Tytölle olen aina osannut keksiä ja löytää mieleisiä nimiä, mutta nytpä selvisi, että meille on poika tulossa.
Kaksi erikoisuudentavoittelijavanhempaa nyt siis pähkäilee päätään puhki nimiä. Pitäisi olla ytimekäs ja hyvältä maistuva, mieluummin lyhyt kuin pitkä (3-5 kirjainta). Eikä missään tapauksessa tavallinen tai suosittu nimi.
Joitakin nimiä saatu haalittua, vaan vieläpä yrittää päätä vaivata. Vaan ei säkenöi sitten millään. Miksi pojille on niin vaikea keksiä nimiä!!!
Mielikuvitusta laukkaamaan ja uusia nimiä ehdotuksiksi, kiitoksia. Apuanne kaivataan.
Aaaargh
43
5016
Vastaukset
- Meikku
Joose, Jose, Aake, Ooke, Eppu, Eemi, Eeka, Elmo, Erno, Oula, Okko, Ohto, Tihvo, Tiitus, Luke, Kenske, Tami, Vili, Vinski, Veeti, Vilppu, Väiski, Veini, Valo, Vanttu, Santtu, Asmo, Sipi, Sippo, Niila, Nikke, Jakke, Vikke, Oleksi, Aape, Reko, Mano, Touko, Peetu, Pieti, Rami, Juska, Saska, Petja...
Johan tässä oli nyt näin alkuun... Kolahtiko mikään näistä?- Ellimelli
Valo miellyttää mua, mutta epäilen, ettei mies innostu. Itse tykkäisin luonnonnimistä, mutta eivät maistu miehen suuhun.
Meillä päin vanttuut muuten on lapaset. :-)
Asmoa taidan vielä maiskutella.
Pari tuossa oli sellaisia, jotka olen jo miehelle heittänyt ja tullut tyrmätyksi.
- varoittaja
On toki mukava ettei kaikki pojat ole Matteja ja Pekkoja, mutta erikoisten nimien ystävät muistakaa myös lapsen etu.
On aika turhauttavaa jos suurin osa postista tulee väärällä nimellä tai joutuu joka kerta tavaamaan nimensä tai joutuu antamaan aina erilliset kirjoitus ohjeet kun sanoo nimensä.
Esim. Nimeni on Mia, yhdellä i:llä tai Calle C:llä kirjoitettuna tai Matja, ei siis Katja tai Marja
Erikoisempi nimi toisena tai kolmantena nimenä on helpompi, koska toiset ja kolmannet nimet tulee harvemmin esille.- Ellimelli
Sehän tästä juuri vaikean tekeekin, että nimen pitäisi olla myös helppo ja selkeä, ettei tarvitsisi aina tavata. Tytölle olen keksinyt ihan uuden (ei kellään vielä) kauniin nimen, jonka kanssa ei pitäisi tulla vaikeuksia. Paitsi tietty jos vaikeutena haluaa nähdä sen, että lapsi joutuu opettelemaan artikuloimaan, siis lausumaan nimensä selkeästi, koska kukaan ei varmaan ole sitä ennen kuullut. Vaan eipä tule tyttöä vielä, joten se nimi jää odottamaan.
Lyhyt, helposti ja selkeästi artikuloitava, mutta samalla mukava tuore nimi hakusessa. Ei vaan tunnu kalenterista löytyvän yhtään hyvää vanhaa ja yleistä nimeä. - päkä26
Ellimelli kirjoitti:
Sehän tästä juuri vaikean tekeekin, että nimen pitäisi olla myös helppo ja selkeä, ettei tarvitsisi aina tavata. Tytölle olen keksinyt ihan uuden (ei kellään vielä) kauniin nimen, jonka kanssa ei pitäisi tulla vaikeuksia. Paitsi tietty jos vaikeutena haluaa nähdä sen, että lapsi joutuu opettelemaan artikuloimaan, siis lausumaan nimensä selkeästi, koska kukaan ei varmaan ole sitä ennen kuullut. Vaan eipä tule tyttöä vielä, joten se nimi jää odottamaan.
Lyhyt, helposti ja selkeästi artikuloitava, mutta samalla mukava tuore nimi hakusessa. Ei vaan tunnu kalenterista löytyvän yhtään hyvää vanhaa ja yleistä nimeä.Hei!
Tiedän tunteen että tytölle olis niin paljon helpompi keksiä ja meille tuli juuri toinen poika!! ensimmäinen on Mx ja nyt ajateltiin Neo, mutta ollaan vielä epävarmoja =( - päkä26
päkä26 kirjoitti:
Hei!
Tiedän tunteen että tytölle olis niin paljon helpompi keksiä ja meille tuli juuri toinen poika!! ensimmäinen on Mx ja nyt ajateltiin Neo, mutta ollaan vielä epävarmoja =(siis MAX on ensimmäisen nimi =D
kertokaa mielipiteitä nimestä NEO!!!
- vaikka
Neo/Neeo
tai
Mio/Miio
tai
Teo/Teeo- Ellimelli
Näitä olen kyllä maistellut, mutta eivät ehkä kuitenkaan istu sitten sukunimen kanssa yhteen.
Mio on varsin ihana, mutta tökkii pahasti tosiaan sukunimen kanssa. :-/ Ei oo helppoa. - edell.
Ellimelli kirjoitti:
Näitä olen kyllä maistellut, mutta eivät ehkä kuitenkaan istu sitten sukunimen kanssa yhteen.
Mio on varsin ihana, mutta tökkii pahasti tosiaan sukunimen kanssa. :-/ Ei oo helppoa.ongelma se että ne loppuu o-kirjaimeen?
- Ellimelli
edell. kirjoitti:
ongelma se että ne loppuu o-kirjaimeen?
Ei vaan lähinnä pehmeä vokaalinen kaiku verrattuna pitkään puoliäreään suomalaiseen sukunimeen.
- nämä?
Ellimelli kirjoitti:
Ei vaan lähinnä pehmeä vokaalinen kaiku verrattuna pitkään puoliäreään suomalaiseen sukunimeen.
Rene, Lari, Petrus, Patrik
- Ellimelli
nämä? kirjoitti:
Rene, Lari, Petrus, Patrik
Reneä ehdotin miehellekin jopa.
Larista tuntuu vaan jääneen I johonkin hukkaan.
Petrus ja Patrik alkaa olla vähän pitkiä ja aika koviakin. :-/ - Luen pirkkaa
Ellimelli kirjoitti:
Reneä ehdotin miehellekin jopa.
Larista tuntuu vaan jääneen I johonkin hukkaan.
Petrus ja Patrik alkaa olla vähän pitkiä ja aika koviakin. :-/Jerri?
- Ellimelli
Luen pirkkaa kirjoitti:
Jerri?
Jerri on muutoin hyvä, mutta voisin sen laittaa koiralle nimeksi... :-/
Jerrystä muutoinkin vähän turhan ilmiselvä muunnelma.
- ökköpöö
Sisu on mielestäni mainio pojan nimi!!!!!
- Ellimelli
Sisu on nimenä mainio, muttei sovi korviini. Eipä tule pastillia meijän pojasta.
- esimerkiksi
Ellimelli kirjoitti:
Sisu on nimenä mainio, muttei sovi korviini. Eipä tule pastillia meijän pojasta.
Okko
- Ellimelli
esimerkiksi kirjoitti:
Okko
Okko on kovin kova nimi. Kovia konsonantteja. Paras olisi kompromissi, jossa sekä kovaa (r,k,p...)että pehmeää (l,m,n...).
Rene oli siinä mielessä hyvä esimerkki. - tarja2
esimerkiksi kirjoitti:
Okko
monesti ehdotettu Miku,Miiro,Mikke,Klaus,Juri...
- muutama
entäs:
Jon
Justus
Martin
Odin
Ohto
Volter- Ellimelli
Maiskuttelen, mutta ei oikein mikään osu, uppoa, nappaa, kolahda.. :-/
- Hiphopp
Tuli mieleen..
- ####
Käviskös? :)
- miet aas
Kuinkakohan moni näistä on jo ehdotettu :/ Yritin kyllä lukea kaikki, mutta viimeiseen viestiin mennessä olen unohtanut jo melkein kaikki ehdotetut nimet :D
Mitja
Miska
Jami
Jiri
Aarni
Aalto
Touko
Aleko
Sero
Jino
Reko
Kauri
Jyry
Elton
Elia
Verne
Akim
Ahto
Ermo
Neko
Myrsky
Voima
Kunto
Mauro- nimeksi
niin voi sanoa että kunnon isä tuli kotiin, vaikka olisi kaatokännossä...
- mei taas
Jirka
Jori
Max
Luja
Leo
Larri- mie taas
Jiska tuli vielä mieleen x)
- aada
Atro, Elmo, Jetro, Jaro, Karlo, Liam, Niiro, Panu, Petro, Ramses, Sandro, Timi, Unto, Vilmo, Vertti?
- muutama
Peik
Joel - Ellimelli
Kiitos ahkerista ehdotuksista. Joka nimeä erikseen olen miettinyt ja Aarnissa on jotain, joka vetoaa minuun. Mies ei huolinut ensimmäiseksi nimeksi, joten katsotaan jos se mahtuisi toiseksi tai kolmanneksi.
Juria olemme myös miettineet, aika vahva ehdokas.- ehdotus lisää
Pete
Jero
Jura
Ante
Pekko
Uula - Mites...
tai Jaro...
- Liisa-Maria
Juho, Hanno, Heikki, Antti, Jaakko, Kustaa, Stefan, Otto, Väinö, Uno ja Sulo.
- Meikku
Juria vähän pehmeämpiä, mutta samantapaisia nimiä ovat Jere, Jore, Jori ja Jari.Sitten olis ehdolla Tero, Dari, Lari, Rene, Erno, Arno ja Rami.
Siinä oli nyt ärrällisiä nimiä, muita ehdotuksia olis sitten esim. Jali, Panu, Tatu, Jose, Jami, Osku ja Ohto. Toisina niminä ehdotan esim. Artturi, Eevertti, Valtteri, Santeri, Severi, Jalmari, Nestori, Elmeri.
- Vilijonkka
...?
- jjj
Miten olisi:
Noel
Jore
Jyri
Leo
Lari
Sasu
Okko
Joel
Erno
Aki
Dan
Teo
Niki
Jali
Oliko kivoja?- jjj
tässä jatkoa:
Adiel,
Antro
Atte
Hugo
Oula
Jooa
Tami
Tatu
Ilmo
Iiro
Jael
Jiri
Jirko
Peetu
Carlo
Karri
Konsta
Lenni
Liam
Manu
Milo
Miska
Neo
Niila
Nuutti
Sampo
Samu
Oliko noista apuja?
- TheNameless
Minun mielestäni Roman on hieno nimi.Mielestäni se on aika harvinainenkin..
- supisuomalainen.
Roman = Romani...
- seuraavista
Aapo, Aaro, Aki, Erno, Kaapo, Juho, Miko, Atte, Elmo...
- Mää
Mites kävis ?
Miki
Miro
Miko
Mitro
Tiitus
.
.
.
.
- veikan äippä
Veikka ei ois kovin trendi nimi. Veikka Valtteri olis aika suloinen
- Likolammen Saara
No eiköhän tuo napero lie jo kastettu... NOIN NELJÄ VUOTTA SITTEN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1104310Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k723116Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3152871Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622352- 771562
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen771388- 981352
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?711176- 771138
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911121