Työ hesburgerissa

tinttadaa

Millasia kokemuksia teillä on hesessä työskentelystä?
Onko ollut mukavaa?, onko palkan saanut aina?
mikä parasta, mikä huonointa?
miten siellä päätetään onko töissä tiskillä, vai "keittiön" puolella?

13

11793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hesellä

      meillä ainakin on työvuorolistaan merkittynä onko kyseessä keittiö vai kassavuoro. joissain toimipaikoissa se on työntekijöiden keskenään päätettävissä vuoron aikana. ja tottakai sitä voi vuoron aikana vaihtaakin. palkan saa aina ajallaan, ikinä ei ole ollut ongelmia. on siinä kuitenkin sen verran iso firma kyseessä.

      parasta ja samalla myös huonointa on olla tekemisissä ihmisten kanssa. mikään ei ole parempaa kuin tyytyväinen asiakas. toisaalta olen kurkkuani myöten täynnä huuteluita "vittu sä oot ruma. sulla on leveä perse jne.". kyllä siinä väkisinkin työmotivaatio laskee ja palvelu kärsii myös muiden asiakkaiden kohdalla kun tuollaista joutuu päivät pitkät kuuntelemaan.

      myös varsinkin yöllä auki olevissa toimipaikoissa on turvatonta. työntekijöitä uhataan tappaa, heitetään kaljapullolla, uhataan veitsellä jne.

      työilmapiiri on usein hyvä. työntekijät on suunnilleen samanikäisiä ja ainakin me käydään usein yhdessä ulkona. monet on ennemminkin kavereita kuin työkavereita. eikä ole mitään älytöntä pomotusta, vaikka osa onkin vuoropäällikköjä. tosin siinä on se haittapuoli, että olen kuullut myös tarinoita että työntekijöitä joista ei pidetä savustetaan ulos. väitetään esim. henkilön varastaneen rahaa ja pakotetaan nuori työntekijä allekirjoittamaan
      irtisanomislappu luvaten että näin ei tule lisä seuraamuksia teosta, jota hän ei ole edes tehnyt!

      kokonaisuutena on hyvä työpaikka, parhaita mitä kouluttamaton opiskelija voi saada. miinuksena kerrotaakoon juuri tuo aiemmin mainitsemani vittuilu sekä asiakkaiden töykeä kohtelu. kyllä siinä menee koko päivä pilalle kun joku on todella törkeä. usein ihmisillä on myös tapana purkaa paha päivänsä tiskin toisella puolella olevaan. vaikka olenkin töissä, olen silti ihminen. ja yllättävintä on että kaikkein pahimpia, töykeimpiä, asiakkaita ovat keski-ikäiset naiset.

      • Keski-ikäinen nainen

        Miten ne keski-ikäiset naiset osoittavat töykeytensä? Vittuilemalla leveästä perseestä vain?


      • hesellä
        Keski-ikäinen nainen kirjoitti:

        Miten ne keski-ikäiset naiset osoittavat töykeytensä? Vittuilemalla leveästä perseestä vain?

        keski-ikäinen nainen ei pääsääntöisesti tunne sanoja kiitos ja ole hyvä tai ei ainakaan muista niitä hesen kassalla. asiointi hoidetaan tiuskimalla.

        ulkonäön haukkuminen on enemmänkin miesten juttu, tosin kyllä siitäkin joukosta löytyy naisia.

        kyllähän jokaisessa ikäryhmässä on ongelman aiheuttajia, mutta kyllä nuoret (noin 20-30 vuotiaat) ja sitten eläkeikäiset ovat kaikkein ystävällisimpiä ja parhaita asiakkaita.


      • muissakin
        hesellä kirjoitti:

        keski-ikäinen nainen ei pääsääntöisesti tunne sanoja kiitos ja ole hyvä tai ei ainakaan muista niitä hesen kassalla. asiointi hoidetaan tiuskimalla.

        ulkonäön haukkuminen on enemmänkin miesten juttu, tosin kyllä siitäkin joukosta löytyy naisia.

        kyllähän jokaisessa ikäryhmässä on ongelman aiheuttajia, mutta kyllä nuoret (noin 20-30 vuotiaat) ja sitten eläkeikäiset ovat kaikkein ystävällisimpiä ja parhaita asiakkaita.

        ravintola-alan paikoissa. huonoiten käyttäytyvät asiakkaista keski-ikäiset, itsensä asiakaspalvelijaa ylempiarvoisemmaksi tuntevat henkilöt.


      • heseläinen
        muissakin kirjoitti:

        ravintola-alan paikoissa. huonoiten käyttäytyvät asiakkaista keski-ikäiset, itsensä asiakaspalvelijaa ylempiarvoisemmaksi tuntevat henkilöt.

        Kyllä minä ainaskin viihyin. Palkka tuli aina oikeaan aikaan. Kassa/paistovuoroista päätti vuoropäällikkö.


      • Outo juttu
        hesellä kirjoitti:

        keski-ikäinen nainen ei pääsääntöisesti tunne sanoja kiitos ja ole hyvä tai ei ainakaan muista niitä hesen kassalla. asiointi hoidetaan tiuskimalla.

        ulkonäön haukkuminen on enemmänkin miesten juttu, tosin kyllä siitäkin joukosta löytyy naisia.

        kyllähän jokaisessa ikäryhmässä on ongelman aiheuttajia, mutta kyllä nuoret (noin 20-30 vuotiaat) ja sitten eläkeikäiset ovat kaikkein ystävällisimpiä ja parhaita asiakkaita.

        melkoinen aika tullut Hesellä vietettyä ja muutama pikkujuttu asiakkaissa on ÄRSYTTÄVÄÄ! Ensinnäkin.. Asiakas tulee kassalle. Sinä sanot "Hei". Ennen kuin ehdit siihen "Mitä teille saisi olla" -kohtaan, hei'hin tulee vastaukseksi "Kerrosateria!" yleensä tylysti. Siinä sitten hiukka miettii, että alkaisko tervehtiä ihmisiä "kerrosateria! Mitä teille saisi olla?" Toisekseen nämä "Kamala kun on hidas palvelu. Olisivat menneet kouluun ja opiskelleet vähän eikä jääneet tällaiseen työhön jos ei suju!" No joo... 90 % meidän Hesen porukasta on opiskelijoita. Korkeakoulu-opiskelijoita. Eli valmistuttua meistä tulee jotakuinkin POMO-ihmisiä. Arrrgh että toivoo joskus pääsevänsä jonkun TOSITYLYN entisen asiakkaan pomoks.. Siinäpähän nikottelee.


      • 2.ex-heseläinen
        Outo juttu kirjoitti:

        melkoinen aika tullut Hesellä vietettyä ja muutama pikkujuttu asiakkaissa on ÄRSYTTÄVÄÄ! Ensinnäkin.. Asiakas tulee kassalle. Sinä sanot "Hei". Ennen kuin ehdit siihen "Mitä teille saisi olla" -kohtaan, hei'hin tulee vastaukseksi "Kerrosateria!" yleensä tylysti. Siinä sitten hiukka miettii, että alkaisko tervehtiä ihmisiä "kerrosateria! Mitä teille saisi olla?" Toisekseen nämä "Kamala kun on hidas palvelu. Olisivat menneet kouluun ja opiskelleet vähän eikä jääneet tällaiseen työhön jos ei suju!" No joo... 90 % meidän Hesen porukasta on opiskelijoita. Korkeakoulu-opiskelijoita. Eli valmistuttua meistä tulee jotakuinkin POMO-ihmisiä. Arrrgh että toivoo joskus pääsevänsä jonkun TOSITYLYN entisen asiakkaan pomoks.. Siinäpähän nikottelee.

        Lämmöllä muistelen edelleen aikaa, jolloin olin erään eteläsuomalaisen pikkukaupungin Hesessä töissä. Porukka oli mukava, oikeasti oltiin enemmän just kavereita kuin työkavereita. Viihdyin tosi hyvin, se oli ehkä siinä mielessä mukavin työpaikka jossa olen ikinä ollut. Kyllä siellä silti töitä paiskottiin täysillä. Ydinporukka pysyi vuoden tai muutaman, tietty sitten aina välillä oli näitä jotka kävivät ns. kääntymässä ja totesivat ettei ole heidän hommansa. Itse olin vajaan vuoden kyseisessä paikassa, jollei olisi tullut paikkakunnan vaihdos niin olisin varmaan jatkanut pidempäänkin kun vielä esimieshommaan siirtymisestäkin oli ollut puhetta.
        Lähdin Helsinkiin opiskelemaan ja menin seuraavaksi kesäksi muuan sikäläiseen Heseen töihin. Siellä en viihtynyt yhtä hyvin, yhteishenki ei ollut yhtä hyvä, vp:t olivat osaksi aika v-mäisiä jne. Varmaan paljon toimipaikasta kiinni, millaista on työskennellä. En viihtynyt jälkimmäisessä toimipaikassa kuin sen kesän, sen jälkeen sainkin töitä "oikeasta" ravintolasta.

        Palkkojen ja työvuorojen suhteen ei ollut ikinä ongelmia kummassakaan paikassa, iso firma maksaa asiallisesti. Ekassa paikassa listaan oli merkitty, oliko vuoro kassalla vai paistossa, tokassa paikassa sen kuuli töihin mennessään. Ekat pari kuukautta tein vain kassaa, sitten aloin opetella myös paistoa. Niin se kai yleensä meneekin että ensin opetetaan jompikumpi puoli ja sitten halutessaan saa opetella toisenkin. Itse tykkäsin tehdä molempia, siinä tuli vaihtelua ja annoin aktiivisen ja motivoituneen kuvan itsestäni päällikölle :)
        Mainitaan vielä, että tuo eka paikka oli viikonloppuisin auki myös yöllä. Kännisten örinöitä vitutti kuunnella, mutta kyllä sen kesti kun oppi vinoilemaan hyväntahtoisesti takaisin. Mitään uhkaavia tilanteita ei sinänsä tullut vastaan.


      • Johannaaaaaaa

        Joo tuo on niin totta, että savustetaan ulos väärin perustein työntekijöitä, joista ei ehkä vastaava vp tai ravintolapäällikkö pidä. Olin itse hesellä 8 vuotta töissä ja sinä aikana lähes kaikki työkamuni savustettiin ulos, joka sillä verukkeella, että olivat varastaneet rahaa kassasta (valhetta) tai olivat syöneet ilmaiseksi hävikkejä (se osaksi totta, mutta niin tekivät kaikki). Näiden kaikkien irtisanomisien taustalla oli meidän vastaava vuoropäälikkömme, joka oli kateellinen/katkeroitunut kaikille ja ei edes tervehtinyt töihin tullessa. Minut hän savusti ulos, kun olin mennyt kyselemään maksamattomia v-päiviä liitosta. Sain ensin huudot, että liittoon on turha soitella ja sinne ei saa soittaa ja viikon päästä sain potkut tupakoimisesta työajalla ja siitä että olin juonut hävikkilimsan maksamatta sitä.

        No ei siinä paljon auttanut sanoa, että en edes polta tai että ainahan kaikki on juoneet hävikkiin meneviä limsoja kiireessä, ettei pyörrytä. Koska meillä laittomat tehot lähes koko ajan. No eipä siinä auttanut, minua uhkailtiin, niin s-ryhmän puolelta kuin hesenkin ja potkujen antotilaisuudessa ei ollut edes työsuojelun edustajaa mukana. meitä irtisanottiin samalla kertaa 3 työntekijää suurin piirtein samoin perustein. Ja jälkeenpäin en voi sanoa muuta kuin että hyvä kun pääsin pois, nyt olen oman alan töissä, jossa työkamut pitävät puoliani eivätkä valehtele tai puukota selkään. Mutta hesetyöstä tykkäsin, sitä on ikävä :(


      • aasiaa
        hesellä kirjoitti:

        keski-ikäinen nainen ei pääsääntöisesti tunne sanoja kiitos ja ole hyvä tai ei ainakaan muista niitä hesen kassalla. asiointi hoidetaan tiuskimalla.

        ulkonäön haukkuminen on enemmänkin miesten juttu, tosin kyllä siitäkin joukosta löytyy naisia.

        kyllähän jokaisessa ikäryhmässä on ongelman aiheuttajia, mutta kyllä nuoret (noin 20-30 vuotiaat) ja sitten eläkeikäiset ovat kaikkein ystävällisimpiä ja parhaita asiakkaita.

        Saman olen huomannut minäkin. Miehet, ikä 45-65 ovat niitä kaikkein sikamaisimpia. Koskaan ei mikään käy! Minulle ei ole opetteu, kuinka puhutaan känniääliötä selvänä!!!

        Ja niin, olen baarissa karaokevetäjänä.


    • Ei näin

      Tämä on jo aika vanha viesti, mutta vastaan nyt kumminkin. : D
      Noh, työhaastatteluun asti pääsin, minulle soitettiin että sain työpaikan, mutta sinne en mennyt. Näin ihan tarpeeksi jo siinä 10 minuutin haastattelun aikana.
      Tämä "päällikkö" käyttäytyi niinkuin sivistymätön alkuasukas ja huomasi että työntekijöitä kohdeltiin aivan samalla tavalla!
      Harmi että se oli elämäni ensimmäinen työhaastattelu, niin pikkuisen negatiivinen kuva tuli. Oli elämäni ensimmäinen ja viimenen kerta kun edes harkitsen siihen puljuun laittavani hakemuksen.
      Ensinnäkin, todistuksessani (ammattikoulu 1-3 nykyään arvostelu) oli arvosanoja 2-3, ja nämä kaikki hän haukkui lyttyyn.
      Suurtalouskokiksi olen valmistunut, ja tämä pomo sanoi että tämän homman osaa tyhmäkin, mutta sä nyt et varmaan opi tätä moneen vuoteen.
      Koko ajan oli tuon tapaisia kommentteja. Työntekijät katsoivat minua sellaisella ilmeellä että "älä hyvä ihminen pilaa elämääs ja tuu tänne töihin."
      Sitten tämä pomo sanoi että soittelee 2 viikon sisään jos soittelee mutta sitä soittoa ei sitten kannata ootella. Vissiin ei ollu kukaan muukaan tykänny herran asenteesta ku se soitti mulle sitten ja sano et joo ei kukaan muu näköjään halunnu tulla sinne enää haastattelun jälkeen että voisinko minä sitten tulla. Sanoin suorat sanat että miettii vähän asennettaan ennen ku yrittää saada ihmisiä asiakaspalvelu tehtäviin!
      Nyt olen mukavassa työpaikassa, missä on 20-30 henkilöä vähemmän henkilökuntaa kuin hesässä ja mäkissä yhteensä! Ja tuhat kertaa mukavammat työkaverit ja pomo!
      Että adios vaan.

    • MIeti kahdesti.

      Joo, pakko heittää täältäkin varoituksen sana: jotkut heset on ihan mukavia paikkoja, mutta jos huonosti käy, niin työ on yhtä tuskaa. Itselläni ei sattunut arpa kohdalle ja päädyin töihin ravintolaan, jossa meininki oli ihan uskomaton.

      Perehdytys tehtäviin oli olematonta. Kassajärjestelmän opettelin itse edellisten työpaikkojeni kokemuksia hyödyntäen. Muissakin hommissa sai opetella ihan itse, palautetta tuli vain, jos teit väärin.

      Työilmapiiri oli hirveä. VP:t kyttäsivät tekemisiä ja yksikin kulki perässäni arvostelemassa tapojani hoitaa asioita, esimerkiksi tapaani ottaa kuitti pitkästä tilauksesta ja viivata siitä kiireessä yli jo antamani tuotteet. Ne olisi kuulemma pitänyt yliviivaamisen sijaan alleviivata.

      Paikassa oli krooninen alimiehitys. Toisinaan illassa oli kolme ihmistä, jolloin minä purin kymmenenmetristä jonoa, vp teki hampurilaisia keittiössä kiireellä ja viimeinen kaveri tiskasi koko ajan kertyvää tarjotinmäärää takaisin käyttöön. Alimiehityksen ainoa syy oli nähdäkseni ravintolapäällikön käsittämätön saituus työvoimakustannuksissa. Jo kahdella lisätyöntekijällä jono olisi pysynyt aisoissa, asiakkaat olisivat saaneet tuotteensa ilman, että kassan olisi tarvinnut pysäyttää jono pöytäänviemisen ajaksi ja todennäköisesti harvempi asiakas olisi lähtenyt turhaantuneena jonosta.

      Työntekijäkierto on todella nopea. Epämiellyttävät, erilaiset tai edes rakentavaa palautetta antaneet työntekijät joutuivat epäsuosioon nopeasti. Minut yritettiin irtisanoa ilman varoitusta tai kunnollisia perusteita. Taisi olla sekä minun että ravintolapäällikön onni, että olin kypsynyt sen verran pahasti koko lafkan toimintaan, että lähdin kävelemään ihan vapaaehtoisesti.

      Viimeisenä nöyryyttämiskeinona ravintolapäällikkö yritti olla antamatta minulle lain takaamaa työtodistusta. Lähestyin asiassa pääkonttoria, jossa ymmärrettiin, että olin täysin tosissani viemässä työtodistuspyyntöäni työsuojelumenettelyyn. Kummasti tuli kahdessa päivässä työtodistus, jota olin ravintolaltani pyytänyt kaksi kuukautta. ;)

      Nykyään teen opettajan sijaisuuksia ja kesät muissa asiakaspalvelutehtävissä. On ollut Hesburgerin jälkeen ilo huomata, että on niitä muitakin työpaikkoja. Esimerkiksi sellaisia, joissa arvostetaan työntekijää ja tämän työpanosta. Nykyään jaksaa tehdä elämässä muutakin kuin työtä, sen verran henkisesti raskasta tuo hesevaihe elämässä oli...

    • Anonyymi

      En suosittele kenellekkään. Siellä minimipalkalla raataa. Osa työkavereista todella mukavia, mutta sitten on myös näitä vanhempia työntekijöitä jotka valittavat/ilkeästi tiuskivat joka asiasta. Harjoittelijoita ei haluta kunnolla perehdyttää ja siellä sitten sanotaan vaan että pitäis osata. Itsellä tosi huonot fiilikset jäi kyllä.

    • Anonyymi

      Puoliso oli harjottelus heses ihan paskaa työpaikka kiusaamist tosi paljon ja esimiestä ei kiinnosta vittuukaa lisäks hygienia taso oli niin alhainen etten sen jälkeen ikinä tuu syömään hesessä jos pihvi tippuu lattialle ni se nostetaan takas pöydälle siivoomisesta puutetta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1806
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1386
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1309
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1303
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1237
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1028
    Aihe