Kymppikorjaamo?

muju

Tilasin Tampereen kymppikorjaamolta ajan kansipahvin vaihtoon. Työkaverit kuitenkin kertoivat karmeita tarinoita kyseisen korjaamon työn laadusta.

Miten on, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia kyseisen firman laadusta?

19

3927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pösöilijä

      olen kuullut,rikkovat vaan enemmän..itse en ole käyttänyt enkä käytä.

    • Zamster

      Omat kokemukseni kyseisestä puljusta taas ovat olleet lähinnä positiivisia. Vetoakseliremppaa, lmmityslaitteen puhaltimen vaihto - ainakin nämä hommat tehtiin ihan asiallisesti, kun aikanaan siellä 309:ni kanssa asioin. Laaja purkuosavarasto (uusien tarvikeosien lisäksi) on aina plussaa.

      Nythän niillä on siellä kaiketi jo Citroeninkin osia purkutavarana. Tyyppejä kiinnostaa laitteiden kuntoon saaminen, ja remonttien hinnat ovat murto-osa Automaan vastaavista. Kaverini on siellä 406 V6 -farkkuaankin käyttänyt, mm. juuri taannoin jakohihnan vaihdossa (ja 120 tkm:n huollossa), eivätkä ne tuostakaan mitään hajalle saaneet.

    • P & C

      Minulla on hyviä kokemuksia sekä Pösön että Citikan huollattamisesta Tampereen Käyttöauto Oy:ssä Lakalaivassa. Ei ole kaikkein halvin, mutta mielestäni hinta /laatusuhde on kohdallaan.
      Kymppikorjaamossa en ole asioinut muutoin kun joitakin varaosia ostanut. Siellä oli ilmanputsari kalliimpi kun Automaassa.

      • 405

        Ei ole hyviä kokemuksia kymppikorjaamosta. 405 oli kytkinrempassa siellä. Etulokareita ei oltu suojattu vaan oli nojailtu paskasilla haalareilla joten etulokarit oli sotkettu rasvaan ja naarmutettu. Lisäksi jotkut osat ovat jopa kalliimpia kuin automaassa.


      • tlind
        405 kirjoitti:

        Ei ole hyviä kokemuksia kymppikorjaamosta. 405 oli kytkinrempassa siellä. Etulokareita ei oltu suojattu vaan oli nojailtu paskasilla haalareilla joten etulokarit oli sotkettu rasvaan ja naarmutettu. Lisäksi jotkut osat ovat jopa kalliimpia kuin automaassa.

        Vien tuossa syksyllä autoni 10-korjaamoon
        etuakselin laakerin vaihtoon.
        Äijät vaihtoi minulta lupaa kysymättä
        koko etuakselin uuteen. Olin jättänyt
        puhelinnumeroni,jos tulee jotain kysyttävää...
        Taidan jättää ko. liikkeessä asionnit väliin..


      • ex 309 nyk 206
        tlind kirjoitti:

        Vien tuossa syksyllä autoni 10-korjaamoon
        etuakselin laakerin vaihtoon.
        Äijät vaihtoi minulta lupaa kysymättä
        koko etuakselin uuteen. Olin jättänyt
        puhelinnumeroni,jos tulee jotain kysyttävää...
        Taidan jättää ko. liikkeessä asionnit väliin..

        Et kai vaan maksanut sitä akselia, huolto ei saa tehdä mitään mitä ei ole sovittu ilman kysymistä. Eli jos veit auton nimenomaan LAAKERIN vaihtoon, on se asentajan ongelma jos se menee vaihtamaan koko akselin. Sitä ei ole pakko maksaa, varsinkaan jos olet jättänyt puhelinnumeron mistä sinut saa kiinni. Eri asia on jos veit sen sinne ja sanoit esim että etupää kolisee, korjatkaa. Sehän on käytännössä avoin valtakirja huoltamolla laskuttaa mitä mieleen juolahtaa ja sanoa että se oli rikki ja piti vaihtaa.


      • JanneL
        ex 309 nyk 206 kirjoitti:

        Et kai vaan maksanut sitä akselia, huolto ei saa tehdä mitään mitä ei ole sovittu ilman kysymistä. Eli jos veit auton nimenomaan LAAKERIN vaihtoon, on se asentajan ongelma jos se menee vaihtamaan koko akselin. Sitä ei ole pakko maksaa, varsinkaan jos olet jättänyt puhelinnumeron mistä sinut saa kiinni. Eri asia on jos veit sen sinne ja sanoit esim että etupää kolisee, korjatkaa. Sehän on käytännössä avoin valtakirja huoltamolla laskuttaa mitä mieleen juolahtaa ja sanoa että se oli rikki ja piti vaihtaa.

        Edellinen kirjoitus laakerista kertoo kaiken oleellisen tuon korjaamon politiikasta. Resursseja on vaikka mihin, mutta jos pomojen päässä mättää, niin eipä sille mitään voi tehdä. Korjaamolla on paljon tieto-taitoa mitä voisi hyödyntää positiivisellakin tavalla. Jos viet autosi kyseiselle korjaamolle, niin ole aina mukana katsomassa asennusta ja kysy monta kertaa projektin hinnasta sekä työvaiheista.
        Kyllä sieltä hyvääkin saa, mutta olkaa tarkkoja!!


    • Ex- mi16

      Tunaroivat taka-akseli remontin täysin, 2 kertaa säätivät boorit pieleen...ekallakertaa takapää ali niin alhaalla että 14tuumaisten nastarenkaiden yläpinta oli lokarin sisällä! eli boorit pielessä...vein auton takaisin ja sanoin että laittavat takaisin normaalikorkeuteen "lokarin ja renkaan välissä 2,5-3,0cm mitattu toisesta mi16". Noh ajattelin että oisko jo kondiksessa ja v..ut, takapää oli 10cm korkeudella "renkaan ja lokarin väli" kävin hakemassa korjaamopomon ja kysyin et näyttääkä normaalilta ;) vakuuteli et joo...

      Seuraavana päivänä auto takaisin ja sanoin et jollei nyt tuu kuntoon niin kuluttajaasiamies lähtee asialle, illasta auto oli valmiina ja oikealla korkeudella :) meni muutama tunti ja gesmiin oli tullut puhelu korjaamolta? soitin ja kysyin et oliko jotain epäselvyyksiä, jolloin selvis että olivat vaihtaneet asentajan tuonti mi16 taka-akselin mun autoon koska olivat tunaroineet sen mun akselin niin ettei booreja saanut kohdallen ja nyt se asentaja vaati multa 1000mk akselista jonka oli luovuttanut mun autoon.

      En tiedä si kusettiko korjaamopomot asentajaa luovuttamaan akselin mun autoon, vai mikä oli jutun takana? Mut eihän se mun asia ole miten ne firman sisällä hoitaa asioitaan...pääasia että sain auton kuntoon ja hyvin toimikin...

      Kyllä olis ollut makee juttu kuningaskuluttajaan

      ainiin ja kuukauden päästä huollossa "toisessa firmassa" ihmeteltiin mistä sellainen kilahdus kuuluu kun pakitti ja samalla käänsi vasemmalle...jolloin ilmeni että vakaajatanko ei ollut kireellä ja ne boorit hypähteli..ei muuta kun taas sinne pirun 10:lle ja hirvee valitus, maksoin 100mk tangosta mut työstä en mitään "oli puristettu väkisin kasaan jolloin ne boorit oli mennyt sileiksi?"

      Tästä tapauksesta on jo 3vuotta, en tiedä onko toiminta kohentunut...mulle ainakin jäi huono kuva firmasta.

    • make.ps

      En veisi autoani tuollaisten tunaroitsijoiden hyppysiin....koulunpenkille vaan vielä oppimaan kyseistä alaa kun ei ole halussa ukkosilla asiat.Alanvaihtokin olisi ehkä parempi ajatus.

    • esim vw ta toyo...

      Samaa "laatua" se on kuin autosikin, eli täyttä pask...,paalliin se pösön röttelö ja kunnon auto tilalle

    • El_Pablo

      Mun autoni sai tuolla korjaamolla valohoitoa n.6h ylimääräistä jakopään hihnan vaihdon yhteydessä. Saman rempan teki paikallinen seppä myöehemmin 1,5h ajassa.

    • Ropota,ropota !

      Itse en antaisi tuon narikan ukkojen rasvata edes autoni ovensaranoita !

      • Pösö

        Joo, olispa pitäny lukea tämä ensin - olisi jäänyt kyseinen paikka kokeilematta. Vuosihuollossa jäi öjlyn vaihdon yhteydessä korkki auki, joten öljyä oli vuorokausi myöhemmin kaikki paikat täynnä. Monen monta vaihetta, monen monta turhaa lupausta. Kymmeniä turhia puheluita (ja ainakin kolminkertainen määrä vastaamattomia puheluita), kymmeniä ajettuja turhia kilometrejä, tunti tolkulla turhaa odotusta, Edelleen vuoden väännön jälkeen homma paikkaamatta...


      • kympit jonoon
        Pösö kirjoitti:

        Joo, olispa pitäny lukea tämä ensin - olisi jäänyt kyseinen paikka kokeilematta. Vuosihuollossa jäi öjlyn vaihdon yhteydessä korkki auki, joten öljyä oli vuorokausi myöhemmin kaikki paikat täynnä. Monen monta vaihetta, monen monta turhaa lupausta. Kymmeniä turhia puheluita (ja ainakin kolminkertainen määrä vastaamattomia puheluita), kymmeniä ajettuja turhia kilometrejä, tunti tolkulla turhaa odotusta, Edelleen vuoden väännön jälkeen homma paikkaamatta...

        Sen takia nimi onkin "kymppikorjaamo".


    • Selitysmies-kekki

      Ei tunnu muuttuneen mitenkään eli täysin saamatonta touhua ja aina luvataan valmiiksi huomiseksi tai on kiireitä (vitun kiirettä kuulemma) ja tai piti antaa työntekijöille vapaa kun ovat paiskineet niin kovasti hommia.....
      En suosittele kenellekään ihan totta!

    • levyseppa1795

      Mä oon kymppikorjaamon "vakiasiakas" kun paikka on melkeen naapurissa. Mulla ei ole mitään valittamista, kymmenkunta kertaa on autoremppaa tehty, aina on pysytty sovituissa jutuissa ja kaikki tehty niinkun pitääkin, mukavaa porukkaa muutenkin.

      • 206gtijokapaloi

        Osta oikea auto niin ei tarvi niitä: "kymmenkunta" remppaa tehdä joka öljynvaihdon välillä


    • kymppisti

      Sen verran voin rehellisesti sanoa, että ihan hyvä edullinen korjaamo normaalille hiukan ikääntyneelle perus autolle .
      Tekevät minkä niillä kaluilla ja laitteilla pystyvät .
      Eihän se mikään ferrari korjaamo ole .

    • Anonyymi

      Firma on konkurssissa ja omistaja kiristänyt eräältä asiakkaalta 67200 euroa. Jättänyt vuokrat ja lainaamassa rahat maksamatta yhteensä 75000 euroa. Syytteessä törkeästä kiristyksesta kumppaninsa kanssa. Odottaa käräjäoikeuden tuomiota lähipäivinä. Rikollista toimintaa. Asia ollut lehtien palstoilla! Kiristänyt, huijannut ja kiristänyt.
      Nimimerkki Asiasta tietävät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe