Kestine

nuhanenä...

Hei! Onko täällä ketään, joka käyttää oireisiinsa kestineä? Onko ollut minkäänlaisia haittavaikutuksia?

Mä olen nyt ehkä parisen viikkoa ottanut kestineä kaksi tablettia päivässä, ja allergia-oireita en edes huomaa, lukuunottamatta aamu aivastelua ja lievää tukkoisuutta! Todellakin on siis tehonnut minulla erinomaisesti!!

Mutta.. Olo on kuitenkin vähän unelias tai heikko.
Ruokaa ei tee mieli ollenkaan, vaikka nälkä olisikin. Voisin olla syömättä vaikka koko päivän!
Edes herkkuja ei tee mieli, vaikka yleensä rakastan mm. suklaata, sipsejä jne.

Toisinaan on jopa hieman kuvottava tai muuten huono olo. Vireystaso on mielestäni ihan kohtalainen, mutta tuo heikotus välillä ärsyttää.

Onko muilla ollut mitään tuommoista, vai johtuuko vaan yleisestä kevät väsymyksestä ?!

25

31917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestinen syöjä

      minäkin syön kestineä. nyt, kun siitepöly ei ole ollut vielä niin kovin pahana, syön yhden päivässä. Mulla ei ole tullut ainakaan merkittävää väsymystä / syömättömyyttä yms. Eikös itse siitepölykin jonkin verran väsytä?
      Olen siis ollut tyytyväinen kestineen, tätä ennen söin zyrteciä, joka kyllä väsytti, eikä edes ollut yhtä tehokasta. Mutta, jokaisellehan eri lääkkeet vaikuttavat eri tavalla.

    • syöty 2 vuotta kestineä käytännössä yhteen putkeen 1 tabu päivässä nokkosihottumaan... Eipä tosta ole mitään huomattavia haittavaikutuksia tullut.

      Ja se ruokahalu kasvaa syödessä ;).

    • Valkosolu

      Kestine ei kyllä aiheuta mitään heikkoutta tmv. Tauti sinänsä eli allergia voi väsyttää.

    • maarit06

      Mä syön kestine lyo 20 mg yhden tabletin päivässä. En tiedä väsyttääkö se vai joku muu, mutta olen ollut hieman väsyneempi kuin yleensä. Mutta ruokahalu on tallella ja myös herkut maistuu!
      Mutta tehokas lääke!

    • Jaskaaaa

      Kyllä se vähän jeesaa. Esim. tänään syöny aamulla ja iltapäivällä kestinen ja kauheet oireet ku menee ulos.

    • Nimetön

      olen itse pitänyt Kestinestä tosi paljon. Nenä ei vuoda ollenkaan eikä silmät kirvele. Haittavaikutuksia en ole ainakaan huomannut, ainakaan kesällä kun saa nukkua pitkään. Hengitys hankaloituu jos oikein pöheikössä joutuu kävelemään, mutta vähemmän kuin ilman lääkettä.

    • ---

      omalla kohdalla homma toimii niin kauan kuin voi tyytyä yhteen nappiin päivässä. tällä viikolla oireet on kuitenkin olleet sitä luokkaa, että koitin muutaman päivän ottaa kahta per päivä. tulos: omituista huimausta ja päänsärkyä, jotka lakkasivat heti, kun pudotin toisen tabun pois. muuten olen kyllä tykännyt Zyrteciä enemmän, ei ole koko ajan sellainen juuri horroksesta havahtuneen olo..

      • ZZXZzzz

        ..lähdin googlaamaan Kestinen haittavaikutuksista; minulla haittavaikutukset ovat
        ehkä "dramaattisimmat" mitä olen kokenut muissa lääkeaineissa.

        Eli jos otan yhden(kään, ensimmäisen) tabletin, nukun helposti vuorokauden putkeen.
        Ja en yhtään liioittele. Tosissaan saa taistella, että pysyy hereillä yhtään.

        Tiedoksi muillekin. En uskaltaisi esim. lähteä ajamaan autolla.


    • minä vuan

      Kuten kaikki lääkkeet, myös Kestine voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä
      saa.
      Hyvin harvinaisia (esiintyy alle 1 potilaalla 10 000:sta) haittavaikutuksia ovat olleet
      sydämentykytys, sydämen tiheälyöntisyys, suun kuivuminen, ylävatsavaivat, vatsakivut,
      pahoinvointi, oksentelu, voimattomuus, turvotus, uneliaisuus, päänsärky, huimaus, tuntohäiriöt,
      unettomuus, hermostuneisuus, kuukautishäiriöt ja ihottumat.
      Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole mainittu tässä pakkausselosteessa, tai
      kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkiin.

      Minulla Kestine auttaa todella hyvin, kokeillut olen zyrteciä, loratadinia, histeciä ja jotain muuta, niistä ei ollut yhtään apua.

      Minulla on laukussa myös Kestine Lyo'a, jos satun saamaan pahan kohtauksen tai jos olen unohtanut ottaa aamulla.

      Tuossa pakkausselosteen haittavaikutuksissa luki unettomuus, joten uneliaisuus ei siis välttämättä johdu siitä!

    • allergikko87

      Itse käytin siitepölyallergian aiheuttamiin oireisiin ensin Heinixiä (n.kuukauden ajan). Sitten vaihdoin Kestineen, jota olen nyt käyttänyt pari viikkoa. Aluksi käytin yhden tabletin päivässä, mutta muutaman päivän ajan olen nyt ottanut kaksi tablettia päivässä. Silti tuntuu, ettei lääke auta. Nenä vuotaa ihan kamalasti, välillä on tukkoinen olo, lisäksi silmiä ja kurkkua kutittaa. Kai mä vielä vähän aikaa käytän Kestineä, ja jos ei ala auttamaan enempää, kokeilen varmaankin jotain toista lääkettä, tai haen lääkäriltä reseptin johonkin vahvempaan lääkkeeseen. Ärsyttää, koskaan ennen ei ole ollut näin rajuja oireita...

    • jklölkjklölkjklö

      yhdessä tapauksessa sienilääke yhtä aikaa kestinen kanssa otettaessa aiheutti sen että kestinen määrä veressä nouisi satakertaisesti

      • pakkausseloste-.-

        No siinä tapauksessa lääkkeen ottaja ei ollut lukenut pakkausselostetta huolella, sill ainakin Lyon ohjeessa varoitetaan, että täytyy keskustella lääkärin tai apteekkarin kanssa jos ottaa sienilääkettä (on niitä muitakin eri lääkkeitä sanottu)


    • Kesti ne

      Älkää hyvät ihmiset väittäkö, että omat kokemuksenne Kestinestä tai mistä tahansa muusta lääkkeestä olisivat koko totuus. Jos jotkut ovat kokeneen sivuvaikutuksia, ovat ne yhtä totta, kuin jonkun muun hyvät kokemukset. Uneliaisuus kuuluu haittavaikutuksiin ja Suomen väestö on jo siksi suuri, että Kestinen käyttäjiä ja haittavaikutuksien kokevia varmasti löytyy. Tälle foorumillehan kirjoittavat nimenomaan käyttäjät.

      Omat kokemukseni ovat nimenomaan suun kuivuminen ja uneliaisuus. Yksi syy vosi olla se, että mitään allergiaan viittaavaa ei testeissä löydy mutta oireet ovat kuitenkin allergiset. Pelkkää luulottelua mutta veikkaan, että juuri em. seikkojen takia reaktiovaste lääkkeeseen on voimakaampi, kuin ihmisillä joilla on todettu allerginen immuunivaste. No, joka tapauksessa käytän tarvittaessa ja koetan kestää sivuvaikutuksia. Kevät menee nopeasti ja sitten helpottaa.

      • Anonyymi

        Minullakin on tota suun kuivuutta, mutta en ole huomannut muita sivuvaikutuksia. Syön 1 tabletin ympäri vuoden aamuisin. Nyt kun allergia on pahana menee 2-3 tablettia päivässä. Ajattelin kyllä taas vaihteeksi kokeilla Aeriusta, josko tehoaisi paremmin. En muista millon viimeksi olisi ollut näin pahat oireet koivusta.


    • Kes12345

      Kestine väsyttää todella paljon.

    • huhuhuh

      Siitepölyallergia aiheuttaa oireita hengitysteissä ja silmissä. Oireina ovat vesinuha, aivastelu, nenän kutina ja tukkoisuus, yskä sekä astmaoireet. Useimmilla siitepölyallergisilla myös silmät punoittavat, kutisevat, kirvelevät sekä vetistävät. Myös atooppinen ihottuma saattaa pahentua. Monet kokevat väsymystä
      https://www.allergia.fi/allergiat/siitepolyallergia/siitepolyallergian-oireet/
      Monia eri merkkejä kokeillu, nyt kestox minkä löysin viime keväänä, käytän 6-7kk vuodessa

    • hip

      Minulla pulssi kohosi eli sydämen lyöntitiheys nousi. Apteekissa neuvoivat vaihtamaan toiseeen.

    • HyväOn

      Olen käyttänyt Kestineä jo ainakin 10 vuotta ja on hyvä lääke. Näin pahimpaan koivun kukinta-aikaan otan yhden tabletin aamulla ja yhden illalla.

    • TilaPäinen

      Kestinen (10 mg ebastin) annosteluohjeessa sanotaan, että aikuiselle 1 tabletti päivässä!!!! Jos oireet ovat vaikeita, tilapäisesti 2 tablettia päivässä.
      (Alle 12-vuotiaille lapsille Kestineä ei pidä edes antaa!)
      Mikä sitten on tilapäistä lääkkeen oton suhteen????
      Pari viikkoa päivittäin on mielestäni aika pitkä "tilapäisyys".

      • Anonyymi

        Minulle työterveyslääkäri sanoi kerran, että esim Aeriusta voi ottaa jopa 4 tablettia päivässä jos oireet sitä vaativat. Tai ainakin minä voin ottaa hänen mielestä.


    • kestineämuutamapäivä

      Heips. vasta neljä pilleriä oloen ottanut Kestineä. Suu kuivuu kovasti, mutta muuta en ole ainakaan vielä huomanut ja toivottavasti muuta ei tulekaan.

    • Anonyymi

      Kestine väsyttää minua niin paljon että käytän sitä nukahtamislääkkeenä. Eli ei todellakaan mitään puppua se että toisia väsyttävä lääke. Vie myös tehokkaasti nälän tunteen.

    • Anonyymi

      En ole tilannut mitään ja kuitenkin sain ilmoituksen tilauksesta

    • Anonyymi

      Hei. Minulla on myös tosi paha olo ja väsyttää yhtä paljon kuin keuhkokuumeen sairastamisen jälkeen. On varmaan pakko lopettaa lääkkeen käyttö ja vaihtaa toiseen. Ei tällaista oksettavaa oloa jaksa pitkään, kun ei tunnu helpottavan ollenkaan.

    • Anonyymi

      Pakko tännekin tulla mainostamaan. Itselläni oli paha siitepölyallergia, ehkä jostain 15 vuotiaasta asti, tähän 40v ikävuoteen. Eli nenä vuotaa, silmiä kirvelee ja olo karmea. Lopetin kahvin, tai tarkemmin sanottuna kofeiinia sisältävän kahvin (juon kofeiinitonta vain nykyään) juomisen pari vuotta sitten. Allergiat katosivat 95% siinä. Jonkin verran syön suklaata, eli siinä kofeiinia, mutta käytännössä allergiat lähes kadonneet kokonaan. Eli ilmeisesti tuo kofeiini saa elimistön käymään kierroksilla tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4194
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4102
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3914
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2725
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2475
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1950
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1609
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe