Millainen on Pelso noin vangin kannalta!

samba

Haluaisin tietää millainen vankila pelso on?Millaisia vartioita...ym. kun kuulee ja on kokemuksiakin... vartiat eivät ihmisinä pidä siellä oikein ketää ei vankeja ei vierailijoitakaan ei kaikki mutta yksilöitä löytyy.Kaupunkivankiloissa on kohtelu ihmisläheisempää ja asiakasystävällisempää.

27

22839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aslkdakslj

      Mitä ovat nämä "vartiat"?

      • samba

        Kyllä on tääkin palsta yksiä pilikun halakijoita täys` Eikö vartia ja vartija ole sama melekein!!!
        Joku sana seppo taas hommissa!


      • kirjoittamisesta
        samba kirjoitti:

        Kyllä on tääkin palsta yksiä pilikun halakijoita täys` Eikö vartia ja vartija ole sama melekein!!!
        Joku sana seppo taas hommissa!

        sanaseppo on yhdyssana.


    • Tapaaja

      Tapaamistilat on uudet ja hienot kulissina. Muuten itse vangin kannalta ajateltuna varsinainen paikka on kuulemani mukaan todella surkeassa kunnossa. Henkilökunta oli monen sorttista olemukseltaan. Vanhoja ihmisiä ja pieniä naisia ja miehiä puolivaloilla tympääntyneen näköisenä istumassa ainakin sillä kerralla ja päätään aukomassa heti jos joku aihetta antoi. Minä en antanut aihetta epäasialliseen käytökseen minua kohtaan. Eräät tummat sen sijaan antoivat ja saivat sitä. Maalaisvankilamainen ympäristö ei siis paha lainkaan kesällä ainakaan. Tapaajan kannalta paikka oli todella kaukana paikoista joihin julkisilla kulkuneuvoilla pääsisi.

      • el gringo

        miten saa selville missä kaveri lusii....
        tod.näk se istuu pelsolla mutta pitäs saada tietää ni vois käydä...


    • älä mene

      kukaan ei käy sua katsomassa ja kaikki unohtaa sinut.

      • nippelitietoa

        vaikkei tämä asiaan liity niin vaalasta pelsoon päin mentäessä on peltoja joita vangit on tehneet. olen myös mennyt läpi vankilasta ja tiedän yhden hyvän ystävän tutun joka on vanginvartija siellä. mies on oikein mukava. vangit tekevät koirankoppeja vankilassa ollessaan.


    • MinäVaan!

      Kavereita lusinut siellä, eivät ole valittaneet. Entinen mieheni istui siellä useaan otteeseen, ihan hyvin pärjäsi eikä valitellut turhia. Itse käynyt tapaamassa siellä, osa vartijoista asiallisia ja osa kusipäitä, mutta niinhän se yleensä onkin.
      Tietysti se on aika kaukana kaikesta, mutta kyllä nyt Oulustakin ajaa sen matkan, jos hyvä syy on.

      • just..

        Pelsossa ei ole mitään vikaa. Mutta sehän nyt on vaan jokaisen oma mielipide..


      • pelsossakin...

        Käy kokaseen niin tiedät mistä puhut.,


    • Nyala

      Pelsolaisena on pakko vähän korjata: Pelso ei itsessään ole vankila, tämä on pikku kylä, entistä suota, siitä kuivatettu.

      • kierrelleyt

        ihan jees paikka ja ulkoilupihalla grillikatos jossa voi grillata vaikka talvella lenua. rottaosaston raiskareilla jne..ona pikku ulkoilu valitettavasti!..=) Osa pampuista ok ja toiset taas niitä joilla pätemisen tarvetta syyttäkin kun pikkasen valtion valtaa takana.Kyllä siellä lusi ja pakoakaan ei jaksanu suunnitella kun keskellä suota ja erämaata vähintään varmaan 30km joka vitun ilman suuntaan=) et tämmöstä ja ei "paras" muttei huonoinkaan työsiirtola.


      • nylanderi
        kierrelleyt kirjoitti:

        ihan jees paikka ja ulkoilupihalla grillikatos jossa voi grillata vaikka talvella lenua. rottaosaston raiskareilla jne..ona pikku ulkoilu valitettavasti!..=) Osa pampuista ok ja toiset taas niitä joilla pätemisen tarvetta syyttäkin kun pikkasen valtion valtaa takana.Kyllä siellä lusi ja pakoakaan ei jaksanu suunnitella kun keskellä suota ja erämaata vähintään varmaan 30km joka vitun ilman suuntaan=) et tämmöstä ja ei "paras" muttei huonoinkaan työsiirtola.

        Kyllä sen Pelson vankilan joutaa lakkauttaa. Eihän tämän päivän vangeista ole työntekoon, valitettavasti.
        Pelso on toiminut koko ajan työvankilana, mutta kuinka moni tämän päivän vangeista on pitänyt kädessään muuta kuin juomalasia, tupakkaa, kännykkää tai kaukosäädintä?


      • Pelsolla pari vuoskymmentä ...
        nylanderi kirjoitti:

        Kyllä sen Pelson vankilan joutaa lakkauttaa. Eihän tämän päivän vangeista ole työntekoon, valitettavasti.
        Pelso on toiminut koko ajan työvankilana, mutta kuinka moni tämän päivän vangeista on pitänyt kädessään muuta kuin juomalasia, tupakkaa, kännykkää tai kaukosäädintä?

        Kyllä nuo näyttäisi ihan mielellään tekevän jotain muutakin kuin mököttävän selleissään.
        Käyväthän vangit pelaamassa jalkapalloakin kesäisin ja ongellakin muistaakseni olen nähnyt vankiporukoita. Vilkuttavat kun näkevät....hm.

        Mie oon useasti käynyt vankilalla, koululla vietettiin ihan urheilutunnitkin siellä. Osa sukua on vartijoita, ja ovat kyllä ihan asiallista väkeä, jämyjä ja jäykkiä ehkä välillä, mutta asiaankuuluvasti.

        Karuahan siellä on, mutta eikös se ole vähän se ideakin?


      • rj
        Pelsolla pari vuoskymmentä ... kirjoitti:

        Kyllä nuo näyttäisi ihan mielellään tekevän jotain muutakin kuin mököttävän selleissään.
        Käyväthän vangit pelaamassa jalkapalloakin kesäisin ja ongellakin muistaakseni olen nähnyt vankiporukoita. Vilkuttavat kun näkevät....hm.

        Mie oon useasti käynyt vankilalla, koululla vietettiin ihan urheilutunnitkin siellä. Osa sukua on vartijoita, ja ovat kyllä ihan asiallista väkeä, jämyjä ja jäykkiä ehkä välillä, mutta asiaankuuluvasti.

        Karuahan siellä on, mutta eikös se ole vähän se ideakin?

        Sellit on homeessa, ainakin osa niistä. se on todellinen terveysriski. Mutta vangithan ovat vain numeroita....


      • pahapaavo
        nylanderi kirjoitti:

        Kyllä sen Pelson vankilan joutaa lakkauttaa. Eihän tämän päivän vangeista ole työntekoon, valitettavasti.
        Pelso on toiminut koko ajan työvankilana, mutta kuinka moni tämän päivän vangeista on pitänyt kädessään muuta kuin juomalasia, tupakkaa, kännykkää tai kaukosäädintä?

        on sellasii linnoi mis saa olla luuri xD


    • JA PAHA!

      SAIRASTUIN ITSE 4 VUOTTA SIELLÄ ISTUESSANI ASTMAAN JA JATKUVIIN POSKIONTELOTULEHDUKSIIN!!! SIVIILISSÄ NYTTEN PITEMPÄÄN JA TERVEENÄ OLLUT PIDEMPÄÄN!

      KIITOKSET PELSON HOMEISELLE KIRJASTOLLE JA PARILLE KONGILLE!

    • kongi apina

      kertoisinko tarinan suo kuokka ja jussi! pelson portille kun saavuin,mietin että hieno paikka ja toimetkin luulis olevan hyvät kun näin hieno paikka,portti sulkeutui takanani ja aikaa sulattelin mutta kulissi hieno niin aika kin menee! Huhhuh kun saavuin sisä pihalle ja kongia kohti käpyttelin,pikä aika on ja voi piru tästä tulee pitkä! homeinen kongi oli ja saairaaksi miehen käänsi. voi pojat tämä on pitkä reissu,no toivoin että sairaan hoito minut pelastaa, no huhhuh mitä tapahtui,pitkää aikaa tietää,tuskissa tuhisin ja apua ei saanut,pitkä aika. vartiat luulis ihmisenä pysyvän,no huhhuh mitä huutoa se oli, pitkä tiili tiedossa mut ei sille voi mitään,itse olen tuomioni tehnyt ja voi perkele uudestaan sinne tieni vie

    • joojoo12

      iha hyvä vankilana istuin itse vuodenpäivät siellä .. vapaata toimintaa ... ei vangintkaan hullumpia aika paljon pitkäaikais vankeja joilla kovat tuomiot .. työtä oli monenlaista .. muistoja jäi niin hyviä kuin huonojakin :)

    • vilandra88

      mun aviomies meni istuu just pelsolle alkuviikiosta. ei kai se nyt niin hirveä paikka ole kuitenkaan. eihän vankilassa olot kuulu ollakkaan kuin hotelleissa,ei se muuten olis vankila! onneksi toisille jää oppi päähän ekasta kerrasta (toivottavasti myös aviomiehelle) jotkut ei opi ikinä,käyvät 1kk siviilissä ja ovat taas sisällä.

      • Anonyymi

        Siellä sitte luuseriukkosi homoilee... päähän antaa ja ottaa.. Kenties jopa peppuilee!


    • vilandra88

      lisätäkseni äskeiseen. kuitenkin jos home ongelmaa on niin sellaiset olisi kyllä hoidettava kuntoon! kenenkään ihmisen ei tarvitse kuitenkaan sairastua vaikka olisiki pahaa elämässä tehnyt tai tuntea oloansa kuin koiraksi.

    • vilandra88

      joopajoo^^

    • Lakkauttakaa

      Liian laitostuneita henkilökuntaa elää 50 lukua jne ihan P ....a suomeksi sanottuna

    • Anonyymi

      Vittu jos elät vielä,,terveisin11999989. Unohda paikkana missä olet. Kuuntele vain"'.

    • Anonyymi

      Viihdyin hyvin, vaikka tuomio oli vain 5 vuotta. Poikien kanssa pelehdittiin ja vartioiden kanssa korttia lyötiin.
      Kanttiinista ostetiin tonnikalaa ja sinistä lenkkiä.

      Tupakkia poltetiin ketjussa ja telkusta katsottiin kauniita ja rohkaisuja.

      Kun tuli hiljaisuus niin kädet pidetiin peitonalla ja sycronoitu kädenvaihto pelasti päivän, jos ei ehtinyt gongijunaan tenderiksi.

      Ainut huonopuoli että sain c-hepatiitin ja peräsuoli on nyt löysä.

    • Anonyymi

      Kyllä noin vinkkinä, että jos LEHMÄNÄ hakevat...jatkossakin...Agrolta yritin kerran hakea yhdelle lehmävakuutusta,sopien tyypin kanssa. Tuli 5 sivuinen palautekirje, alkaen ETte te voi...käytettiin tätä5 sivuista palautetta vartiollekin todisteena.....TOta noin lehmää leiki edes(MUOVIOPELLET)

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe