puhelinmyyjät

kiinnostavat

Minulle on tarjottu puhelinmyyntityötä ja siksi kysyisin teiltä muutaman kysymyksen

Millaista on tehdä puhelinmyyjän työtä ?
Mistä te saatte palkan ?
Saatteko palkaa myös siitä, että pääsette puhumaan asiakaan kanssa muutaman minuutin vai onko se palkka vain myydyistä tuotteista ?

Paljonko tienaatte kuukaudessa ja montako tuntia työskentelette päivässä ?

Millaisia ovat asiakkaanne ?

Onko työ raskasta ?

30

11101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs kommentoija

      Millaista on tehdä puhelinmyyjän työtä ?
      Mistä te saatte palkan ?
      Saatteko palkaa myös siitä, että pääsette puhumaan asiakaan kanssa muutaman minuutin vai onko se palkka vain myydyistä tuotteista ?
      V: Pelkästään myydyistä tuotteista

      Paljonko tienaatte kuukaudessa ja montako tuntia työskentelette päivässä ?
      V: Palkka vaihtelee paljon muutamasta satasesta kolmeen neljään tonniin asti ja riippuu siitä saatko kauppaa ja siitä mikä yritys on kysymyksessä.

      Millaisia ovat asiakkaanne ?
      V: Sekalaista seurakuntaa, nuorista vanhuksiin, miehiä ja naisia.

      Onko työ raskasta ?
      V: Henkisesti raskasta jos tulee vittumaisia asiakkaita ja jos on väsynyt tai ääni käheä, niin ei huvita puhua iloisesti taukoamatta.

      • Eräs kommentoija

        Pariin kysymykseen jäi näköjään vastaus antamatta.

        Millaista on tehdä puhelinmyyjän työtä ?
        V: Siistiä sisätyötä ja mukavaa jos kauppa käy, silloin myös hyväpalkkaista. Ellei kauppa käy, vittumaista tuputtamista ja "itsenä" myymistä.

        Mistä te saatte palkan ?
        V: Nouseva provisio tuotteen hinnasta, eli mitä enemmän myyt sitä paremman provision saat.


    • Myyjäke

      Olen itse tehnyt noita hommia aiemmin ja myynyt useampaa tuotetta eri firmoissa.

      Millaista?
      - Riippuu päivästä.

      Palkka?
      - Riippuu paikasta. Esimerkkejä:
      1. pohja (1500/kk) provisiot
      2. takuupalkka (1300-1600/kk) ja kun myyt enemmän, saat myynnin määrän.
      3. puhdas provisio 1000-3000/kk
      4. koko vuodelle tasoitettu provisio (perus kk-palkka, johon on laskettu tietty provisio/kk, esim. peruspalkka 1300 laskettu provisio 700). Tällöin myynnin provisiot tarkistetaan suhteessa ennakkoon budjetoituun palkkaan, ja tarvittaessa maksetaan lisää; pois ei oteta.

      Katso tämän palstan vanhemmat jutut, siellä on keskusteltu samoista aiheista aikaisemminkin.

      Työajat ovat yleisesti kokopäiväisillä 6-8h/pvä.

      Asiakkaat vaihtelevat.

      Työ voi olla raskasta kun menee huonosti, silloin kun sujuu, se on helppoa.

      • Mitä Äksyin Ämmä

        Saako sitä yritykseltä vaikka omaan eläkeikään tai kyseisen firman hamaan loppuun, vaikkei myisi tuotteen tuotetta vaan ainostaan ahkerasti soitellen yrittäisi myydä?
        Työministeriö ynnä muut poliitikot uhkailevat työmarkkinatuen vastikkeellisuudella ensi vuoden alusta lukien, ja näin kepein patistelevat joutilaita tai näennäisjoutilaita töihin. Tässähän olisi yksi ansiotilaisuus paksunahkaisille myyntitaidottomille, joilla kuitenkin on niin kehittynyt omatunto, etteivät he suostu esim. kauppaamaan vanhuksille samaa lehteä moneen kertaan tai muuta asiakkaille tarpeetonta tavaraa, jota nämä ostavat vain juttuseuraa saadakseen tai silkkaa muistamattomuuttaan. Jos myyjä saa kuitenkin niukkaa - mutta työmarkkinatukea parempaa - liksaa, niin hän voi puhelinkontaktissakin toimia omatuntonsa mukaan ja välttää tuotteiden tyrkyttämistä.
        Lienen kuitenkin väärässä eli ilmeisesti puhelinmyyntifirmasta saa melko nopsaan kalossinkuvaa takamuseen, jos ei myyntituloksia synny...


      • Myyjäke
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        Saako sitä yritykseltä vaikka omaan eläkeikään tai kyseisen firman hamaan loppuun, vaikkei myisi tuotteen tuotetta vaan ainostaan ahkerasti soitellen yrittäisi myydä?
        Työministeriö ynnä muut poliitikot uhkailevat työmarkkinatuen vastikkeellisuudella ensi vuoden alusta lukien, ja näin kepein patistelevat joutilaita tai näennäisjoutilaita töihin. Tässähän olisi yksi ansiotilaisuus paksunahkaisille myyntitaidottomille, joilla kuitenkin on niin kehittynyt omatunto, etteivät he suostu esim. kauppaamaan vanhuksille samaa lehteä moneen kertaan tai muuta asiakkaille tarpeetonta tavaraa, jota nämä ostavat vain juttuseuraa saadakseen tai silkkaa muistamattomuuttaan. Jos myyjä saa kuitenkin niukkaa - mutta työmarkkinatukea parempaa - liksaa, niin hän voi puhelinkontaktissakin toimia omatuntonsa mukaan ja välttää tuotteiden tyrkyttämistä.
        Lienen kuitenkin väärässä eli ilmeisesti puhelinmyyntifirmasta saa melko nopsaan kalossinkuvaa takamuseen, jos ei myyntituloksia synny...

        Kysymyksesi siis lyhykäisyydessään kuuluu: "Saanko palkkaa, jos en osaa/tahdo myydä?"

        No, saatko palkkaa ojan kaivamisesta, jos et osaa/tahdo kaivaa ojaa?


      • EX.puhelinmyyjä
        Myyjäke kirjoitti:

        Kysymyksesi siis lyhykäisyydessään kuuluu: "Saanko palkkaa, jos en osaa/tahdo myydä?"

        No, saatko palkkaa ojan kaivamisesta, jos et osaa/tahdo kaivaa ojaa?

        Jos ei tule kauppaa niin ei tule kyllä palkkaakaan, pohja provisio tarkoittaa sitä että tuntipalkka on esim. 3.32e tunti jonka päälle maksetaan provisio JOS tulee kauppaa ja tulee ottaa myös huomioon että palkastasi voidaan vähentää ravakasti toteutumattomat kaupat. Eli palkkapussi voi jäädä todella ohueksi, vai mitä mieltä olet pärjäätkö satunnaisesti vaikkapa 290e.n kkpalkalla?? Palkka vaihtelee TODELLA RAJUSTI!

        Takuupalkkaa ei ollut ainakaan siinä firmassa jossa minä työskentelin, joten kehottaisin varmistamaan ehdot ennenkuin menee suohon.

        ota siis huolella selvää ennenkuin kirjoitat työsopimuksen, työ on vittumaista ja rankkaa mutta osaa olla myös mukavaa..


      • mennyt
        EX.puhelinmyyjä kirjoitti:

        Jos ei tule kauppaa niin ei tule kyllä palkkaakaan, pohja provisio tarkoittaa sitä että tuntipalkka on esim. 3.32e tunti jonka päälle maksetaan provisio JOS tulee kauppaa ja tulee ottaa myös huomioon että palkastasi voidaan vähentää ravakasti toteutumattomat kaupat. Eli palkkapussi voi jäädä todella ohueksi, vai mitä mieltä olet pärjäätkö satunnaisesti vaikkapa 290e.n kkpalkalla?? Palkka vaihtelee TODELLA RAJUSTI!

        Takuupalkkaa ei ollut ainakaan siinä firmassa jossa minä työskentelin, joten kehottaisin varmistamaan ehdot ennenkuin menee suohon.

        ota siis huolella selvää ennenkuin kirjoitat työsopimuksen, työ on vittumaista ja rankkaa mutta osaa olla myös mukavaa..

        huonoon paikkaan töihin. en ole koskaan tuollaisesta kuullut. kannattaa oikeasti lukea työsopimus ennen kuin allekirjoittaa sitä...


      • Mitä Äksyin Ämmä

        JA saanut joko liitosta tai KELAsta soviteltua työttömyysturvaa?
        Jos tulee monta laihaa kuukautta peräkkäin, niin tuskin monenkaan puhelinmyyjän vararahastot riittävät turvaamaan toimeentuloa. Ei kai luuri-Lopo sentään yrittäjästatuksin toimi!


      • -ei
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        JA saanut joko liitosta tai KELAsta soviteltua työttömyysturvaa?
        Jos tulee monta laihaa kuukautta peräkkäin, niin tuskin monenkaan puhelinmyyjän vararahastot riittävät turvaamaan toimeentuloa. Ei kai luuri-Lopo sentään yrittäjästatuksin toimi!

        ainakaan maksa soviteltua mikäli kyseessä provisiopalkkainen työ, ainoastaan tuntipalkka kelpaa.


      • äksy-ukko
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        JA saanut joko liitosta tai KELAsta soviteltua työttömyysturvaa?
        Jos tulee monta laihaa kuukautta peräkkäin, niin tuskin monenkaan puhelinmyyjän vararahastot riittävät turvaamaan toimeentuloa. Ei kai luuri-Lopo sentään yrittäjästatuksin toimi!

        Parempi että pysyt poissa myyntihommista! Makaa vaan siellä kotona turvallisesti kortistossa niin et vain joudu sellaiseen vaaraan että saattaisit itse elättää itsesi! Et ikinä tule pärjäämään myyntialalla, älä siis edes yritä!


      • Kapu
        äksy-ukko kirjoitti:

        Parempi että pysyt poissa myyntihommista! Makaa vaan siellä kotona turvallisesti kortistossa niin et vain joudu sellaiseen vaaraan että saattaisit itse elättää itsesi! Et ikinä tule pärjäämään myyntialalla, älä siis edes yritä!

        Tule meille.Teen sinusta todellisen "lehtiapinan"

        Luentoni on kuuluja kautta maan.Sen jälkeen nouset tuhkasta kuin Feenix lintu.


      • Voit jäädä ilman palkkaa
        mennyt kirjoitti:

        huonoon paikkaan töihin. en ole koskaan tuollaisesta kuullut. kannattaa oikeasti lukea työsopimus ennen kuin allekirjoittaa sitä...

        Harkitsetko puhelinmmyyntityöhön verrattavaa assistentin työtä pankkiriliike Alexandriassa?

        Jos vastaat kyllä, Varo!

        Sillä sinulle ehkä suullisesti luvataan työhön perehdyttämisajalta kiinteää palkkaa 250 euroa, kuten Kotkan pankiiriliike Alexandriassa luvatiin minulle.

        Tein assistentin työtä Kotkan pankiiriliike Alexandrassa, ja sentin senttiä ei minulle maksettu.


      • puhelinmyyyjä
        äksy-ukko kirjoitti:

        Parempi että pysyt poissa myyntihommista! Makaa vaan siellä kotona turvallisesti kortistossa niin et vain joudu sellaiseen vaaraan että saattaisit itse elättää itsesi! Et ikinä tule pärjäämään myyntialalla, älä siis edes yritä!

        mitä vittua sä selität, oot vissii joskus ollu puhelinmyyjä ja paska semmonen.! jos on vaan hyvä asenne niin kyl niitä tilauksia tulee ja hyvä palkka!. jos vaan ajattelee et joo en jaksa tänää, ei nää tilaa jne. nii ei ne vitussakaa tilaa yhtää mitää. mä tunnen ainaki pari kaverii jotka tienas jtn vähä päälle 2000e ja ne oli vaan 20 tuntii viikos nii on se kyl vitun hyvä palkka jollekki 16 vuotiaalle joka asuu kotona. se on vaa oikeesti nii et jos päättää myydä sen tuotteen tietylle henkilölle nii kyl sä saat sen myytyy. mun mielestä ainaki jokanen ois yli hyvä myyjä jos vaan haluu olla!
        Kannattaa kokeilla sitä työtä, ei ees hirvee raskasta ja helppoo rahaa. ite oon mediapexillä ja siel on sillee et vaikka et sais yhtäkää tilausta nii se on silti se 5e tunnilta, ja mitä enemmän myyt nii sitä parempi tuntipalkka.


    • LEHTIMYYJÄ 4 VUOTTA

      Minulle on tarjottu puhelinmyyntityötä ja siksi kysyisin teiltä muutaman kysymyksen

      Millaista on tehdä puhelinmyyjän työtä ?
      Sinun pitäis tarkentaa hiukan kysymystä, että tarkoitatko miten myyminen tapahtuu vai millaiseksi työn kokee ?
      Puhelinmyynti on kuin mitä tahansa myyntityötä ja ehkä sieltä haastavammasta päästä, mutta ei tarvi olla mikään synnynnäinen sanaseppo etteikö työtä pystyisi tekemään. Ihmiset jotka haukkuu puhelinmyyntityötä eivät tiedä mistään mitään piste. Ja muodostavat käsityksensä kokonaisen muutaman viikon perusteella ja kun ei ole ilmeisesti kauppa käynyt. Osa syy on ollut ehkä huonossa koulutuksessa tai esimiesten toiminnassa.
      Itse työhän on sitä, että otat vanhalle lehden lukijalla yhteyttä ja lyhyesti myyt itsesi, myyt tuotetta, vertailet hintoja, , kerrot kaupan päälliset, ja ehdotat tilausta.

      Mistä te saatte palkan ?
      Palkkana on joko tuntipalkka tai provisio tai niiden yhdistelmä, jos palkkaus on selkeä kuten firmassa jossa työskentelen, saa tietyn prosentin lehden myyntihinnasta itselleen. Ja jos joku haukkuu esim lehtimyyjien huonoa palkkaa. Sanon siihen, että mahdollisuus on vaikuttaa omaan palkkaan, ja esim jos tekee provisio työtä. Teet muutaman tunnin töitä ja tienaat saman kuin esim jossain kaupan kassalla jopa huomattavasti enemmän ja jaa vielä runsaasti aikaa itselle.

      Saatteko palkaa myös siitä, että pääsette puhumaan asiakaan kanssa muutaman minuutin vai onko se palkka vain myydyistä tuotteista ?

      Paljonko tienaatte kuukaudessa ja montako tuntia työskentelette päivässä ?
      jonkun verran alaa tuntevana ja työkokemusta omavana sanon, että tienaan huomattavan paljon.
      1600-3000 brutto

      Millaisia ovat asiakkaanne ?
      Asiakkaanahan on kaikki Suomalaiset. Eli sinulla itselläsi on myös hyvät ja huonot päivät.

      Onko työ raskasta ?
      Miten itse kukin työn kokee, työ on enemmän henkisellä tasolla raskasta. Jota lienee kaikki myyntityö, työn etuja on se, että ei tarvi kuin näppäillä tehokkaasti, käyttää suuta oikein ja tehdä rahaa, työ muuttuu sitä helpommaksi mitä enemmän teet sitä.

      • ALAN IHMINEN

        Olet selvästi sisäistänyt hyvin sinulle opetetut ja käytännössä omaksumasi asiat!

        Ei mikään ihme, että olet elättänyt itsesi näin pitkään lehdenmyyjänä!
        Pitemmän päälle lehdenmyynti tarjoaa jatkuvaa työtä telemarkkinoijalle. Lehtiähän voi myydä samalle asiakkaalle aina uudestaan ja uudestaan!
        Sinä edustat harvaa ja valittua lehtimyyjien eliittiryhmää!
        Kyllä se niin on että hyvä lehtimyyjä näyttää pitkää kieltä mörökölleille, skeptikoille ja tosikoille.
        Todennäköisesti yrityksesi menestyy suurelta osin sinun myyntiesi ja sinusta työkavereihisi ja uusiin työntekijöihin tarttuvan positiivisen vireen vuoksi!
        Missä yrityksessä olet töissä?
        Jos et halua mainita yrityksen nimeä, niin missä päin Suomea vaikutat?
        T: Alasta kovasti kiinnostunut


      • Eräs kommentoija

        "Itse työhän on sitä, että otat vanhalle lehden lukijalla yhteyttä ja lyhyesti myyt itsesi, myyt tuotetta, vertailet hintoja, , kerrot kaupan päälliset, ja ehdotat tilausta."

        Muuten näin, paitsi että monessa telemarkkinointiyrityksessä myydään vain uutta, eli uusille asiakkaille joille on mennyt näytelehti. Uuden myynti on erittäin vaikeaa jopa huipuille. Moni myy uutta ns. luukuttamalla mahdollisimman nopeasti, koska 3-5% ostaa. Eli kun soittaa vauhdilla 100 puhelua, niin saa 3-5 tilausta. Periaate on, jotta mitä nopeampaa soittaa, sitä nopeampaa saa nämä tilaukset. "Ympäripuhumalla" saat ehkä kaupan tai kaksi enemmän, mutta näin toimien sinulla kuluu 100 puhelun soittamiseen koko työpäivä.


      • Myyjäke
        Eräs kommentoija kirjoitti:

        "Itse työhän on sitä, että otat vanhalle lehden lukijalla yhteyttä ja lyhyesti myyt itsesi, myyt tuotetta, vertailet hintoja, , kerrot kaupan päälliset, ja ehdotat tilausta."

        Muuten näin, paitsi että monessa telemarkkinointiyrityksessä myydään vain uutta, eli uusille asiakkaille joille on mennyt näytelehti. Uuden myynti on erittäin vaikeaa jopa huipuille. Moni myy uutta ns. luukuttamalla mahdollisimman nopeasti, koska 3-5% ostaa. Eli kun soittaa vauhdilla 100 puhelua, niin saa 3-5 tilausta. Periaate on, jotta mitä nopeampaa soittaa, sitä nopeampaa saa nämä tilaukset. "Ympäripuhumalla" saat ehkä kaupan tai kaksi enemmän, mutta näin toimien sinulla kuluu 100 puhelun soittamiseen koko työpäivä.

        Uusmyyntiä aikoinaan tehneenä korjaan puolestani sinun väitteitäsi.

        Jos 3-5% asiakkaista tilaa, se on vain ja ainoastaan merkki siitä, että olet ollut TODELLA SURKEA myyjä.

        Itselläni uusmyynnin keskimääräinen tehokkuus oli n. 30%, eli 30/100 tilasi (2,5 vuoden aikana). Enkä edes ollut paras myyjä, joka työpaikalla oli.


      • markkinointimies
        Myyjäke kirjoitti:

        Uusmyyntiä aikoinaan tehneenä korjaan puolestani sinun väitteitäsi.

        Jos 3-5% asiakkaista tilaa, se on vain ja ainoastaan merkki siitä, että olet ollut TODELLA SURKEA myyjä.

        Itselläni uusmyynnin keskimääräinen tehokkuus oli n. 30%, eli 30/100 tilasi (2,5 vuoden aikana). Enkä edes ollut paras myyjä, joka työpaikalla oli.

        Ei se nyt ihan välttämättä ole noinkaan.

        Onnistumiseen vaikuttaa erittäin paljon kohderyhmän laatu, kenties jopa enemmän kuin myyjän ammattitaito - väittäisin.

        Esim. jos yritetään myydä talouslehteä eläkeläisille tai vanhuksille, tai ET-lehteä
        nuorille. 1)Kohderyhmä2)kohderyhmä3)myyntitaito


        30% pull on erittäin kova uusmyynnissä,
        tuskin ka tulos taidat muistaa hieman väärin.

        Tai sitten kohderyhmät,kampanjat,tuotteet,tarjoukset sekä tietty myyjät olivat huippuluokkaa.


      • Myyjäke
        markkinointimies kirjoitti:

        Ei se nyt ihan välttämättä ole noinkaan.

        Onnistumiseen vaikuttaa erittäin paljon kohderyhmän laatu, kenties jopa enemmän kuin myyjän ammattitaito - väittäisin.

        Esim. jos yritetään myydä talouslehteä eläkeläisille tai vanhuksille, tai ET-lehteä
        nuorille. 1)Kohderyhmä2)kohderyhmä3)myyntitaito


        30% pull on erittäin kova uusmyynnissä,
        tuskin ka tulos taidat muistaa hieman väärin.

        Tai sitten kohderyhmät,kampanjat,tuotteet,tarjoukset sekä tietty myyjät olivat huippuluokkaa.

        Ei ollut tarkoitus pullistella vaan korjata edellisen kirjoittajan antamaa virheellistä kuvaa. Siis lähinnä sitä, että 3-5% asiakkaista tilaa. Tokihan se on mahdollista, jos kaikki myynnin edellytykset ja osatekijät ovat todella huonosti.

        Minä näen asian juuri niin päin, että jos kaikki mainitsemasi asiat (kohderyhmä ym.) ovat HUONOSTI, silloin myynti varmasti on vaikeaa. Kun asiat ovat NORMAALISTI, eli oikea tuote oikealla asiakkaalle jne, niin tulos on hyvä.

        Ja en muista pull:ia väärin, juuri pari kuukautta sitten muuton aikana löysin vanhat listaukset, joissa ne olivat.

        Olin töissä isolla kustantajalla ja perusedellytykset myyntiin olivat pääsääntöisesti kohdallaan. Asiakasryhminä olivat ex-tilaajat, toisten tuotteiden sen hetkiset tilaajat, näytelehden saaneet, postilla tarjouksen saaneet jne. Aina asiakasyhteystiedot eivät olleet hyviä, mutta omalla työllään voi korjata paljon. Tuotetta voi aina vaihtaa, samoin kuin tyyliä.

        Varmaan niitäkin firmoja on, joissa hommat tehdään päin persettä. Silloin kuitenkin tulisi ymmärtää, että vika on joko myyjässä tai/ja firmassa, eikä tällöin tulisi väittää, että kaikki puhelinmyynti olisi samanlaista...kuten edellinen kirjoittaja antoi ymmärtää.


    • lube

      puhelinmyynti on ihan mukavaa hommaa aina välillä. olen töissä siistissä toimistossa, työkaverit ovat mukavia ja asiakkaat ovat suurimmaksi osaksi yhteistyöhaluisia. mummot ovat ehkä pahimpia, luuria tulee silloin tällöin, mutta nou hätä sillä elämä jatkuu. palkkani pohjautuu kuukausipalkkaan (n. 1430 euroa/kk) ja siihen tulee vielä mahdolliset provisiot päälle. en ole parasta mahdollista myyjäeliittiä, eli parhaimmillaan saan noin 1800 euroa.

    • kuuntele aina

      Totta kai sun kannattaa kokeilla lehti hommaa kerran sitä on tarjottu. Kai sen nyt voi lopettaa jos ei kiinnosta. Eikä sitä kannata miettiä onko raskasta. Totta kai se on raskasta.
      Sulle lyödään luuri korvaan, huudetaan, kiroillaan, ehotellaa jne jne.. pakkeja tulee ja paljon varmasti.
      Ilman pakkeja ei vain voi missään menestyä tai mistään saada rahaa!!!!

    • sivutyöksi

      Löytyykö puhelinmyynnin ammattilaisia, jotka myyvät muuta kuin lehtiä? Tuotetta tai palvelua?Hyviä vinkkejä ottaisin vastaan mitä sellaisessa myyntitilanteessa tulee huomioida, miten toisin sanoen myytte itsenne? (sehän tärkeintä enne tuotteen myyntiä)

    • ihmisten häiriköijä

      Minulle on tarjottu puhelinmyyntityötä ja siksi kysyisin teiltä muutaman kysymyksen

      Millaista on tehdä puhelinmyyjän työtä ? Kevyttä istumatyötä, mutta stressaavaa.
      Mistä te saatte palkan ? Pohjapalkka provisio.
      Saatteko palkaa myös siitä, että pääsette puhumaan asiakaan kanssa muutaman minuutin vai onko se palkka vain myydyistä tuotteista ? Provisiot tulevat pelkästään myynnistä.

      Paljonko tienaatte kuukaudessa ja montako tuntia työskentelette päivässä ?
      En ole vielä saanut ensimmäistä kk-palkkaa, olen vasta aloittanut työssä. Aika alhaiseksi taitaa kyllä palkkani jäädä... En ole kovin hyvä tässä hommassa. :/ Työskentelen 7 tuntia päivässä.

      Millaisia ovat asiakkaanne ? Useimmat ovat kohteliaita. Sitten on näitä, joilta ovat käytöstavat hukassa. Näitä on onneksi vähemmän.

      Onko työ raskasta ? On, henkisesti.

      Kannattaa kokeille... Joillekin tämä homma sopii. Minulle ei, siksi olen parhaillaan etsimässä muita töitä.

    • tää on syvältä välil

      kk palkkani on 1800 e kk provikat päälle
      mutta kaiken kaikkiaan mikään virma ei kattele
      kauan jos ei tule tulosta se on vaan fakta myyntialalla
      sun on pärjättävä jotta pidät työpaikkasi sen voin sanoa kokemuksesta että
      suurin osa alalle pyrkineistä lopettaa alkuunsa ja ne jotka ovat yli vuoden alalla
      on jo tosi harva näinse menee ei tää oo niin helpoo kun joku luulee luulen että
      henkisesti monelle aivan liian rankkaa

    • -m-

      Omat kokemukseni puhelinmyyntityöstä ovat suurimmalta osalta negatiivisia. Olen viimeisen vuoden aikana ollut kahdessa eri puhelinmyyntifirmassa yhteensä 5 kk ajan, ja sinä aikana menetin itseluottamukseni ja jouduin hakemaan lääkäriltä nappeja ahdistukseen. Onneksi tajusin lopettaa ajoissa nuo työt, joten paniikkikohtauksista ei tullut pysyvää vaivaa. Kyllä yleensä iloista ja positiivisen asenteen omaavaa tytöntylleröä vietiin! Puhelinmyyntityön lopettamisesta nyt n. 7kk aikaa ja fiilis jo PALJON parempi, elämäkin näyttää taas valoisalta ja luotan itseeni jälleen.

      Suosittelen toki puhelinmyyntitöitä kokeilemaan, kyllä sitä huomaa nopeasti onko siihen hommaan vai ei. Ja pitää silloin myös osata luovuttaa, jos näyttää ettei siitä mitään tule. Itse olen niin sisukas luonne, että ajoin itseni ihan piippuun, kun päätin etten luovuta. Lopulta löysin itseni työpaikan vessasta itkemästä enkä seuraavana päivänä päässyt kotoa eteisen lattialta lähemmäs työpaikkaa. Siihen loppui minun ura puhelinmyyjänä.

      Toki puhelinmyynnistä myös maksetaan hyvin, jos sen vaan osaa. Itse tällä hetkellä saan vähemmän palkkaa kuin puhelinmyyjänä, mutta mieluummin tienaan vähemmän työssä jossa oikeasti viihdyn!

      Tsemppiä ja hatunnosto kaikille puhelinmyyjille - tiedän, miten rankkaa se on!

    • gjfkkfjgkj

      Tein jonkin aikaa puhelinmyyntityötä, itse työ oli ihan kivaa, mutta jos asiakkaat vain vaivautuivat vastaamaan puhelimeen. Lähes koko työaika meni itse soittamiseen. Joka kolmas vastannut asiakas kyllä osti, mutta jos esim. 8 tuntia soittelit ja sait ehkä 10 ihmistä kiinni, oli työ aika turhauttavaa. Kauppoja syntyi ehkä 4 kpl/päivä. Niin ei siinä liksoille päästy:( Sait olla vaikka kuinka innostunut ja vakuuttava, mutta ei auttanut, kun asiakkaat eivät vastanneet puhelimeen..... Tämä oli mielestäni suurin ongelma, ei hankalat asiakkaat, koska asiakaskunta itsessään oli melko mukavaa.

    • nope

      Nostan tätä aihetta.

      Suosittelen kokeilemaan, työstä pääsee saman tien eroon jos ei pää kestäkään, kuten minulla kävi. Kun koittaa niin tietää sopiiko siihen vai ei. Itse en sopinut, en kestä jatkuvia negatiivisia puheluita, luurin lyömistä korvaan ja vihaista puhetta.

    • Haheehaa

      Mä vaadin ainaki pakeistaki provisiot koska pomon käskystä myydään hänen tekemällään spiikillä jossa joutuu valehtelee ja puhuu harmaal alueella. Lisäksi heti kaupanteon jälkeen sihteerimme soittaa vielä asiakkaalle ja varmistaa että kauppa on ok eikä myyjä ole tehnyt ns.ilmapallokauppaa. jos vahvistus menee läpi mutta asiakas peruuttaakin vasta muutaman päivän päästä, sen jälkeen kun hän on jo 2 kertaa sanonut tilaavansa tuotteen sekö minulle että sihteerillemme, niin yritysmyynnissä ei ole lainkaan peruutusoikeutta. Työnantajani ei siis ole mikään pakko suostua perumaan kauppaa enää tässä vaiheessaa mutta peruutuksen syy on aina ollut joku sellainen, että se liittyy siihen että asiakasta on johdettu harhaan sillä spiikillä, mitä pomoni käskenyt käyttää. Jote kyllä tössä kohtaa pätee lakipykälä:työnantajanriskiä ei voi siirtää työntekijälle.
      Tässä firmassa on pakko köyttää aina sitä samaa spiikkiä asiakkaille, ja peruutus liittyy aina jotenkin siihen, että asiakas hoksaa tulleensa kusetetuksi tai hänelle on mennyt vääränlainen tuote, koska asiakkaan annetaan spiikissä ymmärtää että on meidän vanha asiakas ja tiedämme mikö tuote hänelle sopii.todellisuudessa hän ei ole koskaan aikaisemmin meiltä tilannut. Ja esimerkkinä, että jos hän sen jälkeenpäin hoksaa ja halua siksi perua tilauksen, niin on pomon vastuulla se koska hän käskee valehdella asiakkaille tekemällään spiikillä. Käytännössä pomohan itse käskee tehdä ilmapallokauppoja muttei ole valmis ottamaan mitään vastuuta vaan on vähentämässä myyjien palkoista omaa riskiään. Minun kohdalla se ei onnistu koska en ole tyhmä.

      • Haheehaa

        Eikä ole siis mikään ihme jos pomo antaa asiakkaalle perixi ja antaa perua tilauksen, eihän hän halua mennä asian kanssa oikeuteen häviämään. Mutta miten se voisi olla oikein että ottaa vielä myyjän provisionkin pois? Kyllä se on häneltä yksin pois jos hän yksin päättää että valehdellaan asiakkaille.


      • Haheehaa

        Ja yleensähän ilmapallokauppa tarkoittaa sitä että myyjä muka tekee kaupan mutta johtaa omin päin asiakasta harhaan pomon kuulematta. Meidän firmas pomo köskee itse tehdä ilmapallokauppoja ja luottaa siihen että suurin osa menee läpi, mutta kun tulee pakki viikon päästä vahvistuspuhelun jälkeen ja asiakas valittaa että on yritetty ilmapallokauppaaa ni se ottaa vastuun kenen käskystä ilmapallokauppaa käsketään yrittää ,eli tässä tapaukses pomon käskystä.

        Kaikis muis firmois mis ole ollu on ehdottomasti kielletty valehtelemasta asiakkaalle ja siel osa myyjistä teki ilmapallokauppoi jotka myöhemmin muuttui pakeiksi. Sen viel jotenkin ymmärrän mutta mein tapaukses pomo on se joka on tehny ilmapallokauppaa asiakkaan kans, me myyjät tehään vaan se mitä käsketäö tai lennetään pihal. Se kuka teki ilmapallokaupan saa myös maksaa sen ite omasta lompsastaan eli meillä pistän pomon maksaa sen mul provisiona tietenkin. Yrittäjän riskiä ei voi siirtää työntekijälle-laki toteutuu meillä täydellisesti.mut jankata saa ja kauan että saa sen palkan mitä kuuluu lain mukaan meil maksaa,myös pakeista.

        On siis ihan eri asia jos on töis firmas, mis kösketää kiertää lakia ja valehdella, kuin firmas mis noudatetaan lakia ja puhutaan rehellisesti. Meidän myyntispiikissä ei puhuta oikein missää kohtaa tottaa, eli ei ole kyse edes firmasta mis vöhö johdetaan harhaan vaan firmasta mis kierretään lakia kaikin keinoin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe