AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Hiilari-dieetti perseestä!

Hiilari-dieetti perseestä!

22 Vastausta 14 053 Lukukertaa
Olen 100 kg mies, kolmatta viikkoa ns matala hiilihydraatti-dieetillä. Olen syönyt niin, että päivittäinen hiilari määrä on noin 20g, sen lisäksi olen pelanut sählyä, sauvakävellyt, kuntopyöräilly (kaikkea joka toinen päivä noin tunnin ajan).
Paino on pudonnut 200g?!!! vyö on tosin pienentynyt sentin verran, mutta paino ei putoa!

Olen ollut aika ajoin aika sekavassa tilassa (ketoosissa) eli myrkytystilassa. Nyt riittä tää matalahiilaripelleily. Kysymykseni kuuluu, miten pääsen tästä ketoosista (säästöliekki tilasta) pois, siis miten pitäisi toimia jottei paino ala nousta? Alan nyt noudattaa painonvartijoiden pisteytystä, näyttää olevan kaikkein järkevin laihdutustapa. Kommentteja?

onko kellään

jäi mainitsematta, painonvartijoiden pistetaulukkoa, tai tietoa mistä sen saisi noin niin kuin ilmaiseksi. Tack!

ei taida

Sori mutta eipä sitä ilmaiseksi saa. Mutta jos käyt vaikka yhden ainoan kerran ryhmässä, niin saat sieltä ekalla kerralla sen pistevihkosen ja muutakin ohjetta. Tai voit tilata jonkun kirjekurssin paikkarien sivuilta.

Lisäksi kannattaa ehkä hankkia Ostajan Opas (oisko n. 11 e), jossa on PAAAALJON kaupasta löytyvien tuotteiden pistearvoja. Tai voi hankkia Points-laskimen, joka rasva- ja kalorimäärän perusteella laskee ruoan pisteet. Tosin ilmankin pärjää jos tietää sen kaavan jolla pisteitä lasketaan.

Ohjeita ja kannustusta saa lisäksi paikkarien nettisivujen keskustelupalstalta (Viestiposti), kyllä siellä miesnäkökulmaakin kaivataan, ja juuri jonkin aikaa sitten siellä joku mies kyselikin oisko muita miehiä laihduttelemassa.

kai nyt

jostain piraattina saa kopioitua. Ei kai painonvartioilla mitään kummempaa suojaa piratismiavastaan ole. Eiköhän se netistä tai vertaisverkosta löydy pdf tiedostona. Se laskin löytyy varmasti softana jostain. Siinä olis muuten jollekkin insinöörille hyvä lopputyönaihe tehdä semmonen softa. Taitaa se kaava vaan olla niin yksinkertainen, että softan teko menee ennemmin tuntiharkkana. Joku joka tietää kaavan niin vois heittää sen jollekkin ohjelmointi keskustelu palstalle niin pian olisi jokaisella oma points laskuri koneella.

kaavasta

En usko että tuota pistehakemistoa netistä ihan heti löytyy. Helposti ainakaan.

Ja tuo kaava nyt on niin yksinkertainen kuin olla voi. Kyllä se on täälläkin palstalla ollut niin monta kertaa esillä että kumma jos sitä ei löydä. Eikä tarvi softaa, päässälaskullakin jo onnistuu.

DC++ vertaisverkolla

oppaat. Alle 400millisekunttia ja ladattavissa on kaikki mitä painonvartiat on koskaan julkaisseet. DC++ suomalaisiin hubeihin yhteys ja hakusanaksi painonvartija.

no juu

No juu löytyyhän niitä jos näkee vaivaa. Ja on valmis rikkomaan lakia, kuten nuo vertaisverkot tekee... No, jokaisen oma asia. Eipä silti, leviäähän tuo kaavakin netissä ihan julkisilla keskustelupalstoilla, vaikka kuuluu pv:n liikesalaisuuksiin... Itsekin sen netistä poiminut...

En kannata piratismia

Vaivaa ei todellakaan tarvitse nähdä, kun noita etsii. Sen takia piratismi onkin lisääntynyt niin paljon, koska tavallinen koneen käyttäjä osaa nykyään noita ettiä.

Vertaisverkot ei riko lakia, vaan käyttäjät jotka jakavat laitonta materiaalia.
Vertaisverkkoja käytetään paljon ihan laillisenkin materiaalin jakoon ja siihen se on aivan oiva väline.

Paljon oivempi

se on kaiken sellaisen jakamiseen josta muuten joutuisi maksamaan. Kuten nyt esimerkiksi tämä painonvartijoiden cd romppu. Toivottavasti kukaan vähävarainen ei ole hölmöyksissään mennyt ostamaan romppua joka varmaan on tosi kallis. Rompulla on tosi käteviä kauppalapun teko ohjeita ja mieletön määrä eri tuotteita joita voi hakea valmistajan tai tuotteen nimen mukaan tai vain kuvaamalla mistä tuotteesta on kyse. Sitten saa tarkat tiedot montako pistettä tuote sisltää ym.

Suosittelen.

Löytyy vaivattomasti DC++ ohjelmalla. On nyt imuroitavissa nyt myös minun koneelta. Hyvää kannatta kierrättää.

Kannattaa lisätä varovaisesti hiilareita

Oletko juonut riittävästi? Itselläni kävi myös niin, että vasta kahden viikon jälkeen alkoi laihtuminen, ja luulen sen johtuneen siitä, että en juonut riittävästi. Tarkkaile myös, että ruokavaliossasi ei ole hiilareita liikaa/vääränlaisia (pidä jonkinlaista ruokapäiväkirjaa, esim. maitotuotteita pitäisi välttää tuolla aloitusjaksolla) tai ketoosin pysäyttäviä tekijöitä (esim. light juomat, olikohan se nyt sitruunahapon takia?).

Jos kuitenkin päätät lopettaa hh-dieetin, niin tee se varovaisesti. Muutenkin 2 viikon tiukan kuurin jälkeen hiilareita aletaan lisätä 10-20g per viikko, ja niin jatketaan, kunnes saavutat sen sinulle sopivan tason eli et liho, vaan laihtuminen jatkuu, tosin pienemmässä mittakaavassa. Vaikka et olekaan saavuttanut vielä tavoitettasi ole silti todella varovainen hiilarien lisäämisessä, jos lisää liian paljon hiilareita kerralla, niin saatat lihoa vielä normaalia helpommin.

Paikkareiden ohjeita varmaan joku muu osaa antaa, jos haluat vielä aloittaa sillä tavalla laihduttamisen.

toimiko

kuitenkin ihan oikeasti. Tuntuu mahdottomalta että saisi syödä kanamunia, pekonia ja muuta lihaa ja silti laihtuisi. Itse en ole uskaltanut kokeilla sentakia että olen pelännyt sen lähtevän lihottamaan. Olen kuullut että sitä ketoosiarvoa voisi mitata jotenkin virtsasta ph tms. Onko perää

Liha ei ole sama asia kuin "liha"...

Monet käyttävät Atkinsia väärin. Itse pidän oman hiilarimäärän toistaiseksi noin 20 grammassa ja en syö muita lihoja kuin broileria ja kalaa.

Atkins itse suositteli käyttämään rasvan lähteenä kasvisperäisiä öljyjä.
Ei suinkaan tyydyttyneitä rasvahappoja, kuten pekonia, voita ja munia.
Toki niitäkin voi syödä, mutta en suosittelisi valtavaa määrää kuitenkaan.

Ketoosiarvoa voi mitata virtsasta tuotteella nimeltä Ketostix, maksaa noin 12 euroa, pakkauksessa on 50 tikkua. Kysy apteekin tädiltä, koska tikut eivät useinkaan ole esillä.

Itse en seuraa läihtumista vaa'n avulla, mutta vaatteet ovat jääneet isoiksi ja olo on parempi kuin koskaan aikaisemmin.

Kyllä toimii

Toimii, mutta sitä tosiaan pitää noudattaa oikein. Eli kuten muutkin ovat kertoneet, niin kohtuullisia määriä voi syödä kananmunia, pekonia, lihaa. Myös kanaa ja kalaa voi syödä (mutta tässäkin pitää muistaa, että paneroitu kalaleike ei ole sama asia kuin dieetissä suositeltu kala), nälkä ei saa jäädä ja vähähiilaria kasviksia voi käyttää perunan tms. lisukkeen sijasta.

Ja sokeria (huom. myös hedelmien sokereita) ja viljatuotteita pitää välttää, hätätapauksessa voi tehdä vaikka rahkasta ja marjoista makeutusaineen kanssa jotain korvaavaa, mutta tätä ei siis suositella ensimmäisten kahden viikon aikana. Juustoja saa syödä (muita maitotuotteita kannattaa vältellä varsinkin aluksi). Vettä kannatta juoda paljon ja välttää aluksi ligh-juomia.

Itsekin pelkäsin aluksi tuota, että lihoan lisää. Mutta kuinka paljon sitä ihminen pystyy lihomaan kahdessa viikossa. Lähde vaan rohkeasti kokeilemaan, sittenpähän näet.

Virheitä tiedoissasi....

Ketoosi on eri asia kuin säästöliekki. Ketoosissa aineenvaihdunta käytää hiilihydraattien sijasta rasvaa ja proteiinia ravinnoksi, säästöliekillä taas elimistö pitää rasvoista tiukasti kiinni.

Itse olen ollut kaksi viikkoa ketoosissa, vetänyt salitreenin jälkeen palautumiseen porkkanan, mutta muuten hiilarit ovat jääneet pois.
Itselläni olo on ollut aivan loistava, energinen ja unen tarve on vähentynyt, eli olo ei ole ollut vähääkään "sekava", eikä ketoosi ole myrkytystila.

Ensimmäisenä tulee mieleen kysyä, että syötkö kuitenkin liian vähän vihreitä kasviksia? Niitä pitäisi syödä ainakin puoli kiloa päivässä. Vaihda suurin osa asvoista kasvisperäisiksi, esimerkiksi oliiviöljyä salaatin joukkoon. Käytä naudan ja sian sijasta broileria ja lohta....
Näillä vinkeillä olosi pitäisi parantua ketoosin häviämättä:)

Vielä lisää...

Tuo kaksikymmentä grammaa hiilareita voi olla sinulle liian vähän, kun kuitenkin liikut paljon. Mielestäni voit nostaa määrää hieman ja ottaa avuksi täysjyväruisleivän. Mutta älä syö sitä mieletöntä määrää, vaan esimerkiksi kaksi palaa päivässä.

hyvä mies

jätä todellakin se hiilareilla leikkiminen. se tarkoittaisi sitä että jätät sokerit loppuiäksesi. points on varmasti sulle hyvä vaihtoehto tai sitten lasket kaloreita. kaloreiden laskuun et tarvitse kalliita points-laskureita etkä ostajanoppaita. jokaisessa elintarvikkeessa on kalorimäärät. voit syödä mitä vaan kunhan et syö päivässä yli 1600 kaloria. itse olen laihtunut 15 kiloa 3kk aikana. olen nainen ja syön max.1000-1100 kaloria päivässä. tsemppiä sulle! muista liikkua!

Tuota minä...

Ei millään pahalla, mutta miten paljon harrastat liikuntaa?
Itse käyn viitenä-kuutena päivänä viikossa bodypumpissa tai aerobicissa ja lisäksi kävelen joka päivä ainakin tunnin puolitoista.

Kokeilin itsekin aikanaan paikkareita, mutta sillä kalorimäärällä elimistöni oli koko ajan säästöliekillä, ajattelin vain ruokaa, oli paha olo ja en jaksanut liikkua.

Itselleni vähähiilarinen on toiminut ja olo ei ole koskaan ollut yhtä hyvä.
Mutta ei tämä tosiaan kaikkien elimistölle sovi.

Liikunnan

Eikö liikkuminen kuitenkin kuluta aika vähän energiaa suhteessa siihen, että syö nuukasti?

-20kg viime kesästä laihtunut

Eli kyllä tämä VHH on ainakin minulla ja lukuisilla muillakin toiminut oikein hyvin. Vaimo aloitti alkuvuodesta ja silläkin on jo 5kg takana.
VHHtahan voi noudattaa monella tapaa ja moni ketä ei ole VHHn ideaan tutustunut kunnolla noudattaa sitä väärin.

Ketoosi ei ole myrkytystila vaan se on ketoasidoosi ja se tulee yleensä diabeetikolle ei terveelle ihmiselle.
Lisää asiasta vaikka täältä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ketoosi

Ketoosi ei ole myöskään sama asia kuin säästöliekki. Säästöliekille menee jos saa päivittäin liian vähän kaloreita, ja koska painosi ei ole juurikaan muuttunut, niin säästäliekistä ei ole kyse.

Yritä oikein

Ketoosissa olo on hyvä, ei huono. Säästöliekki on niiden ongelma jotka eivät syö riittävästi rasvaa.
PV on vain bisnestä, ne kilot tulevat kyllä takaisin.

Mittanauha on monelle se täskeämpi mittari. Nyt läskisi muuttuvat lihaksiksi koska liikut paljon. Ei mitään uutta tässäkään. Laihtuminen tulee myöhemmin. Muista syödä riittävästi, Atkins on oikeasti ruokavalio eikä nälkädieetti!
Nykyiset rasvasuositukset puoltavat enemmän tyydyttyneiden rasvojen käyttöä kuin ennen.

Jos olo on huono voi sokerit olla turhan alhaalla. Silloin lisää vain hiilareita hiukan. Laihtuminen ehkä hidastuu mutta olo paranee.
Mittauta veriarvosi, mitä metodia sitten käytätkään.

Niin ja sen ketoosin saa loppumaan syömällä hiilareita. Sitten ketoosiin pääseminen ottaa taas pari päivää!

garppaaja

Ketoosista pääsee pois kun lasket oman hiilihydraatti tarpeesi. Zone kirjoista löydät sen helpolla. Minä garppasin kaksi viikkoa ja laihduin seitsemän kiloa. Kuukaudessa meni yhteensä kahdeksan.20gtä pöäivässä. Kannattaa kokeilla kun on kesä ja kuuma.

hiilaridietti

Hei, kolme viikkoa on ihan liian pieni aika mihinkään johtopäätöksiin. Tärkeintä ei ole paino vaan rasvaprosentti. Kokeile jotain 3 kuukautta ja sitten mieti..

Älä hyvä mies

Ketoosi ei ole mikään myrkytystila vaan se tarkoittaa että keho on siirtynyt käyttämään rasvaa energian lähteenä hiilareitten sijasta. Huono olosi johtuu siitä että ylimenokauden aikana kehon on tietysti totuttauduttava uuteen systeemiin. Ota selvää asioista ennen kuin teet elämäsi virhepäätöksen. Kyllä miehen luulisi pienen pahoinvoinnin kestävän se on sentään ohimenevää.
 /   /  /  / Hiilari-dieetti perseestä!

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta