SUOMEN TILASTOPALVELU

Haastattelija A

Hei!
Paljon on puhuttu ja paljon jätetty puhumatta.Olen äärettömän ihmeissäni miksi tämä työpaikka on niin monalla ja monelle katkera tapaus.Joskus ei palkkaus toimi,joskus työkaverit ahdistaa,joskus sitä ja tätä...mä olen oikein tyytyväinen..vaikka ei TES-sopimusta olekkaan tai kunnon iltalisiä..on ainakin paikka minne mennä..ja mikä parasta ne MAAILMAN UPEIMMAT IHMISET ne duunikaverit joilta saa tukea niin arkeen lkuin juhlaan..

19

4230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no tota

      Ai on paikka minne mennä? Itse en ole töihin päässyt kuukauteen, kun ollut niin hiljaista. No mikäs tässä silti opintotuella "elellessä"..

    • VIESTEJÄ TÄSTÄ

      ketjusta? onko tilastopalvelun pomot uhkaillut sinua? se ei nimittäin olisi mitään uutta

      • Minulle on tullut useita poistopyyntöjä muutamasta tässä topicissa olleesta viestistä ja katsoin poistopyynnöt aiheellisiksi, esimerkiksi nimiä esiintyi viesteissä. Muistakaa että palstalla ei saa julkaista henkilöiden nimiä eikä tarpeettomasti ja todisteitta mustamaalata yrityksiä ja henkilöitä.


      • todistuksia löytyy
        riina00 kirjoitti:

        Minulle on tullut useita poistopyyntöjä muutamasta tässä topicissa olleesta viestistä ja katsoin poistopyynnöt aiheellisiksi, esimerkiksi nimiä esiintyi viesteissä. Muistakaa että palstalla ei saa julkaista henkilöiden nimiä eikä tarpeettomasti ja todisteitta mustamaalata yrityksiä ja henkilöitä.

        mulla on niitä monta mapillista.Et jos jotain ongelmia tulee niin todistusaineistoa löytyy kyllä.


      • Jumala
        todistuksia löytyy kirjoitti:

        mulla on niitä monta mapillista.Et jos jotain ongelmia tulee niin todistusaineistoa löytyy kyllä.

        No antaa palaa todistusaineistoo. Uppaa vaikka jonnekin nettiin ja pistä linkkiä. Odotan innolla.


      • SoosooTuhmaRiina
        riina00 kirjoitti:

        Minulle on tullut useita poistopyyntöjä muutamasta tässä topicissa olleesta viestistä ja katsoin poistopyynnöt aiheellisiksi, esimerkiksi nimiä esiintyi viesteissä. Muistakaa että palstalla ei saa julkaista henkilöiden nimiä eikä tarpeettomasti ja todisteitta mustamaalata yrityksiä ja henkilöitä.

        Riina siis sitä mieltä, että peruslain mukainen sananvapaus ja oikeus mielipiteeseen ei suomi24 palstalla ole sallittua. Perustuslaissa lukee myös, että mikään asetus tai laki ei saa olla perustuslain vastainen.

        Jokaisella meistä on mielipide jostakin työpaikasta ja on jopa aivan tuore 2012 kko päätös siitä, että työnantajaa saa verkossa kritisoida ja tämä on perustuslain mukaan mahdollista.

        Mikä neuvostoliiton ja nazisaksan risteytys tämä suomi24 on jos täällä ei saa ilmaista mielipidettään tai tuoda julki kokemaansa?

        Salassapitosopimuksen rikkominen on erikseen, mutta sekään ei kiellä työnantajan kritisoimista tai nimien julkaisemista. Mikäli yrityksen johtoa kritisoidaan nimillä, ei se ole mikään este. Kaupparekisteristä saa kaikkien yritysten omistajat ja julkisesti noteerattujen vastuu henkilöiden nimet 10,60€ vastaan.


      • säännöthukassa
        riina00 kirjoitti:

        Minulle on tullut useita poistopyyntöjä muutamasta tässä topicissa olleesta viestistä ja katsoin poistopyynnöt aiheellisiksi, esimerkiksi nimiä esiintyi viesteissä. Muistakaa että palstalla ei saa julkaista henkilöiden nimiä eikä tarpeettomasti ja todisteitta mustamaalata yrityksiä ja henkilöitä.

        Nykyään saa?


    • H.Karpo

      Eihän tässä työ paikassa noudateta edes suomalaisia työehto sopimuksiakaan...saati tunneta minkään laisia yleiskorotuksia ym ..

      • vaikka paikasta

        on valitettu monia vuosia työsuojelupiiriin ja liittoon,niin ei muuta kuin firma se porskuttaa eteenpäin.Miten helvetissä nuo opiskelijat oppivat ymmärtämään kunnon työn päälle kun saavat itse valita työvuoronsa jne...mut ei kyl sit palkkaakaan tule.Itse sain joskus koko sunnuntaipäivältä (5h) 30senttiä,valitin siitä ja nej nej..ei makseta,mutta loppujen lopuksi sain sen palkan kun en antanut periksi.Ei ihmisen pitäisi nykypäivänä joutua tappelemaan että saa palkkansa.Mutta ihmeen kauan liitot ja työsuojelupiiri tätä touhua katsoo ja työkkäristä lähetetään sinne koko ajan lisää porukkaa,huippua on vielä se,että esim:minä olen ollut kaksi vuotta töissä siellä ja tulee joku uusi niin tämä uusi voi saada enemmän työ tunteja viikossa kuin minä,eikös ne tunnit pitää tarjota ensin vanhemmille työntekijöille ja sitten vasta uusille.JA KUKAAN EI TEE MITÄÄN- ON SE NIIN VÄÄRIN!!!!!!!!!


      • miksiköhän
        vaikka paikasta kirjoitti:

        on valitettu monia vuosia työsuojelupiiriin ja liittoon,niin ei muuta kuin firma se porskuttaa eteenpäin.Miten helvetissä nuo opiskelijat oppivat ymmärtämään kunnon työn päälle kun saavat itse valita työvuoronsa jne...mut ei kyl sit palkkaakaan tule.Itse sain joskus koko sunnuntaipäivältä (5h) 30senttiä,valitin siitä ja nej nej..ei makseta,mutta loppujen lopuksi sain sen palkan kun en antanut periksi.Ei ihmisen pitäisi nykypäivänä joutua tappelemaan että saa palkkansa.Mutta ihmeen kauan liitot ja työsuojelupiiri tätä touhua katsoo ja työkkäristä lähetetään sinne koko ajan lisää porukkaa,huippua on vielä se,että esim:minä olen ollut kaksi vuotta töissä siellä ja tulee joku uusi niin tämä uusi voi saada enemmän työ tunteja viikossa kuin minä,eikös ne tunnit pitää tarjota ensin vanhemmille työntekijöille ja sitten vasta uusille.JA KUKAAN EI TEE MITÄÄN- ON SE NIIN VÄÄRIN!!!!!!!!!

        Näin aloitan jokaisen työpuheluni.

        Kyllä - olen tutkimushaastattelija ja työlläni ansaitsen leivän pöytääni ja asuntolainan lyhennykseen tarvittavat eurot.

        En kiusallani soita vieraille ihmisille iltaisin ja viikonloppuisin, myös normaaleina sunnuntaipäivinä, vaan kyseessä on työni, jota joudun tekemään sellaisiin aikoihin, kun muut ihmiset ovat normaalisti kotonaan.

        Olisihan kivaa olla työssä maanantaista perjantaihin ja kahdeksasta neljään, mutta tuolloin palkka olisi aivan olematon, koska tuohon aikaan työikäiset ovat pääsääntöisesti työssä ja kuitenkin he ovat suurin kohderyhmä, jota tavoittelemme.

        Palkkakin on verrannollinen tehtyjen haastattelujen määrään, ellei suoraan - on täysin provisiopohjaisia projekteja, jolloin loppuun tehtyjen haastattelujen lukumäärä määrää palkan, niin sitten välillisesti, jolloin työvuoroihin pääsevät tehokkaimmat haastattelijat eli ne, jotka onnistuvat saamaan eniten haastatteluja.

        Kun tunnissa saa toistakymmentä luuria korvaan tai todella töykeitä panetteluja osakseen, ei mieliala jaksa enää olla kovinkaan korkea.

        En myy mitään, en pakota ketään tutkimuksiin mukaan, miksei haastattelusta voida kohteliaasti kieltäytyä, jos on mahdotonta viettää 5-10 minuuttia puhelimessa vastaillen kysymyksiin.

        Koittaisitte ihmiset muistaa, että siellä langan toisessakin päässä on ihminen, joka yrittää ansaita elantoaan.

        Enempää en toivo.

        Kiitos ajastanne ja kuulemiin.


    • 2013

      Palkka maksetaan ainakin nykyään niin kuin kuuluukin eikä omiaan tarvi olla jälkeenpäin pyytämässä. Iltalisiä ei makseta vielä tänä päivänäkään.

      - Työmäärä on silti yhä vaihtelevaa; tiettyinä kuukausina töitä ei ole juuri lainkaan eikä aina kyllä muutenkaan varaamiasi vuoroja vahvisteta. Siltä kannalta ikävää tehdä töitä tuntilaisena, kun ei voi ikinä olla varma vuoroistaan. Välillä täytyy käydä paikan päällä kääntymässä, kun töissä vasta selviää ettei sinulla olekaan tänään töitä. Välillä vuorot kuitenkin vahvistetaan kerralla useamman viikon päähän.

      - Työilmapiiri on jäätävä. Tervehtimistä on turha odottaa. (Poikkeuksena muutamat sosiaaliset ihmiset)

      Taukoja on suhteellisen paljon, esim. 5h-päivänä kaksi 15min taukoa.
      Tutkimushaastattelijan työstä saa tuntipalkan, ei proviisiopalkkaa. Näin ei haittaa, jos joinakin päivinä haastatteluja ei tunnu saavan millään.

    • hoki2

      t. Tsäri Nöggönen ? :)

    • töihin vai ei

      onko tämä samaa firmaa joka hakee mol.fi sivuilla puhelinmyyntineuvottelija/agenttia?

      ainakin samassa osoitteessa tuntuvat toimivat.
      Jatkuva haku on päällä, taitaa väki vaihtua kovasti, miksiköhän?

      • norjaan

        Nii-i...
        Hakevat siis sekä puhelinmyyjiä että puhelinhaastattelijoita.
        Syy miksi hakevat kokoajan uusia, on se että uusille ei tarvitse maksaa niin paljon kuin kauemmin töissä olleille.
        Suosittelen!


    • outoa

      se kertoo kyllä yrityksestä jotain, jos jatkuvasti on mol.fi sivustolla samalla yrityksellä työnhakuilmoitus.
      Työntekijät ei viihdy siellä ja siitä se jatkuva kierre sitten syntyy.

      • härri

        Kyllähän siellä samat projektijohtajat ja toimitus johtajat on ja pysyy.
        Muita vakituisia ei sitten oikein olekaan


    • Niittis

      Ja firmanhan hakee jo työvoimaa jo SK:n ostajamyy palstallakin.
      Tuntipalkka jopa 15e/h!
      Kandee hakee sinne

      T. Projektijohtaja niittivyössä

      • valettakokopaska

        tuntipalkka jopa 15€/h vain jos saat myytyä tietyn määrän päivässä eli toisinsanoen provikkapalkalla voi tuohon päästä?

        On 100% varmaa että yksikään soittelija ei tuohon tienestiin pääse pelkästään tunteja tekemällä.

        Todista väitteeni vääräksi niin tulen sinne töihin itsekin, on nimittäin helvetin hyvä palkka.Ja tietenkin jos saa tehdä täysiä päiviä eikä 1h/kk :)


    • yksvaan00

      olin joskus tuol töis haastattelijana ja puhtaaksikirjoitinkin palautteita.
      kk palkka 120e! 4-5h/pv joka arki päivä, no ei paljon naurattanut. mol.fi kautta hain, piti olla kunnolliset palkat jne. palkka tuli sen mukaan kuinka monta sait haastateltua, kannattavaa jos saitkin sen yhen päiväs ja siit hyväst 3,5e. kyllä siirryin työttömäksi takaisin kun saikin rahaa millä eli, takaisin en ole menossa ikinä

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe