Opamox - miten toimii?

lukossa

Sain lääkäriltä reseptin Opamoxiin (15 mg)unettomuuden takia. Sanoi, että saattaa väsyttää. Millaisia oireita teillä on Opamox aiheuttanut?

191

260021

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheutti

      riippuvuutta. En suosittele, jos on herkkä riippuvuuksille. Vaikea päästä eroon siitä.

      • Anonyymi

        Tämä on totta sivusta seurannut....


      • Anonyymi

        Suosittelet mieluummim ahdistukseen koukkuuntumista? Et tiemnyt, että aivot jäävät koukkuun kauhun kokemuksiin, ellei resktiota katkaista?


    • 2222

      ja mulla aiheutti väsymystä, vainoharhaisuutta...

      • Anonyymi

        Paniikkihäiriö ei auta vittu yhtään mitään nyt ota yksi 60m 120mg kun mulla meni ylsi uneen samineen autaa mut muhun onnpaska lääkkeen 4mg 1mg xanori päivässä ja ne vaihdetiin että sanogiin että 90mg opamox on melkei sama mä oli että mitä vittu xanori vaikutaa nopeemin ja ei väsyttää ja poisraa ahdistukseen ja paniikkihäiriön vittu pitää nyt tapella lääkärin kanssa että vaihataa vaikka medipamiim tai 2mg rivatril 2kerta päivässä


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paniikkihäiriö ei auta vittu yhtään mitään nyt ota yksi 60m 120mg kun mulla meni ylsi uneen samineen autaa mut muhun onnpaska lääkkeen 4mg 1mg xanori päivässä ja ne vaihdetiin että sanogiin että 90mg opamox on melkei sama mä oli että mitä vittu xanori vaikutaa nopeemin ja ei väsyttää ja poisraa ahdistukseen ja paniikkihäiriön vittu pitää nyt tapella lääkärin kanssa että vaihataa vaikka medipamiim tai 2mg rivatril 2kerta päivässä

        Nyt ei kyl saanu mitää selkoa mitä yrität tarkottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnon masennuslääke - http://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla 5-htp-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

        Tämä tuote on "laiton" Suomessa eli itse tilasin kyseistä tuotetta ja hetki sen jälkeen tullista soitettiin ja pyydettiin kuulusteluihin.
        Tulli sanoi että kyseessä huumausaine rikokseen verrattavissa oleva tilanne 🫡


    • sairaalaan

      purkamaan riippuvuutta ko. valmisteesta...

      • abhientte

        Aiheuttaa benzo riippuvuutta. Tulee reflat ku syö liikaa.. Mulle vaihdettii xanoriin.. Rauhottavia siis noi benzot..


      • ei oo totta???
        abhientte kirjoitti:

        Aiheuttaa benzo riippuvuutta. Tulee reflat ku syö liikaa.. Mulle vaihdettii xanoriin.. Rauhottavia siis noi benzot..

        Xanor on kaikkein vahvin ja koukuttavin bentsoista, joten onnea vaan sulle! :)


        bentsoriippuvuus muuten kirjoitetaan yhteen!


      • sairaaaassss
        ei oo totta??? kirjoitti:

        Xanor on kaikkein vahvin ja koukuttavin bentsoista, joten onnea vaan sulle! :)


        bentsoriippuvuus muuten kirjoitetaan yhteen!

        Minusta rivatril on kaikkein pahin koukuttaja ollut ainakin minulle. Sain tiputettua vuosien saatossa 2 mg tabusta , 0,5 mg tabuun eli 3mg päivässä, ennen meni 6 mg päivässä. Ja siis kauheen väsyttävä, ainakin minulla.


      • Lägärmaister
        ei oo totta??? kirjoitti:

        Xanor on kaikkein vahvin ja koukuttavin bentsoista, joten onnea vaan sulle! :)


        bentsoriippuvuus muuten kirjoitetaan yhteen!

        Kyllä se koukuttavin on edelleen Temesta.


      • kaikki on kokeiltu!
        abhientte kirjoitti:

        Aiheuttaa benzo riippuvuutta. Tulee reflat ku syö liikaa.. Mulle vaihdettii xanoriin.. Rauhottavia siis noi benzot..

        Tulee pahemmat "reflat" kuin mistään muista bentsoista!


      • Anonyymi
        abhientte kirjoitti:

        Aiheuttaa benzo riippuvuutta. Tulee reflat ku syö liikaa.. Mulle vaihdettii xanoriin.. Rauhottavia siis noi benzot..

        Ei pidä syödä likaa jos tietää seuraukset.multa kuoli mies viikko sitten ja ahdistaa kovasti en tiedä mikä auttavaa lääkärit on vaan että kaikesta on sivuvaikutuksia


    • Lääkäri määrää

      Opamoxia unettomuuteen! Tavallisesti sitä annetaan vain mielenterveyskroonikoille, esim. pahasta paniikkihäiriöstä kärsiville rauhoittavana. Auttaa kyllä univaikeuksiinkin, mutta se vain ihmetyttää, että nukahtamislääkkeiden sijaan annetaan bentsoja, joihin pitkäaikaisessa käytössä jää varmasti koukkuun kuin huumeisiin.
      Vilpitön neuvo: Käytä vain tarvittaessa. Älä uusi sitä reseptiä ! Pyydä mieluummmin tilalle nukahtamislääkkeitä, ja niitäkin käytä vain tarvittaessa. Varo Opamoxia. Se on samaa lajia, kuin Diapamit ja Oxepamit.

      • lukossa

        Luulen, että Opamoxien saantiin vaikuttaa myös se, että olen mielenterveyspotilas (paniikkihäiriöt, vaikea masennus).
        Kyllä se minuakin hieman ihmetyttää, että lääkäri määräsi bentsoja univaikeuksiin, mutta mikäpä minä olen lääkäriä arvostelemaan.

        Tuo koukkuun jääminen tuntuu olevan erittäin yleistä. Itse jäin yhdessä vaiheessa koukkuun Sirdaludeihin, sitten lievästi Panacodeihin. Mutta olen aina onnistunut pääsemään noista riippuvuuksista eroon omin neuvoin.


      • päivää

        Kyllä mä ainakin syön mieluummin Opamoxia kuin esim. Tenoxia unettomuuteen. Nukahduslääkkeistä tuo Tenox kuuluu myös bentsoihin, ja siihen jää kyllä pahemmin koukkuun kuin Opamoxiin! Olin monta vuotta koukussa Tenoxiin, eikä se lopulta enää edes auttanut. Opamoxin avulla pääsin siitä irti! Opamox rauhoittaa mukavasti ja sitten on helppo nukahtaa ihan itse. Miettikää oikeasti; kumpi on räväkämpää, nukahtaa saman tien (nukahduslääkkeet) vai ainoastaan rauhoittua (Opamox)?


      • ..........
        päivää kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin syön mieluummin Opamoxia kuin esim. Tenoxia unettomuuteen. Nukahduslääkkeistä tuo Tenox kuuluu myös bentsoihin, ja siihen jää kyllä pahemmin koukkuun kuin Opamoxiin! Olin monta vuotta koukussa Tenoxiin, eikä se lopulta enää edes auttanut. Opamoxin avulla pääsin siitä irti! Opamox rauhoittaa mukavasti ja sitten on helppo nukahtaa ihan itse. Miettikää oikeasti; kumpi on räväkämpää, nukahtaa saman tien (nukahduslääkkeet) vai ainoastaan rauhoittua (Opamox)?

        No höpönlöpön. Tenox ei yhtään vahvempaa kun opamox. Mä otan rauhottavana tenoxia aamulla ennen kouluakin että jee.


      • Max_ets
        .......... kirjoitti:

        No höpönlöpön. Tenox ei yhtään vahvempaa kun opamox. Mä otan rauhottavana tenoxia aamulla ennen kouluakin että jee.

        Vahvuudesta en tiedä mutta paljon nopeammin vaikuttavaa Tenox on. Mulla se on unilääkkeenä, nyt välillä Opamox, joka sekin kyllä auttaa nukkumiseen mutta on Tenoxiin verrattuna hyyyyyyyvin hidas. Pari-kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa pitää ottaa, Tenox kun puolestaan auttaa vaikka juuri ennen. Erityisesti jos nielaisemisen sijaan antaa liueta suussa, vaikka kielen alla, ehkä hieman vielä nopeuttaa.


      • ei enää koukussa....

        Nukahtamislääkkeet ovat myös benzoja, ei hyvä.


      • Päivästä toiseen

        Minulla on Opamoxia ollut jo pitkään nimenomaan nukahtamiseen. Elämässä on sattunut pahoja asioita kolmisen vuoden aikana ja Opamoxit auttavat paremmin kuin nukahtamislääkkeet sillä olen kova pohtimaan kaikkia huolenaiheita iltaisin. Nukahtamislääkkeillä ehkä nukahdan mutta herään parin tunnin kuluttua ja sitten onkin huolet ja murheet mielessä eikä uni tule.

        Käyttöni on pysynyt pitkään samassa, en ole tarvinnut annoksen nostoa, joten voihan kyse olla myös plasebo-vaikutuksesta. Pääasia että toimii.

        Mutta yksioikoisesti en lähtisi bentsoja unilääkkeenä täysin tyrmäämään, ihmisillä on niin erilaisia tilanteita elämässään. Tietenkin parempi ilman, se on oma tavoite myös jos vaan kuntoudun sairauksistani.


      • Tqåöä

        Opamox kuuluu joukkoon miedoimmat bentsodiatsepiinit. Turha panikoida opamoxin takia.


      • Anonyymi
        ei enää koukussa.... kirjoitti:

        Nukahtamislääkkeet ovat myös benzoja, ei hyvä.

        Nimeätkö muutaman?


      • Anonyymi
        Tqåöä kirjoitti:

        Opamox kuuluu joukkoon miedoimmat bentsodiatsepiinit. Turha panikoida opamoxin takia.

        Olen samaa mieltä


      • Anonyymi
        päivää kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin syön mieluummin Opamoxia kuin esim. Tenoxia unettomuuteen. Nukahduslääkkeistä tuo Tenox kuuluu myös bentsoihin, ja siihen jää kyllä pahemmin koukkuun kuin Opamoxiin! Olin monta vuotta koukussa Tenoxiin, eikä se lopulta enää edes auttanut. Opamoxin avulla pääsin siitä irti! Opamox rauhoittaa mukavasti ja sitten on helppo nukahtaa ihan itse. Miettikää oikeasti; kumpi on räväkämpää, nukahtaa saman tien (nukahduslääkkeet) vai ainoastaan rauhoittua (Opamox)?

        Kyllä minäkin suosittelen Opamoxia. Se rauhoittaa sopivasti, kun otan sen noin tuntia ennen nukkumaanmenoa. Nukahtamislääke-Imovanea oli aikaisemmin, mutta Opamox on parempi. Pyrin irtautumaan huippukalliista psykiatristani. Tallaiset Opamoxit kirjoittaa joku vähemmän kallis.


    • Tjaaaaa

      Pidä pari kolme peräkkäistä päivää viikossa väliä opamoxin otos niin riippuvuus ei synny niin helposti.(joskus muutaman viikon tauko ettei tolerannssi kasva)
      Jos sää otot 15 mg iltaisin niin en usko että riippuvuus kauheen helposti syntyy jos viä pidät välipäiviä, maallikkona ajattelen.
      Toisia masennuslääkkeitä käytetään myös uniongelmiin esim. triptyl, mirtatsapiini ja muista lääkkeistä esim Seroquel.

      • kokeillut

        Ei niistä jää koukkuun, kun ei lisää määriä. Olen keillut, enkä jäänyt


      • lio12
        kokeillut kirjoitti:

        Ei niistä jää koukkuun, kun ei lisää määriä. Olen keillut, enkä jäänyt

        lääkäri määräsi minulle unettomuuteen sekä tenoxia että opamoxia. tenox ei vaikuttanut juuri ollenkaan, mutta opamox rauhoitti, rentoutti ja auttoi pääsemään uneen. riippuvuutta ei syntynyt kun käytin ohjeen mukaan ja hiljalleen lopetin. mutta uskon että koukkuun on helppo jäädä


    • Tjaaaaa

      Mul alkaa opamox vaikuttaa n.20 min päästä, tunnin päästä teho jo aika hyvä ja 2 tunnin päästä otosta täys teho.

      • lukossa

        Eilen aloitin tuon Opamoxin käytön. Tavallisesti heräilen useasti öisin ja lääkäri sanoi, että Opamox laittaa mut niin sekaisin ja väsyneeksi, etten taatusti herää.

        No, heräsin kolmen maissa. Olin ihan sekaisin yöllä, en tajunnut mistään mitään. Sitten uudestaan viideltä, jonka jälkeen heräilin puolen tunnin välein äärettömän väsyneenä ja ihan tööt.


      • ......
        lukossa kirjoitti:

        Eilen aloitin tuon Opamoxin käytön. Tavallisesti heräilen useasti öisin ja lääkäri sanoi, että Opamox laittaa mut niin sekaisin ja väsyneeksi, etten taatusti herää.

        No, heräsin kolmen maissa. Olin ihan sekaisin yöllä, en tajunnut mistään mitään. Sitten uudestaan viideltä, jonka jälkeen heräilin puolen tunnin välein äärettömän väsyneenä ja ihan tööt.

        ite kun otan opamoxin 15mg illalla ennen nukkumaan menoa ja nukun kyllä kuin tukki yleensä joskus saatan aamu yöllä herätä ja on aika seko olo muute:O


      • Yli menee aina
        lukossa kirjoitti:

        Eilen aloitin tuon Opamoxin käytön. Tavallisesti heräilen useasti öisin ja lääkäri sanoi, että Opamox laittaa mut niin sekaisin ja väsyneeksi, etten taatusti herää.

        No, heräsin kolmen maissa. Olin ihan sekaisin yöllä, en tajunnut mistään mitään. Sitten uudestaan viideltä, jonka jälkeen heräilin puolen tunnin välein äärettömän väsyneenä ja ihan tööt.

        En tiedä, muta ole tällainne 184 cm, 110 kg korsto. Esim. Opamox 15mg ei vaikuta mitään. Kaikki stressit painaa päälle klo 02.00 jos o mennyt sänkyyn klo 23.00. Loppyö menee ihns pyöriessä.
        En haluaisi syödä mitään lääkkeitä, mutta se on näköjään se "helppo tie" myös lääkäreille - että mitäs laitetaan? Olen huomannut, että sitä saa mitä pyytää. Sanot vaan että pamit on toimneet aiemmin niin niitä saa 100 kpl heti - ja seuraava potilas sisään. En tiedä - olisi aika mukavaa jos joku vähän panetuis syihinkin


      • käyttäjä
        lukossa kirjoitti:

        Eilen aloitin tuon Opamoxin käytön. Tavallisesti heräilen useasti öisin ja lääkäri sanoi, että Opamox laittaa mut niin sekaisin ja väsyneeksi, etten taatusti herää.

        No, heräsin kolmen maissa. Olin ihan sekaisin yöllä, en tajunnut mistään mitään. Sitten uudestaan viideltä, jonka jälkeen heräilin puolen tunnin välein äärettömän väsyneenä ja ihan tööt.

        Outo homma?? opamoxi ei ole varsinainen unilääke, vaan se on ns.rauhoittava lääke, eli esim: paniikkihäiriöön tai muihin jännitystilan ehkäisyyn.. kannattaa pyytää unettomuuteen lääkäriltä esim. melatonia sisältävää unilääkettä, tai sitten ns. yöunta parantavaa lääkettä :Tenox,circadin...yms


      • Anonyymi
        käyttäjä kirjoitti:

        Outo homma?? opamoxi ei ole varsinainen unilääke, vaan se on ns.rauhoittava lääke, eli esim: paniikkihäiriöön tai muihin jännitystilan ehkäisyyn.. kannattaa pyytää unettomuuteen lääkäriltä esim. melatonia sisältävää unilääkettä, tai sitten ns. yöunta parantavaa lääkettä :Tenox,circadin...yms

        On se jos annos on ylli 30mg niin silloinnse on tarkoitettu nukimista varten tiedän kyllä kaikki nää asiat Google vaikka mitä isompi annos opamoxia niin on tarkoitettu unilääkkeetssi tai nukahtamiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se jos annos on ylli 30mg niin silloinnse on tarkoitettu nukimista varten tiedän kyllä kaikki nää asiat Google vaikka mitä isompi annos opamoxia niin on tarkoitettu unilääkkeetssi tai nukahtamiseen

        Vittu mitä idioottei tääl on liikenteessä... :D Kukaan tiedä näköjään mistään mitään ja sit annetaan viel mukamas jotain "infoo" asioista... Huhheijaa.


    • Debbie

      Itselläni on tuo 15 mg ja olen ottanut sitä hyvin hyvin harvakseltaan. "Tiheimmilläni" olen ottanut joka 3. päivä, mutta en kovin usein ole vetänyt näinkään tiheäksi.

      Muuten Opa on juuri minulle sopiva, on vaikuttanut melkein joka kerta (saa unen noin tunnin päästä ottamisen jälkeen), mutta se ikävä puoli on että seuraavana yönä voi olla vaikea saada unta.

      Olen käyttänyt unilääkkeeksi myös Ataraxia, joka on alunperin allergialääke (kutinaan). Väsyttävä ominaisuus on tosi hyvä, tosin seuraava päivä saattaa mennä pöpperössä.

      Pyrin välttämään nukahtamislääkkeitä aina viimeiseen asti, mutta jos minulla on jotain kipuja, en aina jaksa odottaa että josko uni tulisi särystä huolimatta.

      Jotain Imovanea olen kokeillut joskus aikoinaan kerran pari. Karmea lääke. Oikein tehosti sitä unettomuutta!

      • Zeus

        Nukahtamislääkkeet, kuten Imovane ja Somnor aiheuttavat ihan yhtälailla riippuvuutta. Ne ovat itseasiassa kemialliselta rakenteeltaan hyvin lähellä bentsoja.

        Okstatsepaami (oxepam,opamox..) on ehkä miedoimpia mahdollisia bentsoja, ja hyvin yleisesti määrätty unettomuuteen.


      • enavomi
        Zeus kirjoitti:

        Nukahtamislääkkeet, kuten Imovane ja Somnor aiheuttavat ihan yhtälailla riippuvuutta. Ne ovat itseasiassa kemialliselta rakenteeltaan hyvin lähellä bentsoja.

        Okstatsepaami (oxepam,opamox..) on ehkä miedoimpia mahdollisia bentsoja, ja hyvin yleisesti määrätty unettomuuteen.

        Käytin n. 15 vuotta imovanea, puolikkaan yössä. En kokenut varsinaista riippuvuutta, vaikka jonkinlainen tapa siitä tuli ottaa se... Ottamiseen vaikutti ehkä eniten seuraavan työpäivän tressi ja jännitys. Nyt kun olen siitä työstä päässyt, lopetin tuon 15-vuotta jatkuneen käytön. Vähän oli ensin rauhattomuutta, mutta ei ollut ollenkaan vaikea päästä irti. Mutta mikä pahinta... lääke vei unirytmini sekaisin! Ainakin laitan sen syyksi, vaikka voi olla jokin muukin syy. Nukun tunnin parin pätkissä, joskus se vähän rassaa, mutta yleensä nukahdan pian uudelleen.


      • Atarax? alle 12 vuotiaille määrättäviä antihistamiinejä todella todella todella harvoin aikuisille määrätty "väsyttävä"lääke ei vaikuta millään lailla soin itse 56kpl niitä ei rauhoittanut ei väsyttänyt , nukuttanut yms....rohkeasti kyselemään väh.stilkkaria tai sitten tenox 20mg 2tabl. ennen nukkumaan menoa. itselläni on ollut tämä sama lääkitys jo 20vuoden ajan lisäksi mirtazapin (masennus) xanor 2mg (paniikki.häir) per päivä...


    • juuso

      Opamox on benzodiazepameihin kuuluva(niin kuin kaikki PAM-loppuiset..Se on oxepam.. ne on rauhoittavia ja sikäli "vaarattomia" että yliannostus on piiiiiitkä uni.. (katso muuten huviksesi guinnesin ennätystenkirjasta kiuinka paljon joku onneton oli rouskinut benzoja luullessaan pääsevänsä taivaaseen.. No, asiaan kuulumatonta, mutta kiloja sitä massaa oksennutettiin..)
      Siis asiaan: Opamoxia käytetään myös univaikeuksissa ja toimii siinä erittäin hyvin.
      Huonona puolena on herkästi tuleva riippuvuus pitkäaikaisessa käytössä (niin kuin kai useimmissa lääkkeissä..)

      Benzodiazepaameihin kuuluu mm diazepam, lorazepam, oxepam,tensopam jne..(pam pam pam..)

      Lähtee muuten kankkunen kun esko valoista!

      • Hrski

        Jos otan yhden Opamoxin en huomaa mitään vaikutusta, Onko päässäni vikaa ? On ollut aivoverenvuoto.


      • joku
        Hrski kirjoitti:

        Jos otan yhden Opamoxin en huomaa mitään vaikutusta, Onko päässäni vikaa ? On ollut aivoverenvuoto.

        Usko siihen että lääkkeesi toimii...
        Opamox itsellä pisti mielen iloiseksi kuin pieneen humalatilaan. aamulla noin 9 aikaan olin virkeä, nukkumaan menin keskiyön aikaan. Rupesin kuitenkin hölmönä koittamaan saada lisää nukuttua ja noin 11:30 olin ihan väsynyt.


      • joy_oyj
        joku kirjoitti:

        Usko siihen että lääkkeesi toimii...
        Opamox itsellä pisti mielen iloiseksi kuin pieneen humalatilaan. aamulla noin 9 aikaan olin virkeä, nukkumaan menin keskiyön aikaan. Rupesin kuitenkin hölmönä koittamaan saada lisää nukuttua ja noin 11:30 olin ihan väsynyt.

        Olen syönyt Opamoxia joskus 20 tablettia kerralla. Ja kaljan kanssa. Ei ne mitään vaikuta. Psykiatrini on määrännyt minulle myös Mirtazapinia 2 tablettia iltaisin unilääkkeeksi. Kun olin alkoholiparantolassa, minulle syötettiin Remeronia 1 aamulla, 1 päivällä ja 3 tablettia illalla. Silloin pystyi nukkumaan. Nyt nukun milloin sattuu, yöllä tai päivällä. KELA on hylännyt sairaspäiväraha- hakemukseni, sillä perusteella, että masennukseni on korkeintaan lievää, joten olisin täysin työkykyinen. Olen jo pitkään harkinnut itsemurhaa. Kun en saa KELA:lta mitään, joudun elämään toimeentulotuen varassa.


      • Teräratas_
        joy_oyj kirjoitti:

        Olen syönyt Opamoxia joskus 20 tablettia kerralla. Ja kaljan kanssa. Ei ne mitään vaikuta. Psykiatrini on määrännyt minulle myös Mirtazapinia 2 tablettia iltaisin unilääkkeeksi. Kun olin alkoholiparantolassa, minulle syötettiin Remeronia 1 aamulla, 1 päivällä ja 3 tablettia illalla. Silloin pystyi nukkumaan. Nyt nukun milloin sattuu, yöllä tai päivällä. KELA on hylännyt sairaspäiväraha- hakemukseni, sillä perusteella, että masennukseni on korkeintaan lievää, joten olisin täysin työkykyinen. Olen jo pitkään harkinnut itsemurhaa. Kun en saa KELA:lta mitään, joudun elämään toimeentulotuen varassa.

        Peruspäivärahalla ja asumistuella elän itsekin. Hyvässä maassa eletään. Ei tarvii kerjuulle lähteä.


      • pp
        Teräratas_ kirjoitti:

        Peruspäivärahalla ja asumistuella elän itsekin. Hyvässä maassa eletään. Ei tarvii kerjuulle lähteä.

        Työmarkkinatuella ja asumistuella elän itsekin, hyvinpä Suomi kohtelee työkyvyttömiä kansalaisiaan.


      • Anonyymi

        Miten se vaikuttaa seksiin (miehillä). En ole varma vaikuttaako se erektioon vai onko muista lääkkeistä kysymys-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se vaikuttaa seksiin (miehillä). En ole varma vaikuttaako se erektioon vai onko muista lääkkeistä kysymys-

        Ja entäs naisilla?


    • epa

      Sain Opamoxeja masennuslääke Citalopramin sivuvaikutuksiin, lähinnä ahdistukseen.

    • helena10

      Moi, vaan
      olen syönyt opamoxia jo vuosia, pahan autokolarin jälkeen olen kärsinyt vakavista paniikihäiriöistä, lähinnä kuolemanpelosta.
      15mg, kolmesti päivässä.
      Joo, kyllä väsyttääpi, mutta en kyllä sillä nuku, vaan unettomuuteen on mulla imovane 7.5mg, yöksi yksi tai kaksi.
      Opamoksi on hyvä ja erittäin halpa lääke samoin Imovane....

      • hippos

        Olisitko niin ystävällinen ja kertoisit minulle miten kauan olet syönyt ko lääkkeitä, ja oletko saanut avun. Itseen nimmittäin voi syödä mitään psyykelääkkeitä pahaolon seurauksena. Kauanko nukut näillä ukhtamilääkkeillä.

        kiitos etukäteen


      • helena10
        hippos kirjoitti:

        Olisitko niin ystävällinen ja kertoisit minulle miten kauan olet syönyt ko lääkkeitä, ja oletko saanut avun. Itseen nimmittäin voi syödä mitään psyykelääkkeitä pahaolon seurauksena. Kauanko nukut näillä ukhtamilääkkeillä.

        kiitos etukäteen

        Hei
        Olen syönyt tätä lääkettä noin vuodesta 1997 asti.
        Kärsin kuoleman pelosta jotka johtuvat vakavasta auto-onnettomuudesta 1995, perheemme meinasi kuolla.
        Opamox toimii mutta ei pidä ottaa liikaa, itse käytän 1 kertaa kolmesti tai aamulla kaksi illalla yksi. Sekä silloin tällöin myöskin nukahtamiseen 7,5mg Imovanea.
        Mulla on vakituinen psykiatri jolla tosin käyn nykyisin vain kerran vuodessa.

        T; helena10


      • hippos
        helena10 kirjoitti:

        Hei
        Olen syönyt tätä lääkettä noin vuodesta 1997 asti.
        Kärsin kuoleman pelosta jotka johtuvat vakavasta auto-onnettomuudesta 1995, perheemme meinasi kuolla.
        Opamox toimii mutta ei pidä ottaa liikaa, itse käytän 1 kertaa kolmesti tai aamulla kaksi illalla yksi. Sekä silloin tällöin myöskin nukahtamiseen 7,5mg Imovanea.
        Mulla on vakituinen psykiatri jolla tosin käyn nykyisin vain kerran vuodessa.

        T; helena10

        Kun olet syönyt opamoxia näinkin kauan, oletko huomannut muistin hikentymistä. Olen itse syönyt vuoden noin 1 ja 1/2 tabua vuorokaudessa. Uni on tässä rytäkässä myöskin mennyt. Nyt olen kokeilut homeopaattisia valmisteita. Katsotaan olisiko niistä mitään apua.


      • helena10
        hippos kirjoitti:

        Kun olet syönyt opamoxia näinkin kauan, oletko huomannut muistin hikentymistä. Olen itse syönyt vuoden noin 1 ja 1/2 tabua vuorokaudessa. Uni on tässä rytäkässä myöskin mennyt. Nyt olen kokeilut homeopaattisia valmisteita. Katsotaan olisiko niistä mitään apua.

        Joo, kyllä univaikeudet ovat mulla ihan melkein jokaöisiä, joo muistini on kylläkin kans heikentynyt.
        Mutta olen pari kolme kertaa kokeillut olla ilman opamoxia ja jouduin ensiapuun kun pulssi meinasi kadota ja hirveen paha ahdistys oli päällä, luulin että kuolen olo oli Järkyttävä.
        Sain silloin samaa lääkettä ja tunnin makoilun jälkeen olin taas kunnossa, mutta verenpaine hirveä vaikka pulssini oli vain 40.

        Toivon mukaan tästä vastauksestani on sulle jotain apua.

        Kysele lisää vaan jos tahdot?

        T, helena10


      • Anonyymi
        hippos kirjoitti:

        Olisitko niin ystävällinen ja kertoisit minulle miten kauan olet syönyt ko lääkkeitä, ja oletko saanut avun. Itseen nimmittäin voi syödä mitään psyykelääkkeitä pahaolon seurauksena. Kauanko nukut näillä ukhtamilääkkeillä.

        kiitos etukäteen

        Opamoxilla nukun väliin jopa 8 tuntia. Joskus liian vähän, 6 tuntia. Silloin yritän aamupäivällä vielä hiukan nukkua ( olen jo eläkkeellä )


    • opaa

      Ei ole aiheuttanut mitään oireita paitsi että poistaa ahdistuneisuutta, rauhoittaa ja sitä myöten myöskin hieman väsyttää. Eli siis auttaa nukahtamiseen. Mitään sivuoireita ei ole ollut. Erittäin hyvä aine ahdistuneisuuteen ja paniikinomaisiin olotiloihin, tehoaa aina.

      • inari

        Olen sairastanut 30 vuotta paniikkihäiriötä. Autokolari v.-95. Bentsoja käyttänyt 30 vuotta. Opamoxia n.10v. Ei enää paljoakaan vaikutusta. Otan silti ½ illalla sekä Klotriptyl mite ja 2 Imovanea. Näillä saan kohtalaisesti nukuttua. Päivällä olen virkeä ja ajoittain tehokaskin. Jos en ota Opamoxia, kropassani tuntuu kumma liikehdintä.


      • rentouttava
        inari kirjoitti:

        Olen sairastanut 30 vuotta paniikkihäiriötä. Autokolari v.-95. Bentsoja käyttänyt 30 vuotta. Opamoxia n.10v. Ei enää paljoakaan vaikutusta. Otan silti ½ illalla sekä Klotriptyl mite ja 2 Imovanea. Näillä saan kohtalaisesti nukuttua. Päivällä olen virkeä ja ajoittain tehokaskin. Jos en ota Opamoxia, kropassani tuntuu kumma liikehdintä.

        Jotenkin minusta tuntuu, että lääkäritkään eivät välitä ihmisten terveydestä, hermoston eikä munuaisten eikä maksan. Kokemusta on pentsoista. Niitä määrättiin kolmea ja se määrä olisi voinut aiheuttaa minulle sydänenpysähduksen. Kuten edellisellä kirjoittajalla pulssi oli mennyt 40, neen. se on aivan liian alhainen, koska verenpaine on kuitenkin normaali. Kaikki pitää olla balanssissa. Kun lääkärit ei osaa hoitaa oikeaa sairautta ja eivät välitä edes kiireeltään, kuten minulle on käynyt, väärine diagnooseineni, niin määräävät tabuja, että saavat potilaan ulos. Eihän se enää ole heidän päänsärkynsä, heidän kun ei tarvitse vastata hoitovirheistä missään portaassa. Potilaan menehtyminenkin kun on vaan inhimillistä ja kukaan esimies ei tutki mitä sairautemme yhteiskuualle maksaa, eikä mikä on sairaus !!!!!!!. Välttäkää tabuja. T. Hoitaja


      • tapsa70
        rentouttava kirjoitti:

        Jotenkin minusta tuntuu, että lääkäritkään eivät välitä ihmisten terveydestä, hermoston eikä munuaisten eikä maksan. Kokemusta on pentsoista. Niitä määrättiin kolmea ja se määrä olisi voinut aiheuttaa minulle sydänenpysähduksen. Kuten edellisellä kirjoittajalla pulssi oli mennyt 40, neen. se on aivan liian alhainen, koska verenpaine on kuitenkin normaali. Kaikki pitää olla balanssissa. Kun lääkärit ei osaa hoitaa oikeaa sairautta ja eivät välitä edes kiireeltään, kuten minulle on käynyt, väärine diagnooseineni, niin määräävät tabuja, että saavat potilaan ulos. Eihän se enää ole heidän päänsärkynsä, heidän kun ei tarvitse vastata hoitovirheistä missään portaassa. Potilaan menehtyminenkin kun on vaan inhimillistä ja kukaan esimies ei tutki mitä sairautemme yhteiskuualle maksaa, eikä mikä on sairaus !!!!!!!. Välttäkää tabuja. T. Hoitaja

        Olen ollut kovin kriittinen rauhoittaville jne ns. muumilaakson-aineille, ne tuntui olevan säälittävien pam-veikkojen kamaa paeta todellisuutta.
        Opamoxilla sain apua kroonisen sairauden (kesto 18vuotta) ja vas-asteikolla 6-9 olleisiin vuosia jatkuneisiin koviinkipuihin. Yritin vältellä buranaa kummempia aineita mutta erikoislääkärin ja psykologin pohjustuksen jälkeen aloin taipumaan siihen että kivunhoito on osa sairauden hoitoani. Kipuihin ei panacodet yms auttaneet kuin max annoksella, 8/päivä otin mutta niistäkin tuli sekava olo tuolla annoksella, joka kesti lähes päivän. Pienemmällä annoksella taas kipu hallitsee elämää, olen paskamainen läheisille, päätöksenkyky ei toimi, sairas siis ja läheisriippuvuus nosti päätään=mustasukkaisuus!

        Vakuutan että olen onnellinen mies opamoxilla, vaikea masennus diagnoosini on kuukauden vanha, se sai tästä hyvän ensiavun. Jatkohoitoa tulee piakkoin työpsykologilta ja psykiatrian osastolta. Voin sanoa että ilman opamoxia oli liittomme ja perheeni hajoamassa, jopa viimeisimmän riidan jälkeen ilmoitin jo muuttopäivän (tätä en sanonut perheelle että uusi nainen oli odottamassa kuka ymmärsi kovat kivut ja sairauden luonteen omien kipujen takia). Nyt voin taas halata emäntää, halitella, olla lempeä hänelle ja lapsille jne sekä tunnustaa oman elämän realiteetit.
        Ilman opamoxia olin kusessa, syvässä kaivossa. Ensin kokeiltu Imovane sekoitti elimistön ja teki unihäiriöitä, polttelua raajoissa, ahdistuskohtauksia rintaan sekä yhdessä seromaxin kanssa kahden viikon huimauksen, jota ei sitten töissä voinut potea, olin kuin juovuksissa. Lääkäri laittoi heti samantien sairaslomalle pariksi viikoksi, jolla sain huimauksen menee ohitse.
        Nyt elämä maistuu opamoxilla ja alan rakentamaan uuutta tulevaisuutta haaveineen, rationalisine suunnitelminen. Myös uni on palannut 6-7 tuntiin, en enää heräile siis 2-3 tunnin jälkeen ja kärsi ja pyörittele paskoja ajatuksia läheisistä ja duuniasioita. Olen siis jotenkin vapautunut, taakka rinnastani kadonnut. Rakkaus on päässyt pinnalle tunteissani, sen mustan tunteen, kipujen yms tuoman mustan paskamaisen rintapoltteen ja toivottomuuden tilalle.

        Jos taasen opamoxin huonoja puolia etsii niin 3*15mg annoksella olen aamulla uninen, unisuus menee tunnissa ohi. Ja emäntä ihmettelle onko mulla jokin vinksahtanut, toisin "hyvään tyyliin". Edessäni on siis elämänlaadun uudelleen rakentamisen aika ja elämäni kevät.
        Tarpeeseen tuli!


      • Suikka21
        tapsa70 kirjoitti:

        Olen ollut kovin kriittinen rauhoittaville jne ns. muumilaakson-aineille, ne tuntui olevan säälittävien pam-veikkojen kamaa paeta todellisuutta.
        Opamoxilla sain apua kroonisen sairauden (kesto 18vuotta) ja vas-asteikolla 6-9 olleisiin vuosia jatkuneisiin koviinkipuihin. Yritin vältellä buranaa kummempia aineita mutta erikoislääkärin ja psykologin pohjustuksen jälkeen aloin taipumaan siihen että kivunhoito on osa sairauden hoitoani. Kipuihin ei panacodet yms auttaneet kuin max annoksella, 8/päivä otin mutta niistäkin tuli sekava olo tuolla annoksella, joka kesti lähes päivän. Pienemmällä annoksella taas kipu hallitsee elämää, olen paskamainen läheisille, päätöksenkyky ei toimi, sairas siis ja läheisriippuvuus nosti päätään=mustasukkaisuus!

        Vakuutan että olen onnellinen mies opamoxilla, vaikea masennus diagnoosini on kuukauden vanha, se sai tästä hyvän ensiavun. Jatkohoitoa tulee piakkoin työpsykologilta ja psykiatrian osastolta. Voin sanoa että ilman opamoxia oli liittomme ja perheeni hajoamassa, jopa viimeisimmän riidan jälkeen ilmoitin jo muuttopäivän (tätä en sanonut perheelle että uusi nainen oli odottamassa kuka ymmärsi kovat kivut ja sairauden luonteen omien kipujen takia). Nyt voin taas halata emäntää, halitella, olla lempeä hänelle ja lapsille jne sekä tunnustaa oman elämän realiteetit.
        Ilman opamoxia olin kusessa, syvässä kaivossa. Ensin kokeiltu Imovane sekoitti elimistön ja teki unihäiriöitä, polttelua raajoissa, ahdistuskohtauksia rintaan sekä yhdessä seromaxin kanssa kahden viikon huimauksen, jota ei sitten töissä voinut potea, olin kuin juovuksissa. Lääkäri laittoi heti samantien sairaslomalle pariksi viikoksi, jolla sain huimauksen menee ohitse.
        Nyt elämä maistuu opamoxilla ja alan rakentamaan uuutta tulevaisuutta haaveineen, rationalisine suunnitelminen. Myös uni on palannut 6-7 tuntiin, en enää heräile siis 2-3 tunnin jälkeen ja kärsi ja pyörittele paskoja ajatuksia läheisistä ja duuniasioita. Olen siis jotenkin vapautunut, taakka rinnastani kadonnut. Rakkaus on päässyt pinnalle tunteissani, sen mustan tunteen, kipujen yms tuoman mustan paskamaisen rintapoltteen ja toivottomuuden tilalle.

        Jos taasen opamoxin huonoja puolia etsii niin 3*15mg annoksella olen aamulla uninen, unisuus menee tunnissa ohi. Ja emäntä ihmettelle onko mulla jokin vinksahtanut, toisin "hyvään tyyliin". Edessäni on siis elämänlaadun uudelleen rakentamisen aika ja elämäni kevät.
        Tarpeeseen tuli!

        Opamox toimii, niin kuin valmistaja ilmoittaa, hetkellisiin jännityksiin/stressitiloihin. MUTTA, korostan hetkellistä käyttöä. Niin kuin tiedetään kaikkeen voi jäädä koukkuun. Eli itsellä toiminut hyvin satunnaisena/tarpeellisena käyttönä.


      • jehklhgjk
        tapsa70 kirjoitti:

        Olen ollut kovin kriittinen rauhoittaville jne ns. muumilaakson-aineille, ne tuntui olevan säälittävien pam-veikkojen kamaa paeta todellisuutta.
        Opamoxilla sain apua kroonisen sairauden (kesto 18vuotta) ja vas-asteikolla 6-9 olleisiin vuosia jatkuneisiin koviinkipuihin. Yritin vältellä buranaa kummempia aineita mutta erikoislääkärin ja psykologin pohjustuksen jälkeen aloin taipumaan siihen että kivunhoito on osa sairauden hoitoani. Kipuihin ei panacodet yms auttaneet kuin max annoksella, 8/päivä otin mutta niistäkin tuli sekava olo tuolla annoksella, joka kesti lähes päivän. Pienemmällä annoksella taas kipu hallitsee elämää, olen paskamainen läheisille, päätöksenkyky ei toimi, sairas siis ja läheisriippuvuus nosti päätään=mustasukkaisuus!

        Vakuutan että olen onnellinen mies opamoxilla, vaikea masennus diagnoosini on kuukauden vanha, se sai tästä hyvän ensiavun. Jatkohoitoa tulee piakkoin työpsykologilta ja psykiatrian osastolta. Voin sanoa että ilman opamoxia oli liittomme ja perheeni hajoamassa, jopa viimeisimmän riidan jälkeen ilmoitin jo muuttopäivän (tätä en sanonut perheelle että uusi nainen oli odottamassa kuka ymmärsi kovat kivut ja sairauden luonteen omien kipujen takia). Nyt voin taas halata emäntää, halitella, olla lempeä hänelle ja lapsille jne sekä tunnustaa oman elämän realiteetit.
        Ilman opamoxia olin kusessa, syvässä kaivossa. Ensin kokeiltu Imovane sekoitti elimistön ja teki unihäiriöitä, polttelua raajoissa, ahdistuskohtauksia rintaan sekä yhdessä seromaxin kanssa kahden viikon huimauksen, jota ei sitten töissä voinut potea, olin kuin juovuksissa. Lääkäri laittoi heti samantien sairaslomalle pariksi viikoksi, jolla sain huimauksen menee ohitse.
        Nyt elämä maistuu opamoxilla ja alan rakentamaan uuutta tulevaisuutta haaveineen, rationalisine suunnitelminen. Myös uni on palannut 6-7 tuntiin, en enää heräile siis 2-3 tunnin jälkeen ja kärsi ja pyörittele paskoja ajatuksia läheisistä ja duuniasioita. Olen siis jotenkin vapautunut, taakka rinnastani kadonnut. Rakkaus on päässyt pinnalle tunteissani, sen mustan tunteen, kipujen yms tuoman mustan paskamaisen rintapoltteen ja toivottomuuden tilalle.

        Jos taasen opamoxin huonoja puolia etsii niin 3*15mg annoksella olen aamulla uninen, unisuus menee tunnissa ohi. Ja emäntä ihmettelle onko mulla jokin vinksahtanut, toisin "hyvään tyyliin". Edessäni on siis elämänlaadun uudelleen rakentamisen aika ja elämäni kevät.
        Tarpeeseen tuli!

        heiippa kaikille. sain opamoxia ahdistukseen ja punastumiseen, en ole vielä huomannut vaikutusta.


      • on hyvä oikein käytettynä
        jehklhgjk kirjoitti:

        heiippa kaikille. sain opamoxia ahdistukseen ja punastumiseen, en ole vielä huomannut vaikutusta.

        mulle määrätty se perusrespa, eli 1 x 3 päivässä tarvittaessa. n. vuoden olen syönyt säännöllisesti ja pitänyt välillä välipäiviä. ihan ok ahdistukseen; minkäänlaista "unilääkearvoa" sillä ei kyllä ole, pikemminkin päin vastoin. olen myös kokeillut diapameja, mutta opamoxit toimii huomattavasti paremmin. vaikuttaa tasaisesti, pidempään eikä vaikutus lopu koskaan "kuin seinään". miinuksena mainittakoon, että suuremmilla annoksilla vie lähimuistia aika lahjakkaasti.


      • Ja Tenox
        on hyvä oikein käytettynä kirjoitti:

        mulle määrätty se perusrespa, eli 1 x 3 päivässä tarvittaessa. n. vuoden olen syönyt säännöllisesti ja pitänyt välillä välipäiviä. ihan ok ahdistukseen; minkäänlaista "unilääkearvoa" sillä ei kyllä ole, pikemminkin päin vastoin. olen myös kokeillut diapameja, mutta opamoxit toimii huomattavasti paremmin. vaikuttaa tasaisesti, pidempään eikä vaikutus lopu koskaan "kuin seinään". miinuksena mainittakoon, että suuremmilla annoksilla vie lähimuistia aika lahjakkaasti.

        Minulla opamox on toiminut todella hyvin ahdistuksen lieventämiseen! Olen saanut kyseistä lääkettä useita kertoja elämäni aikana ja tänään viimeksi sain reseptin.

        Kyllä se saattaa väsyttää,mutta valitettavasti sekin loppuu aikanaan. Ihmettelen kyllä,miksi lääkärisi ei määrännyt esimerkiksi Tenoxia! Se on suunnattu enemmänkin unettomuuteen.

        Itse käytän kyseisiä lääkkeitä harvoin ja todellakin vain silloin,kun se on viimeinen keino! Tehotkin heikkenee niin äkkiä,enkä todellakaan ala ottamaan mitään isompia annoksia! Nyt olen parina päivänä(n. 2kk tauon jälkeen)ottanut Opamoxia ja nyt sain myös Tenoxia,koska en ole nukkunut yli vuorokauteen! Minulla on siis psyykelääkitys,sekä yli kahdeksan vuotta jatkuneita uniongelmia. Kyllä jos osaa pitää järjen päässä,niin ko lääkkeistä on paljonkin monelle apua :)


      • TK
        tapsa70 kirjoitti:

        Olen ollut kovin kriittinen rauhoittaville jne ns. muumilaakson-aineille, ne tuntui olevan säälittävien pam-veikkojen kamaa paeta todellisuutta.
        Opamoxilla sain apua kroonisen sairauden (kesto 18vuotta) ja vas-asteikolla 6-9 olleisiin vuosia jatkuneisiin koviinkipuihin. Yritin vältellä buranaa kummempia aineita mutta erikoislääkärin ja psykologin pohjustuksen jälkeen aloin taipumaan siihen että kivunhoito on osa sairauden hoitoani. Kipuihin ei panacodet yms auttaneet kuin max annoksella, 8/päivä otin mutta niistäkin tuli sekava olo tuolla annoksella, joka kesti lähes päivän. Pienemmällä annoksella taas kipu hallitsee elämää, olen paskamainen läheisille, päätöksenkyky ei toimi, sairas siis ja läheisriippuvuus nosti päätään=mustasukkaisuus!

        Vakuutan että olen onnellinen mies opamoxilla, vaikea masennus diagnoosini on kuukauden vanha, se sai tästä hyvän ensiavun. Jatkohoitoa tulee piakkoin työpsykologilta ja psykiatrian osastolta. Voin sanoa että ilman opamoxia oli liittomme ja perheeni hajoamassa, jopa viimeisimmän riidan jälkeen ilmoitin jo muuttopäivän (tätä en sanonut perheelle että uusi nainen oli odottamassa kuka ymmärsi kovat kivut ja sairauden luonteen omien kipujen takia). Nyt voin taas halata emäntää, halitella, olla lempeä hänelle ja lapsille jne sekä tunnustaa oman elämän realiteetit.
        Ilman opamoxia olin kusessa, syvässä kaivossa. Ensin kokeiltu Imovane sekoitti elimistön ja teki unihäiriöitä, polttelua raajoissa, ahdistuskohtauksia rintaan sekä yhdessä seromaxin kanssa kahden viikon huimauksen, jota ei sitten töissä voinut potea, olin kuin juovuksissa. Lääkäri laittoi heti samantien sairaslomalle pariksi viikoksi, jolla sain huimauksen menee ohitse.
        Nyt elämä maistuu opamoxilla ja alan rakentamaan uuutta tulevaisuutta haaveineen, rationalisine suunnitelminen. Myös uni on palannut 6-7 tuntiin, en enää heräile siis 2-3 tunnin jälkeen ja kärsi ja pyörittele paskoja ajatuksia läheisistä ja duuniasioita. Olen siis jotenkin vapautunut, taakka rinnastani kadonnut. Rakkaus on päässyt pinnalle tunteissani, sen mustan tunteen, kipujen yms tuoman mustan paskamaisen rintapoltteen ja toivottomuuden tilalle.

        Jos taasen opamoxin huonoja puolia etsii niin 3*15mg annoksella olen aamulla uninen, unisuus menee tunnissa ohi. Ja emäntä ihmettelle onko mulla jokin vinksahtanut, toisin "hyvään tyyliin". Edessäni on siis elämänlaadun uudelleen rakentamisen aika ja elämäni kevät.
        Tarpeeseen tuli!

        Kiitos rohkaisustasi. avioero koputtelee ovella riitaisuuteni ja katkeruuteni tähden. Jospa tämä lääke pelastaisi avioliitonkin. On kova tarve "itsenäistyä" laittamalla kantapäät vastakkain vaikka minulla on maailman paras ja rakastava aviomies.


      • jan76

        Mäkin saanut avun ahdistenaisuuteen ja paniikki kohtauksiin. Annos 2*30mg,monesti otan vain yhden ja jos hyvä päivä en ota ollenkaan. Pysyy toleranssi pienenä.


    • jandu76
      • Kisuli69

        Mulla määrättiin paniikki häiriöön tuota kyseistä lääkettä. Paniikki kohtaus tulee yleensä jos kauppaan tai muuhun sellaseen menee ja sitä ennen ku ottaa lääkkeen niin kykenen jopa olemaan kaupassa. Samaan aikaan kyl syön citaloprameja mutta huomasin kyl eron ku ekan kerran puoleen vuoteen uskalsin mennä kauppaan ja jopa nautin kaupassa olosta. Syön niitä tavallisesti 15mg puolikkaan max. kerran päivässä ja en ole huomannu ainakaan että koukkuun olisin jääny. Suosittelen paniikkihäiriöön...


      • Toimii.
        Kisuli69 kirjoitti:

        Mulla määrättiin paniikki häiriöön tuota kyseistä lääkettä. Paniikki kohtaus tulee yleensä jos kauppaan tai muuhun sellaseen menee ja sitä ennen ku ottaa lääkkeen niin kykenen jopa olemaan kaupassa. Samaan aikaan kyl syön citaloprameja mutta huomasin kyl eron ku ekan kerran puoleen vuoteen uskalsin mennä kauppaan ja jopa nautin kaupassa olosta. Syön niitä tavallisesti 15mg puolikkaan max. kerran päivässä ja en ole huomannu ainakaan että koukkuun olisin jääny. Suosittelen paniikkihäiriöön...

        2-3 naamaan ja prismaan ei paljo vituta mikään senkun työntelee kärryjä.


      • onnistu
        Toimii. kirjoitti:

        2-3 naamaan ja prismaan ei paljo vituta mikään senkun työntelee kärryjä.

        Ei ehtiny montaa päivää mennä ....ei tunnu enää missään ja tarttis jo vahventaa...toi 15mg max 3xpvä ahdistukseen ja paniikkihäiriöön.
        Ekana ja tokana päivänä toimi suht ok mut sit tuli seinä vastaan....sama ku vettä hörppäis...yhtäpaljon auttaa...kakskin.
        Olipa pitkä ilo tostakin....kyl ketuttaa vaikka just siel Prismassa kärrejä työnnellä.
        Niitä harvoja lääkkeitä, mistä ei ole tullut haittavaikutuksia.

        Monia nappeja on kokeiltu...liki järjestään SSRI napit ei ole käyneet laisinkaan ja monia muita on kans...uneen mm. Zopinoxeihin ja Imo-zydeemeihin kävi samalla tavalla kuin nyt...hetken autto, sit ei juuri mikään olis riittäny.
        Liki kaikista tullu aivan tajuttomat sivuvaikutukset ja niin toimivuudestakaan ei voi siis mennä takuuseen, kun hädin tuskin ehtii vatsaan kun pyrki jo jollain tapaa ulos...

        Tuskastuttaa kun ei vieläkään valoa pilkistä tunnelin päästä kuin hetkittäisinä hallusinaatioina ja jatkuvasti latistuvina toiveina.
        Takana noin vuosi diagnoosista (vaikea masennus, ahdistuneisuus, fyysiset stressiperäiset kivut ja vaikea paniikkihäiriö) ja edelleen harrastetaan tätä oikeiden/toimivien lääkkeiden etsintää.
        Ainoina siedettyinä on löytynyt vasta Ketipinor, Mirtaz. ja nyt tämä opamox... tehoja vaan joutuu nostamaan todella usein, että noiden annokset uusinta lukuunottamatta hipoo jo huippuja... eikä siis nostoakaan voi tietenkään loputtomiin tehdä. Siinäpä lisää stressaamisen aihetta.
        Alkaa usko ja toivo tässä jo pahasti horjua...
        En tiä, kauanko tätä vielä jaksaa ja millä lihaksilla...puolison ja lasten takia joo...muutenpa en jaksaiskaan.
        Juu, ja on oikein oma psykiatri hoitamassa ollut koko tän vuoden...aikaakin tuntuu olevan ja tarvittaessa saa päivystysajan nopeastikin, mutta napit alkaa käydä jo vähiin, mitä enää kokeilis.

        Se vielä puuttuis, et alkais ryypiskelemään....sitä ei ole tullutkaan vielä kokeiltua :)
        Ei oikein sovi mulle, joten täytynee keksiä jotain muuta.


      • maniac
        onnistu kirjoitti:

        Ei ehtiny montaa päivää mennä ....ei tunnu enää missään ja tarttis jo vahventaa...toi 15mg max 3xpvä ahdistukseen ja paniikkihäiriöön.
        Ekana ja tokana päivänä toimi suht ok mut sit tuli seinä vastaan....sama ku vettä hörppäis...yhtäpaljon auttaa...kakskin.
        Olipa pitkä ilo tostakin....kyl ketuttaa vaikka just siel Prismassa kärrejä työnnellä.
        Niitä harvoja lääkkeitä, mistä ei ole tullut haittavaikutuksia.

        Monia nappeja on kokeiltu...liki järjestään SSRI napit ei ole käyneet laisinkaan ja monia muita on kans...uneen mm. Zopinoxeihin ja Imo-zydeemeihin kävi samalla tavalla kuin nyt...hetken autto, sit ei juuri mikään olis riittäny.
        Liki kaikista tullu aivan tajuttomat sivuvaikutukset ja niin toimivuudestakaan ei voi siis mennä takuuseen, kun hädin tuskin ehtii vatsaan kun pyrki jo jollain tapaa ulos...

        Tuskastuttaa kun ei vieläkään valoa pilkistä tunnelin päästä kuin hetkittäisinä hallusinaatioina ja jatkuvasti latistuvina toiveina.
        Takana noin vuosi diagnoosista (vaikea masennus, ahdistuneisuus, fyysiset stressiperäiset kivut ja vaikea paniikkihäiriö) ja edelleen harrastetaan tätä oikeiden/toimivien lääkkeiden etsintää.
        Ainoina siedettyinä on löytynyt vasta Ketipinor, Mirtaz. ja nyt tämä opamox... tehoja vaan joutuu nostamaan todella usein, että noiden annokset uusinta lukuunottamatta hipoo jo huippuja... eikä siis nostoakaan voi tietenkään loputtomiin tehdä. Siinäpä lisää stressaamisen aihetta.
        Alkaa usko ja toivo tässä jo pahasti horjua...
        En tiä, kauanko tätä vielä jaksaa ja millä lihaksilla...puolison ja lasten takia joo...muutenpa en jaksaiskaan.
        Juu, ja on oikein oma psykiatri hoitamassa ollut koko tän vuoden...aikaakin tuntuu olevan ja tarvittaessa saa päivystysajan nopeastikin, mutta napit alkaa käydä jo vähiin, mitä enää kokeilis.

        Se vielä puuttuis, et alkais ryypiskelemään....sitä ei ole tullutkaan vielä kokeiltua :)
        Ei oikein sovi mulle, joten täytynee keksiä jotain muuta.

        ei toimi opamoxit todellakaan unettomuuteen. itsellä 150mg pvä ja unilääkkeenä dormicum 2'15mg, niillä hyvin pärjännyt muutaman vuoden. 2 kumia toimii hyvin kun vedät hihaan....


      • ......
        maniac kirjoitti:

        ei toimi opamoxit todellakaan unettomuuteen. itsellä 150mg pvä ja unilääkkeenä dormicum 2'15mg, niillä hyvin pärjännyt muutaman vuoden. 2 kumia toimii hyvin kun vedät hihaan....

        Käyttöni alkoi -95 syksyllä, eli 14 vuotta olen käyttänyt Opamox 30 mg, 1 - 4 kpl vuorokaudessa. Pari kertaa olen testannut "vieroitusoireita" ollen 5 päivää ilman, ei mitään vieroitusoireita, ehkä hieman normaalia heikompi olo, mikäli se nyt Opamoxista edes oli. Muistissani en ole huomannut mitään huononemista jne. Joten olkaa huoletta jos muutama vuosi tulee käytettyä 15 mg paria päivässä tai sinne päin. Toimin muistia vaativassa tehtävässä päällikkö tasolla töissä ja hyvin menee. Se on sanottava, että ilman en pystyisi määrätyistä työtehtävistäni selviämään, se on toki ihan varma, nuo "vieroitusoiretestit" olen tehnyt loma-aikoina. Ehkä sitten eläkkeelle päästyäni määrät huimasti pienenevät ja kukaties loppuvat kokonaan. Hyvää syksyn ja töiden alkua kaikille ja tsemppiä laman nujertamiseen.


      • Nappiopa
        ...... kirjoitti:

        Käyttöni alkoi -95 syksyllä, eli 14 vuotta olen käyttänyt Opamox 30 mg, 1 - 4 kpl vuorokaudessa. Pari kertaa olen testannut "vieroitusoireita" ollen 5 päivää ilman, ei mitään vieroitusoireita, ehkä hieman normaalia heikompi olo, mikäli se nyt Opamoxista edes oli. Muistissani en ole huomannut mitään huononemista jne. Joten olkaa huoletta jos muutama vuosi tulee käytettyä 15 mg paria päivässä tai sinne päin. Toimin muistia vaativassa tehtävässä päällikkö tasolla töissä ja hyvin menee. Se on sanottava, että ilman en pystyisi määrätyistä työtehtävistäni selviämään, se on toki ihan varma, nuo "vieroitusoiretestit" olen tehnyt loma-aikoina. Ehkä sitten eläkkeelle päästyäni määrät huimasti pienenevät ja kukaties loppuvat kokonaan. Hyvää syksyn ja töiden alkua kaikille ja tsemppiä laman nujertamiseen.

        Saanko udella mikä sinulla on se "syy" jonka vuoksi jo vuodesta -95, on lääkäri tuollaisia määriä kirjoittanut? Oma lääkärini ei ikinä suostuisi.


      • äijänsuon oraakkeli
        maniac kirjoitti:

        ei toimi opamoxit todellakaan unettomuuteen. itsellä 150mg pvä ja unilääkkeenä dormicum 2'15mg, niillä hyvin pärjännyt muutaman vuoden. 2 kumia toimii hyvin kun vedät hihaan....

        Just joo. Sinunlaisten rännääjien takia kumeja ei juuri enää kirjoiteta. Ovat parhaita nukahtamislääkkeitä, mutta ne pitää syödä eikä tykittää.
        Tosiaan pistää wihaksi tollaset komaanit.


      • pensonOrja
        ...... kirjoitti:

        Käyttöni alkoi -95 syksyllä, eli 14 vuotta olen käyttänyt Opamox 30 mg, 1 - 4 kpl vuorokaudessa. Pari kertaa olen testannut "vieroitusoireita" ollen 5 päivää ilman, ei mitään vieroitusoireita, ehkä hieman normaalia heikompi olo, mikäli se nyt Opamoxista edes oli. Muistissani en ole huomannut mitään huononemista jne. Joten olkaa huoletta jos muutama vuosi tulee käytettyä 15 mg paria päivässä tai sinne päin. Toimin muistia vaativassa tehtävässä päällikkö tasolla töissä ja hyvin menee. Se on sanottava, että ilman en pystyisi määrätyistä työtehtävistäni selviämään, se on toki ihan varma, nuo "vieroitusoiretestit" olen tehnyt loma-aikoina. Ehkä sitten eläkkeelle päästyäni määrät huimasti pienenevät ja kukaties loppuvat kokonaan. Hyvää syksyn ja töiden alkua kaikille ja tsemppiä laman nujertamiseen.

        jos 14 vuotta käyttänyt pensolääkitystä niin se vaatii jo noin 3 vuoden irtipääsemis ohjelman....hihHei..ei taida sun eläkevuodet riittää&hermot penson vieroitukseen :)


      • pensonOrja kirjoitti:

        jos 14 vuotta käyttänyt pensolääkitystä niin se vaatii jo noin 3 vuoden irtipääsemis ohjelman....hihHei..ei taida sun eläkevuodet riittää&hermot penson vieroitukseen :)

        Ei se välttämättä niin mene kaikilla. Itselläni on kaikki mas.- ja muut nukahtamislääkkeet kokeiltu, nyt tuntuu Ketipinor toimivan Opamoksin 15mg x 2-3/vrk kanssa. Kyllä niistä ainakin jotkut irti pääsee ihan vain lopettamalla...


    • mulle...

      Mulle ollut ihan hyödytön lääke...jos kaks ottaa, vähän väsyttää. Muttei rauhoita. Ajattelin jo että mitä ihmeen plaseboa tämä on. En ole tottunut lääkkeisiin, muttei silti vaikuttanut.

      • minulla myös

        Olen käyttänyt vuosia opamox 15 mg, lisäksi on diapam 10 mg (tiedän että outo juttu kun kyseessä on melkein sama lääke).
        Mutta kun toi opamox ei hirveän hyvin toimi, tekee ehkä raukean olon mutta se siitä, ahdistus sillä ei vähene.
        Diapamin teho taas on ihan hetkellinen. Lisäksi käytän nykyään pitkää Xanoria.


      • klari
        minulla myös kirjoitti:

        Olen käyttänyt vuosia opamox 15 mg, lisäksi on diapam 10 mg (tiedän että outo juttu kun kyseessä on melkein sama lääke).
        Mutta kun toi opamox ei hirveän hyvin toimi, tekee ehkä raukean olon mutta se siitä, ahdistus sillä ei vähene.
        Diapamin teho taas on ihan hetkellinen. Lisäksi käytän nykyään pitkää Xanoria.

        Missä ajassa Opamoxin vaikutus alkaa? ja kuinka kauan vaikutus kestää. Painan n. 95 kg.


      • vaikutus
        klari kirjoitti:

        Missä ajassa Opamoxin vaikutus alkaa? ja kuinka kauan vaikutus kestää. Painan n. 95 kg.

        Siis periaatteessa pitäisi alkaa vaikuttamaan noin puolessa tunnissa. Vaikutus aika hyvin yksilöllinen, toisilla saattaa vaikuttaa esim. 15 mg, vaikka 8 tuntiakin, kun taas toisilla vaikutus on paljon lyhyempi. Jos aikuinen kyseessä (kuten ajattelen) painolla ei niin suurta merkitystä, vaan sillä onko ennen käyttänyt. Pitkään käytettynä toleranssi kasvaa, eikä kerta määriä ole kuitenkaan hyvä nostaa!!!!


      • Sakke 95476347
        vaikutus kirjoitti:

        Siis periaatteessa pitäisi alkaa vaikuttamaan noin puolessa tunnissa. Vaikutus aika hyvin yksilöllinen, toisilla saattaa vaikuttaa esim. 15 mg, vaikka 8 tuntiakin, kun taas toisilla vaikutus on paljon lyhyempi. Jos aikuinen kyseessä (kuten ajattelen) painolla ei niin suurta merkitystä, vaan sillä onko ennen käyttänyt. Pitkään käytettynä toleranssi kasvaa, eikä kerta määriä ole kuitenkaan hyvä nostaa!!!!

        Opamoxeja syöny useaan eri otteeseen, välillä pidempiä aikoja ja välillä lyhyempiä. Koskaan ei ole mitään riippuvuutta syntyny. Sama juttu tenoxejen kanssa. Ainoastaan somnor oli sellainen että siihen synty riippuvuus, esiinty järjettömänä hikoiluna hermot todella kireänä. Zopinoxista lähti teho alta viikos kauhee raudan maku aamulla suus. Tenoxeistaki teho lähtee heti. Itellä Psykoosin takia lääkityksenä ketipinor 600mg (3*200mg), mirtazapin 15 mg, opamox 15mg (1-3kpl) tarvittaessa tenox 20mg 1-2kpl.. Ketipinorit puolen tunnin välein illalla ja loput juuri ennen nukkumaanmenoa..Välillä ei saa silti tippaakaann unta ja välil o iha ku koomas. No viimeaikoina on elämä maistunu jopa hyvältä :) . Unettomuuden takia ketipinoreiden painotus nimenomaan iltaa varten, olen kyllä niitä joskus aamulla/päivälä syöny (ku joku tota kuitenki viä ihmettelee..).


      • tiza1
        Sakke 95476347 kirjoitti:

        Opamoxeja syöny useaan eri otteeseen, välillä pidempiä aikoja ja välillä lyhyempiä. Koskaan ei ole mitään riippuvuutta syntyny. Sama juttu tenoxejen kanssa. Ainoastaan somnor oli sellainen että siihen synty riippuvuus, esiinty järjettömänä hikoiluna hermot todella kireänä. Zopinoxista lähti teho alta viikos kauhee raudan maku aamulla suus. Tenoxeistaki teho lähtee heti. Itellä Psykoosin takia lääkityksenä ketipinor 600mg (3*200mg), mirtazapin 15 mg, opamox 15mg (1-3kpl) tarvittaessa tenox 20mg 1-2kpl.. Ketipinorit puolen tunnin välein illalla ja loput juuri ennen nukkumaanmenoa..Välillä ei saa silti tippaakaann unta ja välil o iha ku koomas. No viimeaikoina on elämä maistunu jopa hyvältä :) . Unettomuuden takia ketipinoreiden painotus nimenomaan iltaa varten, olen kyllä niitä joskus aamulla/päivälä syöny (ku joku tota kuitenki viä ihmettelee..).

        Käytät mieltäsi "viihdyttäviä aineita"EIKÖ RIIPPUVUUS JOHDU KÄYTTÄMÄSI NS. "MUISTA TUOTTEIASTA" JA LÄÄKITYS KERROT ETTEI RIIPPU VUUTTA SYNNY!!!!!!!!! hALOOO? HEI! PSYKOOSI TIEDÄT MISTÄ NE TULEVAT napsuttelet kaikkee kamaa. Otin vain kiini tämän juttusi. Nuo lääkkeet ja niiden otto ovat sanotusti perseestä! jos hengissä vielä. Laita viestiä. T. HOITSU


      • hilppa

        j0s olikn plasebo


      • Ei tervettä päivää!
        vaikutus kirjoitti:

        Siis periaatteessa pitäisi alkaa vaikuttamaan noin puolessa tunnissa. Vaikutus aika hyvin yksilöllinen, toisilla saattaa vaikuttaa esim. 15 mg, vaikka 8 tuntiakin, kun taas toisilla vaikutus on paljon lyhyempi. Jos aikuinen kyseessä (kuten ajattelen) painolla ei niin suurta merkitystä, vaan sillä onko ennen käyttänyt. Pitkään käytettynä toleranssi kasvaa, eikä kerta määriä ole kuitenkaan hyvä nostaa!!!!

        Kuten sanoi, hyvin yksilöllistä. Itsellä tole noussut vaikka 10v pysyi samassa, tapaturman jälkeen tuntuu ettei mikään näissä olosuhteissa riitä. Mutta tosiaan jos otan sen määrätyn 15mg, saan niitä nnapsia pitkin päivää mutta kertaannosta esim x2/3 ja voi olla etten tarvikaan enempää koko päivänä. Ihmetyttää, mutta olosuhteet jne..


      • Sakke 95476347 kirjoitti:

        Opamoxeja syöny useaan eri otteeseen, välillä pidempiä aikoja ja välillä lyhyempiä. Koskaan ei ole mitään riippuvuutta syntyny. Sama juttu tenoxejen kanssa. Ainoastaan somnor oli sellainen että siihen synty riippuvuus, esiinty järjettömänä hikoiluna hermot todella kireänä. Zopinoxista lähti teho alta viikos kauhee raudan maku aamulla suus. Tenoxeistaki teho lähtee heti. Itellä Psykoosin takia lääkityksenä ketipinor 600mg (3*200mg), mirtazapin 15 mg, opamox 15mg (1-3kpl) tarvittaessa tenox 20mg 1-2kpl.. Ketipinorit puolen tunnin välein illalla ja loput juuri ennen nukkumaanmenoa..Välillä ei saa silti tippaakaann unta ja välil o iha ku koomas. No viimeaikoina on elämä maistunu jopa hyvältä :) . Unettomuuden takia ketipinoreiden painotus nimenomaan iltaa varten, olen kyllä niitä joskus aamulla/päivälä syöny (ku joku tota kuitenki viä ihmettelee..).

        Miten Ketipinor sinulla vaikuttaa seksiin ja erektioon?


    • juuhuh

      Kyllä sitä määrrätään univaikeuksiin..valitettavasti.

      • ryysyläinen

        Tuli törmättyä tähän kadulla ja kyllä olisi kiva jos lääkäri määräisi. Mutta tuskin kun ikää on 17-vuotta, vaikka kärsin voimakkaasta ahdistuksesta ja paniikkikohtauksista. 30mg otettuna nauratti kaikki ja oli hyvin tyytyväinen ja iloinen olo.


      • yliahdistunut
        ryysyläinen kirjoitti:

        Tuli törmättyä tähän kadulla ja kyllä olisi kiva jos lääkäri määräisi. Mutta tuskin kun ikää on 17-vuotta, vaikka kärsin voimakkaasta ahdistuksesta ja paniikkikohtauksista. 30mg otettuna nauratti kaikki ja oli hyvin tyytyväinen ja iloinen olo.

        Jos luet hieman alempaa, niin huomaat, että kyllä sitä määrätään 17-vuotiallekin. Itse en ole koskaan käyttänyt lääkkeitä ja olen hyvin skeptinen kaikkien lääkkeiden suhteen, mutta suostuin kuitenkin ahdistuslääkkeen käyttöön. Olin ehtinyt käydä kolme kertaa terapiassa, kun resepti lykättiin käteen.

        15mg pillereitä joudun ottamaan 5, jotta hyödyttää edes suurinpiirtein niin kuin pitääkin ja silloinkin vaikutus alkaa vasta parin tunnin päästä.


    • kakskolme

      Hei,

      Käytän opamoxia satunnaisesti jännitykseen. Olen aloittamassa uuden työn ja alkuaikoina tiedän joutuvani käyttämään lääkettä. Minua mietityttää työpaikan mahd. huumetesti, eli miten lääkäri/työnantaja toimii jos testissä on bentson jälkiä? Minulla on resepti ko. lääkkeelle. Kannattaisiko minun silloin selittää että käytän lääkettä silloin tällöin unettomuuteen, koska en haluaisi sanoa että lääke on jännitykseen.

    • yliahdistunut

      Olen 17-vuotias ja olen sairastanut masennusta yli kymmenen vuotta. Hakeuduin vasta nyt varsinaisesti hoitoon ja sain heti reseptin opamoxiin (15mg) ahdistuksen takia.

      Henkilökohtaisesti en huomaa minkäänlaista vaikutusta ainakaan reseptin mukaan käytettynä. Reseptin mukaan 1 tbl tarvittaessa, mutta huomaan lieviä vaikutuksia vasta 3 tabletin jälkeen ja silloinkin vasta 2 tunnin kuluttua.

      Ajattelin pyytää jotain vähän vahvempia rauhoittavia lääkäriltäni, koska olen aloittamassa lukion viimeistä luokkaa ja se täytyisi saada kunnialla läpi, jotta koko lukiosta olisi mitään hyötyä.

      Osaisiko kukaan suositella mitään vahvoja rauhoittavia/piristäviä, jotka ovat toimineet hyvin, koska Opamox ei oikein riitä minulle.

      • ZÄpp

        Diapam kybä, aamul ja duunin/koulun jälkee. mulla auttanu, mutta tole nousee perkeleen nopeesti..
        Kannattaa kokeilla ssri-lääkkeitä myös. Alotin ite uudestaa just saman kombon ja odotellessa..


      • ph
        ZÄpp kirjoitti:

        Diapam kybä, aamul ja duunin/koulun jälkee. mulla auttanu, mutta tole nousee perkeleen nopeesti..
        Kannattaa kokeilla ssri-lääkkeitä myös. Alotin ite uudestaa just saman kombon ja odotellessa..

        itelle on määrätty 30 mg opamox krt 3 2 75mg lyricaa 3 2mg rivatrilia 3 0,5rivaa ja unilääkkeex 20 mg tenoksii 2 ja 2 circadinii kyl ,haittavaikutuksia ei liiemmin tarviis varmaan lisää rauhottavii, joo telaketjut tohon lisäx ois kova sana : )


      • yksilöllistä

        Itselläni on aika samanlainen tilanne. Lukion viimeinen menossa ja Opamoxit käytössä. Aika montaa nukahtamis- ja masennuslääkkettä on kokeiltu, ja vaikutukset ovat vaihdelleet paljon. Itsellä parhaat kokemukset pitkän aikavälin rauhoittaviksi, jotka takaa samalla toimintakyvyn eikä vain lamauta, on olleet Mirtatzapiinistä ja Imovanesta. Tosin kuten lääkäri on monesti sanonut: Kaikki tämäntyyppiset lääkkeet vaikuttaa hyvin yksilöllisesti, ja vasta kokeilemalla löytyy se itselle sopivin.

        Jossain varhaisteininä lääkäri lykkäsi parin muun ei-niin-hyvän lääkekokeilun jälkeen Imovanen nukahtamis- ja masennuslääkkeeksi. Toimi noin vuoden mainiosti, mutta sitten alkoi yllättäen esiintyä jonkin asteisia aistiharhoja ja lopetin käytön. Saattoi nuo huonot vaikutukset johtua siitäkin, että käsittääkseni noin nuorille noita lääkkeitä ei kai pitäisi myöntää, kun aivotkin vielä kehittyy.

        Seuraavaksi sain Mirtatsapiinin rauhoittavaksi lääkkeeksi, ja käytin sitä noin vuoden, kunnes lopetin kun rupesi kiinnostamaan, että millainenkohan se lääkkeetön olotila taas olikaan. Se oli aika kiva. Mirtatsapiini toi yleirauhallisen olotilan. Ei tullut muuta sivuoireita, kuin joskus harvoin "leijailevan" olotilan, ja huomasin, että en kokenut mitään tunteita kovinkaan vahvoina. Mutta eipä tämän lääkkeen jälkeen ole masentanut.

        Nyt syksyllä sitten sain tuon opamoxin nukahtamis- ja rauhoittavaksi lääkkeksi. Käytän sitä hyvin epäsäännöllisesti: välillä voi olla viikko etten käytä ollenkaan, ja sitten esimerkiksi kahden viikon jakso, jolloin syön puolikkaita pitkin päivää ahdistukseen, ja illalla isomman annoksen nukahtaakseni. Toimii erinomaisesti. Jos sattuu tosin yöllä heräämään, niin olotila on hyvin humalainen, ja aamulla on aluksi vaikea nousta. Joskus illan opiskelut on myös menneet hukkaan kun isomman annoksen jälkeen lähimuisti on sanonut itsensä irti.

        Että siitä vaan niitä eri pillereitä kokeilemaan kyllästymiseen asti kunnes oma löytyy. Hyvää psykiatria suosittelisin mieluummin, mutta itsellä siinäkin vasta se kolmas kerta toden sanoi.


    • Sörsselisööti

      jos ei ajattele noin fiksusti kuin useimmat tässä keskustelussa. Lääkärien määräyksiin ei ole mitään syytä luottaa sokeasti. Muista se! Aina kun tilanteesi sallii: loma, elämän helppous tms, ole ilman lääkkeitä. Pliis!
      Eräälle tuttavalleni terveyskeskuslääkäri määräsi pameja kuukaudesta ja vuodesta toiseen. En tiedä mikä on nyt tilanne, vai onko jo siirtynyt kovempiin aineisiin. Naisparka ei päässyt niistä eroon. Jakoi niitä kaikille joilla oli jotain hetkellistäkin ahdistusta ja vannoi niiden nimeen. Haki lääkäriltään suurempia reseptejä ja annosmääriä jotta saattoi napsia ja jaella niitä mielensä mukaan. Riiteli apteekin, kelan ja kaikkien vastaan tulevien kanssa siitä kun ne nyt ovat tyhmiä kun eivät ymmärrä hänen, kovia kokeneen, todellista tarvetta. No, hän koki todella kovia. Jotain semmoista jota en yhdellekään ihmiselle toivoisi, mutta -------> Varokaa kaikki. Pitäkää järki päässä. Käskekää jonkun läheisenne seurata tilannetta! Vaikka eihän se mitään auta - narkkari ja juoppokin keksii kyllä konstit hämätä muita.

    • Bentsopertza

      Heti alkuun totean, että nämä ovat vain minun kokemuksia ja opamox kuten muutkin lääkkeet vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Tai voivat olla kokonaan vaikuttamattakin.

      Opamox toimii mulla. Jättimäinenkin ahdistus kutistuu sen avulla olemattomiin. Tekee leppoisan, turvallisen olon ja palauttaa normaalin toimintakyvyn, kun ahdistus kasvaa liian isoksi. Sanalla sanoen: helpottaa elämääni ihan oleellisesti.

      Koukuttumisvaara on, kuten kaikissa bentsoissa, joskaan Opamox ei kaikkein pahin koukuttaja taida olla verrattuna esim. Temestaan tai Xanoriin. Järki mukana käytössä ja lääkärin määräämää annostusta tulee noudattaa. Välipäiviä aina joskus ja mielellään ihan väliviikkojakin jos pystyy. Näin toimien toleranssi ei kehity. Yhdessä vaiheessa jäin itsekin vähän koukkuun, kun en pahassa elämäntilanteessa pysynyt lääkärin määräämissä annoksissa, ja tuloksena oli melko tuskainen puolitoista viikkoa, mutta ihan kotioloissa niistä vieroitusoireista kuitenkin selvisi. Sen jälkeen olen käyttänyt lääkettä fiksusti, eikä ongelmia. Kuten sanottu, elämäni on helpompaa, kun on tuo lääke käytössä. Ja loppuun vielä se pakollinen muistutus: alkoholi ja bentso eivät kuulu yhteen!

      • ihme lääkkeitä

        Hyvin kirjoitettu edellinen teksti :). Ei lisättävää :P


      • ritval
        ihme lääkkeitä kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu edellinen teksti :). Ei lisättävää :P

        Lääkäri määräsi mulle opamoxia unettomuuteen yksi 30 mg :n tabletti iltaisin; olen ottanut siitä neljänneksen joka ilta viiden kuukauden ajan ja nytten tuntuu että en pysty olemaan ilman; tuntuu että vapisuttaa koko kehoa. Heti helpottaa kun ottaa nukkumaan käydessä neljäsosan. Olin tyhmä kun ajattelin ettei noin pieni määrä aiheuta mitään vierotusoireita jos olis ilman mutta niinpä vaan aiheuttaa riippuvuutta.


      • ahdistaa
        ritval kirjoitti:

        Lääkäri määräsi mulle opamoxia unettomuuteen yksi 30 mg :n tabletti iltaisin; olen ottanut siitä neljänneksen joka ilta viiden kuukauden ajan ja nytten tuntuu että en pysty olemaan ilman; tuntuu että vapisuttaa koko kehoa. Heti helpottaa kun ottaa nukkumaan käydessä neljäsosan. Olin tyhmä kun ajattelin ettei noin pieni määrä aiheuta mitään vierotusoireita jos olis ilman mutta niinpä vaan aiheuttaa riippuvuutta.

        lääkäri määräsi minulle 3xpäiväs opamox 15mg jonka vastaava halvempi lääke on oxamin15mg. olen syönyt 3kk ja 2kk ollu ilman eikä aiheuttannu riippuvuutta minulle. kummassakaa lääkkeessä ei suurta vaikutusta minuu! pienen ahdistuksen poistaa mutta silti ahdistaa vaikka ottas 3 kerralla!


      • liika on liikaa!!
        ritval kirjoitti:

        Lääkäri määräsi mulle opamoxia unettomuuteen yksi 30 mg :n tabletti iltaisin; olen ottanut siitä neljänneksen joka ilta viiden kuukauden ajan ja nytten tuntuu että en pysty olemaan ilman; tuntuu että vapisuttaa koko kehoa. Heti helpottaa kun ottaa nukkumaan käydessä neljäsosan. Olin tyhmä kun ajattelin ettei noin pieni määrä aiheuta mitään vierotusoireita jos olis ilman mutta niinpä vaan aiheuttaa riippuvuutta.

        ei ole tarkoitus vittuilla mutta kai se nyt aiheuttaa riipuvuutta jos olet joka ilta sitä neljännes osaa syönyt 5 kuukauden ajan:) ei koskaan bentsoa pitäisi syödä jatkuvasti joka päivä vaan pitäisi aina pystyy pitämään niitä välipäiviä niin ei pääse se riippuvuus iskem'ään. itselläni menny opamox 15-30 mg tarvittaessa ahdistukseen ja paniikkihäiriön estoon jo 7 kk. ja siis eihän se itse siihen paniikki kohtaukseen toimi mutta kun otan sen tuntia ennen kauppaan menoa niin se pitää huolen että sitä fuckin paniikkikohtaus pysyy piilossa:)


    • Herätys

      Sain unettomuuteen Opamoxia 15g 30kpl:n paketin. Otin eilen illalla yhden ja odottelin väsymystä - tunnin jälkeen menin sänkyyn ilman kummempia väsymyksen tuntoja. Uni tuli kuitenkin suht pian, ehkä vartin sisällä ja ekan kerran heräsin 6h jälkeen. Viimeiset kolme viikkoa olin heräillyt tunnin välein joskus jopa puolen tunnin. Aina herättyä tuli sitten tuijoteltua kelloa ja hikoiltua sellaiset 15min - tunti. Nyt 6h nukkumisen jälkeen kun keräsin, valvoin ehkä 5min ja nukahdin taas herätäkseni kolmen vartin jälkeen ja taas kolmen vartin, kunne nousin ylös. Nyt päivällä on väsyttänyt kyllä vähän normaalia enämpi.

      Mitään "piristävää" vaikutusta mielialaan en todellakaan ole huomannut. Samat murheet ne mielessä edelleen. Kokeilen tänään illalla otta puolitoista tabua ja katsoa josko on mitään muuta vaikutusta.

    • keijokabe

      kolme-neljä huiviin ja kaupungille shoppaileen, se on sit jännä kattoo seuraavana päivänä niitä heräteostoksia mitkä on silloin eilen tuntunut tosi järkeviltä :D

    • aaaappo

      Minä olen syönyt opamox 15 millistä vuodesta 1993. Aluksi otin yhden aamulla, mutta nyt otan puolikkaan aamulla ja puolikkaan tuossa kello 14-15 aikaan.
      Eli 18 vuotta olen opamoxia syönyt, olen riippuvainen siitä että yhteensä yhden päivässä saan. Joskus olen kokeillut jättää iltapäivän puolikkaan pois mutta illalla on ollut sellainen olo että on se toinen puolikas otettava.

    • Unta unta unta

      Sain opamoxia unettomuuteen 15 mg. Ja toimii minulla erittäin hyvin. Uni on rauhallista eikä öisiä heräilyjä.Olen myös kokeillut unilääkkeitä mutta seuraavana päivänä olo tokkurainen.Otan alkuillasta yhden ja toisen noin tuntia ennen nukkumaanmenoa.On mahtavaa huomata että on saanut nukuttua 6-7 tuntia putkeensa . En ole myöskään tullut mielestäni siitä riippuvaiseksi.Miksei käyttää lääkettä jos siitä saa avun.

    • opamoxisti

      Mullakin Opamoxit paniikkihäiriöön ja sos.til.pelkoon. En onneksi joudu ottamaan näitä kuin silloin tällöin, sillä säännöllinen päivälääkitys pitää sydämentykytykset ja hikoilut kurissa jos joutuu menemään esim. kauppaan, bussiin, kirjastoon jne.

      Äsken vetäisin huiviin 2,5 tablettia 15 mg Opamoxia koska se on se määrä josta saan rauhallisen olon, koska odotan juuri työhaastattelupuhelua. Välillä tuntuu ettei sekään toimi, mutta enempää en uskalla vetää.. Missäköhän mättää, kun säännöllisesti en näitä käytä (pikkupurkin ostin 2011 helmikuussa ja puolet vielä jäljellä) ja koostakaan ei pitäisi olla kyse, kun pieni naisihminen olen 162 cm/48 kg.

    • kirppu

      ostin just opamoxia.isäni kuoli ja lääkäri määräsi sydänmen muljahteluihin

    • jännnittäjä

      Minä otan puolikkaan 15mg opamoxin ahdistavissa ja jännittävissä tilanteissa. Kärsin sos. peloista.. Opamox auttaa täydellisesti, mutta minulle tulee huono omatunto siitä että joudun turvautumaan pillereihin tollaisissa tilanteissa joista normaalin ihmisen pitäis selvitä :/

      Kauankohan puolikkaan opamoxin vaikutus kestää? Tänään oli ensimmäinen kerta kun jouduin ottamaan päivän aikana toisen puolikkaan, kun oli niin jännittävä/ahdistava päivä.

      Käytän niitä vain satunnaisesti, toivottavasti lääkäri suostuu niitä sitten määräämään jatkossakin, koska juuri nyt en elämästä selviäisi ilman.

    • hyvä omatunto

      "...Opamox auttaa täydellisesti, mutta minulle tulee huono omatunto siitä että joudun turvautumaan pillereihin tollaisissa tilanteissa joista normaalin ihmisen pitäis selvitä :/"

      Miksi tuosta huonoa omatuntoa kantamaan? Miten määritellään "normaali" ihminen?

      Lääkkeet on sitä varten, että niitä syödään jos niistä saa avun. Itse ajattelen myös omalta kohdaltani, että sos.tilanteiden jännittäminen on osa minua ja persoonaani, enkä suostu ottamaan siitä huonoa omatuntoa. Pidän itseäni ihan "normaalina". Lääkkeet toki helpottaa, mutta syödäänhän lääkkeitä moniin moniin muihinkin "vaivoihin". Ja mistä sinä tiedät, kuinka paljon ne muut ihmiset jännittävät ja käyttävät sos.tilanteisiin lääkkeitä, eihän noista asioista vain yleensä ääneen huudella :)

      • Laajakaista -62

        On kaikkea kokeiltu 11 vuoden ajan bipolaarisena. Jouduin taas (hypo)maniaan joulun alla ja siivosin n. kaksi viikkoa 15 - 16 tuntia päivässä. Onneksi pysyttelin neljän seinän sisällä! pahimpina vuorokausina tuli nukuttua 2 - 4 tuntia / vrk. Lääkärini vaihtui, mikä oli minulle onnepotku, uusi lääkäri otti minut kuuteen vuoteen tosissaan. Olin ihan liikuttunut, koska minua on kohdeltu kroonikkona aiemmin. Mania loppui aikanaan, mutta jätti jälkeensä sekamuotoisen jakson, mihin sain (lähinnä ahdistukseen ja unioireisiin) kokeiltavaksi 25mg*1-3 Truxalia. Ihan hervoton lääke: ahdistus muuttui pelkotiloiksi; välillä olin kuin halolla päähän lyöty, välillä taas ihan sekava olo. Sitten soitin lääkärille (kahden viikon kokeilun jälkeen) ja aloitettiin 3* 15 mg Opamoxia ja 1* 7.5 mg. Imovanea, Viime käytöstä yli kaksi vuotta. Kyllä sanoisin, että vanhoissa vara parempi. En tunne lääkkeiden käytöstä huonoa omatuntoa, sillä minulla on selkeä diagnoosi. Kyllähän fyysisesti sairaatkin syövät joskus kipuihinsa hirveät määrät esim. Panacodia (kodeiinia), Tramalia (morfiinin esiaste) yms. Ovat myös hyvin koukuttavia ja vaarallisia lääkkeitä. Hyvä lääkärisuhde on puolet toipumista, ja jos ei toipumista, niin ainakin turvaa.


    • jännnittäjä

      Niin no, mikä nyt normaalia onkaan. Mutta en voi mitään sille että huono omatunto iskee. Opamoxin vaikutuksen alaisena pystyn olemaan normaali itseni, ilman jännittämistä ja paniikkia. Toisaalta en enää edes tiedä minkälainen olen. Opamoxin jälkeen olen niin erilainen ihminen, mietin että sellainenko olisin ilman näitä vaivoja. Tahtoisin olla se ihminen myös ilman lääkkeitä.

      Yhdessä tärkeässä haastattelutilanteessa jouduin turvautumaan opamoxiin ja se meni erittäin hyvin, mutta olin pettynyt itseeni, kun en selvinnyt siitä ilman lääkkeitä. Tuntuu etten ansainnut sitä menestystä, koska olin lääkkeiden vaikutuksen alaisena, enkä "omana itsenäni".

      Aika monimutkaista, kun oma minuus on nyt aivan sekaisin, kun on nähnyt minkälainen ihminen olisin ilman näitä vaivoja, jotka kuitenkin miellän jo osaksi persoonaani.

    • XomapO

      Ei sillä ole merkitystä, onko vahva vai mikä lääke - ihmisestä puhutaan?

      Karkeesti 1/4 vuosisata Opamoxilla. Halusinko muuta kuin elämän?
      Mitä sain? Elämän? Tavallaan, mutta tänään lähes kiroan sen ajan...ne, ketkä kirjoittivat sitä - muiden lääkkeiden muassa.

      Syitä tuskaani lähdin etsimään, löysin sen vaan eipä se auttanut
      etenkään lähes 30 v jatkuneeseen riippuvuuteen. Enää se ei haittaa, ollaan jo pitä tie tallattu. Mä ja "oopperat"

      Voimia ja hienoa ettei enää siinä määrin tuuppasta vain bentsoja raasuille.

      • XomapO

        Että mulle muut bentsot ei auta.
        Sitä sillä ns. vahvuudella.
        Vrk-annokseni ois Farmacan mukaan letaali.


    • Höpönassukka

      Puoliintumisaika 4 tuntia, siki jää helposti koukkuun tuohon lääkkeeseen, siitä viimeisestä puolikkaasta on kaikkein vaikein päästä irti.

    • mirabella86

      toimii kyllä hyvin mutta siihen tulee TOSI äkkiä tottuminen ainakin minulla. muutaman tabun päästä ei enää tunnukaan missään se pelkkä yks tabu ja annosta pitäisi nostaa, mutta sehän sitten taas ei kannata.

      mitä tulee tuohon vaikutusaikaan, mullakin alkaa oikeastaan reilun 2h päästä täydellä teholla vaikuttaa.

    • Elämä takaisin

      Moikka!Voisiko joku kertoa miten selvisi vierotusoireista,kauanko ne kesti jne?Minulla ollut Opamox 6vuotta käytössä cipralex.Nämä siis ahdistus ja paniikkikoktauksiin,sitä ennen masennus.Masennuksesta selvitty.Mietin pystynkö ikinä elämään ilman lääkkeitä,ja nauttimaan elämästä "selvinpäin".Terapiassa olen käynyt useamman vuoden.Paniikkikohtauksia tulee edelleen,ei päivittäin,mutta riippuen elämän tilanteesta väsymyksestä,stressistä jne.Olen ollut työelämästä pois 8vuotta,koska tällä välin kolme lasta syntynyt ja hoitovapaalla vielä hetken.Kauhulla odotan töihinlähtöä..Siis näitä paniikkikohtauksia mietin.

      • Vastaus: E Takaisin

        Hei - vuosien käytön jälkeen saattaa joutua pienentelemään annoksia ennen lopetusta pitkäänkin, mutta ei se mikään sääntö ole. Ihmiset ovat erilaisia.
        Tiedä ihmisiä jotka lopettavat muutamissa viikoissa tai päivissä ilman mitään erikoisempia vieroitusoireita. Tietysti auttaa jos on ollut tapana pitää välipäiviä. Varovasti ja hissukseen oman olon mukaan.
        Parempi lääkkeitä on käyttää tarvittaessa kuin tavan vuoksi.


    • MichelleMe

      Mä käytän tota opamoxia kun tulee kova ahdistuskohtaus tai masennuskohtaus (15mg). Mä otan sitä esimerkiksi koulussa, ja se pistää mut ihan sekasin. Musta tulee semmonen rauhalline, omassa maassaan elelevä nainen ja en pysty keskittymään tarpeeksi ympäristööni. Sitten jonkun ajan päästä mulle tulee hirveän kylmä, ja ihan kamalan väsynyt. Se on ikävä juttu kun otan opamoxia kesken koulupäivän!

    • typyykkä

      Ahdistuneisuushäiriö todettiin ~2 vuotta sitten. Iltaisin itkusta ei tule loppua, ajatukset ahdistaa niin että se muuttuu jo fyysiseksi kivuksi rinnassa ja happea saa haukoa. Määrättiin Opamox 15mg jota otin puolikkaan. Olin tuolloin 16 vai jo 17, joten lääkärin ja vanhempien pelottelut riippuvuudesta tepsivät ja napsin sen puolikkaan tyyliin kerran viikossa. Auttoi todella!

      Olin puoli vuotta ilman, mutta samat oireet, tosin lievempinä tulivat takaisin. Uusi lääkäri kirjoitti saman lääkkeen mutta tällä kertaa otettavaksi 1-3 kertaa vuorokaudessa. Öö? Koin sen puolikkaan kerran viikossa tepsivän, enkä koskaan tuota suositeltua määrää ole ottanut. Nykyään tuntuu ettei tepsi enää ollenkaan. Ei auta nukahtamiseen eikä ahdistukseen.

      Kerran tyhmänä nappasin 3-4 tablettia naamaan, hyppäsin auton rattiin ja töihin. Samana aamuna olin tullut petetyksi ja fiilis oli kamala. Jotenkin oli pakko jaksaa lähteä töihin, mutta ei ehkä ollut fiksua. Olin koko päivän aivan sekaisin, koordinaatio ei ollut paras mahdollinen, olin kalpea ja silmätkin varmaan puoliummessa. Pahintahan tässä on se, että olen asiakaspalvelutyössä missä olen jatkuvasti ihmisten ympäröimänä.

      Huomenna on taas aika psykiatrille, pitääpä keskustella uudesta lääkkeestä tai Opamox 30mgrammasesta.

    • maanisd,,

      mulla opa.. toimii kun sitä ottaa harvemmin.. mut toi zopinox.. kele..

    • tuope

      Ihan ok lääke ahdistukseen,tipauttaa aika nopeasti unten maille.Mielestäni diapam on kuitenkin parempi,mutta kaikilla toimii eri tavalla.Lääkärit pihtaavat lääkettä,jos edes määräävät niin aina sen 15mg :D

    • hahah

      Opamox on just hyvä , loppui ahdistus n. 2 kuukauden jälkeen kokonaan tai sitten aivot alkoivat taas toimia normaalisti. Ei ollut kiva hikisenä pyöriä sängyssä. 1/4 auttoi ennen nukkumaanmenoa , sen jälkeen alkoi ottaa vähän enemmän nähdäkseen miten toimii ja kokeiltua kavereilla kun he syövät 2 kpl. Oli hauskaa , kiitos lääkäri.

    • yksilöindi

      mehän ollaan yksilöitä ja kelle sopii mikäkin. Sen olen ite vuosien saatossa huomannu. Diapam on klassikko ja se toimii minulle parhaiten. Voin ottaa 2- 10 mg ja joskus putkeen monta viikkoa. Ei juurikaan vieroitusoireita tai sivuvaikutuksia. Ainoa ongelma ettei lääkäri halua kirjoittaa. Ja nyt siis puhutaan edes kerran vuodessa aikuiselle ihmiselle joka käy säännöllisesti samalla lääkärillä kertomassa voimisiaan, työssäkäyvä jne. Ku tilastot ei näytä hyviltä jos liikaa kirjoittaa diapamia.

      Unettomuteen on määrätty ties mitä mutta mikään ei toimi minulle niinku diapam. Koska ahdistaa illalla tai yöllä niin lääke joka poistaa ahdistuksen auttaa nukahtamaan. Jostain syystä saan sivuoireita stellasta, ketipinorista, mirtazapinista nyt puhumattakaan. Melatoniini ei ole lääke eikä se poista ahdistusta joten siitä mitään hyötyä ole. Mistä unettomuus johtuu - siihen lääke!? Minulla se on ahdistus välillä jopa paniikkihäiriö. Serotoniinilääkkeellä sen saa pysymään aisoissa mutta välillä tarttee muutakin. Insomnia on oikea sairaus!
      Jostain syystä kukaan ei ole määrännyt minulle tenoxia mutta olen kyllä kokeillut pari kertaa ku sain yheltä sekakäyttäjältä. En muista millejä mutta kyllä se aika lailla viihdekäyttö-lääkkeeltä tuntu. Stellakin on ihan hupaisa mutta siihen totun ihan älyttömän nopeesti, eli viikossa. Tätä ei minulle vaan jostain syystä tapahdu pameista. mene ja tiedä. Jostain syystä lääkärit antavat mieluummin opamoxia ku diapamia. Opamoxia en voisi ottaa joka pv sillä se väsytää, hiostuttaa ei ole ihan voittajaolo seuraavana päivänä. Se on minulla hidas eli pitää ottaa pari tuntia ennen ku haluaa nukahtaa. Mutta on se parempi ku ei mikään ja siitäkään en saa mitään hirveitä vieroitusoireita. Niin se sekakäyttäjä jonka mainitsin, silläkään ei opamox 15 mg tunnu missään edes kaljottelun yhteydessä. Mutta silläkin toimii 10 mg diapamia, joskus jopa 5 milliä jos ei ota yhtään kaljaa eikä ole kankkunen.

      • kestovitutuskettunen

        niin joo. Kyllä mulle sairasloma kelpaisi bentsojen sijasta. idioottilääkärit vaan haluaisvat syöttää kaiken maailman psyykelääkkeitä triptyliä, ketipinoria, cipralexia 20 mg, mirtazapinia unihäiriöihin. Tähän se huumehörhöily on menny. jos ei ole todettu mitään mielisairautta, believe me on kaiken maailman formuläärit täytetty ja psykiatrit haastatellu mitään diagnoosia ei oo muuta ku keskivaikea masennus ja sehän on ohimenevää ei mikän jatkuva tila. Eli ei mun mielestä pidä antaa skitsojen ja psykedeelisten lääkkeitä ihmiselle joka on vaan masentunut ja väsynyt, pettynyt elämään. Bentsot nyt edes vähän piristäis. Nuo psyykelääkkeet hajoittavat heti oitis pääni eikä niistä mitään hyvää seuraa joten en enää ota! Burnoutti ku ei ole virallinen sairaus nii ei voi saada sairauslomaa sillä syyllä eikä käypää hoitoa ole. Näin sanoo ainakin mun työpaikkalääkärit!


      • kestovitutuskettunen
        kestovitutuskettunen kirjoitti:

        niin joo. Kyllä mulle sairasloma kelpaisi bentsojen sijasta. idioottilääkärit vaan haluaisvat syöttää kaiken maailman psyykelääkkeitä triptyliä, ketipinoria, cipralexia 20 mg, mirtazapinia unihäiriöihin. Tähän se huumehörhöily on menny. jos ei ole todettu mitään mielisairautta, believe me on kaiken maailman formuläärit täytetty ja psykiatrit haastatellu mitään diagnoosia ei oo muuta ku keskivaikea masennus ja sehän on ohimenevää ei mikän jatkuva tila. Eli ei mun mielestä pidä antaa skitsojen ja psykedeelisten lääkkeitä ihmiselle joka on vaan masentunut ja väsynyt, pettynyt elämään. Bentsot nyt edes vähän piristäis. Nuo psyykelääkkeet hajoittavat heti oitis pääni eikä niistä mitään hyvää seuraa joten en enää ota! Burnoutti ku ei ole virallinen sairaus nii ei voi saada sairauslomaa sillä syyllä eikä käypää hoitoa ole. Näin sanoo ainakin mun työpaikkalääkärit!

        nii eikä kukaan pane minua joten hoitovapaalle en ole päässy! Onnea vaan työelämään "elämä takaisin". Hiukkasen mietyttäis minua saada tässä tilassa cipralexia ja opamoxia vetäessa lapsia. ... Äly hoi?!?


    • Yökauhu

      Minulle lääkäri määräsi juuri Obamox 15mg kuurin. Syy yölliset kauhukohtaukset. Minula ei ole psyykkisiä ongelmia, nukahdan helöposti, mutta auta armias kun olen nukkunut pari tuntia. Sitten herään kauhuntunteeseen ja aamulla väsy vaikka olisi ns. nukkunut 10 tuntia. Eli kyllä tätä määrätään aika moneenkin vaivaan.

      Kokeillaan...

    • kkkkkkkkkkkklöö

      Obamox 15 mg. Kerran pari kuukaudessa, jos ei meinaa tulla uni klo 3 mennessä.
      Otan puolikkaan tai kolmasosan ja se riittää saamaan unen alle puolessa tunnissa - aina.

    • Hei pillerin syöjät

      Lisää lääkärin kirjoittamaa asiantuntijatietoa saatte www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

    • lääkekoekani

      Hyvä ystäväni on nyt syönyt 2007 vuodesta lähtien näitä virallisia masennuslääkkeitä ja neuroleptejä pahaan ahdistukseen ja masennukseen. Eipä ole enää ahdistusta, mutta eipä ole muutakaan. Ylä ja alakerrassa ei juurikaan liiku nykyään yhtään mitään, ulkoisesti muistuttaa zombimaista haamua jolla on 24H vuorokaudessa se yksi ja sama "mikään ei kiinnosta ja tunnu miltään" ilme päällä, nukkuu 15 tuntia vuorokaudessa. Tasaisella alpratsolaami-depot unilääke tarvittaessa lääkityksellä tilanne olisi aivan toinen, elämänhalu ja fiilikset työkyky todennäköisesti tallella. Katotaan nyt onko mitään enää pelastettavissa kun varasin varkain ajan alan asiantuntijalta, mennään yhdessä keskustelemaan aiheesta (tai siis minä keskustelen pää-asiassa) Jos korruptio ja jeesustelu on tehnyt tähänkin psykiatriin tehtävänsä niin pahalta näyttää.

    • wd

      30 mg opamoxia otan pahaan ahdistukseen, amulla 75 mg venlafaxiinia ja illalla 25 mg levozinia.
      Opaa tosiaan otan akuuttiin ahdistukseen ja se helpotta oloani, joka päivä en sitä käytä, vaan ainoastaan tarvittaessa.
      imovane oli edellinen unilääkkeeni mut psyki halus vaihtaa sen levoon.

    • zompina pompin

      Niin, sehän on erittäin järkevää olla levozin-koomassa, saati käyttää hyvää ja pelkästään unilääkkeeksi tarkoitettua imovanea. Muista onnitella itseäsi ja varsinkin psykiatriasi.

    • Lähihoitaja, sahu

      En ole itse käyttänyt opamoxia, mutta tässä tietoa opamoxista.

      1. MITÄ OPAMOX ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN

      Opamoxin vaikuttava aine oksatsepaami kuuluu bentsodiatsepiineihin, jotka ovat keskushermostoon vaikuttavia lääkeaineita. Pieninä annoksina oksatsepaami vähentää ahdistusta ja tuskaisuutta, suuremmat annokset saavat aikaan lihasten rentoutumisen sekä edistävät uneen vaipumista tai unen jatkumista.

      Opamoxin käyttöaiheet:

      Opamoxia käytetään ahdistuneisuuden, jännitys- ja pelkotilojen sekä unettomuuden hoitoon.

      Sitä voidaan käyttää myös psykoottisissa tiloissa ja vaikeissa depressioissa yhdessä psykoosi- ja masennuslääkkeiden kanssa.

      2. ENNEN KUIN KÄYTÄT OPAMOXIA

      Älä käytä Opamoxia, jos:

      - sinulla on todettu myasthenia gravis (lihasheikkoutta aiheuttava sairaus)

      - sinulla on pitkittyneitä unenaikaisia hengityskatkoksia (uniapnea)

      - sinulla on todettu vaikea hengityksen vajaatoiminta

      - olet yliherkkä (allerginen) oksatsepaamille tai jollekin muulle bentsodiatsepiinille, tai jollekin muulle Opamox-tablettien aineosalle.

      Ole erityisen varovainen Opamoxin suhteen

      Neuvottele lääkärin kanssa lääkkeen käytöstä, jos sinulla:

      - on todettu maksakirroosi

      - on tai on ollut päihdeongelma (alkoholi-, lääke- tai huumausaineriippuvuus).

      Opamoxia ei tule käyttää ainoana lääkkeenä psykoosin tai masennuksen hoidossa.

      Muiden lääkevalmisteiden samanaikainen käyttö

      Kerro lääkärille kaikista käytössäsi olevista lääkkeistä. Tämä koskee sekä reseptilääkkeitä että ilman reseptiä saatavia lääkkeitä, rohdosvalmisteita ja luontaistuotteita. Muista myös mainita, jos olet äskettäin käyttänyt jotain lääkettä.

      Joidenkin lääkkeiden vaikutus saattaa muuttua tai ne saattavat muuttaa Opamoxin vaikutusta, jos niitä käytetään samanaikaisesti. Tällöin lääkäri saattaa muuttaa lääkitystäsi tai annostusohjeita.

      Tällaisia lääkkeitä ovat:

      · unilääkkeet

      · masennuslääkkeet

      · psykoosilääkkeet

      · epilepsialääkkeet

      · väsyttävät antihistamiinit

      · voimakkaat keskushermoston kautta vaikuttavat kipulääkkeet

      · sisapridi (mahalääke).

      Muista mainita Opamoxin käytöstä seuraavien lääkärissä käyntien yhteydessä.

      Opamoxin käyttö ruuan ja juoman kanssa Lääkkeen voi ottaa joko tyhjään mahaan tai ruokailun yhteydessä.

      Opamox-hoidon aikana ei saa käyttää alkoholia, koska oksatsepaami ja alkoholi voimistavat toistensa vaikutusta.

      Raskaus ja imetys

      Raskauden tai imetyksen aikana ei tule käyttää mitään lääkkeitä neuvottelematta ensin lääkärin tai apteekin kanssa. Ota yhteys lääkäriin jos epäilet olevasi raskaana tai suunnittelet raskautta.

      Ajaminen ja koneiden käyttö

      Opamox heikentää suorituskykyä liikenteessä ja erityistä tarkkaavaisuutta vaativissa tehtävissä erityisesti hoidon alussa, joten autolla ajoa ja koneiden käyttöä tulee välttää.

      Kun Opamoxia käytetään unilääkkeenä, on nukuttava riittävästi. Opamox saattaa silti aiheuttaa uneliaisuutta seuraavana päivänä ja heikentää reaktiokykyä.

      Tärkeää tietoa Opamoxin sisältämistä aineista

      Valmiste sisältää laktoosia 57 mg (15 mg:n tabletti), 114 mg (30 mg:n tabletti) tai 103 mg (50 mg:n tabletti). Jos lääkärisi on kertonut, etteivät jotkut sokerit sovi sinulle, keskustele lääkärisi kanssa ennen tämän lääkevalmisteen ottamista.

      3. MITEN OPAMOXIA KÄYTETÄÄN

      Ota Opamoxia juuri sen verran kuin lääkärisi on määrännyt. Tarkista lääkäriltäsi tai apteekistasi, mikäli olet epävarma.

      Opamox-lääkemääräystä ei voi uusia puhelimitse.

      • Sama lh, sahu

        Tärkeää!

        Opamoxin hoitojakson on oltava mahdollisimman lyhyt, koska lääkkeen pitkäaikainen käyttö heikentää sen tehoa ja altistaa tottumiselle ja riippuvuudelle. Unettomuuden hoidossa lääkityksen kesto tulisi rajoittaa muutamasta päivästä kahteen viikkoon, kuitenkin enintään neljään viikkoon, johon sisältyy lääkityksen asteittainen lopettaminen. Ahdistuneisuuden hoidossa lääkitys voi kestää korkeintaan 8–12 viikkoa, johon sisältyy lääkkeen asteittainen lopettaminen.

        Jos käytät Opamoxia unilääkkeenä, varmista, että voit nukkua ilman häiriöitä 7 – 8 tunnin yöunet.

        Jos otat enemmän Opamoxia kuin sinun pitäisi

        Ota välittömästi yhteys lääkäriin tai Myrkytystietokeskukseen (puh. 09 – 471 977), jos otat (tai joku muu ottaa) vahingossa liian suuren annoksen lääkettä. Ensiapuna tulee antaa lääkehiiltä, jos potilas on tajuissaan.

        Jos unohdat ottaa Opamoxia

        Ota unohtunut annos niin pian kuin mahdollista. Jos seuraavan annoksen ajankohta on lähellä, jätä unohtunut annos ottamatta. Älä koskaan ota kaksinkertaista annosta tai kahta annosta peräkkäin.

        Varmista ennen lomalle tai matkalle lähtöä, että sinulla on lääkettä tarpeeksi.

        Jos lopetat Opamoxin käytön

        Pitkäaikaista oksatsepaamihoitoa ei saa lopettaa yhtäkkisesti, vaan annostusta on pienennettävä vähitellen. Hoidon äkillinen keskeyttäminen voi aiheuttaa vieroitusoireita, kuten ahdistuneisuutta, unettomuutta ja kouristuksia.

        Opamox-hoidon äkillinen lopettaminen voi myös ohimenevästi pahentaa unettomuutta ja ahdistuneisuutta (ns. rebound-ilmiö). Lisäksi voi esiintyä mielialan vaihteluja ja levottomuutta. Tämän välttämiseksi tulee annosta pienentää ja lääkitys lopettaa vähitellen.

        4. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

        Kuten kaikki lääkkeet, myös Opamox voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

        Oksatsepaamin tavallisin haittavaikutus on väsymys/uneliaisuus, johon voi liittyä koordinaatiohäiriöitä, tarkkaavaisuuden vähenemistä, tunne-elämysten latistumista ja sekavuutta. Väsyttävä vaikutus on yleinen erityisesti vanhuksilla. Haittavaikutukset ovat annoksesta riippuvia, voimakkaimmillaan hoidon alussa, ja vähenevät yleensä annosta pienennettäessä. Jatkuva käyttö aiheuttaa riippuvuutta ja heikentää lääkkeen tehoa.

        Myös muistihäiriöitä, haparointia, lihasheikkoutta, huimausta ja päänsärkyä voi ilmetä.

        Harvinaisia haittavaikutuksia ovat verenpaineen lasku, verenkuvan muutokset, mahavaivat, ihottumat, virtsaumpi, suun kuivuminen, ja sukupuolivietin muutokset.

        Iäkkäillä tai muuten heikkokuntoisilla henkilöillä voi harvinaisena haittavaikutuksena ilmetä joskus levottomuutta, ärtyneisyyttä, aggressiivisuutta, harhaluuloja, painajaisia, harhoja ja epätarkoituksenmukaista käytöstä. Tällaisessa tapauksessa ottakaa yhteys lääkäriin.

        Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä selosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärillesi tai apteekkiin.

        5. OPAMOXIN SÄILYTTÄMINEN

        Säilytä huoneenlämmössä (15–25 °C).

        Ei lasten ulottuville eikä näkyville.

        Lääkettä ei tule käyttää pakkaukseen merkityn ajankohdan jälkeen.

        Lääkkeitä ei tule heittää viemäriin eikä hävittää talousjätteiden mukana. Kysy käyttämättömien lääkkeiden hävittämisestä apteekista. Näin menetellen suojelet luontoa.

        6. MUUTA TIETOA

        Mitä Opamox sisältää

        - Vaikuttava aine on oksatsepaami, jota on 15, 30 tai 50 mg yhdessä tabletissa.

        - Muut aineet ovat laktoosimonohydraatti, maissitärkkelys, liivate, talkki ja magnesiumstearaatti.

        Lääkevalmisteen kuvaus ja pakkauskoot

        Opamox on valkoinen tai melkein valkoinen, päällystämätön, tasainen, viistoreunainen, jakouurteellinen tabletti, mitat: 6,9–7,3 mm (15 mg tabletti) tai 8,9–9,3 mm (30 mg ja 50 mg tabletti).

        Pakkauskoot: 30 ja 100 tablettia.


    • kipuongelmia

      Vaarattomin käyttämäni lääke. Tehokas jännityskipuihin ja unettomuuteen oikein käytettynä.

    • piinapenkki91

      Minulle on varattu aika kahden viikon päähän lääkärille 4 vuotta kestäneen paniikkihäiriön takia... Olen yrittänyt ottaa selkoa näistä lääkkeistä, mitä siihen voisi määrätä, koska suoraansanoen olen aika pelokas syömään lääkkeitä.

      Tuo sivuvaikutuksena tuleva sekava olo kuulostaa aika pahalta, lähinnä siltä että mulla se lisäisi paniikkia kun en pysty itseäni hallitsemaan täysin...?

      • kiva lääke

        Jos sinulle bentsoja määrätään niin Opamox on todennäköisin vaihtoehto. On myös mahdollista että lääkäri määrää ihan paskoja betasalpaajia tai SSRI-roskaa joista ei ole mitään apua mihinkään.

        Jos kuta kuinkin noudatat ohjeannosta niin ei tule sekavuutta. Opamoxista tulee raukea ja miellyttävä olotila, ainakin aluksi mutta toleranssi kasvaa valitettavan nopeasti ja sitten pitää nostaa annosta joko omin päin tai lekurin kanssa yhteistyössä.

        Apteekissa sinulle määrätty Opamox mahdollisesti vaihdetaan halvempaan rinnakkaisvalmisteeseen eli Oxaminiin mutta samaa ainettahan se on ja ajaa asiansa ihan yhtä hyvin. Bentsojen yksi hyvä puoli on että ne ovat varsin edullisia lääkkeitä eli ei tule isoja kuluja jos kuitenkin jostakin syystä haluat pitäytyä Opamoxissa.


      • Joopee
        kiva lääke kirjoitti:

        Jos sinulle bentsoja määrätään niin Opamox on todennäköisin vaihtoehto. On myös mahdollista että lääkäri määrää ihan paskoja betasalpaajia tai SSRI-roskaa joista ei ole mitään apua mihinkään.

        Jos kuta kuinkin noudatat ohjeannosta niin ei tule sekavuutta. Opamoxista tulee raukea ja miellyttävä olotila, ainakin aluksi mutta toleranssi kasvaa valitettavan nopeasti ja sitten pitää nostaa annosta joko omin päin tai lekurin kanssa yhteistyössä.

        Apteekissa sinulle määrätty Opamox mahdollisesti vaihdetaan halvempaan rinnakkaisvalmisteeseen eli Oxaminiin mutta samaa ainettahan se on ja ajaa asiansa ihan yhtä hyvin. Bentsojen yksi hyvä puoli on että ne ovat varsin edullisia lääkkeitä eli ei tule isoja kuluja jos kuitenkin jostakin syystä haluat pitäytyä Opamoxissa.

        Miten nii paskaa beetasalpaajaa? EI ollu minun kohdallani. SSRI-roskaa? Ei ollut minun kohdallani.


      • Näin on
        Joopee kirjoitti:

        Miten nii paskaa beetasalpaajaa? EI ollu minun kohdallani. SSRI-roskaa? Ei ollut minun kohdallani.

        Betasalpaaja,verenpainelääke!


    • hassuklovni

      Minulle määrättiin aluksi diapam 5mg lääke. Se vaihdettiin opamox 15 milliseen. Tunsin olevani pamisti kun minulla meni 2 kertaa viikossa puolikas. Nyt on kymmenisen vuotta kulunut ja minulla menee tuota 15 millistä 3,5 kappaletta päivässä. Otan aina puolikkaan kerralla. En edes roskista vie ennen kuin olen ottanut 2 tai 3 puolikasta. Kauppaan pystyn menemään kun olen ottanut 5 puolikasta. Minulle on määrätty 1-3 kpl saa mennä päivässä ahdistukseen. Apteekista kuitenkin saa tuota 25 päivän välein joten juuri pärjään.

    • Hei haloo

      Joopa joo.

      Kovasti viisaita ihmisiä täällä. Varsinkin ne, joiden ei tarvitse elää bentsoojen kanssa.

      Kas kun ei ole ihan tämä oam Suoli24 "Nuori lääkäri" täällä v*ttuilemassa.

      Elämistähän se vain on elettävä Opamoxin tms kanssa. Opamox on lievin , Diapam on n tupla. Xanoreista ei voi edes puhua, samaa p*/skaa kuin heroiini.

      Olen käyttänyt Opamoxia n parikymmentä vuotta, ihan lääkerien ja varsinkijn psykiatren avulla. Entäs sitten? Olisiko valtio ja kaupunki sen sijaan säästänyt hoitanut kaksi lastani, mikähän lie halvempi?

      Kuitenkin olen tehnyt ja vieläpä erittäin hyvin työni, maksanut omat veroni, jopa joidenkin liimatukkien , sniffaajien, mudiaisten yms lisäksi omien lasteni päivähoidot, harrastukset, peruskoulun jälkeen koulutus.

      Tästä v*tun hyvästä saan siitä turpiin, että olen mielestäni hoitanut VAIN oman osani niin valtiolle, kunnille melkoiselle määrälle "niista mädänneistä", jotka myös ovat tähän asti nauttineet ja jonka te ja minä todennäköisesti eteenkin päin maksamme sitä "ikuista eläkettä" vai miksi sitä nykyään sanotaan, ehkä Vihreiden Niinistö osaa kertoa paremmin.

      Minäkin maksan edelleen itseni ja elätän monta muutakin.

      Onko se sitten väärin, vaikka käytän edelleen bentsoa, pysyn kasassa enkä kerjää muita ihmisiä tai valtiota/kuntaa/kaupunkia

      Hei Haloo!!

    • dadalife1

      vitun mukavaa joskus heittää bissen kans huiviin joku 4-8 opamoxia.. tulee rento fiilis, kuhan ei vaan viinan kans ota. Elämää ei sen enempää.. mitä välii sil on jos joku riippuvaiseks jäää? onpahan ainakin hauska riippuvuus vitun aasit mua vituttaa lukee teiän kukkahattutätien kirjotuksii! Voiskin täst lähtee hakee kaverilta muutaman xanorin naamariin ja alkosta pulllo viiniä

    • sillleeesti

      Opmaxia saa nykyään tosi harvoin.. kivat sulle

    • opamox_on_vitunhyvää

      otettii äskö frendien kaa ja vittu lähti hanskast ! on pehmee meno ja lihaksist lähti tunto..:D jumalauta tää vaikuttaa nopeesti:D ja vedettii hiema kirkasta ja nyt alkaa jo kirjottamine tuntuu vaikeelta:D okei joo kannattaa vetää oikeesti, tää on vitun kivaa :DDDDDD!!!!!!!!!!!

    • Tulin etsimään ketjuja kun olen lopettamassa rauhoittavaa, ja juurikin tätä lääkettä, se vaihdettiin apteekissa oxepamista opamoxiin kun ensimmäistä ei enää valmisteta. Edelle teille pojat, mä vaan sanon varoituksen sanan että elkää jatkako tuota. Löydätte itsenne vielä 20 vuoden päästä rauhoittava purkki kourassa miettimästä mikä meni vikaan. Ja kadutte ensimmäisen pillerin ottamista.

      Kyllähän nämä "auttaa", mutta vain hetken. Mä aijon alkaa yrittää selvitä elämästä ilman rauhoittavia. Luulen että tulen paljon rikkaammaksi kun tämä lääkehelvetin tien loppu häämöttää.

      • Opamoksiskaan

        Valitettavaa, että Opamoxia ja bentsoja käytetään noin hupitarkoitukseen ja viihdekäyttöön koska on olemassa ihmisiä joka oikeasti tarvitsevat niitä muuhun. Itse olen joutunut käyttämään ja ihan syystä. Syytä on turha selittää ihmisille jotka eivät itse tajua miltä toisesta voi tuntua. Väärinkäyttäjät pilaavat vain lääkkeen maineen ja hankaloittaa lääkäreiden työtä. Totta on, että ne koukuttaa, mutta ei niitä tohtorit todellakaan määrää joka päivä käytettäväksi muutakuin äärim.tapauksissa. Kaikki täällä mainitut ongelmat eivät johdu suoraan lääkkeestä vaan sen VÄÄRINKÄYTÖSTÄ! Osa joutuu kuitenkin sitä käyttämään muutenkin kuin lääkekoukun takia.


      • Opamoksiskaan kirjoitti:

        Valitettavaa, että Opamoxia ja bentsoja käytetään noin hupitarkoitukseen ja viihdekäyttöön koska on olemassa ihmisiä joka oikeasti tarvitsevat niitä muuhun. Itse olen joutunut käyttämään ja ihan syystä. Syytä on turha selittää ihmisille jotka eivät itse tajua miltä toisesta voi tuntua. Väärinkäyttäjät pilaavat vain lääkkeen maineen ja hankaloittaa lääkäreiden työtä. Totta on, että ne koukuttaa, mutta ei niitä tohtorit todellakaan määrää joka päivä käytettäväksi muutakuin äärim.tapauksissa. Kaikki täällä mainitut ongelmat eivät johdu suoraan lääkkeestä vaan sen VÄÄRINKÄYTÖSTÄ! Osa joutuu kuitenkin sitä käyttämään muutenkin kuin lääkekoukun takia.

        Mä haluaisin syödä tuota loppuelämän koska olen jo niin koukussa siihen vaikka en ole sitä väärinkäyttänyt vaan ottanut sitä kovaan ahdistukseeni että eroon yrittäminen saa vain aikaan pahempaa ja siitä kärsii lähipiiri. Vain tuolla lääkkeellä pystyn elämään ja hoitamaan arjen rutiinit.


      • Oxazepam
        Opamoksiskaan kirjoitti:

        Valitettavaa, että Opamoxia ja bentsoja käytetään noin hupitarkoitukseen ja viihdekäyttöön koska on olemassa ihmisiä joka oikeasti tarvitsevat niitä muuhun. Itse olen joutunut käyttämään ja ihan syystä. Syytä on turha selittää ihmisille jotka eivät itse tajua miltä toisesta voi tuntua. Väärinkäyttäjät pilaavat vain lääkkeen maineen ja hankaloittaa lääkäreiden työtä. Totta on, että ne koukuttaa, mutta ei niitä tohtorit todellakaan määrää joka päivä käytettäväksi muutakuin äärim.tapauksissa. Kaikki täällä mainitut ongelmat eivät johdu suoraan lääkkeestä vaan sen VÄÄRINKÄYTÖSTÄ! Osa joutuu kuitenkin sitä käyttämään muutenkin kuin lääkekoukun takia.

        Ja aiheuttavat ne lääkärien niin mielellään tyrkyttämät SSRI- ja SNRI-lääkkeet yhtä lailla vieroitusoireita ja pahoja sellaisia, plus muut haittavaikutukset päälle. Niistä nyt ei vain mielellään lääkärit puhu, bentsojen pahoista puolista kyllä jaksetaan aina muistuttaa.

        T. venlafaksiini-vieroitushelvetin läpikäynyt


    • Heips3

      Kiitos ketjusta. Sain lääkettä taskun pohjalle siltä varalta, että panikoin ruuhkassa, juutun hissiin tai en saa ovea auki tai kurkku turpoaa flunssassa niin, etten saa henkeä tai rillit hajoavat tai herään säkkipimeään tai metro juuttuu asemien välille.. joten tuskinpa tässä riippuvuutta syntyy. Yritän muutenkin välttää ahtaita paikkoja.

      • benzos

        ^ Jos päivittäin käytät koukku syntyy ennen kuin huomaatkaan. Äärimmäistä varovaisuutta bentsojen kanssa.


    • mooquu

      kirjottaako lääkärit noita helposti?

      • moxi

        Minulla auttaa. Ajoittain tulee paha ahdustuskohtaus johon otan 15mg. Ahdistus helpottaa ja olo on normaali. Ei siis kevyt, leppoisa tai pumpulinen olo, vaan töysin normaali. Jos on murhe, oystyn käsittelemään sitä järkevämmin, jos on hauskaa nauran asioille itse, en "huumattuna".


    • opamox
    • Akankuvatus

      Sain sairaalassa syöpäleikkauksen yhteydessä Diapamin ja heräämisen jälkeen näin itsensä Visukintun unessa, aika pelottavaa, sillä oli rietas ilme ja näytti siltä, että yrittää nielaista minut, mutta mä vaan toistelin psalmia 23 että vaikka mie vajeltaisin pimmeessä luaksossa, en pelekeisi mittään pahho, en ies sitä itttiään paholaista. Sitten kotona kiputiloihin leikkauksen jälkeen Opamoxia, että ei ahdistaisi ja pystyisi nukahtamaan. Lääkäri oli määrännyt 3x1 tabl. päivässä vahvuudelta 30 mg per tabu. Onneksi olin niin viisas että puolitin tapletin ja otin illalla vain yhden ennen nukkumaan menoa. Otin niitä viikon jotta leikkauksen jälkeinen paha oli helpottaisi. No pienensin Opamoksia sitten neljäsosatablettiin ja viimeinen yö ilman sitä ja taas näin päättömiä unia, kuten itseni koskessa ja toisessa unessa jossain kiitämässä vuoristoradalla tai taivaan sinessä... Ja kolmas vieroitusuni oli kolmannen Taxotere sytostaattihoidon jälkeen, että olin jollain avaruusaluksen laskeutumiskohdalla ja siinä oli renkaan sisällä kolme rengasta ja seisoin renkaalla ja alas tuli valkoinen alien ja minä pussasin sitä alienia kasvoihin. Huh, miltä tuntui mutta onneksi heräsin ja mietin: onneksi oli vain unta. Siirryin Tri Tolosen Melatonin-tapletteihin, eli illalla otan yhden ja aamuyöstä toisen ja nukun kuin enkeli, tosin päätä särkee aamulla, joten sekään ei taida pitempään olla hyvä vaihtoehto ja päivällä juttelen ihan hassuja ja naureskelen. Onko tässä laitaa? Vielä on muutama Opamox tapu tallella seuraavien sytostaattihoitojen (CEF) aiheuttamien 7-9 jälkeisen yökukkumisten tasoittamiseen, vai pitäisikö tyytyä Melatonin-luontaispillereihin? Oon umpikujassa tässä mutta en toivoton kai...

    • lottamaria2

      no yhdelle sopii yks ja toiselle toinen ,
      niihän se menöö kaikis lääkkeis!!

      • En ole opamoksiskaan...

        Juuri näin. Itselläni on auttanut. Ketuttaa kun lääkkeiden väärinkäyttäjien mukaan leimataan esim. Opamoxin käyttäjiä. Itselläni ei ole koukuttanut, mutta joku muu ehkä koukkuuntuu. Vuoden syönyt ahdistukseen ( syystä ). Pystyy olemaan ilmankin, mutta on hyvä olla pari mukana jos tuntuu siltä, että sekoaa. Lääkkeet toimii ihmisillä erilailla. Minulle ollut ok.


    • ui9p

      Opamox oikein käytettynä on toimiva lääke, sain siitä avun ja ei ole tarvinnut syödä niitä enää viimeiseen 1,5vuoteen.

    • teno normi

      Tenoxilla oli ennen rinnakkaisvalmiste Normison, onkohan se enää markkinoilla?

      Oli huomattavasti parempi, koska kellertävän läpinäkyvän kuulan sisällä oli lääke nestemäisenä. Vaikutus alkoi nopeasti.

      Saako vielä!

      • 1515

        Ei ole enää markkinoilla.


    • uppi3

      Up

    • mietin että

      kuinkahan helposti alle 18 vuotias paniikkihäiriöstä ja sos. tilanteiden pelosta kärsivä nuori voisi saada oapmoxit, kun on kokeiltu SSRI-lääkkeitä ja ei ole apua ollut niistä?

      • kuinka vaikeaa

        riippu kuinka paha sinun paniikki ja sos tilanteiden pelot on? jos et pysty käymään töissä tai koulussa tai edes kaupassa tai et voi viettää aikaa muutaku itsesi kanssa niin silloin luultavasti saat. muuten ei kyllä irtoa muutaku lääkärin vittuilut ja joku neurolepti lääkitys!


      • Wiwian
        kuinka vaikeaa kirjoitti:

        riippu kuinka paha sinun paniikki ja sos tilanteiden pelot on? jos et pysty käymään töissä tai koulussa tai edes kaupassa tai et voi viettää aikaa muutaku itsesi kanssa niin silloin luultavasti saat. muuten ei kyllä irtoa muutaku lääkärin vittuilut ja joku neurolepti lääkitys!

        Omalla kohdalla eivät bentsot tehoa millään tavalla. Turhaan kirjoittelevat reseptejään minulle. Poltan jointin silloin tällöin ja toimii! Lääkitykseni on Abilify 15mg sekä Ketpinor 200mg ja sairastan kaksisuuntaista. Sairaus on pysynyt kurissa ja toimin normaalisti,


    • Nyt on Opa

      Sain tänään Opamoxia paniikkihäiriöön ja hyperventilointiin. Otin illalla klo 19:30 kokonaisen napin kun alkoi henkeä ahdistaa ja paniikki iskeä. Noin. Klo 20:30 alkoi tulla taivaallinen helpotuksen olo. Henkeä ei ahdistanut, ajatusmaailma muuttui positiiviseksi ja muutenkin ok fiilis. Toimii siis mulla hyvin, vähän ehkä huimaa. Toivottavasti koukkua ei synny...

    • Minäääää

      Vieläkö jollain kokemuksia?

    • kumpiko

      Otin vuosikausia 15 mg illalla Opamoxia., nukuin hyvin eikä toleranssi lisääntynyt.
      Sitten päätin lopettaa, pari viikkoa otin illalla puolikkaan ja sitten lopetin kokonaan. Ei minulle tullut riippuvuutta kuin korkeintaan henkinen, kuvitteli että ei saa nukuttua ilman.
      En ole taipuvainen riippuvuuksiin, tupakkaa poltin silloin tällöin sitten lopetin kokonaan ilman haittavaikutuksia. Viiniä olen naukkaillut noin pullollisen viikonloppuna, sekin on vähitellen jäänyt lähes kokonaan.
      En silti suosittele opamoxia jos on alkoholiongelma, eräs tuttavani vaihtoi alkon tuotteet pameihin, on nyt niihin tukevasti koukussa.

    • rekkaralliintaas

      minulla oli aika pitkään tapana ottaa 10 mg Opa ja puoli pulloa Tapio-viinaa, toimi erittäin hyvin unilääkkeeksi, sain nukuttua ja työstressi ei haitannut unia ja pääsi aamulla autolla liikkeelle ihan hyvin
      alkoi vaan mennä maha sekaisin niin piti jättää tämä toimiva combo
      nyt olen etsiskellyt uutta rentouttajaa illaksi, pelkkä viina haittaa aamun autoilua

    • opmoxiajamuuta

      Opamoxia sain venlafaxininaloittamisenyhteydessä. Syy, työuupumus ja en tahtonut sairaslomaa. Opamox autoi tössä sietämiseen ja sitten alvkoi venlat vaikuttaan. Siihen tilanteeseen täydellinen. Opamox illalla saa minut jääkaapille ja nälkäiseksi, joten pieni annos päivällä ok. Sitten lopetin kun venlat tehosi. Ei lopettamisongelmaa, unilääkkeeksi varmasti huono kun herää nälkään. Venlojen lopettaminen sitten olikin "kivaa". Viikko meni huonosti, sitten helpottaa pikkuhiljaa mut oikeesti helpottaa, helpottaa vain niin hitaasti, että pitkää pinnaa. Tahdonvoima on tärkeä. Nyt on venlat ja opamoxit mennyttä elämää ja "kuivilla" ollaan. Burnoutista selvitty. kaikee hyvää kaikille!!!

    • miidountnou

      Jos ottaa klo 13-14 aikaan iltapäivällä 1/4 Oxamin 15 mg:n pilleristä, voiko ottaa klo 22 yöksi Zopinox 7,5 mg ?
      Ilman pahoja vaikutuksia siis.
      Kauanko 4 mg muru Oxaminia on veressä ?

    • rtrt

      Oxamin on aika pitkään veressä. Puoliintumisaika on jopa 20 tuntia ?

    • kedfkjnjfn

      hei te ihanat benzo-ihmiset...suosittelen heroiinia teille...siitä tulee ihana olo...

    • höög

      *Nosto* unilääkkeistä kysyville erik. Opamox. Pitkä ketju. Paljon kokemuksia.

    • Anonyymi

      Itsellä oli ensi lääkkeenä kun ahdistushäiriö. Nykyään on purkki aina varalla. Käytin 3 kk joka päivä 30-90 mg päivässä. Ei ongelmia vähentää. Nykyään silloin tällöin illalla juurikin silloin kuin pari yötä mennyt asiota märehtien unen saamiseen. On itselle hyvä lääke tuohon. Alkaa vaikuttaa 1-2 tuntia ottamisen jälkeen.

    • Anonyymi

      Olen muutamia päiviä käyttänyt Opamoxia päivällä, uneen olen käyttänyt jo pidempään. Minulle riittää 1/4 pilleristä, siis 15 mg pilleristä, poistamaan kovat ahdistusoireet. Haittana kuitenkin se, että pilleri vetäsee mut niin rennoksi, että joudun useamman tunnin päivästä vaan lötköttelemään vaaka-asennossa, nukkua ei tarvitse, mutta koomaan muuten vain. Onko tämä voimakas väsymys vain aloitusoire? Suunnitelmissani ei ole kyllä jatkaa lääkkeen käyttöä kuin pahimman yli, joka toivottavasti ei kestä pitkään. Mietin nyt että kannattaako ottaa ollenkaan jos tuo väsyttävä vaikutus vie tehon päivästä. Tietty jos ahdistusioreet jatkuvat niin pahana kuin ovat olleet niin pakkohan mun on ottaa kun kaikki itsehoitokeinotkin on jo kokeiltu. Mutta siis, voiko toi voimakas väsymys vähentyä säännöllisen käytön myötä? Annoshan mulla tosi pieni.

    • Anonyymi

      Huikeita määriä kyllä ihmiset syö. Käytin ensimmäistä kertaa Opamoxia vuonna 2000, en tarvinnut kuin muutaman viikon, kun Mirtazapine rupesi toimimaan. 15 mg Mirtaa ollut käytössä nyt 20 vuotta tuomaan rauhallisen unen ja hyvin toimii.
      Nyt on ilmeisesti virustaudin jälkitautina tullut pahoja neuro-oireita ja pahoinvointi ja huimaus välillä todella ikävää. Jalkojen ja käsien puutumista, lihasten nykimistä, elohiiriä, iho on herkkä ja kuumottaa ja kutittaa, myös ihottumaa. Jokin hermoston ylivilkkaus/ tulehdustila on päällä ja otin taas Opamoxin käyttöön. Noin 3 päivänä viikossa sitä 1 x 15 mg ja pari kertaa viikossa Tenox 20 mg yöuneen. Näillä saan työntehon pysymään noin 60-70 % tasolla.
      Toivottavasti tämä autoimmuunireaktio tai mikä nyt onkaan menisi nopeasti ohi. Kestännyt jo yli 3 kuukautta. Mitään vikaa ei mistään ole lääkärit löytäneet.

    • Anonyymi

      Olen syönyt Opamoxia 15mg noinpari kk,otn aamulla reilun puolikkaan ahdistuksee ja pientä vapinaa,myöskin oksettava olo,päivällä toiseen kerran.Iltaisin .melatoonia unilääkkeekkeeksi joskus lisäksi Stella unilääke.Minulla tuli lokakuulla huono olo,etiedä,lääkäri arveli masennusta,määräsi Brintelliksiä,,se oli elämäni pahin kokemus,söin 2viikkoa,se loppui siihe,Minusta tuntuu vaan,ettei lääkäritkään paljoa välitä.

    • Anonyymi

      Väsyttää,mutta se on tarkoituskin.Käytän sitä unilääkkenä.

    • Anonyymi

      Opamox on turvallinen bentzo

    • Anonyymi

      Itsellä suht rankkoja elämänkokemuksia viimeisen kymmenen vuoden ajalta johon mahtuu paljon päihteitä ja sekoilua mistä en ole ylpeä vaan kun elämä on vielä melkein 35v sitä että makaa vaan sängyssä opamox tuo ”elämänhalua”. 4 kertaa päivässä lääkärin ohjeiden mukaan. Itse luulin että parempi miten tottunut eli iltasin vaan enpä ole kaikkitietävä. Eli 15mg tasaisin väliajoin jotta laskua ei tule. En suosittele bentsojen kokeilua kenellekkään ”viihdekäyttöön” koska KOUKKU. Lihasnykimistä, mieliala maassa, kuuma-kylmä ainakun toista etsit nimeä oire kyllä täältä löytyy. Libido kadoksissa ja läheisille paskamainen, joskin yritän hymyillä puhututtaessa, tunnen olevani teennäine. 15 vuotiaana aloitettu työura päättyi tragediaan jonka jälkeen lähti lapasesta ja nykyisin muut päihteet voittaneena kuin pössy ja bentsot olen pitkästä aikaa semi tyytyväinen elämään. Eli lääkärin kirjoitettua minulle opamoxot olen alkanut saamaan elämästä pikku hiljaa otteen. // Lounais-lappi

    • Anonyymi

      Merilapissa päihdelääkärin vaihduttua on palvelut parantuneet huimasti, sekä uskon pitkällä tähtäimellä vähentävän ulkomailta tuotujen sekapillerien kauppaa joiden kulmakivi on Haaparannan ja Tornion välinen vuotava raja. Pelkkää positiivisra palautetta nykyiselle tohtori W:lle! Korvaushoito ei ole jokaisen ongelmaisen pelastus, toisin kuin aikasempi päihdelääkäri yleisti. Bentsodiapiineistä aivojen reseptorit palautuvat vielä normaaliksi; toisin kuin subutexistä tai SSRI-lääkkeistä (ketipinor mm).

    • Anonyymi

      Eipä tuo nyt kovinkaan ihmeellinen lääke ole..Auttaa hetkelliseen ahdistukseen ja paniikkiin mutta on samalla koukuttava lääke ja ei pitkä kestoiseen käyttöön tarkoitettuna.Alkoholin kanssa saa helpommin unen

    • Anonyymi

      Miksi suostutte kärvistelemään kivuista? Itsellä kun kylkiluu napsahti, terävä reuna tuntui puukon iskulta joka hetki. Tk olisi määrännyt vain tavallisia käsikauppalääkkeitä. Suoraan yksityiselle, kättelyssä Tramadolit, Azona (?) ja rauhoittavana opamox 50mg. Eipä ole tarvinnut kivuista kärsiä ja nukkuminenkin jo sujuu.

    • Anonyymi

      Niin, eipä sitä kukaan huvikseen syö mitään lääkettä. Paitsi päihdekäyttäjät. Ja ongelmia heilläkin itsensä kanssa. Onnellisia saavat olla ihmiset, jotka tallaavat elämänsä läpi terveenä ilman lääkityksiä. Ja jos säästyy edes henkisiltä vaikeuksilta, on lottovoittoa suurempi asia. Taitaa vaan olla, että ne terveet ihmiset ei aina osaa olla kiitollisia terveydestään. Sitä asiaa mitä ei ole menettänyt, ei osaa kaivata.

    • Mulla ei ole ollut pientäkään vaikeutta olla ilman kun resepti on loppunut. Sen sijaan olen alkanut miettiä miten se vaikuttaa seksihaluihin, erektioon ja orgasmin saamiseen. En uskalla aloittaa masennuslääke Escila...-jotain käyttämistä, kun kaikki aikaisemmat ovat vaikuttaneet niin ikävästi ja halujen loppumiseen kesken toimituksen. Onko kellään vastaavia kokemuksia tai kikkoja miten voisi parantaa toimituksen laatua?

    • Anonyymi

      Siskolleni aiheutti riippuvuutta

    • Anonyymi

      Minulla on myös 15 mg Opamox. Käytin sitä aikaisemminkin, kun minulla oli myös Imovane unettomuuteen. Otin sitä pitkät ajat puoli tablettia. Kun Imovanea ei enää saanut, en hakenut mitään korvaavaa. Huomasin, että en huomannut mitään outoa, kun lopetin unilääkkeen. Sen teho oli minulla miedontunut, että en huomannut mitään eroa, kun en ottanut unilääkettä. Sen sijaan aloin ottamaan Opamoxia aina iltaisin. Nukun hyvin, joskus kylläkin vain 6 tuntia, jolloin otan päivällä päikkärit. Muuten Opamox sopii hyvin, ei mitään huonoa.

    • Anonyymi

      Minulle tuli niistä kova nälkä,ja lihoin 7 kg,joita on vaikea saada pois.Vahvuus 30 mg×3/pv

    • Anonyymi

      oikein hyvä lääke ahdistukseen ja unettomuuteenkin, minulla ei ole ollut haittavaikutuksia lääkkeestä eikä mitään oireita aiheuttanut.

    • Anonyymi

      nosto

    • Anonyymi

      Väsymys , humalainen olo mutta rentouttaa ja ainoa toimiva keino itsellä ahdistuneisuuteen ja paniikkitiloihin. Käytän myös emetofobian hoidossa kun vie fyysiset oireet pois.

    • Anonyymi

      Syövätkö muut säännöllisesti tai lopettaneet onnistuneesti?

      • Anonyymi

        Jos haluaa lopettaa bentsojen käytön niin kannattaa tutustua Ashton Manuaaliin. Kannattaa siirtyä käyttämään Diapamia tai Rivatrilia koska ne aiheuttavat pikkasen vähemmän vieroitusoireita.


    • Anonyymi

      Otan 15 mg Opamoxin illalla tuntia ennen nukkumaanmenoa. Toimii minulla. Käytin aikaisemmin Imovanea, lopulta kauan vain 0,5 tablettia illalla. Se kaiketi meni jo tehottomaksi, kun siirtyessäni Opamoxiin en huomannut mitään eroa. Alkuun vain ei vuorokausirytmi toiminut. Nyt menee hyvin

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemuksia mirtazapinista masennuksen hoitoon? Mulle aiheutti kasvoihin ihottumaa ja oireet vaan pahenivat! Ja miten ketipinor ja optipar ja prendisol kortisoni kokemukset?

    • Anonyymi

      Lääkäri ehdotti mulle että jos kortisonia tekee mieli niin ota mieluimmin montelukast lääkettä. Onko kokemuksia näistä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe