lihasjäykkyys

fighter

Moi

Olen 21-vuotias tyttö ja olen kärsinyt nyt 4 kuukautta lihasjäykkyydestä. Jäykkyys alkoi aivan yllättäen oikeasta jalasta ja se on kaikista pahinta oikealla puolella kehoa, mutta tuntuu myös kokonaivaltaisesti koko vartalossa.
Lihasjäykkyyden lisäksi minulla on kylmyyttä jalkapohjissa ja oikeassa kädessä. Tähän mennessä olen käynyt kahdellä yleislääkärillä, neurologilla ja fysiatrilla ja he eivät ole löytäneet mitään erikoista, joka voisi oireet selittää. Verikokeista ei ole myöskään löytynyt mitään poikkeavaa. Minulta on otettu kaikki mahdolliset verikokeet. Lääkärit sitä mieltä, että jäykkyyteni on todnnäköisemmin tuki-ja liikuntaelin peräistä kuin neurologista.
Alan olla todella epätoivoinen jäykkyyteni suhteen, jonka takia en voi enään harrastaa lenkkeilyä, pyöräilyä tai mitään liian rasittavaa toimintaa:( Pelkään tulevaisuuteni puolesta ja haluaisin apua ja neuvoja muilta lihasjäykkyydestä kärsiviltä. Olisin varsin kiinnostunut muiden nuorten naisten tuki-ja liikuntaelin peräisistä oireista! Jäykkyyteni siis alkoi yhtäkkiä ja mitään vakavaa ei ole löytynyt. OLISIN TODELLA KIITOLLINEN, vastauksista.

14

9984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oireitako..

      =nuorilla ihmisillä kylmyyttä raajoissa tms.

    • hoidettu

      Onko vasen jalka lyhyempi?
      Lantiossa silloin vika. Se aiheuttaa lihaskireyttä ja siten myös verenkiertohäiriötä.

      Oiret kuullostaa hyvin tutuilta. Myöskin nuo lääkärissä käynnit. Mulle niitä kertyi parikymmentä ennenkuin syy selvisi.

      • fighter

        oireita sinulla oli ja minkä ikäisenä alkoi.


      • Inka

        Akupunktio tai paremminkin PKL auttaa varmemmin.


      • meinaan pkl
        Inka kirjoitti:

        Akupunktio tai paremminkin PKL auttaa varmemmin.

        meinaako se pkl jotakin polkemista vai pikkasen lenkkeilyä vai mitäh


      • Inka
        meinaan pkl kirjoitti:

        meinaako se pkl jotakin polkemista vai pikkasen lenkkeilyä vai mitäh

        Perinteinen kiinalainen lääketiede


      • hoidettu
        fighter kirjoitti:

        oireita sinulla oli ja minkä ikäisenä alkoi.

        Jo n. 12-vuotiaana oli kantapääkipuja. Sanoivat niitä kasvukivuiksi.

        N. 17-vuotiaana alkoin selkä ja niskakivut. Aika lievänä tosin. Lääkäri sanoi, jotta normaalia pitkällä ihmisellä.

        n. 20-vuotiaana alkoi olla jalat oudon voimattomat välillä. Reidet oli jotenkin "tukossa". Oireita kesti 1-4kk kerralla. Sit oli taas muutama kuukausi hyvin.

        n. 25- vuotiaana oli ikäviä lihaskramppeja yläselässä. Alaselkä kipeä. Iskias viilsi joskus. Päänsärkyä. Jalkapohjan kramppeja. Käsi puutuili.

        n. 28-vuotiaana lisäksi migreeniä, viiltävää selkäkipua-iskiasta. Varvaskramppeja. Kantapääkipua. Korkeaa verenpainetta. Sydämen rytmihäiriöitä. Huimausta, heikotusta.

        30-vuotiaana edellisten lisäksi olkapääkipua. Solisluu turvoksissa ja rutisi. Niska- ja kaulalihakset kireinä. Käsi puutuili.

        Nyt ollu vuoden oireeton... Kiitos lantion korjauksen.


      • pkl
        Inka kirjoitti:

        Perinteinen kiinalainen lääketiede

        Yleisesti lyhennettä pkl käytetään sanasta poliklinikka.


      • pkl.
        pkl kirjoitti:

        Yleisesti lyhennettä pkl käytetään sanasta poliklinikka.

        Yleisesti lyhennettä pkl käytetään sanasta pankkiiriliike.


    • kohtalotoveri

      Hei!
      Sain itse lihasjäykkyyteen apua OMT-fysioterapeutilta. Toinen hyvä vaihtoehto on koulutettu naprapaatti (D.C. tutkinnon suorittanut). Lääkärit eivät juurikaan osaa auttaa lihasperäisissä ongelmissa. Hoidoissa saattaa joutua käymään parikin kuukautta.

      • fighter

        moi,

        voitko kertoa mikä oli lihasjäykkyytesi syynä ja mitkä lihakset olivat jäykät?


      • mazatre
        fighter kirjoitti:

        moi,

        voitko kertoa mikä oli lihasjäykkyytesi syynä ja mitkä lihakset olivat jäykät?

        eli pkl perinteinen kiinalainen lääketiede auttaa akupupunktion avulla lihasjäyykkyyteen lisätietoja www.akupunktio.net


    • jopasloppuinimet

      neurologinen on hermo-aivoperäinen, ei tuki -ja liikuntaelinperäinen

    • vesisuola tasapaino

      Neste- ja suolatasapainohäiriöt voivat aiheuttaa lihaskipuja ja lihasjäykkyyttä. Yleensä ravinnosta tulee suolaa yli tarpeen ja yhdistettynä niukkaan juomiseen niiden yhteivaikutus voi olla hyvinkin voimakas. Ainakin kannattaa kokeilla juomisen lisäämistä ja ruokasuolan vähentämistä. Muiden suolojen lisäämistäkin kannattaisi kokeilla. Pitää kuitenkin huomioida että suolojen niukkuus voi aiheuttaa samoja oireita kuin ylimääräinen suola.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe