Miksi suola tehoaa?

Epäuskoinen

Suolan käytöstä ihonhoidossa on ollut täällä puhetta jo muutaman viikon ajan. Lopetin itse kuukausi takaperin antibioottikuurin, ja koska pelkäsin tosissani ihon hajoavan taas käsiin kuurin loputtua, päätin seurata trendiä ja alotiin heti antibioottien perään jokailtaiset suolahauteet.

Ja hitto, sehän oikeesti toimii. Aivan uskomattoman hyvin. Epäilyttävän hyvin, jopa. Kolmen kuukauden Tetralysal-kuuri putsasi ihon suht hyvin, mutta näyttää siltä että vasta suolan avulla olen päässyt eroon viimeisistäkin sitkeistä, syvistä finneistä, joihin antibiootti ei missään vaiheessa tuntunut pahemmin purevan. Finnien totaalisen häviämisen lisäksi iho näyttää paljon tasaisemman väriseltä, tuntuu vahvemmalta ja näyttääkin jotenkin kuultavalta.

Jos ihoni kunnon kohoaminen todella johtuu suolasta, miksi helkkarissa lääkärit eivät suosittele aknepotilaille sen käyttöä? Miksei tätä ole tutkittu? En edes missään mummon Kauneudenhoitoa kotikonstein-tyyppisissä opuksissa ole aiemmin törmännyt moiseen ideaan.

Jos joku muukin on käyttänyt suolaa jo vähän pitempään, kertokaa kokemuksianne!

54

27376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titta_

      miten olet käytännössä toteuttanut nuo hauteet? Ootko vaan liuttanu merisuolaa veteen, kastanu pyyhkeen siihen ja pistäny naamalle vai miten?

      • minäkin...

        ...haluaisin tietää. Olen kiinnostunut tosi paljon tuosta suola menetelmästä, koska sitä täällä kehuttu, tuskin se finnejä lisääkään! Itsellä pääosin suunpielissä kipeitä, ihonalaisia, isoja finnejä. Niihin olis kiva saada jotain hoitoa, ja tää tuntuis tehoavan. Joten vastatkaapas tuohon edellisen kirjoittajan kysymykseen.


    • mineraalit

      hei
      minullakin on suolasta, siis merivedestä hyviä kokemuksia. Iho rakastaa merivettä.
      Luulen että suolan mineraalit imeytyvät ihon kautta ja ravitsevat ihoa jne. Ja aineenvaihdunta nopeutuu, joten iho poistaa myös kuona-aineita tehokkaasti. Suolalla lienee myös antibakteerinen vaikutus.

      Eipä ne lääkärit aina parhaimpia konsteja näytä tietävänkään. Ovat kai liikaa lääketehtaiden lumoissa ja talutusnuorassa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. hyvä että on esim tällainen palsta, missä ihmiset voivat kertoa omasta kokemuksestaan.
      Otsikkosi olisi voinut olla kuitenkin vetävämpi, myönteisempi, että ne suola-neuvoja kaipaavat varmaan löytäisivät hyvän viestisi ja neuvosi.

      • Suolakivi

        Terve kaikki. Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa naamaani suolaa sekoitettuna rypsiöljyyn. Eli pieni loraus rypsiöljyä ja sitten mineraalisuolaa siihen sekaan ja sekoitetaan hyvin. Tuloksena vihreä mömmö, jonka sitten levitin hoidettavalle alueelle. Annoin vaikuttaa 10 min. ja sitten huuhtelin pois pelkällä vedellä. Iho on tosi raikkaan ja pehmeän oloinen. Saas nähdä, kun pistän huomenna sitä taas uudelleen nassuun. Raportoin viikon jälkeen tänne uudelleen.


      • suhde
        Suolakivi kirjoitti:

        Terve kaikki. Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa naamaani suolaa sekoitettuna rypsiöljyyn. Eli pieni loraus rypsiöljyä ja sitten mineraalisuolaa siihen sekaan ja sekoitetaan hyvin. Tuloksena vihreä mömmö, jonka sitten levitin hoidettavalle alueelle. Annoin vaikuttaa 10 min. ja sitten huuhtelin pois pelkällä vedellä. Iho on tosi raikkaan ja pehmeän oloinen. Saas nähdä, kun pistän huomenna sitä taas uudelleen nassuun. Raportoin viikon jälkeen tänne uudelleen.

        tuleeko sitä suolaa siiheen öljyyn niin paljon että se on paksua, miten se pysyy kasvoilla? Onko se tehtävä öljyyn? Ja mitä suolaa se täytyy olla? Iho ei varmaankaan saa olla rikki koska kirvely on varmasti epämiellyttävää, ja eihän rulehtunutta ihoa saa kuoriakaan. kertokaa ihmiset miten olette sen siis tehnyt? Suolan ja nesteen suhde, kuinka kauan annetaan olla, saako sitä hangata vai pitääkö varovasti poistaa? Ehkä tyhmiä yksinkertaisia kysymyksiä mutta en silti tiedä :( Haluaisin kokeilla, itse en ole suostunut mihinkään kuureihin, akneni ei ole pahimmasta päästä, ja hoitoalan ihmisenä en halua immuniteettiäni pilata millään kuukausien antibioottikuurilla tai maksaani roalla. Tiedän että useimmille se on ainut vaihtoehto ja siitä sa avunkin, oma päätökseni on ei.


      • Suolakivi
        suhde kirjoitti:

        tuleeko sitä suolaa siiheen öljyyn niin paljon että se on paksua, miten se pysyy kasvoilla? Onko se tehtävä öljyyn? Ja mitä suolaa se täytyy olla? Iho ei varmaankaan saa olla rikki koska kirvely on varmasti epämiellyttävää, ja eihän rulehtunutta ihoa saa kuoriakaan. kertokaa ihmiset miten olette sen siis tehnyt? Suolan ja nesteen suhde, kuinka kauan annetaan olla, saako sitä hangata vai pitääkö varovasti poistaa? Ehkä tyhmiä yksinkertaisia kysymyksiä mutta en silti tiedä :( Haluaisin kokeilla, itse en ole suostunut mihinkään kuureihin, akneni ei ole pahimmasta päästä, ja hoitoalan ihmisenä en halua immuniteettiäni pilata millään kuukausien antibioottikuurilla tai maksaani roalla. Tiedän että useimmille se on ainut vaihtoehto ja siitä sa avunkin, oma päätökseni on ei.

        Siis laitoin kyllä ihan summan mutikassa pikkasen (pieni loraus) rypsiöljyä kupin pohjalle ja sitten suolaa sen verran, että seoksesta tuli paksuhko mössö. Se pysyy kasvoilla hyvin. Se vaan, että jos se öljy alkaa jotenkin sulamaan, niin se saattaa kyllä valua, uskoisin. Suola oli Pan-suolaa. Taisi olla vieläpä yrttisuolaa! Noh, ei siinä mitään ongelmia ollut, kun tätä kokeilin. Öljyn otin jääkaapista. Kai se vois olla oliiviöljyäkin, en vaan löytänyt.


      • suolaa ulkoisesti
        suhde kirjoitti:

        tuleeko sitä suolaa siiheen öljyyn niin paljon että se on paksua, miten se pysyy kasvoilla? Onko se tehtävä öljyyn? Ja mitä suolaa se täytyy olla? Iho ei varmaankaan saa olla rikki koska kirvely on varmasti epämiellyttävää, ja eihän rulehtunutta ihoa saa kuoriakaan. kertokaa ihmiset miten olette sen siis tehnyt? Suolan ja nesteen suhde, kuinka kauan annetaan olla, saako sitä hangata vai pitääkö varovasti poistaa? Ehkä tyhmiä yksinkertaisia kysymyksiä mutta en silti tiedä :( Haluaisin kokeilla, itse en ole suostunut mihinkään kuureihin, akneni ei ole pahimmasta päästä, ja hoitoalan ihmisenä en halua immuniteettiäni pilata millään kuukausien antibioottikuurilla tai maksaani roalla. Tiedän että useimmille se on ainut vaihtoehto ja siitä sa avunkin, oma päätökseni on ei.

        Oma kokemukseni on tämä: murskasin merisuolaa, jotta se pysyisi paremmin iholla. Kostutin kasvojen ihon ja töpöttelin suolan päälle, näin käytetyn suolan määrästäkin syntyy parempi käsitys kuin jos liottaa sen veteen ja käyttää vain osan vedestä.

        Kasvoilla ihoni on punoittava ja se on lievästi couperoottinen ja pintakuiva.Finnejä ei ole, mutta iho on kuiva, ja halusin suolahoidoilla lisätä sen kosteutta. Ensimmäinen suolakäsittely oli melkoinen jysäys, nahkaa poltteli niin, että jouduin pesemään osan suolasta pois. Seuraavana päivänä vastaavaa ei enää tapahtunut, joten suola oli jo ensimmäisen käsittelyn jälkeen tehnyt ihoon korjauksia. Luin jostain, että suolahoitoja käytetään myös palovammonen hoidossa, joten ihon rikkonaisuus ei siis ole este suolan käytölle. Minulla on kädenselkien iho joskus kamalassa kunnossa, haavainen ja rohtunut ja uskalsin kokeilla suolahoitoa niihinkin. Muutaman minuutin kädet kirvelivät, mutta kirvely loppui nopeasti ja seuraavana aamuna iho oli ehjempi ja vaalemapi. Nykyään se on lähinnä kuiva ja rohtuneen oloinen, mutta ei kutiseva eikä haavainen. Suolahoidon lisäksi myös rasvaan käsiäni, koska nähdäkseni rasvaa tarvitaan suojaamaan ihoa kosteuden karkaamiseltaä. Olen voidellut käsiäni oliivikäsivoiteella, iho ei sen jälkeen läpäise vettä, joten oletan ettei kosteus myöskää pääse ihosta karkuun.

        Eli suosittelen kokeilemaan, haittaa suolasta ei ainakaa ole.


      • Anonyymi
        Suolakivi kirjoitti:

        Terve kaikki. Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa naamaani suolaa sekoitettuna rypsiöljyyn. Eli pieni loraus rypsiöljyä ja sitten mineraalisuolaa siihen sekaan ja sekoitetaan hyvin. Tuloksena vihreä mömmö, jonka sitten levitin hoidettavalle alueelle. Annoin vaikuttaa 10 min. ja sitten huuhtelin pois pelkällä vedellä. Iho on tosi raikkaan ja pehmeän oloinen. Saas nähdä, kun pistän huomenna sitä taas uudelleen nassuun. Raportoin viikon jälkeen tänne uudelleen.

        miten sulla kävi siinä?


    • Epäuskoinen

      Kyselitte tarkemmin siitä miten olen sitä suolaa käyttänyt. Useimmat täällä näyttävät käyttävän erilaisia öljy-suola-kombinaatioita, mutta itse en ole lähtenyt edes sen vertaa hifistelemään vaan yksinkertaisesti pessyt meikkivoiteen pois (sebamedin puhdistusvaahto) ja sitten puhtaalle iholle levittänyt hetken pienessä määrässä vettä pehmennyttä suolaa ja annan vaikuttaa sen aikaa kun jaksan, sillä aikaa kun pesen hampaat tai sitten jopa niin pitkään että suola kuivuu. Joskus levitän suolan kasvoille puhdistusvaahdon päälle. Kun pesen suolan pois, iho on aina punaisenkirjava niiltä kohdilta, joissa suolaa on ollut ja näytän suoraan sanoen aika järkyttävältä. Aamulla punaisuus on kuitenkin poissa ja iho tasaisemman sävyinen kuin ikinä ennen suolalla läträämisen aloittamista.

      Eli siis panen muutaman teelusikallisen suolaa pieneen kuppiin, vettä sekaan sen verran että muodostuu jonkunlainen suht kiinteä mutta vetinen mömmö. Minusta on senkin vuoksi tärkeä pehmittää suolaa jollakin, että kiteet vähän hajoavat eivätkä sitten kuori ihoa liikaa. Vältän myös ihon hankaamista kun sillä on suolaa. Käytän suolaa siis joka ilta meikinpoiston yhteydessä.

      Täytyy varmaana samalla mainita, että käytän myös Skinorenia jo viidettä kuukautta aina öisin, ja olen ollut sen vaikutuksiin myös tosi tyytyväinen. Joten osakunnia ihoni kunnosta lankeaa varmasti myös sille. Se ei kuitenkaan selitä sitä, miksi ihoni kunto on antibioottikuurin lopettamisen jälkeen parantunut vielä näin paljon.

      Suosittelen ihan lämpimästi kaikille suolan kokeilemista, luulisin ettei siitä haittaakaan ole. On mahdollista, ettei omat hyvät kokemukseni johdu todellisuudessa ollenkaan koko suolasta vaan on vain jotain sattumaa, mutta näillä näkymin jatkan ehdottomasti sen käyttöä. Voin tilittää aiheesta myöhemmin vielä lisää, jos jollakin on kysymyksiä, ja kuulisin mielelläni edelleen myös muiden kokemuksia =)

      • ja öljystä

        Kirjoitin jo tuonne aikaisempaan ketjuun suolakokeiluistani, mutta laitetaan nyt vielä tänne. :) Olen nyt siis harrastanut suolakokeiluita yhteensä noin kuukauden ja iho on dramaattisesti parempi kuin se on ollut moneen vuoteen.

        Itselläni toimi parhaiten nimenomaan suolan ja öljyn seos, kun taas pelkkä suola yhdistettynä puhdistusmaitoon ei tehonnut yhtä hyvin. Syynä voisi tietysti olla se, että vaikutusaika oli puhdistusmaitoversiolla lyhyempi.

        Olen nyt antanut tämän öljysuolaseoksen vaikuttaa iholla noin 5 min joka ilta. Myös silloin, kun iho on ollut rikki. Eihän se mukavalta tunnu, mutta kestän sen, kun aamulla iho on sitten niin hyvässä kunnossa. Olen välttänyt hankaamista, ettei iho ärry liikaa.

        Tällä hetkellä minulla ei ole yhtään ihonalaista finniä, mikä tuntuu ihmeeltä!! Mielestäni tätä kannattaa kokeilla! Olen itse syönyt roaa 7 kuuria, eivätkä tulokset ole kertaakaan olleet pysyviä. Pikemminkin iho on aina tullut puolen vuoden päästä kuurista entistä huonommaksi.


      • lisää...

        Hienoa että ootte jaksaneet jakaa suolatietoanne täällä muillekkin:), siitä on näyttänyt tulevan aika kiinnostava aihe!!! Itseänikin kiinnostaa, ja mulla olisikin vielä muutama lisäkysymys, jos vielä jaksatte vastata=).
        Eli siis mitä suolaa nyt käytätte?? sitä ei mielestäni ketään oo vielä tässä maininnut.
        Merisuolaa vai ihan jotain tavallista??
        Nimenkin voi sanoa, niin tulisi ainakin sitten ostettua sitä "oikeaa".

        Ja kuivattaako tämä ihoa kauheasti?? Itse kun käytän vielä muutakin kuivattavaa paikallishoitoa kasvoihin.

        Viimeinen mutta tärkein kysymys.
        Eli itselläni juuri ihonalaisia, isoja, kipeitä finnejä pääosin leuassa ja otsassa, eli auttaisikohan tuo juuri tällaisiin??? Auttoiko siis itselläsikin juuri tällaisiin finneihin?


      • Epäuskoinen
        lisää... kirjoitti:

        Hienoa että ootte jaksaneet jakaa suolatietoanne täällä muillekkin:), siitä on näyttänyt tulevan aika kiinnostava aihe!!! Itseänikin kiinnostaa, ja mulla olisikin vielä muutama lisäkysymys, jos vielä jaksatte vastata=).
        Eli siis mitä suolaa nyt käytätte?? sitä ei mielestäni ketään oo vielä tässä maininnut.
        Merisuolaa vai ihan jotain tavallista??
        Nimenkin voi sanoa, niin tulisi ainakin sitten ostettua sitä "oikeaa".

        Ja kuivattaako tämä ihoa kauheasti?? Itse kun käytän vielä muutakin kuivattavaa paikallishoitoa kasvoihin.

        Viimeinen mutta tärkein kysymys.
        Eli itselläni juuri ihonalaisia, isoja, kipeitä finnejä pääosin leuassa ja otsassa, eli auttaisikohan tuo juuri tällaisiin??? Auttoiko siis itselläsikin juuri tällaisiin finneihin?

        Olen käyttänyt ihan tavallista ruokasuolaa. En usko että merkillä tai muutenkaan suolan laadulla on pahemmin väliä. Jotkut ovat kai käyttäneet merisuolaakin.

        Mulla suola on auttanut nimenomaan sitkeisiin ihonalaisiin patteihin, jotka yleensä säännöllisesti pahenee, paranee sitten vähän, muttei ikinä kokonaan häviä. Paitsi nyt. Näyttää siis siltä, että suola jotenkin vaikuttaa "syvemmälle" kuin ihan ihon pintakerroksiin?

        Helkkarin outo koko homma. Mutta toimii. En tajua miksi, mutta ehkei pidä kysellä vaan olla vaan tyytyväinen =D


      • oikeastiko
        ja öljystä kirjoitti:

        Kirjoitin jo tuonne aikaisempaan ketjuun suolakokeiluistani, mutta laitetaan nyt vielä tänne. :) Olen nyt siis harrastanut suolakokeiluita yhteensä noin kuukauden ja iho on dramaattisesti parempi kuin se on ollut moneen vuoteen.

        Itselläni toimi parhaiten nimenomaan suolan ja öljyn seos, kun taas pelkkä suola yhdistettynä puhdistusmaitoon ei tehonnut yhtä hyvin. Syynä voisi tietysti olla se, että vaikutusaika oli puhdistusmaitoversiolla lyhyempi.

        Olen nyt antanut tämän öljysuolaseoksen vaikuttaa iholla noin 5 min joka ilta. Myös silloin, kun iho on ollut rikki. Eihän se mukavalta tunnu, mutta kestän sen, kun aamulla iho on sitten niin hyvässä kunnossa. Olen välttänyt hankaamista, ettei iho ärry liikaa.

        Tällä hetkellä minulla ei ole yhtään ihonalaista finniä, mikä tuntuu ihmeeltä!! Mielestäni tätä kannattaa kokeilla! Olen itse syönyt roaa 7 kuuria, eivätkä tulokset ole kertaakaan olleet pysyviä. Pikemminkin iho on aina tullut puolen vuoden päästä kuurista entistä huonommaksi.

        tämä asia ei nyt kuulu tähän kategoriaan mutta ootko oikeasti syöny 7 roa kuuria?missä ajassa ja kuinka pitkiä kuureja?itse oon syöny 5 kuuria ja iho on aina tukkeutunu kuurin loputtua.se alkaa aina että huokoset menee tukkoon ja sitten alkaa näppyjä tulemaan.saako ikääsi kysyä?

        pitäisiköhä tota suola hommaa kokeilla..


    • silja

      Eli siis, uskaltaako "suolanaamiota" ja Basironia käyttää samaan aikaan vai kuivattaako ihoa liikaa?

      • kkk

        Entäs jos on muutenkin pintakuiva akneiho?
        onko järkevää käyttää skinorea ja suolaa?


    • suolaa haavoihin

      Mulla on iho melko pahassa kunnossa ja pinta on rikkinäinen. Suola kirveli todella paljon. Kyyneleet valui silmistä ja mömmö oli pakko pestä heti pois.
      Miten rikki teillä on iho ollut siitä pinnalta kun olette suolaa käyttäneet vai onko iho ollut pinnalta ehkä vaikka finnejä onkin ollut?
      Tahtoisin kokeilla uudestaan tätä kikkaa kunhan ihoni pinta hieman paranee.

      • suolakokeilija

        Itselläni on pintakuiva ja jopa atopiaan taipuva iho, joka ärtyy monista aknetuotteista tosi helposti. Ja ongelmanani ovat olleet nimenomaan kipeät ihonalaiset finnit, jotka eivät vaan osaa parantua. Ihmeellistä kyllä tämä suolaöljyhoito ei ole kuivattanut ihoani yhtään vaan pikemminkin kosteuttanut sitä!? En kyllä itsekään ymmärrä, miten se on mahdollista, mutta ihoni on vähemmän pintakuiva kuin yleensä ikinä. Jopa kovien pakkasten aikaan se pysyi niin ihanan pehmeänä että oli oikein ilo laittaa meikkiä aamulla. (Peiteltävää, varsinkin arpia, on yhä, mutta ne on niin paljon helpompi saada piiloon, kun pinta on tasainen :))

        Kaiken järjen mukaanhan suolan pitäisi tietysti kuivattaa... mutta toisaalta Marja Putkistokin väittää, että "suola desinfioi ja kosteuttaa paremmin kuin moni tunnettu kosmetiikkatuote".

        Käsittämätöntä tämä silti on...


      • kirvelee

        Oon kokeillut tota suolahoitoa ja mulla se ainakin on kirvellyt aika paljon, varsinkin jos iho on ollut rikki. Oon silti pitänyt sitä joku 5 min naamalla ja vaan purrut hammasta ja iho on kyllä tykännyt. :)


      • fdgd
        kirvelee kirjoitti:

        Oon kokeillut tota suolahoitoa ja mulla se ainakin on kirvellyt aika paljon, varsinkin jos iho on ollut rikki. Oon silti pitänyt sitä joku 5 min naamalla ja vaan purrut hammasta ja iho on kyllä tykännyt. :)

        Ei millään pahalla, mutta jotain KUNNON todisteita saisi olla, ennen kuin jostain helvetin maustehyllyltä alan ihoani hoitamaan. Esim itse olen roalla neljättä kuukautta ja ihonalaisia paiseita löytyy ja jos roa ei tässä ajassa niihin pure niin ei paljon mitkään suolat luulisi auttavan.
        Silti haluaisin tietää mikä OIKEASTI auttaisi näihin ihonalaisiin, oon kohta valmis kokeileen jopa tota suolaa, jos se paikallisesti niihin toimisi. Vetääkö se ihon pinnan punaseks ja rikki? Ja uskaltaako roan aikana kokeilla. Iho on kuiva ku muumio.


      • ...
        fdgd kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta jotain KUNNON todisteita saisi olla, ennen kuin jostain helvetin maustehyllyltä alan ihoani hoitamaan. Esim itse olen roalla neljättä kuukautta ja ihonalaisia paiseita löytyy ja jos roa ei tässä ajassa niihin pure niin ei paljon mitkään suolat luulisi auttavan.
        Silti haluaisin tietää mikä OIKEASTI auttaisi näihin ihonalaisiin, oon kohta valmis kokeileen jopa tota suolaa, jos se paikallisesti niihin toimisi. Vetääkö se ihon pinnan punaseks ja rikki? Ja uskaltaako roan aikana kokeilla. Iho on kuiva ku muumio.

        Kuten jo aiemmin kirjoitin, minulla tämä hoito ei kuivattanut ihoa. Kannattaa tietysti kokeilla. Jos iho ärtyy, niin sitten lopetat. Eihän tämä ainakaan mikään iso investointi ole. Kuullostaa tietysti pahalta, jos roa ei ole 4 kuukaudessa auttanut. :(

        Itse söin sitä MONTA kuuria ja kyllä se kuurin aikana auttoi. Pysyvia tulokset eivät koskaan olleet ja nyt olen kyllästynyt noihin puolivuosittaisiin kuureihin.

        Kunnon todisteita (=tieteellisiä julkaisuita?) tästä asiasta ei valitettavasti taida olla... Kokeile ensin varovaisesti. Laita vaikka enemmän öljyä ja anna vaikuttaa ihan lyhyt aika. Tai toivotaan, että se roa alkaa vaikuttaa! :)


      • Salt and pepper
        fdgd kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta jotain KUNNON todisteita saisi olla, ennen kuin jostain helvetin maustehyllyltä alan ihoani hoitamaan. Esim itse olen roalla neljättä kuukautta ja ihonalaisia paiseita löytyy ja jos roa ei tässä ajassa niihin pure niin ei paljon mitkään suolat luulisi auttavan.
        Silti haluaisin tietää mikä OIKEASTI auttaisi näihin ihonalaisiin, oon kohta valmis kokeileen jopa tota suolaa, jos se paikallisesti niihin toimisi. Vetääkö se ihon pinnan punaseks ja rikki? Ja uskaltaako roan aikana kokeilla. Iho on kuiva ku muumio.

        Jatka sä vaan niiden Roa-kuurien syömistä äläkä missään nimessä kokeile mitään muuta :D


      • vaihtoehtoja
        fdgd kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta jotain KUNNON todisteita saisi olla, ennen kuin jostain helvetin maustehyllyltä alan ihoani hoitamaan. Esim itse olen roalla neljättä kuukautta ja ihonalaisia paiseita löytyy ja jos roa ei tässä ajassa niihin pure niin ei paljon mitkään suolat luulisi auttavan.
        Silti haluaisin tietää mikä OIKEASTI auttaisi näihin ihonalaisiin, oon kohta valmis kokeileen jopa tota suolaa, jos se paikallisesti niihin toimisi. Vetääkö se ihon pinnan punaseks ja rikki? Ja uskaltaako roan aikana kokeilla. Iho on kuiva ku muumio.

        Et saa ikinä mitään päteviä todisteita luonnontuotteiden tai keittiötuotteiden puolesta. Syy on lääketehtaiden ylivallassa. Ne haluavat voittoja ja ne hankkivat voittonsa keinolla millä hyvänsä. Niillä on markkinointi- ja manipulaatiokanavansa. Sama on tietysti perinteisten suurten kemikaalialan yrittäjien kanssa.

        Kun ihmisellä on jokin terveysongelma, johon länsimainen lääketiede ei enna todellista apua, niin on mielestäni ihan ok kokeilla vaihtoehtoiset menetelmät. Moni on jo varsin epätoivoinen siinä vaiheessa. Eli mitään menetettävää ei ole.

        Suola on ainakin tietyllä tapaa antibakteerinen aine. Toki siinä elää mikrobit, mutta ei ehkä samat, mitkä aiheuttavat iholle haittaa. Voisiko suolan ansio olla siinä?

        Muitakin erikoissuoloja on olemassa. Kuten Epsomp-suola. Suolaa käytetään myös hengitysongelmiin inhaloitavassa muodossa tai suolahuonehoitona, hammastahnoihin ym. Pitäisi olla päänahallekin hyvää.


    • suckz

      Tekisi mieli kokeilla tuota, mutta millainenkohan vaikutus sillä mahtaa olla ruusufinniin tai tollaiseen punoittavaan/herkkään/ohueeseen ihoon? Onko kokemuksia?

      • JekkeN

    • Ihana!

      En ollu ennen kuullu koko jutusta mitään kunnes luin nämä ja kokeilin. Ihosta tuli suorastaan fantastisen ihana ja finnit katosivat silmänräpäyksessä! Aivan ihanaa!

      • dänkkä

        Eipä luulisi sen suolan kuivattavan kun siitä sanotaan, että se kerää nestettä.
        Eli kaikki jotka on joskus illalla syöneet sipsejä yms. suolaista, niin tietävät kuinka turvottaa suolan ansiosta juuri sen takia kun suola sitoo nestettä.

        Onhan Suomessakin niitä suolahuoneita mitkä on tarkoitettu esim. hengitys ja iho-ongelmiin. Akne ja psoriasiskin pitäisi rauhoittua tuon suolan avulla.
        Eipä minullakaan mitään negatiivista palautetta siitä suolasta ole ja rupesin tuossa miettimään, että niillä surffareillahan kaunis iho, aina ruskea ja tasainen enkä aknea ole heillä huomannnut...


      • monze
        dänkkä kirjoitti:

        Eipä luulisi sen suolan kuivattavan kun siitä sanotaan, että se kerää nestettä.
        Eli kaikki jotka on joskus illalla syöneet sipsejä yms. suolaista, niin tietävät kuinka turvottaa suolan ansiosta juuri sen takia kun suola sitoo nestettä.

        Onhan Suomessakin niitä suolahuoneita mitkä on tarkoitettu esim. hengitys ja iho-ongelmiin. Akne ja psoriasiskin pitäisi rauhoittua tuon suolan avulla.
        Eipä minullakaan mitään negatiivista palautetta siitä suolasta ole ja rupesin tuossa miettimään, että niillä surffareillahan kaunis iho, aina ruskea ja tasainen enkä aknea ole heillä huomannnut...

        käytättekö te tätä aamuin ja illoin? ja käytättekö enne tätä muita normaaleja puhdistusaineita? vai oletteko luopunut niistä kokonaan? ! :) kiitos!


      • Tiedän mistä puhun
        dänkkä kirjoitti:

        Eipä luulisi sen suolan kuivattavan kun siitä sanotaan, että se kerää nestettä.
        Eli kaikki jotka on joskus illalla syöneet sipsejä yms. suolaista, niin tietävät kuinka turvottaa suolan ansiosta juuri sen takia kun suola sitoo nestettä.

        Onhan Suomessakin niitä suolahuoneita mitkä on tarkoitettu esim. hengitys ja iho-ongelmiin. Akne ja psoriasiskin pitäisi rauhoittua tuon suolan avulla.
        Eipä minullakaan mitään negatiivista palautetta siitä suolasta ole ja rupesin tuossa miettimään, että niillä surffareillahan kaunis iho, aina ruskea ja tasainen enkä aknea ole heillä huomannnut...

        Dänkkä, kyllä se suola nimenomaan kuivattaa. Olen itse käynyt suolahuoneessa hoidattamassa hengitystiehyeitäni ja samalla olen huomannut hoidolla olevan hyvin positiivisia vaikutuksia ihooni, vaikka olenkin vain istunut siellä suolahuoneessa enkä hieronut sitä suolaa naamaani. Suolahuonehoitokuurin aikana saa juoda kiitettävän paljon nestettä, muuten suu on kuin Sahara. Ja analogiasi sipsien syönnistä... etkö huomaa lisääntynyttä janon tunnetta jo muutaman lastun jälkeen? Se että suola kerää elimistöön nestettä ei suinkaan tarkoita sitä, että se tuottaisi kosteutta.

        Joka tapauksessa, jos jollakin teistä on aknen lisäksi flunssa tai krooninen poskiontelo/keuhkoputkentulehdus tai heinänuha tai astma, suosittelen VOIMAKKAASTI suolahuoneeseen menoa. Saatte samalla käynnillä myös ihohoitoa!


      • njvuvröshgu
        Tiedän mistä puhun kirjoitti:

        Dänkkä, kyllä se suola nimenomaan kuivattaa. Olen itse käynyt suolahuoneessa hoidattamassa hengitystiehyeitäni ja samalla olen huomannut hoidolla olevan hyvin positiivisia vaikutuksia ihooni, vaikka olenkin vain istunut siellä suolahuoneessa enkä hieronut sitä suolaa naamaani. Suolahuonehoitokuurin aikana saa juoda kiitettävän paljon nestettä, muuten suu on kuin Sahara. Ja analogiasi sipsien syönnistä... etkö huomaa lisääntynyttä janon tunnetta jo muutaman lastun jälkeen? Se että suola kerää elimistöön nestettä ei suinkaan tarkoita sitä, että se tuottaisi kosteutta.

        Joka tapauksessa, jos jollakin teistä on aknen lisäksi flunssa tai krooninen poskiontelo/keuhkoputkentulehdus tai heinänuha tai astma, suosittelen VOIMAKKAASTI suolahuoneeseen menoa. Saatte samalla käynnillä myös ihohoitoa!

        pakko tarkentaa vielä, että suurien suola määrien syöminen (esim niitten sipsien muodossa) aiheuttaa nesteen kertymistä siksi, että keho yrittää laimentaa tuon suola ylimäärän (fysiologinen suolaliuos 0,9%) jos lisätään suolaa, tarvitaan myös lisää vettä jotta pysyy balanssi.


    • Naunakka

      Hei! Lukaisin tämän ketjun nopeasti kun metsästin suolahauteen suhdetta. Pitää siis vielä metsästää sitä, mutta...
      Itsellä on atooppinen iho ja jouduin joskus sairaalaan sen takia kun iho tulehtui hengenvaarallisesti. Sairaalassa minut käärittiin suolahaudeharsoihin parin päivän ajan ja tulehdus oli tipotiessään! Minulle on kerrottu että suola poistaa tulehdusta ja rauhoittaa ihoa, suolahauteesta imeytyy vesi iholle ja kosteuttaa tehokkaasti. Suolan käyttö ei ole humpuukia. Sairaalassa käytetään keittosuolaliuoksia huuhteluihin sun muihin, on suolapiippukin olemassa, se oikeasti tehoaa! Tiedän kokemuksesta kun ihosta 70% oli tulehtunu, minulla nimenomaan märki iho silloin. Sitten lisäisin että moni käyttää myös öljyä kuivien kantapäiden hoitoon mutta sekin on yksilöllistä että kestääkö kenen iho öljyä. Minulla ei kestä ollenkaan. Sen muistan haudevedestä että vesi keitettiin kattilassa ja sinne heitettiin suolaa ja hämmennettiin kunnes suola liukeni, sitten se jäähdytettiin huoneen lämpöiseksi. Lämmintä tai kuumaa haudetta ei suostitella tulehtuneelle iholle koska lämpö lisää tulehduksen ärsyyntymistä. Haude veden voi maistaa, sen ei tarvitse olla tönkkö suolattua vaan maistuu hieman suolaiselta, jos käyttää liikaa suolaa niin se kyllä kirvelee varmasti avohaavoissa! Toivottavasti valotin asiaa tarpeeksi :)

    • Hake

      Tavallinen merisuola on parasta ja luonnollisinta tavaraa. Suola toimii niin että se rikkoo bakteerin soluseinän jota kautta bakteeri saa ravintoa jolloin bakteeri kuolee "nälkään". Sekoita desiin vettä esim. 3 ruokalusikallista merisuolaa, kastele lappu veteen ja pyyhi kevyesti useita kertoja tai anna hautua. Lopuksi anna ihon kuivua suola ihon pinnalle. Sopii myös haavojen hoitoon jolloin parantuminen on huomattavasti nopeampaa.
      Enda

    • mietteitä

      Joku toisessa ketjussa varoitteli ja käski miettiä, miten suola vaikuttaa tiestöön ja autoihin... Siis syövyttää. Ehkäpä niin, jos annokset ovat jatkuvasti ylisuuria. Onko kellään kokemuksia vuosia jatkuneesta käytöstä? Kalastajien iho ahavoituu ja rypistyy aiemmin kuin muiden, mutta eiköhän aurinko ja kova tuuli ole se syy, ei niinkään suolainen vesi. Suola desinfioi, se ei kuivata. Merivettä on käytetty erilaisten iho-ongelmien parantamiseen iät ja ajat. Onko niin, että merien rannoilla asuvilla on parempi iho kuin sisämaassa asuvilla?

    • Riri

      Minulla on myös hyviä kokemuksia suolan käytöstä (sairauksina allergiaa, astmaa, ihottumaa). Joku kertoi, että suolalla on nestettä poistava ominaisuus (osmoosi- ilmiö). Esimerkiksi graavilohta tehtäessä suola imeytyy lihaan ja nestettä tulee ulos. Ehkä sama ilmiö siis toimii vedestä/märästä tykkäävien bakteerien suhteen.

      Meren rannalla (suolaisemman kuin Itämeri) olen myös huomannut astman helpottavan.

      Onko kukaan kokeillut suolahuonetta?

    • kiitti avuista!!

      Mulla ei oikeestaan oo finnejä,joskus tulee ja sit se stressaa mua hirveesti! mut mun kasvot punottaa aina, syynä on se, että oon hoitanu mun ihoa tosi rajulla ja epämukavalla tyylillä. Mulla on semmonen millä oikeesti pitäis ottaa känsää jalanpohjista ( kuulostaa ällöltä & onkin..) ja sillä oon hangannu mun ihoo, niin et saan mahdolliset tulevat finnit piiloon, jos näen pieniä alkuja jossain suihkun jälkeen. Pesen myös kasvot joka päivä 2-6 kertaa ja se todella kuivattaa ihon varsinkin talvisin.. mutta siihen oon pyrkiny, koska en haluu, et mun iho on rasvanen ja siihen tulis finnejä. Teen tosi paljo töitä mun ihon eteen & oon alkanu käyttää yhtä meikkivoidetta, saan sillä punaisuuden piilon niin ei haittaa se enää, mutta nyt kun luin noita teidän suolaneuvoja niin tuli jotenki helpottunu fiilis, halusin kokeilla heti ja tässä kökötän suolat naamassa ;D

    • On tullut tätä nyt pari päivää kokeiltua ja pakko sanoa että ainakin vaikuttaisi että tuloksia tulee. Vessassa on vaan sellainen valaistus että siellä on vähän huono tarkkailla edistystä.

      Kuhan nyt jossain pääsee kunnolla tarkistamaan vaurioita niin voi sitten kertoa että mikä oli lopullinen tulos mutta ainakin lupaavalta tuntuu tämä hoito.

      Käytä siis tapaa laittaa 3 ruokalusikallista merisuolaa 1:dl veteen ja sitten sillä pyyhin naamaa kevyesti ja sitten levitän sen suolan kasvoille ja annan olla 30 minuuttia (ekoina päivinä vähemmän) ja sitten pesen ja kosteutan naaman.

      Sellaisia todella pieniä omituisen näköisiä näppyjä on pari tullut (näitä ei oikeastaan edes huomaa) on hoidon aikana tullut mutta nekin kyllä katoavat melko nopeasti.

      Iho sitten punoittaa ainakin tunnin suolahoidon takia joten en sitä aamulla suosittele suorittamaan.

      • ei auttanut mua

        Mulla iho kesti hyvin suolan. Alussa se näytti auttavan, mutta viikon päästä tuli suuria paiseita, jotka ei millään lähteneet pois, joten lopetin sen käytön. Olen kumminkin ajatellut, että sitä voisi hyödyntää höyrykotipuhdistuksessa, ensin vois levittää suolaa vaikka tunniksi naamalle, sillä suola jotenkin pukkaa kamaa ihosoluista pinnalle ja puhdistus on helppoa. Mutta sen jälkeen on sama homa edessä loputtomiin, joten ei se suola mulla ainkaan tepsi. LIsäksi ällöttää, kun se leviää vuodevaatteisiin ja suuhun tulee suolavettä jos esim. hikoilee. Hyvä jos jollakulla auttaa.


    • 88 jj99

      En ollu ennen kuullukkaa, mut pakko kokeilla... autaskohan tohon ihon kuivumiseen ihan kosteusvoide?

    • kiati1

      hei kaikkille, kerta levitiin karpalon mehua ja kerralla meni ohi kaikki.muutten olin panikkissa 3kk,ei mitään auttanut.IHME LÄÄKE,siis karpalo,vanha venäjän keinoa

    • Itse sekoitan suolaa ja oliiviöljyä keskenään, niin, että siit ei tuu liian löysää. Sitten hieron kovin ottein kasvoihin ja selkään ja ihan kunnolla, että kasvot ihan punottaa.Annan mömmön vaikuttaa hetken aikaa ja pesen lämpimällä vedellä pois.Iho on käsittelyn jälkeen hirveen näkönen ja ku tulipalon jäljiltä, mutta jo tunnin päästä väri tasottuu ja iho näyttää ihan normaalilta.
      Tällästä harrastan kahdesti päivässä, mutta hiljalleen vähennän (2vk joka pv, sitten 2vk joka toinen pv jne...). Mun iho on tosin sellasta tekoa, että saa ihan tärpätillä hinkata ja tuskin sillonkaan jää mitään jälkeä, että herkkäihosille suosittelisin hentoa hieromista eikä niin hirveän usein.
      Kasvoni ovat sitäpaitsi usein rikki puristelun jälkeen ja suola saakin ihon kirvelemään, mutta kirvely ei oo koskaan hirveen paha ja ihan kestettävä. Laitankin suolaa kasvoihin AINA puristelun jälkeen, koska sillä on antiseptisiä vaikutuksia.
      Lisäksi olen lopettanut täysin kemikaalien käytön.Ei mitään kaupan puhdistusaineita, koska nehän tunnetusti vain pahentavat tilannetta.Olen myös käyttänyt basironia ja se autto jo parissa viikossa, mutta lopetettuani sen käytön iho meni heti kahta pahempaan kuntoon ja kun olen sittemmin basironia käyttänyt niin on tullut järkyttäviä allergiareaktioita.
      Olen myös alkanut juomaan enemmän vettä ja talvella kasvojen öljyäminen on hyvä tapa saada iho pysymään hyvänä.Kesällä pitäisi varmaankin kokeilla öljyn tilalla vettä.

      • Ihmismuurahainen

        Ihmettelen vaan että mistä lääkäreille maksetaan ku pistää jotai antibiootteja tähän ehkä henkisesti raastavimpaan tautiin. Jos jumalauta syöpää ja muihinkin paljo pahempiin tauteihin on lääkettä mikä oikeesti auttaa nii mitä helvettiä ??!! Ei ku annetaan ihmisten kävellä tuol paiseet naamassa ja katotaa vähä sillee et hyi helvetti tol on huono hygienia vaik totuus on et akne potilaal on varmasti parempi hygienia. Ja toiseks Kukaa ei tyyliin sano mitää asiasta vaan on hiljaa. Mä sanon vaa et tästäkin syystä niit syrjäytyneitä tulee ketkä ei haluu mennä ees ulos ku on naama nii pahas kunnos. Luulis ihotauti lääkärien osaavan muutakin ku sen kemikaalien tyrkyttämisen. Nyt tuli hyvä avautuminen! Peace !


      • 345345345
        Ihmismuurahainen kirjoitti:

        Ihmettelen vaan että mistä lääkäreille maksetaan ku pistää jotai antibiootteja tähän ehkä henkisesti raastavimpaan tautiin. Jos jumalauta syöpää ja muihinkin paljo pahempiin tauteihin on lääkettä mikä oikeesti auttaa nii mitä helvettiä ??!! Ei ku annetaan ihmisten kävellä tuol paiseet naamassa ja katotaa vähä sillee et hyi helvetti tol on huono hygienia vaik totuus on et akne potilaal on varmasti parempi hygienia. Ja toiseks Kukaa ei tyyliin sano mitää asiasta vaan on hiljaa. Mä sanon vaa et tästäkin syystä niit syrjäytyneitä tulee ketkä ei haluu mennä ees ulos ku on naama nii pahas kunnos. Luulis ihotauti lääkärien osaavan muutakin ku sen kemikaalien tyrkyttämisen. Nyt tuli hyvä avautuminen! Peace !

        Vaikka akne voi todellakin syödä itsetuntoa (ja osoitan kaiken myötätuntoni ja rohkaisuni kaikille jotka kärsivät laillani aknesta), niin on aika helvetin typerää verrata sitä syöpään. Ne painii ihan eri sarjoissa. Ihan varmasti akne syö ihmistä, mutta entäs syöpä sitten? Sua heilutetaan hoidoista toiseen joiden aikana ja välillä sulla on tod. näk. mitä kuollein olo koskaan koska ne on niin rankkoja että ne vie susta kaiken energian, ja entäs se syöpä ite? Syöpään voi kuolla, akneen aika harvoin voi.
        Ja se jos syrjäydyt on toki todella ikävää, mutta loppujen lopuksi sen päätöksen on tehnyt sinä itse, ei akne. totta kai se aluksi tuntuu pahalta kulkea ihmisten ilmoilla kraatterit naamassa, mutta ei siitä muuten pääse yli kuin oikealla asenteella. Aknenne ei ole teidän vika, ja pahoihin tapauksiin on tosi vaikea vaikuttaa, mutta sisäpuoltaan voi muuttaa aina. hyväksykää se, ja oppikaa elämään sen kanssa. itkupotkuraivareiden vetäminen ei auta mitään. En nyt todellakaan syyllistä ketään syrjäytynyttä joka syrjäytyi juuri aknensa takia, todella paljon voimia teille!


      • Pimplerose
        Ihmismuurahainen kirjoitti:

        Ihmettelen vaan että mistä lääkäreille maksetaan ku pistää jotai antibiootteja tähän ehkä henkisesti raastavimpaan tautiin. Jos jumalauta syöpää ja muihinkin paljo pahempiin tauteihin on lääkettä mikä oikeesti auttaa nii mitä helvettiä ??!! Ei ku annetaan ihmisten kävellä tuol paiseet naamassa ja katotaa vähä sillee et hyi helvetti tol on huono hygienia vaik totuus on et akne potilaal on varmasti parempi hygienia. Ja toiseks Kukaa ei tyyliin sano mitää asiasta vaan on hiljaa. Mä sanon vaa et tästäkin syystä niit syrjäytyneitä tulee ketkä ei haluu mennä ees ulos ku on naama nii pahas kunnos. Luulis ihotauti lääkärien osaavan muutakin ku sen kemikaalien tyrkyttämisen. Nyt tuli hyvä avautuminen! Peace !

        Asiaa puhut. On niin ahdistavaa kulkea "ihmisten ilmoilla". jos naama kukkii mutta mieli puhuu muuta. Kokoajan kelaa vaan näitä ajatuksia, että eikö toi huolehdi hygieniastaan.. Voimia!


    • lumipall0

      Hei kaikki ruusufinnistä kärsivät, seuraavassa katkelma Hesarin artikkelista:
      ”Ihopunkit ja ruusufinni
      September 1, 2012 by Maija Haavisto
      Hesari uutisoi pari päivää sitten uuden tieteellisen artikkelin selvittäneen, mikä ruusufinnin eli rosacean aiheuttaa. Kyseessähän on erittäin yleinen ihosairaus, joka lievimmillään aiheuttaa vain ihon punoitusta, ns. couperosaa, mutta pahimmillaan voi aiheuttaa todella pahaa aknetyyppistä oireilua, ihon arpeutumista ja vaikeita silmäoireitakin.
      Aiemmin on epäilty bakteereja, immuunireaktiota sekä mikroskooppisia ihopunkkeja, joita esiintyy hyvin monilla ihmisillä, mutta ruusufinniä sairastavilla enemmän. Näyttää siltä, että kyseessä voisi olla ihopunkin suolessa elävän bakteerin aiheuttama immuunireaktio. Periaatteessa tämä havainto on tosin jo vuodelta 2007.”

      Siispä kannattaa tuhota tämä bakteeri ja se onnistuu erinomaisesti suolapesulla. Itse sain vinkin ystävältäni kesäkuussa 2012. Hän suositteli MeineBase –suolaa, jota saa hyvin varustetuista apteekeista. Noin ½ tl suolaa laitetaan käteen ja siihen hiukan vettä ja sen jälkeen käsiä hierotaan vastakkain, jotta suolan karkeus häviää. Tämän jälkeen pyyhitään kasvot käsillä, annetaan kuivahtaa. Päälle laitetaan esim. algologien kasvovettä (Lotion algamarie). Annetaan olla ilman voiteita yön yli. Myöhemmin voidaan käyttää kevyitä voiteita, esim.Hydra Facial MD: Pur Moist (hyaluronic acid moisturizer with antioxidant complex).
      Näin minä olen saanut nitistettyä ruusufinnin totaalisesti! Käytän nykyään suolaa ehkä pari kolme kertaa viikossa ja ruusufinni pysyy poissa.

      • 5+16

        Täytyy kokeilla omaan nenään tätä suolaohjetta, kiitos. Laitan viestiä parin viikon päästä jospa olisi auttanut.


    • suolafani

      uskon suolan tehoavan, sillä kessä olin lomamatkalla turkissa ja uin joka päivä merivedessä ja ihoni oli paljon permpi loman jälkeen! ja muistakaa että iho kannattaa rasvata suolan käytön jälkeen kevyellä kosteusvoiteella! :)

    • jatta's diary
    • auttaa

      parranajon jälkeen iho kaulalla muuttui näppyiseksi.kostutin kasvot vedellä ja annoin vaikuttaa noin 10 minuuttia,ensin näppylät erottui selvemmin mutta jonkin ajan kuluttua ne hävisivät.elikkä suola tappoi bakteerit iholta,ja samalla kosteutti ihoa.

    • sheosheo

      Itse testasin ensin tuota suolaa sekoitettuna veteen ja toden totta, kyllä se sai osittain näppyläisen ihon voimaan paremmin! Aion jatkaa :) Tuli googlattua juuri silloin, kun ihossa oli ikäviä kovia ihonalaisia finnejä ja meinasi järki lähteä! Aina minulla on ollut akneongelmaa ja kolme roa-kuuriakin takana, mutta nyt iho on voinut aikuisiällä vähän paremmin. Silti finnejä (niitä inhottavia ihonalaisia koviakin) tulee ja iho on aina punakka ja kaipaa meikkivoiteet&puuterit päiväseltään näyttääkseen miellyttävältä.

      Nyt lähti testaukseen tuo suola&öljy yhdessä. Saapi nähdä, toimiiko vieläkin paremmin.

      Lähes aina siis iltaisin, meikinpesun jälkeen, levitän iholleni vesi&suola (tai nyt öljy&suola) mömmön, annan vaikuttaa 5-10min, ja pesen pois. Olen käyttänyt ihan ruokasuolaa, tai sitten merisuolaa. Ja öljynä nyt rypsiöljyä.

      Kiitos kaikille näistä vinkeistä!!!! :)

    • Kysyjä1111

      Itekki vois kokeilla.. mut eihä toi siis kuivata ihoa koska mulla on atoppinen iho ja muutenki.. ja eihä toi tee pisamille mitää?! Koska rakastan pisaniani ehkä haluu et neki katoaa yms.😅😂.. mut joo siis rypsöljyä ja norm. Ruokasuolaa kippoon ja käsin tai jollai muulla levitetää vaa kavoille?

    • Suolaahaavoihin

      Ite oon saanu vaikeen sekaihon kuntoon niin että ensin pesee lämpimällä vedellä, ei pyyhi kasvoja vaan hieroo suolan suoraan naamaan ja antaa vaikuttaa n. 10min. Yleensä sen jälkeen iho tuntuu kuivalta, tekee kasvonaamion hunajasta, jolla on haavoja parantava vaikutus ja samalla kosteuttaa ihon. Lievä akne parantunut täydellisesti! Ja tämä n. 3-5krt viikossa.

    • Anonyymi

      Mikä tahansa suola perjaatteessa käy, vaikka ruokasuola tai merisuola.
      Himalajan vuorisuola/ruususuola eli se pinkki on aika suosittua. Mitä hienompaa kidettä sen parempi. Sitäkin saa ihan ruokakaupan suolahyllyltä.

      Ylläpitoon käy ruohonjuuresta tms saatava erikseen pesuaineeksi tarkoitettu Meine Base suola joka on hyvä myös mutta vaikeissa tilsnteissa aloittaisin ihan suolalla ja ylläpito maine baselella. Tai käyttää molempia samaan aikaan.

      Suolalla voi pestä kasvot tai suolaa voi käyttää naamiona, suolaa voi sekoittaa vaikka kasvovoiteesen, kaikkea kannattaa kokeilla ettå löytyy oma juttu!

      Öljyillä on usein tukkiva vaikutus eli öljyä en akneiholle laittaisi mutta toki jos se toimii itselle niin silloin se on toki hyvä mutta en aloittaisi öljyn käyttöä jos ei ole jo sitä käyttänyt ja tietää ettei se tuki omaa ihoa. Oliiviöljy on kaiketi pahin tukkija.


      Suolan teho perustuu antibakteriseen vaikutukseen, suola tuhoaa iholta tulehdusta ylläpitäviä bakteeereja mutta ei ihon hyviä bakteereja. Toiseksi akneiho tarvitsee paljon kosteutusta ja suola sitoo kosteutta ihoon. Näistä syistä suola toimii.

      Olin kuullut suolasta mutta olin hyvin epäileväinen enkä uskaltanut kokeilla, sitten uin useana päivänä merivedessä ja se teki ihmeitä! Tajusin että suolan täytyy oikeasti olla toimiva....

      Suolalla aknen hoidossa on sekin hyvä puoli, ettei sillä ole negatiivisiä vaikutuksia kuten ihoa runsaastikin kuivattavilla lääkevoiteilla on, itse olen ne kokenut hyvin vaikeiksi koska olen myös atoopikko ja aknevoiteiden kanssa elo on aina yhtä taiteilua milloin kuivattaa liikaa ja iho hajoaa käsiin sen vuoksi....

      Lisäksi suolasta täytyy ymmärtää se, että se tehoaa paikallisesti kuten aknevoiteetkin. Jos akne on hormonaalista ei mikään paikallishoito voi poistaa hormonaalista ongelmaa vaan suola hoitaa paikallista tulehdusta iholta, ei poista alkuperäistä syytä.

      Suola toimii myös pahanhajuiseen kainalohikeen juuri hajua aiheuttavia bakteereja tappamalla. Eli naaman lisäksi kannattaa kainalot pestä suolalla, dödöstä voi päästä jopa kokonaan eroon... :)

      Tämä on hyvin vanha juttu mutta minusta suolasta pitäisi puhua paljon enemmän! Lääkärit ei kerro eikä hyväksy suolan käyttöä, kuten eivät mitään muutakaan hoitoa joka ei ole lääketehtaasta peräisin..

    • Anonyymi

      Suola on ikivanha juttu terveydenhoidossa.
      Se todella auttaa, koska se "kuivattaa" bakteerit, eli "tappaa" ne.
      Ripottelen pieniin haavoihin ja nirhaumiin aina tavallista pöytäsuolaa,
      ne paranevat nopeasti.

      Ennen vanhaan säilytettiin lihat suolavedessä pitkiä aikoja,
      ne säilyivät, eivät mädänneet, ups, sori, samoin kaloja suolattiin.

    • Anonyymi

      Kun iholle laittaa suolaa, se ihon kohta pitää kastaa ensin vedellä,
      silloin suola sulaa ja imeytyy siihen.
      Pelkkä suola ilman öljyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3970
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3782
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      605
      3758
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      15
      2419
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      72
      2342
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      328
      1995
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1980
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1819
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1509
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe