Mikä harrastus minulle!?

marsufani93

Olen kaksitoista vuotias tyttö. Minulla on viisi marsua ja olen niitten kanssa tosi paljon. Eilen vaarini oli meillä ja oli sitä mieltä, että minulla pitäisi olla jokin muukin harrastus, kun marsut. Minä harrastan pianon ja kitaran soittoa. Olen harrastanut pianonsoittoa neljä vuotta. Niin mikä harrastus minulle sopisi? Olen harrastanut telinevoimistelua, mutta olen siinä surkea! Olen harrastanut yleisurheilua, mutta kyllästyin siihen, vaikka olin hyvä. Olen harrastanut uintia, mutta uin aika huonosti ja hitaasti ja kaikki uivat päälleni, joten en halua harrastaa sitäkään.
Luonnosta tykkään aika paljon. En tykkää taistelu lajeista!! Nyt vaan ehdotuksia!!!!!

16

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venla

      suunnistus on kivaa. saat olla luonnossa, suunnistuskoulussa saat kavereita ja kunto kasvaa ihan huomaamatta. voit edetä kuntorasteilta kilpasuunnistukseen, jos haluja on. viestijoukot yleensä aina tarvitsevat vahvistusta. mutta voit myös suunnistaa ihan omaksi iloksesi vaikka vain iltarasteilla.

      etkä tarvi ensi alkuun muuta kuin lenkkarit ja verkkari (huonommat metsään).

      • itsekin suunnistanut

        Juu, suunnistus on mukavaa!
        Juuri esim. iltarastien käyminen on mukavaa, kun saa mennä ihan omaan tahtiin rastilta rastille. Välillä vaikka ihan kilpailumielellä ja välillä rauhassa marjoja syöden :)
        Miten vaan ite haluaa. Tietty ei kannata jäädä vartavasten haahuileen sinne metsään, ettei järjestäjien tarvii yhtä ootella pois ja/tai huolestua, onko sattunu jotain.

        Ja rastejahan voi lähtä hakeen jonku kans kahestaanki, ei oo pakko yksin kiertää reittiä. Siis ainakaan näillä iltarasteilla. Menee uusien suunnistuskoulun kamujen tai vaikkapa ukin kans! Jos ukilla vielä jalka nousee sen verran, että pystyy 2-3km metsässä liikkuun. Siinäpä pysyis ukinki kunto kohdillaan, ja luultavasti tarvisit tähän harrastukseen jonku sua kyyditseen. Nimittäin ainakin meilläpäin iltarastit on "ympäri maakuntaa".

        Toinen ehdotus on salibandy/sähly. Itte ainaki tykkään pelata siitä tosi paljo. Aluksi voi kyllä tuntua, ettei oikein osaa mitään, mutta siinä on "helppo" kehittyä ns. perustasolle. Pallo-/mailataituriksi ja huippupelaajaksi kehittyminen tietty vaatii sitte ihan yhtä paljon panostusta kun missä muussakin lajissa.


    • Tanssifani92

      Moikka!!!

      Mäkin tykkään hirveesti marsuista ja kaikista muistakin eläimistä.. meillä onki kaks koiraa!!!
      No kuitenki ajattelin kertoo sulle yhen tosi mukavan harrastuksen mitä kannattais kokeilla..Tanssia!!!oottko ikinä tanssinu??
      Kamppiin on tullu uus tanssi koulu ja siel on hirveesti tunteja just meijän ikäsille ja se on oiokeesti tosi kivaa:)

    • peikkotyttö

      Nua edellä olevat ihan jees juttuja. Ite asun maaseudulla ja harrastan mettäs ihan vaan rauhas kävelyä. siin samall voi vaikka kerätä kasveja ja myöhemmin prässätä ne. Pyöräily on myös ihan kivaa ku tääl ainakin on läänii siihen hommaan.

    • sivistävää

      Ihan vaan yleissivistävästi voisit lukea muita kieliä, esim. saksaa, ranskaa, japania tai vaikka esperantoa (itse olen lukenut japania ja esperantoa) ja se on ihan jees hommaa. Myös käsityöt, posliinimaalaus jne ovat kivoja näprääjille. Voisit vaikka askarrella lahjoja isoisällesi, marsuillesi (tosin en varmaan syö ne kaikki) ja perheelle. :)

    • Make

      Moi!
      itte on kans 12 ja eläinrakas.Harrastan ratsastusta se on kiva harrastus koska tallilla on muitki eläimiä ku hevoset,esim koiria kissoja ja hiiriä:Dja siellä voi käydä maastossakin
      Ratsastus ois aika hyvä.:>

    • fudistyttö93

      Suosittelen jalkapalloa, joukkelaji jossa saat riittävästi liikuntaa--> kunto kasvaa. Ja kavereitakin saat varmasti. itse olen fudista pelannut yhden vuoden, ja kavereita olen saanut iha mielettömästi. Suosittelen jalkapalloa todella paljon! onhan se aivan ihanaa!

    • sande!

      sin olisi jo parasta alkaa harrastaa kuviokelluntaa. vai osaatko uida. Ei hätää nyt voit opetella uimaan järvessä. sinun ei tarvitse muutakuin hankkia pelastus rengas ja aivot.

    • öhömkröhöm

      rattastus :p

    • Daarlndaa

      Moikka, millaisii tuloksii teit ku harkkasti yleisurheilua? Mä oon melkein samanikäinen ja onn tykännyt eniten juosta lyhyitä matkoja ja hypätä pituutta ja korkeutta. Talvella mä hiihdän.

    • Ella Martela 91v.

      Kokeile Koripalloa, se on todella mukava laji. Olenkin itsekkin harrastanut sitä nuorena ,vaikka olenkin jo 91-vuotta. Jos se ei kelpaa ,niin kokeile ihmeessä lento- tai käsipalloa.

    • fsfsdfds

      olen marsu hullu andreas poika ruotsista

    • HEPPATYTTÖ02

      Ratsastus!

    • ...?

      Kuka pistää -1 jokasee kommenttii? ;D

    • Jepulish jee

      Sirkus-tai 4h-kerho sopis varmaan.

    • faktat pöytään

      Istu vaan kotona hiljaa nurkassa, aika menee varmaan tosi nopeesti. ja ota marsut sinne mukaan sinne nurkkaan. Istu ja ole vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe