aker yards

palkkatyöläinen

Paljon on palkka,turun telakalla, 6kk:n levyseppä-hitsaajan kurssin jälkeen.Kannattako semmoiselle lähteä?

24

10744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työkalupakki

      kannata. jatka pummimista vaan.

    • Pär Pillhard

      ...elää muiden veronmaksajien siivellä.

      Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

      • palkkatyöläinen

        Niinhän mä on vähän ajatellu,et pummaminen on kannattavampa,ainakin jos palkka on liiton taulukon mukaista.


    • flakta

      10,16 lupasivat maksaa kurssin ajalta,pari vuotta kun olet paiskonut hommia,niin se 13 eur voi irrota.

      • palkkatyöläinen

        No jos ne jo kurssin ajalta ton maksaa,niin taidan pakata kamat.Kun mistään pikkufirmast tommosta palkka on turha hakea.Turussa nähään!


      • eheh

        on taijettu huijata pahemman kerran saat olla talossa 20-30vuotta että tommosen palkan saat!!


      • nero
        eheh kirjoitti:

        on taijettu huijata pahemman kerran saat olla talossa 20-30vuotta että tommosen palkan saat!!

        olla aika tyhmä jos alle kympillä suostu edes lähtee noihin hommin,ja olla vielä 20v...


    • Kurssilainen

      Ei 6kk:n työkkärin kurssin aikana makseta kuin ansiosidonnaista kurssirahaa 8€/pvä, kurssin jälkeen kun ja jos työllistyt niin palkka alkaa pyöriä ja se lähtee 10-11€/h (4kk koeaika) riippuen omasta työmotivaatiosta, työn jäljestä sekä pomosta miten se sut "avostelee", koeajan jälkeen palkka nousee ja taas riippuen pomosta että mitenkä paljon (0,5-2€).

      • kaakonkulman upm ukko

        Eli mitä siellä saa kuussa lapaseen? kait tuohon tuntipalkan päälle jotain lisää tulee? Olin äsken akerin "rekrytointi tilaisuudessa", kovasti ne sinne väkee haluis mut ei sinne toiselle puolelle suomea viittis ihan paskojen hommien takia muuttaa. Vaikka Turku varmaankin olis hienopaikka asua.


      • ja..
        kaakonkulman upm ukko kirjoitti:

        Eli mitä siellä saa kuussa lapaseen? kait tuohon tuntipalkan päälle jotain lisää tulee? Olin äsken akerin "rekrytointi tilaisuudessa", kovasti ne sinne väkee haluis mut ei sinne toiselle puolelle suomea viittis ihan paskojen hommien takia muuttaa. Vaikka Turku varmaankin olis hienopaikka asua.

        ..pettynyt! Viime syksynä irtisanoin itseni koneistushommista ja lähdin kursseille turun telakalle. Kyseessä oli robottioperaattorin kurssi ja se kesti 5 viikkoa,kurssin ajalta maksettiin 10€ tunnilta.Koko kurssin aikana puhuttiin todella vähän koko roboteista ja totuus alkoi paljastua jo siinä vaiheessa.

        Kurssin loputtua meidän ryhmästä missä oli 15 henkilöä ei ainutkaan päässyt robotille hommiin,vaan laitettiin ketä mihinkin kylmää rautaa takomaan,minut nakitettiin oikomaan jotain helvetin I-palkkia,jossa olin yhden päivän ja sanoin morjens. Yksi kurssilainen ketä oli päässyt levysepän hommiin sai palkankorotuksen heti kurssin jälkeen joka oli 50 senttiä..

        Itselleni ei ainakaan jäänyt hirveän hyvä maku telakasta,kun johdettiin tavallaan harhaan,että muka robotille pääsisi. Noh,onneksi pääsin takaisin vanhaan duuniin ja sain sieltä vielä korotuksenkin :)

        Kuitenkin jos hitsaus sujuu ja työt kiinnostaa niin varmasti hyvä paikka,ja muistakaa ottaa fillarit mukaan,on meinaan helvetin pitkät matkat kävellä paikasta toiseen =)


      • ja minä taas
        kaakonkulman upm ukko kirjoitti:

        Eli mitä siellä saa kuussa lapaseen? kait tuohon tuntipalkan päälle jotain lisää tulee? Olin äsken akerin "rekrytointi tilaisuudessa", kovasti ne sinne väkee haluis mut ei sinne toiselle puolelle suomea viittis ihan paskojen hommien takia muuttaa. Vaikka Turku varmaankin olis hienopaikka asua.

        Iltavuorolisät tulee, eipä tule muuta ja se mitä käteen jää on omasta veroprosentista kiinni. Minä naisena pidän palkkaa kohtuu hyvänä ja saahan siellä vaihdella halleja jos ei viihdy ekassa sijoitus paikassa. Ja omasta itsestään se palkka on kiinni, jos lintsaat paljon kurssiajalla, niin varmasti jäät 10€/h.


      • kaakonkulman upm ukko
        ja.. kirjoitti:

        ..pettynyt! Viime syksynä irtisanoin itseni koneistushommista ja lähdin kursseille turun telakalle. Kyseessä oli robottioperaattorin kurssi ja se kesti 5 viikkoa,kurssin ajalta maksettiin 10€ tunnilta.Koko kurssin aikana puhuttiin todella vähän koko roboteista ja totuus alkoi paljastua jo siinä vaiheessa.

        Kurssin loputtua meidän ryhmästä missä oli 15 henkilöä ei ainutkaan päässyt robotille hommiin,vaan laitettiin ketä mihinkin kylmää rautaa takomaan,minut nakitettiin oikomaan jotain helvetin I-palkkia,jossa olin yhden päivän ja sanoin morjens. Yksi kurssilainen ketä oli päässyt levysepän hommiin sai palkankorotuksen heti kurssin jälkeen joka oli 50 senttiä..

        Itselleni ei ainakaan jäänyt hirveän hyvä maku telakasta,kun johdettiin tavallaan harhaan,että muka robotille pääsisi. Noh,onneksi pääsin takaisin vanhaan duuniin ja sain sieltä vielä korotuksenkin :)

        Kuitenkin jos hitsaus sujuu ja työt kiinnostaa niin varmasti hyvä paikka,ja muistakaa ottaa fillarit mukaan,on meinaan helvetin pitkät matkat kävellä paikasta toiseen =)

        juu ei mulla ole metallialan koulutusta mutta kun ne lupas kouluttaa kuudes kuukaudes levyseppähitsariksi:) Mut jos kellään ei ole paikasta mitään positiivista sanottavaa niin taidan pysyä täällä kymenlaaksossa. Vituttaa kun pitää uudelleen miettiä koulutusta ja ammattia.


      • muija
        ja minä taas kirjoitti:

        Iltavuorolisät tulee, eipä tule muuta ja se mitä käteen jää on omasta veroprosentista kiinni. Minä naisena pidän palkkaa kohtuu hyvänä ja saahan siellä vaihdella halleja jos ei viihdy ekassa sijoitus paikassa. Ja omasta itsestään se palkka on kiinni, jos lintsaat paljon kurssiajalla, niin varmasti jäät 10€/h.

        miten niin naisena,jos kerta teet samat hommat kun miehet niin kuulu saada sama pallkka!Vai antako ne naisille jotenkin paskemmat hommat.


      • samaa palkkaa
        muija kirjoitti:

        miten niin naisena,jos kerta teet samat hommat kun miehet niin kuulu saada sama pallkka!Vai antako ne naisille jotenkin paskemmat hommat.

        Tarkoitin sitä, että yleensä naisaloilla on huonot palkat joten olen tyytyväinen palkkaan mitä saan ja kyllä saan aivan saman mitä muutkin samaa homaa tekevät miehet.


    • alan vaihtaja

      Eli toisin sanoen palkat on huonot (jos on kerta 10e/h ja korkeintaan 11e/h), onko näin?

      • lskjg

        Tuo on alkupalkka, noin, mutta kyllä se palkka riippuu ihan henkilöstä itsestään että mihin sijoittuu ja miten hommansa hoitaa sekä kuinka paljon on poissaoloja sekä motivaatiota hoitaa työt.


      • hitsaaja

        ton 11 egee saa missä tahansa konepajassa suomessa lisät!...


      • Hitsari!
        hitsaaja kirjoitti:

        ton 11 egee saa missä tahansa konepajassa suomessa lisät!...

        Itse opettelin hitsaamaan siten, että pidin postiluukkua auki, mistä katselin kun sädetikku palaa toisella puolen. Nyt sitten on paperit vetämässä paperit vetämässä pariin paikkaan.

        Kuulemma polakeila ei ole edes niin paljon koulutusta , silti hitsaavat telakalla.


      • Duunar
        hitsaaja kirjoitti:

        ton 11 egee saa missä tahansa konepajassa suomessa lisät!...

        Kyl se näin on.. alkuun saa about tuon verran ja siit se sitten nousee.


      • luettu

        Kummasti on telakalla palkat polkeneet paikallaan, kun mun tilinauhassa lukee alkupalkkana 10,20€ ja siitä on jo valovuosi aikaa.. jokusen putkiasentaja vuoden jälkeen nauhassa oli 14,10€ ja suunta oli tasaisesti ylöspäin.

        Itseasiassa en tiedä ainuttakaan telakalta, joka tienaisi alle 11,5€ ja ne vähitenkin tienaavat ovat ns suojatyöpaikkalaisia tai juuri kurssilta tulleita. Puhun nyt siis stx:n kirjoilla olevista.

        Kyllä se palkka on luokkaa 12-18€ stx:n kirjoilla.
        Kurssilta lähetään tänäpäivänä n 11-12,50 alulla liikkeeseen, riippuen pärstäkertoimesta ja hommista.


      • lähtökuopissa
        luettu kirjoitti:

        Kummasti on telakalla palkat polkeneet paikallaan, kun mun tilinauhassa lukee alkupalkkana 10,20€ ja siitä on jo valovuosi aikaa.. jokusen putkiasentaja vuoden jälkeen nauhassa oli 14,10€ ja suunta oli tasaisesti ylöspäin.

        Itseasiassa en tiedä ainuttakaan telakalta, joka tienaisi alle 11,5€ ja ne vähitenkin tienaavat ovat ns suojatyöpaikkalaisia tai juuri kurssilta tulleita. Puhun nyt siis stx:n kirjoilla olevista.

        Kyllä se palkka on luokkaa 12-18€ stx:n kirjoilla.
        Kurssilta lähetään tänäpäivänä n 11-12,50 alulla liikkeeseen, riippuen pärstäkertoimesta ja hommista.

        yli 6 vuotta töissä. 2003 alkoi oppisopimuskoulutus, alku palkka 7,30 €/h. 2005 syksyllä palkka oli hurjat 9,50 €/h, nyt 13,77 €/h levyseppä-hitsaaja. niin ja bonuksena johtoportaan valehtelu, vittuilu, väheksyntä, piittaamattomuus, ym. ainainen negatiivinen palaute. julkisuuteen annettu mielikuva on vähän erilainen kuin tunnelmat porttien sisäpuolella.


      • lähtökuopissa
        lähtökuopissa kirjoitti:

        yli 6 vuotta töissä. 2003 alkoi oppisopimuskoulutus, alku palkka 7,30 €/h. 2005 syksyllä palkka oli hurjat 9,50 €/h, nyt 13,77 €/h levyseppä-hitsaaja. niin ja bonuksena johtoportaan valehtelu, vittuilu, väheksyntä, piittaamattomuus, ym. ainainen negatiivinen palaute. julkisuuteen annettu mielikuva on vähän erilainen kuin tunnelmat porttien sisäpuolella.

        niin ja sen verran vielä että kyseessä ei ole turun telakka vaikka alkuperäinen kysymys sitä koskikin. stx:n kirjoilla kuitenkin


    • vicvic

      Kiinnostan opetus työhoon jos paikkoja ja koulutus päikkoja löytty. Kiitos Victor /0466209029 (Turku)

    • paapa11

      Vanha aihe, mutta voisin kertoa hieman faktoja jos joku vielä on kiinnostunut. 2013 Turun telakalla starttasi 2 kurssia levyseppähitsari- ja putkikoneasentajakurssi. Levy puolella aloitti liki 30 opiskeliaa näistä kolmannes suoritti kurssin loppuun. Kurssi päätyttyä: 2 työllistyi, 8 työllistyi, mutta lomautettiin heti ja loput keskeyttivät.
      Putkikurssilla aloitti 20 opskelijaa joista työllistyi yli puolet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe