Millainen on Harjunrinteen koulu Riksussa?

Mietinpä nyt vain

Millanen porukka?
Tilat?
Opettajat?
reksi?

72

7425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riksussa asuva

      Harjurinteen koulu Riihimäellä on ihan ok mutta on siellä toki oppilaita joka lähtöön...
      mikäli lapsesi on sinne menossa kehottaisin miettimään vaihtoehtona Karan koulua joka sijaitsee saman kadun varrella..
      syitä en sen enempää halua eritellä,mutta taidan jotain asiasta koko ikäni Riihimäellä asuneena tietää!!!!!

      • ----

        En suosittele Harjua koulupaikaksi. Mielummin sitten Kara tai Pohjolanrinne. Harjun koulussa eniten levottumuutta ym. koulukiusausta. Muutenkin erittäin epäsiisti ym, ja välillä tulee miettineeksi, että pitääkö siellä kuria opettajat vai oppilaat..


      • Rixulainen
        ---- kirjoitti:

        En suosittele Harjua koulupaikaksi. Mielummin sitten Kara tai Pohjolanrinne. Harjun koulussa eniten levottumuutta ym. koulukiusausta. Muutenkin erittäin epäsiisti ym, ja välillä tulee miettineeksi, että pitääkö siellä kuria opettajat vai oppilaat..

        Pennut taitaa määrätä tossa koulussa ihan kaiken. Opettajat tanssii, pennut viheltelee pilliin. Ei hyvä.


      • Harjunoppilas
        ---- kirjoitti:

        En suosittele Harjua koulupaikaksi. Mielummin sitten Kara tai Pohjolanrinne. Harjun koulussa eniten levottumuutta ym. koulukiusausta. Muutenkin erittäin epäsiisti ym, ja välillä tulee miettineeksi, että pitääkö siellä kuria opettajat vai oppilaat..

        Tuo ei ole totta vaikka minulla on vihollisia Harjussaniin ne ei sano mulle mitään


      • Anonyymi
        Harjunoppilas kirjoitti:

        Tuo ei ole totta vaikka minulla on vihollisia Harjussaniin ne ei sano mulle mitään

        Tässä koulussa tehdään nyt paljon koulukiusaamisen vähentämiseksi. Lue sunnuntain AP_


    • tyyppi88

      Yhden yläasteen käyneenä (harju) voin sen verran sanoa ettei se sen pahempi oo ku noi muutkaan.... kaikilla yläasteilla on kiusaamista ym. mutta se riippuu vaan siitä että millasta porukkaa siellä on just nyt... ei se oo koulusta kiinni...

    • lol

      en tiiä mistä ootte noi tiedot saanu mutta ei siel tosiaankaa oo mitenkää erikoista ite ku olin siel niin välil kuuli paljon pahempia juttuja muista kouluista ja harjussa ne häiriköt lähtee hyvin nopeesti erityisluokkiin joita siel tais olla 4 sillon ku olin vikaa vuotta siel

      • T6T

        Samahan seon kaikissa kouluissahan niitä häiriköitä ja kiusaajia on kun ei nyykyään helpollatarkikkselle joudu.


      • minä
        T6T kirjoitti:

        Samahan seon kaikissa kouluissahan niitä häiriköitä ja kiusaajia on kun ei nyykyään helpollatarkikkselle joudu.

        Haluaisin oikaista erään asian. "tarkkis" ei ole enää tarkkis, vaan on useita erityisluokkia, joihin ei jouduta, nykyään niihin päästään. Kaikkia oppimisvaikeuksia pyritään tukemaan oikealla tavalla, joista muuten häiriökäyttäytyminen usein johtuu. Valitettavasti on vieläkin liikaa vanhaa käsitystä liikkeellä, että täytyyhän olla jotain pahasti vinossa koko koulussa, kun siellä on näitä pienluokkia. Ja että kaikki "häiriöiset" kuuluu tarkkikselle tai apuluokalle. Onneksi tämä on muuttunut koulusysteemissä, ja oireita hoidetaan oikein oikeissa luokkamuodoissa!


      • sanonvaan1
        minä kirjoitti:

        Haluaisin oikaista erään asian. "tarkkis" ei ole enää tarkkis, vaan on useita erityisluokkia, joihin ei jouduta, nykyään niihin päästään. Kaikkia oppimisvaikeuksia pyritään tukemaan oikealla tavalla, joista muuten häiriökäyttäytyminen usein johtuu. Valitettavasti on vieläkin liikaa vanhaa käsitystä liikkeellä, että täytyyhän olla jotain pahasti vinossa koko koulussa, kun siellä on näitä pienluokkia. Ja että kaikki "häiriöiset" kuuluu tarkkikselle tai apuluokalle. Onneksi tämä on muuttunut koulusysteemissä, ja oireita hoidetaan oikein oikeissa luokkamuodoissa!

        Niinpä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että asennevammaiset oppilaat saavat edelleen häiritä kaikkea opetusta ja häiriöistä kärsimään joutuvat siirretään mieluummin muualle.


      • sarryg
        sanonvaan1 kirjoitti:

        Niinpä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että asennevammaiset oppilaat saavat edelleen häiritä kaikkea opetusta ja häiriöistä kärsimään joutuvat siirretään mieluummin muualle.

        Näin se valitettavasti on


    • entinen harjulainen

      Liikaa taas otettu vaikutteita uutisannista.
      1337 voi lähetellä postia tai mennä tuon tykkinsä kanssa paikan
      päälle.
      Vaikea sanoa, että milta se skole näyttää, kun taitaa vielä olla pressut
      päällä ja rempassa.
      Taidokas piirros, tuohon ei moni pysty.

    • ÄlkääPuhukoSontaa:)

      Harjunrinne on nyt 2013 peruskorjattu ja on nyt riihimäen hienoimpia ja siisteimpiä kouluja ja tuonne on myös myönnetty ''vihreä lippu'', jonka saivat palkinnoksi erinomaisesta kierrättämisestä ja siistinä pidosta. Ettei epäsiisteyteen tulisi vedota millään tavalla... Koulukiusaamistakaan ei ole ilmennyt vuosiin. Itse en lastani laittaisi Karan tai Pohjolanrinteen -kouluihin, siellähän sytytellään oppilaiden laukkuja tuleen, 7.-luokkalaisten kännäämisestä puhumattakaan. Käykääpä joskus kurkkaamassa ihan vaan hupiin ja urheiluun , minkä oloinen se Harju on! Riihimäen yksi parhaimmista kouluista! :)

    • IntteElmo wannabe

      "Koulukiusaamistakaan ei ole ilmennyt vuosiin. " Uskotko edes itse tuohon. Sitä esiintyy 100% varmuudella. Vai mihin perustat tuon uskomuksen?

      • yhden kiusatun äiti

        kaikista pahimpia kouluja on juuri nämä: meillä ei koulukiusaamista esiinny.
        siellä vaan käännetään pää toiseen suuntaan ja kieltäydytään näkemästä kuinka lapset kärsii
        jokaikisessä koulussa on koulukiusaamista, ja tulee aina olemaan, toisissa se vaan otetaan vakavasti ja siihen puututaan toisissa lakaistaan maton alle.


      • Inkku_70

        Olen täsmälleen samaa mieltä. Itse entisenä vanhana, 1980-luvulla Harjun käyneenä voin tuon vahvistaa. 1980-luvulla ongelmat todellakin lakaistiin Harjussa, eikä vain Harjussa, maton alle. Todella sadistinen ilmapiiri oppilaiden välillä. Täytyy todella ihmetellä millaista kasvatusta joidenkin pentujen lapset saivat aikoinaan, miten kodeissa kasvatettiin lapset, ilkikurisiksi, toisia ylenkatsoviksi.


      • Inkku_70

        Olen muuten tulossa huomenna katsastamaan vanhat paikat ja "soitattamaan", manaamaan vanhat haamut esille. Olen ollut poissa 16-vuotta, silloinkin vain vaihvihkaa kävin Patastenmäellä aika ajoin. Isä on poissa, kaverit poissa ja HENKIMAAILMASSA PITKÄN AIKAA. Mutta, '''' palaan Riksuun. Kun ''''man ja ''''man katsoivat toisiaan silmiin Peltosaaren sillalla 1980-luvun puolessavälissä ja olivat surullisia.


    • Onneksi loppui 9

      Olisi saanut rempan yhteydessä vaihtaa myös osan opettajista. Eriarvoistavat tytöt ja pojat, täysiä lapatossuja ilman minkäänlaista auktoriteettia. Oppilaat vievät opettajia kuin pässiä narussa. Myöskin kummallisia tapoja= Opettaja syö tunnilla pullaa kassinsa suojissa ja samalla antaa jälki-istuntoa pojille jotka syövät tunnilla purukumia. Vieressä istuva tyttökin syö purukumia ilman rangaistusta, mutta hän onkin huippuoppilas.

    • aikaa kuluu aina

      suurin osa noista "hyvin se menee" luetelluista opettajista on jo poistunut keskuudestamme.

    • mies5346

      Matikan opetus Harjussa on ollut erittäin huonoa ja olen huolissani mitä tulevaisuudessa matikan kanssa tehdään.

      • Matkustelevainen 11

        Minun käsittääkseni Harjun matikanopetuksessa ei ole mitään vikaa - niin kuin ei koulussa muutenkaan. Rixun yläasteet ovat suunnilleen samantasoisia ainakin opetuksen suhteen. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa niin johdon, henkilökunnan, toimintakulttuurin kuin oppilasaineksenkin suhteen. Olemme asuneet Rixussa yhdeksän vuotta ja seuranneet sekä tämän että naapurikuntien koulumaailmaa aktiivisesti.

        Olen erään tällä palstalla aikaisemmin kirjoittaneen kanssa samaa mieltä siitä, että matematiikan ongelma on kautta koko peruskoulun se, että oppisisällöt ovat liian laajat ja siksi eteneminen monille liian nopeaa. Kosketuspinta ihmisen tavalliseen elämään jää väkisinkin turhan vähäiseksi tai usein puuttuu kokonaan. Liian monilta oppilailta jäävät peruslaskutaidot oppimatta kunnolla, kun on kiire edetä. Matematiikan valtakunnallisia opetussuunnitelman perusteita pitäisi muuttaa radikaalisti niin, että matemaattis-luonnontieteellisiin suuntautuville oppilaille olisi tarjolla paljon syventäviä ja laajentavia kursseja valinnaisina. Tällä tavoin ei liika matematiikka söisi niin paljon esimerkiksi kielten opetustunteja, vaan niiden opiskeluun motivoituneille oppilailla olisi paljon suurempi mahdollisuus toteuttaa lahjakkuuttaan. Kaikista oppilaista ei voi eikä ole tarpeen tulla diplomi-insinöörejä, myös kielten osaaminen - samoin kuin joidenkin talenttiaineiden - on tärkeää Suomen talouselämälle. Samoin oppilaiden omalle käsitykselle oppimisestaan, kyvyistään ja ammatinvalinnastaan.

        Toisaalta laajojen matematiikan oppisisältöjen plussaksi on laskettavissa se, että matematiikka kehittää ongelmanratkaisukykyä todella paljon. Ymmärrän kyllä hyvin niitä esim. kielellisesti lahjakkaita oppilaita, jotka turhautuvat matemaattis-luonnontieteellisten aineiden kanssa.

        Minua jäi hieman hämmästyttämään se, millä perusteilla luokittelet Harjun matikanopetuksen erittäin huonoksi. Oma lapseni kävi Harjun yläasteen ja ainakin hänellä ja hänen kaverillaan asiat menivät niin hyvin perille, että lukiossakin molemmat saivat niin matematiikan, fysiikan kuin kemiankin melkein kaikkien kurssien arvosanoiksi täysiä kymppejä ja kirjoittivat kaikista laudaturin. Ei se peruskoulun opetus siis ihan kelvotonta voi olla.

        Eipä silti, kyllähän kaikessa opetuksessa - ja opiskelussa! - aina on kehitettävää ja parannettavaa.


      • ex oppilaan isä
        Matkustelevainen 11 kirjoitti:

        Minun käsittääkseni Harjun matikanopetuksessa ei ole mitään vikaa - niin kuin ei koulussa muutenkaan. Rixun yläasteet ovat suunnilleen samantasoisia ainakin opetuksen suhteen. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa niin johdon, henkilökunnan, toimintakulttuurin kuin oppilasaineksenkin suhteen. Olemme asuneet Rixussa yhdeksän vuotta ja seuranneet sekä tämän että naapurikuntien koulumaailmaa aktiivisesti.

        Olen erään tällä palstalla aikaisemmin kirjoittaneen kanssa samaa mieltä siitä, että matematiikan ongelma on kautta koko peruskoulun se, että oppisisällöt ovat liian laajat ja siksi eteneminen monille liian nopeaa. Kosketuspinta ihmisen tavalliseen elämään jää väkisinkin turhan vähäiseksi tai usein puuttuu kokonaan. Liian monilta oppilailta jäävät peruslaskutaidot oppimatta kunnolla, kun on kiire edetä. Matematiikan valtakunnallisia opetussuunnitelman perusteita pitäisi muuttaa radikaalisti niin, että matemaattis-luonnontieteellisiin suuntautuville oppilaille olisi tarjolla paljon syventäviä ja laajentavia kursseja valinnaisina. Tällä tavoin ei liika matematiikka söisi niin paljon esimerkiksi kielten opetustunteja, vaan niiden opiskeluun motivoituneille oppilailla olisi paljon suurempi mahdollisuus toteuttaa lahjakkuuttaan. Kaikista oppilaista ei voi eikä ole tarpeen tulla diplomi-insinöörejä, myös kielten osaaminen - samoin kuin joidenkin talenttiaineiden - on tärkeää Suomen talouselämälle. Samoin oppilaiden omalle käsitykselle oppimisestaan, kyvyistään ja ammatinvalinnastaan.

        Toisaalta laajojen matematiikan oppisisältöjen plussaksi on laskettavissa se, että matematiikka kehittää ongelmanratkaisukykyä todella paljon. Ymmärrän kyllä hyvin niitä esim. kielellisesti lahjakkaita oppilaita, jotka turhautuvat matemaattis-luonnontieteellisten aineiden kanssa.

        Minua jäi hieman hämmästyttämään se, millä perusteilla luokittelet Harjun matikanopetuksen erittäin huonoksi. Oma lapseni kävi Harjun yläasteen ja ainakin hänellä ja hänen kaverillaan asiat menivät niin hyvin perille, että lukiossakin molemmat saivat niin matematiikan, fysiikan kuin kemiankin melkein kaikkien kurssien arvosanoiksi täysiä kymppejä ja kirjoittivat kaikista laudaturin. Ei se peruskoulun opetus siis ihan kelvotonta voi olla.

        Eipä silti, kyllähän kaikessa opetuksessa - ja opiskelussa! - aina on kehitettävää ja parannettavaa.

        Matikanopettajissa on ollut suuri vaihtuvuus. Epäpätevin taisi olla tykätyin, ainakin tunnit oli hauskoja.


      • Ex-oppilaan mummi
        ex oppilaan isä kirjoitti:

        Matikanopettajissa on ollut suuri vaihtuvuus. Epäpätevin taisi olla tykätyin, ainakin tunnit oli hauskoja.

        Eihän opettajien suuri vaihtuvuus tietenkään tee opetuksesta huonoa - vaikka suurin osa sekä oppilaista että vanhemmista toivookin samaa, jo tuttua opettajaa. Käsittääkseni Harjussa ei ole ollut kyse jatkuvasta viranhaltijoiden vaihtuvuudesta vaan virkavapaista. Ei ole mitään syytä epäillä, etteikö rehtori aina pyrkisi saamaan viransijaiseksi parhaan mahdollisen.

        Kyllähän se, että tunneilla on hauskaa ja opettajasta pidetään, lisää yleensä oppilaan motivaatiota. Se ei kuitenkaan ole ehdoton edellytys oppimiselle. Hyvin suuri osa kouluaineista - ja varsinkin matematiikasta - on kyllä ihan sitä tasaista puurtamista ja työskentelyä.


      • Tulitikkutyttönen 16
        Ex-oppilaan mummi kirjoitti:

        Eihän opettajien suuri vaihtuvuus tietenkään tee opetuksesta huonoa - vaikka suurin osa sekä oppilaista että vanhemmista toivookin samaa, jo tuttua opettajaa. Käsittääkseni Harjussa ei ole ollut kyse jatkuvasta viranhaltijoiden vaihtuvuudesta vaan virkavapaista. Ei ole mitään syytä epäillä, etteikö rehtori aina pyrkisi saamaan viransijaiseksi parhaan mahdollisen.

        Kyllähän se, että tunneilla on hauskaa ja opettajasta pidetään, lisää yleensä oppilaan motivaatiota. Se ei kuitenkaan ole ehdoton edellytys oppimiselle. Hyvin suuri osa kouluaineista - ja varsinkin matematiikasta - on kyllä ihan sitä tasaista puurtamista ja työskentelyä.

        Tuolla toisella palstalla huudetaan sitä, että opetuksen taso nousisi, jos opettajien työsuhteet olisivat aina määräaikaisia ja niin ollen opettaja vaihtuisi yhtenään. En millään ymmärrä sen ajatuksen logiikkaa. Ehkä sitä ei ole.


      • Sirpuliinikka
        Matkustelevainen 11 kirjoitti:

        Minun käsittääkseni Harjun matikanopetuksessa ei ole mitään vikaa - niin kuin ei koulussa muutenkaan. Rixun yläasteet ovat suunnilleen samantasoisia ainakin opetuksen suhteen. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa niin johdon, henkilökunnan, toimintakulttuurin kuin oppilasaineksenkin suhteen. Olemme asuneet Rixussa yhdeksän vuotta ja seuranneet sekä tämän että naapurikuntien koulumaailmaa aktiivisesti.

        Olen erään tällä palstalla aikaisemmin kirjoittaneen kanssa samaa mieltä siitä, että matematiikan ongelma on kautta koko peruskoulun se, että oppisisällöt ovat liian laajat ja siksi eteneminen monille liian nopeaa. Kosketuspinta ihmisen tavalliseen elämään jää väkisinkin turhan vähäiseksi tai usein puuttuu kokonaan. Liian monilta oppilailta jäävät peruslaskutaidot oppimatta kunnolla, kun on kiire edetä. Matematiikan valtakunnallisia opetussuunnitelman perusteita pitäisi muuttaa radikaalisti niin, että matemaattis-luonnontieteellisiin suuntautuville oppilaille olisi tarjolla paljon syventäviä ja laajentavia kursseja valinnaisina. Tällä tavoin ei liika matematiikka söisi niin paljon esimerkiksi kielten opetustunteja, vaan niiden opiskeluun motivoituneille oppilailla olisi paljon suurempi mahdollisuus toteuttaa lahjakkuuttaan. Kaikista oppilaista ei voi eikä ole tarpeen tulla diplomi-insinöörejä, myös kielten osaaminen - samoin kuin joidenkin talenttiaineiden - on tärkeää Suomen talouselämälle. Samoin oppilaiden omalle käsitykselle oppimisestaan, kyvyistään ja ammatinvalinnastaan.

        Toisaalta laajojen matematiikan oppisisältöjen plussaksi on laskettavissa se, että matematiikka kehittää ongelmanratkaisukykyä todella paljon. Ymmärrän kyllä hyvin niitä esim. kielellisesti lahjakkaita oppilaita, jotka turhautuvat matemaattis-luonnontieteellisten aineiden kanssa.

        Minua jäi hieman hämmästyttämään se, millä perusteilla luokittelet Harjun matikanopetuksen erittäin huonoksi. Oma lapseni kävi Harjun yläasteen ja ainakin hänellä ja hänen kaverillaan asiat menivät niin hyvin perille, että lukiossakin molemmat saivat niin matematiikan, fysiikan kuin kemiankin melkein kaikkien kurssien arvosanoiksi täysiä kymppejä ja kirjoittivat kaikista laudaturin. Ei se peruskoulun opetus siis ihan kelvotonta voi olla.

        Eipä silti, kyllähän kaikessa opetuksessa - ja opiskelussa! - aina on kehitettävää ja parannettavaa.

        Tämä kirjoitus taisi lähteä itsensä matikanopen näppikseltä.
        Kukas kissan hännän jne.


      • Matkustelevainen11
        Sirpuliinikka kirjoitti:

        Tämä kirjoitus taisi lähteä itsensä matikanopen näppikseltä.
        Kukas kissan hännän jne.

        Arvasit väärin, en ole matikisti. En ole minkään aineen opettaja. En työskentele opetustoimessa.


    • Sm1774

      Jos kyseessä on tyttöoppilas niin suosittelen harjua mutta jos poika niin ihan mikä muu koulu on parempi kuin tuo. Oma poikani joutui muutaman naisopettajan silmätikuksi ekasta päivästä lähtien. Fronter täytty mitä ihmeellisimmistä jutuista ja poika sai jälki-istuntoa aivan käsittämättömistä syistä. Ja huom. ennen kyseiseen kouluun siirtymistä pojan keskiarvo oli 8.5 joten mistään häiriköstä ei ollut kyse. Toki äänekäs ja välillä vilkas mutta niin on valtaosa sen ikäisistä pojista. Ja se ei tämän koulun naisopettajille käy. Todella räikeetä eriarvoistamista tyttöjen ja poikien välillä. Esim tytöillä oli lupa käyttää puhelinta luokassa tietyillä tunneilla tiedon hakuun mutta pojilla ei. Samoin tytöt saivat viedä ulkovaatteet ja kengät luokkaan kun poikien piti jättää kaikki käytävään. Ja tämän päälle pojille oli todettu että olkaa kuin tytöt niin saatte samat oikeudet. Nämä vain muutamia esimerkkejä. Eli poikia rangaistaan siitä että ovat luonnostaan vilkkaampia ja kuvitellaan että tuollainen alistaminen ja eriarvoisuus jotenkin parantaa sitä käytöstä. Viimeinen niitti oli kun itse todistin koululle tullessani kun eräs näistä naisopettajista otti ulkona tietoja ylös omalta ja parilta muulta pojalta jälki-istuntoa varten syynä luvaton poistuminen koulun alueelta. Tilanne meinasi räjähtää käsiin kun saman paikan ohittaa lauma tyttöjä kaupasta tulossa, eli samalla asialla olivat kuin pojat mutta tämä naisopettaja vain tervehtii näitä tyttöjä. Se sai itseni ja kyseiset pojat hermostumaan täysin. Oma käsitys on että säännöt pitäisi olla samat tytöille ja pojille. No tuossa koulussa ei ainakaan pari vuotta sitten ollut. Lopputuloksena 8.5 keskiarvon oppilas lähti koulusta 6.5 keskiarvon oppilaana. Toki myönnän että monet asiat vaikuttavat nuoren opiskeluun ja menestykseen mutta muutama vuosi myöhemmin poikani syyttää edelleen harjunrinteen koulua ja varsinkin sen muutamaa naisopettajaa siitä että motivaatio opiskeluun tuhottiin täysin. Onneksi se on löytynyt uudestaan ja hän edelleen suuntaa kohti lapsuuden haaveammattia.

    • Ensuosittele

      Kamala koulu.Joskus olen kouluni siellä käynyt.Oppilaita joka lähtöön.Herrojen että narrien lapsukaisia. Ja sitten niitä jotka luulevat olevansa jotain,vähän paremmia kuin muut.Sama pätee Karankouluun, entiseen tyttölyseön oppilaisiin.Siellä ovat mielestäni Riihimäen kauheimmat kakarat.Samoja jotka tihutöitään tekevät kylällä.Itse en lastani sinne laittaisi,jos olisi lapsia.Ennen muuttaisin kauas pois.Opettajat ovat varmaan ihan ok, samoin rehtori,mutta ne oppilaat,viimeisen päälle hulluja,jos saa suoraa sanoa.Älä laita lastasi kumpaankaan kouluun.Mieluiten polariin.

      • tavoite.on.sama

        Ei ole mitään eroa opiskeleeko Polarissa, Harjussa tai Karassa.

        Oppilaathan sen koulun menestymisen tai menestymättömyyden tekevät.

        Opettajatkin kulkevat näiden kolmen koulun väliä päivittäin.


      • Eikaraeiharju

        Ei pidä paikkaansa.Opettajat ovat omissa kouluissa opettamassa.Jo nyt sattuu liikkamaikka olemaan kyseessä,sitä varmaan tarkoitat.


      • Riksulainen60

        Aivan.Anteeksi huono Suomen ymmärrys,asunut kauan,mutta vieläkin tulee sukunimet väärin kirjoitettua.Kiitos kun oikaisit.


      • tavoite.on.sama
        Eikaraeiharju kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.Opettajat ovat omissa kouluissa opettamassa.Jo nyt sattuu liikkamaikka olemaan kyseessä,sitä varmaan tarkoitat.

        Kyllä tuntiopettajat käyvät työpäivänsä aikana useassakin koulussa opettamassa.


      • Anonyymi
        Eikaraeiharju kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.Opettajat ovat omissa kouluissa opettamassa.Jo nyt sattuu liikkamaikka olemaan kyseessä,sitä varmaan tarkoitat.

        Kieltenopettajat kulkevat koulusta toiseen, koska niille ei muuten tule tarpeeksi opetustunteja viikossa. Pitää olla vähintään 20 tuntia viikossa opetusta, että saa opettajan palkan kokonaisena.


    • k0u7u7a1nen

      Eikö Harjunrinteen koulu ole Riihimäen suurin apukoulu? Tai ainakin oli joskus aikoinaan.

      • Riksulainen60

        Se ei pidä paikkaansa.Ei ollut ainakaan minun aikana.Mutta ajat ovat muuttuneet niistä ajoista tosi,tosi paljon.Apukoulu oli patastenmäessä minun aikana.Ja tosi pelätty koulu olikin siihen aikaan.Mut ajat muuttuu,niin kuin mekin.


      • Sillei

        Harjunkoulussa ja Karankoulussa ovat heikosti pärjäävät pojat ja tytöt.Joilla ei mahdollisuuksia elämässä.Tänä päivänä.Karassa saa polttaa tupakkaa välkillä.Todella outoa.Ovat usein Kalevankatu 10 pihalla roskiksille vievää solassa,mikä vie kerrostalon takapihalle.Menkää katsomaan.Sekä päijännetunnelin ovien edessä.Kyllä moni narahtaa.Kun vääräsilmä näkee.


      • tavoite.on.sama
        Sillei kirjoitti:

        Harjunkoulussa ja Karankoulussa ovat heikosti pärjäävät pojat ja tytöt.Joilla ei mahdollisuuksia elämässä.Tänä päivänä.Karassa saa polttaa tupakkaa välkillä.Todella outoa.Ovat usein Kalevankatu 10 pihalla roskiksille vievää solassa,mikä vie kerrostalon takapihalle.Menkää katsomaan.Sekä päijännetunnelin ovien edessä.Kyllä moni narahtaa.Kun vääräsilmä näkee.

        Päijännetunneli ei ole Riihimäellä Kalevankadun alueella.


      • Sillei

        Suu aukko on siinä,ja toinen Oitis. Otappahan selvää.Asiasta.Ei siel nainaskaa kultaloo oo.


      • tavoite.on.sama
        Sillei kirjoitti:

        Suu aukko on siinä,ja toinen Oitis. Otappahan selvää.Asiasta.Ei siel nainaskaa kultaloo oo.

        Päijänne-tunnelia ei ole Riihimäen kaupungin alueella metriäkään. Ne tunnelin ovet vievät kallion sisään, jossa oli ennen puhelinkeskus.


      • 2voottasoomesa

        No saapi olla mikäs lystää,mutta tröökiä vetelevät kuitengin niin,siin edustal.Kupol sinisen ja harmahtavan.Anteeks kui tää somen kiel vaikiata,ei meinata oonistaa.Mut kaipasi täs selvästi soopi.


      • Hahhaaaaa
        Sillei kirjoitti:

        Suu aukko on siinä,ja toinen Oitis. Otappahan selvää.Asiasta.Ei siel nainaskaa kultaloo oo.

        Päijännetunneli. Hahhahhaa! Riihimäellä ei ole edes paalijärvi-tunnelia =)


      • ÄO172

        Jos on niin typerä, että sotkee kansalaiskoulun ja apukoulun keskenään, lienee joukkoa, joka ei älyllisesti ole edes kykenevä apukouluun, vaan on päässyt eteenpäin elämässä suhteilla.


    • SusannaKoo

      SM1774 kirjoituksesi oli niin tutunkuulloista...
      meidänkin poika meni Harjulle kouluun innokkaana opiskelijana. keskiarvo oli 9 liepeillä. tykkäsi koulusta ja aina oli läksyt tehty. kun sitten tuo harjulla opiskelu alkoi, alkusyksy meni ihmetellessä koulun ja opiskelun toimintatapoja. myös tietyltä asuinalueelta tulleita luokkakavereita ja heidän elämäntyyliään ihmeteltiin...
      kauhisteltiin vanhemmille kotona myös tupakanhajua ja kovaa meteliä luokassa. astmaisen oli vaikea hengittää tupakanhajussa. opettaja ei epäkohtiin puuttunut. jos joku sai turpaan, piti kiusaajaa väistää ja vältellä. kiusaajalla kun oli kuulemma niin vaikeeta ettei siihen voitu puuttua..
      opiskeluinto loppui hyvin nopeasti kun jäi naisopettajan silmätikuksi kavereineen.poikia kun olivat...ja kyllä hämmästelivät kun tyttöjä ei rankaistu esim kaupassa käynnistä välitunnilla, eikä oikein muustakaan mistä pojat sai rangaistukset .
      niinhän ne jatko-opiskeluhaaveetkin jo hyvin nopeasti kaatui...kun todistuksessa vitosia ja kutosia oli...
      Tämä oli meidän kokemus koulusta. Toivottavasti ei tänävuonna enää tämmöistä ole...
      Ja joo...niinhän se menee ja niin opetetaan kun potkitaan päähän, niin pitäisi sisuuntua vaan enemmän. Aina ei vaan voimia riitä...nuoruus kun muutenkin on vaikeaa...luovuttaminen on helpompaa..

      • Anonyymi

        juuri tämä. Minä ja mun frendi (olllaan tyttöjä) käytiin kaupassa välkällä ja toiset oppilaat olivat ottaneet videota meistä jonka näytti sitten opettajalle. Opettaja oli vain katsonut kuvaa ja lähtenyt "kiireissään" muualle ja meillle ei tullut MITÄÄN sanomista tms. Ne samat POJAT jotka oli ottanut meistä videota, kävivät hakemassa jalkapallon aidan toiselta puolelta ja opettajalla joka huomasi heidät oli oppilas hänen luonaan jolla oli käynyt PAHA onnettomuus. Hän jätti oppilaan yksin ilman mitään "neuvoja" ja antoi pojille 1h jälki istuntoa. Kyllä ton jälkeen tuli vittuilua mutta ihan kauhee tollane


    • Harjun_käynyt

      Nyt suolletaan kyllä sellaista soopaa taas. Itse harjun käyneenä voin sanoa että siellä ei kukaan saanut turpaan ja kiusaamistakaan en koskaan nähnyt, ja jos joku jotain kiusasi niin oli varmasti erityisluokalla. Poikia ja tyttöjä kohdeltiin ihan samalla tavalla eikä kukaan saanut käyttää kännykkää. Ja mitä noista opettajien nimistä puhutaan niin yhdestäkään noista en ole kuullut, ei todellakaan ole enään opettajina harjussa tietääkseni yksikään noista. Erittäin hyvä koulu oli ja mielelläni vieläkin käyn opettajia tapaamassa silloin tällöin. Kauhistelkaa niitä kouluja missä oikeasti on kauhisteltavaa.

    • pallooooo

      Ei riksussa oo yhtäkää hyvää koulua :D

    • haaveillahanvoi

      sinulle harjun_käynyt.... voi kun tuo olisi totta... ihanan kuvan annat koulusta.

    • harjusta

      Itse en tiedä mistä noi kurjia kokemuksia porukalle on tullut harjusta. Käyn itse yhdeksättä luokkaa harjussa ja oma keskiarvo on se 9.4. Ei mitään ihmeitä ole tarvinnut tehdä tai olla tekemättä hyvien arvosanojen eteen, opiskelu on homman ydin ja kertaus. Omalla luokalla muutama vähä vilkkaampi kaveri, mutta opettajat kyllä saavat kuriin. Pojilla ja tytöillä AIVAN samat säännöt kaupassa käyntiä ja yms koskien. Koulun alueelta ei poistuta eikä röökiä polteta luvallisesti. Toki jos oppilas on useasti rikkonut järjestyssääntöjä, kyllä peräänkin katsotaan sekä röökiltä oppilaita ajavat pois. Jotain huumehuhuja joskus kuulin ennen harjuun tuloa, koskaan en ole jälkeen päin kuullut. Tupakkaakin polttaa noin 10 yhdeksäsluokkalaista, tai ainakaan enempää ei koulun lähistöllä savuttele.Ongelmana on myös se, kun oppilailla saattaa olla valinnaistunteja ja liikuntatunteja muualla niin sillä syyllä kauppaan juoksevat. Eihän kukaan nyt yhdeksäsluokkalaisiakaan kädestä pitäen parijonossa taluteta liikuntapaikalle. Omasta mielestä Harju on varsin siistin remontin jälkeen ja hyvät puotteet oppimiseen. Oppilailla tietokoneita vapaassa mutta myös valvotussa käytössä. Kiusaajia löytyy joka koulusta, oli näkyvää tai ei. Omalle luokallenikin on tullut polarista(pohjolanrinne)oppilas kiusaamisen takia. Matikan opetus mielestäni ihan hyvää ja opettajat päteviä vaikka jonkun kanssa voikin tulla paremmin/huonommin juttuun. Itse ainakin olen oppimisesta nauttinut kun opetusta sovelletaan mm käyttämällä teknisiä laitteita ja erityisopetusta tarvitsevat oppilaat pääsevät erityisopetukseen. Lisäksi oppilaille tarjotaan tukiopetusta jos arvosanat ovat 4-7 luokkaa. Usein homma menee vain siihen että nämä oppilaat lintsaavat. Itse suosittelen harjua, en tiedä millaista kymmenisen vuotta sitten ollut mutta nyt ainakin n kunnon puitteet ja mukavat opettajat. Jokaisesta koulustahan jotain parannettavaa löytyy tietysti aina. Eikä se polari tai kara sen kummempia ole, kaikista kouluista niitä tupakkaa polttavia ja häirikkö oppilaita löytyy.

    • ysärilläjoskus

      Olin myös Harjussa 90-luvulla, niihin aikoihin koulukiusaamiseen ei puututtu ja ja opettajat PELkÄSIVÄT kiusaajia, häiriköitä. Koulua pyörittivät (liioittelematta) häiriköt ja trendinä oli 90-luvun tyyyliin kiusaajien ymmärtäminen. Puhetta ei todellakaan ollut mistään nollatoleranssista vaan taustalla tuntui olevan ajatus, että uhreissa on jotain vikaa ja opettajat mieluummin halusivat olla suositummalla puolen, häirikköpuolella ,kuin tehdä mitenkään selväksi, että kiusaaminen saa loppua. (Uhrin on vaikea ellei mahdotonta puolustautua isoa laumaa vastaan, joten jos pelisäännöt koululla olisivat olleet selvät, ei ns. häirikkömeininkiä siellä olisi katsottu yhtään. )

      Jouduin kärsimään vakavasta koulukiusaamisesta koko yläasteen ajan, sitä ennen eikä sen jälkeen ole ilmennyt vastaavaa muualla. Koulu oli täysin hampaaton toimimaan, aivan hirveä paikka ja nykyajan mittapuissa (kun kiusauksesta on puhuttu paljon ja on tullut kiusaajien ymmärtämistrendin tilalle kiusaamiseen puuttuminen ja uhrinäkökulma (lopultakin). Pointti siinä, että joko kiusaamista suvaitaan tai ei.

      Jäi hyvin ikävä jälkimaku Harjun yläasteesta, hirveää, hirveää, hirveää, hirveää. Siellä yritettiin tuhota kiusaamisen kohteita, ainakin yksi päätyi jo silloin itsemurhaan, kukaan ei pistänyt stoppia häiriköiden dominoinnille, koulu lakaisi asiat maton alle.

      Uhreja ei silloin kuunneltu. Kiusaajat olivat "cooleja", jopa luokassa heitä mairiteltiin ja kehuttiin minimaalisesta panoksesta (90-luvun ymmärtämistyyli ja lähtökohtana se, että kiusaajat ovat varmasti turhautuneita neroja.... ). Näitä voi olla vaikea käsittää, jollei kokenut asioita 90-luvulla.

      Nykyisille kiusaamisen kohteiksi joutuville sanoisin, että heti soittaa virkavalta paikalle jos täyttyy esim. pahoinpitelyn tunnusmerkistö. Poliisiin muutenkin yhteys jos kiusaaminen vakavaa. Lehtiin/mediaan meneminen myös erinomaista, se on nykyään nähty. Asiat pintaan ja jotain voi yht. kunn. paineesta johtuen tapahtuakin parempaan suuntaan.

      Minä vain silloin kestin, melkein saivat tuhottua yhden ihmisen mutta päätin että ei helvetissä. Minussa ei alkujaankaan ollut syytä asioihin, olin ystävällinen nuori enkä ollut selvillä ns. katukäytöksestä että olisi pitänyt ilmeisesti pistää luut kurkkuun ja kirota yms. Muutin toisaalle ja sain iloisuuden takaisin (joka oli minulta viety yläasteen ajaksi), ymmärsin mistä hirveydestä olin selvinnyt. Näiden aikojen muisteleminen on yhä surullista, se että niin nuorena koki ihmisten julmuuden ja aikuisten heikkouden, sen että oli aivan yksin asioiden kanssa. Oli vain oma minä joka sanoi "tahallanikaan en tapa itseäni, ette tule voittamaan."

    • Elsi1234

      Harjuneinne on hyvä koulu ja olen tällä hetkell nyt täällä🙈

      • Harjusucks

        Kyllä kyllä, opetuksessa taitaa olla hieman puutteita. Ajattelin tuota kirjoitusta...


    • PMikaelK

      Harjunrinteen koulusta sain 70-luvun loppupuolen koulureformin muutoksissa ihan hyvät eväät lopulliseen yliopistotutkintoon ulkomailla ja uralla pärjäämiseen. Koulukiusausta esiintyi minun aikanani paljon ja siihen ei silloin puututtu ollenkaan vaan moni meistä piti sen lastin omana tietonaan....Nyt voin vaikuttaa lasten koulukiusaamiseen työni puolesta.

    • Elsaester04

      Olen itse Harjunrinteen koulussa ja se on mukava paikka enkä siellä ole havainnut kiusausta. Suosittelen lämpimästi:)

    • ossi-04

      paras koulu ikinä!

    • pzkpgtfdttpjk

      Oma kokemukseni oli huono. Viime vuonna siellä olin. Kiusaamista, johon ei puututtu, törkeitä opettajia ja sain jälki-istuntoa erittäin naurettavasta syystä kuudennella luokalla, jota en voi kertoa koska minut saatettaisiin tunnistaa.
      Mutta mukavaa jos on teitä jotka saatte käydä yläasteenne rauhassa mukavan luokan kanssa ilman hermoromahdusta ja masentumista ja teitä kohdellaan oikeudenmukaisesti :)

    • Alumni9A

      6-9 luokkien aikana en ole kokenut näkeväki ikinä kiusausta Harjussa. Toki jotkut oppilaat olivat kusipäitä, mutta kyllä siitä selvisi. Opettajat olivat mukavia ja tietysti auttoivat tilanteissa. Vaikka itse olin 6-8 luokkien aikana huonoilla arvosanoilla, päätin tykittää aineitä 24/7 ja olin ysilla 8-9 oppilas. Harju on ellei joku sano toisin niin se on paras koulu Riihimäellä yläkoululaisille

    • kokemustaonkyllä

      just näin kuvailisin itsekin.

    • ysillä

      Oon ysillä ja oon kyllä tykänny Harjusta. Se on vähä et mikä opettajat kelläki sattuu olemaan, eihä kaikil oo samoja. Mulla ainaki on hyvät. Ihan hyvä pössis, eikä aina voi ollakaan kivaa.

    • Anonyymi

      Itse kävin Harjussa luokat 6 - 9. Olisko ollu 2006 eteenpäin. Missään en oo joutunut konemaan niin raakaa väkivaltaa johon ei puututtu aikuisten tasolta mitenkään. Mut hakattiin vessaan tajuttomaksi eikä ketään kiinnostanut. Toki meidän silloinen opettajakin, APksi kutsuttiin kävi myös itse oppilaiden kimppuun jos napsahti. Tytöille ja pojille oli ihan omat säännöt kaupassa ja tupakalla käyntiin. Itse rupesin polttamaan sitten koulun pihalla enkä tosiaan istunut jälki istuntoja. Oli aivan sairasta meininkiä. Luokkakaveri veti viinaa välitunnilla, huumeita sai ostettua välitunnilla ainakin multa, tais siinä muutama muukin jtn nappia kaupata. Toivottavasti on ajat ja opettajat muuttunut.

    • Anonyymi

      Tää on siis tosi myöhään pistetty xd Mutta, en pidä kyseisestä koulusta itse yhtään. Luokanvalvoja kailottaa mun omia asioita yksityiskohtaisesti luokan edessä, ja ei ota sitä tosissaan että lukeminen on vaikeaa, tuskauttavaa ja suoraansanottuna. Omistan diagnoosit tähän että minulla on hitautta lukemisessa yms... koulu on muutenkin huono ja oppilaat ovat töykeitä. Masentaa joka kerta mennä tuonne.

    • Anonyymi

      Ketju on avattu v.2008, että historiallista perspektiiviä ja ajan kuvausta on.

    • Anonyymi

      Harju on vitun hyvä koulu koska täälä on TAPSA JA RAISTO🥰🥰🥰 ei sen kummempaa

      • Anonyymi

        Kuka oot koska tiiän tapsan ja Riston
        Oon tällä hetkellä 9f luokalla


    • Anonyymi

      oon tapsan bestis

    • Anonyymi

      Aivan perseestä en oppinu siellä melkein mitään

    • Anonyymi

      Kävin Harjunrinteen yläastetta 85-87 ja muistot ovat traumatisoivia. Itseäni ei kiusattu, mutta todistin julmaa ja jatkuvaa kiusaamista. Opettajat eivät puuttuneet mitenkään. Mieltäni on painanut kiusattujen kohtalo. Erityisesti yksi pieni vaalea poika jota Kankku kavereineen piinasi nuo vuodet.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse ihmetellä yhteydenottojen tulvaa, kun ilmoitettiin, että aloitetaan ryhmä entisille koulukiusatuille,

      Korona sotki sen homman. Onkohan saatu käynnistettyä uudelleen.

      • Anonyymi

        Ei ole saatu mitään ryhmää aikaan, tänään kyllä on joku kilpailu missä keksitääb jollekin kiusaamis jutulle nimi :D
        Ei tosta ole litään hyötyä kun ei kaikki opettajat edes auta kiusattuja varmaan alkaa kiusaamaan itse.


    • Anonyymi

      Opettajat ja rehtori ovat aivan pellejä katsovat kieroon ja fantasioi. Kaikki ei toki, mutta opettajat ei osaa opettaa ja meno on kun sirkuksesta. Joku sillon 10vuotta sitten valitti matikan opetuksesta ja matikan opetus on vieläkin ihan PERSEESTÄ että opetellaan 10vuotta opettajaksi ja ei osata opettaa niin mitä hemmetin pelleilyä se on??

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe