä rotu sopii kenellekin, jos sopii.

    • Toivoton(ko)?

      Moi, meillä iskä allerginen, ainakin pienenä. Eli voisiko olla mahdollista että allergiaa ei enään olisi??

    • koko222

      Allergian oireet voivat vähentyä, mutta itse allergia pysyy. Jos altistuu allergisoivalle eläimelle, voivat oireet pahentua pikkuhiljaa, pahimmassa tapauksessa tuloksena paha astma, jolloin on melkeimpä pakko luopua. Allergialääkkeitä voi käyttää jonkun aikaa, mutta sitä periaatetta ei voi ottaa, että ihminen syö lopun ikäänsä lääkkeitä, ja minkään lääkkeen teho ei poista allergiaa.

      Itselläni 2 koiraa, joista nyt joudun luopumaan, koska allergia on pahentunut ja siitä seurannut astma. Ei kannata ottaa koiraa jos perheessä on allergikko, koska luopumisen tuska on ihan hirveä, sitä ei voi kuvitellakaan etukäteen. Toinen, vielä allergisoivampi eläin on kissa.

    • v k

      On keinoja. Meillä oli kultsu mutta olin allerginen. Lääkäri käski käyttää piikkiä reiteen kaksi kertaa päivässä noin 10päivää. Kannattaa kysyä jos auttaa.

    • KoiraRakas<3

      Mikä tuollainen "piikki" on? Toivon että voisit hieman selventää ja kertoa lisää sillä meille on tulossa bichon frise. kävimme katsomassa näitä pentuja. Äitilleni ei tullut paikanpäällä mitää mutta yöllä hieman. Tosin siellä oli myös muita koiria. Ja niitä pentuja ei oltu pesty vielä kertaakaan tai viety pihalle.
      Toivottavasti äitini siedättyy tälle. Sillä minulle koirat on niin tärkeitä että en pysty elämään ilman koiria.

      Toivon että te alllergikoilla joilla on kokemuksia (mieluiten hyviä) voisi kertoa lisää ja että voiko äitini siedättyä? Ja haluisin kuulla lisää tuosta "piikistä". Onko siitä haittaa?

    • med.kandi

      oon allergikko myös, ja sain siedätyshoitoa, jolla koira-allergia poistu. otin oman koiran (labbis). allergia palasi, mutta oma koira ei aiheuttanu oireita, muuta kuin sen jälkeen kun olin ollut erossa siitä muutaman viikon, mutta oireet hävisivät taas vähän ajan kuluttua. verikokeitten mukaan kuitenkin allergia arvot oli 400 kertaset normaaleihin verrattuna...

    • pöllölaulaa

      Labbiksesta lähtee kai hilsettä joka aiheuttaa allergiaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe