Sydänvika vai hullu??? Help me!

argh

Elikkäs olen 18-vuotias tyttö, melko hyväkuntoinenkin omasta mielestäni (urheillut koko pienen ikäni). Kolme kuukautta sitten rintaan alkoi pistää ja menin paniikkiin kun se ei loppunut. Tuntui etten sa kunnolla happea, sydän hakkasi tuhatta ja sataa ja olin varma että kuolen. ´Kävin lääkärissä, eivät silloin ottaneet edes ekg:tä, vain tulehdusarvon verestä ja jonkun hapensaanti jutun. Lääkäri määräsi buranaa ja väitti paikallisen kivun johtuvan esimerkiksi vaikka revähtäneestä kylkivälilihaksesta.
Oireet eivät kuitenkaan helpottaneet ja tilasin omalääkärille ajan, joka määräsi tutkimuksiin. Ekg:ssä ei ollut mitään, eikä myöskään sydämestä ja keuhkoista otetuissa röntgenkuvissa. Verikokeetkin olivat ok. Missään ei kuulema vikaa, ja lääkäri sanoi että on täysi mahdottomuus että oireet johtuisivat sydämestä minun ikäisilläni. Sanoi että johtuu flunssasta tai stressistä..Joopa joo.. Vaikka nuo kokeet tehtiinkin, oireet jatkuivat.
Eli nyt on ollut kolme kuukautta melko säännöllisesti rytmihäiriöitä, välillä pistää rintaan (pystyn kyllä osoittamaan kivun, joten ei kai sydänperäistä...), välillä hengenahdistusta, välillä tuntuu että sydän sekoaa totaalisesti rytmissään. Nämä oireet vaihtelevat päivittäin, eivätkä siis ole yhtäaikaa. Näiden oireiden myötä olen tullut tosi vainoharhaiseksi, ja kauhulla odotan sitä päivää millon pumppu pettää alta!! Hulluksihan tässä tulee.
Selkä on ollut todella jumissa, samoin hartiat ja niska, voisi kuulema johtua siitäkin. Kuulostaa vaan niin uskomattomalta että se voisi aiheuttaa tällaisia oireita. Olen kyllä erittäin stressaavassa elämäntilanteessakin. Tupakanpoltto ja epäsäännölliset elämäntavat eivät varmaankaan ainakaa auta asiaan, eivät kyllä ole erityisesti pahentaneetkaan. Olen pystynyt urheilemaan normaalisti,eikä todella raskas treenikään pahenna oireita. Välillä tuntuu pientä pistoa urheillessakin, mutta ei ole vielä sellaista tilannetta missä oireita ei tuntuisi.
Mistä tämä kaikki voi johtua?? ALuksi epäilin paniikkihäiriötä, mutta olen tullut siihen tulokseen, että tuskin paniikkihäiriön oireet tulisivat välillä pahempina ja välillä lievempinä.. Onko muilla samanlaísia kokemuksia. Tuntuu oikeasti että pää tässä leviää kun ei tiedä mikä on. Pitäisikö mennä uudestaan lääkäriin. Mutta menenkö tutkituttamaan sydäntäni vai jumiutunutta ja naksuvaa selkääni'?? Help me!! Voiko paha stressi ja niska-hartiaseudun jumiutuminen oikeasti aiheuttaa näin ärsyttäviä oireita???? Ne kun kuulema kaikkien mukaan on syynä tähän tilanteeseeni..

24

23673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies31!

      Tarinasi oli ihan kuin omani. Olen käynyt asiasta jo 2 kertaa lääkärissä. Ei kuulemma ole vikaa sydämessä. Pakko se kai on uskoa. Minullakin kai kylki revähti, ja koko juttu lähti siitä. Jotenkin vaan ei saa kuitenkaan mielenrauhaa. Lääkäri ajattelee varmasti juuri niin, että nyt on hullu vainoharhainen tullut vastaanotolle. Karmea tunne kyllä, kun pelkää aina pahinta, ja on alkanut tarkkailla itseään ja oireita suurennuslasin kanssa.

      Kaikkea hyvää sinulle!

    • Annuska

      nikamankäsittelijälle! Minullakin oli ihmeelllisiä rintakipuja (vihlovaa, painon tunnetta, puristusta jne.), jotka loppuivat käydessäni laitattamassa rintarankani kuntoon. Toki olen tiennyt, että nikamaperäiset vaivat aiheuttavat kaikenlaisia oireita, mutta tulipahan sekin taas vahvistetuksi. Eräs sukulaisenikin vietiin aikoinaan sairaalaan, koska luultiin, että hänellä on sydänkohtaus. Hänkin sai apua vaivoihinsa naprapaatilta.

      • argh

        Mietinkin että onko vika selässä, koska harrastan thainyrkkeilyä ja sain alkutalvesta aika kovankin potkun selkään. Saan naksautettua selkärankani esimerkiksi tuolin kovaa selkänojaa vasten. Ei kai hirveän normaalia...? :o Kiropraktikolle menoa olen miettinyt.. Aika kallista opiskelijan budjetille, mutta teen mitä tahansa että pääsisin tästä eroon. Voiko muka rytmihäiriötkin johtua selästä/rintarangasta?? Kaikki lääkäri mukaan lukien on sanonut että sydän ois kyllä jo pettänyt rankkojen treenien aikana.. Onko totta? voimia sullekkin mies31! :) Miten pitkään sun oireet on jatkunu muuten? En haluis hullujen huoneelle....


      • Sama vika
        argh kirjoitti:

        Mietinkin että onko vika selässä, koska harrastan thainyrkkeilyä ja sain alkutalvesta aika kovankin potkun selkään. Saan naksautettua selkärankani esimerkiksi tuolin kovaa selkänojaa vasten. Ei kai hirveän normaalia...? :o Kiropraktikolle menoa olen miettinyt.. Aika kallista opiskelijan budjetille, mutta teen mitä tahansa että pääsisin tästä eroon. Voiko muka rytmihäiriötkin johtua selästä/rintarangasta?? Kaikki lääkäri mukaan lukien on sanonut että sydän ois kyllä jo pettänyt rankkojen treenien aikana.. Onko totta? voimia sullekkin mies31! :) Miten pitkään sun oireet on jatkunu muuten? En haluis hullujen huoneelle....

        Moi! Niinkuin ylläolevakin sanoi, tarina on kuin omani. Paitsi etten ole käynyt lääkärissä. Pelottaa että pumppu lasahtaa. Urheilla olen pystynyt myös hyvin. Hierojalla on kyllä käyty, että ei lihaskivuista johdu. Noin kuukausi sitten setäni sai sydänkohtauksen, 39 vuotias. Ja suvussa on ollut paljonkin tätä sydänvikaa. Itse olen vasta teini-ikäinen. Pelottaa. Pitäisi kai lääkärille mennä, vai mitä luulette? Ja eniten pistää rintaan kun menen kylelleen sängylle. Mitä luulette, mitä pitäisi tehdä?


      • Annuska
        Sama vika kirjoitti:

        Moi! Niinkuin ylläolevakin sanoi, tarina on kuin omani. Paitsi etten ole käynyt lääkärissä. Pelottaa että pumppu lasahtaa. Urheilla olen pystynyt myös hyvin. Hierojalla on kyllä käyty, että ei lihaskivuista johdu. Noin kuukausi sitten setäni sai sydänkohtauksen, 39 vuotias. Ja suvussa on ollut paljonkin tätä sydänvikaa. Itse olen vasta teini-ikäinen. Pelottaa. Pitäisi kai lääkärille mennä, vai mitä luulette? Ja eniten pistää rintaan kun menen kylelleen sängylle. Mitä luulette, mitä pitäisi tehdä?

        Lihakset voivat olla ihan ok, vaikka ranka aiheuttaisikin joitain vikoja. Mullakin oli monasti kylkipistoja rinnassa makuulla ollessani (ja muutenkin). Kai se on yleensä niin, että pumpun aiheuttamat vaivat ovat laaja-alaisempia, säteilevät käteen ja kaulaan, jne. Rahaahan siinä vain menetät, jos käyt lekurilla. Lihas- ja nikamavaivoihin perus-tk-lekurit eivät kyllä oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. Kokeilepa nikamakäsittelyä, niin voit saada apua vaivoihisi.


      • Annuska
        argh kirjoitti:

        Mietinkin että onko vika selässä, koska harrastan thainyrkkeilyä ja sain alkutalvesta aika kovankin potkun selkään. Saan naksautettua selkärankani esimerkiksi tuolin kovaa selkänojaa vasten. Ei kai hirveän normaalia...? :o Kiropraktikolle menoa olen miettinyt.. Aika kallista opiskelijan budjetille, mutta teen mitä tahansa että pääsisin tästä eroon. Voiko muka rytmihäiriötkin johtua selästä/rintarangasta?? Kaikki lääkäri mukaan lukien on sanonut että sydän ois kyllä jo pettänyt rankkojen treenien aikana.. Onko totta? voimia sullekkin mies31! :) Miten pitkään sun oireet on jatkunu muuten? En haluis hullujen huoneelle....

        sinuna kokeilisin kiropraktikkoa tai naprapaattia. Olin itsekin aikanaan kauheassa oravanpyörässä vaivojeni kanssa. Minuakin kehotettiin kääntymään nikamankäsittelijän puoleen, jota en aluksi ymmärtänyt alkuunkaan. Mutta vuosien saatossa olen kyllä huomannut rinta/selkärangan vaivojen aiheuttavan vaikka minkälaisia oireita. Rytmihäiriöt ja muljahdukset rinnassa voivat tulla pelkästä stressistä ja asian vatvomisesta. Kun niitä kipuja koko ajan pelkää ja odottaa, niin kyllä niitä tuleekin. En usko, että sinäkään jaksaisit urheilla, jos viat johtuisivat pumpusta. Kyllähän kiropraktikot ja naprapaatit ovat kalliita, mutta jos omasta terveydestä ei ole valmis maksamaan, niin mistäs sitten.


      • Kiitos
        Annuska kirjoitti:

        sinuna kokeilisin kiropraktikkoa tai naprapaattia. Olin itsekin aikanaan kauheassa oravanpyörässä vaivojeni kanssa. Minuakin kehotettiin kääntymään nikamankäsittelijän puoleen, jota en aluksi ymmärtänyt alkuunkaan. Mutta vuosien saatossa olen kyllä huomannut rinta/selkärangan vaivojen aiheuttavan vaikka minkälaisia oireita. Rytmihäiriöt ja muljahdukset rinnassa voivat tulla pelkästä stressistä ja asian vatvomisesta. Kun niitä kipuja koko ajan pelkää ja odottaa, niin kyllä niitä tuleekin. En usko, että sinäkään jaksaisit urheilla, jos viat johtuisivat pumpusta. Kyllähän kiropraktikot ja naprapaatit ovat kalliita, mutta jos omasta terveydestä ei ole valmis maksamaan, niin mistäs sitten.

        Kiitos! Selkä on hieman kyllä jumissa, ja nuo rintapistot säteilee käteen ja muuallekin kylkeen. Kiitos että vaivauduit vastaamaan. Pitääpä pistää mieleen.


    • Aurora 23v.

      Hei!

      Itselläni oli stressaava elämänvaihe (autokolari, uusi työpaikka, muutto, kiire yms.) kun huomasin, että minulla oli toistuvasti sydämentykytystä. Tuntui kuin sydän pyrkisi ulos rintakehästä ja pomppi miten sattuu. Kesti ehkä noin 10 minuuttia. Tämä ilmeni etenkin lepotilassa.

      Kävin lääkärillä, sydämestä löydettiin ultrassa lievä läppävuoto, joka ei kuitenkaan välttämättä ole aiheuttanut häiriöitä. Todettiin vaarattomaksi, muuta ei löytynyt.

      Suvussa on myös muilla ollut näitä lisälyöntejä. Onko sinun suvussasi ollut vastaavia tapauksia?

      Joskus itsellänikin on myös ollut hartiat ja rintalihakset niin jumissa, että kipu tuntuu sydämen kohdalla pistoksena. Minäkin olen pelästynyt tunnetta ja se myös osaltaan voi aiheuttaa hengenahdistusta. Kannattaa kokeilla onko mobilatista ja hieronnasta mitään apua.

      Nyttemmin olen todennut, että kiireettömämpi elämänasenne on auttanut. En myöskään juo vahvaa kahvia (ja muutenkin vältän kahvia), koska usein sen jälkeen huomasin sydämen pomppivan epämukavasti. Kannattaa kiinnittää huomiota riittävään uneen ja välttää pahoja krapuloita. Ei tarvitse pingottaa, mutta terveet elämäntavat vähentävät näitä "rytmihäiriöitä". Älä urheile flunssaisena tai krapulassa!

      Kannattaa toki tutkituttaa itsensä, saa ehkä levollisemman mielen. Miksei nuorellakin ihmisellä voisi olla sydänvikoja, mutta olisi todennäköisempää että olisit oirellut jo aiemmin! Usein kun kyse on näistä sinänsä harmittomista mutta epämukavista lisälyönneistä ja tykytyksistä, ei nuoren ihmisen kohdalla lääkäri löydä mitään syytä.

      Olet kuitenkin käynyt jo monissa testeissä. Yritä nyt hetkeksi unohtaa stressi ja pelkosi, niin oireet saattavat kadota. Tsemppiä elämään! :)

      • argh

        kiitoksia. Nää viestit on hieman helpottanu oloani, tai siis tarkoitan etten koko ajan elä suuren pelon vallassa. Oireet eivät ole kadonneet mutta ovat ehkä helpottaneet kun olen taas uskaltanut liikkua ja urheilla normaalisti. Luulen että tämä paha stressi ja epäsäännölliset elämäntavat yhdistettynä jumiin selkään ovat toivottavasti syynä näihin oireisiin.
        Itsekin olen kahvin juontia vähentänyt ja näin välttänyt ylinmääräiset tykytykset. Tuntuu että liikunta on aukaissut hartialihaksia ja siten hiukan auttanut. Ja mielikin on jo vähän parempi. Huomasin heti kun en uskaltanut urheilla, että mielialakin laski sitä myötä. Nyt kun rakkaan elämäntavan on taas uskaltanut ottaa käyttöön, stressikin on vähän helpottanut. Miten muuten tuo rintakipu urheillessa? Jos se on paikallista ja sen pystyy osoittamaan niin sekö ei ole sydänperäistä? Siis urheillessa? Itsellänikin aika vaikea elämäntilanne menossa mutta eiköhän tästä selvitä.. Toivotaan.
        Ajattelin harkita kiropraktikolla käyntiä, jos sieltä löytyisi se lopullinen apu tähän jutttuun. Silti kyllä välillä mietityttää tuo sydänvika juttu ja muut. Monet nuoret urheilijathan ovat kuukahtaneet kesken harjoitusten ja kuolleet.. Huh, noita juttuja kun lukee niin ei ainakaan helpota :/ Onhan se epätodennäköistä, mutta jollekkinhan se tapahtuu ja miksi se en voisi olla minä...? aaarrgghh..
        Btw, magnesium on auttanut myöskin vähän. Oireet ei kuitenkaan katoa, prkl.. Osaakohan kukaan sanoa pääseekö näistä koskaan lopullisesti eroon vai pitääkö näiden kanssa vain oppia elämään??? Koittakaahan pärjäillä te joilla samoja ongelmia.. Seotaan yhdessä :D


      • Haluaisin itsekin varmuuden

        Miten siihen sydämen ultraan pääsee, voiko vaan itse haluta siihen, vai onko se vain et lääkäri määrää siihen.


    • tiinu

      Sydänviassa kyllä useimmiten pahin oireilu tulisi juuri liikkuessa. Monella sydän lyö ylilyöntejä esim stressaavan elämäntilanteen aikana. Tunne on kamala, tuntuu kun sydän ehkä menisi monta kertaa ympäri. Ikäiselläsi tuskin sydäntautia on! Ylilyönnit saattavat liittyä kovaan kahvinjuontiin, stressiin, valvomiseen yms. Useimmiten ovat täysin vaarattomia.

    • täällä kans .....

      heippa,
      itselläni ollut samat oireet jo pari kuukautta..lääkärissä olen käynyt ja keuhkot & syän oli ok.. olen ollut kamalan stressin alaisena ja lihakset mennyt ihan jumiin selkä/niska/rinta- lihakset.. ihan hirveetä.. mutta nyt oon alkanut taas liikkuman enemmän niin ehkä vähän auttanut:) ja pitää vaan olla positiivinen, kun mulla vielä tullut ahistusta ja paniikkikohtauksia tän kaiken myötä! mutta kannattaa muistaa että näistä asiosta voi puhua vapaasti, perheelle ja ystäville että he tietävät mistä on kyse ja sinullekin tulee turvallisempi olo kun tiedät olevasi vahvan tukijoukon ympäröivänä:) jaksamista syksyyn:)

      • zig zag J

        Minulla on samantapaista . se tulee yhtäkkiä vaikka ei tekis mitään ja pulssi hakkaa tosi kovaa ja 180-210 vauhtia . hakkaaminen loppuu yleensä jysähdykseen rinnassa ja pistoon joka säteilee kasvoihin jalkoihin ja käsiin jonka jälkeen sydämeni pulssi laskee todella nopeasti 60-65. Normaali pulssini on 70-78.Olen kohta 16 vuotias ja huolestuttaa mikä . Niin ja kerran se kesti noin 18 tuntia kun oltiin kalassa enkä tyhmänä miehenä tajunnut mennä lääkäriin vaan rupesin juomaan alkomaholia, kunnes illalla kun lähdettiin pois niin sekosin täydellisesti ... sydämen ylin pulssi oli tuolloin noin 212.Voisi yrittää saada tuon kohtauksen ja mennä kohtauksen aikana sairaalan ensiapuun nii johan rupeis tutkia!


      • zig zag J kirjoitti:

        Minulla on samantapaista . se tulee yhtäkkiä vaikka ei tekis mitään ja pulssi hakkaa tosi kovaa ja 180-210 vauhtia . hakkaaminen loppuu yleensä jysähdykseen rinnassa ja pistoon joka säteilee kasvoihin jalkoihin ja käsiin jonka jälkeen sydämeni pulssi laskee todella nopeasti 60-65. Normaali pulssini on 70-78.Olen kohta 16 vuotias ja huolestuttaa mikä . Niin ja kerran se kesti noin 18 tuntia kun oltiin kalassa enkä tyhmänä miehenä tajunnut mennä lääkäriin vaan rupesin juomaan alkomaholia, kunnes illalla kun lähdettiin pois niin sekosin täydellisesti ... sydämen ylin pulssi oli tuolloin noin 212.Voisi yrittää saada tuon kohtauksen ja mennä kohtauksen aikana sairaalan ensiapuun nii johan rupeis tutkia!

        Päivystykseen jos rytmihäiriö kestää useamman tunnin. Siinä on 48 tuntia alkamisesta aikaa saada homma kuntoon ilman raskaita lääkkeitä.

        En suosittele kuitenkaan tarkoituksellista kohtauksen aloittamista. Jos se alkaa itsestään niin päivystykseen, muuten ei liene edes ongelmaa.


      • dude 25v
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Päivystykseen jos rytmihäiriö kestää useamman tunnin. Siinä on 48 tuntia alkamisesta aikaa saada homma kuntoon ilman raskaita lääkkeitä.

        En suosittele kuitenkaan tarkoituksellista kohtauksen aloittamista. Jos se alkaa itsestään niin päivystykseen, muuten ei liene edes ongelmaa.

        Noh, itse taistellut kyseisten vaivojen takia 1.5v tuloksetta... fysiatrian erikoislääkäri (viimeisin tutkimut kun kävin kuvauttamassa niskat tietokonetomografiassa) sanoi ettei saisi mennä naksauttamaan niskoja. pitänee siis käydä avaamassa muu kroppa jos siitä saisi apua. tuo on melkein ainoa hoitomuoto jotai ei ole vielä kokeiltu hartioihin ja selkään. vesihoitoa, sähköhoitoa, urheiluhierojaa, tulehdusvoiteet, kylmägeelit...vaikka ja mitä.... rintalihakset aivan jumissa ja vasenta rintaa särkee jatkuvasti. siinä samassa kun on tullut vielä ahdistusta ja paniikkikohtauksia niin se pelottaa että on sydämestä johtuvaa. röntgenissä kuulemma sydän oli normaalin kokonein eikä herättänyt huomiota. ultaan en ole päässy vaikka olen kysynyt siitä. sanovat ettei ole tarvetta sille. jatkuva päänsärky joka häiritsee pahasti elämää ja on voimakasta, olen jopa työkyvytön. burana ei juuri auta, eivätkä muutkaan kipulääkkeet, tosin niitä on tässä reilun vuoden aikana tullut syötyä kyllä niin paljon että tolet alkavat olla jo korkeat että niissä ei riitä tehot enään. liikuntaa olen yrittänyt lisätä mahdollisimman paljon, kahvin juonnin lopettanut melkein kokonaan ja tupakasta olen luopunut.. mikään vaan ei tunnu auttavan.
        Olisi kiva kuulla ketjun aloittaneelta ovatko hänen oireensa jo hävinneet tässä aikojen mittaan ja mikä oli se ratkaiseva hoitokeino..


      • Tompsuh
        dude 25v kirjoitti:

        Noh, itse taistellut kyseisten vaivojen takia 1.5v tuloksetta... fysiatrian erikoislääkäri (viimeisin tutkimut kun kävin kuvauttamassa niskat tietokonetomografiassa) sanoi ettei saisi mennä naksauttamaan niskoja. pitänee siis käydä avaamassa muu kroppa jos siitä saisi apua. tuo on melkein ainoa hoitomuoto jotai ei ole vielä kokeiltu hartioihin ja selkään. vesihoitoa, sähköhoitoa, urheiluhierojaa, tulehdusvoiteet, kylmägeelit...vaikka ja mitä.... rintalihakset aivan jumissa ja vasenta rintaa särkee jatkuvasti. siinä samassa kun on tullut vielä ahdistusta ja paniikkikohtauksia niin se pelottaa että on sydämestä johtuvaa. röntgenissä kuulemma sydän oli normaalin kokonein eikä herättänyt huomiota. ultaan en ole päässy vaikka olen kysynyt siitä. sanovat ettei ole tarvetta sille. jatkuva päänsärky joka häiritsee pahasti elämää ja on voimakasta, olen jopa työkyvytön. burana ei juuri auta, eivätkä muutkaan kipulääkkeet, tosin niitä on tässä reilun vuoden aikana tullut syötyä kyllä niin paljon että tolet alkavat olla jo korkeat että niissä ei riitä tehot enään. liikuntaa olen yrittänyt lisätä mahdollisimman paljon, kahvin juonnin lopettanut melkein kokonaan ja tupakasta olen luopunut.. mikään vaan ei tunnu auttavan.
        Olisi kiva kuulla ketjun aloittaneelta ovatko hänen oireensa jo hävinneet tässä aikojen mittaan ja mikä oli se ratkaiseva hoitokeino..

        Minulla ihan samanlaista kuin dedu 25v:llä.. Tuntuuko sinustakin että pää olisi vähän kuin koko ajan jumissa tai sillein porkkana olo ? Minulla on vielä tälläistä ja öisin ei saa nukuttua juurikaan. :/


      • näköjään
        Tompsuh kirjoitti:

        Minulla ihan samanlaista kuin dedu 25v:llä.. Tuntuuko sinustakin että pää olisi vähän kuin koko ajan jumissa tai sillein porkkana olo ? Minulla on vielä tälläistä ja öisin ei saa nukuttua juurikaan. :/

        olekkaan yksin. Tuohan kuulostaa ihan mun tapaukselta, kun ymppää duden ja Tompsuhin viestit yhteen. Mä kun jo luulin ettei enää muu auta kun pehmustaa makuuhuone ja ruveta vihannekseksi, sinänsä kiva kuulla että tällästä vaivaa on jollain muullakin vaikkei tätä nyt kenellekkään varsinaisesti toivokkaan. Mutta minä kans saanu jotain apua hierojalla käynnistä, osteopaatillakin olen käyny pariin kertaan, mutta hoksasin ettei se vaan yksinkertaisesti osaa hommaansa vaikka sanoo ettei sieltä kaikki auennu niin eipä tuo ammattiylpeydeltää lotkauttanu korvaansakaan. Joten suosittelen kyllä kokeilemaan muitakin kuin vaan yhtä naksauttajaa niksauttajaa, mikäli ensimmäinen ei tuota haluttua tulosta. pakkohan sen avun on jostain löytyä.......niin ja tietenki omaa kropanhuoltoa unohtamatta.


    • täällä myös

      Todellakin helpottavaa kuulla että muillakin samoja oireita. Itse olen 21v ja oireet alkoivat n. kuukausi sitten. Epämääräistä tunnetta rinnassa, ahdistusta ja myös paniikkihäiriö. Meni hetki ilman oireilua, kunnes eilen illalla alkoi rinnassa vasemmalla puolella outo tunne joka säteili välillä kylkeen ja välillä olkapäähän. Helpotti hieman kun hieroin ja venyttelin. Siitä asti ollut painava ja epämiellyttävä olo hartioissa sekä rinnassa. Olen jo kauan tiedostanut että hartiani ja niskani ovat jumissa, mutta nämä oireet saivat tajuamaan kuinka jumissa ne oikeasti ovatkaan! Ei todellakaan ole kivaa tämmöinen! Taidampa alkaa varailemaan aikaa jonnekkin...

      • .

        Ja edelliseen lisätäkseni, on kova stressi päällä kouluhommista, eikä elämäntavatkaan ole ehkä terveellisimmästä päästä..


    • em b

      et ole hullu etkö välttämättä sydänvikainen ,mutta oireesi ovat samanlaiset kuin mulla keuhkoemboliasa
      jos muuten et apua saa ota lääkärin kanssa esiin

    • Murhe rakkaudessa

      Minulla sydänsurut ja murheet, tekee selkäni tosi kipeäksi.

      • Rakkaustar

        Olisko joukkuueeseen palsta rakkaushuolien parempi


    • Äläpelkääkuolemaa

      Itse olen kohta 18v tyttö ja on rintakipuja urheillessa sekä rytmihäiriöitä. Mutta minulla on ollut myös sydänlihastulehdus, joka taas tuli siitä että urheilin kuumeessa. Se kipu oli aivan erillaista kuin se pisto ja vihlonta jota normaalisti tuli urheillessa. Että silloin kyllä tiesi et nyt ei todellakaan ole kaikki kunnossa. Oikeaan käsivarteen otti kipeää sydämmenlyöntien yhteydessä. Että en usko että ne olisivat sydänkipuja. Ehkä selkäkipuja tai lihaksista johtuvaa.tai ehkä keuhkot joutuvat liian kovalle. Kaikki ovat siinä lähekkäin ja se on vaikea hahmottaa milloin sattuu mihinkin. Eli minä en murehtisi jos tutkimuksissa ei näy mitään hälyttävää. Minullakin rytmihäiriöitä tulee ja tuntuuhan ne muljahtelut ikäviltä mutta ei ne vaaraksi ole.

    • Anonyymi

      Mua helpotti ku osti happisaturaatio mittarin. Ehkä Kuulostaa höpsöltä mutta rauhoittaa mieltä ku se näyttää esim 95 niin rauhoittaa mieltä. En tiedä auttaako teitä.
      Ymmärrän teitä ja miltä toi tuntuu.
      Oho te kirjoititte jo 2006

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe