4-tahtisen skootterin viritys

Skode viriin ja menoks!

Elikkä, mitenpä saapi 4-tahtisen skootterin kulkemaan sen 70-75km/h, viritysneuvoja siis kaipailen.
Kakstahtisellahan tuo vaan on prikka pois variaattorista mutta nelitahti onkin toinen juttu.
Elikkä mitenkä homma hoituu?

165

109137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koitappa

      Koittappa vaikka ohittaa rajotin? :D

      • skode virii ja menoks!

        Elikkä ongelma on nimenomaan siinä, kun tuossa taitaapi olla se sähkörajotin mutta piilotettuna niin hyvin ettei sitä tunnu mistään löytyvän.
        Joten jos joku sattuu tietämään missä rajoitin sijaitsee niin kertokoot tietonsa :D


      • keimo

        niin mitenkäs se ohitetaan ku just sain mopon nii pitäs virittää se. nii miten on?? :D:D


      • HIENOA :D
        skode virii ja menoks! kirjoitti:

        Elikkä ongelma on nimenomaan siinä, kun tuossa taitaapi olla se sähkörajotin mutta piilotettuna niin hyvin ettei sitä tunnu mistään löytyvän.
        Joten jos joku sattuu tietämään missä rajoitin sijaitsee niin kertokoot tietonsa :D

        ÄLKÄÄ TUHOTKO NIITÄ ZONEREITTANNE LISÄÄ, KOSKA TÄMÄ VIRITYS PILAA SEN TÄYSIN, 3 VIIKKOA JA LEIKKAUS, KIITOS!


      • jermy

        jooh elikkä

        1. ota vakio ilman putsari pois ja osta tilalle polinin,malossin,stage 6 ilmanpuhdistimen jotta ilma virtaa paremmin (ei missän tapuksessa kanata ostaa mitään powerfiltteriä vaika halpa onkin mutta päästää kaiken paskan läpi)

        2.variattorinkoppa irti vaihdat vaikka 5.5-5 gammaiset variattorin rulalt ja otat variattorin prikan irti, tai ostat valmiin multivari paketin jossa tulee kevyemmät rullat,prikaton holkki,kireämpi jousi,ja rulien kiekko multivarin hinta on 50-70e mutta on todella hyödyllinen.

        3.ostat tehoputken, rälläköit vakioputkesta kurit pois tai teet oman suoran putken 4 tahti scopaan on helppo tehdä tehari itse.

        siinä nyt on pari tosi halpaa ja osittain ilmaista tapaa saaha scopaan vauhtia ja kihtyvyttä lisää noilla menee suurin pirtein merkistä rippuen 65-80 ja lähtee kuin homo pillun päältä

        PS:lisää ohjeita hotmailissa tai mesenkerin kautta [email protected]


      • mitäää helve??
        jermy kirjoitti:

        jooh elikkä

        1. ota vakio ilman putsari pois ja osta tilalle polinin,malossin,stage 6 ilmanpuhdistimen jotta ilma virtaa paremmin (ei missän tapuksessa kanata ostaa mitään powerfiltteriä vaika halpa onkin mutta päästää kaiken paskan läpi)

        2.variattorinkoppa irti vaihdat vaikka 5.5-5 gammaiset variattorin rulalt ja otat variattorin prikan irti, tai ostat valmiin multivari paketin jossa tulee kevyemmät rullat,prikaton holkki,kireämpi jousi,ja rulien kiekko multivarin hinta on 50-70e mutta on todella hyödyllinen.

        3.ostat tehoputken, rälläköit vakioputkesta kurit pois tai teet oman suoran putken 4 tahti scopaan on helppo tehdä tehari itse.

        siinä nyt on pari tosi halpaa ja osittain ilmaista tapaa saaha scopaan vauhtia ja kihtyvyttä lisää noilla menee suurin pirtein merkistä rippuen 65-80 ja lähtee kuin homo pillun päältä

        PS:lisää ohjeita hotmailissa tai mesenkerin kautta [email protected]

        Mulla powerfilter toi kyllä kiihtyvyyttä verrattuna tollaseen vakiomötikkään


      • Skootteristit

        Alle -05 maleissa ei sähkörajotinta ole...


      • Solifer 50R

        Jos omistat Soliferin 50R mikä sama kuin Baotian e4-BT49QT-20 tai muita kiinalaisia 4-tahti skoottereita niin seuraa variaattorilta lähtevää mustaa johtoa, joka liittyy noin satulan kohdilla pinkkiin johtoon.Vedä johdot erilleen niin skootterisi menee alamäessä 65km/h.Tämä viritys ei vaikuta kuin alamäessä ja jos pistät isompaa sylinteriä,kaasaria,tiukempaa jousta ja variaattorin rullat niin on kyseiset johdot otettava erilleen ja sitten jo vaikuttaakin joka tilanteessa.


      • babyjen lelut
        jermy kirjoitti:

        jooh elikkä

        1. ota vakio ilman putsari pois ja osta tilalle polinin,malossin,stage 6 ilmanpuhdistimen jotta ilma virtaa paremmin (ei missän tapuksessa kanata ostaa mitään powerfiltteriä vaika halpa onkin mutta päästää kaiken paskan läpi)

        2.variattorinkoppa irti vaihdat vaikka 5.5-5 gammaiset variattorin rulalt ja otat variattorin prikan irti, tai ostat valmiin multivari paketin jossa tulee kevyemmät rullat,prikaton holkki,kireämpi jousi,ja rulien kiekko multivarin hinta on 50-70e mutta on todella hyödyllinen.

        3.ostat tehoputken, rälläköit vakioputkesta kurit pois tai teet oman suoran putken 4 tahti scopaan on helppo tehdä tehari itse.

        siinä nyt on pari tosi halpaa ja osittain ilmaista tapaa saaha scopaan vauhtia ja kihtyvyttä lisää noilla menee suurin pirtein merkistä rippuen 65-80 ja lähtee kuin homo pillun päältä

        PS:lisää ohjeita hotmailissa tai mesenkerin kautta [email protected]

        Jermyn "viritys ohjeita" on oikein pyyntö mopojen katsastustarpeelle. Mopoilla joko ajetaan asiallisesti ja vastuuntuntoisesti tai kypsymättömien leikkikalut lakisääteisesti romuttamolle.


      • jumba

        mä katoin koko skootterin läpi ei ollut messinkitappia kaasaris,ei ollut sinist piuhaa joka menee cdi boksist cdi boksii, ei ollut prikkaa.. misä vitussa se rajotin mahtaa ol ???? tietääks joku?


      • jyu
        jermy kirjoitti:

        jooh elikkä

        1. ota vakio ilman putsari pois ja osta tilalle polinin,malossin,stage 6 ilmanpuhdistimen jotta ilma virtaa paremmin (ei missän tapuksessa kanata ostaa mitään powerfiltteriä vaika halpa onkin mutta päästää kaiken paskan läpi)

        2.variattorinkoppa irti vaihdat vaikka 5.5-5 gammaiset variattorin rulalt ja otat variattorin prikan irti, tai ostat valmiin multivari paketin jossa tulee kevyemmät rullat,prikaton holkki,kireämpi jousi,ja rulien kiekko multivarin hinta on 50-70e mutta on todella hyödyllinen.

        3.ostat tehoputken, rälläköit vakioputkesta kurit pois tai teet oman suoran putken 4 tahti scopaan on helppo tehdä tehari itse.

        siinä nyt on pari tosi halpaa ja osittain ilmaista tapaa saaha scopaan vauhtia ja kihtyvyttä lisää noilla menee suurin pirtein merkistä rippuen 65-80 ja lähtee kuin homo pillun päältä

        PS:lisää ohjeita hotmailissa tai mesenkerin kautta [email protected]

        mul on milan sport 50cc kulki ennen vaan 50km/H mutta nyt on hiottu kaasaria ja laitettu malossin ilmanputsari


      • samsong1111
        jumba kirjoitti:

        mä katoin koko skootterin läpi ei ollut messinkitappia kaasaris,ei ollut sinist piuhaa joka menee cdi boksist cdi boksii, ei ollut prikkaa.. misä vitussa se rajotin mahtaa ol ???? tietääks joku?

        kato variattorin boxii menee johto seuraa sitä ja ota )oikeanpuoleiselta satulan takaa katsottuna ;) se on sellanen musta johto mikä on vuorattu mustalla johdolla. ei tarvitse katkasta mitää johtoja. irrotat vaan sielt oikeelta satulan alta sen liittimen nii toimii


      • mitä vittua
        babyjen lelut kirjoitti:

        Jermyn "viritys ohjeita" on oikein pyyntö mopojen katsastustarpeelle. Mopoilla joko ajetaan asiallisesti ja vastuuntuntoisesti tai kypsymättömien leikkikalut lakisääteisesti romuttamolle.

        elä neiti itke


      • jkkjytjfj
        babyjen lelut kirjoitti:

        Jermyn "viritys ohjeita" on oikein pyyntö mopojen katsastustarpeelle. Mopoilla joko ajetaan asiallisesti ja vastuuntuntoisesti tai kypsymättömien leikkikalut lakisääteisesti romuttamolle.

        varmaan jokainen joka näitä lukee ja kirjottaa tänne tietää ``että ei saa virittää se on tuhmaa`` mut mitä sit


      • 3+11=54
        jyu kirjoitti:

        mul on milan sport 50cc kulki ennen vaan 50km/H mutta nyt on hiottu kaasaria ja laitettu malossin ilmanputsari

        Asenna vielä Holsetti


      • sandonero
        samsong1111 kirjoitti:

        kato variattorin boxii menee johto seuraa sitä ja ota )oikeanpuoleiselta satulan takaa katsottuna ;) se on sellanen musta johto mikä on vuorattu mustalla johdolla. ei tarvitse katkasta mitää johtoja. irrotat vaan sielt oikeelta satulan alta sen liittimen nii toimii

        tai pinkki johto


      • urpo(ko)
        HIENOA :D kirjoitti:

        ÄLKÄÄ TUHOTKO NIITÄ ZONEREITTANNE LISÄÄ, KOSKA TÄMÄ VIRITYS PILAA SEN TÄYSIN, 3 VIIKKOA JA LEIKKAUS, KIITOS!

        nelarit ei ihan helposti leivo


      • keimo '
        keimo kirjoitti:

        niin mitenkäs se ohitetaan ku just sain mopon nii pitäs virittää se. nii miten on?? :D:D

        Kiitos vinkeistä laitoin koiran vinkulelun pakoputkeen, päästin öljyt pois ja kaadoin jauhoja kaasariin. Kulki 25 ja sit leipo koska kierrokset oli 10k mut parhaat virit tähän asti... vakio nopeus tuplaantui :DDDDD


      • nata4
        HIENOA :D kirjoitti:

        ÄLKÄÄ TUHOTKO NIITÄ ZONEREITTANNE LISÄÄ, KOSKA TÄMÄ VIRITYS PILAA SEN TÄYSIN, 3 VIIKKOA JA LEIKKAUS, KIITOS!

        opettele vitun paska, hyvinne menee ja vielä paremminku putki ei takkuunnu, tarkista lähtees ruma läski :D


      • Kagle
        skode virii ja menoks! kirjoitti:

        Elikkä ongelma on nimenomaan siinä, kun tuossa taitaapi olla se sähkörajotin mutta piilotettuna niin hyvin ettei sitä tunnu mistään löytyvän.
        Joten jos joku sattuu tietämään missä rajoitin sijaitsee niin kertokoot tietonsa :D

        Solifer S50 kootterissa rajottimeen oli kytkin penkin alla. Kattelin tossa poliisi testaa videoitaYTst ja aattelin että vois laittaa jokun kytkimen siihen johtoon kiinni että rajarin saa päälle ja pois kenenkään huomaamattta


      • really?
        skode virii ja menoks! kirjoitti:

        Elikkä ongelma on nimenomaan siinä, kun tuossa taitaapi olla se sähkörajotin mutta piilotettuna niin hyvin ettei sitä tunnu mistään löytyvän.
        Joten jos joku sattuu tietämään missä rajoitin sijaitsee niin kertokoot tietonsa :D

        Se oli mulla variaattorin kopassa -_-


      • mklo
        Solifer 50R kirjoitti:

        Jos omistat Soliferin 50R mikä sama kuin Baotian e4-BT49QT-20 tai muita kiinalaisia 4-tahti skoottereita niin seuraa variaattorilta lähtevää mustaa johtoa, joka liittyy noin satulan kohdilla pinkkiin johtoon.Vedä johdot erilleen niin skootterisi menee alamäessä 65km/h.Tämä viritys ei vaikuta kuin alamäessä ja jos pistät isompaa sylinteriä,kaasaria,tiukempaa jousta ja variaattorin rullat niin on kyseiset johdot otettava erilleen ja sitten jo vaikuttaakin joka tilanteessa.

        Tein noin ja kulki alamäkeen melkein 80km/h...


      • mklo
        mklo kirjoitti:

        Tein noin ja kulki alamäkeen melkein 80km/h...

        Siis otin piuhat pois


      • mr.papi
        mklo kirjoitti:

        Tein noin ja kulki alamäkeen melkein 80km/h...

        No onhan se tuokin saavutus päästä alamäkeen 80km/h... Yleensä huippunopeus kyllä mitataan tasaisella.


      • vilppi1
        keimo ' kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä laitoin koiran vinkulelun pakoputkeen, päästin öljyt pois ja kaadoin jauhoja kaasariin. Kulki 25 ja sit leipo koska kierrokset oli 10k mut parhaat virit tähän asti... vakio nopeus tuplaantui :DDDDD

        idioottien idiotti,kuka tuon uskos muu kuin sinä ite lesta


      • virittäjääää
        Solifer 50R kirjoitti:

        Jos omistat Soliferin 50R mikä sama kuin Baotian e4-BT49QT-20 tai muita kiinalaisia 4-tahti skoottereita niin seuraa variaattorilta lähtevää mustaa johtoa, joka liittyy noin satulan kohdilla pinkkiin johtoon.Vedä johdot erilleen niin skootterisi menee alamäessä 65km/h.Tämä viritys ei vaikuta kuin alamäessä ja jos pistät isompaa sylinteriä,kaasaria,tiukempaa jousta ja variaattorin rullat niin on kyseiset johdot otettava erilleen ja sitten jo vaikuttaakin joka tilanteessa.

        Vedettiin ainaki pinkki johto kokonaan poikki ja kulkee 75km/h ...


      • VITUN HÖLMÖ!!
        keimo ' kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä laitoin koiran vinkulelun pakoputkeen, päästin öljyt pois ja kaadoin jauhoja kaasariin. Kulki 25 ja sit leipo koska kierrokset oli 10k mut parhaat virit tähän asti... vakio nopeus tuplaantui :DDDDD

        Ebin!!! :DDD Däydyy gogeillaa!!! :-DDDD


      • Samaa mieltä
        urpo(ko) kirjoitti:

        nelarit ei ihan helposti leivo

        Ei niin. Kyllä nelari kestää kuhan ei ilman öljyjä ajele :D


      • Anonyymi
        jermy kirjoitti:

        jooh elikkä

        1. ota vakio ilman putsari pois ja osta tilalle polinin,malossin,stage 6 ilmanpuhdistimen jotta ilma virtaa paremmin (ei missän tapuksessa kanata ostaa mitään powerfiltteriä vaika halpa onkin mutta päästää kaiken paskan läpi)

        2.variattorinkoppa irti vaihdat vaikka 5.5-5 gammaiset variattorin rulalt ja otat variattorin prikan irti, tai ostat valmiin multivari paketin jossa tulee kevyemmät rullat,prikaton holkki,kireämpi jousi,ja rulien kiekko multivarin hinta on 50-70e mutta on todella hyödyllinen.

        3.ostat tehoputken, rälläköit vakioputkesta kurit pois tai teet oman suoran putken 4 tahti scopaan on helppo tehdä tehari itse.

        siinä nyt on pari tosi halpaa ja osittain ilmaista tapaa saaha scopaan vauhtia ja kihtyvyttä lisää noilla menee suurin pirtein merkistä rippuen 65-80 ja lähtee kuin homo pillun päältä

        PS:lisää ohjeita hotmailissa tai mesenkerin kautta [email protected]

        on se helppoo kun tietää


      • Anonyymi
        samsong1111 kirjoitti:

        kato variattorin boxii menee johto seuraa sitä ja ota )oikeanpuoleiselta satulan takaa katsottuna ;) se on sellanen musta johto mikä on vuorattu mustalla johdolla. ei tarvitse katkasta mitää johtoja. irrotat vaan sielt oikeelta satulan alta sen liittimen nii toimii

        oot homo


      • Anonyymi
        skode virii ja menoks! kirjoitti:

        Elikkä ongelma on nimenomaan siinä, kun tuossa taitaapi olla se sähkörajotin mutta piilotettuna niin hyvin ettei sitä tunnu mistään löytyvän.
        Joten jos joku sattuu tietämään missä rajoitin sijaitsee niin kertokoot tietonsa :D

        Cdi boksi mutta jos 2t ni vaihda vain malossin multivari. Se riittää. Ei muuta.


    • sir antti

      tuskin 2- ja 4tahtisella koneella on kauheesti ulkoisia eroja. tosin en mä sit varma siitä variaattorista oo...

    • pera

      minkä merkkinen skootteri sulla on?

      • citymarketista

        miten zonerin saa kulkeen ja kiihtyyn ripeemmin, onko tietoo? variaattorissa joku prikka?


      • jartsa 1111

      • novoivitunvittu
        citymarketista kirjoitti:

        miten zonerin saa kulkeen ja kiihtyyn ripeemmin, onko tietoo? variaattorissa joku prikka?

        jos haluut kiityy niin isompaa sylinterii kehiin


      • Anonyymi
        citymarketista kirjoitti:

        miten zonerin saa kulkeen ja kiihtyyn ripeemmin, onko tietoo? variaattorissa joku prikka?

        1. Avaa variaattorin kroppa.

        2.avaa vasemman puolimainen pultti

        3.ota kaikki irti ja otat siel sellasen rinkulan pois muistuttaa sormusta.

        4. Kamat kiinni, kroppa kiinni ja nauti👍


    • Himmel.sukeltakaa

      osta kuule TurboKit merkkinen tehari ja anna kumin palaa....xD

      • 4-tahti mestari

        Tehari ei paljo auta 4-tahdeissa saatta nopeus nousta parilla ainoastaan äänistä tulee hienommat


      • Anonyymi

        Mite virittää 4 t ruisku skootteria


    • choes

      elikkä citimarket skootterissa on jalkatilan alla akun vieressä cdi-boksi siitä lähtee sininen piuha cdi-boksista takas cdi-boksiin..

      variaattorista löytyy "kurilevy".elikkä aukaset varin kopan auki ja otat etumaisen vari pakan irti ja siin pakan alla on kolmella mutterilla kiini levy niin nakkase se pois.
      kaasaristakin voi neulaa oman mielen mukaan säädellä ja olen lukenu et siin kopassa ois joku tappi jonka voi ottaa pois tai lyhentää mut en ole sitä itse vielä raaskinnu kokeila.
      kaasuttimesta suosittelen vaihtaa kurkun tuo kiihtyvyyttä mukavasti lisää..
      jos ei kiihtyvyys oo mukava niin halvalla tietty saa variaattorin rullia ja samalla vois vaihtaa takavarin "kytkimen" jouset jäykimpii niin sit kehtaa ajella suuremissakin paikoissa.

      • heikki___444

        siis miten laitetaan rajoittimen ohitin citymarket skootteriin.voisitko kertoa parkemmin joku?


      • joku
        heikki___444 kirjoitti:

        siis miten laitetaan rajoittimen ohitin citymarket skootteriin.voisitko kertoa parkemmin joku?

        elikkäs sielä on sininen johto joka tulee zdi-boksista ja menee takas zdi-boksii sen vaan napsautat poikki... joissakin sitä "kuuluisaa" johtoa ei ole. zdi boksii menee muistaakseen sini valkee johto tai musta valkee niin siihen väliin pistät vastuksen


      • joku
        heikki___444 kirjoitti:

        siis miten laitetaan rajoittimen ohitin citymarket skootteriin.voisitko kertoa parkemmin joku?

        sanoin vähä epäselvästi ton asian.. eli jos sulla ei oo sitä sinistä johtoo niin pistät musta valkeen johon väliin vastuksen tai jonkin sortin ohittimen.


      • jokinen
        joku kirjoitti:

        elikkäs sielä on sininen johto joka tulee zdi-boksista ja menee takas zdi-boksii sen vaan napsautat poikki... joissakin sitä "kuuluisaa" johtoa ei ole. zdi boksii menee muistaakseen sini valkee johto tai musta valkee niin siihen väliin pistät vastuksen

        Katkaisin tuon sinisen johdon mutta en tiedä vaikuttiko se kun mopo oli pihalla koko viime yön ja siel oli pakkasta ja kokeilin lähes aamulla.
        voisiko joku vastaa kulkeeko se paremmin noin 10-20 asteen lämmös. aamulla kun kokeili oli 3 astetta.


      • jumutin

        noiden lisäksi voi myös porata pakoputken pillin auki, niin saapi enemmän kierroksia irti, ja ilman putsarissa on sen kopan sisällä se putken pään näkönen juttu, sen ottaa irti niin saa paremmin ilmaa, mut sit pitää kans seoksia säätää


      • paljo kulkee

        elikkä paljos toi zoner v1 sit kulkee kun ottaa vriaattorin prikan pois tai siin sen kurilevyn


      • Smiq
        jokinen kirjoitti:

        Katkaisin tuon sinisen johdon mutta en tiedä vaikuttiko se kun mopo oli pihalla koko viime yön ja siel oli pakkasta ja kokeilin lähes aamulla.
        voisiko joku vastaa kulkeeko se paremmin noin 10-20 asteen lämmös. aamulla kun kokeili oli 3 astetta.

        Siis kierrosten rajoittimen kiertäminen ei juuri tuo lisävauhtia. Ellei sinulla ole muita virejä. Se auttaa korkeintaan alamäkeen.


      • mutta ei pitkään
        paljo kulkee kirjoitti:

        elikkä paljos toi zoner v1 sit kulkee kun ottaa vriaattorin prikan pois tai siin sen kurilevyn

        Se kulkee romuttamolle.


      • solifer 50r
        mutta ei pitkään kirjoitti:

        Se kulkee romuttamolle.

        solifer 50ärräs electroninen rajoitin on penkin alla, kun availette vaan niit takakatteiden ruuveja niin ei tartte edes irrottaa penkkiä.
        kun ootte irrotellu niit ruuvei ni vedätte penkkii ylös ja heti siinä edessä mopon vasemmalla puolella on cdi-poksi ja siitä lähtee pinkki johto ja sen kun katkasette niin menee suoralla 53kmh.


      • IgorValar
        paljo kulkee kirjoitti:

        elikkä paljos toi zoner v1 sit kulkee kun ottaa vriaattorin prikan pois tai siin sen kurilevyn

        varin kurilevyn poisto ja sen sinisen piuhan katkasu ei auta lähes mitää... skode menee ehkä semmose 60 jos hyvi sattuu... jos haluut sen kulkemaa nii pitää hankkia parempi pakoputki ja multivari, sit pitäs jo päässä jonkimoisia vauhteja.


      • SFR
        jumutin kirjoitti:

        noiden lisäksi voi myös porata pakoputken pillin auki, niin saapi enemmän kierroksia irti, ja ilman putsarissa on sen kopan sisällä se putken pään näkönen juttu, sen ottaa irti niin saa paremmin ilmaa, mut sit pitää kans seoksia säätää

        Mihinkäs se pilli sitten pitäs poratar?


      • SFR
        SFR kirjoitti:

        Mihinkäs se pilli sitten pitäs poratar?

        Siis mikä on pilli?


      • nai minua
        joku kirjoitti:

        elikkäs sielä on sininen johto joka tulee zdi-boksista ja menee takas zdi-boksii sen vaan napsautat poikki... joissakin sitä "kuuluisaa" johtoa ei ole. zdi boksii menee muistaakseen sini valkee johto tai musta valkee niin siihen väliin pistät vastuksen

        mites ku baotianis on zdi boksis tälläset johot sinikeltanen kuuluuko se katkasta? sit on vihreävalkonen mustapunanen mustavalkonen ja mustakeltanen satutko tietää?


    • kersanttifantti

      Moi toi tällähetkellä uusin Helkama SC-R toimii paremmin kun ottaa kytkimenkehältä tulevan pulssianturin johdon irti /pois ns. "Boxista". Toimii ehkä viellä paremmin rajoittamattomilla cdi-yksiköillä? mutta mulle riittää tällähetkellä tää.Kulkee 63km/h kax päällä GPS:n mukaan.

      • öö.

        siis mitä teit anna aika tarkat ohjeet...:D mullakin on nimitäin sama skootteri...?


        PS. miten se johto otettaan irti katkaistaanko vai?
        ja saako se sitten takas jotenkin?


      • öö...

        ajattelin et haluaisin et se kulkis joku 50km/h mitä pitäis tehä?


      • ...
        öö... kirjoitti:

        ajattelin et haluaisin et se kulkis joku 50km/h mitä pitäis tehä?

        en tajunnut kyllä paljo mitään noista jutuista, koska oon tyttö ja tänä kesänä ostanut skootterin, mutta tekeekö jotku liikkeet myös noita virityksiä?


      • EI virityksiä, ei ei
        ... kirjoitti:

        en tajunnut kyllä paljo mitään noista jutuista, koska oon tyttö ja tänä kesänä ostanut skootterin, mutta tekeekö jotku liikkeet myös noita virityksiä?

        Pidä vain skodesi aivan LAILLISESSA kunnossa, jos ajelet tieliikenteessä, sillä mopolla saa ajaa vain 45km/h ja tuon jälkeen tulee vaikeuksia, lievemmässä tapauksessa rikesakko (50€) ja suuremmissa sitten erilaisia päiväsakkoja, korotettu vakuutusmaksu ja mahdollisesti autovero, lisäksi seuraavat ajokortit voivat siirtyä tulevaisuuteen ainakin vuodella. Jo näistä voi tulla maksettavaa parikin tonnia (siis n. 2000€), lisäksi vakuutusyhtiö voi periä vahinkotilanteissa maksettuja korvauksia pois tai evätä korvauksien maksamisen kokonaan.
        Joku nyrkkipaja voi virittääkin mopoja, mutta aika vastuutonta toimintaa heiltäkin.


      • NRG mc2
        EI virityksiä, ei ei kirjoitti:

        Pidä vain skodesi aivan LAILLISESSA kunnossa, jos ajelet tieliikenteessä, sillä mopolla saa ajaa vain 45km/h ja tuon jälkeen tulee vaikeuksia, lievemmässä tapauksessa rikesakko (50€) ja suuremmissa sitten erilaisia päiväsakkoja, korotettu vakuutusmaksu ja mahdollisesti autovero, lisäksi seuraavat ajokortit voivat siirtyä tulevaisuuteen ainakin vuodella. Jo näistä voi tulla maksettavaa parikin tonnia (siis n. 2000€), lisäksi vakuutusyhtiö voi periä vahinkotilanteissa maksettuja korvauksia pois tai evätä korvauksien maksamisen kokonaan.
        Joku nyrkkipaja voi virittääkin mopoja, mutta aika vastuutonta toimintaa heiltäkin.

        Sen sanon nyt että jos te ostatte niitä zonereita mitä vaan vitun kiina skoottereita niin älkää herrajumala tänne tule itkemään noista virityksistä... 2 tahtisessa viritys olisi monin verroin helpompaa, toki 4-tahtiseen saa 65cc ja isompiakin pyttyjä, joilla saatte varmasti hyvin lisätehoa kiinaskootteriin. lähes jokaisessa skootterissa on se prikka mutta älkää nelitahtisissa vain koskeko siihen koska silloin vääntöä lähtee pois, eli vain se huippu nopeus lisääntyy.


      • FUDE50cc
        NRG mc2 kirjoitti:

        Sen sanon nyt että jos te ostatte niitä zonereita mitä vaan vitun kiina skoottereita niin älkää herrajumala tänne tule itkemään noista virityksistä... 2 tahtisessa viritys olisi monin verroin helpompaa, toki 4-tahtiseen saa 65cc ja isompiakin pyttyjä, joilla saatte varmasti hyvin lisätehoa kiinaskootteriin. lähes jokaisessa skootterissa on se prikka mutta älkää nelitahtisissa vain koskeko siihen koska silloin vääntöä lähtee pois, eli vain se huippu nopeus lisääntyy.

        oikeinkirjoitusta.


    • hihiheheheuhuh67689

      etippä sähkörajotin ja katkaseppa virta siitä.

      • 51515

        eipä taida neljä vuotta sitten topikin aloittaja enää lukea vastaustasi, kun vielä on aikaisemmin kysynyt sitä missä kyseinen rajoitin sijaitsee.


    • sippijuppi

      neuvot koskee vaan kiinan härpyttimiä, miten rajoittimen saa pois piaggio zipistä vm.01/4tahtinen

    • juuh elikkä

      saako mitenkään 4-tahtisen 50cc skootterin kiihtymään yhtä kovaa ku 2-tahtisen 50cc skobon? Ja älkää sanoko että kato noita vanhoja viestejä vaan nyt joku ammattilainen laittaa tähän et kui se tehään. Ja saisko mitenkään ilmatteeks? KIITOS

      • sandonero

        en kyl ammattilainen mut laita kierros rajoitin pois päältä, jolloin voit ottaa sen levyn pois sieltä variaattorista, ja putkesta voit tarkistaa kurit ja siitä pakokaasunkierrätys järjestelmästä sen putki saattaa olla pakoputken sisällä pahasti tiellä niin se sun pitäis irrottaa ja hitsata kiinni niin että se on siinä putken reunassa kiinni ei sisällä
        noi oli "ilmaisia"tapoja. Sitten on vielä variaattorin rullat, kytkinjouset, boostbottle isompi kaasari ja imukaula. Ittellä vaan isompi imukaula ja rajotin pois päältä.


    • romppanen

      Vaihtakaa peränvälitykset 10% ja antakaa rajottimien olla paikallaan!

    • ;)

      Helkama sC ainakin kulkee kovaaa

    • slgfkdhjwghlökj

      Avatkaa jalkatilan alla oleva ''kansi'' ja katkaiskaa mustasta kuutiomötikästä sinen lenkin tekevä johto. MULLA ainaki meni 70km/h pelkästään tän jälkeen. Mittarini heittää 3km/h. Skootterini malli on muistaakseni Quinqgi QM50 tai jotain :D Zoner siinä kljessä likee

      • tepelius

        en ymmärrä, ku saman mopon saman piuhan katkaisu ei tuo ku alamäkinopeutta lisää. suoralla pitää ajaa vaaan kaaasu vajaalla n.40:ä ettei pööää.
        prseestä


    • sonik freewind
    • apua kaipaava

      viritys ohjeita solifer 50R 2009mallille , sellasta että sais sen vähä nopeemmi kiihtymään ja kohtuu hinalla ettei 50 euroo ylittäis , vähä se sais kovempaaki kulkee ku ton 50km/h

    • needhelpz

      solifer r50 kulkee 50 suoral vakiona, kiihtyy hyvin mutta jotenki pitäis saadaa kulkemaan kovempaa, kummiskaa en aio cdi-boxiin koskea koska paskoo venttiilit ja sitte huoltoo (600e)

    • Kurkkaa variaattoripeltiin, siellä pitäis olla sellanen kloppi, joka tarkkailee variaattorihihnaa. Siitä vaikka sähköjohto naks ja homma toimii kulkee 55-60 ja alamäkeen niin paljon kun ehtii kiihtyä. Mutta isommat virit kannattaa unohtaa ellet halu uutta skootteria ostaa...

    • ry6

      Mites sais ton Keeway RY6 kulkee kovempaa, ku menee vaa 50km/h?Jotai helppoi/halpoi tapoja?

    • rayrayrayrayrayrayra

      lyöt narun skootteriin kiinni ja lyöt narun toisen pään auton perään nii johan kulkee

    • tameee69

      :DDD

    • mtx-5

      63cc pytty, käykö vakio kaasari pitääkö pääsuutinta vaihtaa? kiinan nelari

    • nkulli

      vois oikeesti perustoo jonkun viritysfirman , kun näyttää olevan näin kädetöntä porukkaa :D... ETTEKAI OO TOSISSANNE?

      • solikan virittänyt

        vittu 100% samaa mieltä , oon ettiny jonki laista tietoa eikä tääl saa mitää josta olis iha varma varsinki ku kaikki on iha eri mieltä .. perusta semmone --b


    • 9090909

      hanki vaa kawasaki kh 90, kulkee 90 km/h.

    • olisko tietoa?

      miten vitussa vaihdetaan kiinan nelariin ( fude race50cc) kytkimen juoset tiukempiin ????

    • EN ymmärrä

      Miksi he, jotka vihaavat skoottereiden/mopojen viritystä käyttävär edes 10sekunttia siihen, että tulevat tälle palstalle valittamaan niille, jotka virittelevät mopojaan??! antaa olla heidän asiansa ja antaa heidän virittää jos tahtovat, pitäkööt omat suukkansa kiinni.

    • Iqel

      Luin koko tämän koko ketjun läpi, mutta en saanut järkevää vastausta:

      Minulla on vakio Peugeot Vivacity ja haluaisin sen kulkevan vähintään 60km/h. Ensinäkin mitä tulee tehdä? Onko jossain esim. kuvallisia ohjeita? Onko pitkä prosessi?

      Jos nyt näihin saisi vastaukset niin olisin todella kiitollinen :)

    • huonoja neuvoja

      Ei täällä kyllä oo kun korkintaan pari järkevää vastausta. Yleensä pätee se että mitä kalliimpi ja laadukkaampi 4-tahti skoba sitä enemmän sitä on kuristettu esim mun skootterissa jincheng sudokussa ei ollu mitään kuristuksia niin variaattorissa kuin cdi boxissakaan se meni alamäkeen ihan nopeusmittarin tappiin asti ja sen saa uutena 1000 eurolla eikä ainakaan mulla 3 vuoden käytön aikana ollut mitn ongelmia sen kanssa. sitten siihen virittämiseen minäkin kuten moni muukin kyllästyin siihen että mopo hyytyi ylämäkiin ja autot ohitteli.

      Ainoa järkevä tapahan virittää 4 tahti mopoja on iskutilavuuden lisääminen eli isompi pytty tai jyrkempi nokka-akseli ja pytyn kanssa isompikaasari noista rullista ei ole apua niillä saa ehkä hiukan lisää kiihtyvyyttä mutaa sitten huiput tippuu ja KAIKKI tehari hömpötykset voi nelareissa unohtaa noilla kuutiotilavuuksilla ei tehareista ole hyötyä. ja cdi bokseista sen verran että niiden rakenne ja johtojen värit vaihtelevat todella paljon niihin ei kannata koskea.

      itse ostin aikoinaan 3 vuotta sitten www.virijavara.fi nettikaupasta 82cc pytyn ja se meni jincheng sudokuuni heittämällä ja täytyy sanoa että kyllä kannatti mopo kulki sen jälkeen parhaimmillaan noin 80 km/h nokka-akselia ja kaasaria en jaksanut ostaa koska pelkkä pytty riitti hyvin.

      tuolta nettikaupasta saa moniin kiinamopoihin viriosia kuten kuristamatonta variaattoria ja cdi boxia joten turha niitä johtoja on alkaa pilkkomaan ja ne joilla on joku huippumerkki kuten pösö niin suósittelen jättämään virittämisen

      ps anteeksi en jaksanut laittaa pilkkuja ja pisteítä joten teksti on aika vaikealukuista deal with it

    • DETSI

      Itelläni on yamaha dt 03- siin on kiinni 80cc metrakit, 20 dellorto, isompi imukaula, vapaailmaputsari, hiilikuituläpät, välit, ARROWIN tehari änkkä ja paljon tuning muuta osaa. ja kulkee muuten 132 km/h

    • aika luumu

      Tämä "Huonoja neuvoja" henkilö vois kertoa että vahvistiko edes yhtään alakertaa??eikai se kovin kauaa kestä pelkällä 82cc pytyllä.Ja miten ihmeessä 82cc pytty kulkee vain 80km/h parhaimmilaan!?

      • DETSI

        JA SIE ET NÄYTÄ TIETÄVÄN MISTÄÄ MITÄÄN LUITKO EES MITÄ MIE OOON LAITTANU MOPOO KIINNI ON KAIKKEE MUUTAKO SE PYTTY DORKA!


      • kiinanmopo

        ei sitä tarvi vahvistaa (esim) baotian on vakiona 125cc ja kulkee 80km/h ennenkö se tuodaan suomeen. meillä itellä oli kans ihan loppuun viritetty baotian kierroksia noin 14t/min.venttiili kansihan siitä pasahti 82cc noin 300km jälkeen mut kulkihan se noin 110 km/h :)


      • 82 c jinkku

        Mites minä tänne eksyin taas.

        jooh elikkä alkuperäinen viestini parin vuoden takaa oli tosta 82cc jinchen sudokusta.

        alakertaa ei tarvinnut vahvistaa. Tästä todisteena se että mopo toimii vieläkin ja on edelleen käytössä. (Ei omassa käytössä kuitenkaan)

        Ja miksikö se kulki vain 80kmh suoralla no kuten silloin sanoin niin en jaksanut vaihtaa isompaa kaasaria ja laitoin vakio nokka-akselin joten pytyn täysi potentiaali jäi saavuttamatta. Pidin kuitenkin mopon tehosta juuri sellaisena nun se oli ei hyytynyt vastatuuleen tai ylämäkeen joten sillä pystyi pitämään sellaista vakaata 60 kmh tuntinopeutta eli liikenteen mukana pysyy mukavasti

        Itse en ikinä virittäisi noita kiinanihmeitä menemään 100kmh johan siinä kinnan laadukkaat tinapultit huutavat hoosiannaa


    • DETSI

      on metrakitin vahvistettu kisamalli kampiakseli ja kierto kanki ja hyvin on kestänyt

    • ale.san

      Siis vittu jos haluutte nelarin kulkee sen 65-70 ni kaasarist siin o sellane ruuvvi, ni sitä säätemäl saatte sen kulkemaa ja tietty se cdi-boksist se johto vittuun ni kyl menee... ei tarvi alkaa availee mitää varii tai muuta paskaa. Ittelläni on baotian bt49qt-9 -05 ja sihe o tehty vaa toi kaasari juttu, ja rajotintahan siin ei ollu, uus hihna ja uudet rullat, jos ei näillä mene ainaki 60km/h, ni voitte suoraa lopettaa skootteril pelleily. :D

    • esjonne69

      Mulla ois kiinalainen nelari niin miten siihe sais vähä paremmat äänet??? vaikuttaako se jos leikkaa pakoputken pään mehupillin vittuun??:D

      • Kokemusta on!

        Joo ja sitä pitää sit vähä avartaa viel lisää ni tullee oikee äijä äänet ja ku painat kaasu ja sit löysäät kokonaa pois ni rupee paukkuu putkes


    • bännö

      missä piilee helkama citysportin sähkörajottimen piuha

    • niin v*ttu

      ostakaa mopo eikä mtn pölynimurii

      • lehtipuhaltimen_omistaja

        lehtipuhaltimia nää on :D


    • e4-BT49QT-12

      mulla on 4 t skopa solifer speed (baotian) vm 2010 siis citymarketista ostettu nii siinä on penkin vieressä oikealla puolella cdi boxi ja siinä pinkki johto nii ku sen katkasin nii kuliki sen kuuskytä ja sitten tukin hukkaputken ja tilasin just wandamotorilta 4g rullat malossin vp jousen ja kytkinjousisarjan.

      ps, pieni vinkki ku katkasette sen pinkin johon laittakaa se valokatkasijan väliin nii ku ajaa lyhyet päällä nii se on pois päältä ja ku pitkät päällä nii rajotin pois päältä ko poliisithan ei pahemmin valoja testaile ja ei mulla pelkästään skootteria ole vaan tallista löytyy kaks autoa ja tunturi hopper

      • Kagle

        Eikös sielä penkin allaoo kykin josta sen johon saa vaan irti :D Mulla ainakin oli S50 semmonen kytkin... Mitenkä sen hukkaputken tukkiminen onnistuu


    • Vittuuntunut

      ONKO KELLÄÄN MITÄÄN PERKELEEN KOPPIA MITEN SÄHKÖKURI LÄHTEE Yamaha:n 4-tahti nössistä?!?!? on nimittäin semmonen saatanan tietokone että järki lähtee!!

    • lkjhgf

      LUKI-vammaista porukkaa. Samoja kysymyksiä toistetaan kymmeniä kertoja.
      Ei kannattaisi yrittää virittämistä, ellei ymmärrä edes perusasioita tai kirjoitettua tekstiä.
      Sinulle, jonka mopotin kulkee 132km/h, vaihdoitko bensatankin myös ? Oma BMW 1100 imee n. 7 litraa sadalla tuossa vauhdissa, joten tankillisella ei pääse kuin n. neljä tuntia.

    • paska kiina

      saamarin zonerit.... itellä on jogissa stage 6 70cc,kisa vari ,kytkin , tehari ja uus kaasari kulkee 125km/h alamäkeen

    • ____________________

      Nyt jumalauta pistää vituttaan kun kaikki luulee että variaattorin rullat vaikuttaa kulkemiseen! Jos ne rullat on jotain aivan ihmekokoa, niin eihän se sitten mee, mutta älä variaattoriin koske ellei oo 2t, tai jos epäilet että siä on prikka.

      1. sähköinen rajoitin
      Voi olla joku johto joka menee variaattoriin. Jos näin on, niin se on varikopan kotelossa, takavariaattorin kohalla semmonen pömpeli. (Mallikohtasesti googletat).

      2. ÄLÄ osta isompaa putsaria, ellei oo isompaa suutinta.
      ilma-bensa suhde on vakioissa lähes täydellinen, ja siihen ei kannata kajota ellei ole isompaa sylinterisarjaa, tai jotain muuta jännää.

      3. Isompi sylinterisarja
      Viri ja varasta (.fi tai jtn googleta) ostat n.70cc sarjan, ja katot youtubesta kuinka laitetaan (ei ole todellakaan vaikeata ellet halua että se on. vaikeinta on ajotukset ( googleta sekin varmuudenvuoks)).Ei kulje paljoa kovempaa, mutta pääset liikkeelle aikas vitun kovaa.

      4. Sekavaa kokeiltavaa
      voit lyhentää tulpanhatun johtoa, joka kuulemma auttaa(en usko).
      prikkaa et löydä melkein mistään 4-tahti skootterista, mutta voit katsoa.

    • 30wee

      elikkä 4t skopojen virittäjät kattokaa youtubesta http://www.youtube.com/user/Jore1961
      niin ei tartte kysellä!

      ja faktahan on se 2t virittää kuka vain pelkkä prikka riittää ,jos ei riitä niin läppäpytty,putki ym. sähköt kannattaa jättää omaan rauhaan

      ja 4t pitää kuutioita lisätä ei auta prikka,rullat,jouset ym. muu hömpötys
      kaikki nelarit menee vakiona sen 60km/h (kiinan vehkeet)

    • ootte kaikki jonneja

      viritys tapahtuu semmoi että annatte olla niitten mopojen vakiona ja ajette sitä 45-50km/h ja juotte sitä es

      • Kagle

        EI SIINÄ MITÄÄN MUUTA KU SE RAJOTIN KOOTTEREISSA VITUTTAA!!! AJAPPA KUULE ITE AINA SEMMOSTA 30 KM MATKAA KYLILLE 47KM/H ALAMÄKEEN NI ALKAA VARMAAN MIELI MUUTTUU!!!


    • osdjfidjdi

      nii just elkää virittäkö niit mopoja prkl kai työ nyt vittu jaksatte oottaa ku täytätte 16v ja suorittakaa sitten kevari kortti nii ei tarvii viritellä ei tuu sakkoja ellei aja yli nopeutta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! prkl

      • Ineeee

        Ime v*ttuas neiti


    • skoban viritteliä

      haistakaa paska vitun jeesusteliat!!!!!!!!!!!!!!!!! se on niitten oma asia jos ne virittää mopojaan!!

    • skuutteri mies

      Itsella baotian 4t skootteri ja virinä 80cc pytty ja 21mm kaasari ja tehofiltteri ja kaikki rajoitukset pois niin menee nytten ihan saatanasti kun ennen oli 80cc ja 16mm kaasari niin meni alamäkeen 90km/h niin voi päätellä kun kaasari on 5mm suurempi niin menee huomattavasti kovempaa ja kiihtyy kun ohjus!

    • morotusff

      Itse työnsin nakkimakkaran putkeen ni johan kulki , kulki varmaa 140km/min ylämäkee

      • Kagle

        kokeile HK sinistä! Toimii aina


    • pögömiäs

      Saanko mitenkään toimimaan, kun jos vaihdan vakio ilmanputsarin johonkin muuhun (esim powerfilter) niin pysyy hyvin tyhjäkäynnillä, mutta kun lähtee liikkeelle niin hyytyy, eikä ota kierroksia. Mikä vikana? saisiko jotenkin säätelemällä toimimaan? Mopona Peugeot V-clic 09. Virejä ei muuta ku katkastu rajoittimen piuha ja variaattorin prikka irti. ja kulkee jo nyt tasasella sen 60-65

      • mr.papi

        Minkäs takia sinun piti edes vaihtaa siihen huonompi ilmansuodatin? Kunnon vaahtomuovista tehty suodatin suodattaa paremmin kuin tollanen metallitötterö, mutta päästää yhtä hyvin ilmaa lävitse. Siis kai tuo "powerfilter" on se sellanen kartiomainen peltipurkki, johon on ammuttu haulikolla... Jos OIKEASTI se ilmanputsari ahdistaa, niin vaihtaa kunnollisen tilalle, eikä lyö tuommoista tötteröä kaasarin kylkeen seulomaan kaikkea hiekkaa ilman seasta koneeseen.


      • kiinanmopo

        seos ruuvi ookkos säätänyt??


    • 2tahtionsejuttu

      Hankkikaa 2 tahti skootteri ja prikka pois variaattorista ja tehari kiinni ni kulkee noin 80-90 kmh tunkekaa ne nelari kiinanpaskat perseeseen

    • paras4tahtiviritys

      paras viritys 4-tahtiin on ku laittaa rajottamattoman cdin kaasarissa on sit kans sellanen puppu siihen päähän muumitikkarin tikku sit rälläkällä vakio änkkä pois ja tilalle joku teharin änkkä kulkee 100-130 ku tekee nuo kiitos ja näkemiin :D

      • nelarionnopeempiukev

        mulla ainaki toimi tämä kulkee se ainaki sitä 100km/h pääsee poliseja karkuun tiukassa paikassa mulla on sellanen laisaka skooteri mutta nyt se on kylän nopein. päätin ostaa eka rajottamattoman cdin sit hokasin että ei kuleku 60 sit joku kerto että kannattaa laittaa tikkarin tikku sinne pumppuun sit tein sen meni 90km/h sit mullla oli vanha 2tahin tehari rälläköin aijemman änkän pois ja tilalle se tkn änkkä kulkee nyt 100-140 ei oo mittaria enää nii vaikee mennä sanomaan


      • nelarionparas
        nelarionnopeempiukev kirjoitti:

        mulla ainaki toimi tämä kulkee se ainaki sitä 100km/h pääsee poliseja karkuun tiukassa paikassa mulla on sellanen laisaka skooteri mutta nyt se on kylän nopein. päätin ostaa eka rajottamattoman cdin sit hokasin että ei kuleku 60 sit joku kerto että kannattaa laittaa tikkarin tikku sinne pumppuun sit tein sen meni 90km/h sit mullla oli vanha 2tahin tehari rälläköin aijemman änkän pois ja tilalle se tkn änkkä kulkee nyt 100-140 ei oo mittaria enää nii vaikee mennä sanomaan

        Mikä on tuo tikkarintikkuhommeli xd


    • HondaZoomer

      Oisko ideoita mite Honda Zoomerin/Ruckuksen sais kiihtyy paremmin? Pitäsköhän cdi boxi vaihtaa tai jtn?

    • helkama sc3

      Onko jollakin tietoa, miten Helkama sc3:sta ohitetaan rajoitin?

    • 4tahtionperseest

      Hei, miten saisin tuon 4tahti usa rally 50cc longjia fireflyn kiihtymään paremmin ja siinä ei ole kuin kaasaria säädetty mutta tukehtuu jos säätää liikaa, mitään neuvoja?

    • wat erlmelon ?

      itellä kymco agility 50cc ja ku rajottimen oti pois nii kulkee 80km/h onko mahollista ? :oo

    • Kiinanmies

      Kuinkas laki sanoo tilanteessa, jossa mopoa ei ole viritetty, mutta menee silti reilusti yli 60 kmh ?
      Meni nimittäin kiinanihmeestä ilmeisesti kuri paskaksi, kun vedin nurin sillä :D
      Hirveesti en ehtinyt kokeilla, kun tökki niin perkeleesti, mutta kyllä se siihen omaan mittariin meni sen reilu 80 (vaikee sanoo ku mittari loppuu 60) .
      Autonkin mittariin meni kolmos vaihteella (nelonen tökki) semmoset 70 vähä rehti.

      Mopo on siis täysin vakio periaatteessa. Toki sähkörajotin ei toimi, mutta ei sähköt toimi ollenkaan :D

    • 4uhbu

      vedä kätee35535t

      • Kiinanmies

        Nyt taas muistin miksen yleensä käy Suomi24:ssa....


      • jooh2
        Kiinanmies kirjoitti:

        Nyt taas muistin miksen yleensä käy Suomi24:ssa....

        Suoli24*


    • shithole

      mul ku kusee tankkiin niin menee 250 /h ylä mäkeen ja jos ala mäkeen niin 300km/h ja ainoastaan omalla eritteillä

    • paskaa on virittämin

      mitä järkeä on virittää skootteria kun se kulkee vakiona jo 65km.. kone se vain leikkaa kiinni kun skoottereita virittää .. siis viritys on paskaa.... jonnet hiljaa älkää kommentoiko TÄMÄ ON TOTTA

    • mopon viritys 4 t

      4T skootterin viritys minä viritin skootterini näin eka rajoittimen johto poikki. Seuraavana kuristukset pois putkesta. Sitte 72cc pytyt ja mäntä.Variaattorista prikka pois ei mitään viri cdi boxeja niistä ei tule mitään lisä vauhtia. ja 72cc pytty ja mäntä ja muut rojut maksaa vajaat 45e WANDAMOTORILLA wandamotorilla.ja 39 virijavarassa näin se tehdään.

    • h6y5

      mun 2t roxi kulkee 107km/h gps. 4tahti paskoilla ei oo mitään mahdollisuuksia !!

      • ub9900

        Mun baotian kulkee 193km/h koska kinukki on kiva ja tekee näihin 150cc konetta jota puolestaan voi virittää 232cc koneeksi ruiskun kera. Saishan tähän turbonkin, mutta kun runkoa pitäis vahvistaa jos meinaa mennä lähelle 80hp tehoja.


    • Jukka3333

      Millain Sais benelliin lisää tehoa kun kulkee 55Km/h ilman prikkaa. Aattelin pelkillä (kaasarin) muutoksilla saada kulkemaan 60km/h. Jos vaihtais neulan paikkaa ja eturattaan kokoa jos se on vakiona 11 laittaisin 13 kokoon ni meniskö se 60km/h??

    • MAsala4234

      Laita se mopo trailerille. Traileri autoon kiinni. Sitten autolla tiukka kiihdytys ja vauhti sinne 75km/h hujakoille. Kas näin. Nelari kulkee sen 75.

    • ValentinRossinenImatra

      Nelarissa kandee vaihtaa männänpalautinjousi pykälää jäykempään ja säätää cdiboxista tyristorin säätökulma n.30:een. Näillä ptäs kulkee helposti 160km/h,hyvällä kelillä jopa 175km/h.

    • Jutustelija1

      Parashan on kun ostaa 2-T koneen jo alkujaan, mutta toki jos löytyy liikkeestä isompaa sylinteriä ja teharia Jonka jälkeen isompi kaasari ja siihen säädöt kohdilleen, sekä välitykset kuntoon. Sittenhän kulkupuoli on mopoksi ihan asiallinen.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • Nymousf22

      Kannattaa laittaa kiinanskopaan 90cc jako 22mm kaasari nii kulkee n.100

      • Kerrankironnut

        Ei muuten kulje satasta.
        Vaatii 24 mm kaasuttimen, 95 pääsuutin ,52mm sylinterin, isoventtiili kannen, kannen porttauksen, a9 nokan, pakoputken alkukäyrän isontamisen, säädettävän boxin, variaattorin modaamisen ja 11.8 välityksen.
        noilla menee todellista suoralla 95 km/h
        Lähtökohtaisesti tuo kone on aivan susi jo syntyessään.
        Paljon vaivaa ja hikeä tuo vaatii, lopputulos työhön nähden on laiha.


    • NYT_kulkee

      Nelitahti scooterin helppo viritys:
      -tavallisesti mootori ottaa haaleaa ilmaa, mutta kuuma ilma nostaa tehoja huimasti...
      -ota pakoputki irti ja litistä sitä vähän heti alusta/moottorin vierestä 5mm. tai enempi.
      - laita osompi taka rengas.
      -ota kaikki neitimäinen sälä irti. takalokasuoja ym.
      -leikkaa pakoputken pää niin että se osottaa suoraan taaksepäin tai ylös päin.

      nyt kulkee kovempaa.

    • derbi3

      laitaa isompi pyörä

    • böde3

      osta kilpailu bensiiniä ja liimaa numero tarrat kylkiin niin alkaa kulkeen mieleisesti

    • Teospa

      Moro, mulla on itellä Baotian, muistaakseni vousimallia 2003, prikka poistettu ja mitään rajottimii ei oo, kulkee n. 60km/h. Ongelmana ettei vääntöä ole, ylämäessäki vauhti tippuu helposti 35km/h. Miten saisin vääntöä lisää ilman suurempia sijoituksia?

      • Jutustelija1

        No ei sitä kyllä kurittomaan hiluilla saa, valitettavasti.

        Mutta isoin sylinteri mitä löytyy tehoputki ja sopiva kaasutin tuo kyllä kaivattua ytyä mopoosi. Oikein säädettynä tietenkin.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • jokutietää
        Jutustelija1 kirjoitti:

        No ei sitä kyllä kurittomaan hiluilla saa, valitettavasti.

        Mutta isoin sylinteri mitä löytyy tehoputki ja sopiva kaasutin tuo kyllä kaivattua ytyä mopoosi. Oikein säädettynä tietenkin.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

        Vaihda rullat kevyempiin kierrokset kyllä nousee mutta pääset mäetkin ylös


    • jokutietää

      no näissä joissakin urpomopoissa on rajoitettu kierroksia CDI boksissa, ja yleensä boxi on siellä akun vieressä, niitä on tasavirta ja vaihtovirtamalleja, kun olet lukenut läksysi vaihdat boxin huutaa helvetisti (ottaa kierroksia) jos ei ole otettu prikkaa varista veks, seuraavana hoitelet pakoputkesta ylimääräiset rojut pois ja siinä sulla on raketti ;D. elkää tappako itteenne!!!

      • Jutustelija1

        Aloittajalla on nelari joten veikkaan ettei ole paljoa kureja joita poistaa. Kuriton 2t esim. Aprilia SR 50 Factory menee yli 60 todellista ja on muutenkin ihan jees mopoksi.

        Jos kaikki kurit ynnä muut on jo pois niin lisä juissi vaatii jo työtä ja osia joka taas maksaa mopobudjetissa jonkin verran.


    • YamahaNeos4T2012

      Nimimerkin mukainen skootteri, ei kureja missään, mutta ohjelmoitu elektroninen CDI rajoitettaa kierrokset 7000 eli kulkee sen 46km/h. Laitettiin tänään multivar kiinni, kiihtyy nopeemmi mut huiput laski kahel kilsal, mikä avuks?

      • Jutustelija1

        Ohita rajoitin niin nautit vapaasta menosta.


      • Jutustelija1

    • ZIPMIESXDXD

      Joku äijjä nyt vastaa et auttaako mun 09 piaggio zippiin multivari mitää?

    • l..l..l

      Osaisko joku auttaa et missä sijaitsee 4tahti aeroxin sähkörajotin ku ei tahdo millää löytyy ? ja jotai vinkkejä mitä pitäs tehä et saa kulkemaa hiukan kovempaa iha joku 60-65 riittää hyvin ku toho ei noi kiinaviritykset iha taida käydä vai?

    • pilipalikiinankeisarit

      Ostakaa Suzuki PV ja siihen 80cc läppis,17-19 "keihin ja Malossin putki. Pukatkaa vielä 5 vaihde. Jos ei tuo setti kulje tarpeeksi lujaa,niin ostakaa 500cc 2 tahti Honda CR.!!!!!! Vittu mitä näperrystä nuo skootterit,mutta harrastuksena menee kesäisin.

      • MrTopaz

        Vai että 80läppis PV:seen ja Malossi :D Ihan susi, Se pitää olla Malossin 80cc sylkkä ilman läppiä, aito Gianellin tehari,jotta vääntöä riittää kaikille kiekoille. 17-19 keihin liian pieni. Dellorton PHPG 20-22AS kertoo jo totuuden, eturatas 17 ja taakse 28, näin


    • Kekk

      Hei tietääkö porukka missä tossa Peugeot v clicissä on rajoitin CDI boxista on katkaistu Johto joka menee CDIsä CDIhin mutta nopeus ja kierrokset Pysyivät samana.(v click=kisbee ja kaikki muut nelari Kiinan mopot)

    • Anonyymi

      Mulla ois Piaggio 4t 2006.
      Mietin miten sitä virittäis.
      Neuvot tulisi tarpeeseen.

    • Anonyymi

      Mulla vanha Baotian joka vakio. Käytän lentokonebensaa jolla kulkee noin 100 kmh.. sen jälkeen lähteen lentoon..

    • Anonyymi

      Miten peugeot speedfight 4 4t saisi kulkemaan kovempaa?

    • Anonyymi

      Kertokaaha miten saa Piaggio power dd 2018 kulkemaa. Eli viritys vinkkejä

    • Anonyymi

      Joku saanut kisbeen uudella efi (2019-2020) moottorilla viritettyä? Netti aika tyhjää täynnä.

    • Anonyymi

      Olen vaihtanut prikan rajattomattomaan ja ottanut cdi rajotin piuhat pois ja rajoittaa vieläkin???

    • Anonyymi

      Nyt laitettu 80c RM kone. Peugeotin skootterii eli tekniikka on rattailla äänet on hurjat ja keulii ja sutii perkeleesti.

    • Anonyymi

      Miten saa kymco super 8 kulkemaan edes 60 ? Kertokaa

    • Anonyymi

      mite sais sf4 kulkee hyvi?

    • Anonyymi

      Aloittajalle. Unohda koko viritys. Vuoden päästä voit hommata isomman kulkineen jos olet vielä hengissä.

    • Anonyymi

      Vaikee kallis juttu. Isompi sylinteri ja isompi kaasari nokka vähän jyrkempi. Yms..hommaa 2t älä viritä 4t ku ei ne silti kiihdy hirveesti paremmin. Ruohonleikkuri ja 2t on moottorisaha.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      65
      3137
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      547
      2985
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2195
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1785
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1562
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      100
      1284
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe