Fiat Ducato

Esko

Olen menossa huomenna hieromaan kauppoja Fiat Ducatosta Maxi vm 99 ja kone on 2.8 TD. Kertokaas, mitkä on Fiatin tyyppivikoja? Olen kuullut paljon huhuja 5-vaihteen särkymisestä matkailuautoissa mutta onko sama vika myös pakussa? Sehän taitaa olla oleellisesti kevyempi.

33

29246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JKT

      5- vaihteen rikkoutumista on ollut kyllä pakettiautoissakin, ei ole kustannuksiltaan mikään maata kaatava juttu. Sähkövikoja jonkin verran mutta kokonaisuudessaan toimiva laite samoin kuin samanlaiset peugeot ja citroen

      • olen kuulut

        Että kun vitosta käyttää alle 80km eivät kestä missään autossa, onko totta?


      • olen kuulut kirjoitti:

        Että kun vitosta käyttää alle 80km eivät kestä missään autossa, onko totta?

        Yleensä vaihdan viitoselle jo kuudessakympissä jos ei ole mitään kiirettä. On kestänyt jo yli 285000 km.


      • kuormaus
        sitroen kirjoitti:

        Yleensä vaihdan viitoselle jo kuudessakympissä jos ei ole mitään kiirettä. On kestänyt jo yli 285000 km.

        Kyllä menee laatikko paskaksi tuolla konstilla, jos ei ole painevoitelua. Ja kone karstottuu. Olkoon sitten mikä auto hyvänsä, jos vaan kuormaa on kyytissä.


    • hinta/laatu ok

      Ducaton 2.8 kone on yksi parhaista ellei paras pakudiesel,jota olen ajanut.On Ivecon valmistama.Kone vääntää alhaalta ja sillä voi hiljaisestakin vauhdista kiihdyttöö vitosella ja jysiä rattaat rikki.
      Muutenkin Ducato/sevel-pakuisa laatu/hinta paikallaan.Toisaalta joku transporter on ketterämpi pyöritellä pikkukujilla,mutta volkkarissa on kuitenkin julmettu hinta ja konerikkoja on esiintynyt.

    • Kuljetuskaluston luotettavuus

      Ducato:n moottorin lämpö ei nouse -5 asteen pakkasen jälkeen normaaliin, ts. moottori käy alilämpöisenä. Viitosvaihteen käyttö vasta kun nopeus on yli 80 km/h (turha varuste). Lämmityslaitteen sähköhana vika-altis. Etujousitus ja pyöränripustus tosi heikko.
      Tavaratilan ovien saranointi ja lukot heikkoja.
      Korin maalipintojen pohjustus heikko, pinta kupruilee herkästi. Sopiva aihio "tee se itse" -miehelle.

      • ei yleistä

        Jos koneen lämpö ei talvella nuse,niin väärä termostaatti,myös auton mukana tulee nokkapeitto,joka viimeistään pitää koneen lämpöisenä.Vitonen on ihan käypä,ellei sitten ajele tientukkona 70km:n keskituntinipeudella
        Ei etupää sen heikompikuin muissakaan pakuissa,palloniveltä joutuu vaihtamaan.Etuovien saranointi esin jämerä,kestää ovista roikkumista muita merkkejä paremmin.


      • tsitikka

        Näitä autoja valmisttettu sellaiset määrät,että isommat tyyppiviat historiaa


      • tsitikka

        Näitä autoja valmisttettu sellaiset määrät,että isommat tyyppiviat historiaa


    • Esko

      Kävin tänään koe ajamassa -02 vuosimallin (uusi korimalli) Ducato maxia. Auto tuntui muuten oikein hyvältä mutta ohjaus veti ajossa oikealle. Mistä tämä voi johtua?

      Nyt ois tarjolla myös -98 vuosimallin Ducato Maxi 2.5 TD koneella. Autolla ajettu "vain" 130 tkm. Onkos tuossa koneessa isoa eroa verrattuna uudempaan 2.8 koneeseen? Onko heikompi / lujempi?

      • mike

        ..yläpään laakeri jumissa.


      • pakurimies

        Mun kokemuksen mukaan 2.3;2.5 ja 2.8 Iveco-koneilla ei kovin suurta era käytössä,kaikki ihan käypäsi ja kestäviä.Olisko 2.8:ssa suhteelliseti enempi(näppituntuma!) vääntöä.Yläpallot kulutustavaraa.Esim.Renultin vanhempi trafic ei vääntänyt ohjausta toiselle puolelle,vaan teki rattia vaikkapa oikealle kääntäessä ylimääräisen levottoman etupään vas:lle heiton


    • ilmattava

      moro onko tietoa 2.8 td ilmauksesta fiat ducatto

      • Talonmies Taalasmaa.

        vaihat vaan suodattimen ja väännät tulille. vähän aikaa hökeltää ja alkaa käymään normaalisti.


    • Vikoja löytyy

      En suosittele.

      Lämpö ongelma yleinen ja sen myötä kansiongelma.

      Vaihdelaatikko vikoja.

      Sähkövikoja.

      sekä maalivikoja,maali lähtee joka puolelta lepareina.

      HYVÄ PELI JOSS SAA HALVALLA ETTÄ PYSTYY KORJOOTTAMAAN.

      • *heebox*

        Maali lähtee tummansinisessä värissä. Ei muissa


      • ducato 11

        Itsellä 1.9td nuhapumppu ducato kolla ajettu 560 tkm. Vuosimalli -01.
        Viat jota ollut minun aikana (auton ostin kun mittarissa 140 tkm).

        Pa tankki vuosi 160 tkm (motonetista saa alle 200 ekeä), saa itse vaihdettua.
        Sisälämppärin kenno 165 tkm, senkin saa tarvikkeen edullisesti ja helppo vaihtaa.
        Turvatyynyjen boxi meni kun sai vettä sisäänsä tuosta vuotavasta kennosta, tilasin käytetyn tanskasta, sai itse vaihdettua (ei saa olla kolariautosta tuhoutuu kolaritilanteessa).
        Iskarit eteen ja taakse 250 tkm, samalla vaihdoin yläpään laakerit vaikka ne oli vielä ok..
        Jarrusylinteri taakse 270 tkm.
        Huohottimen lämmitysvastus 300 tkm, oli sikahintainen mielestäni 99 ekeä, ei saa kuin fiatin korjaamolta.
        Jäähdyttimen puhaltimen anturi 330 tkm.
        Pohjaan piti hitsata ensimmäinen paikka 2011, 350 tkm.
        Vetonivelen siemmäinen kumi??? mikähän sen rikkoi, ostakaa sellainen nivelen yli vedettävä on helposti silloin vaihdettavissa 400 tkm.
        Laatikkoon olen pikkuisen öljyä lisäillyt, ei ole tyhjennysproppua joten vaihto ei onnistu.
        Öljyt vaihdettu 20 tkm välein (aika tervaa).
        Jarrupaloja tietysti ja yhdet jarrukengät.
        Käsijarrun vätlitanko ruostui poikki 450 tkm, tehty kierretangosta uusi.
        Pakoputken kiinnityskumin on katkeilleet n 2 vuoden välein, alkuperäiset kylläkin kesti isältä pojalle.
        Syyläri näyttäisi nyt vuotavan, saa senkin tarvikkeena kohtuu edullisesti, vaihtotyö lienee kenkkumaisempi.

        Ovenn lukot jäätyy aina pakkasella samoin käsijarruvaijeri.

        Jos joku sanoo että ducatossa paljon vikoja ei ole sellaista ikinä omistanut. Ainut missä lienee vähemmän vikoja on toyota mutta se on taas niin huono ajella ja erittäin kovaääninen ettei sellaisella viitsi ajella kuin tosi juutalainen. Ducatokin on melko äänekäs jos ajaa yli 80 km/h.


    • kypsähtänyt

      Minulla 70000 ajetuu Ducato.... polttoaineen syötössä ongelmia...korjaus lähes 900 euroa....kuukausi sen jälkeen meni kytkin.....arvio 1500 euroa.....onneksi kaikki ei ollut mennyt rikki joten selvisin alle 900 euron.....ja ikää autolla neljä vuotta....seuraava kuukausi ja mikä vika sitten? Ei kohta rahat riitä korjauksiin.....kuka ostaisi huippuhyvän Ducaton...juuri tehty paljon remonttia....luulisi kestävän....

      • sepe

        Olikos mikä vuosimalli/motskari?
        Minulla rupesi se lisälämppärin (kuskin penkin alla oleva) sähkövesiventtiili vuotamaan siellä rintapellissä lämmityslaitteen takana sisäpuolella. Eikun purkamaan, oli muten vmäinen homma...en suosittele heikkohermoiselle, vaatii aika paljon kovia otteita että saa lämmityslaitteen muovisydeemin ulos (ehjänä ei tullut). Minulla 1.9d ajettu 180 tkm -01.
        Kaiken lisäksi paikallinen fiat myyjä sanoi ettei tehdas toimita enää kyseistä venttiiliä. No täytynee tehdä joku oma viritys, saa nähdä saanko kasaan...
        Samalla huomasin että yksi lämmityslaitteen sulkuläppä ris ja päästää kylmää ilmaa kennon ohi, senkin fiksasin. Saa nähdä onko nyt lämpimämpi kuin aikaisemmin.


      • jupo1
        sepe kirjoitti:

        Olikos mikä vuosimalli/motskari?
        Minulla rupesi se lisälämppärin (kuskin penkin alla oleva) sähkövesiventtiili vuotamaan siellä rintapellissä lämmityslaitteen takana sisäpuolella. Eikun purkamaan, oli muten vmäinen homma...en suosittele heikkohermoiselle, vaatii aika paljon kovia otteita että saa lämmityslaitteen muovisydeemin ulos (ehjänä ei tullut). Minulla 1.9d ajettu 180 tkm -01.
        Kaiken lisäksi paikallinen fiat myyjä sanoi ettei tehdas toimita enää kyseistä venttiiliä. No täytynee tehdä joku oma viritys, saa nähdä saanko kasaan...
        Samalla huomasin että yksi lämmityslaitteen sulkuläppä ris ja päästää kylmää ilmaa kennon ohi, senkin fiksasin. Saa nähdä onko nyt lämpimämpi kuin aikaisemmin.

        kysäses lähimmältä romuttamolta... Itse hain sen hanan kans just tänä aamuna ja 20e joutu maksamaan...


    • nasku

      dugatosta lenti jakohihna rullineen onko muilla vaihdon jälkeen ajettu 12000 th.kummallista makaroonia.

    • make58

      Hei, minulla on ollut 3 ducatoa, aika yli mitoitettua nuo viat mitä täällä on on ilmoitettu!

      -98, 00 ja viimeisin 2011(retk. auto)

      Etu iskarin yläpään laakerit,-vaihto muutaman vuoden välein (alkaa vääntämän, ohjaamaan käännnöksen jälkeen kun jäävät jumiin)

      lämppärin sisäkenno
      syylärin kenno
      valojen kork säätö mekanismi, nestepaine (n. 300, letkut ja sylinterit)

    • ducato

      Jos paku ei lämpiä talvella niin olisiko kenties optimoitu, ja siinä yhteydessä otettu egr pakokaasuntakaisinkierrätysventtiili pois käytöstä. jos näin on niin sitähän ei suositella otettavan pikkukoneissa joissa ei ole lisälämmitintä koska talvella ei lämmöt sitten nouse niin helposti. egr venttiili on aivan turhaan karstottamassa imusarjaa, mutta talvella juuri koneen lämpiäminen onkin sitten ongelma.

    • korjaamo yrittäjä

      Niin hirveetä paskaa että oksat pois!Ja ennen kaikkea läpimätiä.uusin mitä olen joutunut hitsaamaan niin on vuosimallia 2008!.noh halvalla ei saa hyvää.

    • ducato97

      Miten vaihdetaan ducaton taka iskunvaimennin?

    • ei vttu sentään

      Miks vttu jonkun pitää ostaa jotakin Dukatoja, ajat VW:llä 3 kertaa samat kilometrit vähemmillä remonteilla.

    • hiacemies

      Jättäisin sevel romut myyjälle ja ostaisin parhaan-hiacen.

      • boxerikuski

        Hiacessa ja ramsportterissa vaa on semmonen huono puoli ku mää ainakin tarvin paketti-auton enkä mitää riisikuppia mihi ei mahu mitää.. Muutoin hyviä autoja molemmat ;)


    • Liiaa

      Tietääkö joku onko fijat dugato 160 multi jeti siis 3 litranen onko kestävä

    • Timppa67

      Olis Ducato 2.8 itdj -99 nyt ei enää lähtenyt käyntiin ,poistin sen varkauden esto venttiilin,nyt en tiedä pitääskö se olla silti johdoissa kiinni ? alussa tuli polttoainetta pari min ,sitten ei juurikaan enää tullu? Mitä neuvoja annatte? pitääskö olla johdot kumminkin venttiiliin kiinni?

      • egrjtdd4d

        Kerro ensin mikä on varkauden esto venttiili? Ei sellaista niissä vakiona ole.


    • Anonyymi

      Hyvä kone mulla 2000 malli 2.8 tdi nyt eituu ainetta ei suodatin oo tukossa onkohan siirtopumppu tankissa hajalla vai onko se tankissa???

    • Anonyymi

      Isoa vaihdetta ei saa käyttää liian aikaisin. Kierroksia on oltava riittävästi, että ei ajeta alikierroksilla. Vähintään 2000 . . 2300 kierr/min. Asiasta voi kysyä pätevältä korjaamolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe