piaggio nrg dd viritys ?

1970

Moi
Hankin työmatkapeliksi piaggio nrg dd:n. Variaattorin holkki poistettu ja mittarin mukaan kulkee n 60km /h....laiska edelleen. Haluaisin kiihtyvyyttä / tehoja hieman enemmän. Max nopeus ei niin tärkeä, 70km/h riittäisi. Mitä kannattaa tehdä seuraavaksi. Hukkaputket pois VAI kaasarin ja ilmanputsarin kuristuslevy pois ja suuttimen vaihto.
Kertokaa myös ohjeet ko. toimille !
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
terv "vanhus 1970"

14

7024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysurpo

      En osaa oikein auttaa sua, mutta mulla on täsmälleen samanlainen peli ja mietinkin et miten sen variaattorin holkin siitä saa irroitettua? en todellakaan ole mopoihmisiä, joten ei tietoa missä koko variaattori edes on! käsittääkseni kuitenkin harmaan pitkulaisen laatikon alla jossain.

      osaisko joku tosi selkokielellä selittää, miten ton variaattoin holkin saa poijes, että vauhti ois just sen joku 60 km/h?

      • 1970

        Moi "täysurpo".. hauska nimimerkki.

        mulla otettiin jo liikkeessä pois toi variaattorin prikka. mee motonetin sivuille lueskelemaan. sieltä muistaakseni löytyy ohjeetkin ton prikan poistamiseen. mee tohon osoitteeseen ja mä oon kirjottanut sinne nimimerkillä s7626. sieltä löydät miten nrg:tä kannattaa virittää. mulla menee nyt pienellä ja helpolla virittämisellä mittarin mukaan noin 80km/h
        tässä osoitteessa ja ko sivulla mm. mun kommentteja.
        http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=54417&postorder=asc&start=220


      • täysurpo
        1970 kirjoitti:

        Moi "täysurpo".. hauska nimimerkki.

        mulla otettiin jo liikkeessä pois toi variaattorin prikka. mee motonetin sivuille lueskelemaan. sieltä muistaakseni löytyy ohjeetkin ton prikan poistamiseen. mee tohon osoitteeseen ja mä oon kirjottanut sinne nimimerkillä s7626. sieltä löydät miten nrg:tä kannattaa virittää. mulla menee nyt pienellä ja helpolla virittämisellä mittarin mukaan noin 80km/h
        tässä osoitteessa ja ko sivulla mm. mun kommentteja.
        http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=54417&postorder=asc&start=220

        hah, nimimerkki kertoo jotain mun mopotietämyksestä :D

        mut siis joo. nyt ymmärsin, että se prikan poisto on just se mitä mun pitäis tehä. Kiihtyvyys ei oo niin tärkee, kunhan vähän huiput ees nousis, nolottaa tommosella luuskalla körötellä..

        Mun ongelma on edelleen se, etten osaa sitä ottaa pois. tai siis, tuolta moponetin sivuilta en löytänyt mitään tarkempii ohjeita siihen. Melkee kaikki oli sen jo ottanu pois :P Hmm..

        Sit yks tyhmä kysymys; kun puhutaan varin prikasta ja holkista, niin onko se sama asia?


    • nfjkohnujbas

      On mun mielestä ihan helvetin tyhmää virittää scoba kulkee 80km/h , jäät ratsiassa kiinni ja siitä tulee se kevät 2000e sakko kevyt moottoripyörävero.... että ykspääl 65 on ihan riittävä...

    • 87k

      Elikkäs lähdetään siitä, että variaattorin holkkia ei kannata ottaa pois, sen jälkeen kuuluu hetken aikaan kolina koneen käydessä, ja sitten rusahdus :)

      Eli tosta kannttaa ottaa pois seuraavaa:

      Variaattorin kuristin, eli semmonen pitkän ison sormuksen näkönen juttu mikä on siinä variaattorin holkin PÄÄLLÄ ei ole millään kiinni, voi olla tosin ajan myötä kertynyt paskaa senverran että vähän piukassa.

      Aivan kaasarin edessä on metallilevy jossa on reikiä, irtoaa kyllä helpolla, samalla kun on kaasari ja ilmanpustari siinä hollilla, kannattaa ilmanputsarista poistaa "kumitutti" joka rajoittaa myös ilman saantua, nyt sitten vielä kaasari auki, ja suuttimeksi 0,65 millin reijällä oleva suutin, jossa on 6 millin kierre, vakio suutin on 0,5 millinen.

      Sitten pakoputkea irroittelemaan, ja rälläkällä irttoitat ne kaksi pilliä jotka siitä lähtee (toinen ei mene mihinkään, ja toisesta lähtee se kumiletku) ja peität reijät siististi, esim hitsaamalla tai käyttämällä letkuliittimiä yms virityksiä, itse suosittelen hitsaamista.

      Sitten vaan se kumiletku irti, joka meni pakariin, ja peität sen reijät esim ilmstointiteipillä.

      Nyt mopo on ns. vakio, eli sellainen millaiseksi se on tehtaalla tarkoitettu, ja kulkee ja kiihtyy reilummin, ja maltillisella ajotavalla kuluttaa pikkusen vähemmän kuin ennen.

      Ja jos sattuu kärymään, niin aika isot tulot saa olla että tulee 2000€ sakkoa, sillä sakko on 20 päiväsakkoa (opiskelijalle siis noin 120€) ja lisäksi tulee maksuun autovero (ns. kevarivero) joka on muistaakseni noin 30% mopon arvusta, eli jos mopon hinta on tonnin, tulee maksettavaksi noin 350€ (tosin 14000€ mopoautossa summa olisi jo hieman sievoisempi ;)

      Mutta noi jutut voi jättää omaan arvoon, itselläni on jokainen mopo kulkenut enemmän tai vähemmän yli sallitun, ja olen ajnaut noin 40000km mopolla, ja pysäytetty noin 50 kertaa, ja koskaan ei ole kiinnostanut mitä pyörä kulkee, eli pitää pyörän kunnossa, ja ajelee maltillisesti, sillä siitä pääsee ;)

      Isoimmat haukut taisi poliisilta tulla kun yksipaikkaisen skootteirn päällä oli toinen matkustaja, ja samaan aikaan kyydissä todella, todella iso TV-tuoli, mutta sakoitta on vältytty

    • föbä

      vitun nisti siis ihan oikeesti!

    • joojoomies1

      joo tosta vakio putkesta sen verran että ei siitä kunnollista teho putkea saa oikein mitenkään,eli ei muuta kun tilaamaan kunnon putki,nrghen sopii helposti typhooniin tarkoitettu putki,sitten vaan kaasarille menevä putki kiinni esim.sopiva pultti kiertää siihen,jäykempi jousi kakkos variaattoriin eli taakse,pikkusen isompi suutin ja eteen vaikka 5,5 krammaset rullat nii varmasti miellyttää jos hakee kiihtyvyyttä ja reilu 70kmh.

    • Anonyymi

      myöhässähän tämä tulee, mutta tässä on ohjeet miten sain nrgn kulkemaan 90kmh

      ensimmäisenä variaattorin holkki pois, ja kaasarista suutin vähän isommaksi. joissakin kaasareissa kuristeena messinkilevy, sekin pitää ottaa pois

      vauhti 48-->60

      toisena tukittiin hukkaputket. putki irti ja rälläkällä hukkaputket pois, metallia kempillä päälle niin ettei vuoda. suutin 3-5 kokoa isommaksi

      vauhti 60-65--> 80

      viimeisenä puhdistin ilmanputsarin ja kaasarin, ja nostin pykälän neulaa. ei voi laskea viritykseksi, mutta tämän jälkeen vauhti pysyi hyvin 80-90 välissä.

    • Anonyymi

      Tiedän, että olen myöhässä mutta sanon nyt kuitenkin jos joku nyky mopoilija käy etsimässä täältä tietoa. Ekaksi hommaat rajoittamattoman cdi boksin ja sitte otat kaasarista kuristus levyn pois ja hommaat hiilikuitu läpät ja sitten prikka pois ja pidät vakio putken mutta otat siitä kaikki kuristukset pois ja kannattaa laittaa kaikista löysimmät kytkin ja vastapaine jouset ja vapaavirta ilmansuodatin. Sitten pitää vain ruveta kokeilemaan mitkä rullat on sopivat ja jos on ruisku niin ei ole cdi boksia niin pitää hommata rajoittamaton ecu boksi. Pitäisi noilla mennä ainakin 80km/h luultavasti enemmän ehkä max 95km/h

      • Anonyymi

        Ja kaasaria ei tarvitse päivittää isompaan se on vakiona 17.5mm dellorto tai 18mm dellorto (17.5mm on viisaampi vaihto ehto)


      • Anonyymi

        Ja tietenkin pääsuutinta pitää vaihtaa mutta kaikki luultavasti tietää sen


      • Anonyymi

        Ja lämpökäärettä putkeen koko matkan, että siitä on jotaki hyötyä.


      • Anonyymi

        Terve mistähän mahtaa saada sellasen rajoittamattoman CDI/puola paketin kun ei tunnu löytyvän mistään ja laitetaan oli Power dd50 ja kaasari malli VM.08


    • Anonyymi

      Malossi Multivar on aina hyvä hankinta, isompi suutin ja ilmanottoa avarammaksi niin kulkee sen 63 kmh todellista. Sen yli jos kulkee niin ei ole hyvä juttu lain silmissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe