MANSIKKAMAALLE!!???

jippiaosjd

Millainen palkka mahtaa olla jos sinne menee..?
missä niitä mahtaa sijaita ja onko niillä netti sivuja.? onko kokemuksia aisiasta?:D

24

15084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapsaxxxxx

      tulihan sitäkin joskus 14-15v kokeiltua. palkka oli varmaan välillä 1e/h ja parhaimmillaan ehkä joku 6e/h.
      mutta eipä silloin muita hommia ollut ja jostakin oli aloitettava.

    • Taija

      Mansikanpoiminta tapahtuu pääasiassa urakkapalkalla, eli mitä näppärämpi olet poimimaan, sitä enemmän tienaat. Päiväpalkat on ihan hyviä, jos mansikkaa on paljon, etkä pelkää melko rankkaakin fyysistä työtä. Selkä on usein kovilla. Kovin moni viljelijä ottaa poimijat mieluummin esim. Virosta ja Venäjältä, koska he usein ovat motivoituneempia ahkerampia poimijoita kuin suomalaiset nuoret. Monet nuoret tuppaavat lopettamaan hommat ensimmäisen rankan päivän jälkeen...

      • niistä

        "luovuttajista" toisinaan. mansikkamaalle ei todellakaan kannata mennä jos epäilee luovuttavansa heti parin päivän jälkeen. joten mieti tarkkaan kestätkö ruumiillisesti sitä ja onko itikkakammo :D itse en ole ollut mutta tiedän monia. ahkeruushan siinä palkitaan. laiskalle ei rahaa paljon tipu


    • taitai

      Itse vietin 16-kesäisenä kaksi viikkoa Suonenjoella mansikkamaalla. Käteen jäi 1500 markkaa siitä uurastuksesta, ja silloin se tuntui todella isolta rahalta. Summasta oli siis jo vähennetty asumiseni ja ateriat mansikkatilalla. Palkat taitaa tosin olla muuttuneet viimeisen 10 vuoden aikana.. Positiivinen kokemus se minun mielestäni oli. Oli jännää olla kaksi viikkoa poissa kotoa ja meitä oli kiva porukka ympäri Suomea tulleita poimijoita asumassa tilalla. Työpäivät oli aika lyhyitä. Poimiminen aloitettiin todella aikaisin aamulla ja työt loppui joskus kahden aikaan. Tilan emäntä laittoi paljon hyvää ruokaa ja aina oli mansikkajälkiruokia :)

      • taitai

        Unohdin sanoa, että työkkärin kautta sen työpaikan silloin sain. Ei muistaakseni ollut mitään haastattelua, muuta kuin puhelimessa juttelin tilan omistajien kanssa.


      • Saija

        Missä tilalla olit ? Toi kuvaus kuullosti kovasti tutulta.Ainakin niitten mansikkajälkkäreitten osalta. Minä oli kolmena perättäisenä kesänä aikanaan mansikkahommissa. Aina samalla tilalla Suonenjoella. Duuni oli rankka ja ensimmäiset päivät meni tuskaillessa kipeitten lihasten kanssa. Mutta joka kesä sain uusia kavereita ja oli kiva tutustua ihmisiin jotka olivat kaikki tulleet ympäri maan kuka mistäkin


      • nnomi111
        Saija kirjoitti:

        Missä tilalla olit ? Toi kuvaus kuullosti kovasti tutulta.Ainakin niitten mansikkajälkkäreitten osalta. Minä oli kolmena perättäisenä kesänä aikanaan mansikkahommissa. Aina samalla tilalla Suonenjoella. Duuni oli rankka ja ensimmäiset päivät meni tuskaillessa kipeitten lihasten kanssa. Mutta joka kesä sain uusia kavereita ja oli kiva tutustua ihmisiin jotka olivat kaikki tulleet ympäri maan kuka mistäkin

        moi. oon 14 ja oon jakanu lehtii, mut haluis vaihteluu nyt kesäks. Tietääkö kukaan paikkaa lahdest tai sen lähettyvilt, jost vois saada töitä mansikan kerääjän tai herneitten tai joidenkin kerääjänä???


    • menni

      Mansikanpoiminta on ahkeralle tuottoisaa, koska palkkaa maksetaan kerätyn määrän mukaisesti. Työ on kuitenkin fyysisesti rankempaa kuin kuvitellaan: aamulla herätään aikasin, klo 5-7 välillä ja silloin mansikkamaat ovat kosteita, kylmiä ja täynnä itikoita. Poiminta jatkuu usein puolenpäivän tienoille, johon mennessä työ on jo tuskaa: paarmat ja heinäkuun auringonpaiste väsyttävät kaikki. Mieti siis tarkkaan haluatko mansikkamaalle töihin :D Itse olen siellä 10 kesää viettänyt "sukulaisvelvotteesta" :/

      • Nimetön

        Aloitin mansikkatyöt muutaman kuukauden ikäisenä "makutuomarina", ja hymyni jälkeen poimijat pääsivät työhön. Kun opin kävelemään, olin "kippalikka" poimijoille. Nyt olen reilut 30 vuotta poiminut mansikoita ja herukoita päätoimisesti sekä isovanhempien että vanhempien tilalta, kunnes perustan oman tilan. Samalla fyysiset tarpeet ja luonnonterapia toteutuvat, joten erillistä lenkkeilyä ei tarvita.


    • XD

      onko espoossa mansikkatiloja ja jos on niin missäpäis ?

    • 91

      laitoin tänään hakemuksen kesätyöstä mansikkamaalle, on tullut tehtyä rankkaa työtä pari kesää kaupungille, yks kesä olin kaks viikkoa pelkkää ruohonleikkurilla ajoa ylämäkiä alamäkiä vievaten painavaa leikkuria. sitten toisena kesänä kuukaus putkeen selkä kaarella kitkeä rikkakasveja mitä nysväystä.. tää oikeesti kuulostaa mielekkäämmältä tää mansikkamaa vaikka luinkin noita huonojakin puolia siitä... ja hienoa että urakkapalkalla on, olen motivoitunut tekemään hyvät rahat :)

    • yli-ikäinen

      ei suonenjoen mansikka tiloille pääse töihin kuin ulkomaalaiset

    • näin on marjat

      niinpä niin on kokemusta itse menin työnvälitys toimistoon kyselemään että pääsiskö mansikan poimintaan sanottiin ei sinne noin vanhoja oteta.......olin silloin noin 30.,vuotias

    • kkgfjg

      Itse olin 13 vuotiaana mansikkamaalla keräämässä ja työ ei minusta kovin raskasta. Työt alkoivat kuudelta aamulla ja päättyivät kolmelta. Palkkaa maksettiin 2e/2,5 kg. Mutta ihmetystä herätti se että pomo ei merkinnyt maksettavia palkkoja eikä työntekijöitä minnekkään.

    • akka

      antaa vain ulkolaisten poimia marjat pelloilta ja metsistä ja viedä muutkin työt suomalainen raha kuitenkin kelpaa ulkomaille

    • fuh

      saako 11v tyttö joka on ahkera ja voimakas niin saako sen ikäinen mennä mansikka maalle?

    • Janskuliininen

      Saako kolmetoista vuotias tyttö ansaita rahaa mansikkamaalla?

      • wioehreoehrni

        saa yleensä :).


    • möllikät

      ei niitä suuria muovimansikoita tarvitseisi joka paikkaan tunkea

    • ensuosittele:D:D

      ite oon nyt kesätöis mansikkatilallla,, ja se työ on hirveetä ja sit ku siel tilalla on joku mummo poimimas joka valittaa kokoaja.:D
      palkka on 7e/h tai urakkapalkalla 1e/kg :) oon tienannu nyt muutamas päivässä noin 150e :D et ei se palkka päätä huimaa ..

    • aatu67676

      Palkoille kyllä pääsee jos ei ole laiska:)). Kaheksisen euroo urakkapalkka kesälomakorvaukset yms. tunti ja koppa reilu kaksi eekkeriä ; kolmen kilon koppa. kesäiset korvaukset.
      Istutukset ja kitkennät, poiminnat, tunteja tulee ja poimintaa riittää, jos kehtoo nii se muistetaan palkassa.

    • eik.

      eli siis paljon niis on yleensöä tyylii euroo/1kg?

    • Anonyymi

      20 e tunti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe