Accord ensiasennus öljy

Honta

Mitäs öljyä 2.0 accordiin on uutena pistetty,jos ja kun tulee tarve lisätä.En hokannut myyjältä kysyä eikä huoltokirjassa ole merkintää,ilmeisesti eivät suomeen tullessa laita uusia sisään.

8

6007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyt

      Itsellä myyjä suositteli vaihtamaan öljyt muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Tuolloin laitatin Mobil 1 0W-40. Taidat muuten olla euroautoilijoita? Näin vannoutuneen hondamiehen korvaan särähti nimittiän aika pahasti tuo "jos ja kun" -juttu. Moottori kun ei todellakaan syö öljyä ;)

      • 8 Accordin kokemuksella

        Totean Hondan moottoreiden olevan varsin huoltovapaita öljynlisäyksen suhteen. Toki aina se kuitenkin kannattaa tarkastaa.


      • vaihtoväli

        Älä vaihda öljyjä muutaman tuhannen jälkeen, vaan öljynvaihtovälin tullessa täyteen (siis lyhin suositeltu vaihtoväli on 10 000). Voi rallattaa helposti alkuperäisillä öljyillä 20 000 tai vuoden.
        Öljyillä ajaminen koko vaihtovälin on osa "sisäänajoa".


      • Honta
        vaihtoväli kirjoitti:

        Älä vaihda öljyjä muutaman tuhannen jälkeen, vaan öljynvaihtovälin tullessa täyteen (siis lyhin suositeltu vaihtoväli on 10 000). Voi rallattaa helposti alkuperäisillä öljyillä 20 000 tai vuoden.
        Öljyillä ajaminen koko vaihtovälin on osa "sisäänajoa".

        Lukee että öljyjä ei saa vaihtaa ennenkuin huoltoväli tulee täyteen, eli manuaalin mukaan ei saa vaihtaa "hiontaöljyjä" ennen aikojaan. En epäleikkään että öljyä täytyy lisätä litratolkulla vaan n. 1 vuoden kuluessa muutama desi lisää.


      • nyt mikä
        Honta kirjoitti:

        Lukee että öljyjä ei saa vaihtaa ennenkuin huoltoväli tulee täyteen, eli manuaalin mukaan ei saa vaihtaa "hiontaöljyjä" ennen aikojaan. En epäleikkään että öljyä täytyy lisätä litratolkulla vaan n. 1 vuoden kuluessa muutama desi lisää.

        On totuus noiden "hiontaöljyjen" kanssa.

        Itse manuaali opastaa aivan oikein, että öljyn sekaan ei saa laittaa mitään lisäaineita.

        Öljynsuodatin on osa, johon epäpuhtaudet kulkeutuvat.

        Opelissa on ohjekirjassa mainittu aivan normaali täyssynteettinen ensiasennusöljynä, Toyota suosittaa tekemään 2000-3000 km jälkeen öljynvaihdon, koska Suomen talvessa keskieurooppalaisiin olosuhteisiin tarkoitettu ensiasennusöljy ei ole parhaimmillaan, suositusöljy on 5W-40.

        Itse vaihtaisin öljyt samalla tavalla kuin Toyotissa, en millään usko että Hondalla on joku ihme lisäaine moottoriöljyssä.

        Muutenhan Hondan koneeseen käy lähes mikä tahansa öljy, ohjekirjassa ACEA A1/B1 tai ACEA A3/B3, viskositeetit vaihtelevät välillä 0W-20 / 5W-40. Itse laittaisin joko 0W-40 tai 5W-40 täyssynteettisen.


      • Accord 2.0
        Honta kirjoitti:

        Lukee että öljyjä ei saa vaihtaa ennenkuin huoltoväli tulee täyteen, eli manuaalin mukaan ei saa vaihtaa "hiontaöljyjä" ennen aikojaan. En epäleikkään että öljyä täytyy lisätä litratolkulla vaan n. 1 vuoden kuluessa muutama desi lisää.

        Olen vuodesta 1997 ajanut Honda merkkisillä autoilla ja kertaakaan ei ole tarvinnut lisätä tippaakaan öljyä yhteenkään niistä kolmesta (2 Accordia ja 1 Civic). Muutama desi kuulostaa Hondan tapauksessa jo herjaukselta.


      • joujou
        Accord 2.0 kirjoitti:

        Olen vuodesta 1997 ajanut Honda merkkisillä autoilla ja kertaakaan ei ole tarvinnut lisätä tippaakaan öljyä yhteenkään niistä kolmesta (2 Accordia ja 1 Civic). Muutama desi kuulostaa Hondan tapauksessa jo herjaukselta.

        Itsekin aluksi seurailin mittatikkua, mutta nyt olen jo unohtanut missä se edes on :D

        accord tourer 70tkm mittarissa....


    • Mikko/Kerava

      En jaksa kaivaa manualia esiin, mutta etsi öylyn kohdalla on kaaviokuva, jonka mukaan Hondaan käy melkein mikä öljy vaan itse käytän W35 tai 40. Mutta auto ei todellakaan kuluta paljoa öljyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe