BMW Z3

Saksasta

Olisi Saksasta hakusessa alle 10 vuotta vanha Z3. Hinta pitää olla alle 10 000€.

Onko kokemuksia vastaavasta autosta? Näytti olevan tarjolla joko 116 tai 140 heppasia. Onko iso ero noilla? Entä onko vuosien 1996-2000 tullut isompia muutoksia, mitä kannattaisi huomioida.

Näyttäisi tuo bemarin roadster olevan huokeampi kuin esim. Audi tt tai SLK mersu...

Esim. http://www.mobile.de/SIDukgFVgWCp0kb1E6VS9V1qQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1141161316A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C518%81P-t-vCaMiMkQuRDSeVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100B51D3500AGD1998CPKWHinPublicA2A0A0A0D1996/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=12&bereich=pkw&id=11111111186022510&

13

2303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Onhan se Z3 tosiaan halvempi kuin esim. SLK ja TT, mutta syystäkin. Auto pohjautuu vanhempaan tekniikkaan eli käytännössä BMW 300 E36:seen. Ikääntyminen näkyy myös sisätiloissa ja materiaaleissa eli ne ovat ilmeeltään pelkistetyt, vanhahtavat ja jollain tapaa "muoviset" => laaduton vaikutelma.

      Olen ajanut muutamalla eri Z3:lla ja mielestäni autoa ei kannata missään nimessä hankkia noilla pienillä moottoreilla. Käytännössä 2.8 litrainen liikuttaa autoa jo "sen hengen mukaisesti". Eli muutaman tonnin säästö ei kyllä tossa yhteydessä kannata.

      Auton ajo-ominaisuudet eivät kyllä vakuuta ainakaan minua, mutta kokonaisuutena ihan ok lelu kesäksi.

    • Ex-GTI

      Sanon nyt heti kärkeen, että taloudessa on 2 bemaria mutta kuitenkaan en ottaisi Z3:sta noilla moottori vaihtoehdoilla. Painoa ihan liikaa noille tehoille. Yli 10s sataseen kiihtyvä avoauto ei anna sitä täydellistä nautintoa mitä avosta voi parhaimillaan saada. Usko pois, se alkaa pidemmän päälle jurppimaan.

      Halusimme halvan avoauton jossa on hyvät ajo-ominaisuudet (=takaveto) ja päädyimme Mazdan MX-5:een. Autossa ei ole hyvät vaan loistavat ajo-ominaisuudet ja pienen painon johdosta 116hv/140hv:lla meno on erittäin hauskaa. Kaiken kukkuraksi tekniikka on "idioottivarmaa" jonka esim Saksan kasastuskonttoritkin kertovat tilastoissaan. Jos takavetoinen riisikuppi ei pelota niin suosittelen tutustumista esim tälläiseen:

      http://www.mobile.de/SIDMtv-xBeXrdhhOQ.3Es8t2A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1141202002A1Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1A1B20D1000%81N-t-vCaMiMkQuSeVb_X_Y_x_ypr~BSRA6D1100B15E16800AGCPKWHinPublicA2A0A0A0H70000000/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=20&bereich=pkw&id=11111111199142009&

    • Janne

      Minä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka ostavat käytettyjä melko vanhoja avo-/urheilu-/loistoautoja. Ei ehkä aina, mutta yleensä ne kuitenkin ostetaan "näyttämistarkoituksessa", ajellaan katto alhalla keskustassa jotta ihmiset huomaisivat. Voi elämä että joku vanha Z3 näyttää lähinnä säälittävältä.

      Olen sitä mieltä että jos ei ole oikeasti varaa uusiin peleihin niin ostakaa se Corolla niin ette näytä niin typeriltä. Yhtä säälittäviltä näyttävät ne jotka talvipakkasilla ajelevat jollain ehkä uudellakin avoautolla. Avoauto on mielestäni kakkos tai kolmois auto, jos sillä täytyy talvellakin ajaa niin näky on aika huvittava.

      Sitten on asia erikseen kun kesällä BMW 645 Cabriolet, uusi Ferrari tms. lipuu kaupungilla, se näyttää hyvältä, eikä säälittävältä köyhän miehen yritykseltä näyttää rikkaalta.

      Tämä ei nyt ole mikään provo, vaikka ehkä siltä näyttääkin, enkä väitä että itselläni olisi varaa ostaa yli 100.000e:n autoa. Mutta sanokaas mitä mieltä muut ovat. Oma mielipiteeni on se että nuo yli 5-vuotta vanhat "erikoisautot" ovat aika säälittävän näköisiä pelejä. Ja yleensä niitä ajaa joku elähtänyt limanuljaska tai teinipoika joka on sijoittanut niihin viimeiset penninsä saadakseen edes kerran elämässään naisen kyytiin ja ehkä vähän huomiota kaupungilla. He eivät vain huomaa että ihmiset katsovat lähinnä huvittuneina eivätkä kateellisina.

      • BMW Power

        En näe siinä mitään naurettavaa että ostaa 10 v vanhan avoauton, se todennäköisesti on kuitenkin kakkosauto/harrasteauto tai sitten turvallisempi vaihtoehto moottoripyörälle.

        Naurettavampaa on Suomeen ostaa uusi kallis avoauto ainoaksi autoksi, niitä kelejä kun ei niin montaa kuukautta täällä ole.
        Tosin kyllähän uudella avopelilläkin pärjää Suomenkin talvessa ja onhan niitä pelti-cabrioitakin nykyään mutta...

        Z3 niinkuin lähes kaikki avoautot ovat hyvännäköisiä oli ne sitten euroopplaisia, japseja tai jenkkejä.

        E36 cabrio on myös nätti ja mahdollinen vaihtoehto Z3:lle.


      • Måste gädda

        Jos itse ostaisin avoauton, ostaisin sen puhtaasti itseäni varten. Minulla ei ole pienintäkään tarvetta ehostaa itseäni autolla muiden silmissä.
        Vanhoissa autoissa on muuten usein sellaista tyyliä, mitä ei uusissa löydy. Esim Alfa Spider ja M-B 107R.
        BMW Z on tosi tyylikäs auto vanhanakin. Jos ei ole varaa uuteen Z malliin, onko se sinulta pois jos ostaa käytetyn?


      • Janne
        Måste gädda kirjoitti:

        Jos itse ostaisin avoauton, ostaisin sen puhtaasti itseäni varten. Minulla ei ole pienintäkään tarvetta ehostaa itseäni autolla muiden silmissä.
        Vanhoissa autoissa on muuten usein sellaista tyyliä, mitä ei uusissa löydy. Esim Alfa Spider ja M-B 107R.
        BMW Z on tosi tyylikäs auto vanhanakin. Jos ei ole varaa uuteen Z malliin, onko se sinulta pois jos ostaa käytetyn?

        Ei minulta mikään ole pois. Mutta tuohon toiseen viestiin sanoisin että ne jotka ostavat 100.000e:n avoauton niin heillä se tuskin on ykkösauto. Mutta niillä jotka ajelevat jollain kymmenen vuotta vanhalla bemarin raadolla se auto usein on se ainoa auto jolla pärrätään -20-asteen pakkasellakin. Eri asia taas jo on jos puhutaan jostain oikein vanhoista "klassikoista", eivät nekään kyllä ole minun juttuni, mutta ne kyllä ymmärrän.

        Ja väittäisinpä kyllä että ne jotka ostelevat noita avoautoja ja erikoisautoja hyvin pitkälti ostavat niitä "näyttämismielessä". Aina on poikkeuksia, mutta tuskin se sattumaa on kun istuu kesällä terassilla niin ne samat avobemut ja mersut lipuvat ohi tecno pauhaten viisi kertaa tunnissa. :) Sellaisia kun näkee niin en tiedä itkeäkkö vai nauraakko.

        No jokatapauksessa tuollaisten erikois autojen käyttökustannukset ovat usein melko korkeita, en voi ymmärtää että joku laittaa viimeiset pennosensa moisiin rotiskoihin joilla ei ole ilo ajaa eikä ne näytä hyvältä ja ominaisuudet ovat surkeita.

        No, se on maku asia sanoi musti kun muniaan nuoli. Ja niin...onneksi, minulta se ei ole pois jos joku sen Z3:n tai vielä vanhemman "erikoisauton" ostaa ja laittaa siihen uuden AUTON verran rahaa.


      • BMW Power
        Janne kirjoitti:

        Ei minulta mikään ole pois. Mutta tuohon toiseen viestiin sanoisin että ne jotka ostavat 100.000e:n avoauton niin heillä se tuskin on ykkösauto. Mutta niillä jotka ajelevat jollain kymmenen vuotta vanhalla bemarin raadolla se auto usein on se ainoa auto jolla pärrätään -20-asteen pakkasellakin. Eri asia taas jo on jos puhutaan jostain oikein vanhoista "klassikoista", eivät nekään kyllä ole minun juttuni, mutta ne kyllä ymmärrän.

        Ja väittäisinpä kyllä että ne jotka ostelevat noita avoautoja ja erikoisautoja hyvin pitkälti ostavat niitä "näyttämismielessä". Aina on poikkeuksia, mutta tuskin se sattumaa on kun istuu kesällä terassilla niin ne samat avobemut ja mersut lipuvat ohi tecno pauhaten viisi kertaa tunnissa. :) Sellaisia kun näkee niin en tiedä itkeäkkö vai nauraakko.

        No jokatapauksessa tuollaisten erikois autojen käyttökustannukset ovat usein melko korkeita, en voi ymmärtää että joku laittaa viimeiset pennosensa moisiin rotiskoihin joilla ei ole ilo ajaa eikä ne näytä hyvältä ja ominaisuudet ovat surkeita.

        No, se on maku asia sanoi musti kun muniaan nuoli. Ja niin...onneksi, minulta se ei ole pois jos joku sen Z3:n tai vielä vanhemman "erikoisauton" ostaa ja laittaa siihen uuden AUTON verran rahaa.

        Luojan kiitos ihmiset haluavat näyttämismielessä tehdä asioita.
        Mitä jos kaikki ajaisivat harmaalla Toyotalla, pukeutuisivat säkkiin ja naiset eivät meikkaisi...

        Olen samaa mieltä siinä että Z3:n on klassikko ja tulee pitämään hintansa hoidettuna hyvin.
        1.9 litrainen riittää rentoon cruisailuun mutta toki (2.8 l) suora kutonen tuo esiin BMW:n luonteen ihan eri tavalla.


      • Ex-GTI
        Janne kirjoitti:

        Ei minulta mikään ole pois. Mutta tuohon toiseen viestiin sanoisin että ne jotka ostavat 100.000e:n avoauton niin heillä se tuskin on ykkösauto. Mutta niillä jotka ajelevat jollain kymmenen vuotta vanhalla bemarin raadolla se auto usein on se ainoa auto jolla pärrätään -20-asteen pakkasellakin. Eri asia taas jo on jos puhutaan jostain oikein vanhoista "klassikoista", eivät nekään kyllä ole minun juttuni, mutta ne kyllä ymmärrän.

        Ja väittäisinpä kyllä että ne jotka ostelevat noita avoautoja ja erikoisautoja hyvin pitkälti ostavat niitä "näyttämismielessä". Aina on poikkeuksia, mutta tuskin se sattumaa on kun istuu kesällä terassilla niin ne samat avobemut ja mersut lipuvat ohi tecno pauhaten viisi kertaa tunnissa. :) Sellaisia kun näkee niin en tiedä itkeäkkö vai nauraakko.

        No jokatapauksessa tuollaisten erikois autojen käyttökustannukset ovat usein melko korkeita, en voi ymmärtää että joku laittaa viimeiset pennosensa moisiin rotiskoihin joilla ei ole ilo ajaa eikä ne näytä hyvältä ja ominaisuudet ovat surkeita.

        No, se on maku asia sanoi musti kun muniaan nuoli. Ja niin...onneksi, minulta se ei ole pois jos joku sen Z3:n tai vielä vanhemman "erikoisauton" ostaa ja laittaa siihen uuden AUTON verran rahaa.

        Puhut selvästi asioista mistä sinulla ei ole kokemusta.

        Esim 328Ci:n ajaminen on lähes 2 kertaa kalliimpaa kuin Mazdan MX-5:n. Vakuutukset, huollot, bensakulut etc. Riisikuppi on vielä kestävää tekoa ja sitä ei tarvitse korjaa ihan siinä määrin kuin saman ikäistä Bemaria. ; )

        Ei avolla ajeta talvella. Se on lämpimässä tallissa pressun alla.


    • zet3

      Z3 on avoautoksi klassinen malli. Itselläni on 10 vuotta vanha 3:n 1.9 litran koneella. Käytän sitä kesäutona noin 5-6 kk vuodesta ja tietty nautinto ajamisessa on. 1.9 litran moottori ei tietenkään oo mikään tykki, mutta kyllä autolla Saksan moottoritiellä 200 kh/h vauhti ihan nautinnollista. Avoauto on fiilistelyä ja hupailua Suomen olosuhteissa ja hyvin pidettynä z3:n kaltainen klassikkomalli säilyttää arvonsakin.

    • alkup.

      Kiitos mielipiteistä. 2.8l se sitten pitää olla. Täällä oli aikaisemminkin juttuja Z3:sesta ja pitää ilmeisesti katsoa ettei pohjassa ole halkeamia. Itselläni on mahdollisuus odottaa sopivaa autoa pitkään ja käydä katsomassa paikanpäältä. Mahdollisesti myös tuoda auto verovapaana.

      Itselleni auto olisi lähinnä moottoripyöränkorvike, eikä ole mitään avoautoja vastaan, vaikka eivät tuliteriä olisikaan.

    • SeiskaE38

      Nyt kun aurinko paistelee ulkona ja lämpötilakin saattaa välillä olla jo nollan yläpuolella, alkoi itseäkin hieman taas tuo Z3 kiinnostamaan.
      Tuollainen -97-99 Z3 2.8 ei olisi pahan hintainen, vaikka Janne siellä terassilla saanee paskahalvauksen kun keskituloinen ajaa ohi tuollaisella säälittävällä vanhalla romukasalla nautiskellen kuutosen hyrinästä.

      Mutta kertokaapa viisaammat, että mahtuuko Z3:n kuinka iso ihminen katto alhaalla tai ylhäällä? Olen itse 187 cm ja ainakin pari vuotta vanha Mazda MX-5 oli kertakaikkiaan liian ahdas auto minulle, penkki ei mennyt tarpeeksi alas eikä tarpeeksi taakse. Aiemman korimallin Mersun SLK:ta koeajoin sen verran että siihen mahtui aika hyvin istumaan, mutta pää oli millin ja parin päässä katosta. Z3:sta ei ole sattunut täkäläisissä autoliikkeissä vastaan laisinkaan, siksipä tämä kysymys.

      • JJV

        Moi!

        Itse olen 182cm ja mahdun istumaan oikein hyvin. Penkki ei tosin paljon taaksemmaksi enää mene joten mahtumisesi on siinä ja siinä. Enemmän minulle on tullut valitusta penkkien ahtaudesta sivusuunnassa, ei mahdu perse penkkiin! Yleisesti ottaen Z3 sisustoja on monen näköisiä ja "kokoisia". Tässä linkki josta näkyy eri sisustat http://users.belgacom.net/bmw_z3/bmw_z3_interior.htm


      • biggi

        Itse 204 ja olen ajanut pitkiäkin matkoja katto kiinni,melu ja ilmavirta ei hivele z3 kuskia yli 80kmh nopeuksissa avona.Ratti vaan ei mahdu pyörimään nopeissa kikkailuissa kädet ottaa reisiin tällä pituudella.Pientä vääntelyä se vaatii että mahtuu mutta kyllä sen takasin saa kun ajelee openair!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe