Akne-ihon paras hoito

hippiäis-eukko

Hei,

Haluaisin jakaa omat kokemukseni muille huonosta ihosta kärsiville.
Kaiken mahdollisen myrkyn kokeilleena, löysin uudestaan teininä saamani VANHAN lääkkeen finneihin.
Olen kakarasta asti kärsinyt akne-ihosta, ja yli 10v:n aikana olen syönyt ja tunkenut ihooni kaikki mahdolliset hoitokeinot, lukuunottamatta Roaccutanin. Rahaa on palanut järjetön määrä, vatsalaukku pilalla tetrasykliinin takia... ja vihdoin lääkäreiden ja kosmetologien varoitteluista huolimatta tartuin takaisin vanhaan, isoisältäni saamaani keinoon ja HEMMETTI, se toimi!
VADEMECUM-suuvesi. Siinä kaikki.
Jos ihosi on kovin kuiva, laita sitä vanupuikolla pelkästään finnien kohdalle, mutta jos vain uskallat, pyyhi sillä parin viikon ajan koko naama joka ilta.
Kirvelee niin maan hitosti, ja vedet valuu silmistä, mutta se TOIMII. Finnit ja paiseet kuivuu uskomattoman nopeasti pois, ja iho pysyy raikkaana. Heitin roskiin kaikki ne monet ja monet finnien kuivattaja-pikku-tuubit, ihan turhaa kaapin täytettä kaikki. Tuo sama kikka toimi joskus ajat sitten tosiaan varhaisteininä, mutta hoitoalan ihmisten varoitteluja kuunnelleena, en uskaltanut siihen koskea pitkiin aikoihin. Nyt tekis mieli haistattaa ties mitä ko.henkilöille..
Oma ihoni on päältä hilseilevän kuiva, alta erittäin rasvainen. Ihon kuivuuteen se ei ole vaikuttanut juurikaan (kun muistaa laittaa voiteen illalla!), sen sijaan rasvaisuus on vähentynyt.
Muina hoitotuotteina käytän Garnierin "sinistä sarjaa", joka on toiminut kaikista hoito-sarjoista tähän mennessä parhaiten.

Sinä joka olet luullut kokeilleesi kaiken, niin kokeilehan tuota mun keinoa, tiedä vaikka ois sullekin SE jolla pääsee onkelmasta eroon :)

89

63154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa

      Täytyypä ostaa sitä sitten kun kasvovesi loppuu. Käytän apteekin sebamedia pesuun ja sitten kasvovettä ja antiseptistä naamarasvaa. Ja finnien päälle laitan apteekin brevoxyliä.
      Ei niitä finnejä niin hirveästi ole mutta oishan se kiva saaha oikein hyvä iho ettei tarvis olla koko ajan peittelemässä meikillä. Joskus olen puhistanut naamaa ihan haavan desinfiointiaineella. En käyttänyt sitä mitenkään säännöllisesti eli en tiedä olisko siitä apua.
      Mutta kiitos vinkistä, jos suuvesi ei naamaan auta niin raikastaahan sillä suunsa ettei mene rahat hukkaan.

      • Onneksi takana

        Ihoni ongelmat alkoivat 13-vuotiaana ja jatkuivat lähes 30-vuotiaaksi,joten olen kärsinyt tosi monta vuotta aknesta. Sain sen pois lopulta poistamalla punasia pintaverisuonia iholta valoimpulsseilla. Kävin useaan kertaan Royal Beauty Academyssä aknehoidossa ja sen jälkeen en ole siitä kärsinyt. Muistelen vain jälkikäteenkin kauheaa aikaani aknen kanna.


      • moniongelmaihoinen

        Mutta ei taida oikein olla hyvä herkän couperosaihon aknen hoitoon..?


      • moniongelmaiho

        Piti mennä tämä yllä oleva keskustelun aloittajalle


    • olet

      Haluaisin tietää, minkä ikäinen olet? Itse olen "pitänyt" akneihoani varhaisteinistä asti nyt jo noin 13 vuotta (eli siis 12 vuotiaasta 25 vuotiaaksi).

      Silloin nuorempana ihoni oli "vahvempi", koska talieritys oli voimakas, mutta nyt ihoni on erittäin herkkä ja ohut, ja akne edelleen. Kaikki nuo voimakkaat hoitoaineet vaikuttavat vain niin pirusti ihon "kehitykseen" eli sitten on taas toiset ongelmat, kun näpyistä pääsee.

      Eli siis onko ihosi vielä nuoruuden voimissaa, että uskallat käyttää tuota Vademecumia?

      • hippiäis-eukko

        ...että ei ihan nuoruuden voimissa iho enää ole!
        Ja suosittelen lämpimästi unohtaan TODELLAKIN ne kaikki apteekin aineet yms..Oon kokeillu koko repertuaarin, eikä mitään pysyvää auttavaa keinoa löytyny koskaan. Iho meni vain ohuemmaksi ja pysyi tasaisen huonossa kunnossa koko ajan.
        Se, että jos iho on ohut, herkkä ja kuiva, tarkottaa vaan sitä, et kun lykkäät vademecumia pintaan, niin heti sen kuivuttua laitat kunnolla käyttämääsi kosteusvoidetta!
        Ja se miksi tulisi laittaa sitä illalla yön ajaksi, niin siksi, että naama on kyllä suuvesi-käsittelyn jälkeen äärimmäisen värikäs näky :D!!!

        Topsy-puikolla muussa tapauksessa finnin päälle yksistään jos ei halua koko naamaa uittaa.

        Toissa päivänä kun innostuin hotkimaan levyn sulkaata, kostoksi ilmaantui pari isompaa näpyn alkua leukapieleen. Eilen illalla vademecumia päälle ja nyt on näpyn alut jo veks.
        Toi suuvesi-hoito on kyllä raju hoito, eli tarvinnee totuttaa herkkää ihoa muutaman aikaa.

        Vanhat näpyt, isot, jotka oli kiusana viikokausia on kuivuneet jo niin pieniksi, että tuskin jää edes arpea. Ja olen käyttänyt suuvettä joka ilta nyt viikon ajan..

        Vinkkinä vielä, että kokeile Body shopin "tea tree" kuorinta voidetta. On auttanu mulla puhistaan huokosia hyvin. Garnierin kuorinta-geeli oli mun iholle liian karkea ja pisti punottamaan tuntikausiksi. Ns.ylipuhdisti ihoa, joka sekään ei ole hyvä vaihtoehto.


      • Anonyymi

        Aknelääke ilman reseptiä - http://derminax.lv Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.


    • n35

      ...samankaltainen vaikutus. lieneekö sisältävän samanlaisia vaikuttavia aineita. kuivattaa finnit todella nopeasti, eikä tarvitse levittää koko naamalle ;) ainoastaan finnin päälle.

      • hippiäis-eukko

        Koitin tuossa tiirailla Vademmecumin kostumusta, mutta purkista ei tietoja löydy. Maininta vain siitä, että "muutama tippa kylpy- tai jalkakylpy-veteen virkistää".
        Oletan että mentholin ja alkoholin yhdistelmä on sen verran "raju", että se puhdistaa ja desinfioi melkeimpä polttamalla. Menthol taas virkistää ja viilentää ihoa joka saa huokoset supistumaan (= oman ihoni rasvaisuus on vähentynyt HUOMATTAVASTI).

        Jos tätä keskustelua eksyy lukemaan muut 3-kymppiset huono-ihoiset, niin olisi mukavaa saada kommentteja, mitkä ruoka-aineet vaikuttavat teillä muilla ihoon pahentavasti.

        Omalla kohdallani esim jogurtti on pahin mahdollinen, ja siitä olen saanut naamaani valtavia paiseita, jotka on kiusanneet viikkokausia. Sama reaktio tulee maitorahkasta ja kermaviilistä.
        Suklaa ja sipsit ja alkoholi on ne ikuiset pahat, ja niitä nyt osaa tietysti välttääkkin, mutta miten teillä muilla; onko esim juuston syönnillä vaikutuksia? Entä mausteet? Itse syön tulista ruokaa usein, ja sillä on enemmänkin vaikutusta rasvaisuuteen. Näppyjä se ei synnytä, tuntuu enemmänkin että iho tavallaan aukeaa ja pukkaa kunnolla talin ulos.
        Olisi mukavaa ja monelle muullekin kuin minulle hyödyllistä saada hiukan "laajempi" käsitys (lista) noista vältettävistä ruoka-aineista, jotta osaisi katsoa entistä paremmin mitä suuhunsa laittaa ja osaa sitten odottaa jotain...Noita potentiaalisia finnien aiheuttajia voi olla niin monia monia ja monia ja mitä kummallisempia, ja se lista olisi hyvä apuväline tuohon seurantaan.
        Kiireisessä arjessa sitä tulee hotkittua väliin mitä sattuu, mutta selkeä lista "kielletyistä" tai "mahdollisista aiheuttajista" olisi vallan loistava apuväline :)


      • vaaralliset aineet
        hippiäis-eukko kirjoitti:

        Koitin tuossa tiirailla Vademmecumin kostumusta, mutta purkista ei tietoja löydy. Maininta vain siitä, että "muutama tippa kylpy- tai jalkakylpy-veteen virkistää".
        Oletan että mentholin ja alkoholin yhdistelmä on sen verran "raju", että se puhdistaa ja desinfioi melkeimpä polttamalla. Menthol taas virkistää ja viilentää ihoa joka saa huokoset supistumaan (= oman ihoni rasvaisuus on vähentynyt HUOMATTAVASTI).

        Jos tätä keskustelua eksyy lukemaan muut 3-kymppiset huono-ihoiset, niin olisi mukavaa saada kommentteja, mitkä ruoka-aineet vaikuttavat teillä muilla ihoon pahentavasti.

        Omalla kohdallani esim jogurtti on pahin mahdollinen, ja siitä olen saanut naamaani valtavia paiseita, jotka on kiusanneet viikkokausia. Sama reaktio tulee maitorahkasta ja kermaviilistä.
        Suklaa ja sipsit ja alkoholi on ne ikuiset pahat, ja niitä nyt osaa tietysti välttääkkin, mutta miten teillä muilla; onko esim juuston syönnillä vaikutuksia? Entä mausteet? Itse syön tulista ruokaa usein, ja sillä on enemmänkin vaikutusta rasvaisuuteen. Näppyjä se ei synnytä, tuntuu enemmänkin että iho tavallaan aukeaa ja pukkaa kunnolla talin ulos.
        Olisi mukavaa ja monelle muullekin kuin minulle hyödyllistä saada hiukan "laajempi" käsitys (lista) noista vältettävistä ruoka-aineista, jotta osaisi katsoa entistä paremmin mitä suuhunsa laittaa ja osaa sitten odottaa jotain...Noita potentiaalisia finnien aiheuttajia voi olla niin monia monia ja monia ja mitä kummallisempia, ja se lista olisi hyvä apuväline tuohon seurantaan.
        Kiireisessä arjessa sitä tulee hotkittua väliin mitä sattuu, mutta selkeä lista "kielletyistä" tai "mahdollisista aiheuttajista" olisi vallan loistava apuväline :)

        Appelsiini, mandariini, greippi esim. ruiskutetaan n. 20 kertaa ennen kypsymistä. Niissä voi olla jokin aine joka menee munuaisjärjestelmään ja estää veren virtauksen, ettei veri puhdistu kunnollaja epäpuhdas veri joutuu kudoksiin.Aineet voi tuhota munuaiset jopa muutamassa vuodessa. Sitten on vielä viinirypäleet, paprika, raparperi, punaviini. Että tässä näiträ meidän Suomalaisten varsinkin talvella syötäviä hedelmiä joilla voi myös olla vaikutusta ihoon.


      • kirjavanaama
        hippiäis-eukko kirjoitti:

        Koitin tuossa tiirailla Vademmecumin kostumusta, mutta purkista ei tietoja löydy. Maininta vain siitä, että "muutama tippa kylpy- tai jalkakylpy-veteen virkistää".
        Oletan että mentholin ja alkoholin yhdistelmä on sen verran "raju", että se puhdistaa ja desinfioi melkeimpä polttamalla. Menthol taas virkistää ja viilentää ihoa joka saa huokoset supistumaan (= oman ihoni rasvaisuus on vähentynyt HUOMATTAVASTI).

        Jos tätä keskustelua eksyy lukemaan muut 3-kymppiset huono-ihoiset, niin olisi mukavaa saada kommentteja, mitkä ruoka-aineet vaikuttavat teillä muilla ihoon pahentavasti.

        Omalla kohdallani esim jogurtti on pahin mahdollinen, ja siitä olen saanut naamaani valtavia paiseita, jotka on kiusanneet viikkokausia. Sama reaktio tulee maitorahkasta ja kermaviilistä.
        Suklaa ja sipsit ja alkoholi on ne ikuiset pahat, ja niitä nyt osaa tietysti välttääkkin, mutta miten teillä muilla; onko esim juuston syönnillä vaikutuksia? Entä mausteet? Itse syön tulista ruokaa usein, ja sillä on enemmänkin vaikutusta rasvaisuuteen. Näppyjä se ei synnytä, tuntuu enemmänkin että iho tavallaan aukeaa ja pukkaa kunnolla talin ulos.
        Olisi mukavaa ja monelle muullekin kuin minulle hyödyllistä saada hiukan "laajempi" käsitys (lista) noista vältettävistä ruoka-aineista, jotta osaisi katsoa entistä paremmin mitä suuhunsa laittaa ja osaa sitten odottaa jotain...Noita potentiaalisia finnien aiheuttajia voi olla niin monia monia ja monia ja mitä kummallisempia, ja se lista olisi hyvä apuväline tuohon seurantaan.
        Kiireisessä arjessa sitä tulee hotkittua väliin mitä sattuu, mutta selkeä lista "kielletyistä" tai "mahdollisista aiheuttajista" olisi vallan loistava apuväline :)

        Tässä yli 30v.

        Tuntuu, että maitotuotteet lisäävät näppyjen tuloa. Ne ovat sellaisia pieniä ja menevät rikki helposti. Sen jälkeen ne kehittyvät isommiksi finneiksi.

        Kunnon finnejäkin on aina muutama naamassa. Enimäkseen leuassa ja otsalla.
        En koskaan saa naamaani siihen kuntoon, että siinä ei olisi näppyjä.

        Tilasin netistä juuri rosehip öljyä. Kuulin sen auttavan akneenkin.
        kokeilen sitä suraavaksi.


      • hippiäis-eukko
        kirjavanaama kirjoitti:

        Tässä yli 30v.

        Tuntuu, että maitotuotteet lisäävät näppyjen tuloa. Ne ovat sellaisia pieniä ja menevät rikki helposti. Sen jälkeen ne kehittyvät isommiksi finneiksi.

        Kunnon finnejäkin on aina muutama naamassa. Enimäkseen leuassa ja otsalla.
        En koskaan saa naamaani siihen kuntoon, että siinä ei olisi näppyjä.

        Tilasin netistä juuri rosehip öljyä. Kuulin sen auttavan akneenkin.
        kokeilen sitä suraavaksi.

        ..että nuo maito-tuotteet ovat se yksi pahimmista aiheuttajista.
        Testasin mm.olemalla syömättä maitorahkaa muutaman viikon, ja kun nyt pari päivää sitten herkuttelin kupillisella ananas-rahkaa, kostautui heti pukkaamalla kaksi kauhean kokoista paisetta leukaan. Nuo maidon aiheuttamat erottaa siitä, että ne on TODELLA kipeitä ja niihin ei tunnu Vademecumillakaan olevan kunnollista tehoa.

        Käytän maito-tuotteita erittäin vähän muuten. Rahka ja kermaviili on nyt tuomittu ruokalistalta pois ikuisesti *sniif*.

        Uskon kyllä siihen, että hedelmiin ruiskutetut myrkyt vaikuttavat elimistöön, ja ihoon, mutta kun miettii että mitä kaikkea myrkkyä sitä saa itseensä ja ihoonsa pelkästään ulkona olemalla, tuolla pakokaasun seassa, niin epätoivohan tässä valtaa jo..

        Kertoisitko lisää siitä "rosehip"-öljystä?
        Olen ymmärtänyt, että muut kuin "tea tree"-öljy, ovat huonoksi tukkeutuneelle iholle juuri öljy-muotonsa takia. Mutta olen kyllä valmis kokeilemaan kaikkia uusia neuvoja!

        Tähän mennessä tuo Vademecum on ehdottomasti ollut paras ja rajuin, mutta esim noille maidon tekemille kipeille paiseille voisi kokeilla jotain muutakin konstia. Ne kun ovat niin syvällä ihon alla ja tuntuu ettei tuo nopeasti haihtuva suuvesi ehdi niin syvälle koskaan vaikuttamaan.


      • ruusunmarja öljyä
        hippiäis-eukko kirjoitti:

        ..että nuo maito-tuotteet ovat se yksi pahimmista aiheuttajista.
        Testasin mm.olemalla syömättä maitorahkaa muutaman viikon, ja kun nyt pari päivää sitten herkuttelin kupillisella ananas-rahkaa, kostautui heti pukkaamalla kaksi kauhean kokoista paisetta leukaan. Nuo maidon aiheuttamat erottaa siitä, että ne on TODELLA kipeitä ja niihin ei tunnu Vademecumillakaan olevan kunnollista tehoa.

        Käytän maito-tuotteita erittäin vähän muuten. Rahka ja kermaviili on nyt tuomittu ruokalistalta pois ikuisesti *sniif*.

        Uskon kyllä siihen, että hedelmiin ruiskutetut myrkyt vaikuttavat elimistöön, ja ihoon, mutta kun miettii että mitä kaikkea myrkkyä sitä saa itseensä ja ihoonsa pelkästään ulkona olemalla, tuolla pakokaasun seassa, niin epätoivohan tässä valtaa jo..

        Kertoisitko lisää siitä "rosehip"-öljystä?
        Olen ymmärtänyt, että muut kuin "tea tree"-öljy, ovat huonoksi tukkeutuneelle iholle juuri öljy-muotonsa takia. Mutta olen kyllä valmis kokeilemaan kaikkia uusia neuvoja!

        Tähän mennessä tuo Vademecum on ehdottomasti ollut paras ja rajuin, mutta esim noille maidon tekemille kipeille paiseille voisi kokeilla jotain muutakin konstia. Ne kun ovat niin syvällä ihon alla ja tuntuu ettei tuo nopeasti haihtuva suuvesi ehdi niin syvälle koskaan vaikuttamaan.

        Tilasin öljyä tuosta osoitteesta:

        http://www.aromantic.co.uk/


        Öljy on kuivaöljy ja tarkoitettu esim.näppyläiselle iholle. Itse vasta kokeilen ekaa päivää.
        Sen pitäisi olla monenlaisiin iho-ongelmiin hyvä.
        Tilasin 100ml pullon.

        Näpäyttämällä ylhäältä "product list" ja sieltä luettelosta
        "Vegetable Oils" , löytyy tuo öljy.

        Mielenkiinnolla kokeilen. Olen niin kyllästynyt tähän teininaamaan yli kolmekymppisenä.


      • kirjavanaama
        ruusunmarja öljyä kirjoitti:

        Tilasin öljyä tuosta osoitteesta:

        http://www.aromantic.co.uk/


        Öljy on kuivaöljy ja tarkoitettu esim.näppyläiselle iholle. Itse vasta kokeilen ekaa päivää.
        Sen pitäisi olla monenlaisiin iho-ongelmiin hyvä.
        Tilasin 100ml pullon.

        Näpäyttämällä ylhäältä "product list" ja sieltä luettelosta
        "Vegetable Oils" , löytyy tuo öljy.

        Mielenkiinnolla kokeilen. Olen niin kyllästynyt tähän teininaamaan yli kolmekymppisenä.

        Olen käyttänyt rosehipöljyä nyt jonkun aikaa ja tehoaa aika kivasti.
        Ei poista kaikkia finnejä, mutta tyytyväinen olen.


    • samalla linjalla

      Sattumalta ajauduin näille sivuille etsimään tummin silmänaluisiin apua ja ajauduin agne keskusteluunne.

      Keksin lostavan avun vuosia sitten hormoonifinneihini ja agneen.
      Eli ollessani sairaalassa, oivalsin sen käsien desinfiointiin tarkoitetun pahanhajuisen liuksen.

      Putsasin sillä naamani ja laitoin paikoitellen finnien päälle. Se on hetken aikaa kirpeää ja "katoaa" iholta lähes välittömästi. Sitten vain rasvaus jollain vähän rasvaisemmalla voitella jottei iho kuivu liikaa.
      On hellävarainen iholle kuitenkin, koska tuskin sairaala voisi muuten pakottaa jokaista työtekijää ja vierailijaa käyttämään tätä alkoholiliuosta.

      Olen terveydenhoitajaystävältä ostanut sellaisen telineen ja pullon itselleni kotiin. Ei enää finnejä, ne nujertuvat heti kun alkavat näkymään. Kaikki muutkin ihomadot ja mustapäät ovat saaneet kyytiä. =)

      Käytän enään paikallisesti, jos finnejä näkyy.
      Saunan jälkeen tosin pesen koko naaman hiestä tällä liuksella, koska naamani innostuu saunomisesta muuten kukkimaan.

      Sen verran vielä että kaikki kaupan kasvovedet kukkittavat naamaani, joten saman vaikutuksen saat kun klaappaat naamaasi niillä vanutupoilla mutta käytät kraanavettä ja pikkaisen ruokasuolaa.

      Rasvana käytän aloe vera tuotteita, apteekin tuotteet tukkivat (paitsi humektan jota voi käyttää vain kesäisin keveytensä vuoksi).

      • utelias

        mikä oli siis sen tuotteen nimi mitä käytät? Haluaisin itsekkin kokeilla sitä! Ja mitä semmoinen maksaa. Itse olen aina myös kärsinyt huonosta ihosta ja olen kaikenlaista kokeillut. Että jos tämä tehoaa niin tahtoisin kokeilla..


      • hippiäis-eukko

        Kiitokset vinkistä!
        Onko hajua mistä tuota sairaaloissa käytettävää desinfiointi-ainetta mahtaisi saada..jotenkin epäilen, että sitä olisi apteekissa käsitavarana ostettavissa, vai kuinka on?


      • ollaan yhä
        hippiäis-eukko kirjoitti:

        Kiitokset vinkistä!
        Onko hajua mistä tuota sairaaloissa käytettävää desinfiointi-ainetta mahtaisi saada..jotenkin epäilen, että sitä olisi apteekissa käsitavarana ostettavissa, vai kuinka on?

        Tosiaan käsien desinfiointiaineessa on sama idea kuin venäläisten finnien nujerruksessa.
        Venäläiset/virolaiset tuttuni käyttävät raakaa pirtua finnien nujertamiseen, mutta minä en ole raaskinut litraa pirtua ostaa, kun tarvitsisin vain sen pari desiä monen vuoden tarpeeksi.
        Eli idea on se että alkoholipitoisuus on yli 70 %.
        Minulla on käsidesi merkkistä sekä sterisolia töissä. Saa ihan apteekista taskukokoisena.


      • sama
        hippiäis-eukko kirjoitti:

        Kiitokset vinkistä!
        Onko hajua mistä tuota sairaaloissa käytettävää desinfiointi-ainetta mahtaisi saada..jotenkin epäilen, että sitä olisi apteekissa käsitavarana ostettavissa, vai kuinka on?


      • mennään

        Toisin sanoen. peset naamasi etanolilla. Härski kaveri... ps. kannattaa varoa silmiä, ettei syövy päästä.


    • Apua oli

      Olen 22 vuotias nainen..murroiässä olin siloposki ja finnit tulivat riesaksi sen jälkeen kun ikää tuli 20 täyteen. Otsa ja leuanvierustat pahimmat, posket välttynyt kauheimmilta finneiltä. Koitin neuvoasi ja kaikki finnit ovat kuivuneet/kuivumassa pois. :) Tosin ihoni on melki herkkä ja punoittaa hiukan turhan pitkään käsittelyn jälkeen vaikka laitan kosteusvoiteen päälle. Mutta ihanaa että finnit hävisivät..niiden alta nyt vain paljastui kaltoin kohdeltu arpinen ihoni. Eli nyt päästiin finneistä..mitenkäs arvista...hmm.. MUTTA KIITOS :)

      • hippiäis-eukko

        Mukavaa kuulla että se suuvesi-kikka on auttanut! Mulla se on kadottanu kohta naaman täysin puhtaaksi finneistä kans. Leuan vierustat on mullakin (edelleenkin) se ongelmakohta, mutta sinnikkäästi aion putsata Vademecumin kanssa.

        Löysin toisen keinon mitä ajattelin nyt tänä iltana kokeilla noihin leuan pahkuroihin;
        Ruokasooda. Tekee soodasta ja vedestä kovahkon tahnan, taputtelee näppyjen päälle ja antaa vaikuttaa yön yli. Aamulla pitäis olla kuulema nuo loputkin tiessään..saa nähdä miten käy :)

        Mullakin on kasvot syviä arpia täynnä ja tuossa viime vuoden lopulla aloitin paikallisella kosmetologilla käynnit. Tekee mulle kerran kuussa ultraääni-hoidon ja sen tuloksia voi alkaa odottelemaan syksyyn mennessä. Se ultraääni-hoito laittaa solut uusiutumaan nopeammin ja terveempinä, jolloin iho uudistuu paremmin ja nopeammin. Arvet siis katoaa pikku hiljaa ihon uusiutuessa. Tuo uä-hoito siis nopeuttaa ihon "paranemista".
        Mulle tehdään myös noin kuukauden päästä kemiallinen kuorinta. Sitä ei muuten suositella herkälle iholle "raakuutensa" takia (voi iho punotaa viikkojakin hoidon jälkeen).
        Oma ihoni kun on rasvainen ja ns.paksu, niin sille ko.kuorinnan pitäisi tehdä hyvää.

        Ruokasooda on Vademecumin (ja illodinin) kanssa vanhimpia ihonhoitolääkkeitä akne-iholle.
        Jostain syystä mie olen alkanut luottamaan tuhat kerroin enemmän vanhoihin hyviin -ja helppoihin- keinoihin, kuin uusiin ja kalliisiin ja tuloksettomiin.
        Nykymeininki ihon hoidossa tuntuu olevan "rahat pois tyhmiltä"-tyyliä..Tuotteet on pelkkää vettä ja ties mitä sontaa sekasin, eikä vaikuttavista aineista ole tietoakaan. Täyttä kusetusta siis suurin osa..Ja me naiset (ja huono ihoiset)sitten tyhminä maksetaan kun muka rahalla laatua..p*skat.


      • apua oli
        hippiäis-eukko kirjoitti:

        Mukavaa kuulla että se suuvesi-kikka on auttanut! Mulla se on kadottanu kohta naaman täysin puhtaaksi finneistä kans. Leuan vierustat on mullakin (edelleenkin) se ongelmakohta, mutta sinnikkäästi aion putsata Vademecumin kanssa.

        Löysin toisen keinon mitä ajattelin nyt tänä iltana kokeilla noihin leuan pahkuroihin;
        Ruokasooda. Tekee soodasta ja vedestä kovahkon tahnan, taputtelee näppyjen päälle ja antaa vaikuttaa yön yli. Aamulla pitäis olla kuulema nuo loputkin tiessään..saa nähdä miten käy :)

        Mullakin on kasvot syviä arpia täynnä ja tuossa viime vuoden lopulla aloitin paikallisella kosmetologilla käynnit. Tekee mulle kerran kuussa ultraääni-hoidon ja sen tuloksia voi alkaa odottelemaan syksyyn mennessä. Se ultraääni-hoito laittaa solut uusiutumaan nopeammin ja terveempinä, jolloin iho uudistuu paremmin ja nopeammin. Arvet siis katoaa pikku hiljaa ihon uusiutuessa. Tuo uä-hoito siis nopeuttaa ihon "paranemista".
        Mulle tehdään myös noin kuukauden päästä kemiallinen kuorinta. Sitä ei muuten suositella herkälle iholle "raakuutensa" takia (voi iho punotaa viikkojakin hoidon jälkeen).
        Oma ihoni kun on rasvainen ja ns.paksu, niin sille ko.kuorinnan pitäisi tehdä hyvää.

        Ruokasooda on Vademecumin (ja illodinin) kanssa vanhimpia ihonhoitolääkkeitä akne-iholle.
        Jostain syystä mie olen alkanut luottamaan tuhat kerroin enemmän vanhoihin hyviin -ja helppoihin- keinoihin, kuin uusiin ja kalliisiin ja tuloksettomiin.
        Nykymeininki ihon hoidossa tuntuu olevan "rahat pois tyhmiltä"-tyyliä..Tuotteet on pelkkää vettä ja ties mitä sontaa sekasin, eikä vaikuttavista aineista ole tietoakaan. Täyttä kusetusta siis suurin osa..Ja me naiset (ja huono ihoiset)sitten tyhminä maksetaan kun muka rahalla laatua..p*skat.

        Itselläni on leuanvierustoilta finnit kadonneet kokonaan jo tässä vaiheessa :) keskellä otsaa on vielä yksi pieni sinnikäs joka välillä on lähdössä ja palaa taas. Sen kun vielä nujerran niin se on siinä! Pitääpä koittaaa tutoa ruokasoodaa siihen :D Minun iholleni tuskin sopii tuo kemiallinen kuorinta kun se tuntuu ärtyvän niin helposti kaikesta muutenkin :( Jotain muuta pitää yrittää keksiä. Valo-impulssi hoito voisin kuulemma tehdä hyvää..
        NIIN!Olen aivan samaa meiltä tuosta että meille huono-ihoisille tuputetaan kaiken maailman tököttejä jotka loppujen lopuksi joko eivät tehoa tai jopa pahentavat asiaa :( Silkkaa epätoivoisten ihmisten rahastusta. Kaikki töhnät ja tahnat ja tökötit on kokeiltu eikä mikään vetäny vertoja vedemecumille :) Ja sen hinta ei kyllä päätä huimaa :D:D:D


      • ehdotus
        apua oli kirjoitti:

        Itselläni on leuanvierustoilta finnit kadonneet kokonaan jo tässä vaiheessa :) keskellä otsaa on vielä yksi pieni sinnikäs joka välillä on lähdössä ja palaa taas. Sen kun vielä nujerran niin se on siinä! Pitääpä koittaaa tutoa ruokasoodaa siihen :D Minun iholleni tuskin sopii tuo kemiallinen kuorinta kun se tuntuu ärtyvän niin helposti kaikesta muutenkin :( Jotain muuta pitää yrittää keksiä. Valo-impulssi hoito voisin kuulemma tehdä hyvää..
        NIIN!Olen aivan samaa meiltä tuosta että meille huono-ihoisille tuputetaan kaiken maailman tököttejä jotka loppujen lopuksi joko eivät tehoa tai jopa pahentavat asiaa :( Silkkaa epätoivoisten ihmisten rahastusta. Kaikki töhnät ja tahnat ja tökötit on kokeiltu eikä mikään vetäny vertoja vedemecumille :) Ja sen hinta ei kyllä päätä huimaa :D:D:D

        Keksin tuon vademecumin rinnalla alkaa käyttämään apteekin Vichy Normadermin "soin hydratant anti-imperfections" kosteusvoidetta ja TADAAAA!!!!!!!! Finnit on siis vademecumin ansiosta poissa ja tämän kosteusvoiteen ansiosta se ei rasvoitu uudelleen niin nopeaa mutta ei myöskään kuiva. Ja mikä kaikista mahtavinta: Vichy normaderm näyttäisi vaalentavan arpiani!!!!! iho näyttää entiseen verrattuna jopa tasaiselta. ( no ehkei jonkun siloposken mielestä ) En siis edes tiennyt että se voisi niitä vaalentaa vaan lähinnä tuon kuivumisen takia sitä ostin ja yllätys yllätys.. tulipa mukava lisävaikutus :D suosittelen :)


    • karoliina

      Jep!
      tätä keinoahan eivät lääkärit/kosmetogit suosittele koska ne eivät siitä saa rahaa.
      ja se on niin halpaa verrattuna kalliisiin hoitola-hoitoihin,uskokaa tai älkää niin kosmetogit katsoo vain mistä saavat enempi rahaa,tämän sanoi kaverini joka toimii kosmetologina,ihan tosi

      • näinseon

        kun kosmetologit eivät suosittele jotakin, tiedät löytäneesi juuri siitä täsmälääkkeen vaivaasi.


    • utelias

      pari viikkoa tätä palstaa seuranneena että täältä löytyy kyllä hyviä neuvoja. Itse ostin myös tuota vademecum- suuvettä ja olen käyttänyt sitä nyt hieman yli viikon. Minä olen pyyhkinyt sillä koko naaman kasvoveden jälkeen ja sen jälkeen vielä pistänyt kosmetologilta joskus ostettua kosteusvoidetta. Joitakin finnejä on kuivunut pois, mutta en tiedä sitten johtuuko se tuosta suuvedestä vai että ne olisi ihan ajan myötä muutenkin hävinneet. Mutta silti joka aamu minulla on jokunen pienen pieni finni naamassa. Että ei minulle ainakaan ihmeitä ole tehnyt. Olin ihan innoissani kun luin täältä tuosta suuvedestä, ja menin samantien ostamaan. Mutta ehkä odotin sitten liikoja.. mutta kyllä aion jatkaa käyttämistä vielä jonkun aikaa ja seuraan tapahtuvaa..

      • auttaa nopeasti..

        ..ja toisilla ei.. Se, että iho alkaa tottumaan johonkin aivan uuteen hoitoon, voi viedä aikaa.
        Mulla tuo näppy-ongelma tuntuu jokseenkin ikuiselta..pieniä alkuja syntyy koko ajan ihon alle, vaikkakin suuvesi kuivattaa kaikki pintaan ehtineet pois.
        Kannattaisi ehkä kävästä kysymässä lääkäriltä ensin nyt, oisko sulla tulehdus kasvojen kudoksessa. Tai josko ongelma liittyy hormoneihin?

        Jos sulla ei ole herkkä iho, tai kovin pintakuiva, niin kokeile kemiallista kuorintaa ja sen jälkeen ultraäänihoitoa. Se voisi tuoda pysyviä tuloksia :)


      • hippiäis-eukko

        Ajattelimpas tässä aamun tunteina kahvikupposen kanssa laittaa "uutisia" tulemaan :)

        Se suuresti kehuttu ruokasooda ei kyllä tunnu potkivan siinä määrin mitä odottelin.
        Mulla pukkailee aina ovulaation aikoihin decolte-alueelle finnejä, ja päätin testata soodan vaikutusta niihin heti. Ja täytyy sanoa, että eipäs ole juuri merkkiäkään tehosta..Harmittaa.
        Hiukan se sooda ehkä vei punaisuutta pois, mutta muuten näpyt on samaa koko- ja kipu-luokkaa kuin tullessaan.
        Meinasin kyllä kokeilla vielä niin, että laitan illalla paksumman sooda-sotku kerroksen näppyjen päälle ja siihen suojaksi jonkun harson teipillä kiinni, ettei se jauho kuivuessaan tippuisi heti pois. Hiukan kyllä hymyilen säälivästi jo itelleni kun alan teippaileen lappuja kiinni kroppaan, mutta perskeles, ei hätä lakia lue :D!!!

        Se on vielä kokeilematta, millainen teho soodalla olisi kasvovetenä. Sitä voi sekoittaa omaan jo käytössä olevaan kasvoveteen sopivissa määrin (mikä lie onkaan..), tai tehdä se sekoittamalaa vain vettä ja soodaa. Sitä tarvinnee käyttää vaan pidemmän aikaa, ja joka päivä, että jotta alkais tuloksia näkymään..niin kuin oikeastaan kaiken hoidon kohdalla. (paitsi suuveden!)


        Tuota Vademecumin voittanutta ei vielä siis ole. Noihin ovulaatio-näppylöihin (ilmaantuivat muuten eilen aamulla kuin salamana taivaalta..) laitoin aamulla pesun jälkeen suuvettä, ja heti alkoi kuivumaan. Se on oikeasti melkein silmin nähtävää se sen teho. Olo ja mieli on tyytyväinen, mutta mielessä kummittelee hirvittävä antipatia kaikkia, paitsi omaa kosmetologiani, kohtaan. Hemmetti mitä huuhaan myyjiä suurinosa. Samoin ku jotkut kemppareiden tädit.. hoh-hoijaa..
        Juttelin muuten taas lisää kosmetologini kanssa, ja sanoi, että hän ei laittaisi ihan koko naamaa peittoon suuvedellä, mutta ei kieltänyt käyttöäkään. Enemmänkin kehui nimenomaan noita vanhoja konsteja parhaiksi! Muistutti hyvästä jälki-kosteutuksesta, ja varotti että herkälle iholle voi olla liian rajua jos menee muualle kuin näppyjen päälle.
        (uusi kosmetologini paikkakunnanvaihdoksen jälkeen, on vanhempi kohta eläkkeelle siirtyvä rouva-ihminen, joka tuntee hyvin kaikki vanhat ihonhoito-muodot. Alkuun pelotti mennä sen asiakkaaksi, kun ajattelin ettei sen ikäinen ammattilainen ole välttämättä tietojaan ja taitojaan välittänyt päivitellä, mutta toisin oli. Sama sille päivitykselle, tällä rouvalla on sitä ns. vanhaa tietoa ja aion kyllä lypsää irti kaiken vanhoista konsteista mitä on)

        Kesän tullessa ajattelin alkaa myös kokeilemaan tehdä itse omia ihonhoito-tuotteita; mm. Piharatamo-kasvovesi (voisi sekottaa ehkä soodaa joukkoon?), on antiseptinen ja taatusti lisäaineeton.
        Pointtina onkin se, että kun nuo sotkunsa ja aineensa tekee itse, niin eipä voi syyttää ketään toista huonoista tuloksista :D!! Ja se tärkein pointti; piharatamo esim on ILMAINEN..eli en menetä ku hiukan omaa aikaani siihen että testailen!
        Täytyy lisätä loppuun vielä sellainen ajatus, mitä olen makustellut mielessä;
        Onkohan se tuloksellista ja järkevää tunkea ihoonsa sellaisia aineosia, jotka ei sinne alunperinkään ole kuulunut -kemikaalit-. Ehkä nuo luonnon omat aineet voiskin olla se paras mahdollinen ja lopullinen konsti päästä tästä ongelmasta eroon..? Kun tuntuu että lähes kaikki kaupoissa myytävät aineet ja tuotteet joko pahentaa tai parantaa vain hiukan (paitsi suuvesi), niin ehkä se oiskin se täysin toinen ääripää keinojen suhteen, mikä toimii. Eli jättää kaikki kemialliset aineet pois ja siirtyy ihan luonnollisiin sotkuihin.
        Tuo ajatus on hiukan kesken vielä, mutta pysyy pohdinnan alla. Kumpa jostain löytyskin joku, joka on samassa jamassa ollut ihonsa kanssa ja löytänyt apua ehkä jostain non-kemiallisista aineista, ja jakais tietonsa jossakin julkisesti...*haaveilee*

        Laittakaa muutkin tuloksia kokeiluistanne?
        Sitä kun uhraa ittensä näin julkiseksi koekaniiniksi, niin ompahan sitten täyttä ensikäden tietoa kaikille, ja saman ihotyypin omaavat osaa ehkä sitten varoen tai olla käyttämättä kokonaan tiettyjä aineita!

        Päivän jatkoja kaikille :)


    • minttuko

      Ostin minttuvettä ja huomasin käydessäni toisen ketjun kaupassa että samaa tuotetta on mintuttomana. Siis onko kukaan tuota minttua kokeillut, tuntuu että jäädyttää minut =). Tehoa en ole vielä huomannut päivän jälkeen.

    • Neea

      ..on todettu myös suht. toimivaksi, nimittäin omenaviinietikka ! Minulla itselläni on erittäin herkkä iho, tuota omenaviinietikkaa iltaisin laittelen finnien päälle, niin yön aikana se kuivattaa ne pois, ja jotenkin tuntuu, että vähentää myös punoitusta. Kannattaa kokeilla tätäkin, en tietenkään voi kaikille taata sen toimivuutta, mutta kannattaa yrittää silti. :)

      • hippiäis-eukko

        ..tuotakin kikkaa :)
        Omenaviinietikan tiedän vaikuttavan hyvin ainakin sisäisesti käytettynä; puhdistaa sisäelimiä tehokkaasti ja joku on väittänyt että on hyvä tuki laihduttamisen ohella.
        Tuskin tekee kyllä pahaakaan akneihoiselle, sisäisestikin kun nautiskelee. Ihonhoitohan alkaa aina sisältä päin myös, ja mitä puhtaampi elimistö on, sen paremmin ja kevyemmin lika tulee huokosista ulos.
        Ns. pellavansiemen-lima tekee myös hyvää, käytän sitä itse. (liota n.rkl siemeniä vähintään pari tuntia lasillisessa vettä ja juo siemenineen päivineen)


      • tyyris_tyllerö
        hippiäis-eukko kirjoitti:

        ..tuotakin kikkaa :)
        Omenaviinietikan tiedän vaikuttavan hyvin ainakin sisäisesti käytettynä; puhdistaa sisäelimiä tehokkaasti ja joku on väittänyt että on hyvä tuki laihduttamisen ohella.
        Tuskin tekee kyllä pahaakaan akneihoiselle, sisäisestikin kun nautiskelee. Ihonhoitohan alkaa aina sisältä päin myös, ja mitä puhtaampi elimistö on, sen paremmin ja kevyemmin lika tulee huokosista ulos.
        Ns. pellavansiemen-lima tekee myös hyvää, käytän sitä itse. (liota n.rkl siemeniä vähintään pari tuntia lasillisessa vettä ja juo siemenineen päivineen)

        Nykyisin netistä jo kadonneella sivustolla oli rutosti hienoja luomu-kauneudenhoitovinkkejä. Enimmäkseen olen kaiken unohtanut, mutta sen muistan, että pellavansiemenlimaa voi käyttää myös ulkoisesti.

        Liottaa siemeniä ja läästii ohuen kerroksen limaa siemenineen päivineen tai siivilöitynä naamalle ja vaikka kelmua päälle tehostamaan vaikutusta.

        Voi laittaa myös saunaan, lampö tehostaa ja toisaalta naamio suojaa ihoa löylyltä.

        Naamion pitäisi rauhoittaa ihoa ja parantaa finnejä ja arpia. Itse olen vasta aloittanut kokeilut, raportoin vaikka myöhemmin miten toimii.


    • pipipipipipipipipipi

      Mistä tuota Vademecum suuvetta sitten saa? siis missä sitä myydään, kertokaa joku joka tietää, :D kiitos!

      • m-ilian

        ...rekkasin nimimerkin "m-ilian" joku aika sitten, entinen hippiäinen siis olen :)

        Vademacumia saa ihan ruokakapuasta. S-Marketista täällä itse ostan omani. Kempparihyllystä löytyy, hammastahnojen ja suuvesien vierestä!


    • jamppaxz

      luin tämän ja mieleeni tuli kanssa nuoruus vuosilta tuttu illodin-suuvesi. veikkaisin aineen olevan suht lähellä tuota vadecumia, reaktio ainakin on samanlainen oli polttelee tehokkaan tuntuisesti käytettäessä:D itsellä ei ole mielikuvaa aineen tehosta mutta nyt laitoin muutamalle kohtuu pienelle finnille mitä sattui olemaan niin katsotaan kuinka vaikuttaa. ja tässä aineessa lukee jopa etiketissä että voi käyttää pienten naarmujen sekä finnien puhdistamiseen. Nykyään ei oikeen tälläisistä kunnon aineista puhuta kun kaiken pitää olla herkälle iholle, alkoholitonta, hajusteetonta ,tehotonta.... PRKL kaikilla ole mitään herkkää ihoa tai hajuste allergiaa!

      • jamppaxz

        näyttäisi oikeasti muuten toimivan ainakin tämä illodin tälläi vuorokauden testilläkin rupesi jo finnit katoamaan. tähän asti olen pessyt aamuin illoin jollain apteekin finni saippualla koko naaman ja silti ollut välillä finni pari mutta ny näyttäisivät katoavan:)


      • ::D
        jamppaxz kirjoitti:

        näyttäisi oikeasti muuten toimivan ainakin tämä illodin tälläi vuorokauden testilläkin rupesi jo finnit katoamaan. tähän asti olen pessyt aamuin illoin jollain apteekin finni saippualla koko naaman ja silti ollut välillä finni pari mutta ny näyttäisivät katoavan:)

        siis ettekö te helvetin palikat tajua mitään, olette kaikki yli 20v ja ei saatana melkeen puhtaalla alkoholilla vedätte finnit alas. Jotain tasoa tohon touhuun raiskaatte naamanne niin paskaks.. ei jumalauta "paras hoito akne ihoon"


      • tapaus...

        vielä 10 vuotta ja olet "40 vuotias neitsyt". hollywood kutsuu!


    • terv.huollon ihminen

      Joku laittaa finneihin, toiset purskuttelee sillä suunsa.. Vademecum pitäisi lailla kieltää.
      Vademecumissa on suuri määrä alkoholia, jonka vuoksi se kirvelee ja varmasti kuivattaa finnit, mutta ei kuitenkaan ole paras mahdollinen "lääke". Toiset käyttävät sitä suun raikastamiseksi, jonka olen suun terveyden huollon ammattilaisena kieltänyt potilailtani. Vademecum oli eräältä potilaaltani polttanut suun limakalvot niin pahaksi, että suun limakalvot olivat valkoiset, laikukkaat ja erittäin kipeät.Joutui suukirurgille päivystykseen, kun ei voinut syödä ja juoda, kun suu oli kauttaaltaansa palovamman saanneen näköinen.
      Se on aivan kuin pyyhkisit 80% pirtulla naamasi tai purskuttelisi suusi.
      Se miksi tätä "tappo" ainetta myydään kaupoissa, johtuu siitä, kuin kaupan sisäänostajat eivät tiedä mitään, mikä aine se on... Ja jos haluat eroon lopullisesti Aknesta, suosittelen ROACCUTANia aknen hoitoon (ihotautilääkäriltä reseptillä).
      Siis suosittelen suun purskutteluun esim. Biotene tai Sensodyne suuvesiä, jotka ovat alkoholittomia.
      Syksyn jatkoja

      • Hippiäis-eukko a.k.a Milian

        Asiakkaasi, joka on Vademecumia suunsa raikastamiseen käyttänyt, oli tod.näk. käyttänyt sitä vuosi kausia...? Suun ohuet limakalvot nyt on ihan eri asia kuin kasvojen iho. Olettaisi sinun ammattilaisena ymmärtävän eron.
        Minä suosittelin aloituksessani Vademecumilla kasvojen pyyhkimistä/vanupuikolla vain finneihin max. 2vkoa putkeen, juuri sen takia ettei tekisi mitään "vammoja" ihoon. Jokainen itse tuntee ihonsa ja miten se reagoi. Sen mukaan menetelläänkin siis. Tietysti.

        Aikoinaan pirtulla on pyyhitty kasvoja, haavoja jne. Puhdistaa kaikista pöpöistä tehokkaasti. Pitkiä kuureja sitäkään tuskin on kenellekään suositeltu..en ainakaan usko.

        Roaccutan:lla akne ei muutu juuri miksikään. Pahimmat paiseet pysyvät poissa kuurin ajan ja jonkun aikaa jälkeen, mutta palaavat aina.
        Hormoniperäiseen akneen ei auta mikään sellainen, mikä ei itse hormoneja tasaa.
        Roaccutan on kyselyiden mukaan osoittautunut yksi turhimmaksi kalleimmaksi lääkkeeksi, josta ei ole lähellekään sitä hyötyä, mitä ihotautilääkärit lupailevat.
        Sen sisältämä a-vitamiini aiheuttaa monille mielenterveyteen ongelmaa (masennus yms) ja kuuri on rankka. Ja kokemusteni mukaan vain aniharva on ollut tyytyväinen tai saanut pitkäaikaisen avun siitä.

        Sinun vastauksesi vaikuttaa lähinnä kiukkuisen kosmetologi-yrittäjän purkaukselta, sillä heille ei mitään pirullisempaa ole, kuin menetetyt asiakkaat, jotka ovat huomanneet vanhat hyvät keinot parhaimmiksi.


      • Laimeaa

        Miten sillä voi laimennettuna polttaa suunsa?? Jos lasilliseen vettä laitetaan muutama pisara, niin sillä ei varmasti polta mitään.
        Ei muuta kuin lisätään käyttöä, se on hyvä aine!


      • Niisku007
        Laimeaa kirjoitti:

        Miten sillä voi laimennettuna polttaa suunsa?? Jos lasilliseen vettä laitetaan muutama pisara, niin sillä ei varmasti polta mitään.
        Ei muuta kuin lisätään käyttöä, se on hyvä aine!

        Kyllä se näin on...kaikki vanhat ja maalaisjärjellä oivalletut konstit ovat kyllä parhaita. Kosmetologeilla käynti on yhtä turhaa kuin purkillinen ryppyvoidetta. Ilman ihmisten kusetusta kaiken maailman litkuilla ja tököteillä olisi monen naamavärkki "luonnon" kaunis.


      • eivättiedä

        Taas kerran se on todistettu. Kun kosmetologit "kieltää", tiedät löytäneesi täsmälääkkeen. ps. lääke = keino joka parantaa (lyhyesti) joten paskastakin voi käyttää sanaa lääke, jos se parantaa kyseisen vaivan. Mene sinä kosmetologi nyt rahastamaan välittäjien kanssa hyväuskoisia. Kaikki! PIRTUA NAAMAAN!!!


      • ...

        "se on aivan kuin pyyhkisit 80% pirtulla"

        mistä sellasta olet löytänyt? olen kuullut vain 99% pirtusta... JOKA ON PIRTUN VAKIO % ..............................

        METANOLI = 100%
        PIRTU = 99%

        KOSMETOLOGIT EI TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN. ONKO TEILLÄ OLEMASSA AMK JOSSA OPISKELETTE KAIKKEA TUOTA PASKAN LEVITTÄMISTÄ?


      • jepjep31
        ... kirjoitti:

        "se on aivan kuin pyyhkisit 80% pirtulla"

        mistä sellasta olet löytänyt? olen kuullut vain 99% pirtusta... JOKA ON PIRTUN VAKIO % ..............................

        METANOLI = 100%
        PIRTU = 99%

        KOSMETOLOGIT EI TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN. ONKO TEILLÄ OLEMASSA AMK JOSSA OPISKELETTE KAIKKEA TUOTA PASKAN LEVITTÄMISTÄ?

        Hei suun hoidon asiantuntija.
        maksatko sä sit mulle sen roacuttan kuurin mitä täytyy popsia hyvässä lykyssä kymmeniä vuosia????HÄH....
        mieluummin pari kertaa myrkkylitkua mitä myydään kaupassa joten ei kovin vaarallista voi olla!!!!!!!! kun söisin tabuja vuodesta toiseen jotka oikeesti on myrkkyä!!!!


      • tapettu-itsetunto
        ... kirjoitti:

        "se on aivan kuin pyyhkisit 80% pirtulla"

        mistä sellasta olet löytänyt? olen kuullut vain 99% pirtusta... JOKA ON PIRTUN VAKIO % ..............................

        METANOLI = 100%
        PIRTU = 99%

        KOSMETOLOGIT EI TIEDÄ MISTÄÄN MITÄÄN. ONKO TEILLÄ OLEMASSA AMK JOSSA OPISKELETTE KAIKKEA TUOTA PASKAN LEVITTÄMISTÄ?

        Olin eilen juuri menossa netistä varaan aikaan kosmetologille kemialliseen ihon puhdistukseen (65e jos rinnan olisi puhdistanut niin vähän päälle),
        kun eksyin tänne.
        - Enpäs vielä sitten varannutkaan aikaa.
        Mamma kävi ostaan tätä suuvettä, joka tuli hieman halvemmaksi. ;D

        On se ihmeellistä miten finnit ja yleensäkin huono iho voi masentaa niin helvetisti.
        Pilaa kyllä itsetunnon ja kaikki.
        Onnea vaan kaikille siloposkille..,
        Ehkä joskus ihmiset tajuaa ettei finnit ja paska naama johdu naaman puutteellisesta pesusta.
        Että kiva kun vastaan tuleva jätkäkin sano mulle että "Hyi vittu" :)
        Oon meinaan mäkin käyny koko apteekin hyllyn läpi.
        --

        Toivottavasti toimii.
        Oon TODELLAKIN valmis kärsiin että saan naamani kuntoon.
        Aattelin kans paremmalla ajalla kokeilla kaikenmaailman tököttejä mitä kotoa löytyy.
        On meinaan paikkoja mihin testata. (selkä, rinta, kädet, naama..)

        Ps. Tosi mielenkiintoista keskustulua on ollut ^^
        (jos nyt noita lapsellisia 'lolleroita' ei lasketa)


      • myös terveydenhuoltoalalla

        Minulla paloi suusta limakalvot ihan pelkällä Aquafresh-hammastahnalla, oikein suikaleita irtoili ihoa. Että jos yhden ihmisen kokemuksilla olet valmis kieltämään Vademecum-suuveden, niin minun kokemuksenihan varmaan sitten riittää Aquafreshin kieltämiseen??


      • okpo

        jospa asiakkaasi on tosiaankin käyttänyt laimentamantonta luullen sitä laimennetuksi? kun sitä on versioina "kaada pullosta suuhun ja kurlaa" sekä "muutama tippa lasilliseen vettä". tuskin tuote oikeasti vaarallinen on, vaikka sisäänostajat eivät tuotteesta tietäisikään nimeä enempää. ihmiset valittaisivat kyllä, jos tuollainen "tappo"aine olisi kaupassa.


    • kettu kuittaa

      Loistavaa,

      kiitos hyvästä vinkistä. Itselläni parhaiten aikuisiän akneen ovat auttaneet ehkäisypillerit. Roaccutanista ei ollut pidempiaikaista apua, päin vastoin kurjia sivuoireita. Tämä Vademecum on todella hyvä ensiapu kun akne iskee. Rasvaa vaan ettei pintakuivu. Ajattelin hommata seuraavaksi Lumenen heleyttäviä kauneuspisaroita, työkaveri suositteli.

      • 30vee ja kasvot kukkii

        Erehdyin käyttämään 2v ajan hormonikierukkaa ja "hyötyinä" sain nilkoista ranteisiin saakka levinneet näppylät ja ihon alle kauheita kipeitä paiseita. Siis pahimman aknen mitä olen koko elämäni aikana potenut! Rintoihin ja selkäänkin nousi kipeitä finnejä. Lisäksi hiukset muuttuivat todella rasvaisiksi ja kaiken huipuksi alaselän nivelet löystyivät siinä määrin, että fysioterapiaan kului satoja euroja. Ja kaikki johtuivat kierukasta ja sen aiheuttamasta "valeraskaustilasta"!!

        Menin lopulta poistamaan kierukkaa jatkuvien mielialanvaihteluiden vuoksi ja jo parissa kuukaudessa poiston jälkeen alkoivat nuo luettelemani oireet kadota. Elimistön puhdistumiseen ulkopuolisten hormonien jälkeen vaan menee todella kauan ja etenkin iho on se joka oireilee pisimpään, mutta nyt 7kk jälkeen ollaan jo selvästi voiton puolella ihonkin kanssa!


      • mandariiini
        30vee ja kasvot kukkii kirjoitti:

        Erehdyin käyttämään 2v ajan hormonikierukkaa ja "hyötyinä" sain nilkoista ranteisiin saakka levinneet näppylät ja ihon alle kauheita kipeitä paiseita. Siis pahimman aknen mitä olen koko elämäni aikana potenut! Rintoihin ja selkäänkin nousi kipeitä finnejä. Lisäksi hiukset muuttuivat todella rasvaisiksi ja kaiken huipuksi alaselän nivelet löystyivät siinä määrin, että fysioterapiaan kului satoja euroja. Ja kaikki johtuivat kierukasta ja sen aiheuttamasta "valeraskaustilasta"!!

        Menin lopulta poistamaan kierukkaa jatkuvien mielialanvaihteluiden vuoksi ja jo parissa kuukaudessa poiston jälkeen alkoivat nuo luettelemani oireet kadota. Elimistön puhdistumiseen ulkopuolisten hormonien jälkeen vaan menee todella kauan ja etenkin iho on se joka oireilee pisimpään, mutta nyt 7kk jälkeen ollaan jo selvästi voiton puolella ihonkin kanssa!

        mulla on ollut jostain 11-12v asti ihon kanssa ongelmia mut sitten parikymppistä lähennyttyä alkoi vähän helpottaa. niitä ilmestyi aika ajoin, mutta ei läheskään niin pahasti kuin teininä. sitten tein virheen ja aloin syödä ehkäisypillereitä. ihmettelin kun yhtäkkiä alkoi iho kukkia. vaihdettiin sitten muutamaan otteeseen eri pillerimerkkejä (tilanne kun oli ettei oikein ilmankaan voisi olla) mutta sama ongelma. sitten alkoi kesällä auringosta tulla vaikutuksia ettei ollut koskaan iho ollut niin huonossa kunnossa. nyt olen käyttänyt n.1½vuotta ehkäisyrengasta, jossa on ilmeisesti kaikista vähiten hormoneja. iho ei enää kuki samalla tavalla, nähtävästi elimistö alkanut tottua tähän hormonimäärään mutta edelleen finnejä on. ei ole sellaista hetkeä etteikö jotain naamassa olisi. tällä hetkellä taas kukkii loistavasti toinen poski ja mitään hajua ei ole mitä olen tehnyt!
        joskus kyllä tuntuu että sillä on ihan "mind of its own", ei sitä kiinnosta mitä syön,mitä teen, se räjähtää jos haluaa räjähtää. ja se on ahdistavinta. helppoa oiskin jos ois, että älä syö suklaata jne jotta vois estää finnien syntymisen. tää mun iho vaan päättää itse mitä tekee.

        MUTTA aion kokeilla uota vademecumia :) katsellaan...


    • sitruuna nam

      Olen itsekin kärsinyt 3 vuotta aknesta. Mitkään apteekin tuotteet eivät ole juurikaan tuottaneet tulosta. Varsinkin kun ihoni kuivuu todella herkästi. Siksin olen yrittänytkin välttää liikaa kuivattavia aineita.

      Isäni kehotuksesta kuitenkin kokeilin sitruunaa. Siis yksinkertaisesti vaan leikkasin siivun sitruuna ja levitin naamaan. Toki se hetken kirvelee, mutta taatusti tehoaa. Kutistaa isommatkin finnit, desinfioi ja punoituskin häipyy.

      Tehoaa!

      • sky-kosmetologi

        olen toiminut 30-vuotta kosmetologina ja kouluttanut itseäni jatkuvasti.
        Ihon hoito ja varsinkin acne on monimutkainen asia koska jokainen meistä on yksilö. Se mikä toimii yhdellä hyvin saattaa aiheuttaa toiselle vielä lisää ongelmia.
        Vahinko että, usein naiset uhraavat rahaa ja vaivaa jo vessan pesuaineeseen enemmän kuin omaan ihoonsa. Miehet eivät ikinä hoitaisi rakasta autoonsa niin epämääräisillä aineilla kuin naiset ihoaan. Auton voi sentään vaihtaa, ihonsa kanssa pitää elää koko elämä.
        Häpeällistä on myös se että, kosmetologien ammattikunta on niin kirjava. Kuka tahansa saa sanoa olevansa kosmetologi ja perustaa kauneushoitolan sekä julistaa suurella rintaäänellä että, vain hänen tuotteensa tehoaa. Tämä vie uskoa aitoja ammattilaisia kohtaan.
        Kosmetologeja koulutetaan ammattikouluissa peruskoulupohjaisena 3-vuotta ja ylioppilaspohjaisena 2-vuotta. Kuitenkin on myös hyvin eritasoisia kouluja ja kaikki eivät suorita kosmetologin tutkintoa. Ainoastaan Sky-kosmetologi nimitystä valvotaan, sitä ei pitäisi voida käyttää ellei ole kosmetologin tutkintoa tai vastaavaa koulutusta. Siinäkin joskus näkee yritystä sääntöjen rikkomisesta, joku voi yrittää edes vähän aikaa käyttää Sky-kosmetologi nimitystä ilman oikeutta siihen. Onneksi tämä on harvinaista.

        ACNE:
        Hyvä kosmetologi arvio aina onko hän asiakkaalle paras hoitaja vai pitäkö mennä ihotautilääkärille ja toimia yhdessä. Roacutane auttaa n. 90% kaikille heille jotka sitä on syönnyt, tämä on minun kokemukseni. Kuitenkin on muistettava tämän vahvan lääkkeen monet sivuvaikutukset. Mielestäni Roacutane on viimeinen keino mihin lähdetään mutta, kun mikään ei auta on hyvä tietää että, on vielä yksi valtti kortti. Koska tiedän että, acne on erittäin masentava ja sterssaava ihosairaus ja sitä toisaalta stressi pahentaa, tässä kierre on valmis.Toivoa ei pidä heittää, jokaiselle löytyy joku apu. Valitettavasti tämän avun löytäminen vaatii aikaa ja rahaa. Hyvä kosmetologi on henkinen tuki myös ja hän säästää rahaa ettei tule turhia ostoksia.
        Vademeicumin ja Illodinin kanssa kannattaa olla varovainen koska koko kasvoille laitettuna ne kuivattaa ja aiheuttaa kierteen. Kun ihon pinta kuivuu se pyrkii itse pehmentämään pintaa työntämällä siihen ihotalia. Tali ei pääse huokosesta ulos kun kuivuus sulkee huokosen suun, syntyy tukkeuma. Jos nyt väkisin halutaan käyttää Vademeicumia niin ainoaastaan paikallisesti tulehtuneen finnin päälle.
        Yleisinä hoito-ohjeina neuvon että, ruokavaliossa suklaata ja juustoja kannattaa varoa. Myös maitotuotteet on nykyään kiellettyjen listalla tai ainakin pitää syödä maitohappobakteereja vastapainoksi.
        Hototuotteissa pitää varoa mineraalirasvoja. Jos sisällysluettelossa lukee MINERAL OILS tai LIQUID PARAFFIN; VAROKAA. Ne on jäteöljyjä, vaseliineja jotka tukkivat rasvaista ihoa. Myös synteettisiä raaka-aineita ja väri-ja tuoksuaineita kannattaa varoa.

        Lisää ohjeita voisi katsoa esim. verkkokosmetologien sivuilta. Kuitenkaan näkemättä ihoa ei kukaan voi antaa varmoja ohjeita. Enkä ainakaan minä pysty valitsemaan asiakkaalle varmaan hyviä aineita katselemalla vaan tiskin yli. Haluan aina koskea ja käsitellä ihoa ennen kuin mitään suosituksia teen.

        Hyvää kesää kaikille!

        Sky-kosmetologi


      • Jouh
        sky-kosmetologi kirjoitti:

        olen toiminut 30-vuotta kosmetologina ja kouluttanut itseäni jatkuvasti.
        Ihon hoito ja varsinkin acne on monimutkainen asia koska jokainen meistä on yksilö. Se mikä toimii yhdellä hyvin saattaa aiheuttaa toiselle vielä lisää ongelmia.
        Vahinko että, usein naiset uhraavat rahaa ja vaivaa jo vessan pesuaineeseen enemmän kuin omaan ihoonsa. Miehet eivät ikinä hoitaisi rakasta autoonsa niin epämääräisillä aineilla kuin naiset ihoaan. Auton voi sentään vaihtaa, ihonsa kanssa pitää elää koko elämä.
        Häpeällistä on myös se että, kosmetologien ammattikunta on niin kirjava. Kuka tahansa saa sanoa olevansa kosmetologi ja perustaa kauneushoitolan sekä julistaa suurella rintaäänellä että, vain hänen tuotteensa tehoaa. Tämä vie uskoa aitoja ammattilaisia kohtaan.
        Kosmetologeja koulutetaan ammattikouluissa peruskoulupohjaisena 3-vuotta ja ylioppilaspohjaisena 2-vuotta. Kuitenkin on myös hyvin eritasoisia kouluja ja kaikki eivät suorita kosmetologin tutkintoa. Ainoastaan Sky-kosmetologi nimitystä valvotaan, sitä ei pitäisi voida käyttää ellei ole kosmetologin tutkintoa tai vastaavaa koulutusta. Siinäkin joskus näkee yritystä sääntöjen rikkomisesta, joku voi yrittää edes vähän aikaa käyttää Sky-kosmetologi nimitystä ilman oikeutta siihen. Onneksi tämä on harvinaista.

        ACNE:
        Hyvä kosmetologi arvio aina onko hän asiakkaalle paras hoitaja vai pitäkö mennä ihotautilääkärille ja toimia yhdessä. Roacutane auttaa n. 90% kaikille heille jotka sitä on syönnyt, tämä on minun kokemukseni. Kuitenkin on muistettava tämän vahvan lääkkeen monet sivuvaikutukset. Mielestäni Roacutane on viimeinen keino mihin lähdetään mutta, kun mikään ei auta on hyvä tietää että, on vielä yksi valtti kortti. Koska tiedän että, acne on erittäin masentava ja sterssaava ihosairaus ja sitä toisaalta stressi pahentaa, tässä kierre on valmis.Toivoa ei pidä heittää, jokaiselle löytyy joku apu. Valitettavasti tämän avun löytäminen vaatii aikaa ja rahaa. Hyvä kosmetologi on henkinen tuki myös ja hän säästää rahaa ettei tule turhia ostoksia.
        Vademeicumin ja Illodinin kanssa kannattaa olla varovainen koska koko kasvoille laitettuna ne kuivattaa ja aiheuttaa kierteen. Kun ihon pinta kuivuu se pyrkii itse pehmentämään pintaa työntämällä siihen ihotalia. Tali ei pääse huokosesta ulos kun kuivuus sulkee huokosen suun, syntyy tukkeuma. Jos nyt väkisin halutaan käyttää Vademeicumia niin ainoaastaan paikallisesti tulehtuneen finnin päälle.
        Yleisinä hoito-ohjeina neuvon että, ruokavaliossa suklaata ja juustoja kannattaa varoa. Myös maitotuotteet on nykyään kiellettyjen listalla tai ainakin pitää syödä maitohappobakteereja vastapainoksi.
        Hototuotteissa pitää varoa mineraalirasvoja. Jos sisällysluettelossa lukee MINERAL OILS tai LIQUID PARAFFIN; VAROKAA. Ne on jäteöljyjä, vaseliineja jotka tukkivat rasvaista ihoa. Myös synteettisiä raaka-aineita ja väri-ja tuoksuaineita kannattaa varoa.

        Lisää ohjeita voisi katsoa esim. verkkokosmetologien sivuilta. Kuitenkaan näkemättä ihoa ei kukaan voi antaa varmoja ohjeita. Enkä ainakaan minä pysty valitsemaan asiakkaalle varmaan hyviä aineita katselemalla vaan tiskin yli. Haluan aina koskea ja käsitellä ihoa ennen kuin mitään suosituksia teen.

        Hyvää kesää kaikille!

        Sky-kosmetologi

        Olet kosmetologi, muttet edes tiedä, että akne on suomeksi akne, ei mikään acne.

        Ai niin, ehkä taivaskosmetologien täytyy käyttää kaikesta englanninkielisiä nimiä, jotta vaikuttaisivat viisailta.


    • noZittosz

      vanhat konstit oon kans todennu parhaaks.. mitä enemmän mömmöjä tunkee naamaan sitä enemmän ihon oma rasvantuotto menee sekasin ja talia pukkaa.
      itse oon huomannut et parhaiten toimii kun pesee ihon aineella missä on sama pH-arvo kun ihossa (n.5,0 - 5,5) ja käyttää öljyttömiä kosteusvoiteita.
      kuoria voi kerran viikossa hienolla merisuolalla, mikä tuntuu hyvältä ja on tehokas (harvoin on surffipojilla ja etelän uimareilla naama kukilla :P). merisuolasta voi tehdä myös kasvovettä sekoittamalla kiehuvaan veteen merisuolaa (teelusikka desiä kohden), ja jäähdyttyä pyyhitään iho. seos säilyy viikon verran.
      sitruuna nopeuttaa uusien ihosolujen syntymistä, joten sen pitäisi luonnollisesti auttaa finneihin ja niiden arpiin. itse pyyhin kasvot pesun jälkeen sitruunamehulla (myös se Sisilia-täysmehu keltaisessa muoviputilossa käy). ei ehkä ihan joka ilta mut vaikka kuuri luontosesti viikon ajan välillä tms.
      ja sit tietysti yksittäisiä finnejä kuivattamaan yli 70% alkoholi topsipuikolla suoraan spottiin (tietääkseni Vademecumissa ja tietyissä desinfiointiaineissa pitäs viinan lisäks olla..).
      pääasia että huolehtii ettei lisäilis ylimäärästä rasvaa muttei myöskään poistais liikaa. ja yrittää olla koskematta paljoa kasvoihin päivällä ettei epäpuhtauksia tartu käsien kautta. hyvälaatuset meikithän lähinnä suojaa ihoa ilman saasteilta, kunhan ne muistaa pestä illalla hyvin pois.
      tsemppiä!

      • Jaggernro 1

        Jos iho ei ole aivan märkäpäillä,kannattaa sitä kuoria hellästi n.kerran-pari viikossa>hienolla merisuolalla,johon on lisätty voidetta tekemään siitä massan,tai voihan sen sekoittaa yhteen saven kanssa ja antaa sitten vaikuttaa,
        Joku tuolla puhuikin etikasta ja sitä minäkin käytän-omenaviinietikkaa laimennettuna puolella.
        Neutrogenalla on olemassa rasvaton kosteusvoide eli muista aina kosteuttaa iho hyvin,kun sinulla on acne.
        Myös avitcid niminen retinolivoide on hyvä acneen ja sen saa reseptillä,sen sekaan on hyvä lurauttaa mukaan hieman aloe verageeliä,sekin ravitsee ja hoitaa tulehdusta.
        Pesuaineena voit käyttää tuubissa olevia,pieniä rakeita sisältäviä acneiholle tarkoitettuja vaahtoavia puhdistusaineita,kunhan kuorii kevyesti,ettei iho rikkoonnu.Hyvä kasvovoide on myös Hth,se sisältää maitohappoa ja siten hoitaa tulehdusta ja koko ihoa.
        Jos et halua yksittäistä finniä hoitaa sillä vademecumilla,voit käyttää myös molkosania ja apteekista saatavaa vetyperoksidia,sekä sitä suolakuorinta-ainetta siten,että hankaamatta laittaa sitä finnin päälle ja antaa sen vaikuttaa.
        Tosiaan>vältä eläinrasvoja ja lihaa,syö paljon kasviksia ja jotain monivitamiini valmistetta,kalsiumia,magnesiumia ja elimistön kuonanpoisto menetelmiä,älä säikähdä,jos aluksi alkaa kukkimaan,mutta täytyyhän kuona-aineiden tulla ulos!!
        Jos vielä löytyy kysyttävää,niin eikun heitä vain vapaasti!!(p.s.meikkaa ihosi mieluiten mineraalimeikeillä!!!)


      • kaalikuuri
        Jaggernro 1 kirjoitti:

        Jos iho ei ole aivan märkäpäillä,kannattaa sitä kuoria hellästi n.kerran-pari viikossa>hienolla merisuolalla,johon on lisätty voidetta tekemään siitä massan,tai voihan sen sekoittaa yhteen saven kanssa ja antaa sitten vaikuttaa,
        Joku tuolla puhuikin etikasta ja sitä minäkin käytän-omenaviinietikkaa laimennettuna puolella.
        Neutrogenalla on olemassa rasvaton kosteusvoide eli muista aina kosteuttaa iho hyvin,kun sinulla on acne.
        Myös avitcid niminen retinolivoide on hyvä acneen ja sen saa reseptillä,sen sekaan on hyvä lurauttaa mukaan hieman aloe verageeliä,sekin ravitsee ja hoitaa tulehdusta.
        Pesuaineena voit käyttää tuubissa olevia,pieniä rakeita sisältäviä acneiholle tarkoitettuja vaahtoavia puhdistusaineita,kunhan kuorii kevyesti,ettei iho rikkoonnu.Hyvä kasvovoide on myös Hth,se sisältää maitohappoa ja siten hoitaa tulehdusta ja koko ihoa.
        Jos et halua yksittäistä finniä hoitaa sillä vademecumilla,voit käyttää myös molkosania ja apteekista saatavaa vetyperoksidia,sekä sitä suolakuorinta-ainetta siten,että hankaamatta laittaa sitä finnin päälle ja antaa sen vaikuttaa.
        Tosiaan>vältä eläinrasvoja ja lihaa,syö paljon kasviksia ja jotain monivitamiini valmistetta,kalsiumia,magnesiumia ja elimistön kuonanpoisto menetelmiä,älä säikähdä,jos aluksi alkaa kukkimaan,mutta täytyyhän kuona-aineiden tulla ulos!!
        Jos vielä löytyy kysyttävää,niin eikun heitä vain vapaasti!!(p.s.meikkaa ihosi mieluiten mineraalimeikeillä!!!)

        sopii elimistön puhdistamiseen myös, samalla kun tehokkaasti hoitaa ihoa :) Kaalikeittokuuri-nimellä löytyy ohjeita


    • Parantunut finneistä

      Itsekin olen kärsin finneistä, mutta nyt jo vuosia hyvä iho! Tässä vähän vinkkejä! Se mitä monet eivät ymmärrä (mukaanlukien lääkärit) on poistaa aiheuttaja eikä hoitaa jälkioireita.

      Finnit aiheuttaa hormonaalinen epätasapaino kehossa joka saa ihon talirauhaset tuottamaan liikaa talia eli ihon omaa rasvausainetta. Tästä seuraa yleensä ihohuokosten tukkiutuminen ja tämä luo bakteereille hyvän kasvualustan. Kun bakteerit lisääntyät käyttäessään ravinnokseen talia, syntyy kudosalueeseen tulehdustila ja finni paisuu entisestään.

      Hormonaalista epätasapainoa aiheuttavia faktoreita on paljon, geneettinen tausta, prosessoidut ruuat lisäaineineen (kaikki E-aineet, kuten säilöntä-, aromivahvenne-, väri, ja emulgointiaineet), sokeri, viina, liikunnan puute ja stressi. Nämä selittävät siis miksi talia erittyy liikaa.

      Miksi talipallerot sitten tulehtuvat? Tämä johtuu eniten elimistön happo/emästasapainosta (jota tutkittu aivan liian vähän). On arvioitu että ihmiset saavat nykyisin teollisesti valmistetuista ruuista n. 20:1 happoja vaikka elimistön kannalta suotuisinta olisi emäsvoittoinen ruokavalio. Parhaat emästä tuottavat ruoka-aineet ovat sitruuna (Kyllä sitruunan palamistuote elimistössä on vahvasti emäksinen vaikka maistuu happamalta), muut sitrushedelmät ja oikeastaan kaikki luonnon vihreä, eli salaatit, kaalit ym. Bakteerit tarvitsevat kasvualustakseen happaman ympäristön ja elimistön happamuus luo iholle tällaisen.

      Nykyään ruuissa on käsittämätön määrä kemikaaleja, joiden ainoa tarkoitus on pidentää ruuan säilyvyyttä ja makua jotta elintarviketeollisuus voisi maksimoida tuotot. Näitä vähän tutkittuja E-sarjan kemikaaleja tulee nopeammin lisää mitä ehditään kieltämään. Esim. Aspartaami (E951) ja Natriumglutamaatti (E621) on jo kielletty vauvojen ruoista eikä niitä suositella raskaana oleville sikiövaurioriskin takia. Ensin nämä myrkyt menevät munuaisiin, sitten maksaan ja mikäli niitä ei vieläkään pystytä poistamaan verestä -> Elimistö dumppaa ne iholle jossa ne edesauttavat bakteerien lisääntymistä.

      Sokeri, valkoiset jauhot ja leivokset happamoittavat myös elimistöä ja keho joutuu käyttämään omia emäsvarantojaan neutraloidakseen ja saavuttaakseen tasapainon.

      Viina puolestaan sekoittaa kropan sokeriaineenvaihdunnan ja koska elimistö ei pysty kerrallaan käyttämään kaikkea alkoholia, kertyy se elimistöön. Näin suomalaisgeenein yleensä keskivartalon alueelle. Eli alkoholi lihottaa ja tämän takia näemme katukuvassa paljon esim. tiukkapyllyisiä mutta läskimakkaraisia ihmisiä.

      Summa summarum, finnien poistoon ei ole olemassa mitään komplekiivisia lääkeaineformuloita vaan parannuslääke on mitä yksinkertaisin - Terve elämäntapa. Tämä vaatii jokaiselta itsetutkiskelua mikä on tärkeää ja motivaatiota ruokavalion parantamiseen , karkkien ja limujen sekä viinan vähentämiseen sekä liikunnan lisäämiseen. Hyvä paikka aloittaa on http://www.fineli.fi/ , josta näkyy eri ruokien sisällöt.

      Muistakaa sitruuna päivässä! :D

    • wohohohuu

      Kiitoksia paljon vinkistä, pitääkin alkaa kokeilemaan tuota suuvesi-tekniikkaa!
      Itekkin aika paljon tullut apteekin kalliita tuotteita käytettyä ja rahaa menee liian paljon kyseisiin tuotteisiin.. Basiron wash-geeli ja sitten se kuivattava geeli on ollu tehokkaita ja hyväksi havaittuja..

      Minulla on kuitenkin yksi ongelma: Miten saisi aknesta jääneet arvet pois? Entä ihonalaiset finnit? Kuorin kyllä ihoani parisen kertaa viikossa, mutta eivät ne jäljet ole oikeastaan mihinkään hävinneet.. Oisko kenelläkään tähän mitään hyvää vinkkiä...

      Kiitos jo etukäteen!

    • emo-95

      Kärsin vielä kaksi kuukautta sitten tosi pahasta aknesta,juuri kun rippijuhlani olivat tulossa.Kävin kosmetologilla joka sanoi minulla olevan akne ja että minun kannattaisi kääntyä lääkärin puoleen.Niinpä sitten kauheella kiireellä aika terveyskeskukseen ja siellä tämä minua tutkinut lääkäri kirjoitti minulle reseptin aknelääkkeeseen.Samana päivänä painelin vielä sitten apteekkiin hakemaan tätä kyseistä lääkettä, jota kaksi viikkoa syötyäni totesin että tämähän oikeasti auttaa.
      Aloitin lääkkeen syömisen kolme viikkoa ennen rippijuhlia ja kun rippijuhlat sitten tulivat kohdalle,oli ihoni täysin sileä.Lääkkeen nimi on Apocyclin ja se sisältää tetrasykliiniä joka tuhoaa finnejä ja mustapäitä sisältä päin.Haittavaikutuksina tällä lääkkeellä on pahoinvointi,oksentelu,ripuli ja allergiset ihoreaktiot,mutta itselläni noista on ilmennyt vain todella lievää pahoinvointia.Tätä lääkettä syödessä on yritettävä pysyä mahdollisimman paljon pois auringosta sillä se saattaa aiheuttaa punoitusta ja/tai kirvelyä.
      Suosittelen kyllä hankkimaan,sillä tämä oikeasti auttaa.Tietenkin myös puhdistin ihoani säännöllisesti Lidl:stä saatavalla Isereen Facial Tonerilla,joka sisältää hieman alkoholia,muttei silti kuivata ihoa.
      Mikäli aiot käydä kysymässä lääkäriltä tätä lääkettä niin kannattaa myö kysyä hieman lisätietoa siitä.Itse sain Apocyclinistä paljon apua =)

      • wohohohuu

        Ookei.. Mutta saako tuota Apocyclinia ilman reseptiä? ei jaksais lähtee lääkärille suotta.. mulla on vaan leuassa sellanen alue, johon tulee kokoajan lisää ja lisää finnejä.. muut kasvojen alueet pysyy kyllä kurissa, mutta leuka ei parane ei sitten millään!


    • tervapihka

      Mulla oli ennen hirveitä märkäpääfinnejä ja käytin TURHAAN! clindoxyl geeliä(miten lie kirjotetaan) se kuivatti ihoa.. Ostin luontaistuotekaupasta frantsilan lemminkäisen äidin terva-pihka salvaa ja se auttoi. Märkäpäät lähti . Kannattaa kokeilla ennen kun ostaa tota clindoxylia johon tarvitaan resepti.

      • 14+10

        Clindoxyl auttoi taas mun akne ongelmaan hyvin. Lääkäri nevoui käyttämään hyvää kosteusvoidetta (ei liian rasvaista). Märkäpäät hävisivät muutamassa päivässä. Haittana katson ainoastaan sen että se vie tyynyliinoista värit.
        Se nyt vaan on niin että mikä yhdelle sopii ei välttämättä sovi taas toiselle.
        Akne-iholle löytyy paljon erilaisia antibiootti-voiteita, kannattaa kokeilla niitä ennekuin alatte syömään niitä pillereitä. Pillerit ovat nimittäin monta kertaa myrkyllisempiä ja niistä vi tulla pysyviä vaurioita elimistöön.
        Suosittelen kääntymään ihotautilääkärin vastaanotolle.


    • Pohjan akka

      Apocycliniä mullekin tyrkytettiin, kun teini-iässä kärsin keskivaikeasta aknesta. Joo, auttoi akneen sen aikaa, kun lääkettä söin. En muista, oliko sivuvaikutuksissa mainintaa, mutta mulla alkoi lähteä tukka. Siis ihan kunnon tuppoina aina suihkussa käynnin yhteydessä. Niinpä kolmen kuukauden käytön jälkeen lopetin kyseisen lääkkeen syönnin. Ja arvatkaas vaan: akne palasi ja tällä kertaa VAIKEANA. Ihoni muuttui muutenkin lääkekuurin jälkeen ohuemmaksi ja herkemmäksi, todelliseksi ongelmaihoksi. Mikään ei ole enää auttanut niin, että olisin päässyt kokonaan finneistä eroon. Mutta lääkkeitä en ole enää suostunut syömään ja nöyrästi vain kärsinyt aknestani yli kymmenen vuotta.

      Frantsilan tuotteista löysin yhdessä vaiheessa helpotusta. Eritysesti Siloposki-nimiset yrttitipat kuivattivat finnejä ulkoisesti käytettynä. Sisäisesti nautittuna en niinkään saanut niistä apua. Mutta jostain syystä nekään eivät enää auta. Pitääkin kokeilla seuraavaksi tuota Vademecumia, josko se toisi helpotusta. Myöskin omenaviinietikka ja merisuolasta tehty kasvovesi ovat kokeilulistalla, jos Vademecum ei auta.

    • hmmp

      Itse olen myös aloittanut käyttämään tuota vademecumia. Ajattelin, että halpa konstihan tuo on, jos tosiaan tepsii. Nyt olen reilun viikon käyttänyt joka ilta ja muutosta sen verran tapahtunut, että tuntuu kuin kaikki p*ska naamasta tulisi pois ja naama on vain pahentunut. Onko hyvä vai huono?! Kohtalotovereita/neuvoja?

    • Eno Elviira

      Toimii! En ole ennen aknesta kärsinyt, mut nyt kolmekymppisenä iski paha tulehdus koko naamatauluun. Puolitoista viikkoa olen nyt pyyhkinyt kasvot Vademecumilla kahdesti päivässä. Joskus teen myös suolapesuja ja rasvaan ihoa tarpeen mukaan ihan normaalisti. Vältän myös meikkaamista. Iho on parantunut selvästi, luulen et kahden viikon käytöllä ollaan koko lailla normaalitilanteessa.

    • Vastarakki

      Hei, uskokaa tai älkää, mutta sinkkivoide auttaa tosi paljon ihonhoidossa! Sitä kun laitat finnin kohdalle (Ja miksei isommallekin alueelle) niin pitäisi auttaa n. viikossa, itellä toimii kyllä. Mutta kuivuminen vaatii monta tuntia, jos laittaa näkyvän kerroksen, joten mielellään sellainen päivä, että saat kaikessa rauhassa hillua kotona naama vitivalkoisena, sinkkivoide myös sotkee helposti, joten varokaa kangaspintoja (:

    • Mottihirviö

      Aina kun löytyy tällainen keskustelu, jossa moni on kehunut tietyn aineen vaikutusta, saan siitä jokseenkin uutta valoa elämään....

      Olen 24 ja yli 10 vuotta kärsinyt huonosta ihosta. Alkuunsa (11-16) pesin pärstääni noilla mitä nyt kaupasta saa, "huonolle iholle tarkoitetuilla tehotuotteilla". En muista, oliko siitä mainittavaa hyötyä, muttei ainakaan silloin pahentanutkaan. Sitten 15-vuotiaasta ylöspäin tilanne räjähti käsiin. Tai siis naama räjähti käsiin, etten paremmin sanoisi... kaksieuroisen kolikon kokoisia mätäpaiseita ja rykelmiä ja koko naamavärkki täynnä. Käsitän toki, että kun niitä on yksi, se tulehduttaa viereiset huokoset, jotka edelleen tulehduttavat vieruskaverinsa ja niin. Pahemmin en niitä viitsinyt räpeltää, tuntuivat sellaisesta vain suuttuvan lisää. Pesemistä tietysti jatkoin. Motteja kasvoi myös rintakehässä hartioissa.

      Sitten 16-vuotiaana menin ihotautiklinikalle, mistä sain kuurin Tetraklysalia tai jotain vastaavan nimistä "mietoa" lääkettä sekä hoito-ohjeita. Toimi kyllä - niin kauan kuin lääkettä söi. Kun se loppui, viikon päästä patit palasivat entiseen loistoonsa. Vuoden päästä uusiksi samalle lääkärille, jälleen sama Tetrakuuri ja nyt myös ulkoisia täsmähoitotuotteita, mm. Dalacin-liuos. Ja taas kerran toimi tasan niin kauan kuin lääkettä söi, ja kun se loppui, ongelmat palasivat. Tuo Dalacin-liuos ei tuntunut tekemän niille mitään (auttoi tietenkin yhtäaikaa lääkkeen kanssa, mutta ei ilman lääkettä).

      18-vuotiaana vaihdoin sitten lääkäriä ja menin vielä erikoistuneemmalle hepulle. Hän määräsi Isotretinoid-kuurin (miten ikinä kirjoitetaankaan), joka on kuulemma maailman vahvimpia akne-lääkkeitä ja "uusiutumisprosentti on 1". Samalla sain e-pillereitä, koska lääkettä ei nais-ihminen saanut syödä ilman niitä, sekä vähän lisää täsmätuotteita, kuten Humektan ja Basiron-geeli ja Sebamed-pesupala. Tuo pala oli tähän mennessä paras puhdistusaine, sopi iholleni hyvin.
      Lääke kuivatti mätäpaiseiden lisäksi silmät ja limakalvot, silmätippoja kului, ja ajoittain selkä oli niin kipeä, etten voinut sen paremmin istua kuin seistäkään. Koulussa tämä oli vaikeaa aikaa. Lisäksi iho hilseili kauttaaltaan.

      Hartioista ja rinnasta (ja hetkellisesti naamastakin) paiseet lähtivät. Söin lääkettä muistaakseni 2-3 kuuria. Kun se loppui lopullisesti, pari kuukautta meni taas hyvin. Sitten naamapatit palasivat jälleen. Kävin taas kerran samalla lääkärillä, tällä kertaa hän määräsi Epiduo-nimistä täsmävoidetta. Ei mainittavaa tehoa.

      Sen jälkeen olen taistellut _joka päivä_ valtaisia mätäpaiseita sekä pienempiä matoja vastaan vaihtelevassa määrin, kokeillut erilaisia puhdistusaineita, puhdistusaineyhdistelmiä, kuorintoja, savinaamioita, syväpuhdistuksia jne. Naamani vain villiintyy kaikesta tästä. Tosin se villiintyy railakkaasti myös siitä, jos sille ei tee mitään. Koska kaikki tämä patteilu on myös masentanut, käyn nykyään psykologillakin, jotten vallan linnoittautuisi kotiin lukkojen taakse.

      Käytin jonkin aikaa myös sinkkisalvaa, koska ajattelin sen kuivattavan pahimpia paiseita vaalentavan punaisia arpia.

      Nyt on jälleen aika varattuna ihotautien erikoislääkärille, vaikka olenkin ollut jo monta vuotta toivoton.
      Näin kaiken turhan "väärät elämäntavat!" selitysten välttämiseksi: En ole koskaan tupakoinut, en altistu tupakansavulle kuin korkeintaan satunnaisesti, en juo alkoholia, olen lakannut syömästä perunalastuja, karkkia en syö ollenkaan. En käytä liiemmin maustettua ruokaa (tarkoittaa tulista/muuta vastaavaa), syön paljon salaatteja ja kasviksia. Ulkoilen joka päivä koiran tai hevosen kanssa, nukun n. 7-8 tuntia yössä. Mielestäni tapani ovat ihan terveellisiä, vaikken mikään terveysintoilija olekaan.

      Ihmisiä en enää kehtaa tavata juuri työn (jossa hautaudun toimistokoppiini mieluiten yksin) tai hevosharrastukseni ulkopuolella, sillä naamavärkkini on punapilkullinen, paiseinen, kamala ja epäterveen näköinen, enkä kestä sitä kun (etenkin ikäiseni) kaduntallaajat vaihtavat kadunpuolta vastaantullessaan.

      Aion kokeilla tuota Vademecumia, minkä lisäksi käyn sillä lääkärillä neuvottelemassa mahdollisista hoitomuodoista. Parikin kuukautta lähes-patittomana tuntuu hienolta ajatukselta.

    • dfnfnxfgnbx
    • ___18v.

      Vauvan sinkkivoide on kyllä paras apu akneiholle! Siihen sekotettuna A-vitamiini voidetta(itse käytän Bellavitaa) niin tadaa! :)

      Lisäksi veden juominen vähentää aivan hirveästi, kokeilkaapa juoda litra vähän kuin "ylimääräistä" vettä niin huomaatte puolessa viikossa eron!

      Myös HIKIliikunta jokatoinen päivä ja sen jälkeen ihon puhdistus jollain _miedolla_ aineella tekee iholle hyvää ja ihon rasvatasapaino pysyy hyvänä! (lisää vettä sitten vain!)

      Garnielin Pure 3 in 1 on tähän menessä paras apu ollut mitä näistä ihonhoito tuotteista löytyy kaupoista...

      Mineraali meikki ja muutenkin mahd. vähän sitä meikkiä niin hyvä tulee! Ja jos vain mahdollista niin ilman meikkiä mahd. usein. Ite aina yritän pestä meikit heti pois kun pääsen kotin töistä ja jos ei illalla ole menoa mihinkään.

      Tota sitruunaa voisin kokeilla seuraavaksi :)

      Suklaata, juustoa, sipsejä, muutenkin kaikkea rasvaista pitäisi yrittää vähentää...vaikka vaikeaa onkin :D

      • Vierasss

        Mulla on ollut näppylöitä 13-vuotiaasta lähtien. Kun näpyt tulivat en hoitanut ihoani hyvin, pesin aamuin illoin vedellä ja välillä aamulla kasvovedellä. En käyttänyt meikkiäkään usein ja ajattelin että näpyt lähtee ajan kanssa. Noh aluksi näpyt olivat pieniä mutta niitä oli tiheästi ja paljon poskissa ja otsassa. Välillä näpyt olivat valko/märkäpäitä ja ne olivat kipeitä ja tuntuivat olevan syvällä. Ja lisäksi ihoni rasvoittuu helposti. Aloin käyttää apteekeista saatavia puhdistusliuosta, kosteusemulsiota ja hoitogeeliä näpyille. Nuo tökötithän eivät juurikaan auttaneet ja viimein uskalsin mennä ihotautilääkärille joka määräsi minulle antibiootiksi Oricycliniä 3 kuukauden ajan ja Epiduoa. Ehdin ottaa pillereitä noin viikon ajan kun minun piti lopettaa akne antibiootti toisen antibiootin takia. Käytin silloin Oricycliniä ja Epiduoa samaan aikaan, ajattelin että näpyt lähtisivät nopeammin ja tuloksena olikin kuiva, punoittava ja hilseilevä iho, pieniä näppyjä oli havaittavissa. Aloin sitten käyttämään pelkkää Epiduoa illalla, puhdistin kasvoni aamuin ja illoin ja rasvasin myös ihoani. Kasvoni punoittivat melko paljon Epiduon takia ja 5 kuukautta käytettyäni sitä vaihdoin takaisin apteekkitökötteihin koska ajattelin että ehkä se on liian tujua kamaa kasvoilleni ja nyt isoja näppyjä ei enää ole mutta pieniä valkopäitä hieman ja otsassa on ihonvärisiä pieniä näppylöitä, välillä hieman suurempia punaisia näppylöitä on. Mustapäitä on hieman leuassa ja nenässä. Ajattelin että kosmetologilla käynti voisi auttaa esim ihon syväpuhdistus? Ja jos nuo näpyt eivät ala lähtemn niin ehkä olisi käynti ihotautilääkärillä hakemassa antibioottia.. Mitä ihonpuhdistus tuotteita suosittelette? Ainiin ja olen 15-vuotias. Toivottavasti jaksatte lukea.. :-)


    • HUUHAAN VIHOLLINEN

      Illodinilla, kamferitipoilla ja Vademecumeillahan ennen finnejä "hoidettiin".

      En kuitenkaan ymmärrä, miten vanutupolla suuveden laittaminen finnin päälle hoitaa aknea. Se ei estä finnien muodostumista yhtään. Jos siitä yksittäinen finni kuivahtaa, mitä hyötyä siitä on taudin torjunnassa?

      Mitään aknea hoitavaa Vademecumissa ei ole. Alkoholi ainoa tehoaine, joka ehkä tappaa bakteereita. Sama kuin laittaisi kossua naamaansa ilman suuveden "tehokkaalta" tuntuvia raikastavia ja viilentäviä komponentteja. Tämä ongelma poistuu laittamalla naamalle kossun kanssa Mynthon-karamelleja.

      Onko näille ihmeaineita tyrkyttäville juolahtanut mieleen, että akne yleensä rauhoittuu ja parantuu ajan kanssa. Sitten tätä pidetään jonkin konstin tai aineen aiheuttamana pelkän ajallisen yhteensattuman takia. Jos joku aknesta kärsivä poikkeaisi herätyskokoukseen eikä käyttäisi Vademecumia, finnit parantaisi Jeesus.

      • vaihtoehtovademecum!

        Kossua ja myntoneita : DDDDDDDDDDDD haaahahaha!


      • Tarpeen

        Eikö se silloin ole hoitoa, jos finniä estää tulehtumasta? Samasta syystä naamaa ei pitäisi hiplata ennen kuin on pessyt kätensä ja kasvopyyhkeet ja tyynyliinat pitäisi vaihtaa usein.

        Kaikessa kysymys on samasta asiasta e li siitä, että pidetään bakteerit poissa finnin lähettyviltä.


    • sammakko==

      Meikä kokeilee kyl kossua ja mynthoneita xD Jos ei finnit lähde, niin ei mee myöskään nämä aineet hukkaan xD

    • tomaatti

      Oon 14-vuotias tyttö, joka on kärsiny huonosta ihosta jo monta vuotta.

      Aknea mulla ei ole, finnejä vaan ihan hirveästi otsassa, nenässä, ja leuassa. Kokeilin clearasilit, garnierit, acnicylit yms. läpi, eikä niillä ollu mitään vaikutusta. Viime jouluna sain ProActivit. Oon käyttäny niitä tähän päivään asti, vaikutusta on näkynyt. Mutta nyt se jämähti.

      Finnejä siis lähti, mutta edelleen naama punottaa ku tomaatti. Tätä keskustelua lukiessani todella tajusin että koko ProActiv on pelkkää roskaa. Olen käyttänyt ProActivia siis lähes vuoden, rahaa mennyt 400€ ja ehkä puolet finneistä lähtenyt. Pelkkää huijausta.

      Olen jo pidempään epäillyt ProActivia, mutta jaksanut kuitenkin uskoa siihen. Nyt riitti! Turha mun on joka aamu ja ilta jynssätä 10 minuuttia naamaan vahvoja kemikaalitököttejä jotka ei edes auta.

      Mulla on siis harvinaisen sitkeitä finnejä, ja oon monesti jopa itkeny sitä miten huono iho mulla on. Kerran jäin pois koulustakin, ku oli niin paha mieli.

      Eilen illalla päätin että meen kosmetologille kysymään ihostani, mahdollisesti iholääkärillekkin. ONNEKSI ehdin lukea tämän keskustelun ennen lähtöä - reissu peruuntui samantien. Sen sijaan menen ostamaan suuvettä ja sitruunaa! :) Kiitos tosi paljon vinkeistä!

      • 4+18

        ProActive on vahvasti ihoa kuivattava tuote, sisältää paljon salicylihappoa. Käytin itsekin vähän aikaa ja kosmetologi ihmetteli kun ihoni oli ihan harmaa.
        Itse tuote auttoi hiukan alussa mutta sitten koko akne pahentui, liian rajut aineet minulle. En suosittele.


      • kjhgfd
        4+18 kirjoitti:

        ProActive on vahvasti ihoa kuivattava tuote, sisältää paljon salicylihappoa. Käytin itsekin vähän aikaa ja kosmetologi ihmetteli kun ihoni oli ihan harmaa.
        Itse tuote auttoi hiukan alussa mutta sitten koko akne pahentui, liian rajut aineet minulle. En suosittele.

        Jos käyttää ihoa kuivattavia voiteita, silloin on syytä käyttää myös kosteusvoidetta, jossa ei ole lainkaan rasvaa. Basiron on vielä vahvempaa myrkkyä kuin Pro Active ja iho kuivaa takuuvarmasti.


    • ex akne

      Joo tosiaan mulla oli akne jonkun nelisen vuotta ja sen voin sanoa että jos se akne on niin se on aivan helvetin sama millä sitä naamaa pesee. Tilanne ei pesuaineiden mukana voi mennä kuin pahemmaksi tai pysyä ennallaan. Mä menin suoraan sitten yksityiselle ja sain sieltä sen roacuttan (nykyään eri nimellä) kuurin ja sitä popsin sen taisi olla vuoden ja kyllä lähti finnit. Ei oo sen jälkeen ollut kun ihan perus yksi kaksi siellä täällä johtuen muista asioista.

      Miinus puolenahan siinä oli se että kuivu huulet ja joka paikka vähäsen sen kuurin aikana mutta positiivista oli se ettei päänahka rasvoittunut juuri lainkaan. Eli suosittelen kerralla hankkimaan hyvät lääkkeet niin säästyy arvilta ja tuskalta.

    • Finnisoturi

      Hei!

      Itsekin olen kamppaillut vuosia finninaaman kanssa käyttäen jos jonkinnäköisiä rasvoja ja puhdistusaineita, tuloksetta. Ihoni on aika rasvainen ja valitettavasti myös erittäin herkkä, jonka takia kaikki käyttämäni tuotteet alkoivat ärsyttää ennemmin tai myöhemmin. Kokemukseni perusteella sellaista sensitive tuotetta ei ole vielä kehitettykään, joka olisi tarpeeksi mieto minun naamalleni!

      Tästä turhautuneena päätin lopettaa vallan rasvojen ja erityisten puhdistusaineiden käytön ja siirtyä tavalliseen saippuaan, jossa ei ole minkäännäköisiä väriaineita tai hajusteita. Tällä hetkellä ihoni voikin paremmin kuin vuosiin ja ihoni on tasoittunut ja rauhoittunut huomattavasti, vaikka ei vieläkään mikään unelma ole. Meikkivoiteen olen myös jättänyt pois, koska huomasin, että se tukki ihoani ja aiheutti finnejä, vaikka sen piti ilmeisesti olla ihohuokosia tukkimaton...

    • äly hoi

      kyllähän alkoholi puhdistaa ja kuivattaa finnit

    • Aikuinen nainen

      Täällä myös yksi aikuinen finninaama. Teini-ikäisenä kärsin finneistä ja silloin ne hoitui pois e-pillereillä. Nytttemmin on lääkäri kieltänyt pillerit päänsäryn ja verenpaineen vuoksi ja olen siirtynyt hormoonikierukkaan. Finnit paukahtivat heti. Ja kaikenmaailman purkit ja purnukat on testattu kaupasta ja apteekista ja kosmetologilla olen rampannut. Ruokaan olen kiinnittänyt huomiota ym. kaikkea on tullut testattua. Paras yhdistelmä on löytynyt sinkkitableteista ja sinkkivoiteesta ongelma kohtiin. Ja vain ongelmakohtiin kun saattaa tukkia huokoset. Myös sitä vademecumia olen kokeillut mistä aiemmin tässä puhuttiin, se on aika ärpättiä tavaraa mun naamaan mutta tehokasta ja sitäkin vain ongelma kohtiin. Edelleenkään mikään ei ole poistanut täysin näppylöiden tuloa ja itsepintaisesti finnejä yrittää pukata silloin tällöin mutta heti vaan sinkkivoidetta päälle nii kuivaavat nopeasti pois. Ehkä kannattaa kokeilla muidenkin.

    • apuakaioaava

      Hei!
      Pitääkö tota suuvettä lantrata niinkun siinä käsketään (jos aikoo käyttää suuvetenä) vai voiko käyttää ihan pelkiltään !? :))

    • neuvo1

      Tässäpä muutama hyväski todettu neuvo :
      -juo PALJON vettä (itse jätin maidon pois ja tilalle vesi)
      -liiku ja nuku hyvin
      -syö terveellisesti
      -vaihda tyynyliina ja kasvopyyhe usein
      -käytä kasvoille ns. kasvovetenä ( aknealueille ) vademecumia (sitä suuvettä siis) ja rasvana bellavitan a-vitamiini voidetta
      -lisäksi voit syödä sinkkiä ja omega 3:sta
      näillä vinkeillä sain itse kasvoni kuntoon , aknea minulla on ollu n. 15 vuotiaasta asti, nykyisin 30v

      • Kuoppanaamaqqqqq

        Sodium Lauryl sulfate, sodium Laureth sulfate. Tätä roskaa on jopa monessa herkälle iholle tarkoitetussa saippuassa, pesuaineessa. Tämä pois ja iho parane. Yli 40v mittarissa ja nyt vasta sen oivalsin. Organic tai natural ei sitten merkitse että ainetta ei ole tuotteessa. Lukekaa sisältö luettelo! Schampoo pala esim Flow merkkinen käyttöön myös. Lumenella on herkälle iholle sarja jos ei luontaistuotteet kiinnosta. Hoitoaineena minulla on viinietikka. Turhat myrkyt pois ja iho kiittää. Ihoprasvat ja kasvovedet vaihtoon. Niin luonnollista kun mahdollista. Lumenella nature code kasvovesi.


    • jattasdiary
    • jessica28

      Now Foods, Candida Support, 90 Veggie Caps $12.74

      http://www.iherb.com/Now-Foods-Candida-Support-90-Veggie-Caps/462#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=candida&rc=101&sr=null&ic=6

      Voit tilata iHerbistä elintarvikkeita ja lisäravinteita (ALV 14%) verottomasti maksimissaan 35,7 euron edestä eli noin 46,2 dollarilla. Muista, että DHL:n kuljetusmaksun 4 $ täytyy sisältyä loppusummaan. Jos paketti kuitenkin jää tulliin (esim. jos haluavat tarkan listan tilatuista vitamiineista) niin voit helposti toimittaa heidän pyyntämänsä lisätiedot Tullin nettipalvelun kautta. Tulliin ei tarvitse mennä paikan päälle.

      Kannattaa käyttää tilauksessa alennuskoodia (itselläni tämä ainakin toimi)QJW586 niin saa $10 alennuksen tilaukseen ja jatkossa hyviä kanta-asiakas etuja (esim. ilmaiset kuljetukset Suomeen kotiovelle asti). Kannattaa vertailla hintoja
      http://www.iherb.com?rcode=QJW586

    • Anonyymi

      Hei! Vanha ketju, mutta luin itsekin tätä aiemmin etsien apua finnien kanssa.

      1 hyvä apu mikä toimi oli salicyl acid 2%. Tilasin netistä, ja se tosiaan tappoi finnit hyvin. Haittana tuli ihon kuivumista, varsinkin minulla, kun on atooppinen iho.

      Olen siis ihopolin asiakas, kaikkia on koitettu paitsi roaccutania. Siihen myrkkyyn en koske.

      Äärimmäisimmän keinon mitä keksin vielä koittaa, on vegaaninen ruokavalio. Katsoin muutaman dokumentin, ja ajattelin testata toimisiko se finneihin. Liha tuppaa pitämään minulla suolen tukossa, ja tekee huonon olon ruokailun jälkeen, joten ajan kanssa olen vähentänyt sitä muutenkin paremman olon toivossa.

      Nyt olen ollut noin 3 viikkoa vegaani, ja minulle ei tule kipeitä tulehtuneita finnejä enää. Jos meinaa nousta nenänvarteen, tai leukaan, niin se on hyvin pieni. Ei valtava ja kipeä kuten aiemmin. Ne lähtee, eikä ilmesty juuri koskaan, jos pidän ihon normaalisti puhtaana. Aiemmin mikään ei auttanut. Salicylin jälkeen jouduin ihon kuivatessa laittamaan rasvaa siihen finnin paikkaan, jolloin se tuli nopeasti takaisin. Nyt jäljellä on enää finnien jälkiä, mitä parantelen vielä.
      Että jos jollain finnit häiritsevät elämää, niin suosittelen koittamaan vegaanista ruokavaliota. Maitotuotteitakaan en käytä kuin jonkun ostetun tuotteen osana, ne tuntuvat monella provosoivan finnien kehittymistä.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1907
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1539
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1499
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1477
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      150
      1415
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1350
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1147
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1108
    Aihe