Kannukset/apua

apua

moi,eli tarttisin pientä helppiä, elikkäs millaiset kannukset sopisi,kun aloittelen vasta niiden käyttöä?Luulisin kuulakannuksia,mutta mikä niiden pituus olisi paras?

48

17162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua

      eli pitääkö niihin jotkut remmit?? ja mikä on kannusten keskimääräinen NORMAALI hinta?tekeekö estekannuksilla mitään jos harrastaa esteitä JA koulua suht. paljon?

      • tiedäen

        minuakin kiinnostaisi,että kuinka kannukset laitetaan ja mikä niiden oikea tarkoitus on? :) kiitos tähän aiheeseen johdattelusta


      • 743

        no esteissä voi käyttää tavallisia junnu kannuksia. mutta niillä ei ole tarkoitus potkia hevosta, vaan painaa pohkeella ja hieman antaa apua kannuksella. kannukseen tarvitsee remmit että ne pysyvät jalassa. ne myydään YLEENSÄ paketissa mukana mutta niitä löytyy kaupoissa erikseenkin. MOI!


      • Kuolaimetonkengätön♥
        743 kirjoitti:

        no esteissä voi käyttää tavallisia junnu kannuksia. mutta niillä ei ole tarkoitus potkia hevosta, vaan painaa pohkeella ja hieman antaa apua kannuksella. kannukseen tarvitsee remmit että ne pysyvät jalassa. ne myydään YLEENSÄ paketissa mukana mutta niitä löytyy kaupoissa erikseenkin. MOI!

        ÄLÄ OSTA KANNUKSIA!!!!!!!!!!! Ja kattokaa tää dokvideo!!!!!! ----> https://www.facebook.com/permalink.php?id=191651284080&story_fbid=151110578373521


    • Agrologi

      Kannuksen tarkoituksena on tehostaa pohkeen vaikutusta. Kannusta käytetään puristamalla pohkeet normaalisti hevosen kylkeen ja kääntämällä samalla hiukkasen varpaita ulospäin, jolloin kannus osuu hevosen kylkeen. Kannuksilla ei saa potkia tai "naputtaa" hevosen kylkiä.

      Ennen kannusten käyttöönottoa ratsastajan tulee osta pitää pohje paikallaan hevosen kyljessä ja hahmottaa mihin päin varpaat osoittaa normaalisti.

      Aloittelevalle kannusten käyttäjälle sopii parhaiten ns. junnukannukset, eli kannuksissa pn pyöreä metallipallo, joka osuu hevosen kylkeen, nämä on kaikkein "hellimmät" kannukset, myöhemmin voi ostaa sitteen pidemmällä varrella ja tylpällä päällä olevat kannukset, jos ratsastat paljon laiskoilla tai kovakylkisillä hevosilla. Suurimman osan hevosista kanssa pärjää ilman kannuksia tai junnukannuksilla.

      Kannukset koostuu kahdesta osasta metallisesta osasta (varsinainen kannus joka tulee ratsastajan nilkkaluiden alpuolelle, pari senttiä kantapään yläpuolelle ja kannusremmistä joka tulee kengän kannan alta (kannan etupuolelta) kannuksien päissä olevien lenkkien kautta nilkan etupuolelle kiinni. (hankala selittää, mutta ei niitä juuri väärin voi pukea). Kannukset remmeinen maksaa 15-20€, pelkät remmit 2-5€, viikottaisessa käytössä remmit kestää 2-5v ja kannukset, kunnes kohtaavat jonkun onnettomuuden tai unohtuvat johonkin.

      • apua

        kiitos paljon! ! ^^


      • ---

        saakohan kuvana? oon niin tyhmä etten tajuu....................... x)


      • Sara

        Kuinka kokenut pitäisi olla, että saa alkaa käyttää kannuksia? Olen ratsastanut kohta vuoden, ja mietin, että voisinko jo alkaa käyttää niitä.


      • Sara

        Pitääkö opettajan antaa lupa kannuksiin, vai saako niitä alkaa käyttää omaan tahtiin, jos on ratsastanut ainakin vuoden? Joo, en tiiä mitään...


      • mejtsi
        Sara kirjoitti:

        Kuinka kokenut pitäisi olla, että saa alkaa käyttää kannuksia? Olen ratsastanut kohta vuoden, ja mietin, että voisinko jo alkaa käyttää niitä.

        Se ei ole siitä kiinni, tai ei pitäisi, että onko tarpeeksi kokenut että SAISI pitää niitä. Hevosen/ponin kanssa pitäisi pärjätä ilman kannuksia. Tietysti jos on junttiponi (tai hevonen) niin kannukset on kyllä ok...


      • kokenuu
        Sara kirjoitti:

        Kuinka kokenut pitäisi olla, että saa alkaa käyttää kannuksia? Olen ratsastanut kohta vuoden, ja mietin, että voisinko jo alkaa käyttää niitä.

        Sara kysy ratsastuksen opettajaltasi tarvitsetko niitä ? hän osaa kyllä kertoa kun tarvitset ne . etkä edes tarvitse jos et mene hepalla joka tarttee pohkeen tehostinta.


      • EI RAUTAA HEVOSELLE!
        kokenuu kirjoitti:

        Sara kysy ratsastuksen opettajaltasi tarvitsetko niitä ? hän osaa kyllä kertoa kun tarvitset ne . etkä edes tarvitse jos et mene hepalla joka tarttee pohkeen tehostinta.

        Yksikään heppa tai poni ei tarvitsisi "pohkeen tehostin"ta, jos vain olisi oikein koulutettu/hoidettu/pidetty.


      • Ratsastaja
        Sara kirjoitti:

        Kuinka kokenut pitäisi olla, että saa alkaa käyttää kannuksia? Olen ratsastanut kohta vuoden, ja mietin, että voisinko jo alkaa käyttää niitä.

        Oon itse ratsastanut 5 vuotta ja opettaja sano että voisin hakkia kannukset eli ope sanoo kyllä kun on siihen aika


      • Anonyymi
        Sara kirjoitti:

        Kuinka kokenut pitäisi olla, että saa alkaa käyttää kannuksia? Olen ratsastanut kohta vuoden, ja mietin, että voisinko jo alkaa käyttää niitä.

        Ei kannata käyttää jos et ole varma niin kysy rida opelta neuvoa ja sun pitää osata käyttää pohkeita silleen että ne ei turhaan osu hevoseen!!🐎☺️❤️


      • Anonyymi
        Sara kirjoitti:

        Kuinka kokenut pitäisi olla, että saa alkaa käyttää kannuksia? Olen ratsastanut kohta vuoden, ja mietin, että voisinko jo alkaa käyttää niitä.

        Ei vielä kannata alkaa käyttää sitten ku oma ope saoo ja jalka kuuluu olla ihan paikallaan:) ei vielä vuodesta parista kannata:))


      • Anonyymi
        Sara kirjoitti:

        Pitääkö opettajan antaa lupa kannuksiin, vai saako niitä alkaa käyttää omaan tahtiin, jos on ratsastanut ainakin vuoden? Joo, en tiiä mitään...

        Joo kuuluu antaa:)


    • Bajka

      Mahdollisimman lyhyet, esim. 15mm junnukannukset

    • shiir.

      Pallopäät, jtn 15mm, eikös se se poni piituus ainakin ole? :> Kaupasta kysyt vaan myyjältä. Muttan pallopäät :>

      • pöpö

        katsojkaa esim hööksin netti kuvastosta missä on kuvia kannuksista jotka ovat kiini saappaissa. kannattaa aloittaa mahdollisimman pienistä kannuksista ja jos sinulla on esim arvokkaat nahkasaappaat jne. voisit laittaa kannusten kumisuojat.


    • Kannus

      Juu, itse ostin juuri viikonloppuna itselleni kannukset, pallopäiset ja 15mm pitkät. Eli kaikki jotka on poniratsastajia (alla 16v) maksimi kannuksen pituus on 15mm. Tärkeetä kun ostetaan niin ennen sitä todeta että pohje ei heiluisi hevosen kyljessä....

    • Mummmooh

      ok, eli se vain riippuu miten iso jalka sinulla on. itsekkin aloitan kisaamisen, kuulakannuksilla, varmaan kaikista turvallisimmat.. en ihan lähtisi alussa pyöriviin piikkikannuksiin.

    • pikkunen

      eli olen 16v syksyllä 17v täyytävä niin minkä pituisia kannuksia saan käyttää kisoissa ?

      • kannustelija

        jos käyt ratsastuskoululla ja ratsastat eri hevosilla niin kysy opettajalta kenellä voit pitää kannuksia.ei niitä kaikkien hevosten kanssa tarvitse.opettaja osaa myös sanoa pystytkö ratsastamaan kannuksilla ilman että hakkaat hepan kylkiä.itse ratsastan ainakin omalla ponillani mielummin ilman kannuksia.kenttä kisoissa minulla on 15mm junnukannukset sillä kenttä kisoissa ne ovat pakolliset.


        ja sitten sinä 16v. voit käyttää joko junnukannuksia tai pisempiä.saat pitää kaikkia muita kun esim. rissakannuksia,tähtipäisiä tai muita teräviä jotka aiheuttavat hevoselle vahinkoa. nämä on kielletty kilpailu säännöissä.


    • emmibb

      Elisiis jos aloittelet kannuksien käyttöä, kannattaa aluksi ottaa alle 10cm kannukset joita on todella harvassa mutta niitä kyllä löytyy hevoskaupoista, Ja mieluiten pallopäiset. Ja vielä annan semmoisen ohjeen (jonka varmaan tiedät) mutta silti kerron, että kannattaa ostaa mukaan kumiset 'suojat' niiden kannuksien mukana, varsinkin jos käytät nahkaisia saappaita tai kenkiä, koska ne muuten menee pilalle. Jos ei niissä kannuksissa ei ole jotkat meinaat ostaa, niin kysy myyjältä että onko 'irtonaisia' kumia niihin. =) ja sen takia suosittelen pallopäisiä koska jos heti alottelija ottaa peruskärjet, niin sitten voi olla että aloittelija käyttää 'liikaa' kannuksien apuja, niin ne kannukset voi '' upota '' hevosen mahaan ja se ei näytä kivalle... siis ei sillä tavalla että ne uppoo ihan niin että veret lentää, vaan ihan samalla tavalla kuin tökkisi mahaa sormella niin syvälle että sattuu. elisiis sen takia kannattaa aluksi ottaa pienet ja pallo päiset kannukset ! =D

      • MÄ Vaan

        ^^^^^ toi ylempi juttu oli tosi hyvä neuvo sillä olen ratsastanut vasta vuoden vähän päälle mutta taso silti he c-b junnu alle 15 w eli silleen hyvä vinkki ! :D :D


      • -kakapo-
        MÄ Vaan kirjoitti:

        ^^^^^ toi ylempi juttu oli tosi hyvä neuvo sillä olen ratsastanut vasta vuoden vähän päälle mutta taso silti he c-b junnu alle 15 w eli silleen hyvä vinkki ! :D :D

        Itse käytän kannuksia esteillä, 15mm tai 20mm pallopäisiä. Mutta se oli valmentajani ehdotus, jonka jälkeen ostin sitten kannukseni.

        Muuten, kannattaa ostaa mielummin nahkaiset kannusremmit, kuin jostain naru-systeemistä tehdyt, kestävät paljon enemmän ja nätimmätkin ovat :D


      • Anonyymi

        10cm on aika paljon :D ja jos tarkotit 10mm kannuksia nii sellasia ei valittettavasti oo😅
        Terveisin 10vuotta ratsastanut tyttö


    • hge

      Paska puhetta on että kannukset maksaa noin 15-20 € sillä hinnalla saa kyllä kannukset mutta laatu on sitten sen mukaista, itse ostin kannukset ja maksoin niistä 55€ ja nahkaremmit erikseen 10€, SPRENGERIT ne olla pitää, varsinkin jos sattuu omistamaan königsin saappaatkin.

      • tallitytsy

        siiis olen aloittamassa kannuksien käytön ja sain synttärilahjaksi 25mm kannukset, eli onko se liikaa aloittelevalle, pitäiskö hankkii uudet 15mm? siis olen ihan kokenut , olen ratsastanut 6 vuotta , mutta haluaisin aloittaa kannuksien käytön..... vastatkaa!!!!! niin ja itse en käytä turvaliiviä, kuullostaa yhmältä, mutta minulla on parempi ryhti ilman. olen pudonnut pahastikkin ison hevosen selästä,muttei mitään käynyt. Olen kuullut kun kaverini äiti kertoi , että hänen siskonsa tuli vammaiseksi kun putosi hevosen selästä turvaliivin KANSSA , turvaliivi oli vääntänyt niskat poikki........ pidän enemmän ilman turvaliiviä ratsastamisesta, vaikka äiti onkin tehnyt kaikkensa, saadakseen minut käyttämään tyrvaliiviä.Ei siis etten olisi kokeillut turvaliiviä, mutta en vain pidä sen kanssa ratsastamisesta. ;) XD


      • Yks vaa...
        tallitytsy kirjoitti:

        siiis olen aloittamassa kannuksien käytön ja sain synttärilahjaksi 25mm kannukset, eli onko se liikaa aloittelevalle, pitäiskö hankkii uudet 15mm? siis olen ihan kokenut , olen ratsastanut 6 vuotta , mutta haluaisin aloittaa kannuksien käytön..... vastatkaa!!!!! niin ja itse en käytä turvaliiviä, kuullostaa yhmältä, mutta minulla on parempi ryhti ilman. olen pudonnut pahastikkin ison hevosen selästä,muttei mitään käynyt. Olen kuullut kun kaverini äiti kertoi , että hänen siskonsa tuli vammaiseksi kun putosi hevosen selästä turvaliivin KANSSA , turvaliivi oli vääntänyt niskat poikki........ pidän enemmän ilman turvaliiviä ratsastamisesta, vaikka äiti onkin tehnyt kaikkensa, saadakseen minut käyttämään tyrvaliiviä.Ei siis etten olisi kokeillut turvaliiviä, mutta en vain pidä sen kanssa ratsastamisesta. ;) XD

        Itse en pidä ollenkaan turvaliivin kanssa ratsastamisesta. Minusta turvaliivi on todella ahdistava. Okei tuohan se ryhtiä ja turvallisuutta mutta samalla se tuntuu estävän kehon liikkeen. Käytän turvaliiviä vain maastossa ja kentällä ratsastaessa en sitä käytä. Äitini on kyllä monta kertaa sanonut et käytä turvaliiviä mutta vanhemmillani ei ole rahaa ostaa hyvää turvaliiviä. Ja tallin turvaliivit on kauhean ahdistavia.

        Kannuksista sen verran että käytän itse silloin tällöin kannuksia. Riippuu täysin siitä millä hevosella menen. Usein käytän kannuksia vain koulutunneilla. Estetunnille jalkani saattavat kovan vauhdin takia heilua...Omat kannukseni ostin silloin n. 3 vuotta sitten kun rats.ope suositteli laiskoille hevosilla ratsastaessa käyttämään kannuksia. ;)


      • ope vm 74
        Yks vaa... kirjoitti:

        Itse en pidä ollenkaan turvaliivin kanssa ratsastamisesta. Minusta turvaliivi on todella ahdistava. Okei tuohan se ryhtiä ja turvallisuutta mutta samalla se tuntuu estävän kehon liikkeen. Käytän turvaliiviä vain maastossa ja kentällä ratsastaessa en sitä käytä. Äitini on kyllä monta kertaa sanonut et käytä turvaliiviä mutta vanhemmillani ei ole rahaa ostaa hyvää turvaliiviä. Ja tallin turvaliivit on kauhean ahdistavia.

        Kannuksista sen verran että käytän itse silloin tällöin kannuksia. Riippuu täysin siitä millä hevosella menen. Usein käytän kannuksia vain koulutunneilla. Estetunnille jalkani saattavat kovan vauhdin takia heilua...Omat kannukseni ostin silloin n. 3 vuotta sitten kun rats.ope suositteli laiskoille hevosilla ratsastaessa käyttämään kannuksia. ;)

        Kannuksien kanssa pystyy käyttämään pienempiä ja huomaamattomampia apuja. Mieluummin kannus,kuin jatkuva pohkeella ja kantapäällä kaivaminen!


      • hepohei
        ope vm 74 kirjoitti:

        Kannuksien kanssa pystyy käyttämään pienempiä ja huomaamattomampia apuja. Mieluummin kannus,kuin jatkuva pohkeella ja kantapäällä kaivaminen!

        Oon ratsastanut about 6 vuotta ja nyt kun vaihdoin rats.tallia opettaja siellä sanoi nyt lähipäivinä että voisin alkaa käyttää kannuksia joidenkin hevosten kanssa. Nyt on 15mm pyöreäpäiset kannukset jotka maksoi 5,50€ kumisuojat 1,50€ joten ei ollut kovin kalliit.


      • moikaah
        hepohei kirjoitti:

        Oon ratsastanut about 6 vuotta ja nyt kun vaihdoin rats.tallia opettaja siellä sanoi nyt lähipäivinä että voisin alkaa käyttää kannuksia joidenkin hevosten kanssa. Nyt on 15mm pyöreäpäiset kannukset jotka maksoi 5,50€ kumisuojat 1,50€ joten ei ollut kovin kalliit.

        Itse ostin viimeviikolla Sprengerin (vai?) 15mm pallopääkannukset agrimarketista pikkukisoihin (ku en viitti muuten rahaa niihin upottaa kun en kannuksia tarttee) ja makso yhteensä 6€. Kuitenki uusimaalla kun asustan nii aika edulliset oli.

        Mun mielestä noilla vuosilla ei kauheesti oo numeroina merkitystä, vaan taidoilla ja sillä osaako kannusta käyttää oikein vai ei. [: Joomoi.


      • Tiina K
        moikaah kirjoitti:

        Itse ostin viimeviikolla Sprengerin (vai?) 15mm pallopääkannukset agrimarketista pikkukisoihin (ku en viitti muuten rahaa niihin upottaa kun en kannuksia tarttee) ja makso yhteensä 6€. Kuitenki uusimaalla kun asustan nii aika edulliset oli.

        Mun mielestä noilla vuosilla ei kauheesti oo numeroina merkitystä, vaan taidoilla ja sillä osaako kannusta käyttää oikein vai ei. [: Joomoi.

        Missävaiheessa kannattaa siirtyä pallokannuksista länkkärityylisiiin piikkikannuksiin? Isä sanoo että mahdollisimman pian ettei hevonen totu liian löysään kuriin.


      • moi2
        Tiina K kirjoitti:

        Missävaiheessa kannattaa siirtyä pallokannuksista länkkärityylisiiin piikkikannuksiin? Isä sanoo että mahdollisimman pian ettei hevonen totu liian löysään kuriin.

        Ei kannata siistyä ollenkaan...


      • neuvo1
        Tiina K kirjoitti:

        Missävaiheessa kannattaa siirtyä pallokannuksista länkkärityylisiiin piikkikannuksiin? Isä sanoo että mahdollisimman pian ettei hevonen totu liian löysään kuriin.

        Onko sun isä hevosihminen? Kuulostaa siltä, että ei ooXD Hevoselle pidetään kuria niin, että se tekee mitä pyydät, jos se toimii noilla kannuksilla, et tarvi vahvempia. Rissakannuksia ei enkkutyylisessä käytetä. ÄLÄ KÄYTÄ RISSAKANNUKSIA!!!


    • Mielipideasia

      Kannukset ei siis ole mikään hienouden aihe eikä koriste. Niillä saadaan huomaamattomampia apuja hevoselle. Itse olen ratsastanut kohta 7 vuotta, ja kilpailen säännölisesti, mutt käytän ihan arkiratsasstuksessa pallopää kannuksia.
      Tuolla joku puhuikin kanuksista cm: yksikössä, mutta kannukset mitataan mm: muodossa (millimerti). sellaisia kannuksia kuin 10cm kannukset ei olekaan.
      En suosittelisi ihan viellä sellaiselle ratsastajalle joka on ratsastanu vuoden tai kaksi, kannuksia. Koska mikä on kaikistö inhottavinta katsoa ratsastajaa joka rapsuttelee hevosta kylkiin kannuksilla. Se ei tietenkään ole tarkoitus, mutta kun yritätte tedä pohkeenväsitöa, avoa, sulkua yms jakanne saattaa heilua, vaikka suoraan ratsastaessa ei heiluisikaan.
      Itse pidä henk kohtaisesti itse enemmän raipasta. Sillä saa selkeitä tehostuksia aikaan.
      Älkää siis hankkiko kannuksia liian aikasin. Mielummin odotatte ja olette rapsuttelematta hevosia kylkiin kuin kokoajan hankaisitte niillä.

      piikkikannukset: ei missään nimessä piikki kannuksiin! otat vaikka sitten raipalla kovemmin kuin piikki kannuksiin. Hevonen pysyy kurissa oikealla ratsastajalla ilman kannuksia, kankikuolaimia ja raippaa.
      Tässä siis oma mielipide, en halua mitään valituksia koska jokaisellahan on oma tyyli käsitellä hevosia.

    • Hiljaahyvätulee:)

      Joo, mä olen samaa mieltä ton edellisen kanssa. Harvalla 3 vuotta ratsastaneella pysyy pohje niin hyvin paikoillaan että voi käyttää kannuksia. Ja tietenkin pitää muistaa kysyä opettajalta lupa. Eli odottelette ihan rauhassa että se pohje osaa pysyä paikoillaan niin kyllä se ope sitten sanoo että niitä voi alkaa käyttämään:)

    • mmmmmmm

      Jep, minä oon ratsastanu n. 3½ vuotta, ja meidän ope sano mulle just eilen, että voisin alkaa käyttää kannuksia.. Eli meidän tallilla se ainakin menee niin, että opettaja sanoo kun voi alkaa niitä käyttämään :) Mun mielestä siis ei kannata omin päin rueta käyttämään, jos on vasta vuoden pari ratsastanut!

    • P-Suomen heppatyttö

      Itse olen ratsastanut noin 9kk, mutta olen ollut aika onnekas, sillä olen saanut käydä ratsastamassa sään.sesti kolme kertaa viikossa, ja olen kehittynyt tämän seikan ansiosta paljon nopeammin kuin kerran viikosssa ratsastavat(en silti kehuskele tai mitään, tämä nyt vaan on ihan tosiasia) Olen saanut melko äskettäin ruveta käyttämeen kannuksia tallin suokilla (osaa piaffit ja passagetkin) ja tulokset on sen mukaiset. Apujen käyttö on paljon vaivattomampaa ja mukavampaa, ja hevonenkin on esim. väistöissä paljon tyytyväisemmän oloinen, on suusta rennompi, korvat rennosti yms. Käytän 20mm kuulakannuksia, ja olen kuvista ja videoista yms. tarkistanut että jalat on hyvin. Ja meidän rats. opetteja ei kyllä anna kenenkään käyttää kannuksia jos ei niiden käyttöä hallitse, ja hevosetkin on tallillani kaikki melko herkkiä ja osaavia (ei pilattuja) eli ei sitten mitään opettajan haukkumisia jos olette eri mieltä kannuksien käytön aloittamisestani. (ja muuten , ei meidän perhe mitään rikkaita ole, asun yh. äidin kanssa, mutta sain käydä enemmän ratsastamassa tekemällä viikonloppuisin aamutalleja ja vähentämällä vaatteidenostoreissut pariin kertaan vuodessa :) )

    • Marie Szheilmayer

      Mie oon ratsastanu kohta 15 vuotta, oon nyt 25. Asun Itävallassa ja olen ammatiltani kilparatsastaja ja koulupainotteinen sellainen. Itelläni on rissat mut juniorina käytin just noita samaisia pallopäisiä kannuksia ja suosittelen niitä kaikille ekojen kannusten ostamista harkitseville. Ja sitte ku taso nousee, ostakaa pidemmät ja siirtykää rissoihin vasta ku ootte ammattilaisia/hevonen tarvitsee sellaset. ;)

    • skdmofi

      Tästä alotuksesta on jo aika kauan aikaa, mutta kerron nyt tässä jos joku vaikka tarvitseekin apua.

      Kannuksia käytetään tehostamaan apuja, eli näin sanottuna pohjetta.

      Kannuksilla ei ole rajaa montako vuotta pitää olla ratsastanut, että niitä saa käyttää. (itse käytin kannuksia ensimmäisen kerran ratsastuksenopettajan luvalla ollessani ratsastanut n. 4½ vuotta)

      Yleensä kaikissa ratsastuskouluissa tulee pyytää ratsastuksenopettajan lupa kannusten käyttöön.

      Käytä kannuksia vain jos tarve vaatii, älä siis käytä kannuksia jos sinulla on jo ennestään reipas poni/hevonen.

      Ns. "aloittelijoiden kannukset" ovat junnukannukset, jossa on pyöreämpi pää, ja jolla on "hennompi" vaikutus.

    • Tylsy

      Aloitan kannustimien käytön ja minulla on 14 mm kannustimien ei ole pallo päät onko se ok

      • Soufiis

        En suosittele alkaa käyttämään, jos et osaa edes kirjoittaa niiden nimiä.


    • AUTTAKAA!

      Mulla on vissiinkin pallopää kannukset (15mm). Onkos ne hyvät jos aloittelen kannuksien käyttöä (pakko alkaa käyttää jos haluan kisata) oon Ratsastanut 2vuotta.

      • hehehhe

        Mä käytän esteillä 14mm pallopäitä ja kouluvalmennuksissa 15mm tylppäpäisiä kannuksii


    • Sannananan

      Kannuksia ei ole tehty potkimaan hevosta eteenpäin. Niitä kuuluisi käyttää vaativissa koululiikkeissä. Ihmisen pohje on aika leveä, joten kannukset näyttävät hevoselle tarkemmin, mitä tehdä, kun alkaa olla liikkeet vaativampia, ja monia eri samantyyppisiä. Kannuksia voi myöskin käyttää nostamaan hevosen selkää, joka erityisesti sopii nuorille hepoille, ja niille jotka painavat kädelle. Kannuksia "saa" käyttää vasta kun jalka on tarpeeksi tasainen. Kyllä niillä voi vauhtiakin pyytää, mutta se ei ole kannuksien päätarkoitus.

    • veriroiskeet

      kyljet hakataan kannuksilla ja raipasta lisää ja suuta kiskotaan kankikuolaimilla ja turparemmi sitoo suun niin ettei auki saa. Ja lisää kuristusta, jos joku uskaltaa vähän panna hanttiin tai jää kauhusta kankeena paikoilleen seisomaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe