Homemittaus kustannukset

H&J

Haluaisin tietoa, kuinka paljon homekartoitukset/kosteusmittaukset ovat tulleet maksamaan.

52

30869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmS

      Ensin kävi homekoirat, joilla laskutusperusteina lähtömaksu neliöhinta kilometrikorvaus. Meidän 83 m2 makso 360 euroa. Sitten kävi Muntersin mies ottamassa varmistukseksi materiaalinäytteitä. Viidellä näyteellä tutkimuksen kokonaishinnaksi tuli vajaa 900 euroa, minkä korvasi kotivakuutus koska sillä tutkittiin onko vauriot aiheutuneet sellaisesta syystä jonka vakuutus korvaa (tämä voi vaihdella vak.yhtiöstä riippuen).

      Sitten tulee tietysti korjaussuunnitelman teko josta ei olla vielä laskua saatu, mutta 4 numeroista veikkaisin.

    • "Homeenuhri"

      5350 Euroa kaikki tutkimukset yhteensä...kosteusmittaus, homeviljelyt, sisäilmamittaus yms.

      • se tosiaan noin kallista? Eihän tuollaseen ole varaa erkilläkään...:/

        Minunkin pitäisi teetättää jonkinlainen tutkimus....


      • järkeä hommaan

        Kristus! eihän tuollaisissa hinnoissa ole mitään tolkkua. Kannattaa vähän harkita kenet pestaa töihin ja mitä se ammattilainen tekee. Hyvä ammattilainen osaa karsia turhat pois ja keskittyy olennaiseen. Jos normaali asunnon tutkiminen menee yli 1000 euron pitää kellojen alkaa soida!


      • meillä

        Homekoira materiaalinäytteet. Koirat haukkuivat asunnossa useita eri paikkoja, joten näytteitäkin jouduttiin ottamaan paljon.


      • maksaja
        järkeä hommaan kirjoitti:

        Kristus! eihän tuollaisissa hinnoissa ole mitään tolkkua. Kannattaa vähän harkita kenet pestaa töihin ja mitä se ammattilainen tekee. Hyvä ammattilainen osaa karsia turhat pois ja keskittyy olennaiseen. Jos normaali asunnon tutkiminen menee yli 1000 euron pitää kellojen alkaa soida!

        "normaali" kaupantarkastus maksaa n.1000€, mutta kunnon tutkimus paljon enemmän.


      • Kyllikki2

        Hei
        Kuka ja missäpäin Suomea tehtiin?


      • EI TIIJÄ
        Kyllikki2 kirjoitti:

        Hei
        Kuka ja missäpäin Suomea tehtiin?

        Hyvä Kyllikki,

        Lue ihmeessä, mitä näilläkin sivuilla on kerrottu homekoirista. Koirista ei siis ole mitään hyötyä, kun merkkaavat suuren määrän täysin vääriä paikkoja ja toisaalta jättävät homeisia paikkoja merkkaamatta. Myöskään kukaan ammattinsa osaava, oikea hometutkija ei todellakaan kaipaa mitään koirien merkkauksia osatakseen ottaa näytteet oikeista paikoista.

        Vielä se, että miksi koirien merkkauksiin pisäisi luottaa, kun koirien omistajat eivät edes itse niihin luota. Kun kysyt koirien omistajlata, että toussa koiran merkaamassa paissako on hometta ja sitä pitää ruveta korjaamaan, niin saat vain vastaukseksi: "EN TIEDÄ !"


      • Minä tiijän
        EI TIIJÄ kirjoitti:

        Hyvä Kyllikki,

        Lue ihmeessä, mitä näilläkin sivuilla on kerrottu homekoirista. Koirista ei siis ole mitään hyötyä, kun merkkaavat suuren määrän täysin vääriä paikkoja ja toisaalta jättävät homeisia paikkoja merkkaamatta. Myöskään kukaan ammattinsa osaava, oikea hometutkija ei todellakaan kaipaa mitään koirien merkkauksia osatakseen ottaa näytteet oikeista paikoista.

        Vielä se, että miksi koirien merkkauksiin pisäisi luottaa, kun koirien omistajat eivät edes itse niihin luota. Kun kysyt koirien omistajlata, että toussa koiran merkaamassa paissako on hometta ja sitä pitää ruveta korjaamaan, niin saat vain vastaukseksi: "EN TIEDÄ !"

        Perustuuko tämä juttusi omakohtaiseen kokemukseen vai pelkoon siitä, että koirat löytävät hyvin päällemaalatun homekohteesi?


      • TIIJÄN
        Minä tiijän kirjoitti:

        Perustuuko tämä juttusi omakohtaiseen kokemukseen vai pelkoon siitä, että koirat löytävät hyvin päällemaalatun homekohteesi?

        Perustuu pitkään omaan kokemukseen ja tietoon lukuisista kohteista. Kyse on tiedosta ei siis arvelusta eikä pelosta.


      • Mutta minäpä tiejän
        TIIJÄN kirjoitti:

        Perustuu pitkään omaan kokemukseen ja tietoon lukuisista kohteista. Kyse on tiedosta ei siis arvelusta eikä pelosta.

        Koiriin luotan valehtejijoihin en. Kolme koiraa on käynynnä ja kaivoivat lähes joka paikasta näytteisiinsä hometta missä merkkaukset. Homekoirien on tulevaisuus.
        Eikä maksa paljoo. Kilpailu on kieltämättä kovaa homebisneksessä mutta vain rehelliset jatkossa saavat työtä. Kyllä kansa tietää. Hometalkoita myöten.


      • vertti aatu
        Mutta minäpä tiejän kirjoitti:

        Koiriin luotan valehtejijoihin en. Kolme koiraa on käynynnä ja kaivoivat lähes joka paikasta näytteisiinsä hometta missä merkkaukset. Homekoirien on tulevaisuus.
        Eikä maksa paljoo. Kilpailu on kieltämättä kovaa homebisneksessä mutta vain rehelliset jatkossa saavat työtä. Kyllä kansa tietää. Hometalkoita myöten.

        Mutta, mutta mikä kumma siinä sitten oikein on, kun koirien omistajat eivät itsekään usko koiriensa merkkaamiin paikkoihin. Mielestäni koirien merkkauksiin voidaan alkaa uskoa heti, kun merkkauksiin uskovat koirien omistajat itse.

        Elikkä kun kysytään, että tuostako sitten aletaan purkamaan ja korjaamaan homevaurioita koiran merkattua, niin koiran omistaja ei juoksekaan karkuun ja huutele: "ei tiijä, ei tiijä" ! Vaan vastaa reilusti: "siittä vaan taloa purkaanaan, hometta on ja rutosti".

        Elkää hyvät ihmiset menkö lankaan ja maksako koirien turhista haukuista yhtään mitään. Niistä ei ole mitään hyötyä talon mistajalle eikä myöskään oikealle hometutkijalle, joka ei koirien hakkuja tarvitse. Hometutkimus on systemaattista tarkastusta näytteineen ilman arvailuja ja koirien vääriä merkkauksia.

        Olen Vertti-Eetun kaksoiveli ja pyydän tuhannesti anteeksi veljeni sekoilua täällä eri nimimerkeillä.


      • Mutta nythän tiiät
        vertti aatu kirjoitti:

        Mutta, mutta mikä kumma siinä sitten oikein on, kun koirien omistajat eivät itsekään usko koiriensa merkkaamiin paikkoihin. Mielestäni koirien merkkauksiin voidaan alkaa uskoa heti, kun merkkauksiin uskovat koirien omistajat itse.

        Elikkä kun kysytään, että tuostako sitten aletaan purkamaan ja korjaamaan homevaurioita koiran merkattua, niin koiran omistaja ei juoksekaan karkuun ja huutele: "ei tiijä, ei tiijä" ! Vaan vastaa reilusti: "siittä vaan taloa purkaanaan, hometta on ja rutosti".

        Elkää hyvät ihmiset menkö lankaan ja maksako koirien turhista haukuista yhtään mitään. Niistä ei ole mitään hyötyä talon mistajalle eikä myöskään oikealle hometutkijalle, joka ei koirien hakkuja tarvitse. Hometutkimus on systemaattista tarkastusta näytteineen ilman arvailuja ja koirien vääriä merkkauksia.

        Olen Vertti-Eetun kaksoiveli ja pyydän tuhannesti anteeksi veljeni sekoilua täällä eri nimimerkeillä.

        Systemaattista touhua ja halpaaa.
        http://uutiset.hometalkoot.fi/component/content/670/1119.html


      • koiravihaaja
        vertti aatu kirjoitti:

        Mutta, mutta mikä kumma siinä sitten oikein on, kun koirien omistajat eivät itsekään usko koiriensa merkkaamiin paikkoihin. Mielestäni koirien merkkauksiin voidaan alkaa uskoa heti, kun merkkauksiin uskovat koirien omistajat itse.

        Elikkä kun kysytään, että tuostako sitten aletaan purkamaan ja korjaamaan homevaurioita koiran merkattua, niin koiran omistaja ei juoksekaan karkuun ja huutele: "ei tiijä, ei tiijä" ! Vaan vastaa reilusti: "siittä vaan taloa purkaanaan, hometta on ja rutosti".

        Elkää hyvät ihmiset menkö lankaan ja maksako koirien turhista haukuista yhtään mitään. Niistä ei ole mitään hyötyä talon mistajalle eikä myöskään oikealle hometutkijalle, joka ei koirien hakkuja tarvitse. Hometutkimus on systemaattista tarkastusta näytteineen ilman arvailuja ja koirien vääriä merkkauksia.

        Olen Vertti-Eetun kaksoiveli ja pyydän tuhannesti anteeksi veljeni sekoilua täällä eri nimimerkeillä.

        vertti aatu on homekusettaja jolta homekoirat vei duunit.
        On kirjoitellut täällä kosteusvauriopalstallakin myös monella toisellakin nimimerkillä.
        Totuus on kuitenkin tässä. "HOMEKOIRA Homekoiran käyttö on nopea ja lahjomaton tapa paikallistaa mahdolliset homevauriokohdat rakennuksessa rakenteita rikkomatta". AINOA LAHJOMATON!!!!!

        Homesairaiden paras ja luotettavin kaveri on homekoira. Ketkä sitten välttävät viimeiseen saakka homekoiratilausta? Ne varmaankin ketkä eivät halua mitään löytyvän tai mahdollisimman vähän.


      • fgdfsgfdgfdsgdfsgfdg
        koiravihaaja kirjoitti:

        vertti aatu on homekusettaja jolta homekoirat vei duunit.
        On kirjoitellut täällä kosteusvauriopalstallakin myös monella toisellakin nimimerkillä.
        Totuus on kuitenkin tässä. "HOMEKOIRA Homekoiran käyttö on nopea ja lahjomaton tapa paikallistaa mahdolliset homevauriokohdat rakennuksessa rakenteita rikkomatta". AINOA LAHJOMATON!!!!!

        Homesairaiden paras ja luotettavin kaveri on homekoira. Ketkä sitten välttävät viimeiseen saakka homekoiratilausta? Ne varmaankin ketkä eivät halua mitään löytyvän tai mahdollisimman vähän.

        Fakta on se että homekoirat ovat erittäin epäluotettavia, ne menee sekaisin esim vanhoista purueristeistä.

        Joitain vuosia sitten yks tuttu tilas homekoiraa tutkimaan omakotitaloa, koira näytti kymmenkunta kohtaa eri puolella taloa. Rakenteet avattiin (eli käytännössä joka huoneesta lattia / seinää). Materiaalinäytteitä otettiin ja vietiin labraan, lopputulos oli että YHDESSÄ näytteessä oli joku sädesieni tms.


      • joku sädesieni???
        fgdfsgfdgfdsgdfsgfdg kirjoitti:

        Fakta on se että homekoirat ovat erittäin epäluotettavia, ne menee sekaisin esim vanhoista purueristeistä.

        Joitain vuosia sitten yks tuttu tilas homekoiraa tutkimaan omakotitaloa, koira näytti kymmenkunta kohtaa eri puolella taloa. Rakenteet avattiin (eli käytännössä joka huoneesta lattia / seinää). Materiaalinäytteitä otettiin ja vietiin labraan, lopputulos oli että YHDESSÄ näytteessä oli joku sädesieni tms.

        Ei ole faktaa. On vain sinun yhden tutun tapaus. Jos olisit sanonut tuon esimerkkisi, että kaksi tuttua ja yksi sisko naapurikylästä oireili eri asunnoissa ja kaikissa kävi eri homekoira niin tilanne olisi aivan eri jos joka paikassa useista merkkauksista löytyi materiaalinäytteissä vain kustakin yhdestä näytteestä sädesieni.

        Joku sädesieni kumpikohan Streptomyces albus vai Streptomyces halstadii vai jokin muu??. Paljonko mikä oli määrä raja-arvoissa, alle vai yli sallitun. Kuka otti näytteet, montako näytettä, missä tutkittiin,ja mitä tuli maksamaan. Kerrohan sitä Faktaa lisää. Höpinät sikseen.

        Homekoiran jälkeen pitää olla todellinen osaaja joka on perillä asioista. Ei mikään arvailija eikä taiga jim. Koiran merkkauksissa voi olla osa ilmavirtauksia (ilmavuotoja) ei ilmavaivoja mitkä tuovat hajun merkkauskohtaan ja asiansa osaavan rakennustarvikeasiantuntijan, ei kuitenkaaan homekusettajan, tehtäväksi jää kertoa mitä auki ja mitä ei. Koiriin luiotan homekusettajiin en.


      • fgdhfgdhfghfgdhdfghf
        joku sädesieni??? kirjoitti:

        Ei ole faktaa. On vain sinun yhden tutun tapaus. Jos olisit sanonut tuon esimerkkisi, että kaksi tuttua ja yksi sisko naapurikylästä oireili eri asunnoissa ja kaikissa kävi eri homekoira niin tilanne olisi aivan eri jos joka paikassa useista merkkauksista löytyi materiaalinäytteissä vain kustakin yhdestä näytteestä sädesieni.

        Joku sädesieni kumpikohan Streptomyces albus vai Streptomyces halstadii vai jokin muu??. Paljonko mikä oli määrä raja-arvoissa, alle vai yli sallitun. Kuka otti näytteet, montako näytettä, missä tutkittiin,ja mitä tuli maksamaan. Kerrohan sitä Faktaa lisää. Höpinät sikseen.

        Homekoiran jälkeen pitää olla todellinen osaaja joka on perillä asioista. Ei mikään arvailija eikä taiga jim. Koiran merkkauksissa voi olla osa ilmavirtauksia (ilmavuotoja) ei ilmavaivoja mitkä tuovat hajun merkkauskohtaan ja asiansa osaavan rakennustarvikeasiantuntijan, ei kuitenkaaan homekusettajan, tehtäväksi jää kertoa mitä auki ja mitä ei. Koiriin luiotan homekusettajiin en.

        No oli miten oli, jos koira merkkaa kymmenkunta kohtaa ja yhdesta löytyi sientä - onko koira luotettava? Ei ole

        Tutkimuksiin meni muistaakseni karvan alle 3000

        rakennustarvikeasiantuntija?? Pitäiskö ottaa joku K-raudan myyjä kohteeseen arvioimaan? xD

        Mikä on homekusettaja?


      • joku sädesieni ???
        fgdhfgdhfghfgdhdfghf kirjoitti:

        No oli miten oli, jos koira merkkaa kymmenkunta kohtaa ja yhdesta löytyi sientä - onko koira luotettava? Ei ole

        Tutkimuksiin meni muistaakseni karvan alle 3000

        rakennustarvikeasiantuntija?? Pitäiskö ottaa joku K-raudan myyjä kohteeseen arvioimaan? xD

        Mikä on homekusettaja?

        Mitä luulisit. Jos vähän alle 3000 eikä "asiantuntija" löydä kuin yhdessä näytteessä sädesieni tms. Jos vielä rautakaupan pintakosteusmittanäytteenottolaitteella ottanut niin ymmärrän. Mistähän rautakaupasta näytteenottaja on oikein ollut.

        Miksi ei ottaneet sisäilmanäytettä 1x, tai voc?

        K-Raudassa talonrakennuspuolella on kyllä niin viksua porukkaa, että osaa ottaa oikeasta paikasta kun miettii ne riskirakenteet olipa koira merkannut sitten vaikka 30 paikkaa. Yksi kuivan kuivaaja oli valmis tekemään kokonaivaltaista laajennettua asunnon tarkastusta. Esitti, että alkuun sisäilmanäyte ja sitten pölynkeräys lasilevylle kaksi viikkoa. Kun sanoin, että hommaan homekoiran ensiksi niin piti sitä hyvänä asiana ja helpottaa hänen työtään. Näin huippuosaaja jolla laajennettu vähän alle 3000 donaa.


      • dfgsdfgfdgdfsgdfsgdf
        joku sädesieni ??? kirjoitti:

        Mitä luulisit. Jos vähän alle 3000 eikä "asiantuntija" löydä kuin yhdessä näytteessä sädesieni tms. Jos vielä rautakaupan pintakosteusmittanäytteenottolaitteella ottanut niin ymmärrän. Mistähän rautakaupasta näytteenottaja on oikein ollut.

        Miksi ei ottaneet sisäilmanäytettä 1x, tai voc?

        K-Raudassa talonrakennuspuolella on kyllä niin viksua porukkaa, että osaa ottaa oikeasta paikasta kun miettii ne riskirakenteet olipa koira merkannut sitten vaikka 30 paikkaa. Yksi kuivan kuivaaja oli valmis tekemään kokonaivaltaista laajennettua asunnon tarkastusta. Esitti, että alkuun sisäilmanäyte ja sitten pölynkeräys lasilevylle kaksi viikkoa. Kun sanoin, että hommaan homekoiran ensiksi niin piti sitä hyvänä asiana ja helpottaa hänen työtään. Näin huippuosaaja jolla laajennettu vähän alle 3000 donaa.

        "rautakaupan pintakosteusmittanäytteenottolaitteella" Mitä helv? xD
        Näytteenottaja oli joku terveystarkastaja

        Voi olla että k-raudassa on fiksua porukkaa, en kuitenkaan hakis sieltä apua jos mulle sattuis joku vastaava juttu.


      • joku sädesieni ???
        dfgsdfgfdgdfsgdfsgdf kirjoitti:

        "rautakaupan pintakosteusmittanäytteenottolaitteella" Mitä helv? xD
        Näytteenottaja oli joku terveystarkastaja

        Voi olla että k-raudassa on fiksua porukkaa, en kuitenkaan hakis sieltä apua jos mulle sattuis joku vastaava juttu.

        "joku terveystarkastaja". Tuo kertookin kaiken. Heh heh.
        Ihme, että löysi edes sen yhden "näytteessä oli joku sädesieni tms".

        Oliko vielä alle gramman näyte rakenteita avaamatta?

        Itse en luota paikalliseen terveydensuojeluviranomaiseen. Enkä hänen suosittelemaansa näytteiden ottajaan. Siihen "Luotettavaan konsulttiin".

        Silmäsi avautuvat kunhan tulee kohdallesi se vastaava juttu.


      • vertti-aatu
        dfgsdfgfdgdfsgdfsgdf kirjoitti:

        "rautakaupan pintakosteusmittanäytteenottolaitteella" Mitä helv? xD
        Näytteenottaja oli joku terveystarkastaja

        Voi olla että k-raudassa on fiksua porukkaa, en kuitenkaan hakis sieltä apua jos mulle sattuis joku vastaava juttu.

        Terve vaan kaikille tervejärkisille. Kuten olen aiemmin kirjoittanut, olen Vertti Eetun kasoisveli Vertti Aatu. Olimme lapsina ja nuorina hyvin samanlaisia ja ihan kunnollisia, tavallisia nuoria. Eetukin koulutti ittensä kansasankynttiläksi ja pärjäsi ihan mukavasti. Minä taasen kouluttauduin akateemiseen ammattiin.

        Tässä vaiheessa tiemme siten alkoivat arkaantua ja Eetusta tuli vertti-eetu. Kaikkiv varmaan alkoi siitä homekusetuksesta ja mykynmyrkyttämisestä ja sumujen sumuttamisesta, kuten hän itse selittää. Minä en tarkkaan ottaen teidä, mitä tapahtui, mutta emme enää oiken tule toimeen keskenämme..

        Omasta puolestani olen pahoillani, että veljeni kirjoittelee omiaan ja menee vielä homekoiraporukoiden lankaan. Toivottavasti oikeasti apua tarvitsevat ihmiset ymmärtävät, että koirien kanssa rahat menevät hukkaan. Vakavissa home-epäilyissä pitää käyttää alan oikeita ammattiliasia. Nämä eivät tarvitse mitään koirien ennakko tutkimuksia löytääkseen oikeat paikat. Tutkijan taustat kannattaa kyllä selvittää ja pyytää nähtäväksi malliraportti, että tietää, mitä rahoillaan on saamassa.


      • fdgfdsgfdsgfdgfdsg
        joku sädesieni ??? kirjoitti:

        "joku terveystarkastaja". Tuo kertookin kaiken. Heh heh.
        Ihme, että löysi edes sen yhden "näytteessä oli joku sädesieni tms".

        Oliko vielä alle gramman näyte rakenteita avaamatta?

        Itse en luota paikalliseen terveydensuojeluviranomaiseen. Enkä hänen suosittelemaansa näytteiden ottajaan. Siihen "Luotettavaan konsulttiin".

        Silmäsi avautuvat kunhan tulee kohdallesi se vastaava juttu.

        Luotat siis enemmän rautakaupan henkilökuntaan kun terveystarkastajaan? No sitten ymmärrän kyllä tekstisi xD


      • aatupa hyvinniii
        vertti-aatu kirjoitti:

        Terve vaan kaikille tervejärkisille. Kuten olen aiemmin kirjoittanut, olen Vertti Eetun kasoisveli Vertti Aatu. Olimme lapsina ja nuorina hyvin samanlaisia ja ihan kunnollisia, tavallisia nuoria. Eetukin koulutti ittensä kansasankynttiläksi ja pärjäsi ihan mukavasti. Minä taasen kouluttauduin akateemiseen ammattiin.

        Tässä vaiheessa tiemme siten alkoivat arkaantua ja Eetusta tuli vertti-eetu. Kaikkiv varmaan alkoi siitä homekusetuksesta ja mykynmyrkyttämisestä ja sumujen sumuttamisesta, kuten hän itse selittää. Minä en tarkkaan ottaen teidä, mitä tapahtui, mutta emme enää oiken tule toimeen keskenämme..

        Omasta puolestani olen pahoillani, että veljeni kirjoittelee omiaan ja menee vielä homekoiraporukoiden lankaan. Toivottavasti oikeasti apua tarvitsevat ihmiset ymmärtävät, että koirien kanssa rahat menevät hukkaan. Vakavissa home-epäilyissä pitää käyttää alan oikeita ammattiliasia. Nämä eivät tarvitse mitään koirien ennakko tutkimuksia löytääkseen oikeat paikat. Tutkijan taustat kannattaa kyllä selvittää ja pyytää nähtäväksi malliraportti, että tietää, mitä rahoillaan on saamassa.

        Terveydensuojelupäällikkö suositteli homekoiraa, Muntersin kaveri homekoiraraportin nähtyään sanoi "onhan hyviä voc koiria". Onhan niitäkin olemassa.

        Oikeaa ammattilaista ei ole vilä kohdalle sattunut ja tuskin jatkossakaan.

        Heleppoheikkejä kyllä ja satusetiä niitä "setämiehiä" savun sumuttajia. Homekoira tekee vaan sen mihin on koulutettu. Ei yritä enempää kuin mitä sählääjät joita ei ole edes koulutettu. Tai ovat itse oppineet sen vähän mitä yrittävät.

        Tuosta vertti-aatusta ei ole takeita. Koiravihaaja kuten teksi sen kertookin.


      • joku sädesieni ???
        fdgfdsgfdsgfdgfdsg kirjoitti:

        Luotat siis enemmän rautakaupan henkilökuntaan kun terveystarkastajaan? No sitten ymmärrän kyllä tekstisi xD

        Ehdottomasta. " K-Raudassa talonrakennuspuolella on kyllä niin viksua porukkaa",
        Luotan heihin enempi kuin paikalliseen terveydensuojeluviranomaiseen tai hänen suosittelemaansa "Luotettavaan konsulttiin". Et tainnut ymmärtää mutta tuossa sama asia toiseen kertaan. Toivottavasti menee pataan ihan perille.


      • mutta aaatuuu
        vertti-aatu kirjoitti:

        Terve vaan kaikille tervejärkisille. Kuten olen aiemmin kirjoittanut, olen Vertti Eetun kasoisveli Vertti Aatu. Olimme lapsina ja nuorina hyvin samanlaisia ja ihan kunnollisia, tavallisia nuoria. Eetukin koulutti ittensä kansasankynttiläksi ja pärjäsi ihan mukavasti. Minä taasen kouluttauduin akateemiseen ammattiin.

        Tässä vaiheessa tiemme siten alkoivat arkaantua ja Eetusta tuli vertti-eetu. Kaikkiv varmaan alkoi siitä homekusetuksesta ja mykynmyrkyttämisestä ja sumujen sumuttamisesta, kuten hän itse selittää. Minä en tarkkaan ottaen teidä, mitä tapahtui, mutta emme enää oiken tule toimeen keskenämme..

        Omasta puolestani olen pahoillani, että veljeni kirjoittelee omiaan ja menee vielä homekoiraporukoiden lankaan. Toivottavasti oikeasti apua tarvitsevat ihmiset ymmärtävät, että koirien kanssa rahat menevät hukkaan. Vakavissa home-epäilyissä pitää käyttää alan oikeita ammattiliasia. Nämä eivät tarvitse mitään koirien ennakko tutkimuksia löytääkseen oikeat paikat. Tutkijan taustat kannattaa kyllä selvittää ja pyytää nähtäväksi malliraportti, että tietää, mitä rahoillaan on saamassa.

        "Minä taasen kouluttauduin akateemiseen ammattiin".
        Homepaskan tonkijaksi niinko se olikaan...


      • dgfdsgfdsgfdsgfdgfdg
        joku sädesieni ??? kirjoitti:

        Ehdottomasta. " K-Raudassa talonrakennuspuolella on kyllä niin viksua porukkaa",
        Luotan heihin enempi kuin paikalliseen terveydensuojeluviranomaiseen tai hänen suosittelemaansa "Luotettavaan konsulttiin". Et tainnut ymmärtää mutta tuossa sama asia toiseen kertaan. Toivottavasti menee pataan ihan perille.

        No totta helvetissä K-raudan henkilökunta löytää virheitä joka puolella ja mielellään antaa ohjeita / vinkkejä - tavara liikkuu ja ne nettoaa! Jos kehtais niin suosittelis talon purku ja uus tilalle, TARJOUSHINTAAN K-Raudasta! :)

        Rakennusviraston terveystarkastajahan on aina puolueeton, kk palkalla kaveri töissä


      • poipöaksöjfkadljal
        mutta aaatuuu kirjoitti:

        "Minä taasen kouluttauduin akateemiseen ammattiin".
        Homepaskan tonkijaksi niinko se olikaan...

        Eetu. eetu, muista ne lääkkeet.


      • vai mitä agatemiaatu
        poipöaksöjfkadljal kirjoitti:

        Eetu. eetu, muista ne lääkkeet.

        Karavaani kulkee ja vocikoirat raapii.


    • kustannuksista

      Soita oman alueen terveystarkastajalle jos epäilet hometta. Hän tulee tutkimaan paikkoja eikä ainakaan meiltä veloittanut mitään. Ja jos asunnossa jotain löytyy niin taloyhtiön piikkiin menee korjauslaskut. Kosteusmittaus maskoi muistaakseni meillä 150-200€

      • tööt

        yritin kysellä käymään katsomaan teknistä tilaa, joka on pesutiloihin yhteydessä ja jossa pesukoneemme on. Mielestäni kun siellä on outo haju.
        Kun olisin paikanpäälle saanut, olisi kysellyt muistakin mieltäni askarruttavista talomme ominaisuuksista ja tarttuvista hajuista.
        Ei tullut.
        Nyt talostamme on löytynyt jo lattiarakenteista hometta.


    • pääsuunnittelija(Ria)

      Mittaukset ovat maksaneet 1.6 milj € jo pelkästään vuoden 2004 marraskuu - 2005 toukokuu välisellä jaksolla.

    • joku vain

      maksoin kuntotarkastaja 2800€, homekoirat n.250€ terveystarkastaja n.300€.
      Eikä talo oo edes kunnolla vielä tutkittu.

      • mika111

        mistä te oikein tilaatte niitä mittauksia. Minä viime kesänä tilasin kuntotarkastuksen taloon niin se maksoi 700 egeä ja eilen tilasin terveystarkastajan tekemään homemittaukset niin se maksaa 150e.


      • joku vain
        mika111 kirjoitti:

        mistä te oikein tilaatte niitä mittauksia. Minä viime kesänä tilasin kuntotarkastuksen taloon niin se maksoi 700 egeä ja eilen tilasin terveystarkastajan tekemään homemittaukset niin se maksaa 150e.

        Pelkkä materiaalinäyte maksoi 120€/kpl ja niitä otettiin 6kpl. Näyteet lähetettiin kuopioon labraan.


      • Terdee
        joku vain kirjoitti:

        Pelkkä materiaalinäyte maksoi 120€/kpl ja niitä otettiin 6kpl. Näyteet lähetettiin kuopioon labraan.

        Ja ensi kerralla toivot että pääset itse mukaan?


      • apuu
        Terdee kirjoitti:

        Ja ensi kerralla toivot että pääset itse mukaan?

        Meillä asuttu huhtikuun alusta vuokralla ja rahaa menny noin 15000eur. Taas ilmastointi kanavien kuvaus maksu kädessä 475eur. Mitään ei ole löytynyt. Mutta talossa perheellä heti oireet.
        Kuin myös muilla ihmisillä joilla altistuma hankittu muualta? Aika helvatan kallista...


      • arvaus1
        apuu kirjoitti:

        Meillä asuttu huhtikuun alusta vuokralla ja rahaa menny noin 15000eur. Taas ilmastointi kanavien kuvaus maksu kädessä 475eur. Mitään ei ole löytynyt. Mutta talossa perheellä heti oireet.
        Kuin myös muilla ihmisillä joilla altistuma hankittu muualta? Aika helvatan kallista...

        johtua myös VOC-päästöistä. Kaikista materiaaleista höyrystyy enemmän tai vähemmän erilaisia kaasuja, jotka myös arsyttävät hengitysteitä. Jos talonne on vanha, bitumia ja jopa kreosiittia saattaa löytyä yllättävistä paikoista. Kreosiitti on puunsuoja-aine, jolla mm. ratakiskot kyllästettiin. Valitettavasti VOC-mittaus on epätarkka.


    • ei koskaan

      4v sitten myytiin ok-talo, talo rak 87-91 laaj. asuttiin 18v. ei mitään ongelmia. uudet nuoret asukkaat asui yli 4v. sit alko olla kaikkee, tutkivat ja tutkjioita vaik miten paljon. mitään hälyyttävää ei löytyny.mulle puolenvuoden maanpäällinen helvetti. uhkailut oikeudella ym. yritimme sovittelua kohtuullisella summalla rahaa. vaativat kohtuuttomia summia joita nämä talotohtoreiksi kutsuvat firmat tekevät tilauksesta. muistakaa kun myytte niin tutkikaa ostajien taustoja ja jo pelkkä ikä riittää soittamaan hälyytyskelloja koska käytetty ja 20 vuotta vanha ok talo vaatii asioihin tutustumista ja paneutumista. mut jos on 5-6 pientä lasta ja ite olet vielä kokematon nuoriaikuinen niin ei siinä jää aikaa talon pidolle. sit kun et enää jaksa tai haluut vaihtaa maisemaa niin maksumies haetaan jostain muualta.talo oli lunastettava pois että välttyi oikeudelta. koska tavallisena ihmisenä ei haluu eikä jaksa toista helvettiä. myyjät muistakaa olette vastuussa viisi vuotta huom. asuivat yli neljä vuotta ja sit alkoi vikoja talosta löytyä.

      • kulkurin valssi

        Ihan kuin meidän tarinamme. Meillä oikeusturvavakuutus ja periksi emme anna!
        Kustannuksia tulee meillekin, mutta vastapuolen vaatimukset aivan älyttömiä.
        Odotellaan haastetta. Jonkun pitäis tehdä telkkariin juttu myös näistä tapauksista, joissa myyjää huijataan.


      • Metsäkukkia
        kulkurin valssi kirjoitti:

        Ihan kuin meidän tarinamme. Meillä oikeusturvavakuutus ja periksi emme anna!
        Kustannuksia tulee meillekin, mutta vastapuolen vaatimukset aivan älyttömiä.
        Odotellaan haastetta. Jonkun pitäis tehdä telkkariin juttu myös näistä tapauksista, joissa myyjää huijataan.

        Minkälaisia asioita teiltä vaaditaan ja minkälaisella todistelulla / näytöllä / lausunnolla. Kuinka laajoja vaurioita on esitetty ja mistä niiden oletetaan syntyneen ?

        Sillä joka vaatii jotain, täytyy olla melkoisen vahva näyttö vaatimustensa perusteeksi jos asia oikeuteen menee. Oikeudessa sitten kysellään mitä vaurioita ja missä niitä tarkalleen on. Jokainen seinä ja kattopinta erikseen, ne joissa ei vaurioita ole osoitettu olevan, eivät kuulu miltään osin myyjälle, vaikka viereisen seinän "piilevä" todettu, vaurio kuuluisikin. Pintamateriaalien osalta menee myyjälle koko huonetila, vain jos pinnat noin 1-2 vuotta vanhoja, puolet jos max 5 vuotta. 10 vuotta vanhat tapetoinnit huoneen muilta seiniltä menee jo kokonaan ostajan korvattavaksi, myyjä maksaa vain rakenteet ja pintamateriaalit vaurioituneen seinän osalta.


      • kulkurin valssi
        Metsäkukkia kirjoitti:

        Minkälaisia asioita teiltä vaaditaan ja minkälaisella todistelulla / näytöllä / lausunnolla. Kuinka laajoja vaurioita on esitetty ja mistä niiden oletetaan syntyneen ?

        Sillä joka vaatii jotain, täytyy olla melkoisen vahva näyttö vaatimustensa perusteeksi jos asia oikeuteen menee. Oikeudessa sitten kysellään mitä vaurioita ja missä niitä tarkalleen on. Jokainen seinä ja kattopinta erikseen, ne joissa ei vaurioita ole osoitettu olevan, eivät kuulu miltään osin myyjälle, vaikka viereisen seinän "piilevä" todettu, vaurio kuuluisikin. Pintamateriaalien osalta menee myyjälle koko huonetila, vain jos pinnat noin 1-2 vuotta vanhoja, puolet jos max 5 vuotta. 10 vuotta vanhat tapetoinnit huoneen muilta seiniltä menee jo kokonaan ostajan korvattavaksi, myyjä maksaa vain rakenteet ja pintamateriaalit vaurioituneen seinän osalta.

        Kerron tällä palstalla koko tarinamme, kunhan tiedän, miten tämä juttu päättyy.


    • Hintaaa

      No hintahan riippuu ihan siitä kuinka laajasti pitää tutkia ja miten, hintaa muutamasta satasesta tuhansiin euroihin.......Niin ja se terveystarkastaja ei ammattitaidoiltaan ole paras mahdollinen kosteus ja homevaurioasioissa.

    • Älä maksa turhaan!

      Tee se ilmainen oiretesti joka kertoo asukkaiden altistuksen!


      ......jatkuu. Yleis-ohjeita kosteusvauriohome-korjauksiin:
      Kv-homeisten rakenteiden purkamisessa on noudatettava samoja suojaus-ohjeita kuin asbestia sisältävien rakenteiden purkamisessa!

      >>>>>>>>Kun kaikki rakennuksessa jatkuvasti oleskelevat henkilöt oirehtivat yli 20-oiretta tasolla, niin enää ei kannata etsiä yksittäisiä kv-homeiden pesäkkeitä ja tuhlata rahaa turhiin kv-homeiden etsintätutkimuksiin, vaan kannattaa perehtyä etsimään syytä/syitä siihen miksi rakenteissa on kosteutta:

      Huom! Vesihöyry on kaasumaisessa muodossa oleva vesi, joka pystyy läpäisemään diffuusiosuojaamattoman(=kaasua läpäisevä) materiaalin; diffuusiosuojaamaton vesieriste, maali, jne.
      Kaasua läpäisevä pinta ei estä pinnan alla olevan materiaalin hidasta kostumista, mutta kaasua läpäisevä pinta estää pinnan alla olevan materiaalin kuivumisen!
      - Kosteus pääsee esimerkiksi maalipinnan läpi vesihöyrynä(=kaasu), mutta kun vesihöyry tiivistyy vedeksi(=neste) maalikalvon alle, niin se ei pääsekään enää pois maalikalvon alta, koska maalikalvo läpäisee kaasua – mutta se ei läpäise nestettä. Tämän takia maalipinta lohkeilee ja irtoaa karkeastakin -puu, -betoni, -jne pinnasta! Jatkuu.........
      Klikkaa auki:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kv-kosteusvauriot-mista-johtuu/#Yleis_ohjeita_kosteusvauriohome_korjauksiin_


      Tee tuo testi onko aihetta muihin toimiin, jos saat alle 5-osumaa niin kosteusvauriohometta ei kannata edes etsiä:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

      • 7835678568

        200 neliöisestä talosta tutkittiin noin puolet perusteellisesti 4500e.tuloksineen.


      • Teidät ryöstettiin
        7835678568 kirjoitti:

        200 neliöisestä talosta tutkittiin noin puolet perusteellisesti 4500e.tuloksineen.

        4500 € on täysin käsittämätön hinta. 200 neliön asunnon kunnollinen rakneteista otettaviin näytteideen perustuva tukimsu korjaushjineen maksaa vain noin 2500 €.

        Eli teitä vedätettiin koko rahan edestä. Mikähän mahtoi olla yrityksen nimi ?
        Melkein arvaan miten saivat aikaan noin hirveän laskun: ensin tehtiin turha tutustumiskäynti, tutkimukseen osallistui 2 "tutkijaa" ja lopulta tehtiin ns. kokonaisvaltalinen tutkimus = mitattiin kaikkea mahdollista älytöntä: hiilidioksidia, ammoniakkia, lämpötilaa, ilman suhteellista kosteutta, asbestia, formaliinia ja ties mitä. Otettiin vielä ehkä yksi ilmanäyte. Raportissa todettiin, että ei voida sulkea pois homevaurion mahdollisuutta (se homevauriohan juuri piti tällä tutkimuksella löytää eikä mitään muuta !). Sitten suositellaan lisätutkimuksia, oletteko valmiit maksamaan samalle firmalle vielä toiset 4500 €. Onneksi vaihtoehtojakin löytyy eli firmoja, jotka menevät suoraan asiaan.


    • VaROkaaTTe

      Varokaa noita pappasmurffin huuhaa teeseitse testejä!! Täyttä humpuukia.

    • Kusetustako

      Varokaa valemittaajia. Mitä kokemuksia Andersenin keräimen luotettavuudesta.
      Yksi kerta 10-15 min. Tyhmiltäkö rahat pois.

    • Kusetustakin

      Mitä kokemuksia entisen kylmälaiteasentajan sivujen testien luotettavuudesta hehhe....

    • Kusetustakooo

      Homebisnestä, meillä ensin kämpän desinfiointi Penetrox PF ja sen jälkeen materiaalinäytteet makkarista ja Andersenin keräimellä yksi sisäilmanäytenäyte. Ison firman näytteidenottaja tuumasikin, että "pitäisi ottaa sisäilmanäyte useampana päivänä" ja "ei ole tilattu kuin yksi" (isännöitsijän tilaamana). Heh heh.
      Kovaa peliä äijät hämeessä Näytteenottaja terveystarkastajan koulutuksella meillä sähläsi. Ei näyttänyt kyllä papereita kun kyselin. Orvaskesitouhua. Heh heh.
      Olisipa ollut edes joku entinen kylmäkoneasentaja, niin olisi ollut perillä siitä minkälaisen tietoisen terveysvaaran aiheutti meille toimillaan.

      Penetrox PF "Vaikutus mikro-organismeihin. DNA:n pilkkominen hydroksyyliradikaaleilla".
      http://www.heli.fi/HomeenDesinfiointi/Biosidienkayttojavaikutus/

      "Voidaanko homevaurio korjata kemiallisesti ilman rakenteiden avausta?

      Mikään viranomaisohje ei suosittele kosteusvauriomikrobien kasvustojen jättämistä paikoilleen. Vesihöyryn ja erilaisten kemikaalien ruiskuttaminen rakenteisiin ei ole ratkaisu homeaongelmaan vaan rakenteet tulisi aina avata ja poistaa mikrobeilla saastunut materiaali. Kasvustojen kemiallinen käsittely voi johtaa entistä vakavampiin terveysongelmiin. Myöskään pelkkä kuivaus tai kuumennus ei ole homekorjaus. Kuivat ja kuolleetkin itiöt ovat terveydelle haitallisia. Huolellisen korjauksen jälkeen on vielä huolehdittava jälkisiivouksesta, jossa pinnoille laskeutunut pöly poistetaan mekaanisesti".
      http://indooraid.com/?page_id=86

      Kovat on kokemukseni takana päin ja terveyden sekä irtaimiston menetys syyttömänä sählärien takia. Mietihän (Kusetustakin) tällaista kohtaloa kohdallesi tai kersoillesi.

    • Näin meillä

      3400 euroa maksoi 130 neliöisen omakotitalon tarkastus.

      • Näin teillä

        Montako näytettä tutkimuksessa otettiin ja mistä ne otettiin ? Sisälsikö tarkastus myös ohjeet vaurioiden korjaamiseksi ?


    • Anonyymi

      Tarvitsin apua hometutkimuksen hankinnan kanssa ja löysin apua kodinplaza.fi/ palvelusta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe