Kiinalainen mönkkäri hyytyy

kinkkilaatu

Moi,

Onko kenelläkään tullut vastaavaa ongelmaa eteen:

150cc kiinalainen mönkijä hyytyy kun kuumenee enemmän. Pienemmillä kierroksilla pelaa ihan mainiosti tunninkin (muksu ajelee) mutta sitten kun iskä hyppää satulaan ja painaa kaasun pohjaan niin kohta hyytyy. Hyytymistä voisi kuvailla äänellä "mooom mooom mooooom mooom moom mom" ja kaasua pumpataan tuossa samalla. Kun kaasun laskee ylös, niin pyörii tyhjäkäyntiä kunnes lopussa sammuu kokonaan. Siis tuo viittaa normaaliin bensan loppumiseen, mutta tapahtuu vain kun kuumenee tarpeeksi.

Tulppa on vaihdettu uuteen. Ja kokeiltu että kipinää tulee vaikka juuri on hyytynyt.

Bensa ei haise yhtään kun "hyytyminen" tapahtuu joten epäilen että ei saa ainetta. Kaasarissa lukee joku "standard of Japan" tms. Lisäksi siinä on pieni sähkövempain (tai ainakin siihen tulee sähköjohto) mutta sen tarkoitusta en edes uskalla arvata.

En sitten todellakaan kaipaa kommentteja "mitäs ostit kiinalaisen" tms. vaan jos joku on törmännyt vastaavaan aiemmin ja voisi ystävällisesti antaa vinkkiä mistä lähtisi etsimään ongelmaan syytä.

Kiitoksia paljon jo etukäteen.

20

15312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä

      mitäs ostit kiinalaisen.sen siittä saa kun sortuu halpaan

      • kinkkilaatu

        Mistä noita sikiää? Olet varmaan onnellinen kun huomaat että kiinalaisessa laitteessa on vikaa kun omasta vastaavasta maksoit 2 - 4 kertaa enemmän ja silti siinäkin on ongelmia.

        Löytyykö täältä yhtään fiksua joka oikeasti osaisi ja haluaisi vastata kysymykseeni ilman "älykkäitä" kommentteja.

        Jos haluaa hommata lapsilleen jotain kivaa eikä ole paljon rahaa käytössä niin on tehtävä kompromissejä. 8 v. pojan naama on yhtä loistoa joka kerta kun käydään ajelemassa. Sitä paitsi aion pojan kanssa yhdessä laittaa vehkeen kuntoon, jolloin poikakin oppii korjaamaan vehkeitä ja tulee samalla tehtyä yhdessä asioita.

        Eli vinkkejä/vastauksia otetaan mielellään vastaan.


    • Kinuskinsyöjä

      Löysää tankinkorkkia niin että se on "raollaan" ja kokeile tekeekö vielä saman ? Jos ei niin korkin/tankin ilmareikä on tukossa.

      Kyllähän tuo kuvailemasi vika bensanpuutteeseen viittaa, jos siinä on bensapumppu niin sekin pitäisi tarkistaa, ja se ettei mikään polttoaineletku tai /bensapumpun / alipainehanan alipaineletku ole litistynyt johonkin väliin...

      Se sähkölaite on automaattirikastin, eli ryyppy.

      Onko se kaksi -vai nelitahtinen ? Kone voi myös olla vielä "tiukka" ja kaipaa sisäänajoa.

      • kinkkilaatu

        Mönkijässä on 4-tahtimoottori. Sillä on ajettu n. 3 tuntia, joten saattaa myös olla "tiukka" vielä.

        Takuu on tietty voimassa, mutta huolto 80 kilometrin päässä ja itsekin osaan varmasti saman kuin huollossa, on sen verran tullut moottorihommia tehtyä että osaan kyllä noin yksinkertaisen laitteen laittaa.

        Kiitos vinkeistä, tuota tankin korkkia pitää ehdottomasti kokeilla ensin.

        Bensapumppua ei ole vaan tankista tulee suoraan hanan kautta letku kaasariin.

        Arvelinkin sen sähköhärvelin olevan ryyppy.

        Kiitos vielä kerran vinkeistä, tänään päästään pojan kanssa korjailemaan kunhan menen töistä kotiin.


      • Kinuskinsyöjä
        kinkkilaatu kirjoitti:

        Mönkijässä on 4-tahtimoottori. Sillä on ajettu n. 3 tuntia, joten saattaa myös olla "tiukka" vielä.

        Takuu on tietty voimassa, mutta huolto 80 kilometrin päässä ja itsekin osaan varmasti saman kuin huollossa, on sen verran tullut moottorihommia tehtyä että osaan kyllä noin yksinkertaisen laitteen laittaa.

        Kiitos vinkeistä, tuota tankin korkkia pitää ehdottomasti kokeilla ensin.

        Bensapumppua ei ole vaan tankista tulee suoraan hanan kautta letku kaasariin.

        Arvelinkin sen sähköhärvelin olevan ryyppy.

        Kiitos vielä kerran vinkeistä, tänään päästään pojan kanssa korjailemaan kunhan menen töistä kotiin.

        Katso vielä ettei tankissa ole roskia tai vettä, sekä sama juttu myös polttoainesuodattimesta, noissa kiinapeleissä on joskus ollut ihan uudekseltaan bensatankissa kaikenlaista sinne kuulumatonta roskaa.

        Muuten ne kiinanpelit ovat ihan kelpo vehkeitä, ja kestäviäkin ne ovat, kasaus/laadunvalvonta on se paikka mikä niissä joskus mättää, mutta "loppukokoonpanon" voi tehdä aina omassa tallissa, se voi olla jopa kivaakin, ja aina siinä oppii jotain uutta.


      • manu*
        Kinuskinsyöjä kirjoitti:

        Katso vielä ettei tankissa ole roskia tai vettä, sekä sama juttu myös polttoainesuodattimesta, noissa kiinapeleissä on joskus ollut ihan uudekseltaan bensatankissa kaikenlaista sinne kuulumatonta roskaa.

        Muuten ne kiinanpelit ovat ihan kelpo vehkeitä, ja kestäviäkin ne ovat, kasaus/laadunvalvonta on se paikka mikä niissä joskus mättää, mutta "loppukokoonpanon" voi tehdä aina omassa tallissa, se voi olla jopa kivaakin, ja aina siinä oppii jotain uutta.

        ongelmaa oli ja se johtui bensansuodattimesta, siellä oli tehtaan jäljiltä jotain tököttiä jäänyt.


      • kinkkilaatu
        Kinuskinsyöjä kirjoitti:

        Katso vielä ettei tankissa ole roskia tai vettä, sekä sama juttu myös polttoainesuodattimesta, noissa kiinapeleissä on joskus ollut ihan uudekseltaan bensatankissa kaikenlaista sinne kuulumatonta roskaa.

        Muuten ne kiinanpelit ovat ihan kelpo vehkeitä, ja kestäviäkin ne ovat, kasaus/laadunvalvonta on se paikka mikä niissä joskus mättää, mutta "loppukokoonpanon" voi tehdä aina omassa tallissa, se voi olla jopa kivaakin, ja aina siinä oppii jotain uutta.

        Kiitos erittäin asiallisista vastauksistasi. Pitää tehdä nuo tarkistukset vielä tuohon pa-järjestelmään.

        Itse olen ihan samaa mieltä kiinlaisten pelien kelvollisuudesta, eli olen katsonut tuota omani tekniikkaa ja se on niin yksinkertaista että edes saksassa opel tai vw ei siihen onnistuisi saamaan suuria vikoja ;-). Ei vaan oikeasti, yksinkertaista tekniikkaa ja jos vain vähänkin kestää työkalut kädessä, niin tuon kokoonpanon huonon laadun voi korjata kuten sanoit "omassa tallissa". Ja mikä parasta, sen voi tehdä sen pienen harrastajan kanssa yhdessä, jolloin tulee sitä "laatuaikaa" sekä samalla hyödyllistä oppia tekniikasta sekä ongelmatilanteiden ratkomisesta.

        Itse asiassa tuohon kokooonpanoon olen jo tehnyt parannuksia, eli olen vaihtanut tavallisia muttereita nylonmuttereihin sekä joihinkin paikkoihin lisännyt toisen mutterin jolla olen lukinnut mutterit paikoilleen. Ohjaustangon kiinnitys oli x-kärkiruuveilla (M6) jotka vaihdoin kuusiokolo ruuveihin lisättynä kierrelukitteella. Kaikki tämä säätö on tehty pojan kanssa yhdessä ja sitten käyty jäällä ajamassa.

        Parhaiten tätä hommaa kuvaa pojan lausahdus kun kysyin ajoreissun jälkeen että oliko kivaa: "Isi mulla oli hirmu kivaa. Sinä isi osaat varmasti korjata mitä vaan ja minä opin kanssa ku sinä neuvot minua. Sitten isona minäkin voin opettaa omaa poikaani niin siitäkin sitten tulee taitava."

        Meni offtopic, mutta rahalla ei saa kaikkea. Tarkoitus oli vain kertoa meidän mönkkäriharrastukseen liittyvistä muista "oheistuotteista"


      • suodatin
        kinkkilaatu kirjoitti:

        Kiitos erittäin asiallisista vastauksistasi. Pitää tehdä nuo tarkistukset vielä tuohon pa-järjestelmään.

        Itse olen ihan samaa mieltä kiinlaisten pelien kelvollisuudesta, eli olen katsonut tuota omani tekniikkaa ja se on niin yksinkertaista että edes saksassa opel tai vw ei siihen onnistuisi saamaan suuria vikoja ;-). Ei vaan oikeasti, yksinkertaista tekniikkaa ja jos vain vähänkin kestää työkalut kädessä, niin tuon kokoonpanon huonon laadun voi korjata kuten sanoit "omassa tallissa". Ja mikä parasta, sen voi tehdä sen pienen harrastajan kanssa yhdessä, jolloin tulee sitä "laatuaikaa" sekä samalla hyödyllistä oppia tekniikasta sekä ongelmatilanteiden ratkomisesta.

        Itse asiassa tuohon kokooonpanoon olen jo tehnyt parannuksia, eli olen vaihtanut tavallisia muttereita nylonmuttereihin sekä joihinkin paikkoihin lisännyt toisen mutterin jolla olen lukinnut mutterit paikoilleen. Ohjaustangon kiinnitys oli x-kärkiruuveilla (M6) jotka vaihdoin kuusiokolo ruuveihin lisättynä kierrelukitteella. Kaikki tämä säätö on tehty pojan kanssa yhdessä ja sitten käyty jäällä ajamassa.

        Parhaiten tätä hommaa kuvaa pojan lausahdus kun kysyin ajoreissun jälkeen että oliko kivaa: "Isi mulla oli hirmu kivaa. Sinä isi osaat varmasti korjata mitä vaan ja minä opin kanssa ku sinä neuvot minua. Sitten isona minäkin voin opettaa omaa poikaani niin siitäkin sitten tulee taitava."

        Meni offtopic, mutta rahalla ei saa kaikkea. Tarkoitus oli vain kertoa meidän mönkkäriharrastukseen liittyvistä muista "oheistuotteista"

        Meidän pojan vehkeessä oli vastaava ongelma, joka ratkes sillä kun vaihdettiin alkuperäinen "pensansuodatin" asiallisempaan.


    • olis kans

      sama kysymys .miks ostit kiinalaisen, eikö ollu varaa parempaan vai saikko halvalla

      • tauno sammu

        jos leikkikaluksi sellaisen olisin ostamassa, niin kyllä yli 5000€ alkaisi olemaan liikaa. (juuri katselin ja aika suolaisilta hinnat tuntuvat)
        Eri asia tietysti jos on pappa som betalar och mamma som lagar mat.


      • pidä turpas kiinni

        Jos kerran et vastaa kysymykseen vaan haluat ivata niin mene jonnekin muualle, vaikka nakkikioskin jonoon soittamaan suutas.


      • kinkkilaatu
        tauno sammu kirjoitti:

        jos leikkikaluksi sellaisen olisin ostamassa, niin kyllä yli 5000€ alkaisi olemaan liikaa. (juuri katselin ja aika suolaisilta hinnat tuntuvat)
        Eri asia tietysti jos on pappa som betalar och mamma som lagar mat.

        Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

        Asiattomien vastausten kirjoittajille: On teillä köyhä elämä, jos toisten pilkkaamisesta/halventamisesta ilonne saatte.

        Nonniin... siihen vikaan:

        Bensahana oli koottu siten, että hanan ollessa auki vain pieni osa tarvittavasta aukosta oli auki ja bensaa tuli "tippa kerrallaan". Vika ilmeni vain minun ajellessa, koska pojan ajellessa kaasua ei tietenkään käytetty paljoa, vaan poitsu ajoi varovasti. Itse sitten annoin kaasua oikein kunnolla ja hieman pitemmän aikaa kun ajoi niin tottakai kaasari tyhjeni.

        "Hyytymisen" jälkeen sitten tietenkin odoteltiin jonkun aikaa, eli "jäähdyteltiin". Jäähdyttelyllä tietenkään ei ollut muuta merkitystä kuin se että kaasari ehti täyttyä ja taas sitten meno maistui jonkun aikaa.

        Vika löytyi helposti: Bensaletku irti ja yritin tyhjentää tankin puhdistusta varten. Bensa tulikin vain tipottain vaikka hana oli auki. Korjasin hanan suurentamalla reikää hanaosassa reunoilta Dremelillä.

        Purin kyllä myös tankin irti, puhdistin sen sekä tietenkin kaasari osiin ja puhdistus sillekin kun kerran oltiin pojan kanssa aloitettu. Kaasari oli tosin puhdas, että siinä mielessä turhaa. Hyvä siksi että poika oppi miten kaasari putsataan tollasesta vehkeestä.

        Nyt kulkee kuin elukka. Toimii muutenkin kaikin puolin loistavasti, eli testiajot on tehty ja pojan naama loistaa taas kuin naantalin aurinko. osin siksi että mönkkäri on kunnossa mutta myös osin siksi että oli itse korjaamassa.

        En edelleenkään näe mitään syytä maksaa 2000 - 3000 euroa enemmän "laatu"merkistä. Varsinkin kun kyse on hyvin pitkälti lelusta. Noille rahoille löytyy parempikin kohde, esimerkiksi osakkeet tai vastaava sijoittaminen.


      • Nimetön
        pidä turpas kiinni kirjoitti:

        Jos kerran et vastaa kysymykseen vaan haluat ivata niin mene jonnekin muualle, vaikka nakkikioskin jonoon soittamaan suutas.

        Terve! oon sun kanssa täysin samaa mieltä! mitä vitsiä sitä mennää ostamaan sellasia 8000e merkki mönkkäreitä ku kiinalaiset myy 3000e tai siis kiinalaisia myydään 3000e..!! Johan nyt selvä järkikin sanoo että ei sellasessa merkki mönkijässä ole mitään muuta hienoa ku se merkki kiinalaisiin verrattuna. Kyllä ne osaa kiinassakin tehdä! Ne kopsaa mallit yleensä yli 150cc muilta ja ne alemmat on tehty esim moottoripyörien moottoreista. Että olkaa työ mitä mieltä tahansa! :D:D


      • kinu 23
        kinkkilaatu kirjoitti:

        Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

        Asiattomien vastausten kirjoittajille: On teillä köyhä elämä, jos toisten pilkkaamisesta/halventamisesta ilonne saatte.

        Nonniin... siihen vikaan:

        Bensahana oli koottu siten, että hanan ollessa auki vain pieni osa tarvittavasta aukosta oli auki ja bensaa tuli "tippa kerrallaan". Vika ilmeni vain minun ajellessa, koska pojan ajellessa kaasua ei tietenkään käytetty paljoa, vaan poitsu ajoi varovasti. Itse sitten annoin kaasua oikein kunnolla ja hieman pitemmän aikaa kun ajoi niin tottakai kaasari tyhjeni.

        "Hyytymisen" jälkeen sitten tietenkin odoteltiin jonkun aikaa, eli "jäähdyteltiin". Jäähdyttelyllä tietenkään ei ollut muuta merkitystä kuin se että kaasari ehti täyttyä ja taas sitten meno maistui jonkun aikaa.

        Vika löytyi helposti: Bensaletku irti ja yritin tyhjentää tankin puhdistusta varten. Bensa tulikin vain tipottain vaikka hana oli auki. Korjasin hanan suurentamalla reikää hanaosassa reunoilta Dremelillä.

        Purin kyllä myös tankin irti, puhdistin sen sekä tietenkin kaasari osiin ja puhdistus sillekin kun kerran oltiin pojan kanssa aloitettu. Kaasari oli tosin puhdas, että siinä mielessä turhaa. Hyvä siksi että poika oppi miten kaasari putsataan tollasesta vehkeestä.

        Nyt kulkee kuin elukka. Toimii muutenkin kaikin puolin loistavasti, eli testiajot on tehty ja pojan naama loistaa taas kuin naantalin aurinko. osin siksi että mönkkäri on kunnossa mutta myös osin siksi että oli itse korjaamassa.

        En edelleenkään näe mitään syytä maksaa 2000 - 3000 euroa enemmän "laatu"merkistä. Varsinkin kun kyse on hyvin pitkälti lelusta. Noille rahoille löytyy parempikin kohde, esimerkiksi osakkeet tai vastaava sijoittaminen.

        onko sulla kardaani vai ketju veto?


    • TÄTÄKIN

      OSTIN OIKEEN AMERIKKALAISEN JA HYVIN PELITTÄÄ. EI OLE SORMET MUSTINA RASVASTA JA PASKASTA.KYLLÄ LÄHTEE

      • kävi noin

        ei oo sormet rasvassa vaan hienosti kulkee jenkki


      • tosimies

        tossa joku päivä, jollain sivustolla eräs jenkin ostanut kehotti muita olemaan ostamatta moista paskaa, ei ollut päivää, ettei jotain ois ollu jotain änäkäistä, et se siitä jenkin laadusta.


    • laatuako

      Nykyään jenkitkin tehdään koreassa.. hehheh..

    • hannu keskisuomi

      uus cf-moto alle tuhat ajettu. lämpeni niin sammu ,on käyty liittimet,sulakkeet läpi. ensteen katos kipinä sit bensapumppu lopetti toiminnan startin yhteydessä.sinne menee vain 2v. suorakytkennällä 12v pyörii 1/4 teholla .5vkoa jo haettu vikaa, puola ja ecu-boxi vaihdettu...mitä vois olla

    • Anonyymi

      Itellä on 150cc Fusion mönkijä joka ei ota kierroksia vastaan en ymmärrä mikä voisi olla vikana.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe