Keuhkoklamydia

amanda

Onkohan kellään Suomenmaassa tietoa miten saisi nitistettyä kroonisen keuhkoklamydian?? Olen syönyt siihen jo kahdeksan peräkkäistä antibioottikuuria ja liudan muita lääkkeitä esim kortisonia. Tauti ei ota talttuakseen ja lääkärit ainakin täällä Varsinais-Suomessa tuntuvat olevan tietämättömiä koko taudista, saati sitten hoidosta. Luin syksyllä Mediuutisista että jonkin tutkimuksen mukaan useamman antibiootin ja statiinihoidon (kolesterolilääke) yhdistelmällä voisi päästä tuloksiin. Onko kokemuksia/tietoa?

39

43557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viekö hautaan vai ei

      Olen sairastanut keuhkoklamydiaa TODISTETUSTI jo vuodesta 2000. Viimeisen kolmen ja puolen vuoden aikana minulle on tullut monien nivelten tulehdusten kautta nivelreuma ja selkärankareuma epäilykin (HBLA27). Sen lisäksi puhkesi psoriasis. Vuoden 2004 syyskuussa sain niin pahan keuhkokuumeen että henki meinasi lähteä. Sairaalassa todettiin minulla olevan pahan astman.
      Vuoden 2005 kesällä alkoivat oudot sydänoireet ja on ollut nitrot taskussa siitä lähtien. Sepelvaltimotauti todettiin Meilahdessa joulukuussa 2005. Onneksi ei ole vielä valtimot tukossa, olin varjoainekuvauksessakin.

      Kaikki tämä siis sen jälkeen kun todettiin että minussa muhi keuhkoklamydia joka aktivoitui rajusti vuonna 2000. Olen tällä hetkellä 40v mutten niinkään varma elänkö edes viisikymppiseksi.

      Tsemppiä Amandalle, toivon totisesti ettei sinulla ala tämä sama kierre!

      T: Viekö hautaan vai ei

      • romutetttu

        Terveisiä Satakunnasta! Kk leikki alkanut 20v. takaperin intissä saadusta salmonellasta. Jonka jälkeen jatkuva tunnistamaton tulehdus ja kuume kierre. Seurauksena pieni kuume pysyvästi josta poskiontelo kierre ja pikkuhiljaa lisää oireita.Syyhy jatkuvaa, vessahätä koko ajan rytmihäiriöt, rinnanpuristus, mieletön närästys,niveltulehdukset,unetttomuus,jatkuva väsymys.Viimeisenä toivona Ville Valtonen Helsingissä. Toivoisin kuulumisia.


      • Hämppä
        romutetttu kirjoitti:

        Terveisiä Satakunnasta! Kk leikki alkanut 20v. takaperin intissä saadusta salmonellasta. Jonka jälkeen jatkuva tunnistamaton tulehdus ja kuume kierre. Seurauksena pieni kuume pysyvästi josta poskiontelo kierre ja pikkuhiljaa lisää oireita.Syyhy jatkuvaa, vessahätä koko ajan rytmihäiriöt, rinnanpuristus, mieletön närästys,niveltulehdukset,unetttomuus,jatkuva väsymys.Viimeisenä toivona Ville Valtonen Helsingissä. Toivoisin kuulumisia.

        Voisiko oireesi olla borreliaa? Jos olet saanut punkinpureman intissä. Mitä Ville Valtonen sanoi sinulle?


      • ,,,,,-,.-

        Asutte selvästi homerakennuksessa!

        www.homeasunto.suntuubi.com


    • eeva1

      Minäkin olen hädissäni pitkään jatkuneen ylähengitysteiden rohinan vuoksi.Ei auta astmalääkkeet,ei syöty kortisoni eikä penisiliini.Millaisilla kokeilla saadaan varma varmuus keuhkoklamydian olosta ja siitä missä vaiheessa se on?Jos on ns.krooninen niin tartuttaako tällainen ihminen lähimmäisiä pikku lapsia ja vanhuksia.Tai mistä tietää onko se akuutissa vaiheessa.
      Kiitollinen olisin pikaisista tiedoista siitä,mitä kokeita lääkäriltä vaatii varman tilanteen selvittämiseksi.Tämä tauti on käsittääkseni aika yleinen mutta se jää usin ikävä kyllä hoitamatta ja pitää elimistöä tulehdustilassa.Olenko oikeassa?

      • Olen itse sairastanut kk:ta n. neljä vuotta ja silti pystynyt kilpailemaan juoksussa. Antibioottikuuri ja kortisoni n. kolme kertaa vuodessa. Vastustuskyky pitäisi pystyä pitämään mahdollisimman korkeana, ettei mikään pääse laukaisemaan infektiota..Verikokeilla pystytään selvittämään oletko altistunut parasta aikaa kk:lle. Toisille jää krooniseksi toisille ei. Itse uskon vakaasti että tauti pystytään voittamaan oikeilla ravintoaineilla!
        Tauti tarttuu, toisiin, toisiin ei, melkein kaikilla se on jossain vaiheessa elämää..


      • eeva1
        tytsi81 kirjoitti:

        Olen itse sairastanut kk:ta n. neljä vuotta ja silti pystynyt kilpailemaan juoksussa. Antibioottikuuri ja kortisoni n. kolme kertaa vuodessa. Vastustuskyky pitäisi pystyä pitämään mahdollisimman korkeana, ettei mikään pääse laukaisemaan infektiota..Verikokeilla pystytään selvittämään oletko altistunut parasta aikaa kk:lle. Toisille jää krooniseksi toisille ei. Itse uskon vakaasti että tauti pystytään voittamaan oikeilla ravintoaineilla!
        Tauti tarttuu, toisiin, toisiin ei, melkein kaikilla se on jossain vaiheessa elämää..

        Kun kävin lääkärissä hän ei ottanut edes mahdollisen kk:n kokeita.Määräsi vain Dosyklin 150 mg antibiootti kuurin 10pv:ksi.Sanoi että kyllä se kk tällä paranee eikä määrännyt edes kuurin jälkeen kontrollikokeita mistään.Käydessäni keuhkot tosi täynnä limaa,ettei syvään hengittämisestäkään meinannut tulla mitään.Määräsi sen kuurin "keuhkoputken tulehdukseen".Olisin kiitollinen jos sinulle olisi aikaa ja mielenkiintoa kertoa niistä ravinto puolen asioista.Moni muukin varmasti lukisi tietoasi.
        Mitä tehdä jos lääkäri ei suostu ottamaan mitään kokeita.Huolena on sekin koska muutaman viikon jälkeen on minulle tulossa toinen lapsenlapsi.Miten voin tietää missä vaiheessa uskallan niin pientä mennä edes tapaamaan....enpä taida nähdä uutta "tulokasta" laitoksella.Kyllä harmittaa.


      • 46v.
        eeva1 kirjoitti:

        Kun kävin lääkärissä hän ei ottanut edes mahdollisen kk:n kokeita.Määräsi vain Dosyklin 150 mg antibiootti kuurin 10pv:ksi.Sanoi että kyllä se kk tällä paranee eikä määrännyt edes kuurin jälkeen kontrollikokeita mistään.Käydessäni keuhkot tosi täynnä limaa,ettei syvään hengittämisestäkään meinannut tulla mitään.Määräsi sen kuurin "keuhkoputken tulehdukseen".Olisin kiitollinen jos sinulle olisi aikaa ja mielenkiintoa kertoa niistä ravinto puolen asioista.Moni muukin varmasti lukisi tietoasi.
        Mitä tehdä jos lääkäri ei suostu ottamaan mitään kokeita.Huolena on sekin koska muutaman viikon jälkeen on minulle tulossa toinen lapsenlapsi.Miten voin tietää missä vaiheessa uskallan niin pientä mennä edes tapaamaan....enpä taida nähdä uutta "tulokasta" laitoksella.Kyllä harmittaa.

        Satuin tälle sivustolle, kun googletin tietoa keuhkoklamydiasta. Samoja tuntemuksia löytyi teidän kokemuksistanne. Noin viisi vuotta sitten sairastin pitkittynyttä flunssaa. Tukimuksissa ei löytynyt mitään, tulehdusarvotkin kohtuullisen alhaisia. Olo oli vain pitkään kipeä ja väsähtänyt. Lopulta lääkäri kait hermostui jatkuviin käynteihini ja totesi, että otetaan vielä tollanen yksi bakteeriviljely, josko sieltä löytyisi syy sairasteluun. Ja niin tärppäsi; puhelintietona sain kuulla, että sairastan keuhkoklamydiaa ja sain pitkän antibioottikuurin. Muuta tietoa ei herunut kuin netistä, johon menin asiaa tutkimaan. Järkytyin vähän löytämistäni tiedoista, koska minulla on ollut myös sydänongelmia. Pyysin jälkitarkastusta, mutta lääkäri ei pitänyt sitä tarpeellisena. Meni sitten suhteellisen hyvin monta vuotta, johtui varmaan yleisestä elämänlaadun kohentumisesta (laihtuminen ja terveelliset elämäntavat liikuntoineen). Kunnes tänä keväänä-07 kiireisen ja raskaiden elämänvaiheiden takia sairastuin flunssaan, joka oli ilmeisesti influenssaa (kova kuume ja lihassäryt viikon ajan). Toivuin, mutta samantien jatkui flunssainen, kipeä olo, jota on kestänyt nyt jo kahdeksatta viikkoa! Lääkäri ei suostu uskomaan, että minulle olisi äitynyt taas kk. vaan toteaa, ettei se uusiudu. Voi ei, lukisipa hänkin paremmin läksynsä! Sydän oireilee ja olo edelleen limainen keuhkoissa. Thorax puhdas, veriarvot ok. Siis olen terve! Heh!


      • maarit -63
        46v. kirjoitti:

        Satuin tälle sivustolle, kun googletin tietoa keuhkoklamydiasta. Samoja tuntemuksia löytyi teidän kokemuksistanne. Noin viisi vuotta sitten sairastin pitkittynyttä flunssaa. Tukimuksissa ei löytynyt mitään, tulehdusarvotkin kohtuullisen alhaisia. Olo oli vain pitkään kipeä ja väsähtänyt. Lopulta lääkäri kait hermostui jatkuviin käynteihini ja totesi, että otetaan vielä tollanen yksi bakteeriviljely, josko sieltä löytyisi syy sairasteluun. Ja niin tärppäsi; puhelintietona sain kuulla, että sairastan keuhkoklamydiaa ja sain pitkän antibioottikuurin. Muuta tietoa ei herunut kuin netistä, johon menin asiaa tutkimaan. Järkytyin vähän löytämistäni tiedoista, koska minulla on ollut myös sydänongelmia. Pyysin jälkitarkastusta, mutta lääkäri ei pitänyt sitä tarpeellisena. Meni sitten suhteellisen hyvin monta vuotta, johtui varmaan yleisestä elämänlaadun kohentumisesta (laihtuminen ja terveelliset elämäntavat liikuntoineen). Kunnes tänä keväänä-07 kiireisen ja raskaiden elämänvaiheiden takia sairastuin flunssaan, joka oli ilmeisesti influenssaa (kova kuume ja lihassäryt viikon ajan). Toivuin, mutta samantien jatkui flunssainen, kipeä olo, jota on kestänyt nyt jo kahdeksatta viikkoa! Lääkäri ei suostu uskomaan, että minulle olisi äitynyt taas kk. vaan toteaa, ettei se uusiudu. Voi ei, lukisipa hänkin paremmin läksynsä! Sydän oireilee ja olo edelleen limainen keuhkoissa. Thorax puhdas, veriarvot ok. Siis olen terve! Heh!

        Kävin lääkärillä, koska mulla on ollut jo vuosia nivelet ja lihakset kipeinä. Lääkäri määräsi verikokeisiin. Tänään sain postissa reseptin keuhkoklamydian hoitoon. nyt olen hätää kärsimässä, en tiedä mitä ajatella. Mutta näiltä palstoilta huomasin että minulla on myös muita oireita, kuten rintatuntemuksia.Minulla houlettaa myös se että olenko tartuttanut myös kanssa ihmiseni, pitääkö heidänki mennä käymään verikokeissa.Minusta lääkärin pitäisi selittää tarkemmin mitä tämä on eikä vain kirjeellä heittää..


    • romutettu

      Terveisiä Satakunnasta. Nimimerkki mennyt kk:n kanssa 20v. eteenpäin. Pikkuhiljaa niveltulehduksia, unettomuutta,rytmihäiriöitä, rinnanpuristusta, närästystä ym. ym. Menossa Helsinkiin professori Ville Valtoselle, viimeiselle toivolle. Tsemppiä!

    • uutta tietoa

      "Onkohan kellään Suomenmaassa tietoa miten saisi nitistettyä kroonisen keuhkoklamydian?? Olen syönyt siihen jo kahdeksan peräkkäistä antibioottikuuria ja liudan muita lääkkeitä esim kortisonia"

      On tietoa, käy vaikka katsomassa paikkaa:
      http://th1.ktd.krakow.pl/

      Kyseessä on paikka, jossa voi keskustella kroonisista sairauksista - keuhkoklamydia näyttäisi liittyvän erittäin moneen krooniseen sairauteen: alzheimerin tautiin, fibromyalgiaan, krooniseen väsymysoireyhtymään, masennukseen, MS-tautiin, kilpirauhassairauksiin, sydän & verisuonitauteihin, liikalihavuuteen, eturauhastulehdukseen, ja sinuiittiin.

      Tavanomaiset antibioottihoidot eivät varmasti pure keuhkoklamydiaan, vaan tarvitaan yhdistelmäantibioottihoitoa, suositeltavia antibiootteja ovat mm. minosykliini ja atsitromysiini.

      Kortisonia ei juuri kannata käyttää, se hidastaa immuunipuolustuksen toimintaa.

      "lääkärit ainakin täällä Varsinais-Suomessa tuntuvat olevan tietämättömiä koko taudista"

      Ei yllätys. Suurin osa lääkäreistä maailmassa ei ole tietoisia keuhkoklamydiasta, ja että se voi aiheuttaa kroonisia sairauksia. Oireita lähinnä lääkitään, muttei mitään parantavaa hoitoa ole tiedossa.

      Parantavan hoidon tunnusmerkkejä ovat immuunijärjestelmän reaktiot, joita tulee hoidon kuluessa, kun bakteerit kuolevat, esim. metallinen maku, flunssainen olo, vilunväristykset, huimaus, takykardia, jne. Bakteeria on elimistössä yleensä todella paljon kun on jokin krooninen sairaus, joten toipuminen vie pääasiassa vuosia. Nopeammin ei voi edetä, sillä ihminen ei kestä liian voimakkaita immuunijärjestelmän reaktiota.

      • kapu-53

        En tiedä, saako sitä lopullisesti nujerrettua, mutta itse menen taas hakemaan antibioottikuurin. Zeclar ja samanaikaisesti limaa irrottava Erdopect. Olin pitkään suht. hyvässä kunnossa, mutta tässä kesän mittaan tutut oireet ovat alkaneet hiipiä taas elämääni. Kurkku ei koskaan selvä vaan siellä on limaa lisääntyvässä määrin, sydänoireet, unen laatu huonontunut, aamulla raskas olo, kun ei hengitys kulje kunnolla, myös nivelkivut palanneet ja sitten tämä närästys. Yölläkin pitää nousta ottamaan Rennietä. Minua on asiantuntevasti hoitanut Seppo Mekkonen.
        Juuri hapenpuute aiheuttaa väsymyksen ja sen tunteen, ettei saa enää mitään aikaan ja aina pitää mennä "huilaamaan", kun vähänkin ponnistelee.
        Kirjoittelen lisää, kun olen "tropit" nauttinut.


      • mielestä
        kapu-53 kirjoitti:

        En tiedä, saako sitä lopullisesti nujerrettua, mutta itse menen taas hakemaan antibioottikuurin. Zeclar ja samanaikaisesti limaa irrottava Erdopect. Olin pitkään suht. hyvässä kunnossa, mutta tässä kesän mittaan tutut oireet ovat alkaneet hiipiä taas elämääni. Kurkku ei koskaan selvä vaan siellä on limaa lisääntyvässä määrin, sydänoireet, unen laatu huonontunut, aamulla raskas olo, kun ei hengitys kulje kunnolla, myös nivelkivut palanneet ja sitten tämä närästys. Yölläkin pitää nousta ottamaan Rennietä. Minua on asiantuntevasti hoitanut Seppo Mekkonen.
        Juuri hapenpuute aiheuttaa väsymyksen ja sen tunteen, ettei saa enää mitään aikaan ja aina pitää mennä "huilaamaan", kun vähänkin ponnistelee.
        Kirjoittelen lisää, kun olen "tropit" nauttinut.

        pelkkä krooninen keuhkoklamydia ei sentään tuolla tavalla oireile. Tuo kuulostaa enemmän mykobakteeritaudilta, voisi olla jopa sarkoidoosi. Mykobakteeritauteihinkin liittyy usein keuhkoklamydia, joten hankala sanoa mitään varmaa. Krooniseen keuhkoklamydiaan puree parhaiten metronidatsoli, mykobakteeritauteihin taas Marshallin protokolla. Mykobakteeritaudit ovat aina hankalia, eikä niitten kimppuun pidä missään nimessä käydä pelkällä yhdellä antibiootilla.


    • kipeä-

      Kävin eräällä resonanssihoitajalla, joka koulutukseltaan biologi sekä saanut ulkomaisilta (ilmeisesti myös lääkäreiltä) opetusta, kuten venäläisiltä, saksalaiselta, eestiläiseltä ja amerikkalaiselta.

      Minun oireeni ovat olleet mm. palan tunne kurkussa, syke korkealla ainakin ajoittain, liman eritys kovaa, pitkää venyvää limaa; ulottuu lähes lavuaariin kun sylkäisee, ahdistuneisuutta, suurentunut imusolmuke kaulalla. Lisäksi muitakin oireita.

      No, tämä biologi tutki minut jollain laitteella akupunktiopisteistä ja löytyi erilaisia juttuja, kaksi bakteeriakin, toinen keuhkoklamydia. Vaikuttaa aika asiantuntevalta ja eri tavalla suhtautuu vaivoihin kuin lääkärit yleensä. Lääkäreissäkin olen hinkannut. Ja kokeissa, mm gastroskopiassa, josta löydoksenä tulehduksellinen nysty ja granuloomia. Mutta eivät lääkärit ole oikein pitäneet vaivojani kiireellisinä ja useita kuukausia olen saanut odotella uutta tutkimusta, jotta sais selville, mistä kyse. No, ne odottelut ovat vielä kesken. Se toinen bakteeri, joka löytyi biologin tutkimuksissa, on suolistossa.

      • kipeä-

        tämä biologi lisäksi hoitaa vaivoja rohdoilla ja minullekin meinasi, että minut saataisiin aika kivaan kuntoon. Keho tutkitaan kokonaisvaltaisesti, mitä bakteereja, sieniä, matoja tai muita asioita on. Hoidotkin ovat sitten näihin kaikkiin vaivoihin kokonaisvaltaisesti. Itse kuulin eräältä tuttavalta tuosta ja sain suosituksia, niin uskalsin mennä.


      • KL Kantaja
        kipeä- kirjoitti:

        tämä biologi lisäksi hoitaa vaivoja rohdoilla ja minullekin meinasi, että minut saataisiin aika kivaan kuntoon. Keho tutkitaan kokonaisvaltaisesti, mitä bakteereja, sieniä, matoja tai muita asioita on. Hoidotkin ovat sitten näihin kaikkiin vaivoihin kokonaisvaltaisesti. Itse kuulin eräältä tuttavalta tuosta ja sain suosituksia, niin uskalsin mennä.

        Kymmenen vuotta sitten kuumeilin pari kuukautta alkuun. Rinnassa oli kouristuksia ja maailma tuntui
        olevan jossain muualla. Fyysistä rasitusta keho ei sietänyt.
        Sitten jonkun viikon kuluttua kyselessäni tutkimustuloksia koska olo oli edelleen pikkukuumeinen ja
        huono niin kerrottiin että eihän se mikään ihme ole kun olen juuri läpikäynyt vakavan sairauden nimeltä
        keuhkoklamydia.
        Lähtee kuulemma hyvin antibiooteilla. Vitsi oli vaan siinä että en ollut saanut antibiootteja koska
        epäilyt olivat olleet sydämen puolella.
        Siinä kävi sitten niin, että kymmeneen vuoteen ei ole tarvinnut lenkillä käydä, tulee heti huono olo.
        Sama pätee myös tähän ruumiilliseen työhön jota pitäisi tehdä.

        Miten teillä on tutkittu että teillä edelleen on keuhkoklamydia ?

        Kiinostaisi siinäkin mielessä että kavereillakin alkaa olla keuhkoklamydioita.
        Kiitos minun ?


      • kk
        KL Kantaja kirjoitti:

        Kymmenen vuotta sitten kuumeilin pari kuukautta alkuun. Rinnassa oli kouristuksia ja maailma tuntui
        olevan jossain muualla. Fyysistä rasitusta keho ei sietänyt.
        Sitten jonkun viikon kuluttua kyselessäni tutkimustuloksia koska olo oli edelleen pikkukuumeinen ja
        huono niin kerrottiin että eihän se mikään ihme ole kun olen juuri läpikäynyt vakavan sairauden nimeltä
        keuhkoklamydia.
        Lähtee kuulemma hyvin antibiooteilla. Vitsi oli vaan siinä että en ollut saanut antibiootteja koska
        epäilyt olivat olleet sydämen puolella.
        Siinä kävi sitten niin, että kymmeneen vuoteen ei ole tarvinnut lenkillä käydä, tulee heti huono olo.
        Sama pätee myös tähän ruumiilliseen työhön jota pitäisi tehdä.

        Miten teillä on tutkittu että teillä edelleen on keuhkoklamydia ?

        Kiinostaisi siinäkin mielessä että kavereillakin alkaa olla keuhkoklamydioita.
        Kiitos minun ?

        Hyvin vaikeaoireinen tauti jossa mukana lähes aina mykobakteerit. Klaritromysiini auttaa tehokkaimmin ainakin oman kokemukseni mukaan. Annos pitää olla riittävä, ei helpolla lähde tauti. Tulehduskipulääkkeitä lisäksi ja keuhkoja avaavaa lääkettä että happi imeytyy paremmin.


      • kk
        kk kirjoitti:

        Hyvin vaikeaoireinen tauti jossa mukana lähes aina mykobakteerit. Klaritromysiini auttaa tehokkaimmin ainakin oman kokemukseni mukaan. Annos pitää olla riittävä, ei helpolla lähde tauti. Tulehduskipulääkkeitä lisäksi ja keuhkoja avaavaa lääkettä että happi imeytyy paremmin.

        mekkonen on tämän taudin paras hoitaja satakunnassa ehkä koko maassa!


      • Hengitys ahdistaa
        kk kirjoitti:

        mekkonen on tämän taudin paras hoitaja satakunnassa ehkä koko maassa!

        Ystävän suosituksesta olin hakeutumassa myöskin Mekkosen vastaanotolle.
        Useamman puhelinsoiton jälkeen sain jonkinlaisen vastauksen. Mekkosen lääkärilupaa ollaan kaiketi hyllyttämässä epäasiallisen hoidon takia, Suomeksi sanottuna maamme johtavien lääkärien painostuksesta.

        Ystäväni sekä hänen tuntemiensa potilaiden hoito on ollut ensiluokkaista ja asiantuntevaa.
        Mikä neuvoksi? Mistä saisin asiantuntevaa apua?


      • Mekkonen takaisin
        Hengitys ahdistaa kirjoitti:

        Ystävän suosituksesta olin hakeutumassa myöskin Mekkosen vastaanotolle.
        Useamman puhelinsoiton jälkeen sain jonkinlaisen vastauksen. Mekkosen lääkärilupaa ollaan kaiketi hyllyttämässä epäasiallisen hoidon takia, Suomeksi sanottuna maamme johtavien lääkärien painostuksesta.

        Ystäväni sekä hänen tuntemiensa potilaiden hoito on ollut ensiluokkaista ja asiantuntevaa.
        Mikä neuvoksi? Mistä saisin asiantuntevaa apua?

        Tuntuu siltä, että hoitoa ei saa mistään. Lääkärit juoksuttavat luukulta toiselle. Vaikka sanoo, että tutkitaan nuo pikkubakteerit, niin mitään ei tapahdu. Olen käynyt ainakin 10 lääkärin vastaanotolla.
        Taudin sanotaan olevan esim. paniikihäiriötä, työuupumusta, fibramyalgiaa, extrasystoliaa jne..
        Olen ollut myös Mekkosen potilas ja silloin homma toimi. Kokeet otettiin ja muutenkin tutkittiin ihminen kokonaisvaltaisesti. Lääkkeet sai ja tauti talttui.
        Onkohan kerättävä adressi, että Mekkonen saisi takaisin luvan jatkaa lääkärinä?


      • ++++++++++++++
        Mekkonen takaisin kirjoitti:

        Tuntuu siltä, että hoitoa ei saa mistään. Lääkärit juoksuttavat luukulta toiselle. Vaikka sanoo, että tutkitaan nuo pikkubakteerit, niin mitään ei tapahdu. Olen käynyt ainakin 10 lääkärin vastaanotolla.
        Taudin sanotaan olevan esim. paniikihäiriötä, työuupumusta, fibramyalgiaa, extrasystoliaa jne..
        Olen ollut myös Mekkosen potilas ja silloin homma toimi. Kokeet otettiin ja muutenkin tutkittiin ihminen kokonaisvaltaisesti. Lääkkeet sai ja tauti talttui.
        Onkohan kerättävä adressi, että Mekkonen saisi takaisin luvan jatkaa lääkärinä?

        adressit auta!
        Ei lääkärilupia palauteta jonkun ad. vuoksi.


      • 1/10 upinniemi
        ++++++++++++++ kirjoitti:

        adressit auta!
        Ei lääkärilupia palauteta jonkun ad. vuoksi.

        Joo mul on todennäkösesti kehkoklamydia saatu nyt intistä, iha vitusta mut toivotan nyt et se paranis. Kuulostaa aika pahalta...


      • tietämään, että
        Mekkonen takaisin kirjoitti:

        Tuntuu siltä, että hoitoa ei saa mistään. Lääkärit juoksuttavat luukulta toiselle. Vaikka sanoo, että tutkitaan nuo pikkubakteerit, niin mitään ei tapahdu. Olen käynyt ainakin 10 lääkärin vastaanotolla.
        Taudin sanotaan olevan esim. paniikihäiriötä, työuupumusta, fibramyalgiaa, extrasystoliaa jne..
        Olen ollut myös Mekkosen potilas ja silloin homma toimi. Kokeet otettiin ja muutenkin tutkittiin ihminen kokonaisvaltaisesti. Lääkkeet sai ja tauti talttui.
        Onkohan kerättävä adressi, että Mekkonen saisi takaisin luvan jatkaa lääkärinä?

        "Lääkkeet sai ja tauti talttui"

        Mitä lääkkeitä sait?
        nimim. kipeä mykoplasma keuhkoklamydiah#lvetti


      • Yksi kummastunut
        tietämään, että kirjoitti:

        "Lääkkeet sai ja tauti talttui"

        Mitä lääkkeitä sait?
        nimim. kipeä mykoplasma keuhkoklamydiah#lvetti

        Jotenkin tuntuu viime aikoina esiin nostetun mykoplasman ja kauan esillä olleen keuhkoklamydian oireet yhteneväisiltä.

        Toisesta puhutaan bakteerina, toisesta viiruksena. Jokainenhan tietysti tietää että ne ovat täysin eri asia, ainakin alan ammattilaiset niin väittävät, mutta onko joku todistettavasti asian nähnyt.

        Onko tälläkin palstalla esiin tuotu Lääkäri Seppo Mekkonen sittenkin ollut aikaansa edellä eturivissä, joka lääkärikunnan toimesta raskaasti torpattiin sivuun. Ampuivatko "ammattilaiset" raskaasti omaan jalkaansa.

        Meneekö kotimainen terveydenhoito todellisuudessa vain sinnepäin, mihin lääketeollisuus ohjaa.


      • minä
        Yksi kummastunut kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu viime aikoina esiin nostetun mykoplasman ja kauan esillä olleen keuhkoklamydian oireet yhteneväisiltä.

        Toisesta puhutaan bakteerina, toisesta viiruksena. Jokainenhan tietysti tietää että ne ovat täysin eri asia, ainakin alan ammattilaiset niin väittävät, mutta onko joku todistettavasti asian nähnyt.

        Onko tälläkin palstalla esiin tuotu Lääkäri Seppo Mekkonen sittenkin ollut aikaansa edellä eturivissä, joka lääkärikunnan toimesta raskaasti torpattiin sivuun. Ampuivatko "ammattilaiset" raskaasti omaan jalkaansa.

        Meneekö kotimainen terveydenhoito todellisuudessa vain sinnepäin, mihin lääketeollisuus ohjaa.

        Voiko taustalla olla pelko, että tietyt hoidot aiheuttaisivat esim. resistenttiä kantaa kk:sta?

        Mitenköhän riskin saisi mahdollisimman pieneksi.

        Toivotaan että löytyy tehokkaita ja vaarattomia hoitoja!


    • vaihtoehtoja on

      Tässä on taas yritetty puolitoista vuotta koululääketieteen lääkäreillä juosta - siirrytty jo yksityiselle sekä sairaalan puolelle. Lopputulos: kortisonia kortisonia ja antibioottia ja tulehduslääkkeitä. Että kokeillaan ja kokeillaan. Muistin taas sen miksi ennen tätä kävin vain korkeintaan hakemassa sairauslomalaput työnantajaa varten näiltä arvauskeskuksien toimijoilta. Muut terveydenhoidolliset asiat olen hoitanut pienestä saakka luontaispuolella - kiitos äidin. Nyt palaan sinne.
      Jos kerran teillä on noin vaikuttavat sairauskertomukset jo testattu koululääketieteen puolelta niin miksi ette kokeilisi luontaispuolta - biologit, homeopaatit jne.? Mitä teillä on menetettävää?
      Ja kortisoneista sen verran että kuulin niiden olevan alkujaan kehitetty armeijan käyttöön. Kukin päätelköön siitä...

      • Oivariini

    • M.H.

      Kroonista keuhkoklamydia kannatta aloittaa hoitamaan rikkipitoisilla ruuilla, asetyylikysteiinilla DMSA:lla tai heraproteiinilla- joka nostaa kysteiinipitoisuuksia verenkierossa,jos tulee reaktioita. Kysteiini, jota on myös rikkipitoisessa ruuissa- tuhoa bakteerin ulkopuolisia muotoja, jotka ppystyvät tartuttamaan uusia soluja.Jos oireita tulee, niin se voi olla merkki,että ulkopuolisia muotoja on paljon, ja siinä tapauksessa ne pitää ensiksi tuhota! Antibiootti AMOKSISILLIINI on tehokas ulkopuolisia muotoja vastaan. Solunsisäisiä muotoja tuhovat LIPOIINIHAPPO,VALKOSIPULI ja antibiootit,jotka estävät proteiinisynteesiä,kuten MINOSYKLIINI ja ASITROMYSIINI.Tämä pakottaa myös organismin anaeroobiseen kryptiseen solunsisäiseen muotoonsa, jonka METRONIDASOLI tappaa! Suurin osa bakteereista ovat lähes varmasti KRYPTISESSÄ MUOTOSSAAN, joten METRONIDASOLI on TÄRKEÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!! Ja aiheuttaa yleensä isoimmat reaktiot.!!! On havaittu,että pelkän yhden antibiootin käyttäminen EI KOSKAAN JOHDA TÄYDELLISEEN PARANEMISEEN!! On myös otettava huomioon,että jotkut antibiootit ovat ANTi - INFLAMMATORISIA isoina annoksina, jolloin ne voivat hämäävästi antaa tunteen, että on tapahtunut paranemista, mutta antibiootin lopettamisen jälkeen OIREET PALAVAAT ENTISILLEEN!!!!

      • Kroonistunut KK

        Mistä löytyy lääkäri joka ymmärtää antaa tällaisia yhdistelmäantibioottihoitoja??


      • A.L

        Hei! Ennen kuin kirjoittaa ns. asiantuntevasti vaikuttavista aineista, kannattaa ottaa selvää onko niitä Suomessa myynnissä. Minosykliiniä ei myydä Suomessa. Olet luultavasti kopioinut tietosi törkeästi ulkomaisista sivuilta ja liimannut suoraan tähän. TARKKUUTTA.


    • keuhkolamydiako ?

      kertokaapa minulle vielä, että millä sen akuutin/kroonisen keuhkoklamydian saa selville? verikokeellako? minulla astma alla ja sain flunssan, joka (taas) äityi keuhkoputken tulehdukseksi. sain vahvan antibiootin, mutta tauti ei ota hellittääkseen. kävin uudestaan eri lääkärillä, joka määräsi kortisonia. tulehdusarvot olivat kuulemma normaalit ja minä terve -ja paskat, ei henki meinaa kulkea avaavasta lääkkeestä huolimatta (auttaa vain hetkellisesti).. astmalääkkeet ovat olleet tuplattuina koko flunssan ajan. yskää on, se on "tehotonta". tunnen, että keuhkoissa on jossain limaa, mutta yskimällä harvoin saan sieltä mitään nousemaan. rytmihäiriöt (olleet tosin ennen tätä flunssaakin), närästykset tuttuja..

      jos siis menen yksityiselle, niin pyydänkö vain röyhkeästi selvittämään, onko minulla mahdollisesti keuhkoklamydia?

      • jukkis kouvolasta

        erittän todennäköistä ,,,,verikoe s-chpnab s-clamydia pneum va elvittää


      • jukkis kouvolasta
        jukkis kouvolasta kirjoitti:

        erittän todennäköistä ,,,,verikoe s-chpnab s-clamydia pneum va elvittää

        mycoplasman verikoe ,,,,,s-mypnab s-mycoplasma pneuma


    • keuhkoklamydia?

      Olen 13 vuotias poika, epäilen että itselläni olisi keuhkoklamydia oireina on lisääntyvä lima keuhkoissa ja kurkussa, selkäkivut ja sellainen olo kun alkaa yskimään että tukehtuisi/oksentaisi. kaverilla oli mykoblasma ja samallaisia oireita... pitäisikö kääntyä lääkärin puoleen kun samaa jatkunut n.5vk

    • epätoivoinen

      Siis voisiko joku selventä millä lailla tämä tauti nyt sitten leviää? Jos toinen yskii päin naamaa? vaiko miten. Itselleni todettiin juuri mykoplasma ja keuhko klamydia. 3kk:tta sairastin kuumeilua jne,... kunnes lääkäri päätti ottaa kyseiset kokeet. Nyt mietityttää että ketä kaikkia olen jo sairastuttanut tietämättäni. Kun en etes tiedä mistä itse olen sen saanut. Eli miten käytännössä ja teoriassa tämä tarttuu. Ensi viikolla taas kokeisiin. Että onko tauti kadonnut poskiontelon tulehdukseen syödyllä antibiootilla.

      • Mä vaan

        Keuhkoklamydia tarttuu ns. Pisaratartuntana eli yskimällä ym. Onko kellään mitään tietoa kuka Helsingissä tietäisi näistä yhdistelmäantibiooteista? Itsellä ollut 1,5 vuotta CRP 10-30 ja keuhkoklamydian vasta-aineet löydetty...


    • harjavalta1

      Tunnen henk. koht. Seppo Mekkosen hyvin. Hänen mukaansa hänen "paras oppilaansa" keuhkoklamydian tuntemisen saralla on lääkäri Topi Jääskeläinen. Mekkosen oikeuden edelleet rajatut. Jääskeläinen hoitanut keuhkoklamydiapotilaita Mekkosen ohjauksessa vuodesta 2003. Saa kohta puoleen psykiatrian erikoislääkärin paperit. Toiminut psykiatrialla viime vuodet. Yksityispraktiikkaa ei juuri tällä hetkellä ole, mutta todennäköisesti lähitulevaisuudessa tulee ottamaan vastaan jollakin Helsingin isoista yksityislääkäriasemista psykiatrina potilaita vastaan.

      • keuhkojenpuolesta

        Lääkäri Topi Jääskeläinen ottaa nykyisin vastaan Lääkärikeskus Aavan Kampin toimipisteessä.


    • Anonyymi

      Lukeekohan näitä enää kukaan? Onko kukaan saanut apua krooniseen keuhkoklamydiaan? Onko suositella lääkäriä pääkaupunkiseudulla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe