AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / verisuonen katkeaminen

verisuonen katkeaminen

4 Vastausta 11 775 Lukukertaa
Eli mistä johtuu kun silloin tällöin verisuoni katkeaa (ainakin)sormesta.Ensin tuntuu painetta sormessa ja se turpoaa ja muuttuu vähän jäykäksi ja sen jälkeen siniseksi.Tulee tavallaan ensin niinkuin paineen tuntu ja kipu.En tiedä kuuluuko tää kysymys tälle palstalle mut ainakin lähelle tätä aihetta mennään

jooooooo

Mulle kävi tänään noin et katkes yhtäkkii sormesta.. ei ollu kivaa.. olis kans kiva tietää että mistä johtuu....

Mulla on myös

verisuoni katkennut monta kertaa.
Ikävää kun sormi on pari päivää sininen ja turvonnut.
katkeamiseen liittyy usein kevyt kolhaisu nivelen kohdalla kämmenen sisäpuolella tai raskas kantamus kuten isompi kivi (50-90 kg).
Ensin tuntuu kipu, sitten sormi turpoaa seuraavana päivänä se sitten on jo sininen.
Olis hauskaa jos joku tietäis jotain...

En tiedä mistä johtuu

Mutta mulla nyt jo 4. kerta meneillään ku vasemman käden etusormesta on katkennu verisuoni. Tiedän sen siis vaan siitä, että ku ekan kerran sormi turposi ja meni tönkön kipeäksi niin kävin lääkärissä, ja lääkäri selitti että sormen sisältä on katkennut verisuoni. Se sanoi että voi liittyä stressiin tai äkilliseen verenpaineen kohoamiseen. Ekalla kerralla se kuulostikin loogiselta, sormi nimittäin kipeytyi 10 min sen jälkeen kun saimme lentokentällä kuulla että paluulento on peruttu :)
Mutta muut kerrat on tapahtunu ainakin näennäisesti rentoina hetkinä, esim. juuri nyt: vietän joulua itsekseni, kaikessa rauhassa ja olo on hyvin hyvä ja mukava. Silti äsken taas huomasin ettei sormea kestä taittaa ja turvonnuthan se taas on. Mikä ihme tätä aiheuttaa?
Multa katkesi verisuoni tnään jalasta ja en pysty liiikuttamaan nilkkaa yhtäään. Ja se johtuu siitä jos sä oot kolauttanu sun (vaikka jalan pöydän terävään kulmaan) niin siitä katkeaa verisuoni ja sitten siihen tulee mustelma ja sitten tuntuu painetta ja se turpoo. (:
 /   /  /  / verisuonen katkeaminen

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta