POWERMAX MTX-5

YingYing Motorman

Mulla on MTX-5 ja on toiminut kiitettävästi :)haluisin tietää miten teillä muilla MTX-5 tyypeillä on menopelinne kulkenut? onko vikoja ollut.. itselläni ei ole muuta kuin vähän jarrut vinkuu. mutta kun vaihtaa pehmeemmät jarrupalat niin sekin homma hoituu :) Vastailkaa kiitos :)

79

40604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli baotian ei enää

      Mulle on tulos mtx-5 3 viikon päästä ois kiva tietää muiden kokemuksista.Onko ollu muita ongelmia kuin toi jarrujen äänet? Ja paljos tossa mtx-viides on tehoja. Ette sattuis tietää mitään sivua jossa ois kuva kyseisestä moposta.

      • Mopomake

        on kertynyt mtx-5:een kilsoja vajaa 400. Eniten harmittaa tankin n. 3 litran tilavuus, joka on naurettava. Täytyy koko ajan tarkkailla bensamittaria ja jos lähtee vähänkään kauemmas niin rahaa tai bensaa kanisterissa mukaan. Pitäiskö reittikin suunnitella niin että on huoltoasemia matkan varrella. En olis ostanut mopoa jos olisin tän tiennyt.
        Kulutuskin on yllättävän kova, esim. Fude classikkia
        en saanut koskaan viemään edes kahta litraa satasella.
        Kova kiire on ollut mopoa kasattaessa. Takaroiskeläpän alaosan muoviklipsit oli just väärinpäin ja 2 kiinnitysruuvia liian pienet eli piti kaivaa isommat tilalle jottei ois pudonnu matkalle.
        Ohjaustangon ympärillä oleva sähköjohto hankaa etukatteeseen saaden aikaan ikävän narinan.
        Ensimmäiset kymmenet kilometrit aiheuttivat mopoon myös reilun bensavuodon: penkin kohdalla vasemmalla puolella olevaan muovikatteeseen oli valussa jäänyt ylimääräinen kolmiomallinen terävä
        uloke, joka hankasi bensaletkuun reiän. No tähän auttoi rautasahan terä ja letkun lyhennys.
        Sokerina pohjalla on vielä etujarrujen vinkuminen.
        Muuten mopo tuntuu hyvältä, kulkupuoli on ainakin mulle ihan kohdallaan. Luulenpa, että npeusmittari on aika tarkka ja todellinen huippu on lähelle 60.


      • Ostaisko...
        Mopomake kirjoitti:

        on kertynyt mtx-5:een kilsoja vajaa 400. Eniten harmittaa tankin n. 3 litran tilavuus, joka on naurettava. Täytyy koko ajan tarkkailla bensamittaria ja jos lähtee vähänkään kauemmas niin rahaa tai bensaa kanisterissa mukaan. Pitäiskö reittikin suunnitella niin että on huoltoasemia matkan varrella. En olis ostanut mopoa jos olisin tän tiennyt.
        Kulutuskin on yllättävän kova, esim. Fude classikkia
        en saanut koskaan viemään edes kahta litraa satasella.
        Kova kiire on ollut mopoa kasattaessa. Takaroiskeläpän alaosan muoviklipsit oli just väärinpäin ja 2 kiinnitysruuvia liian pienet eli piti kaivaa isommat tilalle jottei ois pudonnu matkalle.
        Ohjaustangon ympärillä oleva sähköjohto hankaa etukatteeseen saaden aikaan ikävän narinan.
        Ensimmäiset kymmenet kilometrit aiheuttivat mopoon myös reilun bensavuodon: penkin kohdalla vasemmalla puolella olevaan muovikatteeseen oli valussa jäänyt ylimääräinen kolmiomallinen terävä
        uloke, joka hankasi bensaletkuun reiän. No tähän auttoi rautasahan terä ja letkun lyhennys.
        Sokerina pohjalla on vielä etujarrujen vinkuminen.
        Muuten mopo tuntuu hyvältä, kulkupuoli on ainakin mulle ihan kohdallaan. Luulenpa, että npeusmittari on aika tarkka ja todellinen huippu on lähelle 60.

        jo moposi. Eka huolto pitäs tehdä tossa 400 km huitteilla ja samalla säätää bensankulutusta. Ennen huoltoa se saisi kulkea n.40 km/h. Sen jälkeen n.55 km/h. Näin myyjä kertoi...
        Eli paljonko normaali kulutus on satasella?


    • YingYing

      Tankin koko on myös suorastaan vituttanut. ei pääse kuin hiukan päälle 100 km kokonaisella tankillisella. paras puoli kuitenkin skootterissa on se, että on isot renkaat ja menee 60km/h :)

      • Hemil

        No itellä on hyvin pelannu. No ei mittarissakaan vielä kymmentä kilometriä. Mutta aika outo tuo bensatankki jos se on noin pieni. Kun senhän pitäs olla 6,5 litraa.


      • Todellla pettynyt

        En kyllä suosittele kenellekään mtx mopoja. Palvelu ei ainakaan pelaa. Tankin koosta olen tapellut koko kesän ja lopulta päädyin tekemään valituksen kuluttajanvalituslautakuntaan. Tässä prosessia minulle on valehdeltu päin naamaa ja tehty katteettomia lupauksia. Lopulta huumorintaju ei enää riittänyt...


      • pööwermax

        Kyllä kyseisen skootterin kanssa on ollut runsaasti ongelmia. 5000km tullu ajettua ja vaikka mitä on ollut.. tällä hetkellä siitä on luultavasti imu venttiili paskana.. onhan se kerennyt kerran jo leipasta kiinnikkin.. ja hmm.. sähköt reistailee. variaattorin hihna paukahtanu kerran poikki, takarenkku puhjennu, sähköstartti paskana, moottorin kannattimen puslat menny paskaks, kaasuttimen kalvo revenny. ei mulla ainakaa kuluta hirveesti. et en sit tiiä :D mut noiden kulku nopeuksissa on niin helevetisti eroja.. kaverin oma kulkee vakiona lähemmäs 70 ja oma parhaimmillaan kulki 50-60. ei nyt tullu ehkä kaikki viat ilmi ku niitä todellaki löytyy :D mut joo.. eiköhän tossaki oo tarpeeks murhetta ollu :S muuten ihan hyvä skootteri ja mukava ajettavuuden kannalta.


      • iisiraiteri
        pööwermax kirjoitti:

        Kyllä kyseisen skootterin kanssa on ollut runsaasti ongelmia. 5000km tullu ajettua ja vaikka mitä on ollut.. tällä hetkellä siitä on luultavasti imu venttiili paskana.. onhan se kerennyt kerran jo leipasta kiinnikkin.. ja hmm.. sähköt reistailee. variaattorin hihna paukahtanu kerran poikki, takarenkku puhjennu, sähköstartti paskana, moottorin kannattimen puslat menny paskaks, kaasuttimen kalvo revenny. ei mulla ainakaa kuluta hirveesti. et en sit tiiä :D mut noiden kulku nopeuksissa on niin helevetisti eroja.. kaverin oma kulkee vakiona lähemmäs 70 ja oma parhaimmillaan kulki 50-60. ei nyt tullu ehkä kaikki viat ilmi ku niitä todellaki löytyy :D mut joo.. eiköhän tossaki oo tarpeeks murhetta ollu :S muuten ihan hyvä skootteri ja mukava ajettavuuden kannalta.

        mitä huolletaan,mitä öljyä.kuin monta baria ilmaa renkaisiin,kaikki mitä voi tehdä its,kiitos!!


    • YingYing

      ite oon ajanut 400 km. ens maanantaina on tarkistushuolto. No noissa saattaa tulla jtn erehdyksiä. suomalaiset on näköjään erehtynyt laittaan sen 6,5 litraa tankin kooks. Noin saattaa joskus käydä ku ulkomailta tilataan.

      • kepa

        Niin tuli vaan mieleen mitä huollossa pitävät hintana? itse en aijo kyllä yhteenkään huoltoon "ruohonleikkuriani" viedä!


      • Kenlie

        Joka paikassa ilmoitetaan tankin kooksi 6.5l. myös ulkomailla. väitättekö että tankki on pienempi?


      • napahermo
        kepa kirjoitti:

        Niin tuli vaan mieleen mitä huollossa pitävät hintana? itse en aijo kyllä yhteenkään huoltoon "ruohonleikkuriani" viedä!

        35 ekeä maksaa ainaki kemissä eka 300km huolto, että ei hinta päätä huimaa.


      • r-j
        kepa kirjoitti:

        Niin tuli vaan mieleen mitä huollossa pitävät hintana? itse en aijo kyllä yhteenkään huoltoon "ruohonleikkuriani" viedä!

        ei se maksa kun n.20-40€


      • ying motoros

        tankin koko on todellakin pieni. ja tyhjenee aika äkkiä. osaatteko sanoa missä tässä skootterissa on kuristukset? vai onko ollenkaan? olen kattonut pakoputken mutta suora oli en tosin änkkäriä. ja kaasarinkin mutta ei mitään kuristukseen viittaavaa. tosin kaasuläppä ei auennut aivan täyttä 180 astetta ja säädin sen aukeamaan sen mutta eipä ollut vaikutusta. Ohje kirja lupaa kumminkin 4.5 heposta ja on kyllä aika löysä vehje siihen nähden. jarrujen vinkuminenkin on kyllä yleistä. kyseisellä yksilöllä on ajettu hieman rapeat 700 km


      • halooo!
        Kenlie kirjoitti:

        Joka paikassa ilmoitetaan tankin kooksi 6.5l. myös ulkomailla. väitättekö että tankki on pienempi?

        itelläni on yingying povermax mtx5 johon menee noin 5 l luulen että puheet 3 l tankista on pötyä


    • Peltsi

      Sehän riippuu tietenkin mitä huoltoja pitää tehdä. mut eka huoltohan on siinä 300 km paikkeilla. ja sit 1000 yms.. Kyllä kannattaa vaan viedä, että ne saa tarkistaa sen. perushuolto ja tarkistut maksaa varmaan jtn. 20-50 €

      • Moposkotterin huolto maksa pääkaupunkiseudulla n.70€ ja sisältää öljyt muut tarvikkeet


      • Mopomake
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Moposkotterin huolto maksa pääkaupunkiseudulla n.70€ ja sisältää öljyt muut tarvikkeet

        omaan mtx-5:een tehtiin huolto tänään ja todettiin, että siinä on samanlainen tankki kuin Fude Sportissa (näähän on sisarmalleja samoin kuin Solifer XTR 50). Fude Sportin tankki tyhjennettiin ja täytettiin piripintaan ja siihen meni 3,8 l.
        Tosin tuntuu, että omaan ei mene kyllä ihan sitäkään.
        Esitteissähän sun muilla nettisivuilla voidaan tankin tilavuudeksi laittaa ihan mitä tahansa. Sillä ei välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.


      • Mopomake kirjoitti:

        omaan mtx-5:een tehtiin huolto tänään ja todettiin, että siinä on samanlainen tankki kuin Fude Sportissa (näähän on sisarmalleja samoin kuin Solifer XTR 50). Fude Sportin tankki tyhjennettiin ja täytettiin piripintaan ja siihen meni 3,8 l.
        Tosin tuntuu, että omaan ei mene kyllä ihan sitäkään.
        Esitteissähän sun muilla nettisivuilla voidaan tankin tilavuudeksi laittaa ihan mitä tahansa. Sillä ei välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

        Et varmaankaan ole ainoa joka käyttää huoltopalveluja joka sinänsä on oikein jotta ei pääse tulemaan "käsityksiä" että se ja se moposkootteri olisi aivan P***A. Toisin sanoen vehkeet saavat niille kuuluvan elinkaaren eli huolletaan silloin kun pitääkin..

        No tulipas nyt jupistua kun tarjoitus vain oli kysäistä mitä se lysti maksoi, oliko pitkä jono huoltoon sekä tehtiinkö mielestäsi kaikki mitä pitikin? Se että en kysäissyt missä huollatit menisi varmaan mainoksen(haukkujen) puolelle mutta kerro edes missä päin maata..

        Onnea uudelle moposkootterille omani pitäisi tulla jo ensi viikolla... (vasta)


      • Peltsi
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Et varmaankaan ole ainoa joka käyttää huoltopalveluja joka sinänsä on oikein jotta ei pääse tulemaan "käsityksiä" että se ja se moposkootteri olisi aivan P***A. Toisin sanoen vehkeet saavat niille kuuluvan elinkaaren eli huolletaan silloin kun pitääkin..

        No tulipas nyt jupistua kun tarjoitus vain oli kysäistä mitä se lysti maksoi, oliko pitkä jono huoltoon sekä tehtiinkö mielestäsi kaikki mitä pitikin? Se että en kysäissyt missä huollatit menisi varmaan mainoksen(haukkujen) puolelle mutta kerro edes missä päin maata..

        Onnea uudelle moposkootterille omani pitäisi tulla jo ensi viikolla... (vasta)

        Mulla on huomenna eli maanantaina huolto. sehän pitää viedä 300 km jälkeen huoltoon. ite oon ajanut jo 400 km samalla ku oon jonottanut (Määttälälle) yleensä ei tarvi jonottaaa ku korkeintaan viikon-pari.


      • Peltsi
        Peltsi kirjoitti:

        Mulla on huomenna eli maanantaina huolto. sehän pitää viedä 300 km jälkeen huoltoon. ite oon ajanut jo 400 km samalla ku oon jonottanut (Määttälälle) yleensä ei tarvi jonottaaa ku korkeintaan viikon-pari.

        ite oon odottanut vuoroani n. 5-6 päivää :)


      • HUGO771
        Peltsi kirjoitti:

        Mulla on huomenna eli maanantaina huolto. sehän pitää viedä 300 km jälkeen huoltoon. ite oon ajanut jo 400 km samalla ku oon jonottanut (Määttälälle) yleensä ei tarvi jonottaaa ku korkeintaan viikon-pari.

        älä vie määttälälle mitään huoltoon. mulle piti taka vanne vaihtaa mutta siitä ei tullut mitään. Jos haluaa hyvää palvelua niin vie hakalahden kadulle, muistakseni nimi oli polkupyörä korjaamo EEROLA, vanha rengas liikkeen halli. KYLLÄ PELAA PALVELU.


      • håål
        Mopomake kirjoitti:

        omaan mtx-5:een tehtiin huolto tänään ja todettiin, että siinä on samanlainen tankki kuin Fude Sportissa (näähän on sisarmalleja samoin kuin Solifer XTR 50). Fude Sportin tankki tyhjennettiin ja täytettiin piripintaan ja siihen meni 3,8 l.
        Tosin tuntuu, että omaan ei mene kyllä ihan sitäkään.
        Esitteissähän sun muilla nettisivuilla voidaan tankin tilavuudeksi laittaa ihan mitä tahansa. Sillä ei välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

        Mittari kun näyttää tyhjää tankkia ja tankkaa täyteen menee vajaa 2 litraa.


      • r-j
        Mopomake kirjoitti:

        omaan mtx-5:een tehtiin huolto tänään ja todettiin, että siinä on samanlainen tankki kuin Fude Sportissa (näähän on sisarmalleja samoin kuin Solifer XTR 50). Fude Sportin tankki tyhjennettiin ja täytettiin piripintaan ja siihen meni 3,8 l.
        Tosin tuntuu, että omaan ei mene kyllä ihan sitäkään.
        Esitteissähän sun muilla nettisivuilla voidaan tankin tilavuudeksi laittaa ihan mitä tahansa. Sillä ei välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

        itselläni menee n. 3,9 tai 4 litraa tankkiin vaikka esitteissä lukee että menee 4,5 litraa


      • Iha hyvä
        r-j kirjoitti:

        itselläni menee n. 3,9 tai 4 litraa tankkiin vaikka esitteissä lukee että menee 4,5 litraa

        Mulla menee se 4.5 litraa


    • ei oo :)

      Hei :) Minulla on samainen skootteri,ja parilla kaverila... minulla ja kavereilla bensamittari ei toiminut mutta huollossa sanottiin että se oltiin vaan asennettu väärin,muuten toimii ku kärsii ajaa siään ;) kortin saan vasta ensiviikolla :) Odottolen kovasti :)

      • minä vielä

        Niin lisään vielä että mulla ei oo nickiä niin jos on kysyttävää niin s-posti on [email protected]


    • Ostin tossa pari päivää sitten powermaxin, ja nyt tuli aika paha ongelma.
      Kaasu jää päälle kun ajaa :/ Mukava tulla 40km/h kotiin, kun ainut tapa pysähtyä on jarrut.
      Moottori siinä kävi vähän kuumana, mutta muuten on skootteri hyvin toiminut. Vika taitaa olla kaasukahvas ku se on niin löysä.

      Muuten kyllä tykkään moposta. Liikkuu erittäin hyvin, vaikka olikin vain 795€. Yllätyin kyllä että halpahallista sai noin hyvän noin halvalla.

      Onko kellään muulla ollu tota vikaa? Syyn sain ehkä selville ku vääntää kaasun pohjaan ja päästää takas, niin ehkä yksi johto pitää sen kiinni. Mutta kai se huoltoon pitää viedä ku takuutaki on.

      • Peltsi

        Moro. Hyvin on maxi pelittänyt paitsi että kaasuvaijeri katkes vähän aikaa sit. Että huomio kaikille jos kaaasu tuntuu kireältä niin se voi johtua siitä että vaijeri on ruostunut ja silloin todellakin on aika viedä skootteri huoltoon.. itellä oli tämä ongelma ja tajusin sen vähän liian myöhään. nyt uusi vaijeri ja kaasu on loistava. Mutta ASIASTA TOISEEN. Miten sais paremman äänen skootteriin? mitä pakoputkelle täytyy tehdä että äänestä tulee mehevämpi? VASTAILKAA HETI!! jos tiedätte. :)


      • -_-
        Peltsi kirjoitti:

        Moro. Hyvin on maxi pelittänyt paitsi että kaasuvaijeri katkes vähän aikaa sit. Että huomio kaikille jos kaaasu tuntuu kireältä niin se voi johtua siitä että vaijeri on ruostunut ja silloin todellakin on aika viedä skootteri huoltoon.. itellä oli tämä ongelma ja tajusin sen vähän liian myöhään. nyt uusi vaijeri ja kaasu on loistava. Mutta ASIASTA TOISEEN. Miten sais paremman äänen skootteriin? mitä pakoputkelle täytyy tehdä että äänestä tulee mehevämpi? VASTAILKAA HETI!! jos tiedätte. :)

        poraat reikiä putkeen siihen ennenkö änkkä alkaa niin pitäis lähtä saundia :D


      • ying motoros
        Peltsi kirjoitti:

        Moro. Hyvin on maxi pelittänyt paitsi että kaasuvaijeri katkes vähän aikaa sit. Että huomio kaikille jos kaaasu tuntuu kireältä niin se voi johtua siitä että vaijeri on ruostunut ja silloin todellakin on aika viedä skootteri huoltoon.. itellä oli tämä ongelma ja tajusin sen vähän liian myöhään. nyt uusi vaijeri ja kaasu on loistava. Mutta ASIASTA TOISEEN. Miten sais paremman äänen skootteriin? mitä pakoputkelle täytyy tehdä että äänestä tulee mehevämpi? VASTAILKAA HETI!! jos tiedätte. :)

        otat kromisen takalevyn pois änkkärin päästä ja poraat änkkärin perään vaikka neljä reikää 8 millisellä poralla niin luultavasti lähtee kyllä soundia itse käytin kyseistä mopetia kokonaan ilman putkea oli ihan mihekäs ääni (yks pyttysen nelarin pörinää heh heh)


    • vila

      Mulla on ollu powermax vähä yli kuukauden, ja kilometrejä jo 750 :>Huollossa käytettiin ja se makso jotai 35 euroo.Olen tyytyväinen skootteriin koska se on tukeva ja muutenki ok. Hyvä mennä kaks päällä myös :>. Tankin koko oli kyllä miinusta . Yleensä täytyy tankata 150 kilometrin välein ja ajan sellasta 55km/h. Ku oli sisäänaj, niin kärsi ajaa vaa 100 kilsaa. Etujarru natisee mulla myös.

    • 1235352363266

      Mistä sivulta vois löytää kuvia ja tietoja powermax mtx-5 kun oon ehtiny mutta tuloksetta

    • HUGO771

      SAMAN LAINEN MULLA MUTTA AINUT VIKA ON ETTÄ JARRUT VINKUU MULLA KANS. MUUTEN TOIMII HYVIN

      • solifer xtr

        kait se aiva hyvä peli on...mulla on solifer xtr joka on aika samantapaanen mutta ei silti aiva sama. pelaa aiva hyvin ja heleppo virittää(; kaasarista kumiprikka pois niin kulukoo n.65km/h ja kiihtyy 100 kertaa paremmin ku vakiona ja vääntää(;


    • rounds per minute

      Oon ajanu 2000km omalla mtx-viidellä. Ihan hyvin on toiminu. Etujarrun jarrupalat on vaihettu.

      Onko kukaan muu onnistunut saamaan tasasella tai oikeastaan loivassa alamäessä yli 10000 rpm ?????(vauhti n.70km/h) ei taida moottori tykätä tollasista kierroksista.HUOM mopoa EI ole viritetty.

      • Peltsi

        Oon saanu ajettuu 70 km/h kaikki mtx menee sen verran :D se menee ihan vakiona sen verran. Mieti ku vielä virejä laittais,, kauhee menopeli tulis, paitsi et sitten ei kyl moottori tykkäis, hyvä se on tuollaisena ku nytkin!


      • solifer xtr
        Peltsi kirjoitti:

        Oon saanu ajettuu 70 km/h kaikki mtx menee sen verran :D se menee ihan vakiona sen verran. Mieti ku vielä virejä laittais,, kauhee menopeli tulis, paitsi et sitten ei kyl moottori tykkäis, hyvä se on tuollaisena ku nytkin!

        en oo saanu omalla solikalla joka on samantapaanen nuan isoja kierroksia=)... 8000 kiärtää tasaasella=)


    • NewDude

      Juuri ostin MTX-5 toiminut todella hyvin. Ei mitään vikoja.

    • r-j

      toimii ja toimii itellä on vaihettu virtalukko ja penkin lukko ei ollut ku ajettu n. 100-900 kilometriä miten vaihetaan etu lamppu kärähti yks päivä :( kokeilin tänään vaihtaa niin ei siitä mitään tullut ku ei saanut mitään oikein irti ja kaksi osaa meni rikki muuten ihan hyvin on toiminut

      • -_-

        Mulla syö tuo oma ainaki helvetisti varihihnoja jos huuattaa lämät tiskissä koko ajan,, onko ollu samaa ongelmaa?


      • r_j1
        -_- kirjoitti:

        Mulla syö tuo oma ainaki helvetisti varihihnoja jos huuattaa lämät tiskissä koko ajan,, onko ollu samaa ongelmaa?

        ei ole syönyt vielä yhtään vaikka ajettu 7000 kilometriä ihmeen hyvin kestänyt


    • ying motoros

      Näyttää olevan yleinen vika vähän ajetuilla powermaxeilla. johtuu siitä että niillä skoottereilla joissa vinkuu on, että jarrut ovat lämmenneet kerran kunnolla ja ovat nyt ikään kuin "vääränlaisessa" kulumispisteessä. mutta asia korjaantuu ainakin toistaiseksi sillä kun otatte hiomapaperia käteen hivasette hieman levyjä ja voiteluainetta päälle niin eikun teselle. itselläni helpotti vikinä ainakin joksikin aikaa.

    • NIKKE NAKKERTON

      MISTÄ LÖYTYY OULUSSA HIHNAT KYSEISEEN PYÖRÄÄN,ÄKKIÄ VINKKEJÄ

    • Supersoukkeri

      Muuten ihan hyvin toiminu mutta kolmas hihna jo syksyn aikana menny, jarrut vinkuu, kaasu hirttää kiinni, kaasutin on kiriällä... muuten ihan mahtavasti...

      • Powermax

        Lähelle 5000 km oon ajanu ja melko huonosti toiminut. Samoja vikoja kun monella eli hihna menny kerran poikki, jarrut vinku, kaasu hirttää kiinni, starttivikaa, kaasarin kalvo ja takarengas puhjennut. Nyt vikana on että en saa skootteria käyntiin, kipinää antaa ja bensaa antaa myös. Joskus hikisesti pärähtää käyntiin ja toimii moitteettomasti mutta sitten ei enää.

        Onko jollain samaa vikaa? jos on, olisi kiinnostavaa tietää miten tuollasen saa kuntoon.


      • sepe2
        Powermax kirjoitti:

        Lähelle 5000 km oon ajanu ja melko huonosti toiminut. Samoja vikoja kun monella eli hihna menny kerran poikki, jarrut vinku, kaasu hirttää kiinni, starttivikaa, kaasarin kalvo ja takarengas puhjennut. Nyt vikana on että en saa skootteria käyntiin, kipinää antaa ja bensaa antaa myös. Joskus hikisesti pärähtää käyntiin ja toimii moitteettomasti mutta sitten ei enää.

        Onko jollain samaa vikaa? jos on, olisi kiinnostavaa tietää miten tuollasen saa kuntoon.

        mul on toi sama vika mut vaihoin tulpan nii alko toimii tai ainaki nyt toimii taas!!


      • vilde
        sepe2 kirjoitti:

        mul on toi sama vika mut vaihoin tulpan nii alko toimii tai ainaki nyt toimii taas!!

        Joo elikkäs itellä sama vika ja viahdoin akun ja tulpan niin ny lähtee heti käyntiin..XD


    • paskana

      En tiedä onko vika akussa vai jossain muualla! Ärsyttävää!

      • täh?

        itelläni on sama vika, luulisin.Akku noissa yingyingeissä on HUONO.. ja tulppa on todella ärsyttävässä paikassa... muilla samaa vikaa?


    • nimeetön

      minkä maalaanen tää scootteri on? ei kai vaa kiinalaine?

      • mtx-5

        elikkä minä ostin tollasenn mtx-5 ja se kulkee 25 tutkaan mikä mahtaa olla vikana.... minkä laisija kuristuksija näissä on.. vm on 06..:S


      • mtx5
        mtx-5 kirjoitti:

        elikkä minä ostin tollasenn mtx-5 ja se kulkee 25 tutkaan mikä mahtaa olla vikana.... minkä laisija kuristuksija näissä on.. vm on 06..:S

        Mulla on skootteri toiminut hyvin, mutta valot lakkas toimimasta ja tuntuu kyllä olevan niin hankala vaihtaa. Onko kellään kokemuksia mtx5 ajovalon vaihdosta?


    • tota omaa ja kulkee yli 100

      Mää laittelin tohon omaan hiukka isommat venttiilit ja laitoin tupla weberin kaasarin ja rakensin 60mm putkesta pakoputken, johon tälläsin kunnon efektorin, lisäksi laitoin automaattisesti säätyvän sytkäennakon ja keventelin pois kaiken epäoleellisen ja gps:llä mittasin vauhdit tasaisella tiellä 107km tunnissa!
      Jäi kaveri kevarillakin kevyesti toiseksi !
      Hyvä peli toi powermaxi

      • agatgvaeb

        MITÄ luulet isompien venttiilien auttavan, kun eivät muutenkaan sopisi?

        Ihan kuin ei muutenkaan olisi naurettava trolli, mutta koita nyt edes uskottava saada!


    • Hyvin toimii

      Itellä on nyt ollu tollane vajaa 3v, kerran on tarttenu lampun vaihtaa.. ja jarrut vinku ennenku vaihettiin palat, mut ei mitn muuta ole tarvinu tehä.

    • ajhkdhak

      mitäköhä kaikki haukkuu mtx:sää??????
      ite oootte vaa ajanu niiillä mopoillas siihe mallii että on vikoja..
      tuo on kuuule kiinanihime!! tuo kestää kuulemma paljon asioita
      jos ajaisitte rauhallisemmin nii ei ois vikoja ::DDD
      mc-scatter.com

      • fgfgfgfg

        "Mää laittelin tohon omaan hiukka isommat venttiilit ja laitoin tupla weberin kaasarin ja rakensin 60mm putkesta pakoputken, johon tälläsin kunnon efektorin, lisäksi laitoin automaattisesti säätyvän sytkäennakon ja keventelin pois kaiken epäoleellisen ja gps:llä mittasin vauhdit tasaisella tiellä 107km tunnissa!
        Jäi kaveri kevarillakin kevyesti toiseksi !
        Hyvä peli toi powermaxi"

        Ihan hyvä provo muuten mutta näitä kiinalaisia ei saa kulkemaan yli 80km/h muuten kuin perävälityksiä muuttamalla. Ei auta vaikka laitat puurolautasen kokoiset venttiilit ja 500cc pytyn kun välitykset loppuu kesken. Nyt sen tiedät.

        Mutta itse asiaan, ihan hyviä kiinanmopoja nämä Yiying mallit ovat. Kone on ihan sama kuin muissakin kiinalaisissa eli se tuttu 139 QMA/B ja varaosia saa monestakin paikkaa suomesta. Itselläni on Yiying Powermax MTX-2 ja ajettu 6500km ja ainoa vika on ollut tähän asti mittarivaijerin katkeaminen. Näissä on muuten todella tarkka mittari, ei valehtele juuri lainkaan. Kulkee mittarin mukaan 50km/h vakiona ja todellinen vauhti 49km/h.

        Alamäkeen ja myötäiseen kulkee tietenkin lujempaa mutta suoranopeus jää viiteenkymppiin. Joka väittää toista niin valehtelee.


      • Kipster
        fgfgfgfg kirjoitti:

        "Mää laittelin tohon omaan hiukka isommat venttiilit ja laitoin tupla weberin kaasarin ja rakensin 60mm putkesta pakoputken, johon tälläsin kunnon efektorin, lisäksi laitoin automaattisesti säätyvän sytkäennakon ja keventelin pois kaiken epäoleellisen ja gps:llä mittasin vauhdit tasaisella tiellä 107km tunnissa!
        Jäi kaveri kevarillakin kevyesti toiseksi !
        Hyvä peli toi powermaxi"

        Ihan hyvä provo muuten mutta näitä kiinalaisia ei saa kulkemaan yli 80km/h muuten kuin perävälityksiä muuttamalla. Ei auta vaikka laitat puurolautasen kokoiset venttiilit ja 500cc pytyn kun välitykset loppuu kesken. Nyt sen tiedät.

        Mutta itse asiaan, ihan hyviä kiinanmopoja nämä Yiying mallit ovat. Kone on ihan sama kuin muissakin kiinalaisissa eli se tuttu 139 QMA/B ja varaosia saa monestakin paikkaa suomesta. Itselläni on Yiying Powermax MTX-2 ja ajettu 6500km ja ainoa vika on ollut tähän asti mittarivaijerin katkeaminen. Näissä on muuten todella tarkka mittari, ei valehtele juuri lainkaan. Kulkee mittarin mukaan 50km/h vakiona ja todellinen vauhti 49km/h.

        Alamäkeen ja myötäiseen kulkee tietenkin lujempaa mutta suoranopeus jää viiteenkymppiin. Joka väittää toista niin valehtelee.

        Itellä MTX-5 ja suoranopeus sen verran, että mittari loppuu kesken. 2-päällä gepsin mukaan 45 (mittari näytti 50) eli viidellä heittää. Nyt on vaan maadoitusvikaa jossakin, vilkun laittaa päälle niin etuvalo vilkkuu. jarruttaessa valo todella himmeä. Perin harmillinen ajettava pimeällä.


      • ajelija4
        fgfgfgfg kirjoitti:

        "Mää laittelin tohon omaan hiukka isommat venttiilit ja laitoin tupla weberin kaasarin ja rakensin 60mm putkesta pakoputken, johon tälläsin kunnon efektorin, lisäksi laitoin automaattisesti säätyvän sytkäennakon ja keventelin pois kaiken epäoleellisen ja gps:llä mittasin vauhdit tasaisella tiellä 107km tunnissa!
        Jäi kaveri kevarillakin kevyesti toiseksi !
        Hyvä peli toi powermaxi"

        Ihan hyvä provo muuten mutta näitä kiinalaisia ei saa kulkemaan yli 80km/h muuten kuin perävälityksiä muuttamalla. Ei auta vaikka laitat puurolautasen kokoiset venttiilit ja 500cc pytyn kun välitykset loppuu kesken. Nyt sen tiedät.

        Mutta itse asiaan, ihan hyviä kiinanmopoja nämä Yiying mallit ovat. Kone on ihan sama kuin muissakin kiinalaisissa eli se tuttu 139 QMA/B ja varaosia saa monestakin paikkaa suomesta. Itselläni on Yiying Powermax MTX-2 ja ajettu 6500km ja ainoa vika on ollut tähän asti mittarivaijerin katkeaminen. Näissä on muuten todella tarkka mittari, ei valehtele juuri lainkaan. Kulkee mittarin mukaan 50km/h vakiona ja todellinen vauhti 49km/h.

        Alamäkeen ja myötäiseen kulkee tietenkin lujempaa mutta suoranopeus jää viiteenkymppiin. Joka väittää toista niin valehtelee.

        oon kans samaa mieltä että hyviä koneita oon ajanu 15000km ja nyt vasta on käyntihäiriötä


    • Vanhus lelun tarpees

      Miten sen saa helpoiten viritettyä?

    • YIYING POWERMAX MTX-

      mtx-5 powermax ota prikka pois ja vaihda variaattorin rullat kevyempiin 5,0 KYLÄ LÄHTEE! ps.08-09 vuosmallit

      • mmttxx-5

        itel powerfilter kans.

        MTX-5


    • Kaasu hirttää

      tässäkin MTX-5 yksilössä. Tähän olen huomannut vaikuttavan sen kuinka kireällä kaasuvaijerin mutteri on. Sitä kun hieman ruuvailee niin taas kaasu toimii. Aika randomia tuo hirttäminen on ja sitä ruuvia saa säätää väliajoin. En tiedä sitten auttisiko vaijerin vaihtaminen toiseen. Startti tuntuu myös välillä reistailevan. Jarrut kitisee myös. Tankkimittarissakin on jotain häikkää, kun tankki on vaikka puolillaan niin se näyttää melkein nollaa. Joo, pitäis varmaan viedä huoltoon kun ennättää.

    • SasamMTX-5 kiina

      aijaa joku väitti ettei mtx-5 powermax saa menee ku 80kmh,pyh mul on mtx-5 12"pyöril tasasel 85kmh loivas alamäes sain 90kmh tasan jyrkäs ylämäes 60kmh olen tietty piristäny mut en ole mitää perävälei vaihtanu eikä ees kannata.mul on 89cc isovenakansi 125 kyhätty virinokka 24mm kaasari en oo avartanu viel edes kanavii paitsi imukaulan avarsin 24mm ja tein vakio ilmanputsarist pienel fiksauksel ja tänää sain ton 90kmh sigmaan.multivari 6gr rullat ja mitäs viel 100suutin,noit säätöjä oon hakenu koko kesän et nyt oon tyytyväinen pienel vaival ilmanputsaril saa sen 5-10kmh lisää

      • sanSamkiinamtx-5

        meinaa mäkää en uskonu et menee suoral ku sen 80kmh vakio välityksil,mut niin vaa sen saa mut siin menee aikaa ku laitat kytkimen säätöihin varin kaasarin löydät oikeen suuttimen putken ym ym...se on rasittavaa pikku viilaust. mut jumMlaut et se palkitsee ku saat kaikki tehot ulos iridium tulppa tiputti huippuja 4kmh meni 78kmh mut vaihdoin vakio ngk tulpan takas ni meni 82kmh ja holkki pois ilmanputsarist tiputti vauhtia 5kmh ja kaikkien summa ni se nopeus muuttuu,tosin nyt mul on holkki pois putsarist ja s-letku ja siin pääs omatekemä verkko jne, nyt meen kattoo bb loppuun mut jos joku tajus pointin


      • SamsankiinaMtX-5
        sanSamkiinamtx-5 kirjoitti:

        meinaa mäkää en uskonu et menee suoral ku sen 80kmh vakio välityksil,mut niin vaa sen saa mut siin menee aikaa ku laitat kytkimen säätöihin varin kaasarin löydät oikeen suuttimen putken ym ym...se on rasittavaa pikku viilaust. mut jumMlaut et se palkitsee ku saat kaikki tehot ulos iridium tulppa tiputti huippuja 4kmh meni 78kmh mut vaihdoin vakio ngk tulpan takas ni meni 82kmh ja holkki pois ilmanputsarist tiputti vauhtia 5kmh ja kaikkien summa ni se nopeus muuttuu,tosin nyt mul on holkki pois putsarist ja s-letku ja siin pääs omatekemä verkko jne, nyt meen kattoo bb loppuun mut jos joku tajus pointin

        ja viel siit iridium tulpast vääntää kyl pikkasen paremmin mut huiput tippu paril pykäläl,se on muuten aavistuksen pidempi ku ngk mut koitin laittaa prikan väliin ei mainittavaa mut huomen koitan kolmel prikal ni sit ja mul on myös tehopuola ja se holkki on nyt pois ja huiput se 90kmh kyyryssä (ilmanvastuspienenee))


      • SAnSam kiina mtx-5
        SamsankiinaMtX-5 kirjoitti:

        ja viel siit iridium tulpast vääntää kyl pikkasen paremmin mut huiput tippu paril pykäläl,se on muuten aavistuksen pidempi ku ngk mut koitin laittaa prikan väliin ei mainittavaa mut huomen koitan kolmel prikal ni sit ja mul on myös tehopuola ja se holkki on nyt pois ja huiput se 90kmh kyyryssä (ilmanvastuspienenee))

        Painan 85kg Pointti välitykset riittää ainaki 90kmh 12"pyöril jopa lähes 100kmh KAIKKI teho pitää saada takapyörälle eli SÄÄDÖT säädöt on kaikkien kaikki yiying powermax 07-08 mun mtx-5 -08 rekisteröity....ps.10"pyöril en tiiä ei ole kokemusta! Mun vehkees ei toimi viri kytkinjouset Ainoo mul on 106%VP-jousi lähtee 4000rpm paikkeil liikkeelle mut vakio kytkinjouset paras toi vp kandee olla vaik mtx on vakion aika jäykkä toimii ilman virei


      • youtube kanava
        SAnSam kiina mtx-5 kirjoitti:

        Painan 85kg Pointti välitykset riittää ainaki 90kmh 12"pyöril jopa lähes 100kmh KAIKKI teho pitää saada takapyörälle eli SÄÄDÖT säädöt on kaikkien kaikki yiying powermax 07-08 mun mtx-5 -08 rekisteröity....ps.10"pyöril en tiiä ei ole kokemusta! Mun vehkees ei toimi viri kytkinjouset Ainoo mul on 106%VP-jousi lähtee 4000rpm paikkeil liikkeelle mut vakio kytkinjouset paras toi vp kandee olla vaik mtx on vakion aika jäykkä toimii ilman virei

        mä voin laittaa youtubee viri juttui /kuvii tost mun MTX-5 jos joku haluu? kyl tol kännis kyttii karkuu törmäilee :D


    • MTXsucks:D

      Moi! Miten tällästä Yiying MTX-5 viritetään nii että kiihtyis ja kulkis paremmi (ja ehkä vähä keuliski paremmi ;D )

    • 21savage

      Minkä kokoset on vakio rullat?

    • ONviriä

      On se kova vehe

    • Anonyymi

      Jos joku jostain syystä vielä täällä 14 vuotta vanhas kiinapaska langassa käy, niin tietääkö kukaan että miten yiyingin ohjauksen välyksen saa korjattua? tällä hetkellä siinä laakerissa joka on katteiden alla noin ajovalon kohdalla on noin 0.2cm välystä sivusuunnassa siitä laakerin pinnasta mitattuna, mikä on siis aivan saatanasti. Mopo on ollut jo 10 vuotta isäni omistuksessa, ja välys tuli kun hän sillä kaatui pari kertaa. Kun viime kesänä käytin sitä moponani, niin ei välys oikeastaan haitannut koska ajokelit olivat suotuisat ja nopeudet pienet. Syksyllä sitten tuli kemmukortti, ja ei tarvetta yiyingille ollut. Talvi tuli, ja päätin ostaa yiyingille talvirenkaat ja ajaa sillä pari kolme kuukautta talven yli, sillä kyykkykemmulla (ktm rc 125) ei kauheasti uskalla talvella ajaa. Ekan kerran kun sillä ajoin talvella, niin huomasin nopeasti, että se on suoraan sanottuna aivan perseestä. Olo on kokoajan sellainen, että meinaa kaatua. eli siis jos joku tosissaan käy vielä täällä langassa, niin apu olisi kyllä tarpeen.

      • Anonyymi

        ja olen tosiaan yrittänyt korjata sitä välystä jo hitsaamalla, mutta se ei tunnu kiinan ihmemetalliin purevan. internetin maailmastakaan ei monen päivän etsinnän jälkeen löytynyt sitä laakeria.


    • Anonyymi

      Startti hajoaa, magneetti kuoresta irtoaa. Takapaan puslat väljät, kumi ennen kaasaria murtuu, tulpanreika kierre kuluu. Mäntä uusittava, 15tkm?menee soikeaksi. Startin bendix ratas kuluu. No metalli on kierrätyslaatu. Kiinan kopioita.

    • Anonyymi

      Imu ja pakoventtiilin ajoitus.. Missä asteissa, arvoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe