peliriippuvainen mies

en kestä tätä

Asun avoliitossa mieheni kanssa. Koko suhteemme ajan hän on ollut (tietokone-)pelifriikki, mutta nyt tuntuu, että hänen riippuvuutensa pahenee koko ajan.
Jos hän ei jostain syystä pääse koneelle, on hän aivan hermorauniona ja kärttyilee.

Hänen pelaamisensa menee yhteisen elämämme edelle. Jos pyydän häntä tekemään edes jotain, on vastaus aina "teen sitten myöhemmin, nyt pitää pelata". Lopulta joudun kuitenkin tekemään kaiken itse. Lisäksi mies kehtaa vielä valittaa kun "on sotkua ja kaikkea".

Tässä yksi ilta pyysin hänen apuaan huonekalun siirtämisessä, hänen vastauksensa oli "s**tana kun mua stressaa kun ehdin olemaan koneella vaan tunnin pätkissä".

Koko ajan tuntuu yhä enemmän että MINÄ olen mies talossa. Tuolla äijällä ei pysy edes vasara kädessä.

Kertokaa minulle, kuinka vanhana miehet kasvavat MIEHIKSI? Niin, että ymmärtävät jotain parisuhteestakin?

Kohtalotovereita?

25

2687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiesit hänen

      tietokoneaddiktiosta? tuskin se yllätyksenä tuli... no itse en katselisi tuollaista hetkeäkään, nytkin menee hermo oman miehen kanssa kun se menee iltaan eikä aamulla viitsi edes ruokaa itse tehdä vaan minä työpäivän jälkeen väsään semmoisen kasan ruokaa että se pärjää sillä seuraavaan päivään asti, eikä viitsi edes siivota aamulla vaikka aikaa olisi... ja sitten kun se tulee illalla kotiin klo22 jälkeen se pitää minua väkisin hereillä väh. klo 23.30 asti ja minun on herättävä taas aamulla pirteänä klo 4.40 ja tarvitsisin yölä unta ainakin sen 7h... että hieman kiristää hermoa!!!

      mutta sinun ongelmaan, sano miehellesi että et suostu tuollaiseen, joko sinä tai tietokone!

      • alkuper.

        Kyllä tiesin miehen tietokoneharrastuksesta ennen yhteenmuuttoa, eikä se vielä silloin ollut noin riippuvaista. Tilanne on siis pahentunut koko ajan.

        Lisäksi tuo mies tekee samaa kuin sinunkin, eli pitää väkisin hereillä, ja riehuu aamuisin töihin lähtiessään. *jes!*

        Pahinta tässä on se, että tämä tietokonekin on oikeasti minun eikä hänen.
        Tiedän, että hän valitsee koneen ennen minua :(


      • että piilotat
        alkuper. kirjoitti:

        Kyllä tiesin miehen tietokoneharrastuksesta ennen yhteenmuuttoa, eikä se vielä silloin ollut noin riippuvaista. Tilanne on siis pahentunut koko ajan.

        Lisäksi tuo mies tekee samaa kuin sinunkin, eli pitää väkisin hereillä, ja riehuu aamuisin töihin lähtiessään. *jes!*

        Pahinta tässä on se, että tämä tietokonekin on oikeasti minun eikä hänen.
        Tiedän, että hän valitsee koneen ennen minua :(

        (tai ihan vaikka heität roskiin) hiiren ja näppäimistön, siinä ukko sitten äimistelee että mitäs nyt...pidät niitä vaikka viikonlopun yli piilossa ja pakotat viettämään aikaa sinun kanssa, ja jos jotain mutinoita tulee niin sanot että kone on sinun ja se on nyt ansaitulla kesälomalla :)

        Voi kun saisinkin nukkua ukon lähdettyä töihin mutta kun itse olen se joka lähtee ensin...nytkin on pinna niin kireällä että tekisi mieli vaan itkeä kun en viimeyönä saanut nukuttua. Nyt aamulla ennen töihin löhtöä juttelin mussuni kanssa ja hän ymmärsi pointtini tässä valvottamisessa ja lupasi tulla hiljaa kotiin jotta saan nukkua, hän oli myös todella pahoillaan aiheuttamastaan häiriöstä :)


      • zapp
        että piilotat kirjoitti:

        (tai ihan vaikka heität roskiin) hiiren ja näppäimistön, siinä ukko sitten äimistelee että mitäs nyt...pidät niitä vaikka viikonlopun yli piilossa ja pakotat viettämään aikaa sinun kanssa, ja jos jotain mutinoita tulee niin sanot että kone on sinun ja se on nyt ansaitulla kesälomalla :)

        Voi kun saisinkin nukkua ukon lähdettyä töihin mutta kun itse olen se joka lähtee ensin...nytkin on pinna niin kireällä että tekisi mieli vaan itkeä kun en viimeyönä saanut nukuttua. Nyt aamulla ennen töihin löhtöä juttelin mussuni kanssa ja hän ymmärsi pointtini tässä valvottamisessa ja lupasi tulla hiljaa kotiin jotta saan nukkua, hän oli myös todella pahoillaan aiheuttamastaan häiriöstä :)

        "(tai ihan vaikka heität roskiin) hiiren ja näppäimistön, siinä ukko sitten äimistelee että mitäs nyt...pidät niitä vaikka viikonlopun yli piilossa..."

        Hahhah... ei tuo toimi, se suuttuu vaan ja hermostuu entistäkin enemmän, eikä siitä mitään laatuaikaa tule. Sitäpaitsi, saahan niitä näppiksiä ja hiiriä joka paikasta ja mihin kellonaikaan tahansa (kavereilta yms.). Mullekin on kertynyt pari ylimääräistä näppistä ja 3 tai neljä hiirtä...


    • countergear

      Uskon, että tuo tosiaan saattaa olla erinomaisen ärsyttävä piirre. Jos pelimaailmaan oikein kunnolla uppoutuu ei tunti tai kaksi ole mitään, koko ilta ja puoli yötä siinä menee, kunnes silmät ei pysy enää tulitikkujenkaan avulla auki. Ja jos joutuu keskeyttämään niin potuttaa aivan erinomaisen paljon.
      Itselläkin oli vuosia sitten liki pakonomainen tarve istua pelailemassa. Saatan vieläkin joskus istua tunnin-pari, joskin hyvin harvoin, ei edes kerran kuussa, pelailemassa koneella.
      Mieluummin parisuhde kuin konesuhde...se kone on aika kylmä tyyppi ;-)

      • alkuper.

        Kiitos tästäkin näkökulmasta :o)


    • Oblivion.

      Meillä ongelmana on enemmänkin se, että peliriippuvaisia on kaksi, ja koneita vain yksi.. ;)

      Jos tilanteesi näyttää pahenevan, niin kenties olisi syytä tehdä miehellesi selväksi, että myös sinä haluat välillä huomiota osaksesi - ja mieluimmin ainakin saman verran kuin kone.

      Addiktin kanssa eläminen käy aina raskaaksi - ja ajan myötä aina vain raskaammaksi, ellei ota kovia toimia käyttöön, eli kenties sinun pitäisi antaa miehellesi vain kaksi vaihtoehtoa: katsellako sinua, vai näyttöä.

    • mietin samaa

      Mieheni on peli- ja alkoholiriippuvainen. Nämä hallitsevat hänen elämäänsä tällä hetkellä. Hän ei ota vastuuta tilanteesta, vaan sanoo: 'kyllä mä sitten lopetan kun...'.

      Olennaista tässä on riippuvuus; kun ihminen on riippuvainen jostakin, se menee kaiken muun edelle. Ihmisestä tulee, kuten kerrot, kärttyisä ja levoton, ja hänestä näkee, että hänellä on koko ajan vain mielessä, milloin pääsee taas pelaamaan/juomaan.

      Toinen ihminen ei voi riippuvuutta lopettaa, riippuvaisen on itse ymmärrettävä, että kyseessä on ongelma. Itse en enää jaksa asiasta edes keskustella, odotan vain, että mies ymmärtää lopettaa ajoissa. Pahinta on, ettei enää voi luottaa toiseen ja sovittuihin asioihin. Mies ei myöskään ota vastuuta tekemisistään, vaan selittää käytöstään ongelmilla, jotka muut ovat aiheuttaneet. Välillä tosiaan tuntuu, kuin olisi lapsen kanssa tekemisissä.

      Annan neuvoksi: aseta jokin raja sille, mitä voit mieheltäsi sietää.

    • niiskniisk

      Luinpa mielenkiinnolla ja osittain vähän pelosekavin tuntein tekstiäsi. Itse en suostuisi vastaavaan tilanteeseen, vaan todellakin jos ei pelaaminen pysy kohtuudessa niin valistsisin silloin sen vaihtoehdon että mies ulkoruokintaan. Vähintaan edes viikonloppuna yksi päivä viikossa pitäisi pyhittää siihen kahden keskiseen aikaan ilman tietokonetta tms vaan menisitte ulos kävelemään, tekisitte jotain yhdessä. Tietenkin jotkut ovat raktaisseet tämän niinkin että molemmat pelaavat, mutta onko esim alkoholistin kumppaninkin sorruttava alkoholistiksi. Ei ja siksi jotain muuta yhteista tekemistä kuin pelaaminen.

      Itse olen muuttamassa yhteen peliriippuvaisen kanssa, joka kuitenkin tiedostaa riippuvuutensa ja yrittää myos päästä siitä eroon. Sellainen ehto on että sellaista konetta ei yhteiseen kotiimme tule, jolla voisi pelata niitä pelejä varsinkin mihin miehellä on riippuvuus. Joten ajattelin että ihan ok kannettava käy tietokoneeksi (ihan hyvä kone muuten mutta ei sovellu pelaamiseen "huonon" näytönohjaimen takia).
      Neuvoksi teille, jotka tarvitsette konetta kuitenkin kotona, mutta teillä on peliriippuvainen avokki. Hankkikaa esim. kannettava tietokone ihan hyvä sellainen, mutta missä näytönohjain on sen verran "surkea", että ei sovellu pelaamiseen.

    • Syltty__

      Avovaimo on syyttänyt myös minua liiasta pelaamisesta. Kyllähän se on oikeassa ollut, mutta kun en saa mitään irti kaksistaan television ääressä istumisesta. Nykyään en kyllä pelaile enää niin paljoa, tosin koneen ääressä tulee istuttua kun ei sitä saatanan televisiota vain viitsi tuijottaa.

      miten olisi vaikka yhteinen urheiluharrastus? Lenkkeily, rullaluistelu tms.

      • alkuper.

        Tuota miestä ei saa sitten millään ulos! Hän ei näe lenkkeilyä mielenkiintoisena, koska on luonnostaan hoikka.

        Kavereidensa kanssa hän kyllä jaksaa juosta ulkona (viikonloppuisin), kunhan vain on viinaa tarjolla. Minun seura ei miellytä.

        Mies antaa turhia lupauksia; on luvannut hankkia muitakin harrastuksia. Eipä ole mitään tapahtunut pariin vuoteen. Hän yritti jotain kirjoja lukea ja soittaa kitaraa, mutta eipä jaksanut niitä kauaa jatkaa.

        Jos ajan miehen pois koneelta, hän istuu jossain nurkassa pyörittelemässä peukaloitaan.

        Ja tietokoneesta en halua kokonaan luopua, koska tarvitsen konetta työn teossa ja niin edespäin.

        En minä itsekään mikään enkeli ole, mutta kone saa miehen unohtamaan, että hän on parisuhteessa ylipäätään.


      • ei auta

        Kun on kyse riippuvuudesta, eivät 'järkiratkaisut' auta. Ongelma on 'korvien välissä'. Toisen osapuolen tehtävänä ei ole löytää ratkaisua tilanteeseen, vaan se riippuvaisen itsensä tehtävä.


      • Charles
        alkuper. kirjoitti:

        Tuota miestä ei saa sitten millään ulos! Hän ei näe lenkkeilyä mielenkiintoisena, koska on luonnostaan hoikka.

        Kavereidensa kanssa hän kyllä jaksaa juosta ulkona (viikonloppuisin), kunhan vain on viinaa tarjolla. Minun seura ei miellytä.

        Mies antaa turhia lupauksia; on luvannut hankkia muitakin harrastuksia. Eipä ole mitään tapahtunut pariin vuoteen. Hän yritti jotain kirjoja lukea ja soittaa kitaraa, mutta eipä jaksanut niitä kauaa jatkaa.

        Jos ajan miehen pois koneelta, hän istuu jossain nurkassa pyörittelemässä peukaloitaan.

        Ja tietokoneesta en halua kokonaan luopua, koska tarvitsen konetta työn teossa ja niin edespäin.

        En minä itsekään mikään enkeli ole, mutta kone saa miehen unohtamaan, että hän on parisuhteessa ylipäätään.

        Sinulle on ehdotettu erilaisia ratkaisumalleja siihen, miten voisit lähteä ratkaisemaan tilannetta. Jokaiseen ehdotukseen vastaat: "Ei tuota miestä saa ulos/pois koneen äärestä/minnekään. Ei onnistu..."

        Jos et aio tilannetta muuttaa, sopeudu siihen. Tuollainen peliriippuvainen mies ei lopeta pelaamistaan ilman kovia otteita. Jos kone on sinun, pistä näppis lukkojen taakse. Jos mies suuttuu, niin sitten suuttuu. Luuletko, että mies lopettaa pelaamisen sillä, että kauniisti pyydät? Ei alkoholistikaan ryyppäämistä lopeta vienolla pyynnöllä.


      • alkuper.
        Charles kirjoitti:

        Sinulle on ehdotettu erilaisia ratkaisumalleja siihen, miten voisit lähteä ratkaisemaan tilannetta. Jokaiseen ehdotukseen vastaat: "Ei tuota miestä saa ulos/pois koneen äärestä/minnekään. Ei onnistu..."

        Jos et aio tilannetta muuttaa, sopeudu siihen. Tuollainen peliriippuvainen mies ei lopeta pelaamistaan ilman kovia otteita. Jos kone on sinun, pistä näppis lukkojen taakse. Jos mies suuttuu, niin sitten suuttuu. Luuletko, että mies lopettaa pelaamisen sillä, että kauniisti pyydät? Ei alkoholistikaan ryyppäämistä lopeta vienolla pyynnöllä.

        Luuletko, etten ole yrittänyt mainitsemiasi keinoja? Että istun hiljaa nurkassa?

        Ei.


    • ..kaiken se kestää...?

      Avomieheni on myös todella riippuvainen tietokoneestaan. Tiesin tämän jo ennen kuin seurustelumme muuttui vakavaksi mutta se todella suututtaa välillä...
      Mieheni kyllä pitää mieltymystään HARRASTUKSENA, verraten sitä esimerkiksi lenkkeilyyn tai kutomiseen(??) Outohan tuo on mutta niin kovin rakas.
      Kotityöt jää kyllä liian usein minulle, siitä en syytä konetta vaan laiskaa miestäni...X)
      Toisaalta, ei mies vaadi minua luopumaan asioista joista pidän niin miksipä nostaisin metelin pelaamisesta? Tarpeeksi kun murahdan niin saan apua kotitöihinkin..onhan nmiehellä tahtonsa mutta naisella on keinonsa...;)

      • On Harrastus

        Se on aika ihmeellistä, että pelaaminen ei ole monien mielestä hyväksyttävä harrastus.

        Pitäisikö miehen sitten kiinnostua ennemmin puutöistä tai virkkaamisesta? Sama kai se on istua tietokoneen ääressä, jos siitä saa enemmän mielihyvää.

        Tietysti kunnosta kannattaa pitää huolta. Itse kuntoilen, minkä jaksan, työn ja pelaamisen ohella.

        Ja parempi kai tietsikalla istuessa kuin baarissa? Se on tietysti naiselle ongelma,
        että keskustelu pelatessa ei onnistu.

        Mutta ei sen puoleen onnistu virkkaminen ja puhuminen mieheltä yhtä aikaa. Olen kokeillut.


      • alkuper.
        On Harrastus kirjoitti:

        Se on aika ihmeellistä, että pelaaminen ei ole monien mielestä hyväksyttävä harrastus.

        Pitäisikö miehen sitten kiinnostua ennemmin puutöistä tai virkkaamisesta? Sama kai se on istua tietokoneen ääressä, jos siitä saa enemmän mielihyvää.

        Tietysti kunnosta kannattaa pitää huolta. Itse kuntoilen, minkä jaksan, työn ja pelaamisen ohella.

        Ja parempi kai tietsikalla istuessa kuin baarissa? Se on tietysti naiselle ongelma,
        että keskustelu pelatessa ei onnistu.

        Mutta ei sen puoleen onnistu virkkaminen ja puhuminen mieheltä yhtä aikaa. Olen kokeillut.

        Harrastuksia saa toki olla, jos se ei keskustelusta tullut ilmi. Mutta jos ihmisen hyvinvointi riippuu siitä, pääseekö hän pelaamaan, niin se ei voi olla hyvä juttu.


      • LassiKa.
        On Harrastus kirjoitti:

        Se on aika ihmeellistä, että pelaaminen ei ole monien mielestä hyväksyttävä harrastus.

        Pitäisikö miehen sitten kiinnostua ennemmin puutöistä tai virkkaamisesta? Sama kai se on istua tietokoneen ääressä, jos siitä saa enemmän mielihyvää.

        Tietysti kunnosta kannattaa pitää huolta. Itse kuntoilen, minkä jaksan, työn ja pelaamisen ohella.

        Ja parempi kai tietsikalla istuessa kuin baarissa? Se on tietysti naiselle ongelma,
        että keskustelu pelatessa ei onnistu.

        Mutta ei sen puoleen onnistu virkkaminen ja puhuminen mieheltä yhtä aikaa. Olen kokeillut.

        Vähän sama jos antaisi neuvoksi seuraavan syömisaddiktiosta kärsivälle 200 kiloiselle: Ainahan on parempi että syö kunhan ei JUO.

        Pointtini on se, että missä tahansa asiassa LIIKA muuttuu jossain vaiheessa epäterveeksi. Kyse ei siis ole siitä, että tietsikalla pelaaminen olisi sinänsä väärin.


      • nainen*81*
        On Harrastus kirjoitti:

        Se on aika ihmeellistä, että pelaaminen ei ole monien mielestä hyväksyttävä harrastus.

        Pitäisikö miehen sitten kiinnostua ennemmin puutöistä tai virkkaamisesta? Sama kai se on istua tietokoneen ääressä, jos siitä saa enemmän mielihyvää.

        Tietysti kunnosta kannattaa pitää huolta. Itse kuntoilen, minkä jaksan, työn ja pelaamisen ohella.

        Ja parempi kai tietsikalla istuessa kuin baarissa? Se on tietysti naiselle ongelma,
        että keskustelu pelatessa ei onnistu.

        Mutta ei sen puoleen onnistu virkkaminen ja puhuminen mieheltä yhtä aikaa. Olen kokeillut.

        Kyse kun ei välttämättä ole siitä hyväksyykö pelaamista. Kone on kätevästi kotona vieressä, ja kun tuolille istahtaa niin noustaan 6-8h päästä. Eli töistä tullaan ja koneelle ja koneelta nukkumaan. Sellainen harrastus ei sovi parisuhteeseen.

        Normaaliin harrastamiseen kun menee se 1,5-3h kerrallaan muutaman kerran viikossa... esim taistelulajeissa näin. Eli kyllä pelaaminen on harrastus ja hyväksyttävä sellainen, jos se ei täytä koko vapaa-aikaa.


      • niiskniisk
        nainen*81* kirjoitti:

        Kyse kun ei välttämättä ole siitä hyväksyykö pelaamista. Kone on kätevästi kotona vieressä, ja kun tuolille istahtaa niin noustaan 6-8h päästä. Eli töistä tullaan ja koneelle ja koneelta nukkumaan. Sellainen harrastus ei sovi parisuhteeseen.

        Normaaliin harrastamiseen kun menee se 1,5-3h kerrallaan muutaman kerran viikossa... esim taistelulajeissa näin. Eli kyllä pelaaminen on harrastus ja hyväksyttävä sellainen, jos se ei täytä koko vapaa-aikaa.

        Ja voisin lisätä tuohon että liika on liikaa ja vaikka olisi sitä aikaa ilman pelaamista, niin peliriippuvainen AJATTELEE kokoajan sitä milloin pääsee pelamaan ja se NÄKYY käytöksessä. Peliriippuvainen on mielessäänkin aina pelaamassa.

        Itse pelaamisessahan ei ole mitään väärää, mutta kun se on riippuvuutta niin se syö parisuhdetta.


    • valitettavasti

      Minun avomieheni on aivan samanlainen, ehkä pahempikin. Jos haluat jakaa ajatuksiasi asiasta, laitatko sähköpostisi niin otan sinuun yhteyttä. Juttelisin mielelläni kanssasi.

    • ---

      Meillä on samankaltainen tilanne. Poikaystäväni on koko suhteemme ajan (2,5 vuotta) ollut nörtti. Varsinaiset ongelmat alkoivat kun hän joskus tammikuussa hankki Battlefield 2-pelin. Yleensä hän pelaa yhden pelin loppuun n. kuukaudessa ja sitten innostus laantuu. Battlefieldin ollessa kyseessä sama innostus on jatkanut vain vähän lientyen tuosta vuoden alusta. Battlefiled 2 on siis nettipeli, joten motivaatio pelata on aivan eri. Poikaystäväni tarkastelee pakonomaisesti omansa ja kavereittensa tulokset useita kertoja päivässä. Pahinta on se, että hän tulee todella pahalle tuulelle mikäli pelit eivät suju. Kiroilee ja murjottaa yms. Mielestäni tälläinen käyttäytyminen on lapsellista ja olenkin sanonut hänelle etten voi tuntea empatiaa tai lohduttaa häntä tuollaisesta syystä. On ihmisillä oikeitakin ongelmia. Huvittavinta on se, että hän on normaalisti hyvin rauhallinen ihminen, mutta pelien ollessa kyseessä pinna menee.

      Ärsyttää myös se, että aina kun tulen kotiin hän on tietekin koneellaan ja ei kuuntele mitään mitä hänelle kerron. Olenkin päättänyt, että jos koskaan seurustelen toisen miehen kanssa, niin hyväksyn ainoastaan jonkun jurpon maalta, joka ei ole koneista kuullutkaan. Joku elämäntapa-intiaani voisi tulla kyseeseen.

      jaksamista sinullekin, seurustelemme ilmeisesti molemmat pikkupojan kanssa.

    • Ainoa elämä

      Jos halutaan saada toimiva parisuhde, on otettava huomioon molempien osapuolten tarpeet ja ymmärrettävä, että kyseessä ON parisuhde. Toista ei pidä omia, sallivuutta ja toisen arvostusta pitää olla. Usein ystävyyssuhteita hoidetaan merkittävästi paremmin kuin omaa parisuhdetta. Jos elämä menee sellaiseksi kuin kirjoitit, mitä todella menetät aloittamalla kskustelun siitä, että mielestäsi olette kaukana siitä, mitä toivot. Myös hänen tulee pystyä kertomaan siitä, mikä on hänelle teidän yhteiselämässänne tärkeää. Voi olla, että yletön hyysäämisesi sallimalla hänen pelata ja hoitamalla itse kaikki arkirutiinit, mahdollistat vain tuon peliriippuvuuden jatkumisen. Sehän on vaan kivaa: saa olla kaukana arjesta, ruokaa tulee ja muusta ei tarvitse välittääkään. Mieti rehellisesti, mikä estää sinua nostamasta rakentavassa mielessä kissaa pöydälle ja saada asioihin muutos. Pelkäät ehkä pahoittavasi hänen mielensä? No, hän tekee sitä kaiken aikaa ilman pelkoa. Ota rohkeasti elämäsi omiin käsiisi, vai oletko monien muiden tavoin sisimmässäsi riippuvainen tuosta jakkaralla istuvasta pelisäkistä? Alkoholismi on myös riippuvuus ja kuinka monet vaimot turhautuvat, kun puoliso raitistuu ja siinä katoaa oma paremmuuden ja ylemmyyden tunne suhteessa entiseen juoppoon löhöilijään. Pelkäätkö yksin jäämistä? Tuletko todella kaipaamaan hiireen kytkeytyneenä olevaa kiämppäkaveria? Tietenkin voisi olla huonompiakin harrastuksia, mutta kun niitä ei onneksi ole ja tämä häiritsee, tee asialle jotain! Keskustele rakentavasti ongelmista. Jos lopputulos ei ole mieluinen, aina aukeaa elämässä uusi ovi uuteen elämään. TSEMPPIÄ!

    • hoitoa!

      Ongelmana on vain se sama juttu kuin alkoholisteillakin - ensin riippuvaisen pitäisi myöntää itselleen asian todellinen tila.

    • dataee

      Ollaan seurusteltu nyt puoltoista vuotta poikaystäväni kanssa ja olen aina tiennyt että hänen harrastuksensa on pelien pelaaminen, varsinkin starcraftin. Ymmärrän sen harrastuksena, ja olen puhunutkin hänen kanssaan siitä mutta ei silti taida huomata kuinka tylsää minulla on. On mennyt vain pahemmaksi puhumisien jälkeen. En keksi enää keinoja saada häntä pois koneelta ja viettämään aikaa minun kanssani. Toki hän on kesäisin töissä 8h joka arkipäivä kankaanpäässä ja varmasti toivookin pääsevänsä koneelle rankan työviikon jälkeen. Mutta minun mielestäni aina on aikaa olla tyttöystävänkin kanssa yhden päivän viikolopusta. Olen ehdottanut monia kivoja paikkoja joissa ei olla vielä käyty, ja ihan kävelemistäkin ja leffoja teattereissa mutta ei. Kotona on mukavampaa. En silti jaksa katsoa enää vierestä. Tarkoittaako tämä ettei hän jaksa enää panostaa suhteen ylläpitämiseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe