Erittäin pitkään kestänyt kuumeilu :/

turhautunut_

Olen ollut jo hieman yli 2kk(!) lievässä kuumeessa. Kuumetta on välillä vähän alle, mutta usein vähän yli 37 astetta. Kävin lääkärissä siínä vaiheessa kun olis sairastellut n. 3½ viikkoa. Mitään vikaa ei löytynyt testeistä (ottivat verikokeen ja siitä tekivät testejä), itseasiassa tulokset oli erinomaiset. Lievän kuumeilun lisäksi mitään muita oireita ei ole ollut.

Lääkärin mukaan kyseessä on jokin viruspohjainen tauti, joka voi olla varsin pitkäkestoinen. Itseä alkaa vaan ihmetyttämään, että voiko kuumeilu tosiaan kestää näin älyttömän pitkään. :(

Onko kenelläkään teistä, tai jollakin tuttavallanne ollut tänä talvena tämä sama viirus? Sinänsä lääkärin mielipide on varmaan oikea, koska tosiaan mitään muita oireita ei ole ollut. On vaan aika kova paikka olla harrastamatta mitään vars. liikuntaa näinkin kauan. :|

96

74619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

      Ensin oli tammikuussa tauti: nuha, yskää, jäykkää limaa kurkusta, mutta vain vähän kuumetta ja nytkin sitten vielä kuumetta 37 astetta, vaikka oma lämpö normaalisti on nippa nappa 36. lisäksi on huomattava, että olemme ottaneet taudin hoidon tosissaan, siis levänneet.

    • varusmies vekaralta

      tammikuun puolivälistä asti, melkein heti inttiin lähdettyäni alkoi flunssa, minkä aikana välillä on ollut enemmän ja välillä vähemmän kuumetta. nyt alan vasta tervehtyä: nyt ei ole muuta kuin nuhaa ja vielä pientä kipua rinnassa (lääkärin mukaan lihaskipua, mikä johtuu siitä että olen yskinyt sairastelun aikana välillä paljonkin)

      kuume on suurimman ajan ollut juuri sellaista vähän päälle 37 asteen kuumetta ja se on yleensä laskenut aamuksi. nyt onneksi ei ole enää ollut juuri kuumetta... maanantaina vielä vähän, mutta nyt on jo monta päivää ollut pelkkää nuhaa. taudin aikana on ollut kovaa yskää ja siitä johtuvat rintakivut ja nuhaa välillä pahastikin. ääni on välillä ollut kauhea ja kurkkukin vähän kipeä. poskiontelot eivät ole tulehtuneet mutta turvotusta on alueella pariin kertaan ollut varuskuntasairaalan ultraääni-testissä. meillä armeijassa näitä sairasteluita monella pitkittää vielä se paljon hiljaisella äänellä puhuttu homeongelma

      • Anonyymi

        Juuri homert sairastuttaa.Ja aiheuttaa lämpöilyä.Heti pois home asunnoista.Jos sädedieniä voi terveys mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri homert sairastuttaa.Ja aiheuttaa lämpöilyä.Heti pois home asunnoista.Jos sädedieniä voi terveys mennä.

        sädesieniä


    • pam

      Myös minulla samantyyppistä oireilua, pari viikkoa kohta. Työterveyhoitajalla olen käynyt ja 3krt otettu pika-tulehduskoe, parhaillaan 12 mut nyt 5 eli normaali. Lämpö pomppoilee 36.5 ja n37.8 välillä. Ei oikein viiti lääkärinkään mennä ku ei mitään muita oireita ole ja eli hoitaja osaa kysellä ja päätellä saman.... jokin viruspohjainen tauti. Mitähän pitäis tehdä? Yritän levätä mut ei taho pää kestää jatkuvaa kotona oloa, joten yritän käydä töissä (ns. konttorihommaa).

      • Kummallinen kuumeilu

        Myös täällä on sama vaiva. Lämpöilyä on kestänyt jo reilut kaksi vuotta. Lämpö kohoaa, kun on hiukankin rasitusta, esim. kaupassa käynti nostaa lämmön noin 37,3-37,5 asteeseen, levossa lämpö on tuommoista 36,8-37. Mutta sen lisäksi olen alkanut saamaan vastapainoksi myös kovia alilämpökohtauksia, eli lämpö saattaa yhtäkkiä laskea alle 36 asteen ja silloin tulee kamalat kylmänväristykset, koko kroppa on jäässä ja mikään ei siihen sitten auta..outoa, mutta lääkärit eivät ole myöskään löytäneet vaivan aiheuttajaa lukuisista tutkimuksista huolimatta.


      • pam

        Eli nyt löyty syy: tk:ssa ensiks epäilivät poskiontelotulehdusta; mut kun iho rupes kellastuun niin vaatimalla vaadin myös maksa-arvojen mittausta. No ne oli tosi korkeella ja kiireesti sairaalaan. Ja tauti on mononukleoosi eli ns.pusu-tauti. Kuumeilu jatkuu edelleen ja iho keltainen plus punaisia läikkiä täynnä, hirvee kutina. Aika yleinen tartuntatauti mut enpä ollu kuullu ennen. Menee ilman lääkitystä ohi mut kestää kauan ja pitää olla tosi varovainen ku perna on laajentunut, ei urheilua pitkään aikaan.... Opetus: menkää lääkäriin jos jokin tauti jatkuu ja jatkuu ja vaatikaa tutkimuksia...


    • lämpöä

      yli 6kk jatkunut lämpily, alkanut viime syksynä. kaikki verikokeet, plus keuhkokuvat, poskiontelosysteemit otettu, ei mitään löytöjä. Mikähän tässä itsellänikin on, lekuritkaan ei kohta kekis mikä vois vaivata tai mitä tutkia...

    • tämä tauti...

      kesti monta vuotta.
      En ole vielläkään täysin parantunut.
      Voin vain sanoa etten ole ainut.

    • kasio

      Itselläni on ollut lämpöilyä pian jo neljä vuotta. Korkeimmillaan 37,5, yleensä pari kymmenystä alempi. Olin todella kiukkuinen, sillä en oikein uskaltanut harrastaa rankkaa liikuntaa. Monta kertaa sain samat vastaukset peruskokeista - kaikki arvot olivat aivan ihanteelliset. Yli vuoden hinaamisen jälkeen menin puhumaan urheilulääkärille, jonka tiesin ymmärtävän liikuntaturhaumani. Hänen kauttaan pääsin infektiolääkärille ja sairaalaan tutkimuksiin. Kaikki mahdolliset verikokeet otettiin, sekä tuberkuloositesti ja kehon tietokonekuvaus. Koska vatsani oli ollut melko löysällä usein, sain myös lähetteen paksunsuolen tähystykseen ja vatsalaukun tähystykseen. Suolesta löytyi vasta mikroskooppianalyysissä tulehdusmuutoksia, (sarkoidoosi) jotka olivat lääkärien mukaan aivan selvä vastaus ongelmaan. Lääkityksenä olisi ollut monen vuoden kortisonilääkitys ja sitä tietenkin pelästyin. Olen muihin, lievempiin vaivoihin käyttänyt vakuuttavalla menestyksellä vitamiinikuureja ja niinpä nytkin marssin vitamiinilääkärille. En tiedä auttoiko se vai mitä ihmettä tapahtui, mutta lääkitystä edeltävässä kontrollitähystyksessä ei ollutkaan mitään tulehdusta enää ja koko homma peruuntui. Onneksi! Sen jälkeen lopetin kuumeen mittaamisen ja aivan satunnaisissa mittauksissani olen todennut lämmön edelleen olevan kohollaan. Eli ilmeisesti mitään syytä ei sitten kuitenkaan ole. Suolistotulos kuitenkin todisti sen, että peruskokeiden lisäksi voi olla syytä tehdä tarkempia ja laajempia tutkimuksia. Sen ymmärsi tämä infektiolääkäri, jolle lopulta päädyin. Ehkä urheilulääkäri osaisi sinuakin "turhautunut" ymmärtää!

      • lämpöä

        Mitä muita oireita sulla oli? Mullakin tuo liikuntaharrastus on ollut tauolla jo yli 6kk, joten alkaa ahdistamaan. Pitää vain useat eri mahdollisuudet kartoittaa, että voi läälärillekin ehdotella eri mahdollisuuksia, tuntuu, että heiltäkin on konstit vähenemässä. Tsoin muutaman päivän kestävät pidemmät tutkimukset varmaan auttavat lisää...


      • Olet mitä syöt!

        Minulla oli myös 10 vuotta sitten flunssa ja lievää kuumeilua vähintään 3kk. Söin ainakin 3 antibioottikuuria. Kuume nousi pahimmassa vaiheessa yli 40, eikä antibiootit tehonnut. Nieluun tuli rakkuloita, enkä pystynyt juomaan oikein kuin vettä, kun se ei niin kirvellyt. Tulehdus arvot olivat yli 100 ja jaloissa punaisia läiskiä.

        Isäni mietti jo silloin, että ei kai sinullekin tämä Chronin tauti tule, koska samaa putkeahan se kaikki on suusta takapuoleen asti.

        Taudista kuitenkin, ajanmyötä selviydyin tai niin ainakin luulin.

        5 vuotta meni ja tukka tippuu päästä (peruukkiin piti turvautua) ja olin todella väsynyt ja vaivaa oli jos jonkinmoista. Lääkäristä en kuitenkaan apua saanut. Ylävatsakipuun antoivat litalginia ja Ranixalia. Suolisto oli huonossa kunnossa, eikä vitamiinit imeytyneet. Hiuksista otettu testi osoitti, että minulla on 20% normaali ihmisen vitamiineista. Samalla selvisi hiivasyndrooma, vuotava suoli jne.

        Siitä alkoi uusi elämä ja ruokavalio ja sain uutta energiaa. Flunssaa ei ole ollut moneen vuoteen, kunnes nyt. Ruokavaliosta on lipsuttu, vaikka luomua suosinkin. Työstressi painaa. Vatsa on ollut sekaisin pitkään ja flunssa on pitkittynyt samoin lievää lämpöä on ollut. Maitohappoja en ole nyt syönyt, mutta d vitamiinia olen ottanut ja useamman vuoden 125mikrogrammaa/pv muut vitamiinit.


    • Myyrä

      Muutamat eläimistä ihmisiin tarttuvat taudit saattavat olla hyvinkin sitkeitä. Saattavat kestää jopa vuosia.

      Nyt on paljon erilaisia pikkujyrsijöitä, jotka levittävät esim. myyräkuumetta. Myös jänisruttotartunta voi olla mahdollinen. Näiden taudinkuva saattaa vaihdella oireettomasta vaikeaan. Yleistä on kuitenkin pitkäaikainen, mutta yleensä kuitenkin lievä kuumeilu ja lihaskivut. Usein tilanne on sellainen, että ei oikein teidä onko sairas vai vähemmän sairas.

      • mononukleoosi

        mononukleoosi


    • koce

      Olin viimevuonna noin 3-4kk kuumeessa 36.8 -37.2 ja keuhkoissa tuntu olevan jotain vikaa, asuttiin homeisessa talossa 4v.olin suunnilleen koko kevään ulkona ja töissä ja paranin kun kesällä mittasin olin terveenä maalikuuhun -06 asti. (muutimme joulukuussa -05 pois talosta) kunnes taas puhkesi 37.5kuume ja nyt ollut 3vk 36,9-37.5, ja keuhkoissa taas joku (tulehdus ilmeisesti). lääkärille edes viitsi mennä kun viimeksi kävin kaksi kertaa eikä mitään vikaa ollut, olo on väsynyt kipeä, päätä särkee.. mutta odotellessa taas parantumista ei voi muutakun olla mittaamatta kuumetta. :(

      • hoitsu

        sama juttu meikäläisellä myös, että kuumeilua parin vuoden ajan ja kaikki kokeet ok.lopulta lääkäri sanoi että lopeta se mittaaminen ja jatka elämääsi että kuume vaihtelee ihmisillä välillä ja niin tein. tiedän että jos mitaan lämpöä niin sitä on, mutta kun ei ole mitään kipuja ja olo on muutenkin suht koht normaali niin kaikki on kait sitten ok...


    • Toinen turhautunut

      Et ole lämpöongelmasi kanssa yksin.
      Huomasin kolme vuotta sitten olevani koko ajan väsynyt. Mittasin ruumiinlämpöni kainalosta ja totesin sen olevan 37,4 astetta vaikka normaalisti se on 36,6 astetta. Jatkoin mittailua useamman viikon ajan päivittäin ja tulos sama. Kävin jopa ostamassa uuden mittarinkin epäuskossani. Nyt lämpöilyä on jatkunut jo kohta 3 vuotta. Aamuisin on lämpö 37 ja siitä se nousee päivän aikana jopa 37,6 asti. Kävin lämmön takia lääkärillä, kaikki tutkittiin mutta mitään syytä ei löytynyt. Epäilivät vain aiheuttajaksi jotakin virusta, jolle ei voi mitään, katoaa vain ajan kanssa.

      Kuntoni on tuosta koko ajan laskenut ja väsymys jatkuu edelleen. Olen huomannut että vitamiinien reilu syöminen on auttanut hieman jaksamiseen, varsinkin b-vitamiinin. Lämpö ei kuitenkaan vain laske. Korkeaa kuumetta en ole sairastanut ollenkaan lämpöilyn aikana. Ilmeisesti se ei nouse.

      Olen yrittänyt jo unohtaa koko lämmön olemassa olon lääkärin suosituksesta. Kuitenkin se on vaikeaa kun lämpö vaikuttaa oloon ja jaksamiseen. Ehkä on aika kääntyä taas lääkärin puoleen.

      Toivottavasti sinulle löytyy jokin syy lämpöilyyn. Epätietoisuudessa eläminen ei ole mukavaa.

      • karppa

        Mullakin on ollut jo seitsemän viikkoa kuumetta,aamulla 37 ja illalla korkeimmillaan 38,3 eikä muita oireita.Parit labratestit otettu jossa löytyi mycoplasma bakteeri jota epäilevät aiheuttajaksi.syön nyt kolmatta antibiootti kuuriani eikä helpotusta tunnu vieläkään.


      • Kuumeillut 3 Vk. !
        karppa kirjoitti:

        Mullakin on ollut jo seitsemän viikkoa kuumetta,aamulla 37 ja illalla korkeimmillaan 38,3 eikä muita oireita.Parit labratestit otettu jossa löytyi mycoplasma bakteeri jota epäilevät aiheuttajaksi.syön nyt kolmatta antibiootti kuuriani eikä helpotusta tunnu vieläkään.

        Jokunen vuosi sitten olin raapaissut käteni kesämökilla pöydän kulmaan ja siitä tuli pieni verinen naarmu käteen, no ei siinä viellä mitään mutta aloin ihmetellä kun aloin kuumeilla monta viikkoa ja lämpö oli aluksi just kuin mullakin 37, 37,5 ja lämpö sahas edes takaisin sen normaali lämmön 36,6 ja 37,5 asteen välillä ja väsytti koko ajan ettei jaksanut oikeen tehdä mittään muuta kun lepää ja makaa sängyn pohjalla, no sitten se lämpö pomppas päivässä yli 39 asteen sen monen viikon lämpöilyn jälkeen ja menin perjantai päivänä terveskeskukseen lääkärin vastaan otolle no siellä joku arabi ylilääkäri kirjoitti yskänlääkettä ja VP-Mega vai mitälie benisiliiniä ja sanoi että jos kuume ei ole lähtenyt viikonlopun aikana pois niin tule uudestaan vastaan otolle, no viikonloppuna kuume paheni niin paljon että se alkoi lähestyä 42 astetta ja sen muistan vain siitä viikonlopusta että makasin sängyssä ja hourailin jotain ja onneksi tajusin soittaa viikonlopun jälkeen maanantaina äidilleni että vie mut sairaalaan, no äitini ja silloinen tyttöystäväni joutuivat taluttaa minut autoon ja autosta sairaalaan kun ei enää jalatkaan pitänyt alla ja muutenkin olin ihan muissa maailmoissa no nehän otti heti sisään sairaalaan ja olin teholla muistaakseni 2 viikkoa siitäkään en ole aivan varma että olinko siellä sen 2 viik.. vai kauvemmin. Teholta päästyäni aloin jo olemaan suht tolkuissani että tajus edes maaailman menosta jotain ja lääkärit tutki ja tutki, kävin joka ikisen röngen/kuvaus laitteen lävitse ja kaikki verikokeet, ensiksi ne epäili tuperkuloosia ja laittoi eristys huoneeseen keuhko-osastolle ja siellä anto pari pussia verta ja pari pussia sitä surullisen kuuluisaa hemohessiä kun hemoklopiini oli 70 vai vähän alle, viikon olin keuhko-osastolla ja onneksi keuhko-osaston lääkäri laittoi minut sydän lääkärin sydän ultra ääni tutkimukseen ja uusiin verikokeisiin mikä on tosi harvinaista että niin tehdään sanoi tämä syd.lääkäri minulle, no se tutkimus tuotti tulosta kun se syd.lääk. teki sitä sydämmen ultr.ään. tutkimusta ja huomasi jotain outoa ja pyysi tämän keuhkolääkärin katsomaan ultr.ään.monitoria niin vaikka ne ei sanonut siinä vaiheessa mitään mutta arvaa alkoko pelottaa kun se huomas sydämmessä jotain, no ne siinä yhdessä katseli niitä kuvia ja totes että selvä tapaus ja syd.lääk. sanoi kehuk.lääkärille että tämä mies tulee välittömästi hänen hoitoon ja sen jälkeen hän kertoi mikä minua vaivasi, verenmyrkytys joka on levinnyt käden naarmusta verenkirtoon ja sieltä sydämmeen ja keuhkoihin niin että sydän on tulehtunut ja toinen sydän läppä vuotaa ja kummassakin keuhkoissa oli kaksi 5cm x 5cm mätäpaiseet suunilleen tulitikku askia isommat mät.paiseet ja olen todella kiitollinen tälle keuhko lääkärille joka oli muuten Puolalainen että laittoi minut tutkittavaksi tälle sydän lääkärille joka kauhukseni muuten sanoi että jos olisit ollut kotona viellä yhdenkin yön niin äitini ja entinen tyttöystäväni olisivat saaneet viedä minut suoraan ruumishuuneelle ! OPETUS ON TÄSSÄ SE ETTÄ ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ PITKITTÄKÖ LÄÄKÄRIIN MENOA EDES PIENEN PITKÄ AIKAISEN LÄMMÖN TAKIA JA SIELLÄKIN VAADITTE TÄYDELLISET TUTKIMUKSET ! P.S. Voi olla että tässä minun kertumuksessa on pieniä epä kohtia kun en enää muista kaikkea tapahtuneesta ! Tässä minun tapauksessani on kuoleisuus 30% - 60% koska diaknoosi oli Stafilokokki bakteeri elikä sukua Streptokokille lihan syöjäbakteerille ja tollasen pinen pitkä aikaisen lämmön aiheuttaa yleensä bakteeri tulehdus mikä voi aluksi vaikuttaa harmimattomalta mutta kun lämpö nousee sitten yht äkkiä sinne 40ast. niin nopeasti sairaalaan vaan !


      • ikuisesti lämpöä

        mulla on kaikki samat oireet, kuumetta nyt 8kk. mitähän tähän keksis. Päätä vähän jomottaa, jaksamaton olo kokoajan.... turhautuminen on suurta...


      • Neitonen32

        Mulla on ollut kuumetta 02/2012 lähtien. Kuumetta on joka ikinen päivä yli 38 astetta. Jos teen enemmän kotitöitä tai pihahommia niin kuume nousee yli 40 eikä laske pariin päivään. Välillä aamuisin on 42 kuumetta ja silloin on todella huono-olo. Lääkärissä käynyt ja kokeita otettu mutta mistään ei löydy vikaan. Kaikki arvot ovat hyviä/normaaleja. Mitkään lääkkeet ei auta kuumeen laskuun. Lisäksi on sydänvikaa ja kuumeen alkaessa alkoi pänsärky jota ei saa millään lääkkeellä pois. Kaikki alkoi kun otin sika-piikin loppu vuonna 2011. Mä väitän että se on aiheuttanut mulle tään kuumeen. Olen 32 vuotias nainen joka joutuu jäämään sairaseläkkeelle. Voin sanoa että riipaisee ja lujaa.


    • wanhaki jo

      Sama juttu mullakin ei vaan nosta kuumetta olenkaan syöminen on hankalaa vaikka sais sitä het laihtuakkin hiukan koska kummastelen kun wanhakin vie sai moisen taudin todella outoo

    • -katja-

      Heips!

      Täällä ollaan myös kuumeiltu (37.6-38) reilu viikko eikä syytä löydy.. Lääkärissä olen käynyt, siellä on otettu verikokeet ja pissakokeet jotka kuten muillakin - erinomaiset. Tulehdusarvot normaalit ja leukosyytit kans. Mulla kuumeen kanssa samaan aikaan alko lievä alavatsakipuilu, sattuu kun painaa tai liikkuu tietyissä asennoissa. Epäiltiin umpilisäkettä mutta kun tulehusarvot ei seurannassa nousseet, sanoivat sen olevan epätodennäköinen oireiden aiheuttaja. Sisäultrassa löytyi kohdusta hyvänlaatuinen kasvain, joka saattaa lähteä mensujen mukana pois tai ellei lähde niin kaavitaan pois. Sekään ei kuitenkaan lääkärien mukaan nosta kuumetta eikä selitä alavatsakipujani. Sanovat että on kai suolisto-oiretta, vaikka mitään ongelmia suolen toiminnan kanssa ei mulla ole! Saikkua vaan ja kotiin. Mitään muita kokeita eivät tee kun ottavat tulehusarvot ja tsekkaavat pissan. Kun ovat ok --> kotiin sairastamaan, ilman selitystä.. Harmittaa!! Ei viittis nyt kovin kauaa maata saikulla selittämättömän kuumeen ja kivun kanssa!

      • lääkäriin

        mene lääkäriin ja pyydä ottamaan myyräkuumetesti! Tuloksen saat todennäköisesti muutamassa tunnissa.


    • Kuumeilua

      On niin tosi rasittavaa, kun lämpöä on joka toinen päivä. voi olla että keuhkoissa on tulehdusta, mutta todella ärsyttävää tällänen. mulla on toi kuumeilutaipumus ollu jo vuodesta 1995 jolloin se alkoi 3kk lämpöilyllä. Kunto on jo ihan mennyt.

    • Sohvi

      Minä rupesin mittaamaan kuumetta noin 3 vko sitten, kun oli väsynyt olo. Koko ajan se pysyy siinä 37 paikkeilla, todella ärsyttävää! mulla on kyllä myöös muuten väsynyt olo, unentarve on lisääntynyt ja joskus on huono olo, mutta senhän ei tarvitse liittyä tähän. (sitä paitsi olen niin luulosairas että aiheutan varmaan oireita itselleni kun kuvittelen sairastavani kaiken maailman syöpiä..) Nyt tänään otettiin verikoe, saa nähdä millaisia tuloksia.. Toivottavasti tämä nyt olisi vaan joku tällainen virus..

      Parane pian!

    • Nimetön

      mulla alkoi puolvuotta sit lämpöily..lämpö aina aamuisin 37.5 iltaisin vvähemmän..nousee ja laskee miten sattuu. aamulla saa juosta vessassa miljoonat kerrat ennenku voi harkita ulos menoa.sormet tärisee joskus ihan mahottomast.ikänä ois voinu osata kuvitella et nii nopiaa voivat vipattaa.yleensä kun menen maate.raskas hengittää ajoittain.pää kipëa vasemman puolelta ohimon kohdalta ja silmässä tuntuu paineen tuntu.hmm..mitä nyt sit lie onkaan..kilpirauhas kokeet on nyt otettu ja ne oli hyvät. huomenna menen uusiin verikokeisiin.tiedä vielä mitä ottavat ja papanäyte ja solunmuutos testit jos niissä jotain on..onko muillakin näitä samoja oireita kuumeilun lisäksi? mitä mahtaa olla

    • Kohtalotoveri

      Olipa helpotus löytää kohtalotovereita täältä! Minullakin lämpöilyä nyt takana 4 kuukautta. Alkoi keuhkokuumeella ja vaikka keuhkokuumeen todettiin olevan ohi, lämpöily jatkuu. Ei oikein tiedä, mitä uskaltaa tehä ja mitä ei, ettei pahenna tilannetta. Lääkäri sanoi että aikuisella lämpöily ei nyt ole niin vaarallista... Uskoisko tuota. Kuten joku tässä ketjussa joku sanoikin, että jos kaupassa käy niin kuume lähtee saman tien nousuun.

      Outoa.. Jos joku teistä saa lämpöilylleen vastauksen, niin ihan mielenkiinnosta - kertokaa tännekin :-)

    • Homeestako?

      Moi! Mulla ollut kans kuumetta 3 viikkoa, välillä 38 välillä 37,5. Normaali lämpö on tasan 36.6 ja kuumettakin harvoin. Nyt on kaikkia testejä tehdut ja tulehdusarvot olleet koko ajan malatat. Lääkäri veikkas viruksen aihettajaa ja nyt otettu sitten virusvasta-ainett ym myössydänfilmi otettiin ja röntgenkuvat keuhkoista ja poskionteloista. Syytä ei vielä tiedessä. Osa alan ihmisista veikkaa home altistusta, jota työpaikalta löytyny. Muita oireita ei juurikaan ole ollut, mutta kerran voimakas ihottuma ja siitä tämä sitten lähti. Ihottuma lähti nopeasti, mutta kuume ei.

    • Oni82

      Itsellä tulee nyt kanssa viikonloppuna 2,5 viikkoa kuumeilua täyteen. Alkoi nimenomaan pienellä lämmöllä...mittari näytti asteita noin 36.7:n ja 37.5:n asteen väliltä. (normaalilämpöni on 36.4). Sain silloin sairaslomaa töistä, mutta sairasloman loputtua ei tilanne ollut muuttunut mihinkään.

      Menin siis uudelleen lääkärille ja vaikka aiemmissa testeissä olivat tulehdusarvot kunnossa ja nielun pikaviljely oli negatiivinen, motettiin ne kuitenkin uusiksi. Molemmat olivat taas normaalit, mutta tällä kertaa kurkusta otettiin kunnollinen viljely, jonka tulokset osoittivat, että minulla oli angiina. Sain siihen 10 päivän lääkekuurin V-PEN 1500 antibioottia.

      Siitä muutama päivä eteenpäin oireeni vain yltyivät ja mukaan tuli myös kova yskä ja nuha. Kuume pysyi jotakuinkin samana..välillä se hieman kohosi.

      Mikään kun ei ollut muuttuakseen menin uudelleen lääkäriin (4 päivää labratestien tulon jälkeen) ja lääkäri vain totesi, että olen saanut viruspohjaisen flunssan angiinani päälle ja, että lääke puree kyllä niinkuin pitää. Sinänsä puhui aivan totta, että kurkkukipu minulla nyt onkin jo kadonnut. Tämä lääkärikäyntini oli siis sunnuntai

      Maanantaina kuumeeni oli kivunnut jo reilummin yli 38 asteen ja sama jatkui myös tiistaina. Keskiviikkona herättyäni huomasin lämpöni olevan vain hieman kohollaan (noin 36.7 astetta) ja oin tietysti innoissani olettaessani, että nyt olen parantumassa. Tänään kuitenkin herättyäni ja huomattuani, että lämpö on edelleen samoissa..selvästi koholla, noin 37 asteen paikkeilla, alkaa epätoivo ja turhautuminen hiipiä puseroon...olen selvästi samassa pisteessä kuin noin viikko sitten.

      Työni on laadultaan sellaista, että pienessäkään kuumeessa en sitä jaksaisi tehdä, joten olen ollut nyt jo todella pitkällä sairaslomalla, kun otetaan huomioon, että lääkärien mielestä minulla on vain flunssaa. Olen levännyt tunnollisesti ja lääkkeet olen ottanut tunnollisesti.

      Suunnitelmissa on mennä huomenna takaisin työterveysasemalle hakkaamaan nyrkkiä pöytään, että nyt loppui tämä ainainen flunssasaarna ja kunnolliset testit kehiin, jotta vaivani saadaan selville ja hoidettua...!!!

      • Oni82

        Enpä tiedä miten paljon tällä mahtaa olla merkitystä, mutta siis tällä hetkellä (niinkuin aiemminkin) mukana on myös humiseva paine päässä ja varmaankin sen mukanaan tuoma pieni huimaus.

        Sen lisäksi eilen oikea korvani meni lukkoon...kuulo siis siinä korvassa selkeästi huonompi kuin vasemmassa. Nuo sinänsä voisivat mielestäni viitata korvatulehdukseen, mutta kun ne oireet ovat tulleet käytännössä vasta antibioottikuurin aloituksen jälkeen ja tulehdusarvoni tosiaan ovat olleet kokoajan normaalit. Antibiootilla kuitenkin korvatulehdus hoidetaan, joten outo juttu se olisi, että nykyinen kuurini ei myös sitä olisi parantanut.


      • fsdadfsadfsasdfa
        Oni82 kirjoitti:

        Enpä tiedä miten paljon tällä mahtaa olla merkitystä, mutta siis tällä hetkellä (niinkuin aiemminkin) mukana on myös humiseva paine päässä ja varmaankin sen mukanaan tuoma pieni huimaus.

        Sen lisäksi eilen oikea korvani meni lukkoon...kuulo siis siinä korvassa selkeästi huonompi kuin vasemmassa. Nuo sinänsä voisivat mielestäni viitata korvatulehdukseen, mutta kun ne oireet ovat tulleet käytännössä vasta antibioottikuurin aloituksen jälkeen ja tulehdusarvoni tosiaan ovat olleet kokoajan normaalit. Antibiootilla kuitenkin korvatulehdus hoidetaan, joten outo juttu se olisi, että nykyinen kuurini ei myös sitä olisi parantanut.

        Selvisikö koskaan mikä tauti sinulla oli?


    • mimmi-

      itselläni on ollut aivan samantapaista..kuumeilua entenkin iltaisin ja sitä on noin.37.5 . tätä on jatkunut jo viime heinäkuusta asti.. että melkein vuoden kohta..tutkittu on erittäin paljon ja mitään syytä ei vaan ole löydetty ;/

    • tillin tallin

      Hei, mulla on lievästä flunssasta alkanut pieni lämpöily, väsymys, hikoilu ja hengästyminen vähän rytmihäiriöitä, kun vähänkin jotain tekee, kestänyt melkein 3 kk. Tutkittu vaikka mitä. Viimeksi oli virusperäinen keuhkokuume, vaikkei ollut edes yskää. Ääni vain saattoi joskus puhuessa painua. Eli KEUHKORTG-kuvaa voi myös pyytää. Se oli ainoa, mistä keuhkokuume "keksittiin", tulehdusarvot oli aivan normaalit, ei siis yskää. Olen aivan poikki. Välillä olen roikkunut puolittain töissä, nyt en jaksa sitäkään.

    • vaikeehankalaihminen

      Tälläkin hetkellä jo neljättä päivää kuumeilua.. Nyt menossa asteet 37,7-38,1.

      Olen vuodesta 2005 (tyttäreni syntymästä lähtien) sairastellut joka kuukausi kuumeilua. Siis vähintään päivän tai kaksi, ja enintään noin viikon). Abaut 37,3-38,6, lähes poikkeuksetta. (Peruslämpöni on noin 36,5).

      Vuoden 2006 sain jonkin sortin kohtauksen ja pyörryin kesken pankkiasioinnin. Terkkarissa mitattiin lämpö (vasta kun mainitsin että tunnen olevani tulessa), ja lämpöä olikin reilusti yli 39. Lääkäri katsoi ja totesi "yleiskunto hyvä, voidaan päästää kotiin". Verikokeita ei silloin otettu, mutta sydänkäyrä kyllä, joka sekin oli normaali. (En voi, että kokeet olivat normaalit, koska ne olivat vajavaiset).

      Tosiaan.. Vuodesta 2005 keväästä lähtien olen sairastellut tätä "mystistä" kuumeilua, jonka diagnosointi on ollut todella vaikeaa. Viimeksi otetuissa verikokoeissa (ja virtsakokeissa) ei löytynyt mitään, mikä voisi aiheuttaa tämän.

      Ainiin, kuumeiluni on sikäli oireetonta, etten heti tajua olevani sairaana, mutta hengästyn ja väsyn todella helposti, ja olen tavallista uneliaampi.

    • Sauliite

      Minulla on ollut reilu vuoden ajan lämpöä 37,5. (Normaali lämpöni on aina ollut 36.5). Kävin lääkäreillä kyselemässä miksi näin on. Ei ollu tulehdusarvoja eikä mitään muutakaan poikkeavaa. Totesivat että olen täysin terve ja että minun normaali lämpötilani on sitten 37.5. Viimeisen kuukauden ajan aamu lämpö on ollut 37.3 ja ilta lämpö 38.1. Onko kenelläkään ehdotuksia/kokemuksia mistä tämä johtuu

      • kuumeilija kans

        Hei!

        Sanokoon mitä sanoo, niin normaalilämpö ei voi olla noin korkea, sillä jo maalaisjärkikin sanoo, että ihmisen soluille yms ei voi jatkuva korkea lämpö, jopa kuume olla normaalia. Kyseessä voi hyvin olla jokin immunologinen sairaus. Näitä ei todellakaan millään perusverikokeilla selvitetä.

        Mieti oloasi ja eloasi aikaa taakse päin. Pohdi onko sinulla jotain oireita; ripulia yms, särkyjä, väsymystä, ihottumaa ymsyms ja kaikki poikkeavat laita ylös ja mene lääkäriin takaisin ja vaadi, että kaikki tutkitaan; mm. lisämunuaiset, tulehdusarvot, lisäkilpirauhaset, sarkoidoosit ymsyms... On tosi monta syytä ja sairautta joissa kuumeilu voi olla alussa syynä, mutta terveillä ihmisillä ei ole kuumetta, niin se vain on!


      • kiehuttaa

        Minusta kuume ei voi olla normaalia, jos se väsyttää ja kolottaa niinkuin se yleensä tekee. itse olen kärsinyt epämääräisestä lämpöilystä melkein 20 vuotta. Kaikki mahdolliset verikokeet ja tähystykset ja ultraäänet on tehty, mutta mitään ei ole löytynyt. Olen siis siltä kantilta katsottuna lääketieteellisesti terve. Tosiasia kuitenkin on että kuumeilu vie voimat. On pakko pitää sairauslomapäiviä kuukausittain. Tai jos en pidä - ja tämäkin on useasti kokeiltu - pumppu alkaa seota, laihdun, yleiskunto menee huimaa vauhtia alas. Ja lopulta olen sitten pitkällä sairiksella. Liikuntaa tarttis, mutta kuumeessa ei saisi. Paha kierre!


    • lohdutonta

      On tosiaan ollut 3,5kk tätä lämpöilyä ja kuumetta, päivästä riippuen 36.9-37.8. Norm. lämpö minulla 36.5. Välillä saattaa olla päivä, jolloin lämpöä ei ole.

      Olo on jatkuvasti väsynyt ja turhautunut. Päätä särkee, joka ilta viluttaa ja olo on aivan turta. Verikokeissa ei ilmennyt mitään poikkeavaa ja virtsanäytekin OK, ei diabetesta, ei tulehdusta munuaisissa..
      Olis niin kiva taas nauttia elämästä ja jaksaa fyysisesti, käydä virkistävillä lenkeillä.. lenkillä olen yrittänyt käydä mutta jo kävely vie voimat ja lämpö nousee vaan.
      Minulla on pieni poika ja hänen kanssaan touhuilu tuntuu myös työpäivän jälkeen raskaalta lämpöilyn takia - se vaan vie voimat!

      • täällä

        kesä 2007 meni hyvin, en sairastellut tai mitään. Elokuussa tuli oikea kunnon flunssa, kuume niinkuin yleensä. Sama toistui syyskuussa, lokakuussa, marraskuussa, sekä joulukuussa. Nyt kolmatta päivää taas lämpöä, kurkussa näkyi onnettoman pieni valkoinen piste. Ei kipua kuitenkaan. vähän ärtyneisyyttä ensimmäisenä päivänä. Noh, menihän tässä taas kolme viikkoa terveenä...tai miten sen nyt ottaa. Noinakin välipäivinä on veto pois, ei jaksa tehdä mitään.. on kuin olisin sairastellut jo 5kk, lämpöä/kuumeilua vähän väliä. Veriarvot ok. Tiedä sitten onko tällä jotain perää 2v takaiseen sydänlihastulehdukseen, samalla sairastin tuolloin myös mononukleoosin, eli pusutaudin.


    • täällä kertomuksia

      Mitäköhä itelle jää jälkilöylyjä : Nyt ollu viikon 39,5-40.1 joka ainut päivä .

    • habanero hot

      Itse aloin lämpöä mittailla 1/2008 kunnon flunssan yhteydessä. Siitä asti on enemmän tai vähemmän poikkeavia kehon lämpöjä saatu, eli 7kk ajan. Minimit koko kaudella aamuisin 36,5 tienoilla ja maksimit 38,2. Välillä tulee parempia päiviä ja viikkoja jolloin huomaa asenteessaankin, että lämpö on melkein kohdallaan. Useimmiten lämpö on kuitenkin sen 37,5 mikä saa kyllä masentumaan. Muita oireita tunne, että keuhkoissa on yskittävää ja vatsassa nipistelyä, joskus huimaa. Tutkittu on vaikka mitä (verikokeita, ultraa, röntgeniä) ja mitään muuta kuin keuhkoklamydiaa ei ole löytynyt. Joskus tulee mieleen, että täytyy käydä vetäsemässä kunnon lenkki niin pääsee todennäköisesti tästäkin..

      • luulotautinenko?

        Moi,
        Herätelläänpäs tätä ketjua. Täällä näyttää olevan monia kohtalotovereita. Itselläni kuumeilu alkoi tuossa tammikuussa (09), juuri sellaista mitä aiemmissakin kirjoituksissa, eli 37.3-37.9. Kuumeilua kesti noin 3kk. Kaikenlaiset verikokeet otettiin, mutta niiden perusteella olin niin terve kuin mies vain voi olla. Koko 3kk aikana kurkkukipu tuli ja meni, mutta kuumeilu oli päivittäistä. Itse uskoin koko ajan, että minulla on angina, nieluviljelyn tulokset olivat kuitenkin aina negatiiviset. Lääkäri (työterveys) sanoi lopulta, että asialle ei voi tehdä mitään. Käskettiiin lopettaa kuumeen mittaus ja elää normaalisti. Vähitellen kuumeilu sitten loppu ja olo palautui 'normaaliksi'.

        Nyt tasan 2 viikkoa sitten oireet palasivat täysin samanlaisina. Nyt on kärsitty taas kuumeesta ja kurkkukivusta 2 viikkoa. Pieni verenkuva ja nieluviljely otettu ja kuten arvaatte, kaikki arvot normaaleja. Lepo ei auta, ajattelin että aiemmasta viisastuneena pidän muutaman päivän sairaslomaa jos vaikka tauti antais helpommin periksi. Ihmetyttää ja alkaa pian usko loppumaan :(
        Lenkillekin tekis mieli, mutta ei uskalla tällaisella ololla lähteä pumppua rasittaamaan.


      • mitä tehdä
        luulotautinenko? kirjoitti:

        Moi,
        Herätelläänpäs tätä ketjua. Täällä näyttää olevan monia kohtalotovereita. Itselläni kuumeilu alkoi tuossa tammikuussa (09), juuri sellaista mitä aiemmissakin kirjoituksissa, eli 37.3-37.9. Kuumeilua kesti noin 3kk. Kaikenlaiset verikokeet otettiin, mutta niiden perusteella olin niin terve kuin mies vain voi olla. Koko 3kk aikana kurkkukipu tuli ja meni, mutta kuumeilu oli päivittäistä. Itse uskoin koko ajan, että minulla on angina, nieluviljelyn tulokset olivat kuitenkin aina negatiiviset. Lääkäri (työterveys) sanoi lopulta, että asialle ei voi tehdä mitään. Käskettiiin lopettaa kuumeen mittaus ja elää normaalisti. Vähitellen kuumeilu sitten loppu ja olo palautui 'normaaliksi'.

        Nyt tasan 2 viikkoa sitten oireet palasivat täysin samanlaisina. Nyt on kärsitty taas kuumeesta ja kurkkukivusta 2 viikkoa. Pieni verenkuva ja nieluviljely otettu ja kuten arvaatte, kaikki arvot normaaleja. Lepo ei auta, ajattelin että aiemmasta viisastuneena pidän muutaman päivän sairaslomaa jos vaikka tauti antais helpommin periksi. Ihmetyttää ja alkaa pian usko loppumaan :(
        Lenkillekin tekis mieli, mutta ei uskalla tällaisella ololla lähteä pumppua rasittaamaan.

        Minäkään en ymmärrä tätä kuumeilua, itellä jo kolmas viikko menossa kuumeilua, oon yhen saikun pitäny ja käyny työterveydessä. verikokeetko otettu mut ne oli ihan normaalit, lääkäri sano mullekkii et se saattaa olla viruspohajanen tartunta mut eipä ottanu mitää muita testejä. Ei itsellänikään oo mitää muita oireita ollu paitsi se että aivastelen tosi useasti, siltikään ei ole nuhaa tai mitään. lämpö vaihellu 36,8-37,30 koko ajan,välillä on heikompi olo ja välillä aika normaali, töissä kuumetta on aina, ei mitään järkeä, joku tässä nyt on oltava vialla, ei tuo normaaliakaan ole. Lääkärissäkin tuntu ettei se uskonu mua ollenkaan, sano vaa et no jos sulla on kuumetta viel kahen viikon päästä tule sitten uudestan! Hitto miten ärsyttävää!eikö se riitä et sitä on jo ollu 2 viikkoa! Mä en kuiteskaan ikinä turhista valita, ni kyllä haluaisin saada vastauksia kun tiedän et jokin on vialla. mikä tähän auttaa? pitää varmaan vaan änkeä ittensä uudestaan lääkäriin..


      • Yks vaan
        mitä tehdä kirjoitti:

        Minäkään en ymmärrä tätä kuumeilua, itellä jo kolmas viikko menossa kuumeilua, oon yhen saikun pitäny ja käyny työterveydessä. verikokeetko otettu mut ne oli ihan normaalit, lääkäri sano mullekkii et se saattaa olla viruspohajanen tartunta mut eipä ottanu mitää muita testejä. Ei itsellänikään oo mitää muita oireita ollu paitsi se että aivastelen tosi useasti, siltikään ei ole nuhaa tai mitään. lämpö vaihellu 36,8-37,30 koko ajan,välillä on heikompi olo ja välillä aika normaali, töissä kuumetta on aina, ei mitään järkeä, joku tässä nyt on oltava vialla, ei tuo normaaliakaan ole. Lääkärissäkin tuntu ettei se uskonu mua ollenkaan, sano vaa et no jos sulla on kuumetta viel kahen viikon päästä tule sitten uudestan! Hitto miten ärsyttävää!eikö se riitä et sitä on jo ollu 2 viikkoa! Mä en kuiteskaan ikinä turhista valita, ni kyllä haluaisin saada vastauksia kun tiedän et jokin on vialla. mikä tähän auttaa? pitää varmaan vaan änkeä ittensä uudestaan lääkäriin..

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Krooninen_väsymysoireyhtymä


      • terve?
        luulotautinenko? kirjoitti:

        Moi,
        Herätelläänpäs tätä ketjua. Täällä näyttää olevan monia kohtalotovereita. Itselläni kuumeilu alkoi tuossa tammikuussa (09), juuri sellaista mitä aiemmissakin kirjoituksissa, eli 37.3-37.9. Kuumeilua kesti noin 3kk. Kaikenlaiset verikokeet otettiin, mutta niiden perusteella olin niin terve kuin mies vain voi olla. Koko 3kk aikana kurkkukipu tuli ja meni, mutta kuumeilu oli päivittäistä. Itse uskoin koko ajan, että minulla on angina, nieluviljelyn tulokset olivat kuitenkin aina negatiiviset. Lääkäri (työterveys) sanoi lopulta, että asialle ei voi tehdä mitään. Käskettiiin lopettaa kuumeen mittaus ja elää normaalisti. Vähitellen kuumeilu sitten loppu ja olo palautui 'normaaliksi'.

        Nyt tasan 2 viikkoa sitten oireet palasivat täysin samanlaisina. Nyt on kärsitty taas kuumeesta ja kurkkukivusta 2 viikkoa. Pieni verenkuva ja nieluviljely otettu ja kuten arvaatte, kaikki arvot normaaleja. Lepo ei auta, ajattelin että aiemmasta viisastuneena pidän muutaman päivän sairaslomaa jos vaikka tauti antais helpommin periksi. Ihmetyttää ja alkaa pian usko loppumaan :(
        Lenkillekin tekis mieli, mutta ei uskalla tällaisella ololla lähteä pumppua rasittaamaan.

        Kaikki alkoi ihan ykskaks.Itsellä jatkunut lievää kuumeilua 8kk ja hengitys vaikeuksia. Verikokeista, sydänfilmeistä,virtsakokeista tai muistakaan testeistä ei ole löytynyt mitään poikkeavaa. Kesän aikana on alettu epäilemään astmaa, mutta tuskin astmassa on kuumeilua, eikä pef ja spiro täysin tue diagnoosia.Keuhko lääkäri käski tehdä rasitus lenkkejä ja mittailla pef-mittarilla arvoja, tosin kunto ollut niin heikko flunssaisten olojen takia ettei viitsisi rasituttaa kehoa enempää. Rasituksen jälkeen tulee monesti sekava olo ja huimausta ,mutta jonkun ajan kuluttua olo on todella hyvä. Välillä myös töissä alkaa huimamaan ja jalat meinaavat pettää, samalla olo muuttuu huonovointiseksi. Lääkärit eivät osaa kertoa mistä on kyse, aika monta eri selitystä olen kuullut joista huippuna adrealiinimyrsky... Antibiotti kuuri auttaa jonkun aikaa mutta parissa viikossa olo on taas heikko ja kuume pysyy samassa n.37.5. Olisi mukava päästä tästä eroon ja jatkaa elämää entiseen tapaan,ilman kokoaikaista sairastelua.


      • voi vaihdella
        terve? kirjoitti:

        Kaikki alkoi ihan ykskaks.Itsellä jatkunut lievää kuumeilua 8kk ja hengitys vaikeuksia. Verikokeista, sydänfilmeistä,virtsakokeista tai muistakaan testeistä ei ole löytynyt mitään poikkeavaa. Kesän aikana on alettu epäilemään astmaa, mutta tuskin astmassa on kuumeilua, eikä pef ja spiro täysin tue diagnoosia.Keuhko lääkäri käski tehdä rasitus lenkkejä ja mittailla pef-mittarilla arvoja, tosin kunto ollut niin heikko flunssaisten olojen takia ettei viitsisi rasituttaa kehoa enempää. Rasituksen jälkeen tulee monesti sekava olo ja huimausta ,mutta jonkun ajan kuluttua olo on todella hyvä. Välillä myös töissä alkaa huimamaan ja jalat meinaavat pettää, samalla olo muuttuu huonovointiseksi. Lääkärit eivät osaa kertoa mistä on kyse, aika monta eri selitystä olen kuullut joista huippuna adrealiinimyrsky... Antibiotti kuuri auttaa jonkun aikaa mutta parissa viikossa olo on taas heikko ja kuume pysyy samassa n.37.5. Olisi mukava päästä tästä eroon ja jatkaa elämää entiseen tapaan,ilman kokoaikaista sairastelua.

        ruumiinlämpö 36-37.8 välillä ilman että on mitään erityistä sairautta, hulluksihan sitä tulee jos noita koko ajan mittailee.

        Minulla menee hermot tuon päiväkotihenkilökunnan kanssa kun ovat vähän väliä urputtamassa että lapsi on muka sairas jos ruumiinlämpö on vähänkin yli 37 astetta. Nyt menen hakemaan lääkäriltä virallista todistusta et5tä näin voi tosiaan olla sillä töitäkin pitää tehdä tänä lama- aikana.

        Eri asia tietenkin jos tuon lämmönnousun lisäksi on sairas olo ja muitakin oireita. Kyllä ihminen tosiaan tietää koska on sairas ja koska ei. Pelkkä ruumiinlämpö ei kerro mitään ellei se ylitä tosiaan 38 astetta ja heitä väsyneeksi.


      • viestiin
        voi vaihdella kirjoitti:

        ruumiinlämpö 36-37.8 välillä ilman että on mitään erityistä sairautta, hulluksihan sitä tulee jos noita koko ajan mittailee.

        Minulla menee hermot tuon päiväkotihenkilökunnan kanssa kun ovat vähän väliä urputtamassa että lapsi on muka sairas jos ruumiinlämpö on vähänkin yli 37 astetta. Nyt menen hakemaan lääkäriltä virallista todistusta et5tä näin voi tosiaan olla sillä töitäkin pitää tehdä tänä lama- aikana.

        Eri asia tietenkin jos tuon lämmönnousun lisäksi on sairas olo ja muitakin oireita. Kyllä ihminen tosiaan tietää koska on sairas ja koska ei. Pelkkä ruumiinlämpö ei kerro mitään ellei se ylitä tosiaan 38 astetta ja heitä väsyneeksi.

        käytiin lääkärissä, kaikki tutkittiin, mitään vikaa ei löytynyt, lievä kuumeilu voi jatkua jonkun virusjutun jälkeen pitkäänkin vaikka on tervekin. Turha sitä on määräänsä kauempaa kuumetta mittailla jos olo on muuten ok.


      • Mikä mättää?
        mitä tehdä kirjoitti:

        Minäkään en ymmärrä tätä kuumeilua, itellä jo kolmas viikko menossa kuumeilua, oon yhen saikun pitäny ja käyny työterveydessä. verikokeetko otettu mut ne oli ihan normaalit, lääkäri sano mullekkii et se saattaa olla viruspohajanen tartunta mut eipä ottanu mitää muita testejä. Ei itsellänikään oo mitää muita oireita ollu paitsi se että aivastelen tosi useasti, siltikään ei ole nuhaa tai mitään. lämpö vaihellu 36,8-37,30 koko ajan,välillä on heikompi olo ja välillä aika normaali, töissä kuumetta on aina, ei mitään järkeä, joku tässä nyt on oltava vialla, ei tuo normaaliakaan ole. Lääkärissäkin tuntu ettei se uskonu mua ollenkaan, sano vaa et no jos sulla on kuumetta viel kahen viikon päästä tule sitten uudestan! Hitto miten ärsyttävää!eikö se riitä et sitä on jo ollu 2 viikkoa! Mä en kuiteskaan ikinä turhista valita, ni kyllä haluaisin saada vastauksia kun tiedän et jokin on vialla. mikä tähän auttaa? pitää varmaan vaan änkeä ittensä uudestaan lääkäriin..

        Näköjään täällä löytyy kohtalotovereita. Itse olen reilu 30:nen mies ja nyt on ollut 2kk lämpöä 37-37.5c. Normaali lämpö on alle 37c. Alkoi normaalilla flunssalla kurkkukipuineen. No, se hävis viikossa, mutta lämpöily ei. Joskus saattaa olla 1-2pv, että ei tunnu kuumeiselta, mutta sitten jatkuu taas. En jaksa ees mittailla päivittäin. Pari verikokeet otettu, keuhkokuvat, poskiontelokuvat, virtsanäytteet jne...kaikki ok!

        Tää on erittäin rasittavaa, ei kehtaa liikuntaakaan juuri harrastaa, ettei tule pahemmaksi tauti. Aamulla yleensä lämpöä ei ole, mutta nousee heti iltapäiväksi ja samalla olo on vähän väsynyt. Joskus aiemminkin mulla oli vastaava ja se kesti muistaakseni kuuakuden. Mutta nyt on tätä ollut jo 2kk...alkaa jo hermot mennä.


    • Ninzigdah

      Miulla on myös ollut kuumetta, välillä lämpöä jo kuukauden..olen myös käynyt lääkärissä..miullakin kaikki verenkuvat, maksa-ja kilpirauhasarvot ym...olivat hyvät..
      Miulla on pieni tyttö ja alkaa olla todella raskasta tämän kuumeen takia.
      Äitini joka on sairaanhoitaja kehotti pyytämään virusviljelyn ottamista.
      Muita oireita ei ole..paitsi että väsyttää ja palelee kuten kuumeillessa yleensäkin...
      ihan outoa.
      Miekään en jaksa harrastaa liikuntaa tämän takia ja ei jaksa käydä niin pitkillä vaunulenkeillä=(

      • miss tauti

        kun itselläni kanssa ollu jo viikkoja aivan vetämätön olo ja kuumeilua ym. Kävin lääkärissä ja ei mitään erikoista ilmennyt. mutta paska olo sen kun jatkuu...Tuntuu, että nykyään nää taudit ei parane sitten millään! Ei oikein voi olla normaalisti, kun maha sekasin, pää kipeänä, palelee ja kolottaa. Ja lisäksi näyttää aivan ruumiilta ja koko ajan saa kuulla " ootpa sä kipeän näköinen " kun ei voi viikkoja sairaslomallakaan olla !


      • Katzyjanz
        miss tauti kirjoitti:

        kun itselläni kanssa ollu jo viikkoja aivan vetämätön olo ja kuumeilua ym. Kävin lääkärissä ja ei mitään erikoista ilmennyt. mutta paska olo sen kun jatkuu...Tuntuu, että nykyään nää taudit ei parane sitten millään! Ei oikein voi olla normaalisti, kun maha sekasin, pää kipeänä, palelee ja kolottaa. Ja lisäksi näyttää aivan ruumiilta ja koko ajan saa kuulla " ootpa sä kipeän näköinen " kun ei voi viikkoja sairaslomallakaan olla !

        Eräällä ystävälläni on ollut lämpöilyä monta vuotta, hänellä on todellu mykoplasma. Googlettakaa.

        Itsellä kehon lämpö 35-37,5, ja jatkuvasti sairaana. Kyllä sen tuntee jos on sairaana, ei siihen mittailuta tarvita.


      • Liiiianas
        Katzyjanz kirjoitti:

        Eräällä ystävälläni on ollut lämpöilyä monta vuotta, hänellä on todellu mykoplasma. Googlettakaa.

        Itsellä kehon lämpö 35-37,5, ja jatkuvasti sairaana. Kyllä sen tuntee jos on sairaana, ei siihen mittailuta tarvita.

        Lääkärit eivät Suomessa osaa epäillä mykoplasmaa, joten kuinkahan moni sitä meistä sairastaa...

        Suolinkainen on toinen mihin lääkärit eivät usko mutta mikä aiheuttaa kuumeilua ja yskää(toukkavaiheessa kiertävät keuhkojen kautta). Itselläni on ollut suolinkainen, se ei tullut itsestään ulos vaan suolihuuhteluiden jälkeen paaston aikana. Kuinkahan kauan lienee ollut mulla. Se voi tarttua ihan
        huonosti huuhdelluista salaateista ja yrteistä. Tuosta tapauksesta on aikaa, mutta nyt asia tuli minulle mieleen kun olen sairastanut yskää ja lämpöilyä, sekä kurluttava ja sekainen vatsa ainakin vuoden. Pääsenkin nyt testeihin, sillä tuolloin aikoinaan en saanut suolinkaiseen mitään lääkettä.

        Jos matoja ei löydy, aion vaatia päästä mykoplasmatesteihin.


      • Hukkakaurako
        Liiiianas kirjoitti:

        Lääkärit eivät Suomessa osaa epäillä mykoplasmaa, joten kuinkahan moni sitä meistä sairastaa...

        Suolinkainen on toinen mihin lääkärit eivät usko mutta mikä aiheuttaa kuumeilua ja yskää(toukkavaiheessa kiertävät keuhkojen kautta). Itselläni on ollut suolinkainen, se ei tullut itsestään ulos vaan suolihuuhteluiden jälkeen paaston aikana. Kuinkahan kauan lienee ollut mulla. Se voi tarttua ihan
        huonosti huuhdelluista salaateista ja yrteistä. Tuosta tapauksesta on aikaa, mutta nyt asia tuli minulle mieleen kun olen sairastanut yskää ja lämpöilyä, sekä kurluttava ja sekainen vatsa ainakin vuoden. Pääsenkin nyt testeihin, sillä tuolloin aikoinaan en saanut suolinkaiseen mitään lääkettä.

        Jos matoja ei löydy, aion vaatia päästä mykoplasmatesteihin.

        Täällä myös yksi lämpöilijä, 42v nainen.. Sairastin tammikuussa todella rajun flunssan, kuume kuusi päivää yli 39C, yskitti hirveästi, päätä särki, korvat tukossa jne. Yskimisestä tuli palleakin niin kipeäksi että pissat lirahti housuun kun yskäisi. Kun pääsin 6:ntena päivänä lääkäri, todettiin keuhkoputkentulöehdus, poskiontelonttulehdus ja mahdollisesti keuhkokuume, tulehdusarvo 156. Kaksi ab.luuri peräkkäin. Vatsa sekaisin ja alapään hiiva. Kuukautiset sekosivat, 3 viikkoa enemmän tai vähemmän vuotoa, gyne totesti kystia munasarjoissa.
        Mutta inhottavinta on että nyt viidettä kuukautta pientä lämpöä, raivostuttavaa. Väsyttää, paha olo, päätä särkee, ihan vetämätön olo. Normilämpö on aamulla 36,.2, illalla 36.6. Mutta nyt on tammikuun lopusta saakka aamulämpö 36,9, iltalämpö 37,3-37.4. Kuukaudess aon yleensä 3-4 päivää että lämpö normilukemissa. Todella outoa. Työterveyslääkäriltä sain lopulta lähetteen verikokeisiin, kaikki ok. Mykoplasmaakaan ei ollut. Olo on koko ajan ihan puolikuntoinen, väsyttää, paleltaa, päätä särkee, huono olo.... Selkeästi siis en ole kunnossa. Edes kävellä en kunnolla jaksa, unentarve lisääntynyt selvästi ja keskittymiskykykin kadonnut... Työterveyslääkäri oli sitä mieltä vaan, että älä mittaa lämpö, kyllä se ohi menee. Mutta kun olo on surkea, ja mietin jo että miten lasten käy jos vaikka tämä onkin syöpää ja teen hidasta kuolemaa... Grr. Mä en jaksa enää! Mutta vähän toivoa luo sentään muiden kertomukset, että ehkä ihan heti en olisikaan kuolemassa...

        Tsemppiä kaikille !!


    • Lääkärit ei tunnista

      näitä oireita:

      =>KVHT-altistuneen oiretesti>>>ei voida todeta yksilötasolla veren IgG vasta-aineista, >>>>eikä ihon Prick-testeillä. >>>>KVHT-altistus voidaan todeta alla olevalla oiretestillä, tai >>>>keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvaurio-hometta, voi sen olemassa olon varmistaa kotikonstillakin ja poistaa ensiapuna välitön terveyshaitta. Koska kosteusvaurio-hometta ei välttämättä ole näkyvissä, eikä se välttämättä haise, niin on vielä yksi varma kotikonsti todeta sen olemassa olo. */ Kosteusvaurio-homeen hajusta kantapään kautta koettua ja käytännössä testattua: Asunnossani on todettu jo aiemmin kosteusvaurio-hometta, jonka itse haistan selvästi, koska olen altistunut jo pitemmän aikaa kv-homeille. Tein viimeisen testin erään ystäväni kanssa. Kysyessäni häneltä, haistaako hän mitään erikoista asunnossani? Hän vastasi: En, mutta minun on raskasta hengittää täällä, eli jotain täällä on. Mitä tästä opimme?
      No miksei haise? Homeita tunnetaan yli satatuhatta eri lajia, joista noin sadan tiedetään aiheuttavan terveyshaitan, tai vakavan terveyshaitan. Edellä mainituista homeista koostuu rakenteissa muhiva homeiden-cocktail.
      1. Välittömästi haiseva homeiden-cocktail.
      - Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kv-homeiden kohteista.

      2. Haisematon homeiden-cocktail. Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kv-homeiden kohteista!
      - Tällaisen homeiden-cocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa(vuosia) kv-homeiden toksiinille altistunut henkilö, tai koulutettu homekoira.
      Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvaurio-homeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kv-homeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi:
      Huomaa testin *-kohdat koska tästä löytyy syy "outoon" käyttäytymiseen.

      Tässä toisenlainen lähestymistapa masennukseen.
      Masentaa - ainakin sitten, kun kärsit allaolevista oireista ja kerrot näistä lääkärille, joka tekee pahimman mahdollisen virheen: Syyllistää potilasta lisää kertomalla että "vika on korvien välissä", vaikka todellisuudessa oireet ovat korvien välissä, mutta varsinainen vika onkin seinien välissä!
      Kun kokosin tätä kvht-testiä hermostollisten oireiden osalta, niin itselleni tuli "outoja oireita":
      - Olin selittämässä eräälle ystävälleni erästä asiaa ja yhtäkkiä kesken lauseen "Ding"-en muistanut edes aihetta, mistä olin kertomassa (14). Tällainen jos mikä masentaisi, mutta onneksi tajusin heti mistä on kysymys.
      - Toinen tosi inhottava oire on kun esimerkiksi tulitikku tippuu kädestä lattialle ja "pinna palaa" heti ja aloitat helvetillisen raivoamisen (6) asiasta johon normaalisti et reagoisi mitenkään!
      Se, miksi tuon tämän esille, johtuu siitä, että nämä ovat turhankin yleisiä ongelmia ja jatkuvasti saan (onneksi!) kuunnella potilaiden helpotuksen huokauksia, että "Ei minulla olekaan vikaa korvien välissä, vaan vika onkin seinien välissä!"
      Jos satut törmäämään näihin oireisiin, niin tiedät jo ennakolta mistä on kyse!

      Tämä oiretesti perustuu satojen KosteusVaurioHomeToksiinille(KVHT) altistuneiden eri henkilöiden saamiin oireisiin ja sairastumisiin.
      Ohje a, b, c, d, e, f, g, h sarakkeiden täyttöön:
      Merkkaa a-sarakkeen laatikkoon a sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske a-sarakkeen osumat yhteen alas a-yhteenvedon kohdalle.
      3-4 viikon päästä merkkaa b-sarakkeen laatikkoon b sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske b-sarakkeen osumat yhteen alas b-yhteenvedon kohdalle.
      Jne.

      a|b|c|d|e|f'|g|h|
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 6. Kiukkuinen, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, hyvin tuntemasi naapurin nimeä et muista.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*14. Kun alat kertomaan jostakin asiasta ja saman tien unohdat mitä piti sanoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 17. Allergiat ja anafylaksia(=vakava allerginen reaktio).
      _|_|_|_|_|_|_|_| 18. Astma, tai astman tyyppinen tila.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 19. Hengitysvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 20. Syöpä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 21. Hiusten lähtöä.
      Jatkuu.....
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

    • 1.L-a, 2.L-b&3.Bif

      bakteerit käyttöön!

      =>KVHT-altistuneen hoito = kvht-altistuksen lopettaminen ja Mhb (=Probiootti bakteerit)>>>Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa KVHT-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
      - >>>>Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet(!) hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa - >>>>oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po probiootti bakteereita kv-homeantibiootin tuhoamien probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia.

      >>>>Huomioi nämä:
      - Limakalvojen probiootti bakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit (ks tarkemmin alempaa)! Prob.tuote saa sisältää muitakin probiootteja.
      - Kun olet kvht-altistunut etkä ole käyttänyt po Probiootti bakteereita, niin siirtyessäsi korjattuihin tiloihin-jossa korjaus on onnistunut-silti saatat oireilla kemikaalipäästöille (maalit, Liimat, muovit, jne), vaikka tiloissa ei enää olisikaan kvh-toksiinia!

      KVHT-altistuksen aiheuttamat muutokset terveydessäsi näet jo oiretestillä. Testin lopussa on suuntaa antava ohje oireilun poistumiselle laskettuna oireilun tämänhetkisestä tasosta. Mikäli akuuttia tarvetta ei ole, kannattaa siirtää sitä lääkärissä käyntiä, kunnes näet onko se edes tarpeen. Ja vasta sitten jos oiretaso ei laske alle viiden osuman, tarvitaan lääkäriä etsimään missä ne kudosvauriot on ja mitä sitten on tehtävissä.
      Tietenkin jos on akuutti tarve, niin sitten pitää mennä heti lääkäriin!
      Jatkuu.....
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/KVHT-altistuneen_hoito.html

    • 4+19=13

      Täällä on siis muitakin ikuisuuskuumeilijoita! Itsellä kohta 2kk lievää lämpöä, testejä otettu eikä niissä mitään löytynyt. Lääkäri sanoi että tuollaista on nyt liikkeellä, ja jos crp ei mitään näytä niin se on virusperäistä silloin.

      Veto pois ja kuumetta maks 37.5. Ilmeisesti mitään hoitoa tähän ei ole löydetty paitsi se lepääminen, mikä alkaa todella rassaamaan kun koko kevät mennyt piloille tämän takia, mitään ei jaksa eikä viitsi.

      Homeesta sen verran että jäin pois hometyöpaikasta, silloin oli kaikenlaisia lihaskipuja, nuhaa, väsymystä jne kaikenlaista mitä tuossa ylempää on lueteltu. Niin minulla kuin muillakin työkavereilla, kuka oireihti milläkin tavalla. Kun kyse kaupungin kiinteistöstä niin mitään ei asialle tehty vaikka tilanne oli tiedossa.
      Kotona vastaavaa ei ole ollut näinä vuosikymmeninä mitä olen täällä asunut. Puoliso myös kuumeilee mutta jotenkin jaksaa pitää asioita hoidossa.

      Joku sanoi että 8kk ollut lämpöä!!! Alkaa riittämään jo.. Yksityinen lääkäri jolla kävin sanoi että hänen tiedossa on tapaus jolla vastaavaa ollut 8vko. Niin ja kurkkuni näyttää sellaiselle kuin flunssaisella on.

      Ihan mitä hyvänsä ideoita tai ajatuksia otetaan nyt vastaan!

    • Homealtistus tappaa

      limakalvojen Probioottibakteereita jotka pitää palauttaa limakalvoille takaisin!
      ------------------------------
      Pieni kuumeilu kuuluu homealtistukseen ja kvht-altistusta ei lääkärit tunnista vieläkään.
      Kvht-altistus voidaan todentaa kahdella tavalla:
      1.Tuo oiretesti, tai
      2.Keuhkojen BAL-huuhtelulla.
      ....................
      _|_|_|_|_|_|_|_| >>>>>>33. Pientä kuumeilua, tai alilämpöä muutaman asteen kymmenyksen-1 C-asteen.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 34. Vilun väristykset.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 35. Yöhikoilu.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 36. Olotila on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 37. Silmiä särkee ja ne saattavat verestää ja rähmiä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 38. Katse on epätarkka.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 39. Näköhäiriöitä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 40. Korvien kutina.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 41. Ihon kutina, kihelmöinti ja pistely, joka pahenee suihkussa ja löylyssä. ....................
      --------

      Ja tärkein:
      .......................... KVHT-altistus aiheuttaa kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla solutuhoa ja tarpeellisten Probiootti bakteerien tuhoa. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman kaltaisen tulehdustilan. Kosteusvauriohomeiden-antibiootti tuhoaa tarpeellisia Prob.bakteereita, josta seuraa immuuni-puolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa hermostollisen- ja hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin "ohuet", että veri irtoaa ja immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisin seuraus on kuumeeton keuhkokuume.

      Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa KVHT-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
      - Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa - oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po probiotti bakteereita kv-homeantibiootin tuhoamien probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia. .......

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Elamaa_yllapitavat_probiootti_bakteerit&homeantibiootti.html

    • Virus ei ole kyseess

      ""...........................................
      Ja silloin kun raakamaito pastöroidaan ja siitä poistetaan kaikki Prob.bakteereita suojaava rasva, niin tällaisessa maidossa ei voi olla Prob.bakteereita, jolloin ainoaksi keinoksi jää palauttaa po Probiootti bakteerit limakalvoille syöden (Prob.jauhe/jauhekapseli) näitä riittävästi! 3-tärkeimmän Probiootti bakteerin saantisuositus on 6-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootti-bakteerit joita Prob.tuote saa sisältää:
      1.(1.)Lactobacillus asidophilus - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      2.(2.)Lactobacillus bulgaricus - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      3.(7.)Bifidobacterium - jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk.
      - Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3(suositus on 6)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit => joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa.
      Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
      1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
      2. >>>>>>>>>>Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta >>>>(CRP=

    • väsynyt äiti

      Mukava kuulla,että muitakin kuumeilijoita löytyy. Itsellä kans lämpö keikkuu siellä 37 hujakoilla tai kymmenyksen tai kahden yli ja olo on niin sairas. CRP ollut aina normaali,alle 10,ei nieluviljelyssä mitään. Iho-oireet alkoivat viime keväänä,,se diagnosoitiin savipuoleksi. Mutta olen yrittänyt hoitaa sitä tuloksetta. Epäilyttää vahvasti,että joku on vialla,muttta en tiedä mikä. Nytkään ei yskää,ei nuhaa,kurkku oli pikkasen kipeä. Koko viikko vaan levätty,niin että selkää särkee - mutta ei tunnu auttavan. Lisälyöntejä tulee ja pulssi nousee helposti korkealle. Sairastin keväällä sydänpussin tulehduksen,tulee mieleen että ei kai se vaan voi uusiutua??

    • lämppööö

      Lämpöilyä jo vuoden. Kesällä oli pieni tauko, ja nyt taas 2.5kk-37.4 iltaisin. vituttaa tämä.

    • jebaaaaa

      Mulla on ollu kans ihmeellistä lämpöilyä. Viime vuonna näihin aikoihin yhden kuukauden aikana lämpö kävi 36,7-37,2 välillä. Mulla oli laikkuja nielussa mutta ei osattu sanoo että oliko ihan oikeita valkosia laikkuja vai näitä proppuja. Yskää esiinty ja lopulta oli silmätulehduskin. Töistä en osannu olla poissa kun oli vain sen 37,1 lämpöö. Äänikin meinas lähtee välillä.
      Kävin sit lopulta lääkärissä ja anto antibioottikuurin jolla se sitten läks.

      Nyt tänä vuonna, heinäkuun vikalla viikolla se alkoi uudestaan. Lämpö oli taas siellä 37,1 paikkeilla. Nyt oli pelkästään yskää ja kävin ajoissa lääkärissä. Antoi yskänlääkettä joka on kuulemma parasta. Sillä se sitten lähti.
      Nyt maanantaina mulle iski kurkkukipu ja lämpö on taas 37, melkein 37,1. Onneks just maanantain jälkeen alko kaks vapaapäivää jolloin pystyin lepäämään. Nyt kurkkukipu on melkein poissa, vähän tuntuu vielä nielussa että ei ole kaikki viel ok mutta ei satu kun nielasee. Lämpö kylläkin on siellä 37 tienoilla. Töihin meinasin mennä kun olo on muuten ihan ok.

      Mistä tällänen lämpöily voi johtua? Onko 37 vielä ihan normaalilämpö? En jaksais tällästä enää ja ei varmaan moni muukaan että joka toinen kuukaus on terve.

    • miirumaaru23

      Ohhoh, ompas täällä suurella osalla ollu kuumeilua jo kauan! :o Mulla se alko viimeviikolla, lämpö hyppii 36,4-37,6.. Normaalisti mulla ruumiinlämpö on nipinnapin 36. Kamala yskä ja nuha, ei taho yöllä saada nukuttua ku tuntuu että rintakehä on aivan tulessa yskimisestä. :/ päässä humisee ja kun makuulle menee niin on raskas hengittää. Millonhan pitäs lääkäriin mennä? Nähtävästi tosi monella ollu turhia reissuja lääkärille, ku eivät oo tutkineet kunnolla :/

      • tavis...

        Terveyskeskuksiin on turha lähteä, eivät hirveästi jaksa tutkia kovin tarkkaan. Suosittelen yksityiselle menoa, ehkä keuhkoissa jotain vikaa. Tupakoitko? Tulee mieleen astma tai keuhkoahtaumatauti. Mut jos ei varaa yksityiseen niin sitten tk:n ja vaadit että tämä selvitetään.


    • noksupoksu..

      Huomasin miten moni valittanut kuumeluista kun heillä lämpö ollut tyyliin 37,3. Siis omasta mielestä jos lämpö ei mene yli 37,2 niin kannata huolestua, koska mielestäni tuota ei mielletä vielä kuumeeksi, ei edes silloin jos normaali lämpö on aiemmin ollut siinä vähän päälle 36 hujakoilla. Täytyy muistaa, että Ihminen on olento, jonka keho muuttuu iän myötä koko ajan, myös ruumiinlämmössä voi tapahtua muutoksia.

      • SomebodyRandomHero

        tse sen silti olosta tuntee että kaikki ei ole kuten pitää.

        Itsellä nostaa yleensä 36.8-37.3 välille ja kyllä siitä jo alkaa huolestumaan kun sen selkeästi huomaa olossa että ei ole kunnossa. Ei se lämpö siinä ole se huolestuttava asia niinkään, vaan se, että vetää voimattomasi, hikoiluttaa, yleisesti ei vain jaksa yms.

        Normaalisti aamulla mitatessa jää alle 36 asteen lämmöt, pari tuntia kun on ylhäällä niin nousee lämmöt 37 pintaan ja sen huomaa myös olossa erittäin selvästi. Hiki nousee pintaan ilman että tekee mitään ja voimat menee.

        Parina viime vuotena ollut tätä ja nyt on taas samat oireet. Teekoossa käydessä viime vuonna sain vinkin että älä vain mittaa niin usein kuumetta. Sitten lopulta nosti enemmänkin kuumetta ja kävin lääkärillä kun en voinut enää käydä teekoossa hoitamassa asiaa (niin monta saikkupäivää) ja lääkäri totesi että keuhkoputkentulehdus. Sain antibiootit ja oli hetken poissa.

        Sitten parin viikon sisällä palasi uudelleen ja pyysin että pääsekö suoraan lääkärille kun ei jaksa mennä arvottavaksi uudelleen että ei kannata vain mitata kuumetta niin usein (vaikka olo oli nuutunut ja hikoilutti yms). Taas keuhkoputkentulehdus. Sain taas antibiootin ja sillä se meni ohi. Nyt tosiaan palannut nuo lievät lämpöilyt. Tosin on tästä aikaa melkein vuosi kun viimeksi oli samat oireet että sinänsä ei ihme, mutta alkaa nyppimään kun tuntuu tulevan harva se vuosi samat oireet ja voimat menee.

        Viime vuonna, toissa vuonna ja sitä edeltävänä vuonna oli tosiaan samanlaista ja sitä kesti moniakin viikkoja. Saapas nähdä mikä sitten on, toivottavasti nyt ei kuitenkaan mitään hengenvaarallista. :S


    • Mononykleoosi

      15v pojalla ollut nyt yli 4 viikkoa kuumetta,aluksi ei oikein muuta kuin kova kuume nyt viikon verran lisäksi aivan karmea yskä ja 5 kertaa käyty yksityisellä lääkärillä ja kerran sairaalassa.
      Yksityisellä otettiin verestä mononykleoosi vasta-ainekoe ja sehän se näytti positiivista eli siihen ei ole muuta kuin normaali kuumelääkitys ja kaikki veriarvot on ok samoin keuhkokuvat ja poskiontelot.
      On erikoinen sairaus ja rankka koko perheelle koska loppua ei taudille näy, eli jos jollain on vastaavaa, niin vaatikaa se veren vasta-ainekoe.
      Mykoplasma myös saman tapainen tauti ja siihen kuuluu kova yskä niin nyt ollaan mietitty että onko mononykleoosi muuntunut mykoplasmaksi eli taas mennään labraan kokeisiin ja katsotaan mikä on tulos.

    • Huolestunut ihminen

      Olen itsekkin huomannut kuumeilua öisin, tunnen kuinka poskia punottaa pimeässsä ja hirveä kuuma kasvoista, mutta jos otan peiton pois niin palelen. Aamuisin kun herään huomaan että hiukset ovat liimautuneet päähän ja on hirveää väsymystä. Koulussakin huomaan niskassa ja otsassa kuumuutta, mutta muuten palelen :((
      En ole mennyt lääkäriin vielä, muttä ehkä kannattaisi. En pidä tästä ollenkaan.

    • Teeppä tuo alilämpö-

      testi. Voit yllättyä!
      Jos keskilämpösi "normaalilämpösi" on 35,5C ja kun mittaat lämpösi viluisena 37,5C, niin sinulla on kuumetta 2-astetta, ei ole ihme jos paleltaa!
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/#Immuunipuolustuksen_mittari_Elimiston_lampo_kainalosta_mitattuna_

    • HänSaapuiKeskiyöllä

      Herätellään taas tätä!

      Itsellä on ollu pientä lämpöilyä jo noin 3 vuotta. Lämpöä 37.2-37.4 astetta. Normaalilämpö on aina ollut reilusti alle 37.
      Ensimmäisen kerran kun menin lääkärille, minulta löydettiin poskiontelosta polyyppi, jonka arveltiin pitävän lämpöä yllä. Minulle määrättiin jotain nenäsumutetta, jolla polyyppi pieneni ja lämpö hävisi. Jonkin ajan päästä tästä hakeuduin uudelleen lääkäriin kun jatkuva lämpöily palasi. En enää muista mitä testejä minulle tehtiin, mutta olin lääkärin mukaan täysin terve.

      Muita oireita nykyään:

      Jatkuva lievä päänsärky, huimaus, hankala keskittyä, sanojen unohtelu, stressi, sydämen ylilyönnit, hengenahdistukset.
      Narskuttelen myös hampaita yöllä sekä puren hampaita yhteen päivisinkin, joiden seurauksena pään lihakset on todella jumissa; aiheuttaa päänsärkyä, huimausta jne. Selittyisi nuo muut oireet sillä, mutta lämpöilystä en osaa sanoa. Voisikohan se millään liittyä purentaan ja yönarkutteluun...

      Joka tapauksessa saan suuhuni purentakiskon, jonka laitan aina yöksi suuhuni. Pitäisi rentouttaa pään lihakset ja niskan jäykkyyden, tai ainakin lieventää niitä.

      Sydämen ylilyönnitkin on lääkärin mukaan täysin normaaleja, varsinkin kun harrastin säännöllistä liikuntaa n. 11 vuotta ennen kaikkia näitä oireita.

      Olen nyt 21 vuotias...

    • väsynyt!

      Mulla oli heinäkuussa mononukleoosi, joku toinen virus( en muista nimeä), streptokokki-angiina sekä imusolmuketulehdus. Kaikki oli siis päällekäin ja sen takia tauti oli todella raju. Sen kuukauden sitte kuumeilin aika korkeesti mut siitä jatkunu tän 8 kk vähä väliä lämpöilyä. Pisin lämmötön jakso ollut n. 2 viikkoa mut muuten yleensä muutama päivä ettei oo ja sit taas 3-7 päivää on lämpöä, noin 36,7-37,5 kun normaalilämpöni on n. 35,8. Itsekin mietin, että olisiko mahdollista, että normaalilämpö ois ollu mutta kyllähän sen herranen aika huomaa ettei kunnossa ole. Itsekin olen aktiiviurheilija ja hermot tässä menee kun ei voi kunnolla liikkua. Pää hajoa ku ei voi vaan levätä ja just kirjotan lukiosta ja koulussa nii kriittinen vaihe ettei sieltäkään oikein voi olla pois, eli pakko vaa taistella jokainen päivä. Yks päivä tässä kävin hiihtämässä ja joka ylämäessä tuli hirveät rytmihäiriöt ja muutoinkin heti kun tekee jotain sykettä nostattavaa niin sydän alkaa lyödä tosi kovasti ja todella kauan menee, että tasaantuu. Leposykekin on noussut. Lääkärissä ei noteerata, sanovat vain: Jos kuumeilu nousee korkeammaksi tai tulee muita oireita niin hakeudu hoitoon. Voi hyvänen aika sanon minä, muita oireita ei siis ole. Tunnistatteko?

    • mulla1

      ollut kuumetta 4kk ja huimannut sekä väsyttänyt ja verikokeet,sokerit,verenpaine ok,tulehdus arvot 5,eli ei mitään.
      no katsoivat posket niin löyty poskiontelontulehdus,eikä lääkkeet auta :(

    • alkaariittämään

      Sairastuin yhtäkkiä syyskuun 2012 ensimmäisenä päivänä normaalilta tuntuvaan räkätautiin, johon kuului lievää kuumeilua, kurkkukipua ja flunssa. Hakeuduin hoitoon noin 2-3 viikon päästä kun tauti ei sitten loppunutkaan. Tauti on siis kestänyt aina tähän päivään asti ja siinä on ollut parempia(Olen jo monta kertaa luullut parantuneeni mutta sitten huomannut kuumeilun alkavan taas) ja huonompia vaiheita(muutamia kovempia kuumeita ollut matkan varrella, tyyliin 38,5 astetta). Lääkärillä olen rampannut yhteensä about 7 kertaa ja kaikki perustutkimukset on kyllä taidettu ottaa(seuraavana vuorossa mm. laaja virusvasta-ainepaketti).

      Taudille on tyypillistä aaltoileva liike eli että oireet paranevat ja huononevat vuorotellen. Taudin oireet ovat limaisuutta hengityksessä (ei varsinaisesti nenä tukossa vaan lima tulee alempaa), mystinen kuumeilu (lämpö sahaa 35,5-37,5 väliä, ja välillä ollut kovempia kuumeita, usein myös normaali 36,6 lämpö), ihottuma käsivarsissa (pieniä yksittäisiä länttejä mutta eivät lähde millään pois, ovat lisääntyneet ajan myötä), jalkojen palelu tai hikoilu (jaloissa lämpötilavaihtelut mahdollisesti vain tuntuvat enemmän), lievä huimaus välillä (välillä aivoissa tuntuisi olevan ikään kuin hapenpuute, vähän pökertynyt olo mutta pystyy kuitenkin suorittamaan kaikki perus arjen askareet), väsymys (tämäkin vaihtelee paljon). Toinen mysteeri taudissa on se, että jos on edellinen ilta venähtänyt alkoholin kanssa pitkäksi niin aamulla olo on mitä parhain, eli oireet ovat selkeästi vähentyneet. Oireet kuitenkin palautuvat seuraavan yön jälkeen.

      Siinä oma tarinani pähkinän kuoressa, toivottavasti tästä selvitään ihan lähitulevaisuudessa. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä pitkittynyt mystinen tauti johon ei tunnu saavan mitään vastausta. Tauti siis vaikuttaa jokapäiväiseen jaksamiseen mutta ei siinä määrin, että se vaikuttaisi suuremmin opiskeluun. Liikuntaa ei kuitenkaan voi harrastaa ja taudin oireet tuntuvat pahentuvan rasituksen jälkeen.

    • mulla1

      edelliselle
      noita mulla on ollut ja illalla ja yöllä nimenomaan tuo 35.8 ja päivällä yli 37.
      tuntuu että pää sekoaa jo.kävin lääkärissä niin uusi tiaknoosi korvatulehdus ja poskiontelon toinenpuoli ja kefexin kuuri.

    • Aina kipee

      Monen vuoden ajan jo flunssan jälkeistä viikkojen lämpöilyä. Kahden vuoden ajan läpi lukukauden jatkuvia pieniä flunssia, lähinnä oudolla väsymyksellä, joka ei lähde nukkumalla. Lääkärin arvioima allerginen nuha tai keväiset astmaoireet todettu just jälleen kerran virheellisiksi. Nyt on meneillään kesän jälkeen 6.flunssa. Syksyllä lääkäri antoi pari antibioottikuuria, vaikkei löytänyt mitään bakteeriperäistä tulehdusta. Vuoden alussa sanoi, että mitä jos tutkittais paremmin, eikä vain syötäis turhia antibiootteja. Joulukuun alusta asti lämpö pysynyt max.37.3:ssa. Viimeiset 2 viikkoa tasan 37.2. Kävin työterveydessä kaikenlaisia tutkimuksia läpi, joista ei löytynyt mitää hälyyttävää. Neljä lääkäriä tutki parin viikon sisällä, eikä kukaan kirjoittanut lausuntoonsa sanaakaan työpaikan sisäilman mahdollisesta huonosta laadusta, sanoivat sen kyllä kasvotusten olevan ehkä syy moniin oireisiini. Turha kai lisätä, että olen koulun opettaja ja vanhan koulun alimmat kerrokset ovat homekorjauksen alla. Muualla ei pitäisi olla hätää, sanoo kaupunki, mutta oireilevia työntekijöitä on ollut jo vuosia. Puhumattakaan allergisista ja astmaisista oppilaista, joilla tietyissä luokissa silmät vuotaa, alkavat köhiä, äänet käheytyy ym. Pomo ottaa asian vakavasti, vaan kaupunki, joka omistaa rakennuksen vähättelee tilannetta. "Kun ei tiedetä mitä homeita täältä pitäisi tutkia..." Kaiken huippu oli uusi tt-lääkäri, joka ei tunne vielä asiaa. Katseli tutkimusten tuloksia papereista ja totesi, ettei näe mitään syytä miksen voisi mennä töihin takaisin. Pari päivää aiemmin vanhempi kollega, jonka luona olen käynyt vuosia, halusi otettavaksi paljon lisätutkimuksia ja sanoi, että on tärkeä, etten mene altistamaan itseäni lisää, etenkin kun olen flunssassa ja on vaikea hengittää. Halleluja! Piti oikein korottaa ääntä tälle uudelle lääkärille, että suostui lukemaan toisen lääkärin lähetteet läpi. Kokeet otettiin ja tulokset lupasi soittaa parin viikon sisällä. Mitä tulee kouluun paluuseen: menen loman jälkeen koulun sivurakennukseen kokeilemaan josko olisi parempi ilma, eikä tulisi huimausta ym. Onneksi on ymmärtävä pomo ja muu henkilökunta. Kaupunki saa kyllä sapiskaa!

    • dslkv<-

      Mulla todettiin influenssa A muutama viikko sitten. Sen jälkeen olen lämpöilyt päivittäin (max 37,2) ja eilen kävin ttl:n vo:lla. Otettiin poskiontelot, sydänfilmi ja verikokeita. Missää ei mitään. Lääkäri kehotti elämään terveellisesti ja ilman stressiä j atietty olla mittaamatta. Tämä on niin p********sta! Eihän mun edes tarvitse mitata, kun tunnen, että on lämpöä. Paleltaa, hikoiluttaa ja toooodella vetämätön olo. Hengästyn aivan kohtuuttomasti ja sydän lyö rasituksen jälkeen kovasti ja kestää tovin ennen kuin tasaantuu. Töissä ollaan, mutta tehot puuttuvat!

    • Kai?

      Täällä myös kummaa lämpöilyä 4 viikkoa 37-37,5 C. Testeissä ei ole löytynyt mitään... Onko kukaan keskusteluun osallistunut toipunuty kuumeilusta?

    • huh huh...,,

      Pari päivää kova kurkkukipu, kuumetta sen jälkeen, eka viikko 39 c asti, toinen viikko 38 c nouseva, kova päänsärky kuumeen aikana alkupäivinä, nykyään ei päänsärky enää tule, kuume aaltoilevaa, tulee ~2 krt päivässä. Vahva burana tiputtaa kuumeen yleensä.

      Mitään ei juurikaan saa alas kun yököttää, taisi iskeä pieni nestehukkakin.

      Yskä tullut viimeisen muutaman päivän aikana, välillä hyvinkin raju, johtanut oksennukseen kahtena iltana.

      Tulehdusarvot ja pieni verenkuva ok, nielussa ei muuta kun ärtynyt paikoitellen tumman punaiseksi, keuhkoissa ei kuulunut mitään.

      Antibiootit ei ole vaikuttanut kuumeeseen ainakaan vielä kolmessa päivässä.

      Kieli ollut monta vuotta jo valkoinen, sammasta tms, mutta nyt viime päivinä muuttunut takaisin punaisemmaksi. Vai kertooko vain siitä että keho sekaisin pitkästä taudista.

      Tajuton hikoilu pahimpina päivinä pienestäkin ponnistuksesta, jos vaikka kävi suihkussa ennen lääkäriä, niin tukka ei kuivunut kun pää, kuten myös otsa ja rinta, valui hikeä valtoimenaan. Pahimmat yöt oli tyynyt ja peitto ja paita läpimärät, paljon pahemmin kuin aiemmissa pahimmissa kuumeissa/kuumeen pudotessa.

      Olen googlettanut kaikki mahdolliset taudit ja sairaudet eikä oireet vielä täsmänneet täysin mihinkään.

      Pelottaakin vähän että mitä kehossani on meneillään. Ylihuomenna eli maanantaina lääkäriin jos oireita yhä, kuten luultavasti on, silloin olisi jo vähän pakko kuulla jotai

      • Noita temppuja eivät

      • potilaan äiti
        Noita temppuja eivät kirjoitti:

        rivilääkärit tiedä! Vastaa testien kysymyksiin rehellisesti, niin löydät syyt sairauksiisi:
        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/

        Kiitos. Olemme syöneet säännöllisesti maitohappobakteereita, mutta luultavasti siis vääriä.


    • huh huh...,,

      Keuhkputkentulehdus sieltä sitten paljastui, suihketta kitaan ja lisää sairaslomaa. Eilen keskiyöllä meinasi jo happi loppua ja päivystystä ajattelin, mutta meni sentään keuhkonkivut oli buranan ja raikkaan ilman ja ajan kanssa ja sai nelisen tuntia untakin.

      38 asteessa kuume yhä, ainakin 13 päivää ollut jo kuumetta peräkkäin. Oksentelua yhä vaikkei mitään juuri ulos tulekaan kuin nestettä. Tänään alkoi ripulikin, täytyypä lisätä maitohappobakteerien annostusta. Nyt saa sentään tänään jo nieltyä vettä ilman yökötystä ja ylösnousemisen tunnetta, täytyisi yhä jylläävä nestehukka saada kuriin.

    • SLE

      Sama juttu. Viime kevättalvella lievää iltalämpöilyä 4kk. mitään kantaa asiaan ei ole sairaanhoitaja ottanut, ei ohjannut lääkäriinkään.

      Nyt sama juttu. Anemia mulla on ja kroonisia sairauksia. (autoimmuunisairauksia.)

      Kipeä olo ja väsyttää.

    • Kuumeileva_

      Onko teillä kuumeen syy selvinnyt? Täällä myös yksi kuumeileva ja verikokeiden mukaan täysin terve.

    • potilaan äiti

      Meillä ollaan tällä hetkellä ihan epätoivoisia, kun 12-vuotias tyttäremme on neljättä viikkoa sairaana. Koko ajan on vieläkin hiukan lämpöä ja tyttö on huonovointinen ja voimaton. Zithromax-kuuri vaikuttaa vielä pari päivää. Tämä tauti ei taida loppua koskaan :(.

      • haluisjoollaterve

        Mulla myös outoa lämpöilyä ja astmatestien tuloksia odottelen.jotenkin tuntuu vaan että tk:ssa arvailevat.tänään kävin nieluviljelyssä jos olisi vaikka agniinaa.jep,kyllä taas niin hyvä mieli ja ottaa aivoon kun ei pääse salille.eikö vois jo tää outo olo mennä ohi.


    • Hyväksi havaittu

      Itselleni auttoi vahva c-vitamiinilisä. Mikään ihmeaine tuo ei ole, mutta lyhentää ainakin itselläni kuumeilun ja sairastelun kestoa entiseen verrattuna.
      Lisäksi tietysti lepoa, monipuolista ruokaa ja tarpeeksi vettä. Vähintään 500 mg c-vitamiinia päivittäin, mielellään pitkävaikutteista, joka hajoaa hitaammin elimistön hyödyksi. Olen harkinnut ottavani c-vitamiinia jopa jatkuvasti lisänä, olin sitten terve tai sairas..

    • Löydätte vastaukset
    • lämpppööö

      Lämpöilyä jo jotakin kolme vuotta. Käyn silti lenkillä vaikka lämpö nousee, mutta saakin sitten lenkin jälkeen palella koko illan. On tämä tosi tympeetä. Tekeekö muilla samaa. Eihän sitä voi olla liikkumattakaan.

    • mitä

      Mikä mulla on, kun kuukausi sitten minulla oli tavallinen flunssa. Kuumetta joku 2 pv.
      Sitten viikko tämän jälkeen tuli uudestaan kuumetta ja on edelleen on kuumetta vähän. Kurkku ei ole kipeä, päähän vähän sattuu. Voisiko olla sikainfluenssaa??? Vastatkaa???????

    • sama homma

      itellä ollu kanssa 7 vkoa lämpöä. Vaihtelee 36.8-37.2
      Mitään selitystä taudille ei ole. Olen käynyt salilla taudista huolimatta, rauta tuntuu painavalta ja väsyy nopeasti ja syke normaalia korkeampi. Normaalisti töitä tehdessä hikeä puskee enemmän. Tämä vaan on paska tauti mikä ei tunnu lähtevän pois.

    • läpöilevä

      täällä myös yksi lämpöilystä KÄRSIVÄ. Kohta 2kk lämpöilyä joka päivä. Kerran jo kävin saikkarilla joka määräsi verikokeisiin, mitään ei löytynyt. Tosi inhottavaa kun olo on nuutunut, kipeä, väsyn tavallista helpommin... Kait se on hakeuduttava lääkäriin, josko sieltä jotain apua sais...

    • Oireilun syy selvisi

      Kyllä kuulostaa kovin tutulta teidän tarinat, täällä on myös yksi pitkään lämpöilystä ym. oireista kärsinyt. Syy niihin on alkanut varmistua vasta äskettäin.

      Oireet ovat olleet mm. pitkittyneitä flunssia, vastustuskyvyn heikkenemisestä johtuvia toistuvia virustauteja, lämpöilyä 36.9-37.4, rytmihäiriöitä, tykytyksiä, jatkuvaa väsymystä, vatsaoireita, nivelkipuja. Tutkittiin sitä ja tätä, eikä syytä löytynyt. Lääkärit tuntuivat viittaavan kintaalla, tarjosivat syyksi "termostaattista lämpöä", hermostoperäisyyttä ym. Kun kysyin, mistä tämä nyt sitten voi johtua, yksi läääkäri totesi vain että "Aika näyttää". Jotkut lääkärit puolestaan selittivät, ettei ihmisellä ole ns. normaalia peruslämpöä, ja että pitäisi olla mittaamatta lämpöään. Itseni tuntien kuitenkin tiesin, että peruslämpöni on ollut aina 36,8, ja että sen ylittyessä olo heikkenee merkittävästi.

      Nyt sitten viime kesänä asiat saivat uuden käänteen. Joitakin pohdintoja oli jo aiemminkin ollut siitä, voisivatko oireet johtua sisäilmaongelmista, homeista tms. Osa oireista oli tuttuja armeija-ajalta, jolloin altistuin huonon sisäilman ja ilmeisesti homeiden vuoksi. Nyt viimeisimmän rankan kesäflunssan pidettyäni kärsivällisyys sitten loppui. Totesin, ettei asunnollani parane koskaan, vaan että se on yhtä jatkuvaa flunssakierrettä ym. oireilua. Etsin tietoa ja totesin, että oireeni täsmäävät sisäilmaongelmien aiheuttamiin oireisiin.

      Keräsin tärkeimmät kamani ja muutin pois asunnostani. Meni jonkin aikaa, kunnes flunssan oireet alkoivat talttua. Kuumeilu puolestaan jatkui vielä melko pitkään. Noin 1-2 kk kuluttua olo oli jo kuitenkin alkanut parantua. Nyt olen ollut puhdasilmaisessa paikassa usean kuukauden ajan, ja lämpöily on isolta osin hellittänyt, ja muutkin oireet helpottuneet huomattavasti. Olo ei kuitenkaan ole vielä normaali, monessakaan suhteessa. Toipuminen näyttäisi vievän melko pitkän ajan. Pahemmat oireet myös palaavat nopeasti, jos käyn entisellä asunnollani, tai muissa paikoissa joissa on sisäilmaongelmia, hometta yms.

      Sairastin nyt syksyllä myös yhden flunssan, mutta se parani hyvässä sisäilmassa noin viikossa. Entisellä asunnollani vastaavan taudin parantuminen saattoi kestää jopa 4-6 viikkoa. Nyt olen voinut aloittaa jälleen myös rauhallisen kuntoilun, kun aiemmin sitä ei jaksanut tehdä väsymyksen ja jatkuvan lämpöilyn takia. Tällä hetkellä odotan lääkäriltä kirjallista lausuntoa, joka toivon mukaan hieman nopeuttaa uuden asunnon saamista. Tällä kertaa lääkäri ymmärsi asian.

      Haluan jakaa kokemukseni, jos se kenties auttaa tai antaa toivoa jollekin, joka kamppailee oman "määrittelemättömän" oireilunsa kanssa. Lääkärit eivät tätä asiaa tunnista tai tunnusta, joten he leimaavat henkilön usein ns. "oireensa kuvittelevaksi tai niitä liioittelevaksi tapaukseksi". Tosiasia on kuitenkin se, että Suomen rakennuskanta ei voi hyvin, ja että radikaaleja virheitä on tehty vuosikymmenien ajan jo rakennusvaiheessa. Sen seurauksena asunnoissa asuvat joutuvat maksamaan siitä omalla terveydellään, elleivät löydä apua ajoissa.

      Jos sinulla on oireita, eivätkä lääkärit löydä mitään syytä, harkitse muuttamista asunnostasi vaikka pariksi kuukaudeksi jonnekin, missä tiedät olevan hyvä sisäilma. Itse aloin huomata eron melko nopeasti, vähitellen jo ensimmäisen kuukauden aikana. Kuuntelemalla kehoasi tiedät totuuden siitä, kuinka voit. Kaikella oireilulla on jokin syy, uskoivatpa lääkärit siihen tai eivät. Tie tilanteesta ulos on olemassa.

      Voimia ja jaksamista kaikille oireilunsa kanssa kamppaileville!

    • Hei!

      Pitkittyneen kuumeilun taustalla voi olla hyvin monenlaisia syitä. Joskus virustulehduksen parannuttua elimistön termostaatti eli lämmönsäätelykeskus jää viikoiksi vielä "väärään asentoon" - tällöin vaiva korjaantuu itsestään. Toisaalta taustalla voi olla mm. allergista oireilua (myös sisäilmaongelmat), jokin sidekudossairaus tai joskus jopa käytössä oleva lääkitys.

      Tarkemmin kuumeen syistä, tutkimuksista ja hoidosta voit lukea esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/kuume.

      Olipa syy mikä tahansa, yli viikon kestänyt kuumeilu ilman muita oireita on aina aihe lääkärin tarkempiin tutkimuksiin.

      Terveisin:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • jo riittää

      Mulla on ollut lämpöä nyt jo puolitoista vuotta 37,2-37,7 joka päivä. Olo on väsynyt ja vetämätön ja olen sinnitellyt töissä mutta vapaa-aika menee levätessä. Sairastamista edelsi hyvin stressaava vuosi.

      Jos töissä hiukankin rasittavampaa esim työmatka väsyn niin että en jaksa koko viikonloppuna tehdä mitään. En tiedä aiheuttaako väsymys lämmön vai lämpö väsymyksen. Lisäksi tietysti kun väsyn tarpeeksi niin yöunet menee ja alkaa tulemaan muitakin oireita mm. rintaa puristaa ja on painon tunne. Viime kesänä kun olin neljä viikkoa lomalla niin viimeisellä viikolla lämpö nytkähti 36,8 asteeseen joka toiseksi päiväksi. YT neuvotteluiden alla en kuitenkaan uskaltanut olla poissa töistä ja muutenkin olen liian tunnollinen.

      Nyt huolestuttaa jaksaminen kun työkuvioissa tulossa muutoksia ja haastavampia tehtäviä ja en ole varma jaksanko ollenkaan. Joululomalla nukuin 12 tuntisia yöunia ja silti olin tosi väsynyt.

      Lääkärissä ravasin ensimmäisen vuoden ja kaikki mahdolliset infektiot ja aidsit rajattiin pois, kilpparissa ensin epäiltiin vikaa mutta oli kuulemma mittavirhe tarkemmissa tutkimuksissa. Paksusuoli tähystettiin eikä sieltäkään löytynyt mitään ihmeellistä. Ainoa mitä todettiin oli magnesiumin puutos ja sitä olenkin syönyt ja arvot paranivat. Syön lisäksi E-EPAa 1000mg, d vitamiinia 50-100 iu, 1 berokka per päivä.

      Nyt en ole puoleen vuoteen käynyt missään tutkimuksissa kun väsähdin jatkuvaa lääkärissä ravaamiseen.

      Mistä saisin apua?

    • Viime kesänä kuumeilin joka päivä.Loppukesällä kävin terv.hoitajalla verikokeessa.
      -Ei ole tulehdusta, oli tulos.Kuumeilu jatkui...1.8.22 pääsin hammaslääkäriin ja hän totesi heti,että kuollut hammas oli selvästi tulehtunut.Röntgenissä selvisi,että se märki ja mikään juurihoito ei auta.Hammaslääkäri ehdotti seur. päivälle tulehtuneen hampaan poistoa.Siihen loppui kuumeilu!Kannattaa olla sitkeä!

    • Anonyymi

      Itselläni oli 12 kuukautta parikymmentä vuotta sitten tälläinen lämmön kohoaminen, eikä syytä löydetty.
      Kerran sitten gyneklä käydessä tokaisi lääkäri että olenko tietoinen että minulla on vikaa kilpirauhasessa, no en ollut, sain kilpirauhas lääkkeet ja lämmön nousut katosi.
      Sitten ihmisen lämpöinen vaihtelee päivän mittaan paljon, että ei ole mitään hälyttävää jos se jää alle 38 asteen alle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe