Miten teillä keskenmenot alkaneet?

UULI

Mitenkäs teidän keskenmenot ovat alkaneet? Kivuilla vai vuodolla? Onko vuoto ollut alkuun tuhrua vai heti runsasta? Kuinka nopeasti tuhruvuoto lisääntynyt putoukseksi?

81

78147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pauliina

      ...keskenmeno alkoi tuhruvuodolla, jota en aluksi edes pitänyt hälyttävänä. Olin kuullut, että sellasta tuhruilua voi esiintyä raskausaikana, eikä siitä pidä vielä hermoilla. Sitten kun alkoi maha ja selkä sattua, aloin jo aavistella missä mennään. Luin vielä netistä asiasta lisää, ja vakuutuin yhä enemmän siitä, että km on kyseessä. Seur. päivänä vuoto lisääntyi, ja kivut jatkui ja myös lisääntyi. Ihan järkyttävää määrää en (onneksi) vuotanut missään vaiheessa, ja silti kohtu tyhjeni itsekseen, ei siis tarvittu kaavintaa eikä lääkkeitä. Ehkä tähän vaikuttaa se, että raskaus oli vasta vkolla 7 1.

    • molemmat...

      keskenmenot olleet rv7 ? ja alkoi tuhruvuodolla ja seuraavana päivänä muistaakseni pääsin/jouduin kaavintaan. Toisella kerralla jouduin odottelemana vuoroani monta tuntia, muttei silloinkana alkanut vuotaa enempää, eikä kipuja ollut kummallakaan kerralla missään vaiheessa. Fyysisesti siis helppoa, mutta se henkinen puoli sitten onkin eri asia...

    • Pelkkää niukkaa vuotoa joka kerta. 2 ulkopuolista ja 2 keskenmenoa (12 ja 6 ).

      • gravitatis

        Ihan tuttua on, juuri näin minullakin. Ei mitään kipuja vain vuotoja, thats it. Kaksi tapausta hoidettiin lääkityksellä ja raskaus jatkui. Tuloksena kaksi reipasta tytärtä nykyisin myös lapsenlapsia. Ikinä ei ole suoritettu kaavintaa tai muuta toimenpidettä. Siinä mielessä olen päässyt todella helpolla. Monilla tutuilla on ollut aika ikäviä kokemuksia. Varhaiset keskenmenot ovatkin varmasti helppoja, ainakin omalta osalta. Tilanne on aivan toinen, kun raskaus on edennyt pidemmälle.
        Tsemppiä vaan asian kanssa painiville. Joskus keskenmeno on parempi vaihtoehto(sikiön elinkelpoisuus), niin kurjalta kun se aluksi tuntuukin.
        Nykyisin lääketiede on harpannut valtavin askelin eteenpäin, myös tälläkin saralla.


    • Charlene1980

      Moi,

      Multa ei tullut tippaakaan verta tai tuhrua koko raskauden aikana. Vauva todettiin vaan ultrassa kuolleeksi 12 6. Arveltiin että hän oli menehtynyt 9 5 tai jotain, itse näin sydämen sykkeen 9 0 ultrassa. Karmeeta, mutta joskus keskeytyneet keskenmenot tulee ilmi näinkin. Itselläni ainoa "oire" (jälkeenpäin ajatellen) oli, että yhtäkkiä en tuntenut viikolla 11 jotain enää olevani raskaana (paha olo hävisi, ei ollut enää niin väsynyt ja "pihalla"). Neuvolassa se selitettiin "energisellä keskiraskaudella", johon itsekin jonkin verran uskoin, mutta väärässähän ne oli...

    • Hui!

      Ensimmäinen km (nrv7) alkoi aivan yhtäkkiä ilman mitään ennakkovaroitusta kirkkaalla punaisella vuodolla. Kivut tulivat vasta sitten ja aivan normaaleina menkkakipuina. Muutenkin vuoto oli melkein kun normaalit menkat.

      Toinen km (rv8 5) alkoi oireilla jo aikaisin ruskealla tuhrulla jota tuli silloin tällöin parin viikon ajan. Sitten vuoto alkoi runsastumaan ja kivut tulivat (sekä selkä- että menkkakivut) kovemmiksi ja menin päivystykseen. Seuraavana yönä vuoto alkoi tosi runsaana ja vaihdoin sidettä parin tunnin välein. kivut oli kovat!

      Kolmas km (rv4 ) tuli heti plussan jälkeen. Vuoto oli tosi runsasta ja kivut oli kovat, eli ei siis ihan tavalliset menkat.

      Neljäs km (rv9 5) ei alkanut itsestään vaan sikiö oli todettu ultrassa kuolleeksi. Vuoto ei alkanut lääkkeellisellä tyhjennyksellä (jota yritettiin sairaalassa 2 päivää) vaan tehtiin kaavinta.

    • näin.....

      ensimmäinen keskenmeno rv 11 alkoi niin että pari aikasempaa viikoa tuli sellaista ruskeeta tuhrua josta sanottiin että älä hähtäile ihan normaalia. 3 päivää ennen keskenmenoa tunsin kamalan paineen tunteen vatsassani. ja aamulla alkoi tuhru ja alkoi voimistumaan iltaa kohden ja kun klo 21 mentiin vastaanotolle niin kohtu oli tyhjä eli spontaani keskenmeno

      toinen keskenmeno rv 6 5 alkoi vuodolla illalla ja muuttui yön aikana runsaaksi vuodoksi ja aamulla vastaanotolla oli kohtu tyhjä eli spontaani keskenmeno taas...

      • katti

        Eka keskenmeno todettiin raskauden keskeytyksen yhteydessä, joskus 18 vk tienoilla , että sikiö ollut jo kauan kuollut..
        Toinen keskenmeno viikolla 10 alkoi pienellä vuodolla ja oli koko ajan niukkaa vuotoa, kunnes ultrassa todettiin että sydänääniä ei kuulunut.Jouduin kaavintaan.
        Nyt tällä hetkellä tilanne on se että tein viikko sitten positiivisen raskaustestin , mutta pari päivää sen jälkeen alkoi tulemaan vuotoa. Vuoto ollut niukkaa. Toisena vuotopäivänä ei tullut kuin jotain veri viiruja. Kolmantena vuotopäivänä tummanruskeaa vuotoa , joka jatkui tummanruskeana niukkana pari päivää. Sitten sunnuntaina ei päivällä tullut mitään vuotoa, luulin että se loppui, mutta saman päivän illalla tuli huono olo ja menkka-tuntemukset ja vuoto kirkasta verta , jonka jälkeen alkoi tulemaan veriklönttejä, joiden muotoa en alkanut tarkastelemaan.Tänään otettiin raskaushormoniverikoe, joka osoitti että ne ovat korkeat ja ultrassa ei vielä näkynyt suuntaan tai toiseen onko raskautta enää vai ei. Tilannetta nyt seurataan. Peli ei ole kuulemma vielä menetetty , menen keskiviikkona uudestaan testeihin. Hormoniarvo tasoa nyt seurataan ja siitä näkee kumpaan puoleen vaaka kallistuu keskenmenoon vai raskauteen...


      • Sanna
        katti kirjoitti:

        Eka keskenmeno todettiin raskauden keskeytyksen yhteydessä, joskus 18 vk tienoilla , että sikiö ollut jo kauan kuollut..
        Toinen keskenmeno viikolla 10 alkoi pienellä vuodolla ja oli koko ajan niukkaa vuotoa, kunnes ultrassa todettiin että sydänääniä ei kuulunut.Jouduin kaavintaan.
        Nyt tällä hetkellä tilanne on se että tein viikko sitten positiivisen raskaustestin , mutta pari päivää sen jälkeen alkoi tulemaan vuotoa. Vuoto ollut niukkaa. Toisena vuotopäivänä ei tullut kuin jotain veri viiruja. Kolmantena vuotopäivänä tummanruskeaa vuotoa , joka jatkui tummanruskeana niukkana pari päivää. Sitten sunnuntaina ei päivällä tullut mitään vuotoa, luulin että se loppui, mutta saman päivän illalla tuli huono olo ja menkka-tuntemukset ja vuoto kirkasta verta , jonka jälkeen alkoi tulemaan veriklönttejä, joiden muotoa en alkanut tarkastelemaan.Tänään otettiin raskaushormoniverikoe, joka osoitti että ne ovat korkeat ja ultrassa ei vielä näkynyt suuntaan tai toiseen onko raskautta enää vai ei. Tilannetta nyt seurataan. Peli ei ole kuulemma vielä menetetty , menen keskiviikkona uudestaan testeihin. Hormoniarvo tasoa nyt seurataan ja siitä näkee kumpaan puoleen vaaka kallistuu keskenmenoon vai raskauteen...

        Mulla on aikalailla samankaltainen tilanne kuin sinulla. Raskausviikkoja on tällä hetkellä 7 ja tiistaina kävin ultrassa ruskean vuodon takia, jota ollut jo useamman päivän. Ultrassa näkyi kasvanut kohtu, mutta ei sikiötä. Nyt ei sitten tiedä, että onko raskaus mennyt kesken vai onko vasta niin alussa, ettei ultrassa näkynyt. Kävin raskaushormoni-kokeessa joka osoitti että olisin raskaana viikolla 7 ja tämä ihmetytti lääkäriä kovasti, koska hän ei oikein edes uskonut raskauteeni... Eilen kävin uudestaan otattamassa hormonikokeet, joista nähdään että mihin suuntaan tämä kallistuu.. Itse en usko että ainakaan vielä olisi keskenmenoa tapahtunut, koska vuoto on ainakin toistaiseksi ollut hyvin niukkaa, mutta tuntuu etten enää muutenkaan tiedä missä mennään kun tilanne meni näin sekavaksi. Tässä vain odotellaan ja katsotaan että kuinka käy, alkaako runsas vuoto vai alkaako kohtuun kehittyä elämää.. Kuulisin mielelläni, miten sun tilanne on edennyt!!


      • riikka
        Sanna kirjoitti:

        Mulla on aikalailla samankaltainen tilanne kuin sinulla. Raskausviikkoja on tällä hetkellä 7 ja tiistaina kävin ultrassa ruskean vuodon takia, jota ollut jo useamman päivän. Ultrassa näkyi kasvanut kohtu, mutta ei sikiötä. Nyt ei sitten tiedä, että onko raskaus mennyt kesken vai onko vasta niin alussa, ettei ultrassa näkynyt. Kävin raskaushormoni-kokeessa joka osoitti että olisin raskaana viikolla 7 ja tämä ihmetytti lääkäriä kovasti, koska hän ei oikein edes uskonut raskauteeni... Eilen kävin uudestaan otattamassa hormonikokeet, joista nähdään että mihin suuntaan tämä kallistuu.. Itse en usko että ainakaan vielä olisi keskenmenoa tapahtunut, koska vuoto on ainakin toistaiseksi ollut hyvin niukkaa, mutta tuntuu etten enää muutenkaan tiedä missä mennään kun tilanne meni näin sekavaksi. Tässä vain odotellaan ja katsotaan että kuinka käy, alkaako runsas vuoto vai alkaako kohtuun kehittyä elämää.. Kuulisin mielelläni, miten sun tilanne on edennyt!!

        vain ja ainoastaan rusehtavaa vuotoa rv 8 ultrassa näkyi sikiö ja sydän äänet( sikiö vastasi kooltaan rv7) ja lääkäri sanoi että ei varsin mene kesken. vuoto jatkui tuhruna välillä oli päiviä ettei tullut mitään ja rv 9 kävin uudelleen ultrassa ja sikiö oli kuollut.


      • ...
        riikka kirjoitti:

        vain ja ainoastaan rusehtavaa vuotoa rv 8 ultrassa näkyi sikiö ja sydän äänet( sikiö vastasi kooltaan rv7) ja lääkäri sanoi että ei varsin mene kesken. vuoto jatkui tuhruna välillä oli päiviä ettei tullut mitään ja rv 9 kävin uudelleen ultrassa ja sikiö oli kuollut.

        Mulla yksi keskenmenoistani ollut samantapainen.
        Viikolla 9 menin yksityiselle ultraan ruskehtavan tuhruvuodon takia. Ultrassa näkyi viikkoa 6 vastaava sikiö ja myös sydämenlyönnit näkyi. Lääkäri tosin sanoi että lapsivettä on huolestuttavan vähän. Viikon kuluttua oli uusi ultra. Tuhruvuoto jatkui koko välin, välillä tosin oli päiviä ettei ollut mitään vuotoa. Ultrassa ei sykettä sitten enää näkynyt. Sieltä menin sairaalaan lääkkellistä tyhjennystä varten :( Tyhjentyminen tosin alkoi spontaanisti odotellessani lääkäriä.

        Muut keskenmenot on alkaneet myös spontaanisti muutaman päivän tuhruvuodon jälkeen. Vain tuon yhden kerran olen ehtinyt sydämensykkeen nähdä. Vähän ennen kirkkaamman vuodon alkamista alkaa helv....liset menkkamaiset kivut, jotka sitten jatkuu kunnes kohtu on tyhjentynyt. Kaavintaan en ole koskaan joutunut (onneksi). Vuoto km:n jälkeen on jatkunut kerran jopa 5 viikkoa (tosin lähes koko ajan tuhrua), yhdellä kertaa vuotoa kesti vajaan viikon.


      • Sanna
        ... kirjoitti:

        Mulla yksi keskenmenoistani ollut samantapainen.
        Viikolla 9 menin yksityiselle ultraan ruskehtavan tuhruvuodon takia. Ultrassa näkyi viikkoa 6 vastaava sikiö ja myös sydämenlyönnit näkyi. Lääkäri tosin sanoi että lapsivettä on huolestuttavan vähän. Viikon kuluttua oli uusi ultra. Tuhruvuoto jatkui koko välin, välillä tosin oli päiviä ettei ollut mitään vuotoa. Ultrassa ei sykettä sitten enää näkynyt. Sieltä menin sairaalaan lääkkellistä tyhjennystä varten :( Tyhjentyminen tosin alkoi spontaanisti odotellessani lääkäriä.

        Muut keskenmenot on alkaneet myös spontaanisti muutaman päivän tuhruvuodon jälkeen. Vain tuon yhden kerran olen ehtinyt sydämensykkeen nähdä. Vähän ennen kirkkaamman vuodon alkamista alkaa helv....liset menkkamaiset kivut, jotka sitten jatkuu kunnes kohtu on tyhjentynyt. Kaavintaan en ole koskaan joutunut (onneksi). Vuoto km:n jälkeen on jatkunut kerran jopa 5 viikkoa (tosin lähes koko ajan tuhrua), yhdellä kertaa vuotoa kesti vajaan viikon.

        Ilmeisesti on kovin yksilöllistä tuo vuodon määrä keskenmenossa ja sekin että kuinka kovat kivut ovat? Mulla on nyt vuoto lisääntynyt, vuoto on nyt jo ihan veristä vuotoa eikä ruskeaa ja sitä tulee välillä ja välillä taas ei mitään. Kipuja mulla ei ole vieläkään ja nyt oon ihan pihalla että onko tässä käynnissä keskenmeno vai onko tämä vielä normaalia vuotoa jota raskausaikana voi olla? Tiistaihin asti pitäisi odotella, sillon on uus ultra mutta nyt jo todella pelottaa että kesken tämä on menossa. Keskenmeno voi ilmeisesti tapahtua myös pidemmän ajan kuluessa ja vähäisemmällä vuodolla kuin massiivisella yhtäkkiä alkavalla vuodolla? Piinallista on vain odotella ja olla epätietoisuudessa että mistä tässä nyt on kyse. Vuoto on tietysti aina hälytysmerkki, mutta mitä muita syitä siihen voisi olla kuin keskenmeno?


      • katti
        Sanna kirjoitti:

        Mulla on aikalailla samankaltainen tilanne kuin sinulla. Raskausviikkoja on tällä hetkellä 7 ja tiistaina kävin ultrassa ruskean vuodon takia, jota ollut jo useamman päivän. Ultrassa näkyi kasvanut kohtu, mutta ei sikiötä. Nyt ei sitten tiedä, että onko raskaus mennyt kesken vai onko vasta niin alussa, ettei ultrassa näkynyt. Kävin raskaushormoni-kokeessa joka osoitti että olisin raskaana viikolla 7 ja tämä ihmetytti lääkäriä kovasti, koska hän ei oikein edes uskonut raskauteeni... Eilen kävin uudestaan otattamassa hormonikokeet, joista nähdään että mihin suuntaan tämä kallistuu.. Itse en usko että ainakaan vielä olisi keskenmenoa tapahtunut, koska vuoto on ainakin toistaiseksi ollut hyvin niukkaa, mutta tuntuu etten enää muutenkaan tiedä missä mennään kun tilanne meni näin sekavaksi. Tässä vain odotellaan ja katsotaan että kuinka käy, alkaako runsas vuoto vai alkaako kohtuun kehittyä elämää.. Kuulisin mielelläni, miten sun tilanne on edennyt!!

        Niinkuin edellisessä viestissä kerroin kävin maanantaina hormonitesteissä ja raskaushormonitaso oli korkean n. 1500.Ultrassa näkyi jotakin haamukuvaa mahdollisesta sikiön alusta. Hyvin pieniä määriä tullut sen jälkeen ruskeaa vuotoa, välillä ei ollenkaan. Keskiviikkona kävin uudestaan hormonikokeessa ja hormoniarvo oli laskenut 500 lukemaan..Haamukuvia ei näkynyt..Lääkäri sanoi että viikonlopun aikana minulle pitäisi tulla runsaat vuodot, tavallisia menkkoja isommat. Vaikuttaa siis siltä että keskenmeno on kyseessä ja maanantaina katsotaan vielä tilanne.Vuotoa ei ole kuitenkaan tullut, samaa ruskeaa vuotoa vähäisiä määriä.Maanantaina otetaan vielä raskaushormonikoe ja sen pitäisi silloin näyttää nollaa. Mahdollisuus on myös tässä tilanteessa kohdun ulkopuoliseen raskauteen, siksikin tilannetta vielä seurataan.
        Tää olis meikäläiselle kolmas keskenmeno, kaipa tässä sitte sais jo jotain tutkimuksia asian tiimoilta. Joka tapauksessa ihmeen keveyeltä tämä keskenmeno henkisesti tuntuu menevän läpi meikäläisellä, verrattuna kahteen edelliseen jotka olivat hirmu raskaita kokemuksia. Jotenkin tuntuu siltä että jos on keskenmeno tullakseen on parempi että se tulee melkein samantien, kuin vähäkään myöhemmin, koska silloin kerkiää jo tulla kaikenlaisia haaveita ja odotuksia itselle ja joutuu sen lisäksi kaikenlaisiin operaatioihin


      • Sanna
        katti kirjoitti:

        Niinkuin edellisessä viestissä kerroin kävin maanantaina hormonitesteissä ja raskaushormonitaso oli korkean n. 1500.Ultrassa näkyi jotakin haamukuvaa mahdollisesta sikiön alusta. Hyvin pieniä määriä tullut sen jälkeen ruskeaa vuotoa, välillä ei ollenkaan. Keskiviikkona kävin uudestaan hormonikokeessa ja hormoniarvo oli laskenut 500 lukemaan..Haamukuvia ei näkynyt..Lääkäri sanoi että viikonlopun aikana minulle pitäisi tulla runsaat vuodot, tavallisia menkkoja isommat. Vaikuttaa siis siltä että keskenmeno on kyseessä ja maanantaina katsotaan vielä tilanne.Vuotoa ei ole kuitenkaan tullut, samaa ruskeaa vuotoa vähäisiä määriä.Maanantaina otetaan vielä raskaushormonikoe ja sen pitäisi silloin näyttää nollaa. Mahdollisuus on myös tässä tilanteessa kohdun ulkopuoliseen raskauteen, siksikin tilannetta vielä seurataan.
        Tää olis meikäläiselle kolmas keskenmeno, kaipa tässä sitte sais jo jotain tutkimuksia asian tiimoilta. Joka tapauksessa ihmeen keveyeltä tämä keskenmeno henkisesti tuntuu menevän läpi meikäläisellä, verrattuna kahteen edelliseen jotka olivat hirmu raskaita kokemuksia. Jotenkin tuntuu siltä että jos on keskenmeno tullakseen on parempi että se tulee melkein samantien, kuin vähäkään myöhemmin, koska silloin kerkiää jo tulla kaikenlaisia haaveita ja odotuksia itselle ja joutuu sen lisäksi kaikenlaisiin operaatioihin

        Mulla vastaavasti raskauhormonin määrä oli reilusti kohonnut vuorokaudessa, mutta kohdussa ei näkynyt mitään! Ja vuoto on koko ajan lisääntynyt, että nyt ei kai ole toivoa enää yhtään. Mä oon kanssa jotenkin henkisesti niin valmistautunut keskenmeno-ajatukseen, että varmaan selviän aika vähillä synkistelyillä asian kanssa, se on vaan hyväksyttävä että tämä kuuluu asiaan, aina ei voi onnistua. Kaikista piinallisinta on mun mielestä tää odottelu, kun ei tiedä että mikä tilanne on. Sitä kyttää omaa oloaan joka ikinen hetki ja miettii että josko sittenkin ja sitten vuotoa taas tulee ja toivo hiipuu.. Kunnes taas pieni toivon pilkahdus, että josko sittenkin kun raskausoireita kuitenkin edelleen on. Mutta ne kai ei häviäkään ennen kun raskaushormoni on kokonaan hävinnyt ja milloinkohan se tapahtuu? Kurjaa tuntea olevansa raskaana mutta kun ei kai kuitenkaan ole. Nää on niin sekavia juttuja ja stressaa niin pirusti! Sulla on kuitenkin toi vuodon määrä niin vähäinen vielä, että sikäli kai toivoa edelleen on? Mä oon tässä nyt odotellut alkavaksi niitä massiivisia vuotoja ja kovia kipuja, mutta kun niitäkään ei aina välttämättä tule, niin tiedä tästä nyt sitten! Kerrohan kuulumisia ja voinnin etenemisiä!


      • katti
        Sanna kirjoitti:

        Mulla vastaavasti raskauhormonin määrä oli reilusti kohonnut vuorokaudessa, mutta kohdussa ei näkynyt mitään! Ja vuoto on koko ajan lisääntynyt, että nyt ei kai ole toivoa enää yhtään. Mä oon kanssa jotenkin henkisesti niin valmistautunut keskenmeno-ajatukseen, että varmaan selviän aika vähillä synkistelyillä asian kanssa, se on vaan hyväksyttävä että tämä kuuluu asiaan, aina ei voi onnistua. Kaikista piinallisinta on mun mielestä tää odottelu, kun ei tiedä että mikä tilanne on. Sitä kyttää omaa oloaan joka ikinen hetki ja miettii että josko sittenkin ja sitten vuotoa taas tulee ja toivo hiipuu.. Kunnes taas pieni toivon pilkahdus, että josko sittenkin kun raskausoireita kuitenkin edelleen on. Mutta ne kai ei häviäkään ennen kun raskaushormoni on kokonaan hävinnyt ja milloinkohan se tapahtuu? Kurjaa tuntea olevansa raskaana mutta kun ei kai kuitenkaan ole. Nää on niin sekavia juttuja ja stressaa niin pirusti! Sulla on kuitenkin toi vuodon määrä niin vähäinen vielä, että sikäli kai toivoa edelleen on? Mä oon tässä nyt odotellut alkavaksi niitä massiivisia vuotoja ja kovia kipuja, mutta kun niitäkään ei aina välttämättä tule, niin tiedä tästä nyt sitten! Kerrohan kuulumisia ja voinnin etenemisiä!

        Joo ikävä kyllä mulla ei ole toivoa enää. Massiivisemmat vuodot alko perjantaina ja on ollu koko viikonlopun. Vuodot on normaali kuukautisia massiivisemmat ja klönttejä on tullu myös.Huomenna meen lääkäriin, en usko että mitään enää on sillo todettavaa. Tää oli kolmas keskenmeno.
        Sulla saattaa olla vielä toivoa kun raskaushormoni on kerran noussu...


      • Sanna
        katti kirjoitti:

        Joo ikävä kyllä mulla ei ole toivoa enää. Massiivisemmat vuodot alko perjantaina ja on ollu koko viikonlopun. Vuodot on normaali kuukautisia massiivisemmat ja klönttejä on tullu myös.Huomenna meen lääkäriin, en usko että mitään enää on sillo todettavaa. Tää oli kolmas keskenmeno.
        Sulla saattaa olla vielä toivoa kun raskaushormoni on kerran noussu...

        Todella kurja juttu! En tiedä tästä omasta tilanteestani, että onko toivoa vai ei, jotenkin on todella luovuttanut olo! En tiedä josko sen itse jotenkin vaistoaa kun kaikki ei ole hyvin. Vuotoa on ollut viikonlopun aikana todella vähän ja tänään tein uteliaisuuttani testin ja se kyllä näytti positiivista. Mutta eihän raskaushormoni varmaankaan ihan muutamassa päivässä mihinkään häviä vaikka raskaus oliskin päättynyt.. No, huomenna saan asiaan selvyyden, luojan kiitos, on ollut tosi pitkiä päiviä odotella että mitä tapahtuu..


      • katti
        Sanna kirjoitti:

        Todella kurja juttu! En tiedä tästä omasta tilanteestani, että onko toivoa vai ei, jotenkin on todella luovuttanut olo! En tiedä josko sen itse jotenkin vaistoaa kun kaikki ei ole hyvin. Vuotoa on ollut viikonlopun aikana todella vähän ja tänään tein uteliaisuuttani testin ja se kyllä näytti positiivista. Mutta eihän raskaushormoni varmaankaan ihan muutamassa päivässä mihinkään häviä vaikka raskaus oliskin päättynyt.. No, huomenna saan asiaan selvyyden, luojan kiitos, on ollut tosi pitkiä päiviä odotella että mitä tapahtuu..

        Miten sulla kävi, hyvin vai huonosti?
        Mulla oli vielä maanantainaki raskaushormonia veressä, vaikka olen vuotanut kaksi viikkoa jo


      • mmmmmnn
        Sanna kirjoitti:

        Todella kurja juttu! En tiedä tästä omasta tilanteestani, että onko toivoa vai ei, jotenkin on todella luovuttanut olo! En tiedä josko sen itse jotenkin vaistoaa kun kaikki ei ole hyvin. Vuotoa on ollut viikonlopun aikana todella vähän ja tänään tein uteliaisuuttani testin ja se kyllä näytti positiivista. Mutta eihän raskaushormoni varmaankaan ihan muutamassa päivässä mihinkään häviä vaikka raskaus oliskin päättynyt.. No, huomenna saan asiaan selvyyden, luojan kiitos, on ollut tosi pitkiä päiviä odotella että mitä tapahtuu..

        Moikka! Lueskelin tarinaasi, miten loppujen lopuksi sitten kävikään?


      • tuulimuna
        Sanna kirjoitti:

        Mulla on aikalailla samankaltainen tilanne kuin sinulla. Raskausviikkoja on tällä hetkellä 7 ja tiistaina kävin ultrassa ruskean vuodon takia, jota ollut jo useamman päivän. Ultrassa näkyi kasvanut kohtu, mutta ei sikiötä. Nyt ei sitten tiedä, että onko raskaus mennyt kesken vai onko vasta niin alussa, ettei ultrassa näkynyt. Kävin raskaushormoni-kokeessa joka osoitti että olisin raskaana viikolla 7 ja tämä ihmetytti lääkäriä kovasti, koska hän ei oikein edes uskonut raskauteeni... Eilen kävin uudestaan otattamassa hormonikokeet, joista nähdään että mihin suuntaan tämä kallistuu.. Itse en usko että ainakaan vielä olisi keskenmenoa tapahtunut, koska vuoto on ainakin toistaiseksi ollut hyvin niukkaa, mutta tuntuu etten enää muutenkaan tiedä missä mennään kun tilanne meni näin sekavaksi. Tässä vain odotellaan ja katsotaan että kuinka käy, alkaako runsas vuoto vai alkaako kohtuun kehittyä elämää.. Kuulisin mielelläni, miten sun tilanne on edennyt!!

        vaikuttaa tuulimuna raskaudelta..


    • muuli

      tullut pari viikkoa rusehtavaa vuotoa, nyt selkäkipua ja menkkakipua, oletan että kesken menee.

    • ihan kauhee!!

      Tää oli ihan kamalaa oikeesti. Oli viikkoja 9 . Oltiin Prismassa keskiviikkoiltana lamppuosastolla, katottii mahd lastenhuoneesee lamppua.oltiin ihan innoissaan jo rv5:stä lähtien suunniteltu (no, opitaampaha olemaa seur kerralla kärsivällisempiä) Se tapahtu nii yllättäen ja yhtäkkiä. Ihan kamala "pulpahtaminen" housuihin, ja sitte vaa hirveellä vauhilla asiakasvessaan itku kurkussa. siel se vaa jatku. verta, verta, verta ja kauhua. hirveä kasa paperia housuihin ja kotiin uskottelemaa että mitään ei tapahtunu. ei tullu mitää tiettyä klönttiä, aika pienhä se siin vaihees viel on, mut iha järkyttävä määrä verta. ja se jatku ja jatku. ne reilut kolme viikkoa ku niitä pienempiä pulpahteluja tuli iha oikeesti koko ajan, oli läheisten ihmisten kuolemien jälkee ehkä rankimpia aikoja pienen elämäni aikana. Ku se tavallaa pitkitty se tapahtuma ja muistutti koko ajan itsestään.
      aluks en silti halunnu uskoo sitä ja perjantaina ultrassa meinasin kuolla itkuun ku lääkäri ilmotti vaa kylmänrauhallisesti "kohtu on täysin puhdas, tyhjentynyt" oli aika kova shokki

      • mie vain

        Itsellä keskenmeno raskausviikolla 12..kaiken aikaa oli tullut pientä vuotoa.Neuvolassa sanoivat että lepäile vaan. Sain sitten spontaanin keskenmenon..onneksi olin kotona silloin. Kaavinnassa kävin ja samantien pääsin kotiin.
        Keskenmenon jälkeen oli yhdet kuukautiset ja nyt mennään raskausviikolla 11 2. Eilen tuli vessassa käydessä verta,vain pyyhkiessä. Huomenna sitten lääkäriin tarkistamaan onko kaikki hyvin vai meneekö jälleen kesken.
        Kyllä pelottaa..


      • Tsemppiä vaan !
        mie vain kirjoitti:

        Itsellä keskenmeno raskausviikolla 12..kaiken aikaa oli tullut pientä vuotoa.Neuvolassa sanoivat että lepäile vaan. Sain sitten spontaanin keskenmenon..onneksi olin kotona silloin. Kaavinnassa kävin ja samantien pääsin kotiin.
        Keskenmenon jälkeen oli yhdet kuukautiset ja nyt mennään raskausviikolla 11 2. Eilen tuli vessassa käydessä verta,vain pyyhkiessä. Huomenna sitten lääkäriin tarkistamaan onko kaikki hyvin vai meneekö jälleen kesken.
        Kyllä pelottaa..

        Ei muuta kuin tsemppiä ja rauhallisesti. Itselläni on ollut useasti keskenmeno (varsin varhain ja vaivattomasti), mutta kaksi onnistunutta raskautta kuitenkin. Kummallakin kerralla oli ikään kuin menkkavuotoa, vaikka olinkin raskaana. Sain vuotoihin lääkitystä(muuten olisivat nekin menneet kesken). minkä ansiosta raskaudet jatkuivat. Niistä on lähes 40 ja 30 vuotta aikaa, joten nykyisin lääketiede on kehittynyt tällä saralla "kukon askelin".
        Toivottavasti kaikki sujuu ok. Niin ja turha jännittäminen pois ja ihan rennosti vaan ,silloin yleensä onnistuu.


    • -minttu-

      ei ollut ensiksi mitään käryäkään että olin ollut edes raskaana, menkat olivat kyllä jonkun verran myöhässä mutta ajattelin sen johtuvat stressistä mitä minulla oli silloin paljon. ihan ekaksi tuli aika normaalit menkkakivut selkä- ja mahakipuineen joten ajattelin vain että oli aikakin niitten menkkojen alkaa. yöllä kivut kovenivat sietämättömiksi enkä kyennyt liikkumaan sikiöasennosta minnekkään. vuoto oli tässä vaiheessa ihan normaalia mitä se aina on ollutkin. seuraavana päivänä olohuoneeseen kävellessäni tuli kunnon pulpsahdus, juoksin äkkiä vessaan jossa veren tuli jatkui ja jatkui. mukana tuli isoja ja pieniä hyytymiä/möykkyjä miksi niitä nyt sitten voikaan sanoa. tässä vaiheessa mieleeni tuli keskenmeno, hommasin raskaustestin sillä halusin varmistaa olinko oikeassa, ja kyllä. tämän jälkeen painuin nukkumaan, heräsin tunnin sisään siihen kun luulin pissaavani housuun mutta taas oli pulpsahdus tullut. saa nähdä kauan tämäkin vuoto sitten kestää. jälkeenpäin ajatellen tuntuu aika hurjalta että ei ollut mitään aavistustakaan että on ollut raskaana kunnes näkee mitä sinne pönttöön tipahti, kyllähän se vähän harmittaa.

      • jenniäiti90

        mulla on kans huonoja muistoja keskenmenoista...mutta kun luin näitä eikö kukaan tosiaan oo nähny omaa sikiötään mulla olis pitöy olla 8rv täynäö ehkä melkein 9 mulla tuli hiukan verta ja klönttejä sit siteeseen oli tullu sikiöpussi jossa näin vauvann jolla oli pienet kädet ja jalat,...en tiiä vastatsko viikkoja mutta se oli niin suloinen vaik ei ollukaan kovin iso...siis siin oli istukka kiinni ja se sikiöpussi ja vauva siel sisällä siitä on jo aikaa 3 vuotta -....kävin saikulla tarkistuksessa raskaushormoni oli ylhäällä mutta kohtu tyhjä...2 keskenmenoa saanut ja nyt mulla 2 poikaa 1v8kk ja puolivuotias ja heti onnistui kun vaihdoin kumppania.


      • höppöhöppö-
        jenniäiti90 kirjoitti:

        mulla on kans huonoja muistoja keskenmenoista...mutta kun luin näitä eikö kukaan tosiaan oo nähny omaa sikiötään mulla olis pitöy olla 8rv täynäö ehkä melkein 9 mulla tuli hiukan verta ja klönttejä sit siteeseen oli tullu sikiöpussi jossa näin vauvann jolla oli pienet kädet ja jalat,...en tiiä vastatsko viikkoja mutta se oli niin suloinen vaik ei ollukaan kovin iso...siis siin oli istukka kiinni ja se sikiöpussi ja vauva siel sisällä siitä on jo aikaa 3 vuotta -....kävin saikulla tarkistuksessa raskaushormoni oli ylhäällä mutta kohtu tyhjä...2 keskenmenoa saanut ja nyt mulla 2 poikaa 1v8kk ja puolivuotias ja heti onnistui kun vaihdoin kumppania.

        alkio on ollut tuossa vaiheessa n. 3mm ni e taida uskoa että näit selkeesti koko vartalon..


      • prrrrrrrs
        höppöhöppö- kirjoitti:

        alkio on ollut tuossa vaiheessa n. 3mm ni e taida uskoa että näit selkeesti koko vartalon..

        kyllä jo yheksännellä viikolla (tai kymmenennellä, jos on ollu 9 jo täynnä) se vauva on parin sentin mittainen. eli silmällä nähtävissä


      • Nihhi
        prrrrrrrs kirjoitti:

        kyllä jo yheksännellä viikolla (tai kymmenennellä, jos on ollu 9 jo täynnä) se vauva on parin sentin mittainen. eli silmällä nähtävissä

        Ei se oo sillon vielä mikään VAUVA vaan alkio!


    • piuksi

      minulla alkoi pieni tuhruttelu perjantaina. lauantaina ei enää pahaa oloa eikä mitään muutakaan raskausoiretta (kaikki hävis yön aikana) vaikka etomisenkin pitäis olla pahimmillaan kun on 8. raskausviikko meneillään. la ei tuhrua mut tänään taas ja aamulla menkkakipuja. ajattelin odottaa tiistain neuvolaan mutta soitankin jo huomenna ja kysyn pääsisinkö ultraan tilanteen tarkistamaan. pelottaa millon kunnon vuoto alkaa :/

    • sanna 36

      Moi,
      Itselläni ei ollut minkäänlaisia vuotoja, eikä kyllä kipujakaan. Tunsin itseni terveemmäksi, kuin koskaan, Ja energiaa olin täynnä. Ensimmäisessä urtrassa sain tietää kuolleesta vauvasta rv 12. Keskeytynyt keskenmeno.
      Kasvu ja kehittyminen oli pysähtynyt rv 8 4

      • Mävaaa

        Ilmeisesti kovin ykslillöllistä jokaisella, itselläni spontaani keskenmeno oli aivan kamala! En tiennyt olevani raskaana, aamupäivällä alkoi ihan yhtäkki hirveät alavatsa/alaselkäkivut, verta tuli vain vähän. Puolen tunnin päästä makasin lattialla kaksinkerroin, hiki valui, meinasin pyörtyä koko ajan ja verta vuosi jo melkein kuin hanasta! Ambulanssilla sairaalaan, ja ambulanssissa kipulääkkeet suoraan suoneen. Hirveät krampit mahassa, ei mitään pystynyt tekemään.. Sairaalassa sitten olin muutaman tunnin tiputuksessa, ja lääkäri totesi, että alkuraskauden keskenmeno oli. 10 päivää vuosin verta, ja sellaisia hyytymiä. Normaalisti kuukautiseni kestävät 5 päivää. En tosiaan koskaan halua kokea mitään vastaavaa. Vaikka en varmasti olisikaan ollut vielä valmis äidiksi, enkä suunnitellut koko asiaa, niin kyllä se on silti kova paikka, varmaan jokaiselle, joka on kokenut saman. :/ Henkisesti ja fyysisesti. Olin tosiaan viikoilla 4 jotain.


    • kesäheinä123

      Mulla alkoi molemmat keskenmenot (toinen rv 5 ja toinen rv 7) menkkamaisilla kivuilla reisissä, alaselässä ja alavatsassa. Samoihin aikoihin raskausoireet (kuvotus, rintojen arkuus) hävisivät. Menkkamaisia kipuja oli parina edellisenä iltana, sitten alkoi ruskea tuhruvuoto joka muuttui parissa päivässä runsaaksi ja veriseksi. Alavatsaa, selkää ja reisiä poltteli, kivut olivat kovat noin yhden päivän ajan.

      Päivystyksessä antoivat cytotecia kohdun supisteluun, jotta kohtu tyhjentyisi kokonaan. Kuulemma ainakaan täällä ei enää edes tehdä kaavintaa. Keskenmenovuoto kestikin sitten muistaakseni yli 10 viikkoa molemmissa.

      Nämä keskenmenot sattuivat mulla saman vuoden aikana, nyt kolmas raskaus ja tällä hetkellä mennään viikolla 14, toivotaan parasta :)

    • daria

      Mulla oli siis ihan normaalit menkat (ehkä vähän runsaammat) viime keskiviikosta sunnuntaihin.
      Nyt eilen sitten alkoi verta tulla uudestaan, mukana sellaisia klimppejä???
      Ei kipuja, vuotoa vaan.
      Mahdollisuus raskauteen oli, kun ehkäisy petti miehen kanssa.

      En tajua tätä tilannetta, menkat olleet aina tosi säännölliset.

      Voisiko olla keskenmeno?

    • ***

      mullaki rv 5 aluks ruskeaa vuotoa, vähä veristä, ei klimppejä ja kauhukseni meni yksityiselle ultraan olin ihan varma että kesken meni taas, mutta ei mennykkään alkion koko vastaa viikkoja4 eli pikkunen on siellä, ei lääkärigyno osannu sanoa miksi tiputtelen kuulema yleistä vuoto :) huomenna on taas ultra ja gyno yksityisellä. siis ei vuoto aina oo keskenmeno, voi olla normia tai tulehus tai mitä vaan, en osaa sanoa mutta käykee tarkistuttamassa lääkärissä.

    • Jennieihalualasta

      Harrastin seksiä 4 vkoa sitten ilman kondomia ex-poikaystäväni kanssa. Kuukautiset tulivat normaalisti ja aloitin e-pillerit. E-pillerien aloituksen jälkeen olen kumminkin tuntenut rintojen olevan isommat ja todella arat.. ei muuta. Ja nyt 8 päivää ennen kuin pitäisi alkaa e-pilleri laatan mukaan kuukautiset on alaselkä sattunut ja tullut tuhruista tummanruskeaa vuotoa, sen jälkeen alkanut todella verinen vuoto, on pitänyt tamponia käyttää, tänään ollut todella tummanpunaista ja pieniä klönttejä sisältävää.. Oliko keskenmeno?

      • dim1

        Mene tyhmä lääkäriin.


    • tiedostamaton12

      Ei mitään oireita, ehkä vihlovia alavatsakipuja.
      Vasta ultrassa saatiin tietää (viikolla 12) että keskeytynyt jo viikolla 7.

    • M

      Mulla tuli varhasessa vaiheessa jo heti plussauksen jälkeen. Tuli ensin ihan vähän ruskeeta vuotoa pyyhkiessä. Jota en pitäny vielä hälyttävänä. Mutta seuraavana päivänä alkokin runsas vuoto :/

    • 33

      Mulla tuli n. rv 8 alkaen vaalan ruskeaa vuotoa, jota neuvolassa sanottiin vaarattomaksi.. Vuoto kuitenkin jatkui vaan, ei siis koskaan muuttunut veriseksi. Keskeytynyt keskenmeno todettiin, kun viikkoja olisi pitänyt olla 11. Kehitys oli pysähtynyt juurikin tuolloin rv8 paikkeilla. Vasta jälkeenpäin tajusin, että raskasoireet olivat loppuneet kuin seinään joten elin siis melkein kuukauden raskaudestani iloiten, kunnes iski todellisuus..

    • ______

      Tulin just ultrasta, viikkoja piti olla jo 13 mutta ultrassa näkyvä alkio vastasi vain viikkoja 8 eikä sydämen sykettä ollut...mulla ei ole ollut mitään oireita paitsi että pahoinvointi helpottui pari-kolme viikkoa sitten ja viikko sitten rinnat alkoivat tuntumaan taas normaalilta. Veristä vuotoa ei ole ollut eikä kipuja. Pari viime viikkoa tosin oli sellainen tunne et en oliskaan raskaana ja näin sellaisia unia. Paikkansa piti :( Sain tänään lääkkeen, joka valmistaa kohdunkaulan tyhjennykseen ja viikonlopun jälkeen tyhjennys naistentautien polilla. Tuntuu aika tyhjältä mutta vielä ei kyyneleitä ole tullut.

    • Eihän enää..

      Ensimmäisenä päivänä tuli pientä ruskeaa vuotoa, neuvolasta sanottiin että normaalia. Vähän tunsin kuukautismaista kipua. Seuraavana aamuna kun nousin ylös, tuli lapsivedet. Sen jälkeen istuin suurimman osan vessassa runsaasti verta vuotavana. Suurinta mahdollista sidettä vaihdoin 15 min välein. Oikein hulahtamalla tuli suuria klönttejä. Lähdin kuitenkin töihin, olo oli niin sekava. Siinä sivussa tein töitä.. Tiesin, mitä tapahtuu enkä voinut sille mitään. Luulin, että sikiö oli jo tullut jossain vaiheessa veriklöntin mukana, mutta sitten tunsin kiinteämmän möykyn tulevan. Se oli n. 10 cm pituinen 'nutipää' sykkyrällä :(. Sen jälkeen vuotoa tuli useita päiviä. Soitin lääkärille ja sain ajan 1 1/2 vkon päähän tarkastukseen. Itkua on tullut, elämäni kauhein päivä., varsinkin nähdä se sikiö. Raskausviikkoja oli n. 12.

    • 1564865232

      Minulla oli raskausviikkoja jo lähemmäs 13 ja sitten alkoi pieni vuoto mikä jatkui noin viikon. Aluksi pidin sitä ihan normaalina mutta kun se vaan lisääntyi vähitellen niin soitin neuvolaan ja he käskivät ultraan. En muista oliko kipuja.

      Ensin ultraaja ei löytänyt kohdusta mitään mutta sitten näkyi pienen pieni möykky joka oli sikiö. Se oli kuollut jo pian kiinnittymisen jälkeen mutta päätti olla masussa vielä jonkun aikaa ennenkun tuli ulos. Sain lääkkeet kohdun tyhjentämiseen ja muistan vaan sen että se sattui.. Ravasin vessan ja sohvan väliä kun hyytymiä tuli ulos mutta kyllä se sitten helpotti iltaa kohden. Vuoto ei kestänyt kun kolmisen päivää.

      Mieheni otti keskenmenon paljon rankemmin kun minä. Itse ajattelin että luonto hoitaa pois huonot ja elinkelvottomat yksilöt joten en sitä murehtinut kun pari päivää. Nyt olen uudestaan raskaana vko34 ja mieheni pystyi iloitsemaan raskaudesta vasta kun tunsi liikkeet ja näki ultrassa vauvan. Sitä ennen ei oikeastaan edes puhuttu koko asiasta.

    • sad cant have baby

      Mul keskenmeno alko kans ruskeel vuodol, jota luulin normi raskaus jutuks...sitten vihlo vatsaa ja muuttu verivuodoks ja sitten sikiö kirjaimellisesti tippui kokonaan pönttöön, korvannäköinen jossa veririhmaa ympäril....ihonvärinen...oli aika traumaattinen kokemus...km meni siinä suhtees hyvin et vuosin loppuun ja ei tarttenu kaavintaa, ja sisätutkimuksessa todettiin alapääs olevan kaikki kunnos ja paikallaan...en tiedä onko kelleen muullee käyny näin..vetää nyt oma sikiö pöntöst niiku kuollu kala.......:( ps. ei oo provo!

      • Wonderful 052

        Moi, mulle kävi kans samaa. Rv 7 0 illalla wc paperiin jäi pari ruskeata tuhrua ja tuntui, et oikeassa kyljessä joku liikkuu, kunnon tärinä! Sanoin vielä miehelleni, et hei, mitäs jos mul on viikkoja kasassa enemmän kuin 7 ja vauva liikkuu nyt. Muttei se voinut olla totta. Sit tuli menkkamaista kipua, maha oli turvoksissa, en tiennyt miten päin pitää olla, oli outo olo, halusin mennä makaamaan , mut samalla se tärinä Ja ihme fiilis ei antanut mun rauhoittua.!tiesin heti , mistä on kyse. Seuraavana päivänä kävin wc:ssa ja alkoi kunnon vuoto, kirkasta verta, jossa pieniä hyytymiä. Lähin sairaalaan ja olin siellä 8 tuntia, pääsin vihdoinkin ultraan, missä mulle kerrottiin , että näkyy 5 mm pussukka, muttei osannut sanoa, onko siellä ketään, koska koko oli niin pieni. Mutta kuitenkin kehotti valmistumaan keskenmenoon. Pääsin kotiin , johan alkoi tulemaan verta ja yhtäkkiä pönttöön meni iso hyytymä, muistutti koolta ja ulkonäöltä ihmisen kielen , katsoin sitä tarkkaan.! Taisi olla mun lapsi siinä. Itkettää koko ajan, kerkesin jo rakastumaan siihen!!! Huomenna pitää soittaa neuvolaan ja perua käynti, koska en olekaan ennätän raskaana :/ toivon kaikille naisille toivoa ja uskoa, kaikki järjestyy ajan kanssa. Aika parantaa haavat. Toivon uutta raskautta.


    • Aijarei

      No minä olen kyllä myös valitettasti joutunut vetämään oman pienen lapsenalkuni jo kaksi kertaa vessanpöntöstä keskenmenon seurauksena. Kamalaa! Mutta mitä muutakaan siinä voi? Ekalla kerralla alkio oli pieni, koska viikkoja oli vaan n. 6 ja se putosi itsekseen pönttöön sillä istuessani. Toisella kerralla pulpahti siteeseen, viikkoja silloin n. 9, ja se oli todella kamaa, pelotti katsoa sitä. Mutta kun oli hirveät pakkasetkin, ei voinut haudata, vaan pönttöön oli pakko laittaa. Toivottavasti en joudu tällaista enää koskaan kokemaan.

      • alkiosta

        Oletko muuten ihan varma, että se todella oli alkio, jonka siteestä löysit? Kaikenlaista mönttiä ja mömmöä tulee keskenmenossa, mutta alkio on vasta 2-3 cm pitkä ja painaa 1-2 grammaa ja on äärimmäisen hauras. Yleensä se siis hajoaa kappaleiksi jo matkalla ulos ilman, että sitä voisi vielä erottaa kaiken muun seasta, vaikka kesken menisikin. Pahoittelut joka tapauksessa.


    • ,nkrlsöal

      Kaikki kolme keskenmenoa ovat alkaneet kovilla kouristuskivuilla (kohtu supistelee rajusti) ja runsaalla verenvuodolla. Vauvat olivat noin 12-viikkoisia.

      • saarelain

        Alkiot? Sikiöt?


    • Tiedon haluinen

      Olen nyt lukenut näitä keskusteluja täältä ja miettinyt omaa tapausta, en ole varma tuliko minulle eilen keskenmeno. Jouluaattona alkoi ruskea tuhru vuoto sekä lievät kivut, keskiviikkona kivut lisääntyivät niin että valvoin yölläkin, kauhea paine vatsassa ihan järkyttävät kivut, eilen sitte aamulla alkoi vuotamaan ihan kirkasta verta kuin hanasta ja kivut edelleen jatkuivat.. Eilen sitten joskus 5 aikoihin siteeseen oli tullut sellainen nahkainen tai sellainen iso löntti, joka ei mielestäni ollut normaali kuukautisten aikana tuleva hyytymä. Tämän jälkeen kipuja ei ole ollut...

    • Lenkku

      Moikka. Mulla alkoi pienellä vuodolla joka jatkui jonkin aikaa kunnes soitin neuvolaan ja pääsin gynel ja keskenmeno se oli mutta missään vaiheessa maha ei ollut kipeä

    • Piki82

      Sain plussan 16 päivää ovulaation jälkeen. Pieni ruskea vuoto alkoi kuitenkin viikolla 5 0. (Viikkoarviot on varma ovulaatio 2 vko). Vuoto vahvistui hitaasti punaruskeaksi, ja noin 5 3 oli jo hiukan veristä. Kun tumman punaista verta alkoi vessakäynneillä lurahtelemaan jo hiukan enemmän, soitin neuvolaan (noin 5 5), jossa sanottiin vuodon olevan normaalia, jos ei tule enempää kuin kuukautisissa, ja jos särkylääkkeillä pärjää kotona. Soitin 6 0 kätilöopiston päivystykseen, jossa sanottiin, että vaikuttaa normaalilta ja tilanne ei ole akuutti ellei kipuja ole tai verta tule runsaasti. Vuoto muuttui kuukautisvuotomaiseksi viikolla 6 2. Venyvää limaista verta. Kokkareita eikä kipua ollut. Limaisia pieniä klönttejä tuli, mutta ne olivat samanlaista mitä kuukautisissakin tulee usein. (Eli edelleen "normaalia".) Tänään olis ollut neuvola, joten varasin aamulle ajan YTHS:n gynegologille, joka totesi ultraamalla, että kohtu on tyhjä ja vuotokin selvästi jo loppumaan päin. Vaikutti jopa epäileväiseltä koko raskauden olemassaolosta. Peruin siis neuvolan. Rinnat ja maha edelleen turvoksissa. Huomenna verikokeisiin. Kauhea ajatus, että ellen olisi päässyt ultraan, oltaisi nyt neuvolassa ja saataisi tietää keskenmenosta ehkä vasta viikkojen päästä ekassa ultrassa. :(

    • Piki82

      Lisäyksenä vielä, että tänään oli siis 6 4. Ja kipuja ei siis tosiaan missään vaiheessa. Ei edes kunnon menkkajomotusta. Lievää menkkamaista noin 5 3 kun veristä vuotoa alkoi tulla. Sitäkin kesti vain pari tuntia. Muuten vain lievää paineen tunnetta vasemmalla alavatsassa aina välillä, esim. tälläkin hetkellä.

    • apuaaa1

      Lopetin ehkäisyn n, 2kk sitten ja odottelin menkkoja alkavaksi kuukausi sitten. Ei tullut menkkoja joten tein raskaus testin kahteen otteeseen. Näkyvää punaista viivaa ei ollut mutta toisessa testissä erottui kohta johon raskausviiva olisi pitänyt tulla. Ei ollut mitenkään kirkuvan punainen, ei oikein edes hailakan punainenkaan. No testien jälkeen n.5 päivää myöhemmin (menkat myöhässä noin 2vk) alkoi vuoto, joten ajattelin olevan normaali menkkavuotoa. Alussa oli selkä oudosti kipeänä, muuten ei mitään menkkaoireita. Vuotokin ollut semmoista tuhrua vaan. Ei ole vieläkään vuoto loppunut ja nyt alkaa jo kolmas viikko. Viime päivinä tullut sellaisia limalöllyköitä vaan.. Keskenmeno vai puhdistaako kohtu itseään ehkäisyvalmisteiden jäljiltä?

    • lellur

      Mulla km alkoi ilkeillä menkkamaisilla kivuilla, joka säteili selkään ja reisiin. Silloin tiesin jo, että aloin vuotaa ja niinhän siinä oli käynyt kun vessaan menin.

      Aluksi vuoto oli niukkaa, mutta runsastui sitten myöhemmin ja pari kolme päivää vuosin kunnes se loppui. Viikkoa myöhemmin alkoi vuoto taas, joka kesti pari-kolme päivää. Myös raskausoireet loppuivat samana päivänä kun vuoto alkoi.

    • enniei

      Moikka! luin näitä keskusteluja hirveesi olen koittanu netistä etsiä tietoa, mulla siis ollut 1-1,5kk ajan aika selkeitä raskauden oireita mutta oon vetkutellut pillereiden kanssa kuukautisia (kaipa juuri siksi koska pelkään olevani raskaana) ja nyt tiistaina lopetin viikoksi ohjeen mukaan, ke illalla alkoi normivuoto, pikkusen runsaampana ja tänään torstai aamulla ei ollut mitään eikä vuotoa ollut yöllä, koulussa sitten päivällä iski hirveä selkäkipu ja perus menkkakivut ja verta tuli ''klönttinä'' ja sellasena venyvänä verilimana, sitten ei moneen tuntiin mitään siteeseen tullut ja illalla taas pientä vuotoa? Oma terkkari ehkäisyneuvolassa ei vastannut puhelimeen ja aattelin siksi täällä kysästä :)

      • 8+5

        Hei! En osaa sanoa miten sulla, koska en ole käyttänyt vuosiin mitään pillereitä. Mutta kuulostaa vähän samanlaiselta kun keskenmeno. Mulla on 8kk tyttö ennestään ja olin raskaana tässä äsken, mutta sain 11.2 keskeytyneen keskenmenon. eli ekassa ultrassa todettiin että sikiö oli kuollut 8 5 viikolla. eli oli ollut yli kuukausi sisälläni ilman että kehoni oli tyhjentänyt sitä :/ . harmittaa.. sain cytotek lääkkeet ja otin ne 16.30 maanataina, 21.00 alkoi supistukset ja kesti 6 tuntia kunnes alkio tuli ulos (=kaikki supistukset hävisi heti) . Mutta kovat menkkakivut on ollut siitä lähtien nyt 4 päivää on/off. ja tullut runsaasti limaista tuoretta verta.. kellään muulla samanlaiset?


    • 85sara

      Miten muuten nuo pillerit vaikuttavat raskauteen? Olen aika paljon aiheesta jo lukenut, mutta mitä ymmärsin, niiden ei pitäisi vahingoittaa raskautta millään lailla, nykyajan pillerit kun kyseessä, ja mullakin sellaiset jotka ovat tällä hetkellä kaikkein luontaisimmat normaalihormonitoimintaan liittyen.

      Mulla tuli keskenmeno joitakin päiviä sitten, jo pitkään sitä ennen (n. 2kk ajan) epäilin olevani raskaana, vaikka testit miinusta näyttivätkin, eli jatkoin yhdistelmäpillereideni käyttöä normaaliin tapaan. Nyt alle vk sitten ei kolmantenakaan taukopäivänä kuukautisia kuulunut, kunnes saman päivän iltana alkoi limainen oranssi vuoto.

      Pakko myöntää että oli aika karmea kokemus, sillä olin ilmeisesti jo aika pitkillä viikoilla. Pahinta oli kipu, eli käsittääkseni supistukset, jotka jatkuivat aamuyö 1:stä aamukahdeksaan (luojan kiitos ei kauemmin), jolloin sitten tapahtui vessaepisodi ja kohtu tyhjeni itsestään, joka sekin oli aika ilkeää ja veristä touhua. Mitä omin neuvoin pystyin selvittämään, suurin lötjäke joka sisältäni muljahti, samalla lopettaen pahimmat kipuaallot, oli istukka.

      Olen paljon lähipiirin naisilta kysellyt (gyneltäni myös), että mikä on heidän tietoutensa pillereiden vaikutuksesta raskauden aikana, tulokset aika 50/50, mutta itse jostain syystä tunnen että pillereiden jatkamisella, omasta raskaudestani tietämättä ja testeihin luottaneena, oli vaikutuksensa keskenmenon tapahtumiseen.

      Kuinka pitkiä sairaslomia muuten olette saaneet keskenmenon vuoksi? Vaikka koko jutusta on jo vajaa viikko, en sitten millään ole vielä valmis palaamaan arkirutiineihin sekä henk. että fyys. puolelta. Pahinta on ehkä se etten saanut lääkäriaikaa hetipikaa "jonojen" vuoksi, eli vieläkin on tsekkaamatta josko kohtuun olisi jotain jäänyt.

      Suututtaa että joutuu pelleilemään omalla terveydellä pelkkien asiakasruuhkien takia, vaikken minä tietenkään ole ainoa keskenmenon lähiaikoina kokenut nainen tai muutoin kuolemansairas.

      Eikö muuten homma mene niin, että jos keskenmenon jälkeen kohtuun jää kamaa, eikä niitä hoideta pois kaavinnalla tai pillereillä, voi seurauksena olla loppuelämän hedelmättömyys?

      Tämä kun minua pelottaa. Ja tahtoisin sen lääkäriajan mahdollisimman pian.

      Anteeksi pitästä vuodatuksestani.

    • A75

      Mulla eka keskenmeno rv13, niukka vuoto ja kuukautismainen kipu alavatsalla. Ultrassa näkyi sikiö, joka vastas rv9 2. Kaavintaan. Toinen keskenmeno todettiin tiistaina, rv9 1. Samanlaiset oireet, niukka vuoto edellisenä päivänä, ja jäi vain outo tunne alavatsaan. Raskausoireet olivat yhtäkkiä helpottuneet. Ultrassa todettiin sikiö kuolleen jo rv7 5. Eilen sitten kaavinta. Molemmissa olin käynyt ultrassa rv7 2, ja kaikki silloin ok. Tässä nyt toivon ettei ala taas maitoa tulemaan niinkuin viime kerralla :( Onneksi on resepti valmiina. Aika lyhyen sairasloman antavat, 2päivää!!

    • vieras3

      Mulla oli viikon verran vuotoa pyyhittäessä (alkoi joskus rv6), en huolestunut kun edellisessä onnistuneessa raskaudessa oli myös. Yhtenä iltana tuli tunne ettei kaikki ole hyvin, oli jotenkin tyhjä olo. 8 2 yöllä sit alko kauheet vatsakivut ja tuli verta. Aamulla tuli "vauva" pois :( vatsakivut loppuivat siihen. Ja vuotoa oli vain sen päivän enää. Parin päivän päästä olis ollu eka neuvola :/

    • 8+0

      Rv 6 0 alkoi viikon kestävä tuhruvuoto, tiputteli "vanhaa verta". Mäkään en ollut huolissani, koska olin lukenut että sellanen voi olla ihan normaalia. Rv 7 0 kävin yksityisellä ultrassa, jossa ei sitten näkynytkään mitään, ei alkiota tai edes ruskuaispussia. Otettiin verikoe, joka näytti selvää positiivista, joten sain samalle päivälle lähetteen Kättärille, jossa otettiin uusi verikoe. Kotiin päästyäni vuoto muuttui runsaammaksi ja kivutkin tulivat mukaan kuvioihin. Parin päivän päästä kävin uudelleen verikokeissa, hcg oli kyllä laskenut, mutta ei niin paljoa kuin olisi pitänyt. Eli kävin tänään taas verikokeissa, ja myöhemmin iltapäivällä on vielä ultra. Verta ja hyytymiä on tullut sen verran, että ei enää epäilystäkään etteikö tämä keskenmeno olisi. Ärsyttää vaan kun ei voi tämäkään mennä "oppikirjojen mukaan", ts. vuoto ei ole kuitenkaan niin runsasta kuin menkkojen aikaan, vaikka kivut on suurinpiirtein samaa luokkaa eikä tuo hcg:kään tahdo laskea kunnolla...

      • taas keskenmeno

        Rv 7 alkoi tulla ruskeaa vuotoa, joka muuttui muistaakseni samana päivänä veriseksi. Menin päivystykseen verenvuodon ja vatsa kipujen takia. Siellä ultrassa todettiin kohdun tyhjentyneen spontaanisti.

        Rv10 4 alkoi ruskea vuoto, olin yhteydessä äitipolille ja siellä sanottiin, että vuodot on alkuraskauden aikana normaaleja. Ruskea vuoto jatkui pari päivää. Rv 10 6 tuli jo verta ja hyytymiä, oli sunnuntai, soitin päivystykseen, mutta eivät suostuneet ottamaan mua vastaanotolle, koska mulla ei ollu mitään kipuja, vain vuotoa. Sieltäkin sanottiin, että vuodot ovat alkuraskauden aikana normaaleja. Mutta, itse olin varma jo silloin, kun ruskea vuoto alkoi, että tässä ei tule hyvin käymään ja tätä tunnetta vahvisti se, että vuoto vaan lisääntyi, vaikka määrältään verrattavissa kuukautisiin.. niinhän siinä kävi, että 11 0 sikiö valahti wc pönttöön.. ; (


    • minä täällä

      Minulla alkoivat kuukautiset ihan ajallaan. Mutta rupesin ihmettelemään, kun verta oli tullut jo 10 päivää. Tein eilen raskaustestin ja se oli positiivinen. Eilen illalla tuntui vähän kuukautiskipua, mutta verenvuoto on jatkunut samanlaisena tihuutteluna, kuin normi kuukautisissa. Edelliset kuukautiset alkoivat 6.6. eli nyt olisi rv 6 menossa. Tänään ei ole ollut kipuja, ihan normaalia vuotoa vain. Tein kaksikin testiä eilen ja molemmissa viivat oli hyvin hailakat. Onko minulla alkanut keskenmeno?

    • ei paljon oireita

      Minulla tuli hieman rusehtavaa vuotoa rh 9. Sikiö kuoli rv11 5. Ei muita oireita. Edellisessä keskenmenossa yhtenä päivänä vatsassa kovaa kipua, muuten ei mitään oireita paitsi että rintojen arkuus väheni. Sikiö kuoli rv9. Kummassakaan ei selvää vuotoa eivätkä sikiöt poistuneet itsekseen kohdusta. Toisessa hoito kolmen viikon kuluttua sikiön kuolemsta ja toisessa heti mutta istukka saatiin vasta 1,5 kuukauden kuluttua ulos kaavinnalla.

    • uusi yritys

      Mulla oli ensin tuhruvuotoa viikolla 5, kävin varhaisultrassa rv 6 jossa syke näkyi ja kaikki oli hyvin. Raskaus oireet alkoivat kuitenkin hiipua ja jotenkin tiesin että nyt se on mennyt kesken. Tämän viikon alussa tulikin jo hieman kirkkaampaa veristä vuotoa.. Kunnes pari päivää sitten alkoi kovat kivut joiden seurauksena tuli jotakin hyytymiä ulos. Kipu hellitti loppupäiväksi ja seuraavana päivänä sama homma. Eli kesken meni rv 7.. Nyt tässä odotellaan vieläkö sieltä lisää tulee, tiistaina ultra jossa katsotaan onko kohtu tyhjentynyt.

    • mamikolmelle3

      Ei millään tavalla. Tänään ultrassa todettiin: keskeytynyt keskenmeno. Pillerit käteen, jolla saa raskausmateriaalin pois kotona kohdusta.

    • Mulla tuli veristä vuotoa, ei kipuja!

    • tsg

      Itsellä myös rintojen arkuus ja pahoinvointi väheni, mutta olin siis rv 10 5 kun ruskea tuhruvuoto alkoi ja kesti pari päivää jonka jälkeen pari päivää tuli limaista vuotoa ja ultraan menin rv11 2 ja siellä todettiin että sykettä ei ole ja oli mennyt kesken jo rv7 3 tällä viikolla oli lääkkeellinen tyhjennys ja sairaalassa vietin 10 tuntia kunnes kohtu oli tyhjä, nyt odotellaan että saa yrittää taas lasta ja silloin toivottavasti kaikki menee hyvin ja saadaan se oma pienokainen jota jo kauan on odotettu..

    • oirehtija

      Ei alkanut itsestään enkä edes tiennyt että oli mennyt kesken ennen kuin nt-ultrassa havaittiin usea viikko ennen menehtynyt alkio. Kyseessä siis keskeytynyt keskenmeno, jossa alkion kehitys lakkaa syystä tai toisesta, mutta ei tule itsestään ulos.
      Kotona tehtiin erittäin kivulias lääkkeellinen tyhjennys, ja jälkivuotoa kesti noin 12 päivää. Ekat kuukautiset otti aikaa noin pari kuukautta, ja silloinkin ne käynnistettiin lääkkeellisesti. Näiden kuukautisten jälkeisestä kierrosta kuitenkin raskauduin uudelleen, ja nyt olen raskaana 4. kuulla.

      Mulla siis r-oireita oli vaikka oli mennyt kesken. Istukka jatkoi kuitenkin r-hormonin tuottamista keskeytyneestä raskaudesta huolimatta.

    • Keskenmenijä

      Mulla keskenmeno ruskehtavalla vuodolla jota tuli vajaa viikko. Viikon puolessa välissä tuntui todella voimakas paineen tunne alavatsalla, tunne oli todella outo. Tuon vajaan viikon jälkeen alkoi punertava vuoto, sitä kesti päivän pari kunnes yksi aamu pyyhkiessä huomasin ison hyytymän vessapeperissa. Samana päivänä menin lääkäriin ja ultrassa todettiin että alkion kehitys oli päättynyt viikolla 5. Lääkärillä olin siis viikolla 7. Seuraavan päivän olin töissä mutta vatsa oli tosi kipeä ja verta tuli aika paljon. Tokana päivänä lekurikäynnin jälkeen en voinut mennä töihin kun vatsa ja kohtu kouristeli ja kivut olivat kovat. Pahin kipu meni ohi vuorokaudessa ja veren vuoto loppui alle viikossa.

    • Surusilmä

      Keskenmeno todettiin 5 viikkoa sitten.
      Pääsin heti seuraavana päivänä osastolle ja lääkkeelliseen tyhjennykseen. Vasta neljäs lääkesetti aloitti vuodon. Kaameat kivut, suu rakoilla, ripuli, horkka... Vuorokauden kuluttua koko homma oli ohi, ainakin ultraajan mukaan. Kohdun kerrottiin olevan puhdas. Muutama päivä tästä iski aivan hirvittävät supistukset, enkä tiennyt mitenpäin olisin ollut. Tunnin kuluttua tuli vessassa suuri verihyytymä, jonka osalta oli hieman ongelmia saada se irti minusta. Viikon verran lääkkeellisestä tyhjennyksestä selkä oli todella kipeä, nivuset särkivät, niveliä jomotti. Kolme viikkoa kun oli kulunut soitin osastolle kun vuoto alkoi uusiksi ja samalla myös säryt. Ottivat heti tarkastukseen ja istukka oli osittain jäänyt. Onneksi en ollut vielä ehtinyt syömään muuta kuin aamupalan, niin pääsin osastolle ja 4h päästä toimenpiteeseen. Nyt siitä on kulunut se 10 vrk, jolloin vuodonkin pitäisi loppua, mutta alkoi uusiksi...
      Enää ei jaksaisi tätä. Mahdollistahan on että imukaavinta on suoritettu huonosti ja siihen joutuu uusiksi...

    • että sellasta

      kova kipu ja runsas verinen vuoto.

      keskenmeno rankaa läpi käydä ja ihmettelen, kun keskenmenon jälkeinen kaavinta merkitään tietoihin aborttina :( ja sitä sitten saa vielä saa selitellä, ettei mikään abortti ole edes ollut....

    • Winderful052

      Lisäys edelliseen viestiini
      Pe- keskenmeno
      Ma-raskaushormoni oli tippunut jo viiteen

    • iik4

      Hirveetä lukea näitä! :(

      Itse olen viikoilla 15 1 nyt ja ultrassa käytiin syyskuun alussa. Silloin siellä oli reipas ja touhukas alkio... Näiden juttujen jälkeen kyllä pelottaa mennä ultraan ens kuussa... IIK

    • ollako vai eikö

      Minulla tuli pientä tuhruvuotoa viikolla 7 ( eli pyyhittäessä tuli paperiin ), menin päivystykseen jotta otettaisiin verikoe tai ultrattaisiin ja näin kerrottiin tehtävän. Lääkäri aloitti kuitenkin sisätutkimuksen ja sanoi ettei näe. Sopotti jotain puoliksi venäjäksi ja kun kysyin onko raskaus keskeytynyt, kertoi että siltä vaikuttaa, neuvona odottaa ja tehdä raskaustesti kuukauden kuluttua. Tuhruvuoto jatkui 2-3 päivää, pikkuhousunsuojaan saakka ei vuotanut kertaakaan.
      Olin perumassa neuvola-aikaani kun sieltä sanottiin että aivan normaaleilta valekuukautisilta kuulostaa ja kävin neuvolassakin sitten, käskettiin olla huoletta ja elää raskaanaolevan elämää. Kävin jalkakivun tähden viikko sitten sairaalassa, silloin verikoe näytti että olen raskaana, samoin ilmeisesti hyytymisarvot olivat myös raskauden vuoksi kohollaan.
      Nyt kuukausi tuosta ensimmäisestä lääkärikäynnistä ja testi näyttää plussaa, vielä olisi odotettava reilu viikko ultraa, jotta tietää mikä tilanne oikeasti on. Tässä välissä olen saanut kuulla ihmettelyä ultraäänitutkimuksen tekemättä jättämisestä, jalka kyllä ultrattiin kun haluttiin varmistaa ettei jalkakipu johtunut tukoksesta ( myös se hyytymisarvon kohollaan olo laittoi lääkärin varpailleen ).
      Onko tavallista että ultraa ei tehdä ? Menin joskus sairaalaan keskenmenoepäilyn vuoksi, päivystävä lääkäri kiljui paniikissa kuinka se tulee ulos, mitä hän tekee. No hän lähetti kaavintaa varten ensiapuun, jossa taasen lääkäri teki sisäultran ja totesi ettei kaavita, vauvalla ei ole mitään hätää ja lapsihan siitä sitten syntyi aikanaan.
      Kaksi varmaa keskenmenoakin on takana, runsaan vuodon tähden menin ensiapuun n. rv 8 ja lääkäri katsoi verikokeesta että hormonitaso on laskenut, keskenmeno. Viime vuonna en sitten mennyt edes ensiapuun, koska silloisen asuinpaikkakuntani ensiapupalvelu ( se edellinen keskenmeno ) ei todellakaan ollut hyvää. Soitin kyllä ohjeet, eikä vauvaa koskaan syntynyt.
      Nyt olen todella epätietoinen ja ihmettelen, olenko raskaana vai en. Mielestäni on epäinhimillistä odotuttaa 1,5 kk tuota varmaa tietoa ja elää käskyn mukaan huoletta ja odottaa vauvaa. En uskalla nauttia mahdollisesta raskauden jatkumisesta, ettei sitten ultrassa iske kamala paniikki, toisaalta en voi surrakaan keskenmenoa :(

      • siis olla

        Kommentoin omaa mietiskelyäni, vauva voi vatsassa hyvin ja itse mietin valituksen tekemistä tuosta lääkäristä joka kertoi keskenmenolta vaikuttavan. Mitäpä jos olisin ratkennut juomaan ja alkio olisi saanut alkoholista johtuvan kehyshäiriön... Onneksi olen lähes absolutisti ja näin ei käynyt.


    • ihmettelijä

      Heip. Oon ihmetelly, että voiks ite vaikuttaa siihen että saako keskenmenon? Onks jotain tehtävissä, jos haluaa omasta tahdostaan keskenmenon? En väitä että itse haluaisin, mutta voiko itse aiheuttaa keskenmenon?

    • mimmi2

      Ei mitään oireita. Tänään ekassa ultrassa todettiin sikiö kuolleeksi, viikolla 12. Vastasi raskausviikkoja 11 6.

    • anni5

      Eilen yhdynnän jälkeen välittömästi alkoi vuoto, tuli ensin pieniä hyytymiä, pikkuhiljaa isompia. Verta tuli ihan holahtamalla. Ei sattunut YHTÄÄN missään vaiheessa keskenmenoa, ihan pientä nippailua vain alavatsassa, fyysisesti mielessä keskenmeno oli helppo. (Minulla on ennestään kaksi alatiesynnytystä, joten tämä varmaan vaikutti asiaan.)

      N. 6 h ekan vuodon jälkeen tuli ensimmäinen isompi klöntti jotain raskausmateriaalia. Tällaisia isompia klönttejä tulikin sitten tasaisin väliajoin. Verta tuli aika paljon koko ajan.

      Kävin päivystyksessä, ei ultrattu, mutta spekulaankin tuli aika iso pala jotakin kudosmateriaalia, kuten lääkäri sanoi. Ei jättänyt toivomisen varaa, ja määräsi kolme pv sairaslomaa.

    • keskeytyny km

      Mulla ensimmäinen merkki siitä ettei kaikki ollu kunnossa oli aamuetomisen yhtäkkinen väheneminen. Edellisenä aamuna (8 6) piti vielä mennä pöntölle, mikä olikin ainoa kerta kun oksensin, mutta seuraavana ei enää mitään... tän jälkeen vain satunnaisempaa ja lievää etomista. Pikkuhiljaa myös muut oireet alkoi vähentyä seuraavien parin viikon aikana, mm. rintojen arkuus ja turvotus katosi kokonaan.
      9 6 ja 11 6 valkovuodossa oli hiukan verta / rusehtavaa. Sydänääniä ei saatu kuuluviin vielä 12 0rv:kaan eikä kohtu tuntunut paineltaessa.
      Tällä viikolla 12 3 ultrassa todettiin kahden alkion kuolleen jo rv8 ja eilen tyhjennettiin ;( ;(
      Varhais uä:ssä 7 5 kaikki oli vielä hyvin, syke näkyi (toista kaksosta ei vielä huomattu), tosin koko vastasi 7 1, eli saattoi sekin olla jo merkki kehityshäiriöstä, tai sitten normaalia jos kiinnittyi myöhemmin.

    • 14v tyttö APUA

      Moikka!
      Oon 14 vuotias tyttö joka saattaa olla raskaana.Oon tehny nyt 2 testiä ja toine näytti plussaa ja toine negätiivista! Mitä teen meenkö lääkäriin? Omalle äitille en haluu kertoo koska oon kumminki viel melkei lapsi!.Jos oisin raskaana.ni pitäiskö mun pitääse vai ei? Oon mun mielestä liian nuori kösittelemää näit asioita joten aattelin kysystö apua! Jos oon raskaana mulla menee 2 viikko!.Ja mulla on kuukautiset ja kovat kivut joten aattelin että voisko olla km?. Toivottavasti joku vastailis ennen ku on liian myöhöstä! Ensaanu laitettuu tät toho 'yleiselle' kohalle.niin piti laittaa tähän.

    • ei enää

      Mulla alkoi viime keskiviikkona alavatsakipuna. Raskausviikkoja oli 6 2. Samana päivänä vuoto alkoi ja runsastuikin nopeaa.Olisikohan aikaa mennnyt n. tunti. Hyytymiä ja klönttejä tuli aika lailla. Kuopuksella oli tuona päivänä fysioterapia ja kävin kysymäs samalla kertaa päivystyksestä neuvoa. Käskivät vaan oottaa viikon ja tehdä raskaustestin uudestaan. Vuoto kesti kolme päivää jonka jälkeen loppui kuin seinään. Pari päivää meni niin alkoi uudestaan ja taas taukos. Nyt tänään vuoto taas alkoi.

      Raskausoireita oli täs raskaudes vähäisesti. Rintojen arkuus loppui kuin seinään km aamuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe