Yläluomet...

!!??

Menen viikon kuluttua yläluomileikkaukseen! Neuvokaa mitä otan mukaan sinne? Kylmägeelipussi kylmälaukussa, että saan takaisintullessa heti silmille?? Mitä muuta? Rasvaa ei aamulla naamaan, luulen.

Kertokaa, please!

24

7126

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapio

      Ota vain ittes mukaa!
      Mul tehtii operaatio eilen... Olen tänää HIRVEEN näkönen. Vahva Burana on kyl hyvä. Olen hirviön näkönen. Kantsii hautoo kylmällä koko leikkauspäivän lopun.
      Tsemppiä sulle!

      • ??!!

        Kiitos vastauksestasi!

        Pystyit kuitenkin kirjoittamaan,joten tuntuu että ei ole "kuolemaksi"! Oliko sinulla kylmägeelipussi pakkasessa kun menit kotiin? Voiko nukkua yöllä kyljellään, vai pitääkö olla koko yön selällään? En osaa nukkua kuin oikealla kyljellään. Antoivatko mitään ohjeita?


      • lapio
        ??!! kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!

        Pystyit kuitenkin kirjoittamaan,joten tuntuu että ei ole "kuolemaksi"! Oliko sinulla kylmägeelipussi pakkasessa kun menit kotiin? Voiko nukkua yöllä kyljellään, vai pitääkö olla koko yön selällään? En osaa nukkua kuin oikealla kyljellään. Antoivatko mitään ohjeita?

        Joo... jääkaapissa kylmägeelikasvomaski. Kannattaa ruveta heti sil kylmällä hautomaan ja koko sen lopun leikkauspäivän.
        Selällään oli pakko nukkua. Onneks en unissanikaa hierassu luomia. Seuraavana yönä sit nukuin varovasti kyljelläni. Mäkään en oikeen osaa nukkua ku kyljellää. Tänää rupee turvotus laskemaan... olin siis keskiviikkona operaatios ja nyt on perjantai. Ota jo sin lekurille mukaan vahvaa Buranaa et saat sit heti otettua. Haavoja särki leikkauksen jälkee 3-4 tuntia. Kyllä se hyvin menee!


      • Yläluomileikkaus
        lapio kirjoitti:

        Joo... jääkaapissa kylmägeelikasvomaski. Kannattaa ruveta heti sil kylmällä hautomaan ja koko sen lopun leikkauspäivän.
        Selällään oli pakko nukkua. Onneks en unissanikaa hierassu luomia. Seuraavana yönä sit nukuin varovasti kyljelläni. Mäkään en oikeen osaa nukkua ku kyljellää. Tänää rupee turvotus laskemaan... olin siis keskiviikkona operaatios ja nyt on perjantai. Ota jo sin lekurille mukaan vahvaa Buranaa et saat sit heti otettua. Haavoja särki leikkauksen jälkee 3-4 tuntia. Kyllä se hyvin menee!

        näyttää tänään?


      • lapio
        Yläluomileikkaus kirjoitti:

        näyttää tänään?

        No eipä voi komeeks viel kehua...
        Ny on turvotusta silmien alla ja väriltään keltaset. Yläluomet ei enää nii turvonneet mut punasenmustat. Teipin kohtia kutittaa. Kävin tänään kampaajalla pesettämäs hiukset, ku en halunnu kastaa teippejä/haavoja.
        Välil ei edes muista koko operaatioo, paitsi ku menee peilin ohitte... hui!


      • Lapiolle
        lapio kirjoitti:

        No eipä voi komeeks viel kehua...
        Ny on turvotusta silmien alla ja väriltään keltaset. Yläluomet ei enää nii turvonneet mut punasenmustat. Teipin kohtia kutittaa. Kävin tänään kampaajalla pesettämäs hiukset, ku en halunnu kastaa teippejä/haavoja.
        Välil ei edes muista koko operaatioo, paitsi ku menee peilin ohitte... hui!

        Minkä ikäinen olet? Itse olen 57-vuotias, ja luulen että minulla kestää paraneminen aika kauan, onneksi leikkauksen jälkeen kesälomaa on vielä melkein kolme viikkoa.
        Neuvottiinko sinua kastelemaan märällä haavan kohtaa? Jostain luin aikoinaan että niin pitäisi tehdä, ettei jää arpia.
        Aion ottaa myös leikkausta ennen ja jälkeen kaksinkertaisen annoksen sinkkipillereitä, koska nehän parantavat haavaumia. Olen myös ajatellut käyttää Trombosolia, että mustelmat paranisivat nopsaan.


      • minä-
        Lapiolle kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Itse olen 57-vuotias, ja luulen että minulla kestää paraneminen aika kauan, onneksi leikkauksen jälkeen kesälomaa on vielä melkein kolme viikkoa.
        Neuvottiinko sinua kastelemaan märällä haavan kohtaa? Jostain luin aikoinaan että niin pitäisi tehdä, ettei jää arpia.
        Aion ottaa myös leikkausta ennen ja jälkeen kaksinkertaisen annoksen sinkkipillereitä, koska nehän parantavat haavaumia. Olen myös ajatellut käyttää Trombosolia, että mustelmat paranisivat nopsaan.

        trombosolia saa laittaa (ainakaan minun tietääkseni) kasvojen alueelle eikä varsinkaan silmien!


      • Lapio
        minä- kirjoitti:

        trombosolia saa laittaa (ainakaan minun tietääkseni) kasvojen alueelle eikä varsinkaan silmien!

        Olen 42 vuotias. Nii, en tiedä et vaikuttaako ikä tuohon paranemisnopeuteen.
        Ny kutittaa luomia niin p..sti! Otan Buranaa siihen. Sanotaan et kuulemma siin vaihees ku paranee ni rupee kutittaa. Ylihuomenna saan laastarit ja tikit pois, huh.
        En oo kastellu haavaa. Kävin kampaajalla pesettämäs tukkani. Aattelin et shampoota menee teippeihin ni kutittaa entistä enemmän. Ei siel Pulssissa mitään neuvottu ottamaa. Ehkä sitten ku ottavat tikit pois?


      • kastellaan
        Lapio kirjoitti:

        Olen 42 vuotias. Nii, en tiedä et vaikuttaako ikä tuohon paranemisnopeuteen.
        Ny kutittaa luomia niin p..sti! Otan Buranaa siihen. Sanotaan et kuulemma siin vaihees ku paranee ni rupee kutittaa. Ylihuomenna saan laastarit ja tikit pois, huh.
        En oo kastellu haavaa. Kävin kampaajalla pesettämäs tukkani. Aattelin et shampoota menee teippeihin ni kutittaa entistä enemmän. Ei siel Pulssissa mitään neuvottu ottamaa. Ehkä sitten ku ottavat tikit pois?

        olin itse yläluomileikkauksessa kuukausi sitten, ja siellä nimenomaan käskettiin suihkutella haavaa vedellä... kävin suihkussa joka päivä ihan normaalisti, ja sitten lisäksi muutamia kertoja päivässä suihkuttelin altaan päällä käsisuihkulla silmiä (tietenkin pienellä paineella että juuri ja juuri tuli vettä)... mielestäni se auttoi tikkien/teippien kutinaan...


      • lapio
        kastellaan kirjoitti:

        olin itse yläluomileikkauksessa kuukausi sitten, ja siellä nimenomaan käskettiin suihkutella haavaa vedellä... kävin suihkussa joka päivä ihan normaalisti, ja sitten lisäksi muutamia kertoja päivässä suihkuttelin altaan päällä käsisuihkulla silmiä (tietenkin pienellä paineella että juuri ja juuri tuli vettä)... mielestäni se auttoi tikkien/teippien kutinaan...

        Tänään otettiin teipit ja tikit pois.
        Vaik luomet on viel turvoksis ja haava näkyvis ni olen tosi tyytyväinen tulokseen! Kyl laserilla saa hienoja jälkeä aikaseks. Ja tuo haava menee ihan luomivakoa pitkin.
        Väsynyt ilme on tipotiessään.
        terv. entinen roikkuluomi


      • leikkasi
        lapio kirjoitti:

        Tänään otettiin teipit ja tikit pois.
        Vaik luomet on viel turvoksis ja haava näkyvis ni olen tosi tyytyväinen tulokseen! Kyl laserilla saa hienoja jälkeä aikaseks. Ja tuo haava menee ihan luomivakoa pitkin.
        Väsynyt ilme on tipotiessään.
        terv. entinen roikkuluomi

        joudun uusintaleikkaukseen parin kuukauden kuluttua kun itselläni leikkauksen lopputulos ei ole ollenkaan hyvä :( koko kesä on pilalla... ja nyt kiinnostais käydä jonkun toisenkin kirurgin juttusilla ennenkuin uskaltautuu uuteen leikkaukseen... eli kertoisitko kuka teki hienoa jälkeä :)


      • lapio
        leikkasi kirjoitti:

        joudun uusintaleikkaukseen parin kuukauden kuluttua kun itselläni leikkauksen lopputulos ei ole ollenkaan hyvä :( koko kesä on pilalla... ja nyt kiinnostais käydä jonkun toisenkin kirurgin juttusilla ennenkuin uskaltautuu uuteen leikkaukseen... eli kertoisitko kuka teki hienoa jälkeä :)

        silmäkirurgi Sauli Forsman Pulssissa. Hän on ainut lääkäri, joka tekee sen leikkauksen laserilla.
        Miten sulla epäonnistui? On mullakin niitä tikin vetämiä "ryppyjä" sisäkulmis... toivottavasti ajan myötä painuvat pois.
        Ehkä olen liian positiivinen...
        Toivossa on hyvä elää...


      • lapio
        leikkasi kirjoitti:

        joudun uusintaleikkaukseen parin kuukauden kuluttua kun itselläni leikkauksen lopputulos ei ole ollenkaan hyvä :( koko kesä on pilalla... ja nyt kiinnostais käydä jonkun toisenkin kirurgin juttusilla ennenkuin uskaltautuu uuteen leikkaukseen... eli kertoisitko kuka teki hienoa jälkeä :)

        silmäkirurgi Sauli Forsman Pulssissa. Miten sulla epäonnistui? On mullakin tikin vetämiä "pusseja" luomien sisäkulmissa, mut toivottavasti ajan myötä häviävät.
        Olenkohan liian positiivinen?


      • näkyy
        lapio kirjoitti:

        silmäkirurgi Sauli Forsman Pulssissa. Miten sulla epäonnistui? On mullakin tikin vetämiä "pusseja" luomien sisäkulmissa, mut toivottavasti ajan myötä häviävät.
        Olenkohan liian positiivinen?

        kateellisena luin sun viestistä että leikkausarpi menee hienosti luomivakoa pitkin, niinkuin pitääkin! mutta mun arpi varsinkin toisessa silmässä mutkittelee ylempänä ja se on täysin näkyvillä kun katsoo normaalisti eteenpäin... korjausleikkauksellakaan sitä ei saa oikeaan paikkaan eikä huomaamattomaksi, mutta jos edes pikkuisen siistimmäksi :(


      • olen pahoillani
        näkyy kirjoitti:

        kateellisena luin sun viestistä että leikkausarpi menee hienosti luomivakoa pitkin, niinkuin pitääkin! mutta mun arpi varsinkin toisessa silmässä mutkittelee ylempänä ja se on täysin näkyvillä kun katsoo normaalisti eteenpäin... korjausleikkauksellakaan sitä ei saa oikeaan paikkaan eikä huomaamattomaksi, mutta jos edes pikkuisen siistimmäksi :(

        Harmittaa tuo arpien näkyminen sinun puolestasi. Kerro ihmeessä, kuka sinut leikkasi.Voisit auttaa tiedolla monia meitä.


      • näkyy
        olen pahoillani kirjoitti:

        Harmittaa tuo arpien näkyminen sinun puolestasi. Kerro ihmeessä, kuka sinut leikkasi.Voisit auttaa tiedolla monia meitä.

        kiitos osanotosta :) mutta en kuitenkaan halua näin julkisesti mainita nimeä, siitähän vois saada vaikka jotain kunnianloukkaussyytteitä.. henkilökohtaisesti kyllä voisin kertoa. vinkkinä kaikille että kyselkää ennen leikkausta kirurgilta että mikä voi mennä pieleen, paljonko hän on ko.leikkauksia tehnyt ja onko näyttää tuloksista jotain valokuvia yms... itse kuvittelin että jos käyttää suomessa plastiikkakirurgin titteliä, niin silloin täytyy olla tosi hyvä.. viron puolellahan ne huonot kirurgit on ja suomalaiset korjaa niiden jälkiä :] kun kaikilla nettisivuillakin mainostetaan vaan että 2vkon kuluttua yläluomileikkauksesta kukaan ulkopuolinen ei huomaa mitään, niin miksipä sitä ei menisi leikkaukseen.. mun kohdalla nyt vaan tuli sitten lipsahdus, jouduin ojasta allikkoon. nykyään vietän peilin äärellä tosi paljon aikaa kun yritän edes vähän saada arpia piilotettua.. kumpa olis ollut viitseliäisyyttä käyttää näin paljon aikaa lurppaluomien häivyttämiseen meikillä, niin olisin siirtänyt leikkausta ehkä vuodella parilla.. olen vasta 35v..


      • menossa minäkin
        näkyy kirjoitti:

        kiitos osanotosta :) mutta en kuitenkaan halua näin julkisesti mainita nimeä, siitähän vois saada vaikka jotain kunnianloukkaussyytteitä.. henkilökohtaisesti kyllä voisin kertoa. vinkkinä kaikille että kyselkää ennen leikkausta kirurgilta että mikä voi mennä pieleen, paljonko hän on ko.leikkauksia tehnyt ja onko näyttää tuloksista jotain valokuvia yms... itse kuvittelin että jos käyttää suomessa plastiikkakirurgin titteliä, niin silloin täytyy olla tosi hyvä.. viron puolellahan ne huonot kirurgit on ja suomalaiset korjaa niiden jälkiä :] kun kaikilla nettisivuillakin mainostetaan vaan että 2vkon kuluttua yläluomileikkauksesta kukaan ulkopuolinen ei huomaa mitään, niin miksipä sitä ei menisi leikkaukseen.. mun kohdalla nyt vaan tuli sitten lipsahdus, jouduin ojasta allikkoon. nykyään vietän peilin äärellä tosi paljon aikaa kun yritän edes vähän saada arpia piilotettua.. kumpa olis ollut viitseliäisyyttä käyttää näin paljon aikaa lurppaluomien häivyttämiseen meikillä, niin olisin siirtänyt leikkausta ehkä vuodella parilla.. olen vasta 35v..

        Kerrothan edes, oliko kyseessä mies vai naislääkäri. Please!


      • kuulostaa hienolta
        lapio kirjoitti:

        silmäkirurgi Sauli Forsman Pulssissa. Hän on ainut lääkäri, joka tekee sen leikkauksen laserilla.
        Miten sulla epäonnistui? On mullakin niitä tikin vetämiä "ryppyjä" sisäkulmis... toivottavasti ajan myötä painuvat pois.
        Ehkä olen liian positiivinen...
        Toivossa on hyvä elää...

        tuo laserilaite toimii? Siis ihmettelen että onko se joku laite vai sähköinen veitsi? Minulla on toinen luomi riippuvampi, siihen tarvitaan varmaan enemmän ammattitaitoa tai sitten hyvä ja tarkka laite. Vähän kaukanahan tuo on mutta lopputuloksen haluaisin olevan sitten 100%


      • kaarina
        kuulostaa hienolta kirjoitti:

        tuo laserilaite toimii? Siis ihmettelen että onko se joku laite vai sähköinen veitsi? Minulla on toinen luomi riippuvampi, siihen tarvitaan varmaan enemmän ammattitaitoa tai sitten hyvä ja tarkka laite. Vähän kaukanahan tuo on mutta lopputuloksen haluaisin olevan sitten 100%

        Nuo laser laitteet, ihan sama kuin ultraääni avusteiset "jutut" nimenomaan vain kuulostavat hyvältä.Aina tarvitaan ihminen käyttämään laitteita, pelkillä laitteilla ei pitkälle pötkitä.
        Niin, olen kerran nähnyt kotileipurillamme laserilla leikatut suonikohjut jaloissa. Oli tosi pahat, levinneet ja tulehtuneet haavat..että se siitä laserista.


      • näkyy
        menossa minäkin kirjoitti:

        Kerrothan edes, oliko kyseessä mies vai naislääkäri. Please!

        mieshän se oli...


      • timoteus3
        lapio kirjoitti:

        silmäkirurgi Sauli Forsman Pulssissa. Hän on ainut lääkäri, joka tekee sen leikkauksen laserilla.
        Miten sulla epäonnistui? On mullakin niitä tikin vetämiä "ryppyjä" sisäkulmis... toivottavasti ajan myötä painuvat pois.
        Ehkä olen liian positiivinen...
        Toivossa on hyvä elää...

        Sauli on hyvä, pitää silmälekurin vastaanottoa myös tuolla: https://www.tohtorille.fi/silmalaakari/sauli-forsman/?i=5885


    • vierushka

      Itse ostaisin sellaiset jättikokoiset nyt muodissa olevat aurinkolasit paluumatkalle, niitä voi käyttää myös siihen asti kunnes mustelmat on häipyneet.

    • saara 57

      Itselläkin pian edessä, suosituksia haluaisin

    • Anonyymi

      Eikö sinua ole ohjeistettu ko operaation tekijän, toimipsikan puolesta?? Minä sain kirjalliset ohjeet mukaan kun kävin kirurgin esitutkinnassa ja todella tarkat suullisetkin. Leikkautin yläluomeni nyt 19.8.2022 ja leikkauksen jälkeen sain heti hoitajalta kylmäpakkauksen millä hautoa luomiani jo ennen kotiinlähtöä. Kirurgi ohjeisti vielä kerran kotihoitoa suullisesti ja varmisti että kirjalliset ohjeetkin ovat tallessa minulla. Painotti kylmähoidon tärkeyttä. Antoi käyntikorttinsa ja kehotti ottamaan heti yhteyttä jos jokin mietityttää. Kylmähoito on auttanut minulla kutinaan, kuin myös nyt suihkuttelu 2 x päivä, minkä jälkeen kuivailen vanutupolla kevyesti taputellen luomet.. 2 ensimmäistä vrk leikkauksen jälkeenhän silmäluomia ei saa kastella. Oli ihana päästä suihkuun ja hiusten pesuun, kun 2 vrk kotona "sinnittelin." Nyt teipit ja haavaparanemiset vähän kutittaa, mutta kylmähoito tosiaan auttaa. Jos ei kestä niin voin kysyä sopivaa voidetta kirurgiltani tekstiviestillä. Nyt torstaina 25.8. poistetaan ompeleet ko toimipaikassa Niin, kylmähoitoa ei kuulemma voi liikaa leikatuille luomille antaa. Itse annoin tunnin välein 20 min. Geelipussin ja luomien välissää tulee olla puhdas liina. Ei paljasta pussia luomille! Tsemppiä, hyvin se menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe