alkuraskaus

n21

onko muilla ollut ihan raskauden alku (3-5) viikkoina kipuja, jotka ovat aivan samanlaisia kuin menkkakivut?
menkat ovat itsellä 5 päivää myöhässä, kaikki mahdolliset raskausoireet löytyy (normaalia runsaampi valkovuoto, päänsärky, lievä pahoinvointi, pieni, n, 0,5 asteen pysyvähkö lämmönnousu, vihlaisut alavatsassa, jne..), mutta silti mietin, jos ovat kuitenkin enne pian alkavista, vaikkakin myöhässä olevista menkoista.

raskaudesta en ole varma, 9 kk mieheni kanssa harrastettu keskeytettyä yhdyntää, mikä ei tietysti missään nimessä ole ehkäisykeino.
toivottu lapsi olisi, mutta epäilyttää jos kuitenkin vain tavallisia kuukautiskipuja..

56

142720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt kuudes viikko täynnä

      Itselläni oli paljon 4-5 viikolla alavatsa kipuja helpottivat kun viisi viikkoa tuli täyteen. Nyt kuusi viikoa täynnä ja kipuja enää tosi harvoin.

    • tuntuu sellaisia juilimisia ja välillä vähän kovempiakin viiltoja alavatsassa, mulla on nyt rv6 3. Ne tuntemukset alavatsassa alkoi jossain kolmannen viikon tienoilla, sitä ennen ei luonnollisestikaan tuntunut oikein mitään. Nyt on pikkasen nuo isommat tuntemukset jo vähenemään päin, nyt oikeastaan tuntuu aika pitkälti samalta kuin mulla yleensä kun menkat on alkamassa. Mulla ei ole ikinä ollut menkkakipuja, vaan juuri samana päivänä kun menkat sitten tulee, tuntuu sellaista kuumottavaa turvotusta kohdussa. Nyt tuntuu aika lähelle samalta. (ei ole mitenkään ihana tunne, saisi jo loppua...)

      • n21

        jos olen raskaana, on viikkoja 5 viimeisistä kuukautisistani (alkamispäivästä).

        helposti sitä silti kuvittelee, että kyseessä on pelkät menkkakivut, kun pitäisi menkkojen olla jo alkaneet. minulla on ennenkin ollut menkat myöhässä, mutta ei näitä muita mainitsemiani oireita. siksi epälykset raskaudesta..


      • n21 kirjoitti:

        jos olen raskaana, on viikkoja 5 viimeisistä kuukautisistani (alkamispäivästä).

        helposti sitä silti kuvittelee, että kyseessä on pelkät menkkakivut, kun pitäisi menkkojen olla jo alkaneet. minulla on ennenkin ollut menkat myöhässä, mutta ei näitä muita mainitsemiani oireita. siksi epälykset raskaudesta..

        Kannattaa varmaan tehdä raskaustesti niin saat varmuuden. Testejä saa apteekista ihan 5e hintaankin, predictorit nyt maksaa parikymppiä...


      • n21
        Helmi78 kirjoitti:

        Kannattaa varmaan tehdä raskaustesti niin saat varmuuden. Testejä saa apteekista ihan 5e hintaankin, predictorit nyt maksaa parikymppiä...

        en ole tehnyt. menen tänään käymään apteekissa niin asia selviää.

        pelkään vain, että näyttää negaa.
        se olisi pieni pettymys, ja jostain syystä epäilisin tulosta kuitenkin.
        tuntuu niin erilaiselta. näen joka yö unta, että olen raskaana kaikki oireet.
        tiedä sitten, onko vaistoihin luottamista..


      • ihmettelen..
        n21 kirjoitti:

        en ole tehnyt. menen tänään käymään apteekissa niin asia selviää.

        pelkään vain, että näyttää negaa.
        se olisi pieni pettymys, ja jostain syystä epäilisin tulosta kuitenkin.
        tuntuu niin erilaiselta. näen joka yö unta, että olen raskaana kaikki oireet.
        tiedä sitten, onko vaistoihin luottamista..

        Jos lasta haluatte ja nega olis pettymys niin miksi ette mene yhdynnässä loppuun asti??


    • cindy..

      mulla oli maha tosi kipee ennen kuin menkkojen piti alkaa. luulinkin et ne alkaa,mutta olinkin raskaana.koko viikon oli siis tosi kipee.nyt on jo parempi olo,nyt täynnä 5 5

      • n21

        ja negaa näytti.
        jostain syystä en vain suostu luottamaan tulokseen täysin ainakaan ennen kuin menkat ovat alkaneet..

        kuinka mahdollista on , että olen raskaana, mutta testi näyttää silti negatiivista?

        en viitsi ihan pian ainakaan tehdä uutta, mutta jos ei menkkoja kuulu viikon loppuun mennessä taidan käydä lääkärissä..


      • n21 kirjoitti:

        ja negaa näytti.
        jostain syystä en vain suostu luottamaan tulokseen täysin ainakaan ennen kuin menkat ovat alkaneet..

        kuinka mahdollista on , että olen raskaana, mutta testi näyttää silti negatiivista?

        en viitsi ihan pian ainakaan tehdä uutta, mutta jos ei menkkoja kuulu viikon loppuun mennessä taidan käydä lääkärissä..

        kävi niin, että mulla oli menkat pari päivää myöhässä ja tuli aivan aivan aivan haalea viiva, siis se näkyi vain kirkkaassa valossa. Ensin jo sanoin miehellekin, että negatiivista näyttää. Sitten ei kuulunut menkkoja pariin päivään, ja tein uuden testin, näytti ihan aavistuksen tummempaa, mut sanoin miehelle taas että negatiivinen tämä mun mielestä on. Pari päivää siitä soitin neuvolaan ja sanoin, että menkat on kohta viikon myöhässä, ja neuvolantäti laittoi lähetteen labran verikokeeseen mikä sitten näytti positiivista tulosta. Jotenkin alusta saakka kuitenkin itse tiesin olevani raskaana ja tuntui jotenkin hölmöltä katsoa sellaista läpikuultavaa haamuviivaa... Eli suosittelisin sullekin soittamaan äitiysneuvolaan, kertomaan menkkatilanteen ja oireet (mua väsytti aivan hirveästi, ja sama jatkuu edelleen, lisäksi oli tosi kova nälkä). Joku täällä aiemmin jo kertoi kun oli terveyskeskukseen soittanut, että olivat suurin piirtein nauraneet, että oottelehan vaan menkkoja sitten jos testit on negatiiviset. Jotenkin äidit kuitenkin vaan aavistavat olevansa raskaana, ainakin useimmiten... =)


      • n21
        Helmi78 kirjoitti:

        kävi niin, että mulla oli menkat pari päivää myöhässä ja tuli aivan aivan aivan haalea viiva, siis se näkyi vain kirkkaassa valossa. Ensin jo sanoin miehellekin, että negatiivista näyttää. Sitten ei kuulunut menkkoja pariin päivään, ja tein uuden testin, näytti ihan aavistuksen tummempaa, mut sanoin miehelle taas että negatiivinen tämä mun mielestä on. Pari päivää siitä soitin neuvolaan ja sanoin, että menkat on kohta viikon myöhässä, ja neuvolantäti laittoi lähetteen labran verikokeeseen mikä sitten näytti positiivista tulosta. Jotenkin alusta saakka kuitenkin itse tiesin olevani raskaana ja tuntui jotenkin hölmöltä katsoa sellaista läpikuultavaa haamuviivaa... Eli suosittelisin sullekin soittamaan äitiysneuvolaan, kertomaan menkkatilanteen ja oireet (mua väsytti aivan hirveästi, ja sama jatkuu edelleen, lisäksi oli tosi kova nälkä). Joku täällä aiemmin jo kertoi kun oli terveyskeskukseen soittanut, että olivat suurin piirtein nauraneet, että oottelehan vaan menkkoja sitten jos testit on negatiiviset. Jotenkin äidit kuitenkin vaan aavistavat olevansa raskaana, ainakin useimmiten... =)

        eli näytti ihan "puhdasta" negaa.
        olen kyllä lukenut, että joillakin näkyy vain verikokeessa, eli monta apteekin testillä todettua negaa ja vasta lääkärillä plussa.

        kai siis tyydyn vain (ikävä kyllä) odottelemaan menkkoja ja jos ei maanantaihin mennssä kuulu niin labraan..


      • zaire
        n21 kirjoitti:

        ja negaa näytti.
        jostain syystä en vain suostu luottamaan tulokseen täysin ainakaan ennen kuin menkat ovat alkaneet..

        kuinka mahdollista on , että olen raskaana, mutta testi näyttää silti negatiivista?

        en viitsi ihan pian ainakaan tehdä uutta, mutta jos ei menkkoja kuulu viikon loppuun mennessä taidan käydä lääkärissä..

        ... vielä torstaina. Ihan tosi haalee viiva. Tein tänään testin uudelleen ja viiva oli jo ihan selvä, ei tosin yhtä tumma kuin kontrolli. Mutta oon varma että oon raskaana koska kuukautiset toimii kuin nakutettu ja nyt myöhässä jo 5 pv.


      • ...
        n21 kirjoitti:

        ja negaa näytti.
        jostain syystä en vain suostu luottamaan tulokseen täysin ainakaan ennen kuin menkat ovat alkaneet..

        kuinka mahdollista on , että olen raskaana, mutta testi näyttää silti negatiivista?

        en viitsi ihan pian ainakaan tehdä uutta, mutta jos ei menkkoja kuulu viikon loppuun mennessä taidan käydä lääkärissä..

        Et ole raskaana, jos testi niin näyttää. Huomaan että haluaisit olla niin kovasti raskaana, että elimistösi kehittää "raskausoireita", psyyke on ihmeellinen asia.


      • Jenni 88
        ... kirjoitti:

        Et ole raskaana, jos testi niin näyttää. Huomaan että haluaisit olla niin kovasti raskaana, että elimistösi kehittää "raskausoireita", psyyke on ihmeellinen asia.

        ollaan kaks vuotta yritetty lasta eikä vieläkään mitään tullut...ollaan molemmat käyty lääkärissä eikä ole mitään vikaa kummallakaan. nyt on menkat 7 pv myöhässä ja tein testin joka oli negatiivinen. vatsaa vihloo välillä, kuumetta on ollut viikon yli 37 astetta eikä kuukautisista tietookaan. jos joku haluaa kertoo jotai että missä vois olla vika niin olis kiva jos lähettäis mulle sähköpostia [email protected]


    • Mindy

      Alavatsaa vihlailee samaan malliin kuin olisi menkat alkamassa, paitsi että ne ovat myöhässä 3 päivää ja tänään plussasin :) Ekan testin tein kun oli päivä tai 2 menkkojen alkuun, jolloin testi näytti vielä negaa, mutta tänään suoraan töistä apteekkiin ja testin teko ja komee viivahan siinä näkyi.

    • meikä

      mulla oli kolme kertaa, kaikki keskellä yötä, kipuja. Voimakkaita sellasia, kunnon tuskahiki, en pystynyt kävelemään suorassa, alavatsaa poltti ja repi ja kaikkee mahdollista. Jopa avokkini heräsi kipuihini, kun tuli itku silmään niin kovien kipujen takia. ne olivat juuri vajaa kuukausi sitten, eikä niitä voinut aavistaa ollenkaan. Minulla ne helpottivat siten, että hain lämpötyynyn masun päälle ja join paljon vettä. Nyt ei siis ole pitkään aikaan ollut mitään kipuja, paitsi nyt sitä tavallista pientä turvotusta ja painetta alavatsassa mitkä kuuluvatkin asiaan. Mainitsin asiasta ekalla neuvolla käynnillä tällä viikolla, ja neuvolatäti sanoi, että saattoi hyvinkin johtua vain kohdun kasvamisesta, koska mitään veristä vuotoa ei tullut.
      Minä taas tulin pillereiden aikana raskaaksi, mitään unohduksia eikä myöhästymisiä ei ollut. Mutta tauon aikana ei kuukautisia kuulunutkaan, jolloin avokki ehdotti testiä, varmuuden vuoksi. niinpä kipaisin apteekkiin ja tein testin, siinä oli kontrolliviiva hyvin vahvana ja toinen viiva oli vain "haamu". Hain seuraavana päivänä toisen testin varmuuden vuoksi, ja tällä kertaa toinenkin viiva oli selkeä, ei kovin vahva, mutta selvästi nähtävissä. Tämä siis ei ollut suunniteltu juttu, mutta pitkän harkinnan ja muutaman tappelun jälkeen tulimme siihen tulokseen, että me pidämme lapsen. Nyt odottelemme vain marraskuun kymmenettä päivää, laskettua aikaamme! Pahoinvointia on ollut onneksi hyvin harvakseltaan, väsymystä on liiankin paljon ja palelen jatkuvasti. :) Onnea teille kaikille odottajille ja toivottavasti aloittajalle selviää syy kuukautisten poisjääntiin! Hyvää kevään jatkoa!

    • murmeli 77

      kyllä olin ihan varma kouristeluista päätelleen et menkat alkaa ...eivät alkaneet van plussa tuli

      • hobble

        Moikka,
        mulla on täsmälleen sama tilanne, kuin keskustelun aloittaneella n21:llä. Jotenkin ollut vaan niin monta kertaa samainen tilanne, kuin nyt, että en uskalla edes mennä apteekkiin ostamaan testiä, vaan haaveilen päässäni, että olisin raskaana. Joka kerta testit näyttänyt negaa ja aina sen seurauksena menkat alkanut seuraavana päivänä. Toisaalta onhan se hyvä keino pitää kuukautiset jokseenkin tasaisina ;)


    • myos raskaana

      minulla oli /on samat tuntemukset, vihlovaa kipua alavatsassa aina silloin talloin. Olin jo varma etta menkat alkaa, mutta 5 paivaa niita odoteltuani ostin testin, joka oli se toivottu vastaus: eli olen raskaana!!

      • darias

        No moi! Mulla nyt on jo 10 päivää menkat myöhässä, kaikki tuntemukset samat, kuin teillä, eli nää alavatsan kirpaisut. Mulla on yleensä todella tarkka kierto, ja menkat ollu myöhässä vain kerran, silloinkin se johtui jostain pikkutulehduksesta, ja lääkärin ohjeen mukaan söin 2 buranaa, ja menkat palasi. Nyt tällä kertaa varauduin tohon samaan ja olen jo paiin otteeseen ottanut buranaa, joten tulehdus se ei voi olla! Rintoja aristaa, päätä särkee, väsyttää, mutten saa öisin unta... Ja tällä kertaa se vain on niin, että vaikkakin 4 apteekkitestin jälkeen en ole muka raskaana - tunnen, että olen. Ja huomenna menossa terkkariin testeihin, ja otan myös veri-kokeen. Onko se muuten sormenpäästä otettava verikoe?
        Olen melko varma, että se on nyt menoa. Mutta mä ilmoitan ylihuomenna, kun selviää tulos!


      • tanjuzga
        darias kirjoitti:

        No moi! Mulla nyt on jo 10 päivää menkat myöhässä, kaikki tuntemukset samat, kuin teillä, eli nää alavatsan kirpaisut. Mulla on yleensä todella tarkka kierto, ja menkat ollu myöhässä vain kerran, silloinkin se johtui jostain pikkutulehduksesta, ja lääkärin ohjeen mukaan söin 2 buranaa, ja menkat palasi. Nyt tällä kertaa varauduin tohon samaan ja olen jo paiin otteeseen ottanut buranaa, joten tulehdus se ei voi olla! Rintoja aristaa, päätä särkee, väsyttää, mutten saa öisin unta... Ja tällä kertaa se vain on niin, että vaikkakin 4 apteekkitestin jälkeen en ole muka raskaana - tunnen, että olen. Ja huomenna menossa terkkariin testeihin, ja otan myös veri-kokeen. Onko se muuten sormenpäästä otettava verikoe?
        Olen melko varma, että se on nyt menoa. Mutta mä ilmoitan ylihuomenna, kun selviää tulos!

        Mulla oli menkat 12 päivää myöhässä, ja sitten tuli pari päivää ruskeeta, niukkaa vuotoa, ei siis todellakaan normimenkat.sellasta vuotoahan voi olla jos on raskaana... testit kuitenkin negaa...
        todella ärsyttävää:tulis sitten ajallaan ja kunnon menkat niin ei tarttis miettiä...tekis mieli käydä vielä verikokeessa niin tietäis 100%varmasti... tai sitten täytyy vaan odotella tuleeko täti tässä kuussa...vauvaa toivotaan, niin että tällaset temput tuntuu siltä ku joku hakkais puukolla selkään...=(


      • 86memmu
        tanjuzga kirjoitti:

        Mulla oli menkat 12 päivää myöhässä, ja sitten tuli pari päivää ruskeeta, niukkaa vuotoa, ei siis todellakaan normimenkat.sellasta vuotoahan voi olla jos on raskaana... testit kuitenkin negaa...
        todella ärsyttävää:tulis sitten ajallaan ja kunnon menkat niin ei tarttis miettiä...tekis mieli käydä vielä verikokeessa niin tietäis 100%varmasti... tai sitten täytyy vaan odotella tuleeko täti tässä kuussa...vauvaa toivotaan, niin että tällaset temput tuntuu siltä ku joku hakkais puukolla selkään...=(

        ollut mahdollisesti keskenmeno??? Kun testiä et ollu tehny aikasemmin?
        Mulla meinaan keskenmeno viime keväänä ja tuli vain niukkaa ruskeeta vuotoa. Olin viikolla 5 ja jotain. lääkärissä käynti todisti sen ja antoivat lisä lääkettä jotta kaikki tulis pois, ettei mitään tulehdukksia tulisi.


    • zaire

      Odottelin menkkoja mutta nyt tein raskaustestin ja oonkin sen mukaan raskaana. Alavatsakivut vieläkin samanlaiset kuin juur ennen menkkoja.

      • toivoton.....

        olin bileissä missä join jonkun verran. joitain kohtia en muista. mutta kaverit sanoivat että oli heidän kanssaas koko ajan, ehkä kenenkään mukaan minnekkään kaksin ollut mennyt. no sittenpä tuli seuraaviksi päiviksi krapulaa ja vaikeeta nukkua ja pahaa oloa. en vaan päässy yli ajatuksesta että olisin voinut tehdä jotain jonkun kanssa. menkat ei ole myöhässä ja niiden pitäisikin alkaa vasta 2 viikon päästä. vatsa on turvonnut ja en tiä mitä tehdä. kun en pääse ajatuksesta yli että olisin raskaana. apua. mitähän mieltä te tästä asiasta ootte?


    • jezba

      minulla on nyt 10 pvä myöhässä menkat ja vihlovia alavatsakipuja...äsken nousin tuolilta ni juilas mukavasti vasemmalla puolelle alavatsaan...ikinä ollu näin monta pvä myöhäs.. epäilen siis et olisin raskaana mut testiä en ole tehnyt..joskus aikoinani tehny pari testiä ja heti ku se oli tehny ni rupes vuotaa ni nyt ajattelin säästää enkä meinannu tehdä,odotan vain.kyl sen huomaa sit onko =) viime viikolla 3 päivänä särki alavatsaa juuri samanlailla ku menkat olis alkamassa..mut ei näy ei kuulu.....

      • nalle

        mulla on ollut jo viikon verran vatsakipua ja nännit tosi arat..normaalisti kun menkat tulee ni mulla ei tisulit oo kippeenä!vähän on pissattanut normaalia enemmän,mutta oikeastaan mua pissattaa päivällä enemmän mitä sit yöllä.yöllä en käy kuin yhen kerran pissalla.tässä nyt ootellaan menkkoja...ja toivoisin niiiiiin kovasti että ne ei tulis!lasta yritetty vuoden verran.


      • jännittää
        nalle kirjoitti:

        mulla on ollut jo viikon verran vatsakipua ja nännit tosi arat..normaalisti kun menkat tulee ni mulla ei tisulit oo kippeenä!vähän on pissattanut normaalia enemmän,mutta oikeastaan mua pissattaa päivällä enemmän mitä sit yöllä.yöllä en käy kuin yhen kerran pissalla.tässä nyt ootellaan menkkoja...ja toivoisin niiiiiin kovasti että ne ei tulis!lasta yritetty vuoden verran.

        mulla sama homma... jännitän ett tuleeko menkat vai ei.. nyt on 5 päivää myöhässä... ja toinen lapsi ois tervetullut. eka on nyt reilu 9kk vanha :) tänään tilasin netistä testin ja se tulee huomenna. mutta mahassa tuntuu ett menkat alkaa.. vaikkakin on ollu muitakin raskaus oireita... mutta eikun odotellaan.... plussa onnea kaikille.


      • Jo on kumma
        jännittää kirjoitti:

        mulla sama homma... jännitän ett tuleeko menkat vai ei.. nyt on 5 päivää myöhässä... ja toinen lapsi ois tervetullut. eka on nyt reilu 9kk vanha :) tänään tilasin netistä testin ja se tulee huomenna. mutta mahassa tuntuu ett menkat alkaa.. vaikkakin on ollu muitakin raskaus oireita... mutta eikun odotellaan.... plussa onnea kaikille.

        Anteeksi nyt vain...

        Miksi harrastatte keskeytettyä yhdyntää, jos lapsi kerran on toivottu??????????????


      • ???
        Jo on kumma kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain...

        Miksi harrastatte keskeytettyä yhdyntää, jos lapsi kerran on toivottu??????????????

        kuka täällä on väittäny harrastavasa keskeytettyä yhdyntää jos haluu lapsen?


    • ti22

      meillä oli väh. viikkoa ennen plussaa vihlovat vatsakivut ja sanoinkin miehelleni että kyllä ne menkat sieltä alkaa,kierto norm. 30pvää ja plussan testasin kiertopäivällä 32.. ihan samanlaisia kipuja kuin sulla ja itselläkin normaalisti ennen menkkoja! onnea teille!

      • n24.

        Itellä ois menkkojen pitäny alkaa viime viikon aikana, mutta kun ei viikonloppuun mennessä kuulunu - päätin hakee apteekista raskaustestin. Het ilmesty selkee liila viiva testikohtaan virtsaan kastamisen jälkeen. Ihmeellisintä täs on se että pillereitä syön ja mitään unohduksiakaan ei oo sattunu. Ja ikään aiemmin ei oo näin päässy käymään että olis pilleriehkäsyteho pettäny.. :O Näköjään se on mahollista.
        Kusinäytteen kävin labras tänään aamulla antaas ja seki näytti edelleen positiivista. Huomenna soitto neuvolaan ja lääkärinajan jos sais mahollisimman pian. Koko viime viikon oli semmonen tunne mahas että menkat olis alkamas, mut mitään ei kuitenkaa kuulunu eikä näkyny. Maha oli kipee ja oli semmonen pöhö olo koko viikon, ja rinnat tosi arat - ihan kosketusarat edelleenkin. Siitä en tarkalleen tiiä koska tää raskaus on voinu alkaa, mutta edelliset menkat jotka mulla oli niin oli muistaakseni suht normaalit vuotomäärältään ja kestoltaan. Että ilmeisesti tää on tapahtunu sit niiden menkkojen loppumisen jälkeen joskus eli siitä olis ny sit suunnilleen päälle 5viikkoa. Tää tuli siis täytenä yllätyksenä kummallekkin. Puhuttu ollaan tosi paljo jo aiemmin lasten saamisesta ja perheen perustamisesta tms. mutta ei ajateltu että se olis ees mahollista pillerien syönnin takii. Puhuttu erityisesti siitä et ois ihana saada kesävauva, oli se sitte poika tai tyttö. No, täähän olis just se kesävauva sit. Sinänsä tuntuu vieläki niin mahottomalta ajatukselta ajatella, että ny se ois siinä tuloillaan.. Vaikka tosiaan tää ei ollu mikään suunniteltu juttu.
        Valmiita oltais kumpiki, vaikka kieltämättä mietityttäähän tuo että tuleeko siltikin liian nopeella varotusajalla tää? Vaikka toisaalta tuntuu niin jotenkin kohtalolta.. Ihan vakisuhtees oon, vaikkakaan yhteistä taivalta ei vielä hirmusesti ookkaan viel takana mut tuntuu puolin ja toisin siltä, et oikee ois löytyny. Mutta toisaalta mietittiin sitäki et jos tää on se tarkotus/kohtalo ny, jonka pitää tapahtua näin?!
        Jos ei uskalla ottaa riskiä, ei saakkaan ikään mitn. Ja nykyään kuitenki on niin tarkka syyni neuvoloissaki ja seurataan tarkkaan jos jotain ilmenee semmosta, tai hoitaahan se luonto itestäänki jos niin on ettei jostain syystä kaikki etene niinku pitäs. Ja tottakai ite on sillä kannalla, et jos vähäki näyttää siltä ettei sillä vauvalla oo siel kaikki ok - niin keskeyttää. Son lapsen paras siinä vaihees.
        Ei me ny kuitenkaa olla enää niin nuoria, ettei kyse oo mistään teiniraskaudesta tms. Ja mullaki ammattitaitoo ja kokemusta lasten hoidosta monen vuoden takaa, ja muutenki elämäs nähny kaikennäköstä jo etten usko et tulis semmosta oloo enää ettei tavallaan vois elää enää nuoruutta tai että nuoruus jäis elämättä tms. Sama miehelläki, samat ajatukset. Jotenki kaiketi tuntuu vaan niin uskomattomalta tää tieto ja tunne että sisällä kasvaa jotain uutta. Tokihan pelottaaki tää, paljoki mut toisaalta - tää on ollu haaveissa jo kauan, vaikkakin tuli yllätyksenä. :)


    • heido.

      Itselläni tuli plussa heti ensimmäiseen testiin minkä tein 3 päivää menkkojen ollessa myöhässä. Siis kaksi selkeää viivaa.

      Oireita ovat olleet välillä ilmestyvä päänsärky, lämpö koholla, lisääntynyt valkovuoto, aamulla todella kuuma, että melkein hiki valuu ja pienet menkkamaiset nipistelyt.

      Nyt rv 5 2 (:

      Onnea plussanneille ja vauvaa vielä haaveileville!

    • lukasin muuten vaan

      siis sehän on ihan 50-50 ootko raskaana vai etkö ole, itselläni on ihan järkyttävät paineet koska erosin poikaystävän kanssa ja nyt menkat kaksi viikkoa myöhässä, pienehkö paniikki en tahdo nähdä sitä jätkää enää ikinä enkä tahdo kantaa sen lasta, testi näytti negaa mut menkat on tosi hälyttävät, pomoki sekoo jos nyt ilmotan et äitiyslomalle

    • apua!

      hei, osaatteko kertoa minkälaisia alkuraskauden oireita teillä on? ja voiko tulla samantien raskaaksi ilman ehkäisyvälineitä? nyt olen e-pillerin kans taukoo, niin ja me käytettiin poikaystävän kans ilman mitään ehkäisypillereitä.. nyt mennyt muutaman päivän ja miettinyt kokoajan, että olenkohan raskaana.. mitään oireita ei ainakaan vielä tullut, kun tässä alle viikko mennyt, MUTTA valkovuotoo on iha älyttömästi, ihan kuin on pissannu housuun.. ja kirkkaan valkoiset! heelp me!

      • IloinenTulevaÄiti

        Jos on e-pillerien kanssa ollut taukoa niin mahdollisuushan on tulla raskaaksi kun kerran ehkäisyä ei ole ollut.

        Itse huomasin oman raskauteni vasta viikolla 5. Todella epäsäännölliset menkat, ja edellisissä menkoissa oli 60pvän tauko, tein kyllä testin vähän ennen menkkoja ja negaa näytti. Sitten oli parin päivän menkat ja taas taukoa, en jaksanut uskoa että olisi voinut tärpätä vaikka sitä toivottukkin.
        Rinnat olivat ensimmäinen oire mikä iski, aivan mielettömän arat, ei voinut hipaistakkaan, mutta ajattelin että menkat tulee viikon tai parin päästä kun silloin aina rinnat arat, mutta alkoivat käydä sietämättömän kipeiksi. Sitten tuli alavastsan menkkamaiset kivut ja olin jo varma että menkat tulee viikon sisällä, ei mitään kuulunut ja mies haki raskaustestin ja iloista plussaa näytti :)

        Eli itsellä alkoi rinnat tulla tosi aroiksi, täysin kosketusherkiksi ja menkkamaiset kivut, myöhemmin iski lievä pahoinvointi, turvotus ja hirveä väsymys.

        Nyt olen viikolla 13 0, mitään oireita ei ole, rinnat yhdellä kuppikoolla kasvaneet mutta kipu mennyt pois, alavatsassa vielä välillä lievää menkkamaista kipua ja väsymystä, pahoinvointi mennyt pois mutta ei edes ollut mulla pahana. Mahasta huomaa että raskaana olen vaikka ei painoa ole enempää kuin puolikiloa tullut. On kuitenkin sellainen turvonnut olo.


      • IloinenTulevaÄiti
        IloinenTulevaÄiti kirjoitti:

        Jos on e-pillerien kanssa ollut taukoa niin mahdollisuushan on tulla raskaaksi kun kerran ehkäisyä ei ole ollut.

        Itse huomasin oman raskauteni vasta viikolla 5. Todella epäsäännölliset menkat, ja edellisissä menkoissa oli 60pvän tauko, tein kyllä testin vähän ennen menkkoja ja negaa näytti. Sitten oli parin päivän menkat ja taas taukoa, en jaksanut uskoa että olisi voinut tärpätä vaikka sitä toivottukkin.
        Rinnat olivat ensimmäinen oire mikä iski, aivan mielettömän arat, ei voinut hipaistakkaan, mutta ajattelin että menkat tulee viikon tai parin päästä kun silloin aina rinnat arat, mutta alkoivat käydä sietämättömän kipeiksi. Sitten tuli alavastsan menkkamaiset kivut ja olin jo varma että menkat tulee viikon sisällä, ei mitään kuulunut ja mies haki raskaustestin ja iloista plussaa näytti :)

        Eli itsellä alkoi rinnat tulla tosi aroiksi, täysin kosketusherkiksi ja menkkamaiset kivut, myöhemmin iski lievä pahoinvointi, turvotus ja hirveä väsymys.

        Nyt olen viikolla 13 0, mitään oireita ei ole, rinnat yhdellä kuppikoolla kasvaneet mutta kipu mennyt pois, alavatsassa vielä välillä lievää menkkamaista kipua ja väsymystä, pahoinvointi mennyt pois mutta ei edes ollut mulla pahana. Mahasta huomaa että raskaana olen vaikka ei painoa ole enempää kuin puolikiloa tullut. On kuitenkin sellainen turvonnut olo.

        Niin ja unohdin vielä mainita että pientä päänsärkyä oli alkuajan joka päivä, mutta nyt sekin pikkuhiljalleen katoamassa kun täällä toisella kolmanneksella ollaan :)


      • Jonna32.

    • TietämätönN

      Mikäs todennäköisyys on tulla raskaaksi jos syö pillerit oikein? Onko se ehkäisyteho niissä joku 80%?

      • 99%

        99%


    • Tietoa?

      Mistä tiedän milloin tehdä testi kun viime kuukautiset alkoivat elokuun 20 päivä ja jäivät "välistä" syyskuussa, syyskuussa oli ovulaatio ~22 päivä (ovulaatiotesti näytti) ja silloin harrastelimme useamman kerran koska lapsi olisi toiveissa. Nyt siis ovulaatiosta kulunut noin 15 päivää ja menkat eivät ole alkaneet. Suussa oli muutaman päivän ajan todella vahva metallinmaku ajoittain, nyt vähän laimeampana, nännit todella kipeät, pientä kuvotusta, aamulämpö 37,1 - 37,3 (norm. 36,6), mahakipuja sekä alaselän kipua naama kukkii normaalia enemmän :< Milloin siis testi kannattaisi tehdä, että saisi mahd. oikean tuloksen varmasti? Itse en oikein tiedä miten lasketaan koska kiertoni on niin epäsäännöllinen, joten jospa teistä joku tietäisi. :)

      • ..............

        14 vuorokautta ovulaatiosta.


    • mars mars

      Mars mars heti tekemään! Aamuvirtsasta kuitenki paras ku raskaushormoonia sillon eniten ja itellä anto vain aamusta halutun tuloksen.

    • .............

      No mulla oli/on menkkamaisia kipuja ja raskaana siis olen. Tuosta keskeytetystä yhdynnästä sen verran että käytettiin miehen kans sitä 2,5v eikä mitään raskauksia. Sit päätettiin mennä loppuun asti ja samantien nappas. Jos mies tosiaan aina ehtii ajoissa ottaa ulos niin aika epätodennäköistä tulla raskaaksi.

    • LunaLinnea

      ole huoleti, minulla on lähes päivittäin normaalit menkkakivut ja ennen plussaamista kuljinkin jatkuvasti side housuissa.. vaikka kova pahoinvointi & arat rinnat pistivätkin epäilemään raskautta, menkkakipujen takia luulin jatkuvasti niiden alkavan!

    • jemppu9091

      Hei !

      en uskalla vielä tehdä mitään testejä, koska menkkani ovat epäsäännöllisen 28-40 päivää on kierron pituus, joka kk eri.. tänään on tasan 28 päivää, joten vielä pari viikkoa niin voi alkaa menkat...
      Mutta alkuviikon on ollut menkkamaista kipua jo kolme päivää (yleensä vain edeltävänä päivänä ennen menkkoja), pelkään kokoajan että menkat alkavat, sillä tahtoisin mieheni kanssa lapsen. emme ole yrittäneet kauan, mutta toiveissa on! pari kertaa tehty testi mutta aina alkanut menkat kumminkin... mutta jos nyt tärppäis!

      kaksi viikkoa viime menkkojen alkamisesta ihmettelin pientä veri klönttiä joka tuli, ja mietin että voiko menkat alkaa nyt heti melkeen perään, mutta eivät alkaneet, ainoastaan tuo veriklöntti tuli.. mitähän ihmettä??

      osaisiko joku auttaa ja kertoa mitähän on kyseessä ja miten pitäisi toimia. kiitos paljon !

    • ...

      Voiko olla raskaana,jos pyörtyy? Mulla on mahakin pyöristynyt,mutta epäilen sen olevan vain turvotusta,koska lihonut en ole. Syön e-pillereitä. Eilen vain satuin pyörtymään töissä,vaikka olin hyvän aamupalan syönyt ja riittävästi juonut. Seisoin paikallanii aika kauan,kun tein leipiä ja alkoi huippaamaan ja silmissä sumenemaan. Rupesin istumaan ja olo vain huononi. Kun sitten työkaverille sanoin asiasta niin otti minusta kiinni ja nosti minut tuolilta. Samantien meni jalat alta ja heräsin aika pian lattialta,kun ihmettelin mitä tässä teen. Voiko verensokeri noin äkkiä laskea,kun en ennen ole pyörtynyt,vaikka hyvin olin syöny?. Se meni kyllä aika pian ohi,kun sain juotua vähän mehua ja sitten aloinkin syödä,kun oli ruokatauko.

    • sdtd

      Mulla alkoi alavatsan kivut jo hiukan ennen kuin menkat oli myöhässä. Alavatsan kipuilun lisäksi rinnat on tosi arat ja hiukan turvonneet, kauhea nälkä ja väsymys. Odottelin melkein viikon siitä kun menkat olisi pitänyt alkaa, kun oli ihan sellainen olo että ne alkaa pian. No, testi näytti sitten vahvaa plussaa. Tein toisenkin vielä seuraavana päivänä, ja positiivinen sekin.

      Aika iso uutinen tämä on meille, täytän tänä vuonna vasta 20 eikä mitään ammattia tai vakinaista työpaikkaa. Mutta aiomme pitää lapsen. Uskon että kaikki järjestyy ja onhan tämä ihan uskomaton asia. Vielä on ollut noita alun oireita, ja hiukan jo pahoinvointiakin. Tsemppiä kaikille lasta odottaville ja haluaville! :-)

    • mariellll

      Heipparallaa, osaisko kukaan kertoa milloin suunnilleen ne ekat oireet alkaa ilmaantua? Koska musta tuntuis hirveen aikaselta että niitä ois nyt jo, koska jos raskaus on alkanut, siitä on tosiaan vasta noin pari viikkoa, jos ihan sitäkään, silti yhdynnän jälkeen vihlaisi pari krt alamahaa, pissalla käydessä tuntuu kamalan vaikealta saada rakko tyhjäksi ja tuntuu hieman siltä kuin olisi ihan lievä virtsaputkentulehdus... ja on myös lievää pahoinvointia. Onko mulla nyt joku muu, vai voiko tosiaan oireet tulla jo näin pian?

    • mariellll

      Plus että nyt sitte alkoi inhottava olo vatsassa, en sanoisi pahoinvoinniksi enkä varsinaiseksi mahakivuksi, vaan ihan kuin mahassa olisi ihmeellinen jännitystila koko ajan päällä, ja olo on kuin ilmapallolla. Ruokaa ei tee mieli.

    • Eleonoora123

      Mulla kivut ja tuntemukset alkoi r 2 5 Menkat kuuluisi alkaa vasta 3 päivän kuluttua ja 2vrk sitten tein selvän plussan testissä. Ensimmäisen kanssa kävi samoin, että tiesin heti tulleeni raskaaksi kun tulin :)

    • Tuleva2lapsenäiti

      Mulla oli pitkään tuntemuksia että menkat alkaa, mahaan sattui ja selkäsärki. No menkat oli viikon myöhässä ja sit plussasin nyt viikkoja on menkoista laskettuna n.6 jotain. Nyt alkaa kivut hellittämään, välillä vaan vihlaisee mahasta inhottavasti.

    • tietämätön 18v

      Harrastin kesän alussa suojaamatonta seksiä (vastuutonta... tiedän) ja hain kolmen vuorokauden sisällä jälkiehkäisypillerin. Sen johdosta sitten menkat ovat jääneet pois muutamaksi kuukaudeksi, mutta se kuuluu lääkkeen sivuoireisiin, joten en ole asiaa sen enemmin säikähtänyt. Viikko tai pari pillerin syönnistä eteenpäin tuli jonkin verran tipottaista vuotoa ja menkkakipuja mutta kuvittelin senkin kuuluvan asiaan. Nyt olen huomannut mm rintojeni kasvaneen ja herkistyneen sekä jatkuvan vessassa ravaamisen. Testin teko pelottaa joten haluaisin ensin tietää onko mahdollista tulla raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta?

    • odotan ja odotan :)

      itsellä oli niin hirvee vauvakuume että kuvittelin myös päässäni tulleeni kortsun kanssa raskaaksi. raskaustestit olivat aina negatiivisia, mutta päässäni kuvittelin että kyllä nyt silti olen.. enkä ollut ( minulla ei ole miinkäänlaista pitkäjänteisyyttä). nyt kumminkin.. aloitimme lapsen yrittämisen. yhdessä tälläkertaa. ensimmäinen raskaustesti jonka tein oli samana päivänä kun kuukautisten piti alkaa, negatiivinen. heitin testin pettyneenä roskiin.. seuraavana päivänä jostain syystä pengoin roskista?!? näin raskaustestin.. siinä oli 2 viivaa!! positiivinen.. ihmettelin todella. tein toisen testin ja tällä kertaa odotin sen ajan ku pitää odottaa :D että kyllä siihen se toinenkin viiva tuli. kärsivällisyyttä vain.. itsellä raskaus oireina oli : palelu, nännien arkuus, hetken oli koko ajan nälkä, ja juuri sellainen pistely ala vatsassa kuin menkat olisi alkamassa. koira myös yrutti koko ajan änkeä syliin... siis raskaus vasta vko 5, koira tekee sitä kyllä vieläkin että mahdollisimman lähellä pitää nukkua. pientä pahoin vointia on, varsinkin automatkoilla. toivon ettein oireet pahene. mutta innolla odotan ja kun olen niin kärsimätön niin viikot menevät niin hitaasti. ja kaeken tekee vielä vaikeemmaksi että sovittiin avokin kanssa että kerrotaan kaikille vasta joulu- maaliskuussa sillä välillä. ja kun mulle tuppaa tulemaan puheripuli(niin kuin tästä viestistä näkee :D) niin vaikeata tulee olemaan... mutta tsemppiä kaikille yrittäneille ja onnea onnistujille ;D

    • BabyBoom82

      Täällä kanssa yritetään pysyä pöksyissä josko olisi nyt tärpännyt.. kp 23/24-27 menossa. Paha olo on ollut muutaman päivän, vatsa toiminut tiuhaan tahtiin ja rinnat arat, mutta tänään on myös alkanut todella kovat menkkakivut :( Pissattanut ei ole normaalia enempää ja väsymystä nyt on ollut pitkin syksyä.
      Eilen ja tänään hetkittäin tuntunut outoa paineen tunnetta alapäässä, mitä joskus on tuntunut jo menkkavuodon alettua, mutta musta kyl tuntuu et kroppa vaan tekee tepposiaan kun tarpeeksi kovati toivoo..
      Varsinkin kun tässä kierrossa tikutin selkeän plussan ovis-testiin kp 13 aamulla ja saman päivän iltana enää vain haalean viivan eli tuo ovulaatio on sit ollut joskus kp 14-15 tienoilla. Peittoa ei oviksen aikoihin pystytty miehen työkuvioiden vuoksi heilutteleen kuin vain klo 23-24 kp 12 eli ovisplussaa edeläneenä iltana, mut voihan ne simpat kyl viel kp 14-15 saakka elellä siellä, vaikka sitä kyllä epäilen..
      Mut saas nähdä alkaako vuoto huomenna kun nyt näin kovasti olen kipeenä..

    • vieras1

      Kyllä, kuukautiskipujen kaltaisia kipuja saattaa olla aivan raskauden alussakin, se ei ole mitenkään harvinaista. Jopa pientä tiputtelua saattaa esiintyä niinä päivinä, jolloin kuukautisten tulisi normaalisti alkaa. Kannattaa tehdä raskaustesti mahdollisimman pian, uudet testit ovat suht luotettavia, mutta eivät 100 % missään tapauksessa. Lue raskauden oireista, raskaustestien luotettavuudesta yms. sivustolta
      raskausviikot.org, jolta ystäväni kuulema saanut tarvitsemiaan tietoja tuosta aiheesta ihan arkikielellä ilmaistuna.

    • APUA !!!!!

      Toivottavasti joku osaa auttaa! Olen 15 vuotias tyttö ja epäilen olevani raskaana sillä oireita löytyy rutkasti (kuume, vatsan vihlaisut/kouristukset, virtaamisen lisääntynyt tarve, lievä kuvotus päivällä ja menkat myöhässä 2 päivää) en tiedä hätäilenko, mutta pelottaa ihan sikana! Testiä en ole uskaltanut tehdä sillä pelkään näyttänän positiivista! Oudointa tässä on se että emme ole kertaakaan harrastaneet suojaamatonta seksiä (aina kondoomilla!). Epäilen itselleni myös hypokondriaa (luulosairautta) sillä monta vuotta ollut jo sen sairauden oireita.. Voiko tämä kaikki johtua hyposta vai vonko oikeasti olla raskaana?! Kannataako odottaa vielä vai tehdä testi mahd. pian ?

    • lölö

      voit tehdä sen testin kun menkat on myöhässä! jos se on nega tee uuestaa vielä parin pv päästä jos menkkoja ei näi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe