Miten kertoa MIEHELLE?

Aurinkoinen =)

Miten kerroitte raskaudestanne tulevalle isälle?

Uskon, että oma mieheni yllättyy iloisesti.

Haluaisin ilmaista asian erityisen mieleenpainuvalla tavalla.

Vinkkejä? Kokemuksia? Reagointeja?

29

17686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellimelli

      Unenpöpperöisenä välitin tiedon messengerin kautta miehelle töihin ihan sen ihmeemmittä puheitta. Vaati minua ottamaan ja lähettämään kuvan testistä, jotta pystyi kunnolla sisäistämään. :-)

      Nykyään jo poika kovasti vatsassa muljailee ja isänsä yhä innoissaan mukana odotuksessa.

    • helppa (rv 38+5)

      tiesin, että poikaystävälle raskaus olisi ihana uutinen ja oli tosi vaikea pitää testitulos koko päivän salaisuutena kun hän oli töissä. kotiin kun tuli kysyi heti, että onko tulossa isäksi kun ties, että kuukautiset on myöhässä. sanoin vaan etten tiedä, kun olin jo suunnitellut toisen tavan kertoa. hän sanoi siihen, että kyllä on. kun hän meni koneelleen (toisessa huoneessa) lähetin messengerin kautta kuvan pullista. poikaystävä oli että häh, ja sitten lähetin kuvan uunista. pieni hetki kesti ennenku välähti ja sitten kuuluu kauhee töminä kun sieltä laukkas tänne.

      • Aurinkoinen = )

        Aika kiva.

        Mun mies ei osaa yhtään odottaa, mutta on puhunut vauvasta jo varmaan neljä viisi vuotta.

        Ajattelin yhtenä vaihtoehtona lähettää miehelle kirjeen tyyliin että mitäs isukki, mut ei se välttämättä hokaa siitä.. kun se on jo "leikki-isi" meidän karvasille lapsille.


    • Jihuu! rv10+1

      Ihan yllätyksenä uutinen ei miehelle tullut, kun menkat oli jo myöhässä ja olin siitä maininnut. Asiasta on aiemminkin juteltu, ja hän totesi taas, että "kyllä se nyt vähän etuajassa tulisi mitä on suunniteltu" ja aiemminkin kun oli puhetta lapsen hankkimisesta, hän oli sanonut ettei ole vielä valmis ja "pelottaa", mutta kuitenkin, että jos se on tullakseen (ehkäisynä varmat päivät vaihtelevalla menestyksellä) niin kyllä se saa tulla.

      Mies oli pitkän päivän töissä, ja tein päivällä testin, hissukseen kylppärissä, kun oli tulevat isovanhemmat joulukyläilyllä. Sitten puhelimessa miehelle yritin jotenkin huomaamattomasti jutella, että mitäs jos se vauva joskus on tuloillaan, niin haluaisitko kuulla sen paikan päällä - tästä hän sitten jo osasi uutista illalla odottaakin :D

      Hänellä ei ollut kotiin tullessaan avaimia, kun ne olivat vieraillamme, ja menin sitten rappukäytävään avaamaan hänelle ulko-ovea ja siellä kerroin, että nyt se vauva on tulossa. Näytin vielä raskaustestinkin salaa makuuhuoneessamme, jossa viivat oli kohdillaan vielä monen tunnin jälkeenkin. Kyllä sitä uutista molemmat "sulatteli" siinä useamman päivän, siis sitä, että se on nyt todellista. Sitten vajaan viikon päästä sanoin miehelle, että et ole tainnut kertoa vielä kenellekään, ja hän olikin jo hehkuttanut asiaa monelle työkaverilleen :D Vähän odotin jännityksellä, miten nopeasti ne isänvaistot heräävät, mutta sieltähän ne tulivat esiin nopeasti. Minuakin jännitti pitkään, meneekö kaikki hyvin, joten käytiin sitten ultrassa rv7 4 ja kun näki sikiön ja sykkeen, uskalsi rentoutua, innostua kunnolla ja kertoa asiasta julkisemminkin. Sen jälkeen isukkikin teki selväksi, että hän haluaa ostaa ensimmäiset kengät tulokkaalle :D

      Joskus ennen olin suunnitellut, että kertoisin raskaudesta vaikkapa ostamalla potkupuvun ja tuomalla sen miehelle näytille, mutta eipä se nyt käytännössä niin mennytkään, kun hyvä että malttoi olla muutamaa tuntia salaamatta asiaa.

    • Aurinkoinen =)

      Tavallinen tai erikoinen. Kertokaa miten kerroitte! = )

      • Tipsu

        itse tein testin mieheltä "salaa" koska pettymyksiä oli takana lähes parikymmentä. kun plussa rävähti ruutuun, itkin onnesta naama punaisena ja täristen hain miehen pihahommista aivan hysterian vallassa... piti sitten ojentaa testi miehen käteen että tajusi miksi olin niin sekaisin, ja että mekin saatiin vihdoin se kauan odotettu plussa... Sitten itkettiin molemmat :))


    • emo83

      Oltiin jo muutama kuukausi yritetty, ja olin jo parina kertana kuukautisten ollessa myöhässä tehnyt testin -> näytti molemmilla kerroilla negaa. Kun taas sitten oli kuukautiset myöhässä, niin mies kyllä sai kuulla siitä melkein joka ilta, kun kerroin ettei ole vieläkään... Ja kerroin, että jos silloin ja silloin on vielä myöhässä, niin teen testin. Mies siis tiesi, milloin aion tehdä testin. Mies oli töissä, kun jännitin vessassa - pelotti, että tulee taas nega ja joutuu pettymään. Mutta tulikin selkeät kaksi viivaa. Laitoin miehelle tekstiviestin, joka ytimekkäästi kuului näin: "Kaksi viivaa! =)" Kohta tuli mieheltä vastaus, ymmärsi heti. Vanhempani tulivat juuri käymään, kun mies illalla tuli kotiin, joten oli aikaskova homma pitää naama peruslukemilla. Kun kohtalostaan onnellisen tietämättömät tulevat isovanhemmat lopulta lähtivät, näytin vielä miehelle testin ja sitten halattiin. =) Ei ehkä mitenkään originaali tai hauska tapa kertoa, mutta menipähän viesti perille.

    • Kev82

      Esikoisesta homma meni näin...

      Olimme yrittäneet lasta jo reilun 1,5 vuotta, joten en sillä kertaa ollut infonnut miestä aikomuksestani tehdä testi. Pettymyksiä oli jo tarpeeksi takana! Itsekään en uskonut plussaan, mutta halusin varmistua asiasta, koska illalla olisi ollut suunnitelmissa juhlintaa.

      Mies oli kahvilla kaverinsa kanssa ja heidän oli määrä tulla minua pian hakemaan, koska olimme lähdössä ostoksille naapuri kaupunkiin.

      Tein testin odotellessa miestä saapuvksi. En tiennyt mitä tehdä, mihin uskoa ja minne mennä, kun testiin ilmestyikin ne niin kauna odotetut kaksi viivaa!! Soitin miehelle ja sanoin että "oletko sä tulossa? Sun pitäs nyt tulla kotiin!" Mies oli hiukan hämillään ja sanoi että me ollaan just Jaskan kans tulossa. Mä sanoin "ei, kun tuu yksin!" Mies oli entistä hölmistyneemmän kuuloinen ja lupasi tulla pian.

      Kun hän sitten saapui kotiin, en tiennyt edeleenkään mitä sanoa. Otin vaan kädestä kiinni ja vein vessaan, jossa osoitin raskaustestiä ja sanoin "kato". "Onks tää nyt... Siis mitä?" Mies oli yhtä sekaisin kun minäkin:) "susta tulee isä!" sain sanottua ja sitten me halattiin ja itkeä tihrustettiin molemmat! Oli ostosreissu hiukan sumuinen ja olo epätodellisen ihana. Vilkuiltiin vaan toisiamme ja hymyiltiin:) Ihme ettei kukaan ihmetellyt mikä meidän oikein oli:)

      Tästä toisesta lapsukaisesta homma meni näin...

      Mies tiesi, että menkat olivat jonkinverran myöhässä. Tarkkaa testipäivää hän ei tiennyt, kun en oikein sitä tiennyt itsekään. Yhtenä aamuna vaan päätin testata. Ja siihen ne kasksi kaunista viivaa taas piirtyivät. Hyörin ja pyörin täällä yhtä hömppänä kuin ekalla kerrallakin. Sitten päätin soittaa miehelle töihin, sillä en olisi kyennyt odottamaan siihen asti kun hän pääsee töistä. Puhuttiin ensin niitä näitä ja sitten sanoin: "oli mulla asiaakin. Aika suuri juttu onkin" Mies taisi arvata, mutta kysyi kuitenkin "mitä?" Johon mä sitten paukautin, että "mä olen raskaana!" "Oho", taisi olla isännän eka kommentti:) Kotiin tullessaan mies toi kukkia ja suklaata ja halasi kovasti. Pojalle hän alkoi heti kertoilla, kuinka äidin mahassa on vauva ja hänestä on tulossa isoveli:) Esikoinen varmasti ymmärsikin kauheasti, kun ikää tuolloin oli 1v ja 3kk :)

    • Nimetön

      Meilläkin oli vauva toosi toivottu,puolitoistavuotta nyt ooteltiin.olin joskus ainakin kerran ihan hetkellisesti raskaana,mut ei tosiaan kerinny pitkälle kun menkat tuli.
      oltiin epäilty et oiskohan meitsi nyt raskaana..mut sit aateltiin ettei liikaa intoilla ettei taas pety kovasti.Sit ku menkat oli selkeesti myöhässä tein testin,joka siis oli ihan selvää plussaa:)En ollut omasta hämmennyksestä kerinny toipua kun mieheni soitti sattumalta.(oli töissä)En kunnolla muista miten sen sanoin,varmaan vaan että mä oon sit ihan oikeesti raskaana..Tai jotain.Ja mies että oikeestikko.Ja aivan yllättyny ja hämillään.Sit se tuli kotiin(liukuvat työ-ajat) ja halattiin toki ja oltiin ihan äimänä.Näytin vielä testiäkin.Kai ne ekat hetket meni vaan ihmetellessä.ja kiitollisuuden tunteessa.:)

    • .....

      Me tehtiin testi yhdessä koska mun mielestä miehellä on oikeius tietää juuri sillä samalla hetkellä kun itsekin. Toki se ei aina ole mahdollista ja jos yritystä ja pettymyksiä takana useita, ymmärrän ettei kaikki edes kerro testaavansa. Tajusin siis just miten tyhmästi oon ajatellu. Olisin yhtä hyvin voinut jättää vastaamatta tähän.

      • helppa (rv 38+6)

        musta toi oli ihanasti ajateltu. tai siis tuo kirjattu ajatuksenjuoksu oli jotenki tosi sulonen ja lämpöinen inhimillisyydessään.


      • LA 24.8.

        Uuden vuoden aattoaamuna klo 7.30! Revin miehen ylös, kun havahduin ja himmennetyssä kylpärissä luimme testiä silmät sikkuralla. Plussaa tuli :-)))


    • rv 10

      Mä olin tehnyt kyseisestä kierrosta jo kaks negatiivista testiä, menkat oli kaks viikkoa myöhässä kun tein kolmannen testin. Mies oli kotona ja tiesi että tein testin. Ite olin ihan varma että negatiivinen sieltä tulee aattelin että pillerit vaan sotkenu kiertoo. Ja siinä ne kaks viivaa sit oli en uskonut silmiäni vaan kiikutin miehelle nähtäväksi ja hänkin katsoi sitä hämillään.

    • maisa

      meillä vauvaa kerittiin yrittämään puolisen vuotta ennenkuin ilmoitti tulostaan.
      olin päättänyt että testin teen kun menkat myöhässä viikon, miehelleni en sanonut edes tästä että menkat myöhässä.
      olin ollut yön töissä(henkilökohtainenavustaja olin)pinnannut pissaa koko yön ja kotiin oli vielä 50 km ajomatka:) testiin ilmestyi 2 viivaa, väsynenää valvotusta yöstä ja muutenkin pöllähtäneenä tajusin että musta tulee äiti.se tunne mikä valtas koko vartalon sillon ku plussa ilmesty ruutuun on aivan uskomaton, sitä ei voi kuvailla, siinä mittaamattoman pienessä hetkessä koko mailma menee ihan sekasin ja kaikki asiat saa erilaisen tarkotuksen, kun ei enään itse ole se tärkein, ja tohon kaikkeen riittää se pieni hetki:)tunsin kyynelten valuvan poskiapitkin...mä olin niin onnellinen siinä tilanteessa.
      mies oli töissä ja laitoin vaan viestillä että susta tulee isä ja kuinka onnelliselta se näyttikään kun kotioven avas:)

      tää nyt ehkä vähän poikkes aiheesta mutta mulle tähän mennes onnellisin hetki oli tuo plussaus aamu:)ihan tuli itku silmään kun sen tänne kirjotin.vauvan laskettuaika on 7.3.

    • näin..

      Odottelin konjakkilasin kanssa miestäni kotiin. Hänen istuttuaan annoin konjakkilasin hänelle ja sanoin "sä haluat juoda tän nyt" näytin raskaustestin ja ehdin nähdä vain vilauksen siitä leveästä hymystä, ennen kuin lasi tyhjeni kertaheitolla.....

    • Aurinkoinen = )

      Kiitos kaikille, jotka vaivautuivat kirjoittamaan tänne. Ihania juttuja ja oli kiva lukea niitä. Kaikki tuntui speciaaleilta, olipa ne kerrottu miten tahansa = )

      Itse En ole vielä päättänyt kuinka kerron.. joten luen mielelläni lisää kertomuksia!

      (Ajattelin säästää yllätyksen ensi viikonlopuksi, kun molemmilla on vaapaata.)

      • uusiplussa

        Ketju näyttää olevan vanha, mutta koska itsekin tänne eksyin, laitan tänne vielä oman suunnitelmani. Tein testin aamuyöstä, kun en saanut enää unta, enkä sitten nukkunut sen jälkeen enää ollenkaan! Mies jäi peiton alle mun lähtiessä töihin, ja ajattelin kertoa uutisen illalla lahjapaketin muodossa. Käärin lahjapaperiin "isä syntymässä" -kirjan, jonkun vauvan vaatteen ja nettilaskurista tulostetun paperin, jossa kerrotaan aikataulu (noin suunnilleen) mitä loppuvuonna tulee tapahtumaan - siis milloin sydän alkaa löydä, milloin on ultra ja milloin laskettu aika. Osui muuten "noin suunnilleen" -laskettu aika miehen synttäriksi, joten varmasti on hauska yllätys tuo paperi! Sitten laitan paketin päälle (siis kääreen sisään) vielä jonkun lapun, jossa onnitellaan isäksi tulosta tms. Katsotaan miten käy!


      • syysmami
        uusiplussa kirjoitti:

        Ketju näyttää olevan vanha, mutta koska itsekin tänne eksyin, laitan tänne vielä oman suunnitelmani. Tein testin aamuyöstä, kun en saanut enää unta, enkä sitten nukkunut sen jälkeen enää ollenkaan! Mies jäi peiton alle mun lähtiessä töihin, ja ajattelin kertoa uutisen illalla lahjapaketin muodossa. Käärin lahjapaperiin "isä syntymässä" -kirjan, jonkun vauvan vaatteen ja nettilaskurista tulostetun paperin, jossa kerrotaan aikataulu (noin suunnilleen) mitä loppuvuonna tulee tapahtumaan - siis milloin sydän alkaa löydä, milloin on ultra ja milloin laskettu aika. Osui muuten "noin suunnilleen" -laskettu aika miehen synttäriksi, joten varmasti on hauska yllätys tuo paperi! Sitten laitan paketin päälle (siis kääreen sisään) vielä jonkun lapun, jossa onnitellaan isäksi tulosta tms. Katsotaan miten käy!

        Mä kerroin aika tylsällä tavalla... Tein testin vessassa ja plussan nähtyäni siinä hiukan sulattelin tietoa ja menin sitten näyttämään miehelle 2 viivaa, ei sitä ensin oikein voinut uskoa, siinä sitten muutaman tein lisää ja vaikka kaikki näytti plussaa, oli silti niin uskomatonta että vasta ensimmäisen ultran jälkeen alko iskeä tuonne alitajuntaan että on se totta, meistä on tulossa ihan oikea perhe


      • 2+16
        uusiplussa kirjoitti:

        Ketju näyttää olevan vanha, mutta koska itsekin tänne eksyin, laitan tänne vielä oman suunnitelmani. Tein testin aamuyöstä, kun en saanut enää unta, enkä sitten nukkunut sen jälkeen enää ollenkaan! Mies jäi peiton alle mun lähtiessä töihin, ja ajattelin kertoa uutisen illalla lahjapaketin muodossa. Käärin lahjapaperiin "isä syntymässä" -kirjan, jonkun vauvan vaatteen ja nettilaskurista tulostetun paperin, jossa kerrotaan aikataulu (noin suunnilleen) mitä loppuvuonna tulee tapahtumaan - siis milloin sydän alkaa löydä, milloin on ultra ja milloin laskettu aika. Osui muuten "noin suunnilleen" -laskettu aika miehen synttäriksi, joten varmasti on hauska yllätys tuo paperi! Sitten laitan paketin päälle (siis kääreen sisään) vielä jonkun lapun, jossa onnitellaan isäksi tulosta tms. Katsotaan miten käy!

        Juu on vanha ketju, mutta nämä asiathan ovat aina ajankohtaisia odotus-palstalla :) Mukava lueskella ja muistella omaa plussausta. Hölmistyneenä itkun ja naurun sekaisena soitin miehelle töihin ja sanoin että "kannattais varmaan istua tukevasti alas... Susta tulee isä!" En sitten malttanut odottaa iltapäivään että mies tulisi töistä kotiin :)


      • joulumamma
        2+16 kirjoitti:

        Juu on vanha ketju, mutta nämä asiathan ovat aina ajankohtaisia odotus-palstalla :) Mukava lueskella ja muistella omaa plussausta. Hölmistyneenä itkun ja naurun sekaisena soitin miehelle töihin ja sanoin että "kannattais varmaan istua tukevasti alas... Susta tulee isä!" En sitten malttanut odottaa iltapäivään että mies tulisi töistä kotiin :)

        Odotin miestä töistä kotiin, ja ruettuna itkemään mies kerkesi luulla että jotain on todella pahasti.. (ei tiennyt että menkat edes oli myöhässä) Lopulta sain sanottua että olen raskaana, mies taisi olla samalla helpottunut kun itkinkin onnesta! :)


    • marraskuu....

      Tein testin heti kun mieheni lähti töihin ja vielä hänen työmatkalla ollessaan soitin ja sanoin onneksi olkoon isi, sit se oli vaan et mitenniin isi? sit sanoin että no sinusta tulee isä :D riemu ratkes, ei mies uskonut vielä toisenkaan testin jälkeen asiaa todeksi ja vasta kun neuvolassa kuuntelivat sydänääniä kun pyysin(kuuluivat 8 6)...itkuhan siitä miehelle tuli. Nyt on 10 2 ja mies odottelee innolla vatsan kasvua että pääsee kuulemma kantelemaan mahaa, ärsyttää hieman kun aina ollaan mahaan tuijottelemassa ;) sanon vaan sit et oma mahas on kasvanut.
      Onnellista odotusta kaikille.

      • tulevaäito

        itte laitoin raskaustestin kirjekuoreen, ja kortin, jossa luki: onnea tulevalle isukille t:vaimosi ja masuasukki, kun isänpäivä sattui sillon olemaan. Mies avasi virallisen näköisen kuoren, ja oli ilme ikimuistoinen, kun näki kuoren sisällön. Rv nyt siis 13, ja kovasti herra oottaa vatsan kasvua.


    • tuleva äiti täälläki

      Tää ketju on kylllä aloitettu ikuisuus sitten, mutta mutta.. Itse kerroin niin, että sanoin tekeväni nyt raskaustestin, menin testin kanssa vessaan ja tulin ulos sieltä ja sanoin, että plussaa näyttää. Miksi se pitää kertoa jotenkin erikoisella tavalla? :D

      • AiSaatana

        "Minä teen nyt raskaustestin." Lol


    • Positiivista <3

      Meillä oli yritystä takana jo reilu 1,5v ja aika lailla oli ollut vastoinkäymisiä ja lääkärikäyntejä asian tiimoilta. Tein taas (en edes muista monesko kerta) testiä aamulla vessassa kun mies oli vielä nukkumassa. Aika hyvin heräsi itsekkin kun ne viivat siihen ilmestyi...se tunne oli ihan sanoinkuvamaton ja itkuhan siinä tuli.

      En uskonut että olisi voinut vieläkään tärpätä kun ovulaatiotestit oli näyttänyt vaan negaa. Eihän siinä voinut hiljaa olla vaan menin herättämään miestäni ja sytytin valot makkariin. Heti tuli sängynpohjalta nurinaa että valo häikäsee silmää, kysyin oliko jotain muuta negatiivista...mies sanoi että väsyttää ja kysyin oliko vielä muuta negatiivista...
      Muutaman negatiivisen kommentin jälkeen kysyin haluaako kuulla tähän aamuun jotain positiivista ja mies nyökkäsi. Sanoin vaan että: testi.

      Vähän aikaa meni kun miehen ilme muuttui aamukänkkiksestä maailman onnellisimmaksi mieheksi ja sitten yhdessä itkettii.

      Samana päivänä oli myös äitini synttärit ja illalla kun oltiin sinne menossa kakkukahville laitettiin kuvaviesti kännykkään testistä ja onniteltiin tulevaa mummia :)

      Se oli kyllä unohtumaton ja ihana päivä. Nyt odotetaan vielä pikku prinsessaa kesällä syntyväksi

    • dgfhgfhg

      Mäkin olin ajatellut että kerron jollain hienolla tavalla mutta soitinkin ääni vapisten vessanpöntöllä vielä istuen että meille tulee vauva :D

    • ...neiti88.........

      Voi että miten ihania tarinoita.. =) Itse en ole vielä ikinä ollut raskaana, eikä lapsi ihan vielä ole suunnitelmissakaan, mutta voin kuvitella miten sekaisin sitä itse menisinkään onnesta ja paniikista kun testi näyttäisi plussaa. =)

      • joululahja

        Vanha ketju jo, mutta vastaanpa silti :)

        Jouluaattona mieheni oli tulossa matkoilta kotiin ja olin aamulla tehnyt positiivisen testin. Mieheni tultua kotiin vaihdoimme joululahjat ja hetken päästä kerroin, että mulla olisi vielä yksi lahja, nimittäin meille tulee vauva :) Illalla vielä mentiin joulua viettämään anoppilaan ja olihan siinä pokassa pitämistä kun ei haluttu vielä jakaa uutista heille.


    • Pixie82

      Vanha ketju, mutta tuli vastaan .. tänä aamuna klo 5 kaksi viivaa testissä :) Ensimmäinen ja toivottu on, mies edelleen töissä. Yövuoron jäljiltä pitäisi nukkua tuonne iltaan asti, joten enhän mä voi kertoa nyt! :D Ainakaan itse en nukkuisi jos kuulisin jotain tuollaista.

      Ompa päivä aikaa miettiä, miten tämän kertoisi. Voi elämä sentään, hyvä ettei jalat lähtenyt alta kun niin monta miinusta takana ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe