AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / 4-tahtisen skootterin viritys

4-tahtisen skootterin viritys

120 Vastausta 70 355 Lukukertaa
Elikkä, mitenpä saapi 4-tahtisen skootterin kulkemaan sen 70-75km/h, viritysneuvoja siis kaipailen.
Kakstahtisellahan tuo vaan on prikka pois variaattorista mutta nelitahti onkin toinen juttu.
Elikkä mitenkä homma hoituu?

Koitappa

Koittappa vaikka ohittaa rajotin? :D

siinäpä se ongelma onkin

Elikkä ongelma on nimenomaan siinä, kun tuossa taitaapi olla se sähkörajotin mutta piilotettuna niin hyvin ettei sitä tunnu mistään löytyvän.
Joten jos joku sattuu tietämään missä rajoitin sijaitsee niin kertokoot tietonsa :D

LEIKKAS KIINNI TÄMÄN JÄLKEEN

ÄLKÄÄ TUHOTKO NIITÄ ZONEREITTANNE LISÄÄ, KOSKA TÄMÄ VIRITYS PILAA SEN TÄYSIN, 3 VIIKKOA JA LEIKKAUS, KIITOS!
nelarit ei ihan helposti leivo
Ei niin. Kyllä nelari kestää kuhan ei ilman öljyjä ajele :D
opettele vitun paska, hyvinne menee ja vielä paremminku putki ei takkuunnu, tarkista lähtees ruma läski :D
Solifer S50 kootterissa rajottimeen oli kytkin penkin alla. Kattelin tossa poliisi testaa videoitaYTst ja aattelin että vois laittaa jokun kytkimen siihen johtoon kiinni että rajarin saa päälle ja pois kenenkään huomaamattta
Se oli mulla variaattorin kopassa -_-

miten ohitetaan

niin mitenkäs se ohitetaan ku just sain mopon nii pitäs virittää se. nii miten on?? :D:D
Kiitos vinkeistä laitoin koiran vinkulelun pakoputkeen, päästin öljyt pois ja kaadoin jauhoja kaasariin. Kulki 25 ja sit leipo koska kierrokset oli 10k mut parhaat virit tähän asti... vakio nopeus tuplaantui :DDDDD
idioottien idiotti,kuka tuon uskos muu kuin sinä ite lesta
Ebin!!! :DDD Däydyy gogeillaa!!! :-DDDD

virtys ohjeita

jooh elikkä

1. ota vakio ilman putsari pois ja osta tilalle polinin,malossin,stage 6 ilmanpuhdistimen jotta ilma virtaa paremmin (ei missän tapuksessa kanata ostaa mitään powerfiltteriä vaika halpa onkin mutta päästää kaiken paskan läpi)

2.variattorinkoppa irti vaihdat vaikka 5.5-5 gammaiset variattorin rulalt ja otat variattorin prikan irti, tai ostat valmiin multivari paketin jossa tulee kevyemmät rullat,prikaton holkki,kireämpi jousi,ja rulien kiekko multivarin hinta on 50-70e mutta on todella hyödyllinen.

3.ostat tehoputken, rälläköit vakioputkesta kurit pois tai teet oman suoran putken 4 tahti scopaan on helppo tehdä tehari itse.

siinä nyt on pari tosi halpaa ja osittain ilmaista tapaa saaha scopaan vauhtia ja kihtyvyttä lisää noilla menee suurin pirtein merkistä rippuen 65-80 ja lähtee kuin homo pillun päältä

PS:lisää ohjeita hotmailissa tai mesenkerin kautta stam1na-93@hotmail.com

Powerfilteristä

Mulla powerfilter toi kyllä kiihtyvyyttä verrattuna tollaseen vakiomötikkään

Mopot katsastukseen

Jermyn "viritys ohjeita" on oikein pyyntö mopojen katsastustarpeelle. Mopoilla joko ajetaan asiallisesti ja vastuuntuntoisesti tai kypsymättömien leikkikalut lakisääteisesti romuttamolle.
elä neiti itke
varmaan jokainen joka näitä lukee ja kirjottaa tänne tietää ``että ei saa virittää se on tuhmaa`` mut mitä sit

malossi

mul on milan sport 50cc kulki ennen vaan 50km/H mutta nyt on hiottu kaasaria ja laitettu malossin ilmanputsari
Asenna vielä Holsetti

No ei tarvii

Alle -05 maleissa ei sähkörajotinta ole...

rajoittimelta johto poikki

Jos omistat Soliferin 50R mikä sama kuin Baotian e4-BT49QT-20 tai muita kiinalaisia 4-tahti skoottereita niin seuraa variaattorilta lähtevää mustaa johtoa, joka liittyy noin satulan kohdilla pinkkiin johtoon.Vedä johdot erilleen niin skootterisi menee alamäessä 65km/h.Tämä viritys ei vaikuta kuin alamäessä ja jos pistät isompaa sylinteriä,kaasaria,tiukempaa jousta ja variaattorin rullat niin on kyseiset johdot otettava erilleen ja sitten jo vaikuttaakin joka tilanteessa.
Tein noin ja kulki alamäkeen melkein 80km/h...
Siis otin piuhat pois
No onhan se tuokin saavutus päästä alamäkeen 80km/h... Yleensä huippunopeus kyllä mitataan tasaisella.
Vedettiin ainaki pinkki johto kokonaan poikki ja kulkee 75km/h ...

rajottimesta

mä katoin koko skootterin läpi ei ollut messinkitappia kaasaris,ei ollut sinist piuhaa joka menee cdi boksist cdi boksii, ei ollut prikkaa.. misä vitussa se rajotin mahtaa ol ???? tietääks joku?
kato variattorin boxii menee johto seuraa sitä ja ota )oikeanpuoleiselta satulan takaa katsottuna ;) se on sellanen musta johto mikä on vuorattu mustalla johdolla. ei tarvitse katkasta mitää johtoja. irrotat vaan sielt oikeelta satulan alta sen liittimen nii toimii
tai pinkki johto

tä?

tuskin 2- ja 4tahtisella koneella on kauheesti ulkoisia eroja. tosin en mä sit varma siitä variaattorista oo...

skootteri

minkä merkkinen skootteri sulla on?

ZONER

miten zonerin saa kulkeen ja kiihtyyn ripeemmin, onko tietoo? variaattorissa joku prikka?

tossa on ,voi auttaa ainakin siihen zoneen

http://billig-scooter.dk/about458.html&highlight=cdi
ja nelikkokoneet eivät ehkä ulkoisesti eroa kakstahtisista mutta.... www.sanili.tk

moi skode poju/tyttö

osta kuule TurboKit merkkinen tehari ja anna kumin palaa....xD

Paskat

Tehari ei paljo auta 4-tahdeissa saatta nopeus nousta parilla ainoastaan äänistä tulee hienommat

zoner kurit ja rajotin

elikkä citimarket skootterissa on jalkatilan alla akun vieressä cdi-boksi siitä lähtee sininen piuha cdi-boksista takas cdi-boksiin..

variaattorista löytyy "kurilevy".elikkä aukaset varin kopan auki ja otat etumaisen vari pakan irti ja siin pakan alla on kolmella mutterilla kiini levy niin nakkase se pois.
kaasaristakin voi neulaa oman mielen mukaan säädellä ja olen lukenu et siin kopassa ois joku tappi jonka voi ottaa pois tai lyhentää mut en ole sitä itse vielä raaskinnu kokeila.
kaasuttimesta suosittelen vaihtaa kurkun tuo kiihtyvyyttä mukavasti lisää..
jos ei kiihtyvyys oo mukava niin halvalla tietty saa variaattorin rullia ja samalla vois vaihtaa takavarin "kytkimen" jouset jäykimpii niin sit kehtaa ajella suuremissakin paikoissa.

rajoittimen ohitin

siis miten laitetaan rajoittimen ohitin citymarket skootteriin.voisitko kertoa parkemmin joku?

"ohitin"

elikkäs sielä on sininen johto joka tulee zdi-boksista ja menee takas zdi-boksii sen vaan napsautat poikki... joissakin sitä "kuuluisaa" johtoa ei ole. zdi boksii menee muistaakseen sini valkee johto tai musta valkee niin siihen väliin pistät vastuksen

ohitettu

Katkaisin tuon sinisen johdon mutta en tiedä vaikuttiko se kun mopo oli pihalla koko viime yön ja siel oli pakkasta ja kokeilin lähes aamulla.
voisiko joku vastaa kulkeeko se paremmin noin 10-20 asteen lämmös. aamulla kun kokeili oli +3 astetta.

ohittimen kiertäminen

Siis kierrosten rajoittimen kiertäminen ei juuri tuo lisävauhtia. Ellei sinulla ole muita virejä. Se auttaa korkeintaan alamäkeen.
mites ku baotianis on zdi boksis tälläset johot sinikeltanen kuuluuko se katkasta? sit on vihreävalkonen mustapunanen mustavalkonen ja mustakeltanen satutko tietää?

"ohitin

sanoin vähä epäselvästi ton asian.. eli jos sulla ei oo sitä sinistä johtoo niin pistät musta valkeen johon väliin vastuksen tai jonkin sortin ohittimen.

ja sitten vielä..

noiden lisäksi voi myös porata pakoputken pillin auki, niin saapi enemmän kierroksia irti, ja ilman putsarissa on sen kopan sisällä se putken pään näkönen juttu, sen ottaa irti niin saa paremmin ilmaa, mut sit pitää kans seoksia säätää
Mihinkäs se pilli sitten pitäs poratar?
Siis mikä on pilli?

kulkee

elikkä paljos toi zoner v1 sit kulkee kun ottaa vriaattorin prikan pois tai siin sen kurilevyn

Kulkee hyvinkin

Se kulkee romuttamolle.

solifer 50r

solifer 50ärräs electroninen rajoitin on penkin alla, kun availette vaan niit takakatteiden ruuveja niin ei tartte edes irrottaa penkkiä.
kun ootte irrotellu niit ruuvei ni vedätte penkkii ylös ja heti siinä edessä mopon vasemmalla puolella on cdi-poksi ja siitä lähtee pinkki johto ja sen kun katkasette niin menee suoralla 53kmh.

huonosti

varin kurilevyn poisto ja sen sinisen piuhan katkasu ei auta lähes mitää... skode menee ehkä semmose 60 jos hyvi sattuu... jos haluut sen kulkemaa nii pitää hankkia parempi pakoputki ja multivari, sit pitäs jo päässä jonkimoisia vauhteja.

Helkama SC-R

Moi toi tällähetkellä uusin Helkama SC-R toimii paremmin kun ottaa kytkimenkehältä tulevan pulssianturin johdon irti /pois ns. "Boxista". Toimii ehkä viellä paremmin rajoittamattomilla cdi-yksiköillä? mutta mulle riittää tällähetkellä tää.Kulkee 63km/h kax päällä GPS:n mukaan.

ö...

siis mitä teit anna aika tarkat ohjeet...:D mullakin on nimitäin sama skootteri...?

PS. miten se johto otettaan irti katkaistaanko vai?
ja saako se sitten takas jotenkin?
ajattelin et haluaisin et se kulkis joku 50km/h mitä pitäis tehä?

siis

en tajunnut kyllä paljo mitään noista jutuista, koska oon tyttö ja tänä kesänä ostanut skootterin, mutta tekeekö jotku liikkeet myös noita virityksiä?

Et vissiin ole tajunnut, että

Pidä vain skodesi aivan LAILLISESSA kunnossa, jos ajelet tieliikenteessä, sillä mopolla saa ajaa vain 45km/h ja tuon jälkeen tulee vaikeuksia, lievemmässä tapauksessa rikesakko (50€) ja suuremmissa sitten erilaisia päiväsakkoja, korotettu vakuutusmaksu ja mahdollisesti autovero, lisäksi seuraavat ajokortit voivat siirtyä tulevaisuuteen ainakin vuodella. Jo näistä voi tulla maksettavaa parikin tonnia (siis n. 2000€), lisäksi vakuutusyhtiö voi periä vahinkotilanteissa maksettuja korvauksia pois tai evätä korvauksien maksamisen kokonaan.
Joku nyrkkipaja voi virittääkin mopoja, mutta aika vastuutonta toimintaa heiltäkin.

jaa..

Sen sanon nyt että jos te ostatte niitä zonereita mitä vaan vitun kiina skoottereita niin älkää herrajumala tänne tule itkemään noista virityksistä... 2 tahtisessa viritys olisi monin verroin helpompaa, toki 4-tahtiseen saa 65cc ja isompiakin pyttyjä, joilla saatte varmasti hyvin lisätehoa kiinaskootteriin. lähes jokaisessa skootterissa on se prikka mutta älkää nelitahtisissa vain koskeko siihen koska silloin vääntöä lähtee pois, eli vain se huippu nopeus lisääntyy.

Opettele

oikeinkirjoitusta.

Kaikista yksin kertasinta

etippä sähkörajotin ja katkaseppa virta siitä.
eipä taida neljä vuotta sitten topikin aloittaja enää lukea vastaustasi, kun vielä on aikaisemmin kysynyt sitä missä kyseinen rajoitin sijaitsee.
neuvot koskee vaan kiinan härpyttimiä, miten rajoittimen saa pois piaggio zipistä vm.01/4tahtinen
saako mitenkään 4-tahtisen 50cc skootterin kiihtymään yhtä kovaa ku 2-tahtisen 50cc skobon? Ja älkää sanoko että kato noita vanhoja viestejä vaan nyt joku ammattilainen laittaa tähän et kui se tehään. Ja saisko mitenkään ilmatteeks? KIITOS
en kyl ammattilainen mut laita kierros rajoitin pois päältä, jolloin voit ottaa sen levyn pois sieltä variaattorista, ja putkesta voit tarkistaa kurit ja siitä pakokaasunkierrätys järjestelmästä sen putki saattaa olla pakoputken sisällä pahasti tiellä niin se sun pitäis irrottaa ja hitsata kiinni niin että se on siinä putken reunassa kiinni ei sisällä
noi oli "ilmaisia"tapoja. Sitten on vielä variaattorin rullat, kytkinjouset, boostbottle isompi kaasari ja imukaula. Ittellä vaan isompi imukaula ja rajotin pois päältä.
Vaihtakaa peränvälitykset 10% + ja antakaa rajottimien olla paikallaan!
Helkama sC ainakin kulkee kovaaa
Avatkaa jalkatilan alla oleva ''kansi'' ja katkaiskaa mustasta kuutiomötikästä sinen lenkin tekevä johto. MULLA ainaki meni 70km/h pelkästään tän jälkeen. Mittarini heittää 3km/h. Skootterini malli on muistaakseni Quinqgi QM50 tai jotain :D Zoner siinä kljessä likee
en ymmärrä, ku saman mopon saman piuhan katkaisu ei tuo ku alamäkinopeutta lisää. suoralla pitää ajaa vaaan kaaasu vajaalla n.40:ä ettei pööää.
prseestä
Miten tommone kannattais virittää? http://www.motoland.fi/pages/skootterit/sonik-freewind.php . Tarkoitus olisi saada kuljemaan ainaki 70km/h. Neuvoja?
viritys ohjeita solifer 50R 2009mallille , sellasta että sais sen vähä nopeemmi kiihtymään ja kohtuu hinalla ettei 50 euroo ylittäis , vähä se sais kovempaaki kulkee ku ton 50km/h
solifer r50 kulkee 50 suoral vakiona, kiihtyy hyvin mutta jotenki pitäis saadaa kulkemaan kovempaa, kummiskaa en aio cdi-boxiin koskea koska paskoo venttiilit ja sitte huoltoo (600e)
Kurkkaa variaattoripeltiin, siellä pitäis olla sellanen kloppi, joka tarkkailee variaattorihihnaa. Siitä vaikka sähköjohto naks ja homma toimii kulkee 55-60 ja alamäkeen niin paljon kun ehtii kiihtyä. Mutta isommat virit kannattaa unohtaa ellet halu uutta skootteria ostaa...
Mites sais ton Keeway RY6 kulkee kovempaa, ku menee vaa 50km/h?Jotai helppoi/halpoi tapoja?
lyöt narun skootteriin kiinni ja lyöt narun toisen pään auton perään nii johan kulkee
:DDD
63cc pytty, käykö vakio kaasari pitääkö pääsuutinta vaihtaa? kiinan nelari
vois oikeesti perustoo jonkun viritysfirman , kun näyttää olevan näin kädetöntä porukkaa :D... ETTEKAI OO TOSISSANNE?
vittu 100% samaa mieltä , oon ettiny jonki laista tietoa eikä tääl saa mitää josta olis iha varma varsinki ku kaikki on iha eri mieltä .. perusta semmone --b
hanki vaa kawasaki kh 90, kulkee 90 km/h.
miten vitussa vaihdetaan kiinan nelariin ( fude race50cc) kytkimen juoset tiukempiin ????
Miksi he, jotka vihaavat skoottereiden/mopojen viritystä käyttävär edes 10sekunttia siihen, että tulevat tälle palstalle valittamaan niille, jotka virittelevät mopojaan??! antaa olla heidän asiansa ja antaa heidän virittää jos tahtovat, pitäkööt omat suukkansa kiinni.
Luin koko tämän koko ketjun läpi, mutta en saanut järkevää vastausta:

Minulla on vakio Peugeot Vivacity ja haluaisin sen kulkevan vähintään 60km/h. Ensinäkin mitä tulee tehdä? Onko jossain esim. kuvallisia ohjeita? Onko pitkä prosessi?

Jos nyt näihin saisi vastaukset niin olisin todella kiitollinen :)
Ei täällä kyllä oo kun korkintaan pari järkevää vastausta. Yleensä pätee se että mitä kalliimpi ja laadukkaampi 4-tahti skoba sitä enemmän sitä on kuristettu esim mun skootterissa jincheng sudokussa ei ollu mitään kuristuksia niin variaattorissa kuin cdi boxissakaan se meni alamäkeen ihan nopeusmittarin tappiin asti ja sen saa uutena 1000 eurolla eikä ainakaan mulla 3 vuoden käytön aikana ollut mitn ongelmia sen kanssa. sitten siihen virittämiseen minäkin kuten moni muukin kyllästyin siihen että mopo hyytyi ylämäkiin ja autot ohitteli.

Ainoa järkevä tapahan virittää 4 tahti mopoja on iskutilavuuden lisääminen eli isompi pytty tai jyrkempi nokka-akseli ja pytyn kanssa isompikaasari noista rullista ei ole apua niillä saa ehkä hiukan lisää kiihtyvyyttä mutaa sitten huiput tippuu ja KAIKKI tehari hömpötykset voi nelareissa unohtaa noilla kuutiotilavuuksilla ei tehareista ole hyötyä. ja cdi bokseista sen verran että niiden rakenne ja johtojen värit vaihtelevat todella paljon niihin ei kannata koskea.

itse ostin aikoinaan 3 vuotta sitten www.virijavara.fi nettikaupasta 82cc pytyn ja se meni jincheng sudokuuni heittämällä ja täytyy sanoa että kyllä kannatti mopo kulki sen jälkeen parhaimmillaan noin 80 km/h nokka-akselia ja kaasaria en jaksanut ostaa koska pelkkä pytty riitti hyvin.

tuolta nettikaupasta saa moniin kiinamopoihin viriosia kuten kuristamatonta variaattoria ja cdi boxia joten turha niitä johtoja on alkaa pilkkomaan ja ne joilla on joku huippumerkki kuten pösö niin suósittelen jättämään virittämisen

ps anteeksi en jaksanut laittaa pilkkuja ja pisteítä joten teksti on aika vaikealukuista deal with it
Itelläni on yamaha dt 03- siin on kiinni 80cc metrakit, 20 dellorto, isompi imukaula, vapaailmaputsari, hiilikuituläpät, välit, ARROWIN tehari + änkkä ja paljon tuning muuta osaa. ja kulkee muuten 132 km/h
Tämä "Huonoja neuvoja" henkilö vois kertoa että vahvistiko edes yhtään alakertaa??eikai se kovin kauaa kestä pelkällä 82cc pytyllä.Ja miten ihmeessä 82cc pytty kulkee vain 80km/h parhaimmilaan!?
JA SIE ET NÄYTÄ TIETÄVÄN MISTÄÄ MITÄÄN LUITKO EES MITÄ MIE OOON LAITTANU MOPOO KIINNI ON KAIKKEE MUUTAKO SE PYTTY DORKA!
ei sitä tarvi vahvistaa (esim) baotian on vakiona 125cc ja kulkee 80km/h ennenkö se tuodaan suomeen. meillä itellä oli kans ihan loppuun viritetty baotian kierroksia noin 14t/min.venttiili kansihan siitä pasahti 82cc noin 300km jälkeen mut kulkihan se noin 110 km/h :)
Mites minä tänne eksyin taas.

jooh elikkä alkuperäinen viestini parin vuoden takaa oli tosta 82cc jinchen sudokusta.

alakertaa ei tarvinnut vahvistaa. Tästä todisteena se että mopo toimii vieläkin ja on edelleen käytössä. (Ei omassa käytössä kuitenkaan)

Ja miksikö se kulki vain 80kmh suoralla no kuten silloin sanoin niin en jaksanut vaihtaa isompaa kaasaria ja laitoin vakio nokka-akselin joten pytyn täysi potentiaali jäi saavuttamatta. Pidin kuitenkin mopon tehosta juuri sellaisena nun se oli ei hyytynyt vastatuuleen tai ylämäkeen joten sillä pystyi pitämään sellaista vakaata 60 kmh tuntinopeutta eli liikenteen mukana pysyy mukavasti

Itse en ikinä virittäisi noita kiinanihmeitä menemään 100kmh johan siinä kinnan laadukkaat tinapultit huutavat hoosiannaa
on metrakitin vahvistettu kisamalli kampiakseli ja kierto kanki ja hyvin on kestänyt
Siis vittu jos haluutte nelarin kulkee sen 65-70 ni kaasarist siin o sellane ruuvvi, ni sitä säätemäl saatte sen kulkemaa ja tietty se cdi-boksist se johto vittuun ni kyl menee... ei tarvi alkaa availee mitää varii tai muuta paskaa. Ittelläni on baotian bt49qt-9 -05 ja sihe o tehty vaa toi kaasari juttu, ja rajotintahan siin ei ollu, uus hihna ja uudet rullat, jos ei näillä mene ainaki 60km/h, ni voitte suoraa lopettaa skootteril pelleily. :D
Mulla ois kiinalainen nelari niin miten siihe sais vähä paremmat äänet??? vaikuttaako se jos leikkaa pakoputken pään mehupillin vittuun??:D
Joo ja sitä pitää sit vähä avartaa viel lisää ni tullee oikee äijä äänet ja ku painat kaasu ja sit löysäät kokonaa pois ni rupee paukkuu putkes
missä piilee helkama citysportin sähkörajottimen piuha
ostakaa mopo eikä mtn pölynimurii
mulla on 4 t skopa solifer speed (baotian) vm 2010 siis citymarketista ostettu nii siinä on penkin vieressä oikealla puolella cdi boxi ja siinä pinkki johto nii ku sen katkasin nii kuliki sen kuuskytä ja sitten tukin hukkaputken ja tilasin just wandamotorilta 4g rullat malossin vp jousen ja kytkinjousisarjan.

ps, pieni vinkki ku katkasette sen pinkin johon laittakaa se valokatkasijan väliin nii ku ajaa lyhyet päällä nii se on pois päältä ja ku pitkät päällä nii rajotin pois päältä ko poliisithan ei pahemmin valoja testaile ja ei mulla pelkästään skootteria ole vaan tallista löytyy kaks autoa ja tunturi hopper
Eikös sielä penkin allaoo kykin josta sen johon saa vaan irti :D Mulla ainakin oli S50 semmonen kytkin... Mitenkä sen hukkaputken tukkiminen onnistuu
ONKO KELLÄÄN MITÄÄN PERKELEEN KOPPIA MITEN SÄHKÖKURI LÄHTEE Yamaha:n 4-tahti nössistä?!?!? on nimittäin semmonen saatanan tietokone että järki lähtee!!
LUKI-vammaista porukkaa. Samoja kysymyksiä toistetaan kymmeniä kertoja.
Ei kannattaisi yrittää virittämistä, ellei ymmärrä edes perusasioita tai kirjoitettua tekstiä.
Sinulle, jonka mopotin kulkee 132km/h, vaihdoitko bensatankin myös ? Oma BMW 1100 imee n. 7 litraa sadalla tuossa vauhdissa, joten tankillisella ei pääse kuin n. neljä tuntia.
saamarin zonerit.... itellä on jogissa stage 6 70cc,kisa vari ,kytkin , tehari ja uus kaasari kulkee 125km/h alamäkeen
Nyt jumalauta pistää vituttaan kun kaikki luulee että variaattorin rullat vaikuttaa kulkemiseen! Jos ne rullat on jotain aivan ihmekokoa, niin eihän se sitten mee, mutta älä variaattoriin koske ellei oo 2t, tai jos epäilet että siä on prikka.

1. sähköinen rajoitin
Voi olla joku johto joka menee variaattoriin. Jos näin on, niin se on varikopan kotelossa, takavariaattorin kohalla semmonen pömpeli. (Mallikohtasesti googletat).

2. ÄLÄ osta isompaa putsaria, ellei oo isompaa suutinta.
ilma-bensa suhde on vakioissa lähes täydellinen, ja siihen ei kannata kajota ellei ole isompaa sylinterisarjaa, tai jotain muuta jännää.

3. Isompi sylinterisarja
Viri ja varasta (.fi tai jtn googleta) ostat n.70cc sarjan, ja katot youtubesta kuinka laitetaan (ei ole todellakaan vaikeata ellet halua että se on. vaikeinta on ajotukset ( googleta sekin varmuudenvuoks)).Ei kulje paljoa kovempaa, mutta pääset liikkeelle aikas vitun kovaa.

4. Sekavaa kokeiltavaa
voit lyhentää tulpanhatun johtoa, joka kuulemma auttaa(en usko).
prikkaa et löydä melkein mistään 4-tahti skootterista, mutta voit katsoa.
elikkä 4t skopojen virittäjät kattokaa youtubesta http://www.youtube.com/user/Jore1961
niin ei tartte kysellä!

ja faktahan on se 2t virittää kuka vain pelkkä prikka riittää ,jos ei riitä niin läppäpytty,putki ym. sähköt kannattaa jättää omaan rauhaan

ja 4t pitää kuutioita lisätä ei auta prikka,rullat,jouset ym. muu hömpötys
kaikki nelarit menee vakiona sen 60km/h (kiinan vehkeet)
viritys tapahtuu semmoi että annatte olla niitten mopojen vakiona ja ajette sitä 45-50km/h ja juotte sitä es
EI SIINÄ MITÄÄN MUUTA KU SE RAJOTIN KOOTTEREISSA vituttaa!!! AJAPPA KUULE ITE AINA SEMMOSTA 30 KM MATKAA KYLILLE 47KM/H ALAMÄKEEN NI ALKAA VARMAAN MIELI MUUTTUU!!!
nii just elkää virittäkö niit mopoja prkl kai työ nyt vittu jaksatte oottaa ku täytätte 16v ja suorittakaa sitten kevari kortti nii ei tarvii viritellä ei tuu sakkoja ellei aja yli nopeutta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! prkl
Ime v*ttuas neiti
haistakaa paska vitun jeesusteliat!!!!!!!!!!!!!!!!! se on niitten oma asia jos ne virittää mopojaan!!
Itsella baotian 4t skootteri ja virinä 80cc pytty ja 21mm kaasari ja tehofiltteri ja kaikki rajoitukset pois niin menee nytten ihan saatanasti kun ennen oli 80cc ja 16mm kaasari niin meni alamäkeen 90km/h niin voi päätellä kun kaasari on 5mm suurempi niin menee huomattavasti kovempaa ja kiihtyy kun ohjus!
Itse työnsin nakkimakkaran putkeen ni johan kulki , kulki varmaa 140km/min ylämäkee
kokeile HK sinistä! Toimii aina
Saanko mitenkään toimimaan, kun jos vaihdan vakio ilmanputsarin johonkin muuhun (esim powerfilter) niin pysyy hyvin tyhjäkäynnillä, mutta kun lähtee liikkeelle niin hyytyy, eikä ota kierroksia. Mikä vikana? saisiko jotenkin säätelemällä toimimaan? Mopona Peugeot V-clic 09. Virejä ei muuta ku katkastu rajoittimen piuha ja variaattorin prikka irti. ja kulkee jo nyt tasasella sen 60-65
Minkäs takia sinun piti edes vaihtaa siihen huonompi ilmansuodatin? Kunnon vaahtomuovista tehty suodatin suodattaa paremmin kuin tollanen metallitötterö, mutta päästää yhtä hyvin ilmaa lävitse. Siis kai tuo "powerfilter" on se sellanen kartiomainen peltipurkki, johon on ammuttu haulikolla... Jos OIKEASTI se ilmanputsari ahdistaa, niin vaihtaa kunnollisen tilalle, eikä lyö tuommoista tötteröä kaasarin kylkeen seulomaan kaikkea hiekkaa ilman seasta koneeseen.
seos ruuvi ookkos säätänyt??
Hankkikaa 2 tahti skootteri ja prikka pois variaattorista ja tehari kiinni ni kulkee noin 80-90 kmh tunkekaa ne nelari kiinanpaskat perseeseen
paras viritys 4-tahtiin on ku laittaa rajottamattoman cdin kaasarissa on sit kans sellanen puppu siihen päähän muumitikkarin tikku sit rälläkällä vakio änkkä pois ja tilalle joku teharin änkkä kulkee 100-130 ku tekee nuo kiitos ja näkemiin :D
mulla ainaki toimi tämä kulkee se ainaki sitä 100km/h pääsee poliseja karkuun tiukassa paikassa mulla on sellanen laisaka skooteri mutta nyt se on kylän nopein. päätin ostaa eka rajottamattoman cdin sit hokasin että ei kuleku 60 sit joku kerto että kannattaa laittaa tikkarin tikku sinne pumppuun sit tein sen meni 90km/h sit mullla oli vanha 2tahin tehari rälläköin aijemman änkän pois ja tilalle se tkn änkkä kulkee nyt 100-140 ei oo mittaria enää nii vaikee mennä sanomaan
Mikä on tuo tikkarintikkuhommeli xd
Oisko ideoita mite Honda Zoomerin/Ruckuksen sais kiihtyy paremmin? Pitäsköhän cdi boxi vaihtaa tai jtn?
Onko jollakin tietoa, miten Helkama sc3:sta ohitetaan rajoitin?
Hei, miten saisin tuon 4tahti usa rally 50cc longjia fireflyn kiihtymään paremmin ja siinä ei ole kuin kaasaria säädetty mutta tukehtuu jos säätää liikaa, mitään neuvoja?
itellä kymco agility 50cc ja ku rajottimen oti pois nii kulkee 80km/h onko mahollista ? :oo
Kuinkas laki sanoo tilanteessa, jossa mopoa ei ole viritetty, mutta menee silti reilusti yli 60 kmh ?
Meni nimittäin kiinanihmeestä ilmeisesti kuri paskaksi, kun vedin nurin sillä :D
Hirveesti en ehtinyt kokeilla, kun tökki niin perkeleesti, mutta kyllä se siihen omaan mittariin meni sen reilu 80 (vaikee sanoo ku mittari loppuu 60) .
Autonkin mittariin meni kolmos vaihteella (nelonen tökki) semmoset 70 vähä rehti.

Mopo on siis täysin vakio periaatteessa. Toki sähkörajotin ei toimi, mutta ei sähköt toimi ollenkaan :D
vedä kätee35535t
Nyt taas muistin miksen yleensä käy Suomi24:ssa....
Suoli24*
 /   /  /  / 4-tahtisen skootterin viritys

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta