[SOLVED] Akne tulee maidosta

Jorka

Akne tulee maidosta. Ihminen, joka ei ole elämässään kertaakaan juonut maitoa, ei saa aknea. Tietysti näppy tai kaksi voi olla mahdollista pinnallisten bakteerien seurauksista.

www.milksucks.com

21

8288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI OLE TOTTA!

      HURRAA! HURRAA! HURRAA!
      Aknen parannuskeino on löytynyt! Kaikki luopukaa maidosta! Ei se ole ihan noin yksinkertaista... kumpa se olisikin.

      Olin 2 kuukautta juomatta maitoa, syömättä jugurtia, juustoja en syö muutenkaan, en syönyt karkkia, en suklaata, en juonut limsaa. Söin samalla vitamiineja, hivenaineita, kalanmaksaöljyjä jne....

      Lyhyesti. EI AUTTANUT!

      Uskokaa jo että ruokavaliolla on hyvin vähän tekemistä aknen kanssa. Suurin syy on perinnöllisyys (stressi on myös suuri vaikuttaja). Naisilla tietysti hormonit. Mutta ruokavalion osuus on hyvin minimaalinen.

      Ei ollenkaan hyvä sivu. Täysin yksipuolinen. Vegaanien ylläpitämä, joten maitoa pelkästään dissataan eikä sen hyvistä puolista puhuta mitään. Kaikki haluavat eroon aknesta, mutta ei saa olla niin sinisilmäinen että menee uskomaan tuollaista suoraa propagandaa, joka on kirjoitettu jonkin tietyn ryhmän puolesta.

      Sivuillahan suositellaan joka käänteessä kääntymään vegaaniksi? Oikeita tutkimustuloksia ei ole. Lääkäreitä on kyllä lainattu, mutta lainaukset ovat yhden lauseen pituisia tyyliin:
      "Maito ei ole välttämättä hyvä asia... ...laktoosi-intolerantikoille... eikä välttämättä akneiholle..."
      Sivut käsittelevät muutenkin hyvin niukasti juuri aknen ja maidon yhteyttä. Suurin osa on veikkauksia ja ihmisten omia kokemuksia siitä aiheuttaako suklaa tai maito heille aknea!

      T: minäminäminä

      • Jorka

        Tietysti se ei ole auttanut sinulle, jos kerta jo olet juonut maitoa. Jos olisit syntynyt ja syönyt vain maidotonta ruokavaliota, olisi apu auttanut.


      • maitoa kansalle
        Jorka kirjoitti:

        Tietysti se ei ole auttanut sinulle, jos kerta jo olet juonut maitoa. Jos olisit syntynyt ja syönyt vain maidotonta ruokavaliota, olisi apu auttanut.

        Totta että ihmisen ruoansulatusjärjestelmää ei ole luotu sulattamaan maitoa osana luonnollista ravintoamme. Siksi niin monet laktoosi-intolerantikot. On myös totta että nykyinen purkitettu ruokamaitomme on hyvin prosessoitua ja vähiravinteista, mutta tosiasia on että suoraan lehmästä lypsetty käsittelemätön maito on hyvin terveellistä. Sillähän vasikkakin elää ensimmäiset kuukautensa. Ja vastalypsettyä maitoa voivat juoda laktoosi-intolerantikotkin. En muista tarkkaa syytä miksi, mutta käsittelemätön maito ei ärsytä vatsaa.

        MUTTA! Maito ei silti ole pääsyy akneen!
        Lue se toinen    
           
           [SOLVED] Puhjenneen aknen puhdistus kehosta

        T: minäminäminä


      • väiski
        maitoa kansalle kirjoitti:

        Totta että ihmisen ruoansulatusjärjestelmää ei ole luotu sulattamaan maitoa osana luonnollista ravintoamme. Siksi niin monet laktoosi-intolerantikot. On myös totta että nykyinen purkitettu ruokamaitomme on hyvin prosessoitua ja vähiravinteista, mutta tosiasia on että suoraan lehmästä lypsetty käsittelemätön maito on hyvin terveellistä. Sillähän vasikkakin elää ensimmäiset kuukautensa. Ja vastalypsettyä maitoa voivat juoda laktoosi-intolerantikotkin. En muista tarkkaa syytä miksi, mutta käsittelemätön maito ei ärsytä vatsaa.

        MUTTA! Maito ei silti ole pääsyy akneen!
        Lue se toinen    
           
           [SOLVED] Puhjenneen aknen puhdistus kehosta

        T: minäminäminä

        luin vasta yhden kirjan jossa selitettiin laktoosi-intoleranssin aiheuttaja prosessoidussa maidossa. nyt en vaa muista miten se meni :D pitää tsekata joskus uudestaan....mut valtaosa "maitoallergikoista" ei saa mitään oireita tuoreesta maidosta =)...vika on ehkä henkinen jos saa x)


      • Tuulia
        väiski kirjoitti:

        luin vasta yhden kirjan jossa selitettiin laktoosi-intoleranssin aiheuttaja prosessoidussa maidossa. nyt en vaa muista miten se meni :D pitää tsekata joskus uudestaan....mut valtaosa "maitoallergikoista" ei saa mitään oireita tuoreesta maidosta =)...vika on ehkä henkinen jos saa x)

        ...olisiko siis pitänyt jättää äidinmaitokin välistä? Jos ulkoisia tekijöitä etsitään niin uskoisin ennemmin vaikka että kaikki myrkyt, kuten ympäristön saasteet ja ruuan lisäaineet, vosivat herkistää ihoa sairauksille. Luulen että akne voi johtua eri ihmisillä hyvin erilaisista syistä.. ja lisäksi uskoisin että monet asiat yhdessä voivat aiheuttaa altistumista. Enpä ollenkaan usko että maito olisi se pahin riskitekijä, jos ajatellaan nykyihmisen elintapoja. Akne on monien asioiden summa, eikä syiden selvittäminen ole siksi läheskään noin yksinkertaista. Niin suuren viisauden kun uskotkin löytäneesi, niin uskoisin, että tuo olisi keksitty jo kauan ennen sinua, jos se noin helppoa olisi.


      • mosku
        Tuulia kirjoitti:

        ...olisiko siis pitänyt jättää äidinmaitokin välistä? Jos ulkoisia tekijöitä etsitään niin uskoisin ennemmin vaikka että kaikki myrkyt, kuten ympäristön saasteet ja ruuan lisäaineet, vosivat herkistää ihoa sairauksille. Luulen että akne voi johtua eri ihmisillä hyvin erilaisista syistä.. ja lisäksi uskoisin että monet asiat yhdessä voivat aiheuttaa altistumista. Enpä ollenkaan usko että maito olisi se pahin riskitekijä, jos ajatellaan nykyihmisen elintapoja. Akne on monien asioiden summa, eikä syiden selvittäminen ole siksi läheskään noin yksinkertaista. Niin suuren viisauden kun uskotkin löytäneesi, niin uskoisin, että tuo olisi keksitty jo kauan ennen sinua, jos se noin helppoa olisi.

        mä kyl ajattelen et maidosta ei kannata luopua. kalsium ja d-vitamiini on aika hyvä yhdistelmä estämään luukatoa...milk = energy!!


      • Nutrigenomiikka

        15 vuotta kestänyt akneni hävisi kokonaan viikon sisällä maitotuotteiden käytön lopettamisesta. Yhtään finniä ei ole tullut 3 kuukauteen. Vieläkin ihmetyttää katsoa tervetta ihoa peilistä, uskomatonta!

        Geeneillä on varmasti vaikutusta asiaan. Samanikäinen työkaverini on kasvissyöjä jä syö suuria määriä maitotuotteita päivittäin, ilman mitään ongelmia. Joillekin ihmisille maitotuoteet eivät kuitenkaan sovi lainkaan. Väite että ruokavaliolla ei olisi vaikutusta akneen on täysin väärä.

        Luulen että useimmissa tapauksissa akne johtuu perinnöllisyystekijöiden kannalta vääränlaisesta ruokavaliosta, muitakin syitä varmasti on. Oikea ruokavalio löytyy kokeilemalla, kanattaa aloittaa luopumalla maitotuotteista.


      • Anonyymi

        Itsellä auttoi se, kun lopetin maidon juomisen, ei vaikuta kaikkiin siis


    • minä 16v

      en juonut koskaan maitoa pienenä enkä myös nytkään mutta kuitenkin minulla on kauhea akne. Akne ei tule maidosta.

      • Buuuuuulshit!

        Jos teillä on akne ja mietityttää mistä se on tullu, ni kysykääpä isiltä ja äidiltä jos onko niillä ollu nuorena aknea. Jos ei, niin kannattaa ottaa äiti vähän syvällisempään puhutteluun.

        Aikaisempiin kommentteihin haluaisin lisätä, että suurin osa maailman ihmisistä on laktoosi-intolerantikoita jo nuorella iällä. Aasiassa ei edes käytetä maitotuotteita. Samanlaisia finninaamoja löytyy sekä euroopasta ja aasiasta, itse lukeuduin vielä nuorempana näihin.

        Iän karttuessa kyllä ne finnit katoaa, ei niihin mitkään poppakonstit auta, ei murrosikää voi hoitaa valitettavasti buranalle ja parilla antibioottikuurilla.


      • laktovammanen
        Buuuuuulshit! kirjoitti:

        Jos teillä on akne ja mietityttää mistä se on tullu, ni kysykääpä isiltä ja äidiltä jos onko niillä ollu nuorena aknea. Jos ei, niin kannattaa ottaa äiti vähän syvällisempään puhutteluun.

        Aikaisempiin kommentteihin haluaisin lisätä, että suurin osa maailman ihmisistä on laktoosi-intolerantikoita jo nuorella iällä. Aasiassa ei edes käytetä maitotuotteita. Samanlaisia finninaamoja löytyy sekä euroopasta ja aasiasta, itse lukeuduin vielä nuorempana näihin.

        Iän karttuessa kyllä ne finnit katoaa, ei niihin mitkään poppakonstit auta, ei murrosikää voi hoitaa valitettavasti buranalle ja parilla antibioottikuurilla.

        Ei nyt aivan liity siihen, millaisia vaikutuksia maitotuotteilla on ihoon, mutta koska täällä sivutaan laktoosi-intorelanssia. Niin siis "oikeasti" kaikki ihmiset ovat alun perin olleen kykenemättömiä pilkkomaan maidon laktoosia. Laktoosin sietokyky on mutaatio, joka on laajalle levinnyt pohjoismaissa, mutta harvinaisempi mm Aasiassa. Tämä käydään lukion biologia 2 kurssilla :)


    • ainakin monella

      jos katoitte eilisen ohjelman... pitäs olla totta, tutkimusten mukaan ainakin.

    • erkkinimim

      itse ainakin huomasin syötyöni eilen litran jogurttia ja juotuani 3dl maitoa niin kyllä naama kukki. Täytynee pitää taukoa maitotuotteista...ei se ota jos ei annakaan.

    • krapulanaama90

      Äidilläni on laktoosi-intoleranssi, eli maha menee sekaisin maidosta, en varmaan ole sitä perinnyt, koska suoli toimii normisti, mutta minusta tuntuu ettää maito aiheuttaa minulle taliköhnää ja finnejä..?

    • Kashmirilainen

      Luulisin että kyse on laktoosin lisäksi/sijasta maitoproteiineista, kaseiinista ja herasta. Itse olin tosi pahasti allerginen näille. Näkyi vain Igg allergiatestissä, Igessä ei näkynyt mitään. Lisäksi olin allerginen kananmunalle. Gluteenin oli jättänyt jo aiemmin pois, joten sille ei näkynyt niin merkittäviä vasta-ainereakioita, mutta vaikutus on kyllä itsellä tullut huomattua jo aimmin varsin vakuuttavasti.

      Jos on tosi pahasti allerginen noille kaikilla, kuten itse olen, nin yhden pois jättäminen ei välttämättä vielä aiheuta merkittäviä muutoksia.

    • älä huijjaa

      MAITO EI AIHEUTA FINNEJÄ

    • joillakin toimii

      Mä olen kärsinyt finneistä jo parikyt vuotta. Jos syön maitotuotteita enemmän, iho rasvoittuu enemmän ja tulee heti isoja paiseita. Muu ruokavalio ei niinkään vaikuta. Kaikilla maitotuotteiden pois jättäminen ei auta.

      • kgkhkhkh

        Ihan sama juttu. Niiiin moneen kertaan koettu, mulle maitotuotteet ei todellakaan sovi. Juusto on pahin. Muu rasvainen ruoka ei vaikuta juurikaan. Jokainen voi sen itse testata.


    • kukkakepakko

      Yritin tuossa keväällä kasvattaa lihaksia kuntosalilla. Lisäsin ruokavalioon reippaasti rahkaa, palkkaria yms. ja katso, naama alkoi kukkia oikein kunnolla. Oon päätynyt siihen, että mun ruokavaliossa voi olla proteiinia korkeintaan 25 % (noin 1,5 g/painokilo, suositus 2-2,5 g/painokilo jos haluaa lihaksia kasvattaa) ja siitäkin pitää valtaosan tulla muista kuin maitoperäisistä tuotteista. Surku lihasten kannalta mutta parempi ilman finnejä. Näyttää kumminkin siltä, että esimerkiksi lihasta tai vaikka hampusta tai herneestä saatavaa proteiinia iho kestää paremmin.

    • 20+17

      Ei maito aknea aiheuta mutta voi joillakin hieman pahentaa kuten itselläni
      jäätelö aiheuttaa näppyjen lisääntymistä seuraavana päivänä..

      Punttitreenaajien kannattaa kokeilla soijapohjaisia tuotteita jotka sisältävät
      paljon proteiinia sekä lievästi estrogeenisenä lievittää myös hormonaalista aknea,mutta kohtuus myös soijan käytössä tarpeen.

      • kjlqwjr

        Onpa kiva kuulla, että tiedät paremmin kuin minä, joka takuulla saan finnejä maitotuotteista. Aina täällä joku besserwisser mitätöi toisten kokemukset. Ja käytä sä vaan soijaa ja piereskele sen mukaisesti, sitä ne pavut teettää. ai niin, eihän tämäkään sun mielestä ole totta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe