Kertokaahan te, JOILLA ON joku noista autoista, että millaisia ovat pitää. Huoltovälit jne... paljon diesel"vero" vuoteen?
Olen ajatellut käydä hakemassa jonkun noista tämän vuoden aikana Saksasta.
BMW,VW,AUDI (2,5l TDI)
13
19415
Vastaukset
- teukkasalama
Minua EI KIINNOSTA kenenkään "tiedot" siitä, kun kummin kaiman siskontytön veljen audissa tms. kone ei kestänyt sitä, että oikeasta takarenkaasta meni ilmanpaineventtiili rikki... (toivottavasti kyseiset henkilöt tunnisti itsensä...)
- 2.0 Tdi
mulla on 2litran Tdi Passatti (130hv, lastu) ja olen ollut tyytyväinen.
Öljyt vaihdan 15tkm välein, filtterit kerran vuodessa ja dieseliä tankkiin 1000km välein. Kulutus 4,5-5,5 litraa/100km matka-ajossa ja sekalaisessa menee 6 litraa. 90tkm välein jakohihnan ja vesipumpun vaihto.
Dieselvero vuodessa 570eur.- äääkoo
Miksi filtterit kerran vuoteen : ilma ja raitisilma ehkä jee mut polttoaine 60tkm ?
Miksi 15 tonninvälein öljy suodatin : http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conf erence=580&posting=22000000014569263
Mikä 2 litran passatti ? 140 hv on vakio 2.0 tdi koneelle , 1.9 litraselle löytyy 130hv malli : http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Moottorityypit
Jakohihna ja vesipumppu : mites kiristäjärulla 3 ohjurirullaa ? Ainakaan mikään firma ei anna takuita jos kaikkia ei vaihdeta moniurahihna ilmastoinninhihna jne ????
Mitä missä milloin ????? - ei_
äääkoo kirjoitti:
Miksi filtterit kerran vuoteen : ilma ja raitisilma ehkä jee mut polttoaine 60tkm ?
Miksi 15 tonninvälein öljy suodatin : http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conf erence=580&posting=22000000014569263
Mikä 2 litran passatti ? 140 hv on vakio 2.0 tdi koneelle , 1.9 litraselle löytyy 130hv malli : http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Moottorityypit
Jakohihna ja vesipumppu : mites kiristäjärulla 3 ohjurirullaa ? Ainakaan mikään firma ei anna takuita jos kaikkia ei vaihdeta moniurahihna ilmastoinninhihna jne ????
Mitä missä milloin ?????Ensinnäkin Passattini on vm.97 ja 1.9 Tdi. Ajettu 315tkm
Olen vaihtanut polttoainesuodattimen vuosittain syksyllä ennen pakkasia. Eipä ole ainakaan ollut jäätymisen kanssa ongelmia.
Öljyt vaihdan 15tkm välein(se on huolto-ohjelman mukainen väli), jotta ei ainakaan sen takia moottori hajoa. Öljyt ei paljon maksa ja vaihdan itse.
Jakohihnarempassa ei vaihdettu rullia. Ja huolto tehtiin Volkkarilla. Moniurahihna kyllä vaihdettiin. Ja takuun sain työlle.
- hakua
Tuosta Audin V6-dieseleistä ei ole muuta kuin pahaa sanottavaa. Käytä hakua täällä ja merkkikerhon palstoilla. Jää varmasti ostamatta.
- Kelepoo miulle
Tosin vasta runsaat puoli vuotta ajaneena ei ole paljoa omakohtaista tietoa. Itse harkitsin BMW 530dA:n ja A6:n välillä. Neliveto ratkaisi valinnan, talvikelit ja kotimäki.
Ajossa A6 on ok, kaikin puolin, vaatii vähintään tuon 2,5-koneen. Neliveto automaatilla vaivaton ja huoleton talvella. LL-huollossa huoltoväli 30.000 km. Bemari olisi ollut koneestaan varmasti parempi, perusmallin suora kuutonen, mutta omalla ajollani en ottanut takavetoa. Jos sinulle käy takaveto ajon kannalta - ota Bemari - tulee hiukan halvemmaksi.
Audin V6TDI on hiukan "himmeli" dieselinä, neljä nokka-akselia hihnavedolla. Hihnan vaihto melko kallis. Kaikkia vikajuttuja ei pidä ottaa vakavasti, mutta nokka-akseliongelmat ovat melko yleisiä.
Vältä Audista vuosimalleja jotain 2000 tai alle (konemalli AFB). Niissä nokka-akseliongelma on yleisin. Jotain 2001 alkaen mallit AKN/AKE ovat kaiketi parempia, ainakin keinuja on muutettu, vissiin muutakin. Niillekkään nokka-akselimurhe ei ole kokonaan vieras.
Itse tiesin asian ostaessani, muut asiat ratkaisivat valinnan - täydellistä autoa ei olekaan. Käyttövoimavero ym kaikkiaan 700 € ja risat/vuosi- nokka-akseli
Ja tuo nokka-akseli remontti voi tulla eteen jo 100 tkm:n kohdalla ja korjauksen hinta pyörii 3000-4000 euron tietämissä, eli kannattaa miettiä että ostaako yli 100 tkm:ä ajetun 2.5 TDI Audin. Pelkkä jakohihnan vaihto merkkiliikkeessä 1200 euroa.
- -99 akn
Minulla tuo otsikon mukainen auto,olen ajanut tällä 55tkm,nyt mittarissa 200tkm,öljyt vaihdettu n.10tkm välein,p-aineen kulutus 5.8-7.0l hujakoilla pyörinyt kokoajan.Koneeseen on sen verran tehty remppaa,että on vaihdettu jakopään remmit ja ilmamassa-mittari..jos jonkin näköistä tietotaitoo löytyy niin voi nuo jakopään remmit ite vaihtaa...ite tein tuon rempan.
Tuosta nokka-akseli kulumisista on ollut juttua aika monessa paikassa..tässä koneessa ei vielä oo kulunut yhtään...käytetty venakopat mielenkiinon vuoksi auki. - teukkasalama
Olis myös mukava tietää (diesel) 525 ja 530 BMW:ta jotain...
Ne on kuitenkin ykkösvaihtoehtoina...- 530 d e60
ostin 1999 mun ensimmäinen 530d farmari 184hp.ajoin sillä 285 tuhat km kahdessa vuodessa,(olen taxi autoilija)mitään suurempia ongelmia ei ollut etu iskarit vaihdettiin 160,tuh.ja polttoaineen siirtopumppu (sähköpumppu)ei comonrailpumppu.ja sitten niin sanotut"koiran luut vaihdettin,ja ihan samat korjaukset tehtiin mun toiseen 530dn vm 2001 193 hp,että siirto pumppu ja etu iskarit näytti oleva e39 530dn heikoin kohta mutta eihän se on paljon mun mielestä.ajan tällä hetkeelä vm 2004 530d e60 ajettu nytt 195 tuh.ja siellä vaidettiin pakosarja "takuuna"oli jonkunlainen valmistus vika.ja viime huolossa ne vaitoi 2 tukivartta taka axelissa.olen tyytyväinen bemu omistaja.Ps ajoin aikasemmin Mersu
- kannattaa myös
530 d e60 kirjoitti:
ostin 1999 mun ensimmäinen 530d farmari 184hp.ajoin sillä 285 tuhat km kahdessa vuodessa,(olen taxi autoilija)mitään suurempia ongelmia ei ollut etu iskarit vaihdettiin 160,tuh.ja polttoaineen siirtopumppu (sähköpumppu)ei comonrailpumppu.ja sitten niin sanotut"koiran luut vaihdettin,ja ihan samat korjaukset tehtiin mun toiseen 530dn vm 2001 193 hp,että siirto pumppu ja etu iskarit näytti oleva e39 530dn heikoin kohta mutta eihän se on paljon mun mielestä.ajan tällä hetkeelä vm 2004 530d e60 ajettu nytt 195 tuh.ja siellä vaidettiin pakosarja "takuuna"oli jonkunlainen valmistus vika.ja viime huolossa ne vaitoi 2 tukivartta taka axelissa.olen tyytyväinen bemu omistaja.Ps ajoin aikasemmin Mersu
vaihtaa jos on ajettu yli 180000 km. Omani hajosi katsastuksen yhteydessä ryntäystestissä. Siivet on jotain muovia ja hapertuu ajan myötä. Vaihtopumppu oli kyllä metallisella juoksupyörällä. Tämä on 525 TDS ja näissä uudemmissa 530d malleissa saattaa olla sama pumppu.
- ostelijatar
Hyvää informaatiota, kiitos siitä. Miten vielä bmw:n dieselveron kanssa??
- -servaus
itselläni on Audi A6 2.5l TDI. jakopää kannattaa vaihtaa kerran kahteen vuoteen ja haista paska samalla sulle ku oot G@y xdxdxddxdxdxdxdxddxddx
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2122258Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691746Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä831565- 531452
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147144790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1331173Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2241058- 173997
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja55892Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61811